Bez znaczenia
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
W alternatorze nie ma znaczenia.
Alternator nie ma komutatora.
Jak powinny iść te druciki? który do górnego ślizgu a który do dolnego? Czy wszystko jedno? Obojętne. Rozumiem, że pomiędzy dolnym ślizgiem a górnym nie może być zwarcia jak również pomiędzy oboma ślizgami a korpusem (to tak dla pewności):wink:? Dobrze prawisz.
Wymienili mi regulator w alternatorze i nie wytrzymał roku to wina jakości szczotek bo podejrzewam że znowu się skończyły ,taki używany oryginalny alternator mimo iż po 200-300 tys km wygląda na trochę zużyty może posłużyć dłużej niż po wszelkich naprawach na częściach wątpliwej jakości.
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Nie ma żadnego znaczenia jak założysz Po drugie to nie jest komutator, nigdy nim nie był i nie będzie
Komutator nie ma bicia?
Aby nie było tętnienia pierścienie powinny być toczone ,Zawsze toczyłem przy regeneracji a także nowe też. Do toczenia stosowałem noże ceramiczne ,miedź takim nożem toczy się bardzo dobrze. Z powodu braku nie dociskał bym blaszką tylko zrobił bym tak. Dwa kawałki drewna złożył do siebie i na styku przewiercił wiertłem otwór 0.5 mm większy jak średnica...
O ile ja się znam na alternatorach to są pierścienie ślizgowe uzwojenia wzbudzenia . Możesz wytłumaczyć tak prosto, jakim cudem zdemontowany i rozkręcony alternator może dawać jakiekolwiek napięcie? I ja Ci wyszło te 3 V kiedy miernik masz ustawiony na omy?
No dobra fachowo się nazywa komutator alternatora. Wiadomo o co chodzi
Kumutator regenerowałem na bez wyjmowania altka.? Biorąc pod uwagę fakt, że żaden alternator nigdy nie miał komutatora stawia to pod sporym znakiem zapytania twoją fachowość. No dobra, masz rację, ja też :). Regenerowałem pierścienie ślizgowe.
Raz urwała się łapa od silnika, 2x alternator (szczotki,potem komutator) i raz rozrusznik W alternatorze jest pierścień ślizgowy a nie komutator
Na pewno problem w alternatorze . Raz jeszcze musisz wszystko rozłożyć i patrzeć gdzie jest błąd . Osobiście stawiam na diodę . Idź gdzie indziej idiotyzmy pisać. Jeszcze jedna sprawa czy po przyłożeniu miernika do pierścienia ślizgowego na komutatorze ma być przejcie na obudowę alternatora ? (regulator napięcia zdemontowany) Dałeś ciała przy wymianie....
Witam. Samochód Toyota Avensis T25 1,8 benzyna 2008 r. Problem z ładowaniem na niskich obrotach. Alternator to DENSO 27060-OD170, został zregenerowany prawie od podstaw, trochę hałasował i słabo ładował. Wymieniłem łożyska, mostek prostowniczy, regulator napięcia, szczotki, komutator. Alternator prawie nowy. Dzisiaj podczas jazdy przy dużych opadach...
Sprawdź szczotki i komutator a przy okazji łożyska
Witam. Dla ułatwienia rozpoznania. Prądnica ma na tworniku (wirniku) komutator, alternator zaś dwa pierścienie.
Witam mam problem z wymianą "komutatora" w alternatorze Valeo 140 A nr. 4Z7903015 mianowicie przy demontażu "komutatora" nie zostało zaznaczone która bieżnia jest do którego drucika proszę o pomoc w ustaleniu jak go założyć z góry dziękuje.
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
sprawdz szczotki jak to bosh to będą wykręcać się razem z regulatorem gdy mają już słaby kontakt z komutatorem alternator może mieć problemy z wzbydzeniem.
witam zdemontuj alternator i daj do przeglądu mozesz mieć zjechane szczotki i komutator alternator znajduje sie pod pompą lhm-u? minimalne wycieki z pompy spływają na alternator i tym samym zbiera sie zabujczy dla niego syf pozdro T
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
wirnik mam bobrze polutowany wymieniałem komutatory w alternatorach i wszystkie działają stojan nie powinien mieć oporności do masy 50K o dziwo diody są wszystkie dobre tylko że ten samochód był używany 2 x w miesiącu na krótkich przebiegach co prawda z nowym akumulatorem
24,4 to jest brak ładowania. Z mojej autopsji tych alternatorów jak nie ma wady po stronie samochodu na 99% komutator. W alternatorze nie ma komutatora. A pierścienie ślizgowe to nie komutator. Aczkolwiek diagnoza może być poprawna.
lynx22 widziałeś kiedy komutator w alternatorze?
A to w alternatorze jest komutator? Pierwsze słyszę!
Panowie jaki "komutator" w alternatorze ?!, tam są co najwyżej pierścienie ślizgowe, pewnie również zużyte i do wymiany
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Proponowałbym pomyśleć o większym alternatorze. Z tego co mi wiadomo profesionalne firmy montujące sprzęt grający niejednokrotnie wymieniają również alternatory, stosownie do zapotrzebowania mocy. Nie jestem znawcą tematu ale miałem przyjemność wyciągać z Astry 2 alternator, w którym po pierścieniach "komutatora" został tylko zwęglony ślad. Co gość...
nie wiem jak to jest w benzynie bo w dieslu jest czujnik przy kole zamachowym silnika ktory podaje impulsy do sterownika pompy wtryskowej i jezeli jest uszkodzony to rowniez nie bedzie ladowania bo w tym samym sterowniku jest regulator napiecia i z tego samego sterownika jest uruchamiany przekaznik ktory podaje plus zasilania na komutator alternatora...
Uszkodzone diody można poznać po tym że lampka żarzy widać to dobrze jak jest ciemno. Ale może żarzyć również wtedy gdy jest duży opór między alternatorem a akumlatorem(na tym grubym kablu)lub sa duże bicia komutatora(kiepski styk szczotek z komutatorem) Jeżeli ci lampka nie żarzy to nie dokładaj sobie roboty
A gdzie ty masz komutator w alternatorze? Podpowiedź: komutacja to znacyz przełaczanie. Komutator występuje w maszynach prądu stałego. W maszynie prądu przemiennego jaką niewątpliwie jest alternator są pierścienie ślizgowe. A w tym przypadku posprawdzałbym styki regulatora z "resztą świata". Noi szczotki pytanie czy dobre, niezuzyte
a probowales go podlaczyc tak jak pisalem? ciekawe co to za warsztat jak nie umija alternatora sprawdzic... co do starego altka to moglo byc tak ze zwyczajnie pasek sie slizgal i to bylo wina badz szczotki z komutatorem wirnika sie skonczyly i trzeba bylo wymienic... sproboj sam to zrobic :)
to że są 2 pierścienie to właśnie komutator tak jak w alternatorze samochodowym Komutator jest elementem przełączającym, pierścienie - nie. Także proszę nie mylić pojęć.
Kolego rozumie że przy włączonym zapłonie nie świeci kontrolka ładowania i w tym przypadku odkręć cienki przewód od alternatora .Na odłączonym przewodzie i włączonym zapłonie bez odpalania wspomaganie powinno działać.Jeśli dotkniemy przewód do masy kontrolka powinna się zaświecić,jeśli tak się stanie uszkodzony alternator(szczotki,regulator ,komutator).Alternator...
wymieniłem komutator To bardzo ciekawe, jak można wymienić coś, czego tam nie ma, nie było i nie będzie? Mniejsza z tym, jak to Valeo to sprawdził czym, czy nie ma przerwy na wirniku. Wymieniłem te "coś" po czym "jeżdżą" szczotki. Wszędzie ten element występuje jako komutator alternatora wiec nie wiem o co Ci kaman. Przecież pisałem że sprawdziłem...
Prawdopodobnie pedał sprzęgła zahacza o czujnik stopu przy pedale hamulca bądź o jego kable dlatego pojawia się to światło stop.nie będzie to usterka elektroniczna a raczej mechaniczna. Jeżeli chodzi o ładowanie to musi być uszkodzony komutator w alternatorze ma po prostu bicie trzeba zajechać do elektryka i go przetoczyć lub go wymienić i dopiero przetoczyć...
Można przetaczać tzw. surowy komutator np. alternatora po wymianie aby doprowadzić do osiowości bicie likwidujemy wyważaniem wirnika. Jeżeli mamy rowek o głębokości 1 mm to przetaczanie raczej zaszkodzi niż poprawi jego działanie.
W alternatorach komutatora nie ma Tylko są pierścienie ślizgowe :)]
Szczotki nie wiele pomogą, ponieważ trzeba by je wymienić razem z komutatorem/wirnikiem. I w alternatorach Valeo właśnie się najczęsciej kończą.
Jeśli problemem jest brak ładowania jak w tytule to zerknij na alternator jak wyglądają szczotki, komutator.
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Wystarczy wpisać naprawa ,remont alternatora
Witam. W alternatorze nie ma komutatora:) Sa dwa pierscienie:) Pozdrawiam.
diody w alternatorze albo komutator(to cos po czym chodza szczotki w alternatorze)
W alternatorze nie ma komutatora. Sprawdzić na krótko alternator, żarówkę podpiąć jeden koniec do plusa akumulatora, a drugi do śruby D+. Powinien się wzbudzić alternator i żarówka powinna zgasnąć.
Pierwsze co to weryfikacja naciągu paska od alternatrora. Potem sprawdzić i ewentualnie przeczyścić styki przewodów alternator-akumulator. Jeśli to nie pomoże to trzeba wyjąć alternator i sprawdzić stan szczotek oraz komutatora w alternatorze. Szczotki są z węgla i podczas obrotu wirnika trą cały czas o komutator i się zużywają- często pomaga sama ich...
Alternator"]W nowoczesnych samochodach układ prostowania i regulator poziomu wzbudzania, zwany regulatorem napięcia, są instalowane w alternatorze. A to oznacza, że i alternator, i prądnica mogą mieć regulator, i ostateczny rezultat jest podobny. Istotna różnica jest w tym, że prądnica ma komutator mechaniczny, a alternator diody, oraz że w prądnicy...
Alternator na stół i do sprawdzenia w szczególności regulator , wysokość szczotek ,komutator czy czasem nie za bardzo wyrobiony/jajowaty stan łożysk luzy na nich.
Do odpalania służy kostka w stacyjce i do włączania zapłonu,przetocz komutator w alternatorze. Jak by tam było coś takiego to pewnie by se przetoczył. Ale że nie ma....
a komutator juz zajechany. Dziękuję. W żadnym alternatorze nigdy nie było komutatora. Temat zamykam, regulamin pkt 8.1
Dlaczego prądnice szeregowe są coraz rzadziej stosowane?? Gdzie? w samochodach. Bo w odróżnieniu od alternatorów mają komutator i szczotki szybciej się zużywają niż na pierścieniu ślizgowym alternatora. W prądnicy trzeba co jakiś czas czyści rowki komutatora. Komutator może ulec wypaleniu, lamelka odpadnie.
napięcie mierzone na alternatorze, nowy regulator boscha wsadzony, szczotki, komutator, łożyska wszystko na nowe wymienione. na starym alternatorze też tak było tylko napięcie ładowania zamiast 14,4V było 13,8 (bez obciążenia)
Coś tu chyba jest pomieszane - regulator do alternatora, a maszyna ma komutator...
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
Koledzy, jeszcze jedno cenne spostrzeżenie, o którym zapomniałem wcześniej wspomnieć. SPRAWDZONE i u mnie SKUTECZNE! Jeżeli macie antenę w dziurce z dobrą masą i słyszycie zakłócenia od alternatora (słyszycie gwizdy) to spróbujcie wykonać wszystkie poniższe kroki: 1) odłączyć minus na zasilaniu radia (plus dajcie bezpośrednio z akumulatora przez dodatkowy...
Oprócz wymiany regulatora warto pełny serwis zrobić : -kontrola łożysk -zmierzenie stojanu , wirnika ,przeszlifowanie komutatora -stan szczotek -jeżeli to z diesla to stan sprzęgiełka
ASL9015 PX60
Zamontowałem alternator z bliżej nieokreślonego auta, sprzedawca twierdził że z Citroen C5 2.2 HDi. Przed montażem wymieniłem łożyska, komutator i szczotki. Alternator działa bez zarzutu. Jako ciekawostkę podam, że da się wyjąć alternator "do góry", trzeba tylko odkręcić górny przewód od pompy wspomagania i odsunąć do na bok. Taki sposób wyjmowania...
Zobacz czy nie skończyły ci się szczotki bądź komutator na wirniku alternatora. Elementy te muszą mieć ze sobą dobry kontakt. Sprawdź również czy uzwojenie wirnika jest uszkodzone.
Witam ! Ale o szczotkach na alternatorze nic nie piszesz, sprawdź czy są dobre, bo widziałem też w astrze złamaną szczotkę. Jeżeli posiadasz miernik to możesz również sprawdzić uzwojenia alternatora sprawdzając na komutatorze.
Cześć, Chciałem prosić o pomoc w doborze alternatora do Skody Fabii 1, 1.4 MPI, 68 KM, 8-zaworowy. Pasek jest napinany ręcznie (nie ma napinacza). Mam przejechane 166 000 km, ale jak się silnik nagrzeje, to napięcie spada do ok. 13,7 V, a jak się już włączy więcej odbiorników, to i niżej. Nie wiem, czy sama wymiana stabilizatora/diód by wystarczyła,...
Witam! Po to są komutator i szczotki. Cześć!
Gdyby komutatory się nie zużywały, to pomijając inne zalety alternatorów(bo może ktoś widzi wady) do tej pory nadal stosowano by prądnice w samochodach. Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" :) Rozrusznik ma komutator... Z prądnicą mogłoby być ciężko, bo trzeba by puścić prąd roboczy przez wirnik a więc i komutator....
Nie wiem. Nie podali żadnych parametrów poza napięciem i prądem, możliwe że się nada ale w tych chińskich modułach różnie to wygląda. Jak masz w sklepie blisko domu to zawsze możesz sprawdzić. Co do alternatora to poza napięciem jeszcze jest ważne sianie zakłóceniami. Krótkie szczotki, bicie na komutatorze. Skończony kondensator przy alternatorze i...
Zapewne komutator.
Od kiedy to mamy w alternatorze komutator!? elektronik czy archeolog zobacz na daty <zdzich42>
Dziękuję za porady panowie,komutator wymieniony i ładowanie wróciło.😁
Nie znam się na skuterach ale piszesz że jest alternator więc sprawdź szczotki i komutator.
Zobacz jak wygląda komutator W alternatorach nie ma komutatora tylko dwa pierścienie. Pomyliłes z prądnicą. Dodano po 8 Pytanie czy dam radę sprawdzić diody w domowych warunkach czy może lepiej oddać to do warsztatu? Wszystko zależy od zawartości szafki narzędziowej i umiejętności manualnych. Jest trochę przy tym roboty, jeżeli winne są diody. Trzeba...
Witam serdecznie. Masz tam alternator Hitachi zapewne w połączeniu z pompą vacum. Zdarzają się przypadki, że pada uszczelniacz pomiędzy alternatorem a pompą vacum a co za tym idzie olej przedostaje się na komutator i alternator nie ładuje lub ładuje mniej, warto się przyjrzeć czy alternator nie jest zachlapany z wierzchu lub wewnątrz olejem. Miałem...
Auto naprawione. Napiszę w jaki sposób - może komuś się przyda :) 1. Piszczenie po zamknięciu centralnego zamka - ułamany bolec od alarmu pod maską 2. Niedoładowany akumulator - wymieniony komutator w alternatorze 3. Gaśnięcie po wrzuceniu na luz - przeczyszczona przepustnica i silniczek krokowy. Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Jak wirnik walnie w nabiegunnik to przesunie parę blaszek jarzma, przetnie izolację ma drucie, zrobi się zwarcie i aternator nie wzbudzi się. Kontrolka ładowania będzie się palić ciągle, autor tematu nic nie pisze o tym że się pali. Obudowę można spawać, stojan fajnie się przewija. Nie wiem o jakim komutatorze w alternatorze tam ktoś pisze.
W tym alternatorze jest zużyty komutator i nie ma ładowania. Nie wiem czy można dokupić wirnik? Ten alternator jest z traktora Fergusona. Alternator jest sprzężony ze sprężarką. Czy może ktoś wie, gdzie można tę część dokupić do alternatora?
W alternatorze nie ma komutatora!!! Są pierścienie ślizgowe. To nie jest maszyna prądu stałego.
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Nie napisałeś czy masz alternator, czy prądnicę. Jeżeli jest to prądnica to popraw luty (obejrzyj dokładnie połączenia) na komutatorze, sprawdż szczotki i przeszlifuj komutator. A jeżeli to alternator to sprawdż diody.
A to w alternatorze jest komutator? No i miernika nie masz i chcesz cokolwiek naprawiać? Kiedy nauczycie sie mierzyć mozliwości na zamiary?
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Alternator oczywisćie używany , jutro będą fotki bez dekla , regulator już wyciągałem ale szczrze zobaczyłem tylko stan szczotek były ok i złożyłem z powrotem , ale nie zobaczyłem jak komutator wygląda .
Alternator - szczotki, regulator, komutator. Oddaj do regeneracji.
Witam ponownie Ztego co piszesz to ja stawiam na alternator ale nie mostek prostowniczy a raczej na wytarty slizgacz (komutator) wirnika W boschowskich alternatorach to przypadek 1/1000 zeby polecial mostek prostowniczy Ja bym zaczal od tego slizgacza moze jest tak wytarty ze plastik widac Sprawdz to pozdrawiam
To dobrze że działa alternator. Rozbierz rozrusznik przetocz komutator daj nowe szczotki, tulejki i będzie śmigał jak nówka
Nie neguję tego opracowania naukowego i całkowicie się z nim zgadzam. Kolego Andrzeju najpierw Przeczytaj tytuł tego opracowania. Nawet całkowite zgubienie momentu zaczepowego (magnetycznego i elektromagnetycznego) nie powoduje polepszenie konstrukcji i pracy prądnicy. Symetria indukcji w klasycznym rozwiązaniu i klasyczne uzwojenie jest sprawdzone...
Alternator zaczął działać poprawnie. Wymieniłem mostek i jeszcze zauważyłem że szczotki nie dolegają zbytnio do komutatora więc trzeba było troche przeszlifować szczotkotrzymacz i same szczotki. Dziękuje bardzo wszystkim udzielającym się w tym temacie.
Rozbierz cały alternator ewentualnie prądnicę i sprawdź stan szczotek jak wyglądają prowadnice szczotek (w prądnicy), sprawdź stan komutatora, lub pierscieni uzwojenia wzbudzenia, oraz diody w alternatorze. Może trzeba przetoczyć komutator lub pierscienie. A jak to nie pomoże to kup jakiś dobry na szrocie :). Pozdrawiam
Powodem pisków w głośnikach jest wirujący alternator {iskrzenia na komutatorze} ale nie jest to powód do zmiany alternatora na nowy.W Kolegi przypadku radzę zakupić w sklepie elektronicznym filtr przeciwzakłóceniowy i włączyć go w zasilanie radia {w przewód żółty},życzę pomyślności.Pozdrawiam.
jak wykonać to ogarniam. Tylko pomyślałem że sugerujesz połączyć jakiś silnik z alternatorem mechanicznie ale tu potrzebne są 3 pierścienie i komutator
Witam Mam problem z alternatorem, odebrałem alternator od mechanika,mechanik wymienił w nim diode na mostku i komutator na wirniku, alternator na wolnych obrotach ma ponad 14 a na wysokich obrotach ponad 18 i zaczyna świecić kontrolka od ładowania.Alternator ten założyłem w sobote, dzisiaj go chciałem zdemontować i okazało sie ze akumulator został rozładowany....
dzieki za pomoc : czujnik przedni uszkodzony przewod miedzy sensorem a czujnikiem, w alternatorze urwany komutator :( ale udalo sie wymienic komutator . Pozdrawiam
Alternator ma pierścienie a nie komutator więc materiał z którego wykonane są szczotki nie ma tak wielkiego znaczenia. Postaraj się je dopasować aby dobrze dolegały.
Alternator 105A firmy Motorcraft. Muszę założyć regulator zewnętrzny. Obecnie alternator wyje/piszczy w czasie ładowania. Alternator ma nieoryginalny regulator, mechanicznie sprawny (nowy) - łożyska, uzwojenia, komutator. Alternator ładuje obecnie 14,2V jak drut! ale jęczy i świszczy. Oryginalny regulator czy nawet zamiennik jest nie do zdobycia. Teraz...
witam Forumowiczów potrzebuję pomocy zgasło mi podświetlenie tak jak w tytule + podświetlenie rejestracji, problem zaczął się jak skończył się komutator w alternatorze, regenerowałem alternator wymieniłem przy okazji szczotki razem z regulatorem napięcia i nic się nie zmieniło. opisze trochę całą sytuację: nie działa potencjometr(nie można ściemniać...
Tak jak myślałem - nic nie było "skopane przy naprawie". Wystarczyło, że przejechałem kilkaset kilometrów, komutator wraz ze szczotkami się dotarł i kontrolka ładowania znika od razu po odpaleniu. Podsumowanie dla zainteresowanych - po wymianie szczotek i komutatora trzeba pozwolić im się dotrzeć. Zamykam.
ok, a jak sie sprawdza czy wirnik nie ma przerwy, na komutatorze? czy trzeba wyjmowac alternator? Sprawdzilem przewody od kostki i nie sa przerwane
A tak w ogóle to zaczyna sie od odkłócenia całego auta a konkretniej zapłonu ( kondensator ), cewka, kable zapłonowe, alternator (szczotki, komutator + kondesator) A zamiast pakowania filtrów i oddzielania mas proponuję spluwanie przez lewe ramie , jest skuteczniejsze i nie psuje dzwięku. SławeK
(at)ladamaniac pisząc przednia szyba miałem na myśli jej ogrzewanie, a o nawiewach też gdy włączone są na szybę. Tak jak pisałem gdy nawiew jest w innej pozycji i nie działa klimatyzacja to ładowanie jest ok. (at)andrzej20001 sprawdzałem, różnica jest 0.1v czyli raczej dużo prądu nie gubi. Dałem do wymiany komutator od starego alternatora, jak wróci...
Tam jest alternator, czyli nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Dodano po 29 Komutator jest w prądnicy.
przetoczyć komutator komutator lamel wyrównać komutator
schemat podłączenia włącznika światła pralka whirlpool bęben ociera mozilla instalka
parrot ck3100 aktualizacja parrot ck3100 aktualizacja
Potencjometr do płytki GDK 42 A1 w spawarce TIG THE 224 AC/DC Digital Plus Nissan Micra K13 - lokalizacja bezpiecznika spryskiwaczy