Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Wymienili mi regulator w alternatorze i nie wytrzymał roku to wina jakości szczotek bo podejrzewam że znowu się skończyły ,taki używany oryginalny alternator mimo iż po 200-300 tys km wygląda na trochę zużyty może posłużyć dłużej niż po wszelkich naprawach na częściach wątpliwej jakości.
Zużyte szczotki lub komutator albo przerwa w wirniku. Sprawdź najpierw szczotki.
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Bez znaczenia
Cześć, jakie łożyska w alternatorze Bosch 0 123 335 002 KC 14V 45-90A w Mercedesie w202. Jeśli ktoś wie może jaki komutator do tego też alternatora jest potrzebny albo mógł by mi podać link.
Witam mam problem z wymianą "komutatora" w alternatorze Valeo 140 A nr. 4Z7903015 mianowicie przy demontażu "komutatora" nie zostało zaznaczone która bieżnia jest do którego drucika proszę o pomoc w ustaleniu jak go założyć z góry dziękuje.
Cześć, Chciałem prosić o pomoc w doborze alternatora do Skody Fabii 1, 1.4 MPI, 68 KM, 8-zaworowy. Pasek jest napinany ręcznie (nie ma napinacza). Mam przejechane 166 000 km, ale jak się silnik nagrzeje, to napięcie spada do ok. 13,7 V, a jak się już włączy więcej odbiorników, to i niżej. Nie wiem, czy sama wymiana stabilizatora/diód by wystarczyła,...
Witam, posiadam VW T4 1.9 TDI w którym padło ładowanie akumulatora, alternator daje 3V na zapłonie, świeci kontrolka akumulatora i oleju (ale to podobno normalne). Alternator został ściągnięty, wymieniony został komutator wraz z regulatorem napięcia, jednak efekt po złożeniu jest taki sam, 3V na plusie. Alternator mam ponownie ściągnięty, sprawdziłem...
Witam. Tak się złożyło, że muszę zrobić serwis alternatora Valeo- wymiana sprzęgiełka i szczotek (niestety cały regulator jest z nimi zespolony), bo prawdopodobnie od nich ostatni zapaliła mi się kontrolka ładowania - za wiele już ich nie ma. Jednakże komutator ma widoczne ślady zużycia i wygląda tak: 938187 Wydaje mi się, że spokojnie zrobi jeszcze...
Witam. Mam problem z Chevroletem Captiva 2011 rok 2.0 vcdi 150km. Mianowicie auto straciło ładowanie. Kontrolka się zapaliła sprawdziłem multimetrem 10.5v na odpalonym silniku. Stwierdziłem że nie będę naprawiał tylko kupię używany. Złożyłem wszystko do kupy naładowałem akumulator odpalam i wciąż nie ma ładowania. Kontrolka od ładowania świeci się tylko...
W alternatorze nie ma znaczenia.
Witam wszystkich Potrzebuję pomocy odnośnie alternatora do Renault Modus 1.2 benzyna https://obrazki.elektroda.pl/7374535200_... Mam problem tego typu i już rozsypał mi się fizycznie łożysko i komutator zamówiłem po regeneracji inny egzemplarz, okazało się, że, błędnie przysłali mi o innych numerach i po założeniu nie kontaktuje się...
Czyli na komutator podlaczyc aku ? + na gorny i - na dolny ? czy kolejność niema znaczenia . Przejscie jest bo sprawdzałem miernikiem. Użyję zasilacza 12V zamiast akumulatora. Czy gdy zaiskrzy ?
Zamontowałem alternator z bliżej nieokreślonego auta, sprzedawca twierdził że z Citroen C5 2.2 HDi. Przed montażem wymieniłem łożyska, komutator i szczotki. Alternator działa bez zarzutu. Jako ciekawostkę podam, że da się wyjąć alternator "do góry", trzeba tylko odkręcić górny przewód od pompy wspomagania i odsunąć do na bok. Taki sposób wyjmowania...
w "komutatorze" sprawdziłes go? Wykręciłem, żeby sprawdzić komutator - jak na zdjęciu - chyba nie jest jakość szczególnie zużyty. Ma dopiero 32 lata. Ale wkręciłem z powrotem - i samo się naprawiło!!! Jak zwykle w tym samochodzie. Jest 14 V. Mam nadzieje, że kolejne 32 lata będzie spokój. https://obrazki.elektroda.pl/8533180100_...
Nie rozumiem o jakie "pierścionki" chodzi Pierścienie ślizgowe. Doprowadzony do wirnika prąd stały powoduje że uzwojenie/a wirnika wytwarzają pole magnetyczne w jednym kierunku a kierunek ten zmienia się wraz z położeniem kątowym wirnika względem uzwojeń stojana. Komutator jest tak jakby "prostownikiem elektromechanicznym" i mimo obrotu wirnika, kierunek...
Ale takie połączenie żużywa sie znacznie mniej , a szczotki również mniej się zużywają bo dotykają do gładkiej powierzchni, Myślę raczej że to przez to, że prąd wzbudzenia takiego alternatora jest "troszkę" mniejszy niż roboczy prąd wyjściowy :) A ile godzin dziennie ta wiertarka pracuje? Jak leży i czeka na sporadyczne wiercenie raz w miesiącu, to...
Można przetaczać tzw. surowy komutator np. alternatora po wymianie aby doprowadzić do osiowości bicie likwidujemy wyważaniem wirnika. Jeżeli mamy rowek o głębokości 1 mm to przetaczanie raczej zaszkodzi niż poprawi jego działanie.
A gdzie ty masz komutator w alternatorze? Podpowiedź: komutacja to znacyz przełaczanie. Komutator występuje w maszynach prądu stałego. W maszynie prądu przemiennego jaką niewątpliwie jest alternator są pierścienie ślizgowe. A w tym przypadku posprawdzałbym styki regulatora z "resztą świata". Noi szczotki pytanie czy dobre, niezuzyte
Witam, borykam się z problem prawdopodobnie alternatora firmy BOSCH w Hondzie Accord VI F18b2. Jakiś czas temu przestał całkowicie ładować, podczas normalnej jazdy wieczorem, nagle zaczęły słabnąć światła migać licznik wskazówki do zera a gdy zatrzymałem sie na skrzyżowaniu, silnik zgasł po uruchomieniu z kabli wszystko było w porządku po odpięciu i...
W moim 6210 kiedyś podczas orki ehr złapał taki jakby błąd czy coś i przestał działać i pług mi opadł. Mówię co jest grane, obracam się a on ryje na dwa metry. Po chwili postoju i odpaleniu parę razy znów zaczął normalnie działać. Dowiedziałem się że podnośnik jest sterowany prądem z alternatora i przyczyną tego mogą być szczotki w nim. Wymontowałem...
wymieniłem komutator To bardzo ciekawe, jak można wymienić coś, czego tam nie ma, nie było i nie będzie? Mniejsza z tym, jak to Valeo to sprawdził czym, czy nie ma przerwy na wirniku. Wymieniłem te "coś" po czym "jeżdżą" szczotki. Wszędzie ten element występuje jako komutator alternatora wiec nie wiem o co Ci kaman. Przecież pisałem że sprawdziłem...
nie wiem jak to jest w benzynie bo w dieslu jest czujnik przy kole zamachowym silnika ktory podaje impulsy do sterownika pompy wtryskowej i jezeli jest uszkodzony to rowniez nie bedzie ladowania bo w tym samym sterowniku jest regulator napiecia i z tego samego sterownika jest uruchamiany przekaznik ktory podaje plus zasilania na komutator alternatora...
Oglądałem go dosyć dokładnie, szczotki, komutator jest okej, może jedno łożysko by było do wymiany Po pierwsze typ alternatora i pomiary, oglądanie NIC nie da.
Witam serdecznie. Masz tam alternator Hitachi zapewne w połączeniu z pompą vacum. Zdarzają się przypadki, że pada uszczelniacz pomiędzy alternatorem a pompą vacum a co za tym idzie olej przedostaje się na komutator i alternator nie ładuje lub ładuje mniej, warto się przyjrzeć czy alternator nie jest zachlapany z wierzchu lub wewnątrz olejem. Miałem...
Jak powinny iść te druciki? który do górnego ślizgu a który do dolnego? Czy wszystko jedno? Obojętne. Rozumiem, że pomiędzy dolnym ślizgiem a górnym nie może być zwarcia jak również pomiędzy oboma ślizgami a korpusem (to tak dla pewności):wink:? Dobrze prawisz.
Witam. Wczoraj po rozruchu silnika zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Postanowiłem sprawdzić regulator napięcia, ale po odkręceniu przewodów zmierzyłem rezystancję "+" oraz "-" od alternatora do akumulaora. Na "+" 0,8 ohm, natomiast przewód "-" wskazuje 60 ohm. Podpowiedzcie proszę jaką jeszcze "drogę" pokonuje przewód "-" abym dalej mógł...
Najlepszy sposób na sprawdzenie rozrusznika czy kręci, to podpięcie go na krótko, pomijając elektromagnes. Trzeba wcześniej odkręcić od niego przewody zasilające idące z samochodu. Jeśli nie obróci, to trup. Najprawdopodobniej zatarte łożysko ślizgowe (wałek wirnika zardzewiał pod łożyskiem ślizgowym i je rozepchało, a to się zaklinowało), to może być...
Mój alternator to F000 BL0704 a auto to #.0 HDI, jak wyciągnę tego co jest zamiennie zamontowany, to podam jego dane. W sumie, to chyba zregeneruje tego co był, padł po 700 000 km więc nie ma co się dziwić. Komutator i szczotki nie istnieją, łożyska ok ale oczywiście wymienię. Koszt jest znikomy, w porównaniu z regenerowanym czy nowym.
W tym alternatorze jest zużyty komutator i nie ma ładowania. Nie wiem czy można dokupić wirnik? Ten alternator jest z traktora Fergusona. Alternator jest sprzężony ze sprężarką. Czy może ktoś wie, gdzie można tę część dokupić do alternatora?
Jest możliwe, że zużyte łożysko miało luz, i żelazo wirnika ocierało czasem o stojan. Można przeczyścić komutator i prądnica pewnie jeszcze może pracować, ale założenie alternatora jest lepszym rozwiązaniem.
A więc tak… Błąd tkwił w źle założonych magnesach, albo komutator odwrotnie przylutowałem (bo pierwszy mój schemat jaki chciałem wykonać, to rozpołowić wirnik i w miejsce cewki dać magnesy, a że nie udało mi się go rozpołowić, to postanowiłem wstawić magnesy na zewnątrz). W związku z tym cewkę w wirniku pozostawiłem i podłączyłem do niej komutator,...
Witam mam problem z ww peugeotem 206 2001r 2.0 HDI mianowicie: cały czas świeci się kontrolka ładowania nie działa klimatronic. Mierzę ładowanie, brak !!! z ciągnąłem obudowę alternatora regulator. Komutator wytarty do plastyku czyli remont. Nowy komutator regulator zapobiegawczo łożyska, złożyłem do kupy to samo. Ale po odłączeniu przewodu wzbudzającego...
Witam Mam problem z alternatorem, odebrałem alternator od mechanika,mechanik wymienił w nim diode na mostku i komutator na wirniku, alternator na wolnych obrotach ma ponad 14 a na wysokich obrotach ponad 18 i zaczyna świecić kontrolka od ładowania.Alternator ten założyłem w sobote, dzisiaj go chciałem zdemontować i okazało sie ze akumulator został rozładowany....
A tak w ogóle to zaczyna sie od odkłócenia całego auta a konkretniej zapłonu ( kondensator ), cewka, kable zapłonowe, alternator (szczotki, komutator + kondesator) A zamiast pakowania filtrów i oddzielania mas proponuję spluwanie przez lewe ramie , jest skuteczniejsze i nie psuje dzwięku. SławeK
Witam Alternator Valeo, i chyba udało się naprawić . Po zdemontowaniu alternatora okazało się ,że regulator napięcia jest dobry, ale dalej jest ta usterka. Podczas dalszego sprawdzania wyszło ,że wystarczyło wyczyścić komutator na wirniku z osadów po startych szczotkach i wilgoci. Po tej operacji wszystko wróciło do normy. Przy własnej robocie i pomocy...
Witam Pacjent to Mondeo mk3 03r 2.0 tdci. W samochodzie podczas pracy migało oświetlenie diagnoza padła na regulator napięcia ok. Po rozebraniu altka założone zostały nowe łożyska regulator komutator szczotki. Po złożeniu i zamontowaniu oświetlenie już nie miga, alternator ładował 14,6v trochę za dużo ale zostało to zignorowane. Po pierwszej nocce samochód...
Tzn. nie tyle mi chodzi o sprawdzenie regulatora a doszukanie się co poszło nie tak. Od początku. Alternator ładował ale miał już na wykończeniu łożyska - postanowiłem wymienić. Przy wymianie łożysk wymieniłem też komutator - tutaj błędu niema pomierzyłem czy nie ma zwarcia na pierścieniach i czy połączenia są poprawne. Szczotki też się kończyły więc...
Witam kolegów, Potrzebuje pomocy, wsparcia technicznego. Mam samochód rozbebeszony, tj. Połowa silnika rozebrana, żeby się dostać do alternatora. (Ci co mieli kiedyś przyjemność z BMW 318 e36 1,8tds to wiedzą o czym mowa). Zamówiłem nowy regulator i super bo przyszedł błyskawicznie. Ale okazuje się że komutator też muszę wymienić. No i jestem w bladej.......
Witam wszystkich!! Tak jak w temacie mam problem z alternatorem w Transicie! Po przekręceniu kluczyka wogóle nie zaświecała sie kontrolka od ładowania, ale i alternator tez nie ładował po sprawdzeniu napięcia miernikiem było poniżej 12 V! Po rozebraniu alternatora stwierdziłem wytarty komutator i brak szczotek po wymianie i wsadzeniu z powrotem do auta...
Nie ma się co nad czym zastanawiać tylko demontaż alternatora na stół ,wymiana sprzęgiełka i kontrola stanu komutatora .Te altki robią duże przebiegi a komutator tych długich przebiegów nie znosi i wtedy wymiana . Oddaj auto do zaufanego warsztatu i niech ci naprawią ,w warunkach domowych jest to nie do ogarnięcia przez osobę nie mającą zielonego pojęcia...
ja sądzę że raczej tylko regulator padł używka wiąże się z reguły z wymianą łożysk a w tego typu alternatorze i komutator szybko się zużywa więc to pewnie też do wymiany szczotki w zależności od typu regulatora itd. czasem lepiej zainwestować i zrobić to co się posiada bo wiemy co jest w środku a nikt na złomie nie pozwoli zajrzeć do używki a problem...
Na wolnych obrotach obecne napięcie masz 14.1V do 14.3V bez żadnego obciążenia - są to za duże skoki napięc ponieważ nie ma obciążenia a spadki występują. Napięcie ma byc stabilne czyli np jeśli u kogoś jest 13,9V to pod obciążeniem wszystkich odbiorników nie może spaśc niżej niż o 0.5V. Jeśli ktoś ma 14,2V również ma byc ono stabilne a pod obciążeniem...
Witam, zacznę od tego, że zregenerowałem (a przynajmniej tak myślę) alternator Valeo 70A. W tym: nowe łożyska 6202 i 6303, regulator napięcia, komutator (możliwe, że podłączyłem odwrotnie, ale podobno to nie ma znaczenia). Po podłączeniu alternatora brak ładowania, kontrolka ładowania się nie świeci, obrotościomierz nie działa, kontrolka od ciśnienia...
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Jeżeli bezpiecznik był zawatowany drutem oporowym o odpowiedniej grubości i nie wytrzymał,to pewnie masz gdzieś zwarcie na drodze do alternatora . Ale napisz co w nim było wymieniane i czy był sprawdzany na stole warsztatowym,bo może gość przeczyścił ci tylko komutator papierem ściernym:D złożył wszystko do kupy i wziął kasę .
po przeczytaniu tych wszystkich fachowych porad serwisowych stwierdzam że jak tak bedziecie naprawiać alternatory to narobicie sie jak woły i pieniędzy z tego nie bedzie bo przy naprawie alternatora trzeba powymieniać wszystkie elementy na nowe czyli regulator mostek komutator łożyska ewentualnie zależy od modelu szczotki szczotkotrzymacz wziąć 350...
komutator alternatora astra przetoczyć komutator wyrównać komutator
dekodowanie rejestrator zrobić wejście wysokopoziomowe sprzedać matryca philips
ogłoszenie praca elektroniczka netia sąsiada
Wyłączenie immobilisera przez OBD2: Możliwości i ryzyka Radio Honda HR-V 2016 nie wyświetla klawiatury kodu