witam. Koledzy mam podobny problem. Autko to citroen c3 . Brak dmuchawy.Znalazlem ten regulator obrotow sa dwa grube przewody na ktorych jest napiecie 14volt po dodpaleniu. i nastepna kostka i cztery przewody: 2 grube czerwony +14 a czarnuy nie ma napiecia wcale. i sa tam dwa cienki na jednym 14 volt a na drugim 7 volt. Witam. Ponieważ kolega znalazł...
podłącz silnik bezpośrednio, oczywiście przez bezpiecznik, niech pochodzi chwilę , pomierz jaki prąd pobiera bo może zacierają się panewki, lub zabrudzony jest komutator.
Wirnik obraca się w miarę lekko. Smarowałem łożyska ale nie wiele pomogło. Zrobiłem głupotę bo psiknąłem jakimś środkiem który nie przewodzi prądu, psiknąłem na szczotki i komutator i od tego momentu jest katastrofa. Teraz oporność wirnika to 0,1ohma. Dodano po 3 Chyba szczotki węglowe rozpuszczają się od tego środka na komutatorze.
Jeśli to klimatronic to tam nie ma żadnego rezystora. Padł elektroniczny moduł regulacji obrotów, można go znaleźć za schowkiem pasażera. Sama wymiana może na długo nie pomóc jeśli na komutatorze dmuchawy występuje iskrzenie np. z powodu zbyt dużych luzów na wirniku. Bardziej obeznani elektronicy wymieniają końcowy tranzystor polowy na inny o wyższym...
Szczotki węglowe wpisz w googlach to się zorientujesz troszkę. Są zlokalizowane w "dupce" silnika, po przeciwległej stronie dmuchawy. Stykają się z komutatorem. Przyczyny mogą być dwie, albo dmuchawa i spirala są spalone albo nie dochodzi do nich prąd. Jak masz i umiesz, to musisz zmierzyć miernikiem gdzie prąd jest a gdzie nie ma...
Witam. Mam problem z wymianą silnika dmuchawy a mianowicie nie mogę ściągnąc wiatraka lub jak ktoś to łądnie nazwał elementu podobnego do komutatora:D. Czy ktoś mi pomoże??
To dalej tysiak. A tym silniczku to albo szczotki albo przecięty komutator. Więcej anomalii nie miały. Jak piszczy to wysycić tulejki olejem i po kłopocie.
Brak działania wentylatora nagrzewnicy jest spowodowany nadpalającym komutatorem. W najlepszej sytuacji następuje przepalenie bezpiecznika i wówczas uratujesz wentylator
Wymontuj i obejrzyj silnik dmuchawy, mogła zawiesić się szczotka itp. Sprawdź czy jest napięcie na zasilaniu silnika. Dla pewności wymień bezpiecznik, zdarza się że wizualnie wygląda na cały a mimo wszystko nie przewodzi. Jakby Ci się bardzo nudziło to poczyść działki na komutatorze. Jest z lewej strony auta, przed szybą.
Witam. Standardowo w wentylatorze pojawiła się rdza na łożyskach ślizgowych i słychać stuki, jęki. Dzisiaj rozebrałem silnik, wyczyściłem rdzę i przesmarowałem łożyska. Sam silnik chodzi lekko i bezgłośnie, dopóki nie założę szczotek. Po podłączeniu silnika słychać głośne szorowanie szczotek. Szczotki jak były na środku komutatora, pomiędzy jego wybrzuszeniami,...
Wg mnie z Twojego opisu usterki wygląda to na silnik, tzn masz najprawdopodobniej martwe pole na komutatorze. Jest to dosyć częsta usterka i łatwa do sprawdzenia. Naprawa - wymiana na nowy, koszt około 300 zł.
wymiana kompletnego wiatraka / dmuchawy lub wymiana silnika KOlego najpierw sprawdź .co w tym zepsute. Zapewne szczotki jw. lub komutator. No chyba że kupujesz NOWY to kup. Wentylatory zawsze wyprasowuje na prasie i tulei trochę większej od silnika.
Witam, nie działał mi nawiew z przodu, wymieniłem szczotki i wyczyściłem komutator. Teraz sytuacja wygląda tak, że po włączeniu zapłonu dmucha cały czas na maksymalnych obrotach. Nieważne czy mam włączoną klime, ECON, czy też nawiew jest wyłączony. We wtyczce do wentylatora cały czas jest 12V. Przekaźnik "jeż" do wymiany? Czy jest coś innego, co reguluje...
Problem zapewne tkwi w łożyskasz, ja osobiście rozbieram te silniczki i po złożeniu chodzą bez zażutów. Ciężko się je rozbiera, trzeba być ostrożnym. Z częściami jest problem jeśli chodzi o łożyska to trzeba dobrać ale jeśli nie ma wyczuwalnych luzów to wystarczy przesmarować. Jeśli już rozbroisz warto sprawdzić stan szczotek jeśli są już starte to...
Oki nafta mu nie zaszkodzi, rozumiem iż benzyna ekstrakcyjna też nie,bo nafty nie mam pod ręką a bene mam. Przyczyną ciężkiego kręcenia był chyba raczej brud w tulejkach bo teraz jak wymyłem jedną to wirnik zaczął tak jakby lżej się kręcić.Wymyje drugą i powiem już co dokładnie było przyczyną. Szczotki raczej odrzucam aby były przycyzną bo są bardzo...
ostrą igłą wydłubać nagromadzony pył ze szczotek ktory się zbiera pomiędzy wycinkami komutatora-robi skrót. Zastosowac tranzystory uznanego pruducenta,nie dalekowschodnie podróbki
Mialem kupe lat e38 4.0 o powiem tylko tyle ze te dmuchawy z tych lat padaja jak muchy.. Powod? Zdarty komutator i szczotki.. Wiem ze potrafi bardzo zaiskrzyc przy wytartym komutatorze i byc moze to byla przyczyna zapalenia.. Co najlepsze przy dosc powaznym uszkodzeniu dmuchawy moze ona sie krecic bez kluczykow w stacyjce poniewaz auto ma system odzyskiwania...
Wyczyść komutator silnika dmuchawy - nie mają prawa być widoczne iskry. W razie małej poprawy zablokuj styki komutatora kondensatorem przeciw zakłóceniowym lub typu MKSE około 1 uF - powinno być ok.
Pomiędzy listkami komutatora w silniczku dmuchawy gromadzi się pył miedziano-węglowy ze startych szczotek (oraz samego komutatora), przewodzi prąd i znacząco zwiększa jego pobór. Warto przeczyścić szczeliny cienkim śrubokrętem płaskim lub tp narzędziem
To nie kosci, to silnik dmuchawy. Szczotki krotkie, zanieczyszczony komutator i tak sie robi - zdemontowac, sprawdzic. Pozdrawiam
Nie upieram się przy diodzie - są silniki prądu zmiennego które znoszą takie "traktowanie" (np. komutatorowe). Z silnikiem zastosowanym w tej dmuchawie nie mam doświadczeń.
Ten kondensator wraz z elementami R1, R2, ZD1 (dioda Zenera), D1 i C2 tworzą prawdopodobnie tak zwany zasilacz beztransformatorowy. Trzeba uważać przy naprawie, aby nie ulec porażeniu napięciem sieciowym 230V. W regulatorze nie ma separacji galwanicznej. Też szukałem informacji na temat tego układu BV-A1522 i może nieudolnie szukałem, ale nie znalazłem...
Tylko i wyłącznie falownik. Z tego co widze to mowa jest o silniku klatkowym, pracującym w wentylatorze. Wentylatory z reguły są mocno obciążone przez opór powietrza, więc zmniejszanie napięcia spowoduje nadmierne grzanie się uzwojenia, co wskrajnym przypadku doprowadzi do przebicia na uzwojeniu. Jest na to dobra rada. Falowniki fabryczne są z reguły...
To zależy od typu silnika. Najlepiej się sprawują w spółpracy z takimi regulatorami, silniki komutatorowe (szczotkowe) niestety z silnikami krótkozwartymi mogą być kłopoty (ale nie zawsze) zależy to już od konkretnego rozwiązania konstrukcyjnego danego silnika (np. z kondensatorem rozruchowym). Nie podałeś żadnych szczegółów więc nie wiemy jaki to silnik?...
Mam tipo z 94'.Miałem ten sam problem.Do porady Tadzia 47 należy dodać iż przyczyną przepalenia oporników w regulatorze obrotów dmuchawy jest najprawdopodobniej zanieczyszczenie komutatora,aby go wyczyścić należy jednak rozmontować silnik dmuchawy co wymaga czasu oraz cierpliwości,ale jest możliwe.Należy pamiętać też o skontrolowaniu stanu szczotek.
Krótkie pytanie i równie krótka może być odpowiedź: Czy metoda: detekcja zera i wycinanie fragmentu sinusoidy ma sens w sterowaniu prędkością obrotów silnika od nadmuchu w piecu CO? Czytam te posty i głupieje kiedy to ma sens a kiedy nie. W sumie są trzy "rodzaje" odbiorników tak sterowanych: - grzałki - silniki komutatorowe (wiertarki, odkurzacze,...
Jako że trochę kapuje się na elektryce (...) Z tego co jeszcze podpatrzyłem to te dwa kable o których pisałem idą od szczotek silnika, jeden od jednej i drugi od drugiej a minus gdzie jest to nie wiem. próbowałem w ten sposób że włożyłem wszystko na swoje miejsce( czyli masę powinien mieć od włącznika) a + dawałem bezpośrednio na z mostkowane wyjście...
Proponuję wymontować i rozebrać dmuchawę, miałem podobny problem dmuchawa nie osiągała pełnej prędkości. Często nie dawała się uruchomić. Po demontażu pomogło czyszczenie sprężonym powietrzem z pyłu od szczotek, czyszczenie komutatora i rozruszanie szczotek. Śmiga jak nowa pozdrawiam
Witam! W moim polo zamarł mi nawiew kabiny. Napięcie zasilające 12V podane bezpośrednio na silnik dmuchawy powoduje pobór prądu 14A. Po wymontowaniu dmuchawy, okazało się, że turbina osadzona na wale silnika obraca się z oporem. Problem mój: Jak zdjąć turbinę z wału silnika, aby dostać się do panewek, w celu oczyszczenia i nasmarowania. Zakładam, że...
Zastanawiam się, czy podłączenie równolegle do silnika kondensatora nie poprawiłoby warunków pracy. Obecnie silnik otrzymuje ciągi ostrych szpilek prądowych, przez co na indukcyjności uzwojenia indukują się szpilki napięciowe (dodatnie i ujemne) z których jedne z nich są zwierane przez diodę. Czyli część energii pobranej z akumulatora ucieka bezproduktywnie,...
Taki silnik długo nie pociągnie i jest hałaśliwy. Wykorzystaj coś podobnego do pompki basenowej. Silnik w takim zastosowaniu musi być bezszczotkowy będzie trwały i cichy. Regulować obroty takich silników również się da bezfalownika choć nie zawsze. Używane są w dmuchawach w kotłach co czy wentylatorach.
A jak sądzisz, jak sie zmienia kierunek wirowania wilnika silników komutatorowych prądu stałego?
Silnik komutatorowy, czy indukcyjny?
W kilku publikacjach, które przejrzałem, parametry gasika dla triaka na 230VAC były przeważnie podobne. Kondensator 10nF 630V. Opornik 39 Omów i co najmniej 2W. Ale znalazłem i taką uwagę: "For highly inductive loads (power factor < 0,5) , change this value to 360 ohms." Na jednym schemacie z silnikiem, wprawdzie komutatorowym, był kondensator 220nF...
Niestety druciarstwo. W jednym miejscu złączka instalacyjna, w innym konektory. Obudowy na kolumnie niebezpieczne. I jeszcze jedna kwestia, silniki komutatorowe mają materiały szczotkowe dobrane do konkretnego zastosowania. Inny materiał jest stosowany przy zasilaniu prądem stałym, a o nieco innych właściwościach przy zasilaniu tętniącym. Oryginalnie...
Witam. Czy ktoś mógłby polecić kogoś lub firmę, która podjęła by się wyważenia wirnika od wentylatora dmuchawy w samochodzie? Szukam kogoś kto zrobił by to dobrze.
No więc pewnie będzie działać, bo z tego co opisałeś raczej na pewno skończyły się szczotki i ubyło także komutatora. Jeżeli wymiana rozwiązała problem, to zamykamy temat. Pozdrawiam. P.S. Pisząc to, nie wyświetliło mi się wszystko ze zdjęciami.
Witam. Mam pytanie - czy normalny jest pobór prądu przez silnik dmuchawy nawiewu na najwyższym biegu na poziomie 13A. Był uszkodzony bezpiecznik termiczny, który wymieniłem, ale z ciekawości zmierzyłem prąd i wydaje mi się ciut za duży. Na pierwszym biegu pobiera 3,5A na drugim 5,20 na trzecim nie mierzyłem. Zaznaczam, że silnik wyczyściłem i przesmarowałem...
witam założyłem nowy (stary ale działający) opornik z innego kadetta i wszystko juz gra :) zdobyłem go okazyjnie silnikowi w dmuchawie i tak juz za wiele czasu nie daje bo wirnik nie jest na łożyskach a sam komutator juz jest "zdrowo" wypracowany ale za niedługo i tak sie go będe pozbywał (samochodu) :D dzieki śliczne za wszelkie odpowiedzi :) pozdrawiam...
sprawdź sam silnik dmuchawy: szczotki starte lub zawiszone z powodu brudu, komutator dopiero bierz się za elektronikę nawiasem mówiąc nieieckie auta po 1995 to szajs elektryczny a merc szczególnie
Witam. Zmierz najpierw ile prądu ciągnie dmuchawa bo jak za dużo to jara rezystor. Ma pobierać max do 8 amp. Jak więcej to albo uzwojenie dostało już tak po wacku, albo komutator lub szczotki, albo opory które musi pokonać są tak duże że za duży prąd ciagnie - może łożyska sa już przytarte... Opory to coś od 1-4 om. Najlepiej przerobić na druciaka-chodzi...
proponuję najpierw przeglądnąć silnik dmuchawy czy nie jest zatarty i czy rowki na komutatorze są czyste wyeliminować przyczynę a nie skutek awarii
Nawet nie chłodzone rezystory nie powinny się tak grzać. Albo zacierają się tulejki ślizgowe silnika dmuchawy, albo pomiędzy listkami komutatora nazbierał się przewodzący pył ze startych szczotek
Też robiłem sterownik do pieca z podajnikiem na tej turbince od malucha i jest to wygodne ze względu na łatwą regulację obrotów właśnie PWM i co wazne od O do maxa .Palę tym piecem już 4 lata i odniechciało mi się co sezon a czasem częściej sprawdzać jak tam szczotki ,było i toczenie komutatora w końcu kupiłem na autozłomie parę możliwych dmuchawek...
Trzeba sprawdzić jaki silnik jest zastosowany w dmuchawie - jeśli komutatorowy to można spróbować dołożyć filtr na jego zasilaniu a wcześniej sprawdzić stan komutatora i szczotek (czy nadmiernie nie iskrzy). Ale gwarancji powodzenia nie daję - blokowanie zakłóceń z silników to ciężki temat.
Powinien być bezpiecznik 25A jeżeli ten spali to dmuchawa ma zanieczyszczone rowki komutatora na wirniku.P
U mnie citroen C3 1,4HDI 2004 - regulator VALEO F657165W/M. Tranzystor oryginalny HUF75344G [url=]Link w obudowie TO-247 (oznaczony N344AF, 75344G). Dostępny np tutaj [url=]Link Mocniejszy Zamiennik [url=]Link Przed podłączeniem naprawionego regulatora proszę sobie podłączyć i sprawdzić sam silnik dmuchawy ewentualnie wymienić w nim szczotki i przeczyścić...
Od oświetlenia wnętrza powinien być przekaźnik, tak jest a astrze 2 także są to podobne auta, zobacz czy się nie skleja albo coś, dmuchawa - prosty temat, skoro opornicę mierzyłeś i jest dobra, to pozostaje wyjąć wentylator i na krótko podłączyć oczywiście po sprawdzeniu czy dochodzi + - i czy przełącznik reguluje prądem, może poprostu szczotki się...
W Ciechanowie jest firma która przewija silniki komutatorowe. Ulica Płocka. Dodano po 3 Na terenie starej paszarni.
Wprawdzie nie w tym aucie, ale przyczyna może być podobna - nie: zbyt wielkie opory, tylko luzy na wirniku i / lub kończące się szczotki. Powoduje to iskrzenie na komutatorze i przepięcia zabijające tranzystory MOSFET . Typ który podajesz ma max nap. 55V co nie jest oszałamiającą wartością. Podstawa to sprawdzenie stanu komutatora, szczotek i ew. wymiana...
Możliwe że szczotki silnika dmuchawy są wytarte lub się zawieszają (ew zabrudzony lub wypalony komutator .. ) ..
Najprościej drugi silnik z" używek".Wymiana komutatora, gra nie warta świeczki.tel.091/483-35-02 wysłaja za pobraniem.
Poza spalonym rezystorem, po wymontowaniu silnika dmuchawy okazało sie, ze pękła tez jedna ze spręzynek dociskających szczotke do komutatora. Teraz juz wszystko hula :) A co do wystającego komutatora, to jest to plastik, który tylko tak wyglada , na szczescie. Dzieki.
witam. teraz dokladnie nie pamietam, czy wentylator w ogole nie dzialal, czy tylko na jednym biegu (ale jednak wydaje mi sie, ze na jednym biegu chodzil przy spalonym bezpieczniku termicznym). w kazdym badz razie bawilem sie w jego wymiane. czasami to nie wystarcza, bo wentylator ciezko chodzi i bezpiecznik znow sie przepala. obale wiec mit, ze wentylator...
Tam jest notoryczny problem z zabijaniem się szczelin międzywycinkowych komutatora pylem ze szczotek.Pył ten przewodzi prąd i robi skrót .często pomaga wydrapanie tego osadu z rowków ostrą igłą.
Sprawdż na początek silnik dmuchawy. Może mieć zapiekłe łozyska, wytarty komutator lub spalony. Dokop się do niego odłącz wtyk zasilania i podłącz zasilacz. Bardzo chętnie oglądne silnik nadmuchu z laguny ,w którym jest komutator.Jak do tej pory-nie widzialem,a tych dmuchaw w lagunie przerobiłem trochę. Na moje oko w omawianym przypadku będą nadpalone...
nie luzów nie ma ten dzwięk pochodzi tak jakby ze szczotek na komutatorze
Moja rada-podjedż do jakiegoś elektryka samochodowego.Wygląda na uszkodzony silnik.Jeśli tą konserwę da się otworzyć, to wyczyść komutator nitro lub innym.Zobacz czy między lamelkami nie widać zwarć i czy kolor drutu nawojowego się nie zmienił.Sprawdż stan szczotek.nigdy nie smaruj WD, bo to tylko penetruje.Silnik powinien mieć ok.60W.powodzenia
Dmuchawa naprawiona. 2 dni roboty i 110zł. Aby dostać się do dmuchawy należy wymontować nagrzewnicę klimatyzacji. W silniku wytarty był komutator. Szczotki pochodziłyby jeszcze trochę, ale teraz też są nowe. Niby wszystko działa dobrze, ale mam wrażenie, że teraz silnik od dmuchawy kręci się szybciej.
Wycinki komutatora zabite pyłem ze szczotek i ten syf robi zwarcie.
Wymontuj silnik i go sprawdź, na pewno nie ma szczotek bo się starły i jest zatarty na tulejkach lub rozleciała się turbina i się zablokował. Zrobisz mu remont i jeśli nie zniszczony jest komutator to będzie ci jeszcze długo działał. Nic nie jest wieczne...
możesz jeszcze wyczyścić rowki między lamelkami komutatora, ogólnie przetrzeć go troszkę papierem ściernym i sprawdzić czy uzwojenie wirnika nie ma zwarcia do masy - może wirnik jest spalony
Acha, trudno sprawdzić w jakim stanie są szczotki i w jakim stanie są tulejki wirnika? I trudno ocenić czy komutator ba wirniku nie jest mocno wytarty?
wyciąg uchwyt od maski i masz dobre dojście ,co do szczotek to naogół jeszcze komutator
Tranzystory sie pala jezeli płynie przez nie wiekszy prad niz nominał. Sprawdz czy kable dochodzace do wientylatora nie sa poupalane, sprawdz czy łozyskowanie wiatraka nie zaciera sie, sprawdz szczotki a dokładnie ich długosc, sprawdz czy komutator nie jest za bardzo wytarty i czy jest przejscie miedzy jego elementami. Nawiniecie silnika grubszym drutem...
Jako że jestem początkujący Nie przesadzaj, od marca 2009r. minęło trochę czasu. jakich podzespołów użyć do regulacji obrotów dmuchawy Żeby to wiedzieć trzeba znać typ silnika który ją napędza. co to jest fazowa regulacja mocy [url=]Link Jeśli silnik jest komutatorowy (mało prawdopodobne), to fazowa regulacja nadaje się idealnie. Ale jeśli silnik jest...
Wentylator na wierzch i wszystko stanie się jasne, jak wyżej...., a poza tym tulejki , komutator itp.
Zazwyczaj tak. Mozliwości są dwie: -ciężko się obraca (częściowo zapieczone tulejki) -bierze za duży prąd (zabity komutator pyłem ze szczotek) Ale filtr, w modelach gdzie występuje, zawsze trzeba sprawdzać.
Witam Na pewno problem jest w zwiększonym poborze prądu, oprócz tego co koledzy napisali, zobacz czy na komutatorze izolacja lamelek jest prawidłowa. Wystarczy sprawdzenie wzrokowe. Jerzy
orientuje sie ktoś gdzie można zdobyć komutatory do silników dmuchawy
Powinieneś mieć taki silnik ale zużycie szczotek idzie w parze z zużyciem komutatora więc naprawa raczej nie opłacalna. Szczotki 8x10 jak dostaniesz.P
Zdarte szczotki albo gorsza sprawa-przecięty (już) komutator.
Też myslę,że wymiana szczotek rozwiaże problem.Chyba ,że komutator już się skończył.
Problem leży w szczotkach albo koniec komutatora w silniku, wyciągaj silnik. Podpowiedzi ze schematem do nadmuchu są the best :-)
Trzeci bieg dmuchawy realizowany jest poza rezystorem (opornicą). Dziwi mnie (nie mylić z Dziwiszem) , że na 1 i 2 biegu nie leci termik , w założeniu ,iż łożyska , komutator , szczotki lub uzwojenie wirnika są "be" i przekroczony jest pobór prądu? Na III biegu od razu pali bezpiecznik czy po jakimś czasie?
Uszkodzenie tranzystora to skutek , przyczyna; to opory na silniku lub szczotki , komutator , obce ciało w turbinie itp.
A nie ma znaczenia jakim silnikiem sterujemy? W suszarce z tego co mi się wydaje jest silnik z komutatorem ?
Witam Moim zdaniem szczotki lub jedna z szczotek zawiesiła się od brudu . Objawy: czasami działa czasami nie lub słabo dmucha aż w końcu przestaje dmuchać. Tak było w moim przypadku . Zdjęcie zespołu szczotek i przeczyszczenie gniazd szczotek i sprężynek pomogło . i wentylator dalej działa bez nakładu kosztów. Jak dostać się do wentylatora: - 4 czarne...
Prawdopodobnie masz uszkodzony komutator lub szczotki zużyte. Ewentualnie pomiędzy polami komutacyjnymi mogą być przebicia i stąd problem z przepięciami.
Sprawdź ewentualnie wymień filtr kabinowy. Filtr zatrzymał wentylator ? Opowiadaj Może ktoś jest zorientowany w temacie co może być przyczyną? Będę bardzo wdzięczna za każdą poradę czy podpowiedź. Do sprawdzenia masz : kostka stacyjki , bezpiecznik , panel sterujący , opornica (modułu w '98 chyba jeszcze nie było), szczotki , wirnik(komutator).
Zanim przylutujesz nowe szczotki sprawdź czy warto je montować.Ostatnio tak robią te komutatory że z końcem szczotek kończy się również komutator.
elele jak widze niemasz pojęcia . Radiator oddaje dużo ciepła jeśli może, najcieplejszy jest przy średnich obrotach. Silnik jak już, to oblepia pyłem węglowym komutator i ciągnie większy prąd.
Z tego co widzę na internecie to ja właśnie dałem trochę oleju na komutator... Dzisiaj rozbiore ten silnik tylko jak organoleptycznie ocenić stan szczotek i tego komutatora? Czy komutator może mieć olej na sobie? Do tego Mam taki problem ze jak odpalam klime to wiatrak przez chwile 5minut hałasuje. Jak wyłączam klime i daje ekon to jest cisza... Czy...
Silnik oddalem do przewiniecia. Narazie stwierdzono jedynie MECHANICZNE uszkodzenie zwojow o ktorych pisalem wczesniej w komutatorze. Jak juz przewina ten kumutator to zobaczymy czy zadziala. Dziwne bo: 1)Sam nie wiem jak mialbym uszkodzic te zwoje 2)Gdyby zwoje byly przerwane to nie bylo by zwarcia tylko przerwa ....zobaczymy
Tak , ustawiasz turbine na rurze o podobnej średnicy żeby nie pękła i lekko wybijasz wirnik trzymając silnik od dołu tak żeby nie zerwać komutatora od uderzeń. Możesz też użyć prasy jak masz.
W silniku wentylatora, a przy okazji zweryfikuj stan komutatora
Kończą się szczotki i nie dotykają właściwie komutatora - dlatego się zawiesza. Możesz je troszeczkę podszlifować po bokach żeby lżej opadały - pomoże na parę chwil - lepiej je podmienić na nowe i dłuższe.
można rozłożyć silnik, nasmarować tulejke z tyłu silnika, wyczyścić komutator i cały silnik w środku z pyłu i powinno pomóc
Już mogłeś "naprawić" wyjmując i wkładając szczotki (czasem "puchną" blokując się w szczotkotrzymaczu, lub na sproszkowanym pyle pozostałym po startych szczotkach, czyli brud i warto przeczyścić, lub ścienić szczotki), lub dokładając śrubki, zwiększyłeś docisk do komutatora i chwilowo dalej je przepchnąłeś. Jak iskrzyło, to iskrzył pył ze szczotek i...
Komutator..ma 20 lat.. Więc w jego rowkach zgromadziło się sporo pyłu ze startych szczotek, weź jakiś cieniutki śrubokręt lub ostry, szpiczasty nożyk i wyczyść komutator. Taki pył przewodzi prąd, co sprawia, że silnik pobiera znacznie więcej niz powinien i pali się regulator obrotów
Jakie błędy wyrzucało? Prawdopodobnie bedzie tam problem z kilkoma silniczkami klap, a czasem lubiało się coś urwać np. zębatka lub wodzik klapy. W testach wykonawczych sprawdzić, czy klapy pracują w miarę równo i w pełnym zakresie na potencjometrach. Trzeba by nasłuchiwać czy poszczególna klapa się rusza, to wykluczy jej zerwanie. A jak nie pracuje...
Szczotki są przy silniku wentylatora. To, że po uderzeniu działają długo nie świadczy o ich sprawności, a wręcz przeciwnie. Przy zatrzymaniu wirnika mogą się ustawiać w pozycji braku kontaktu z komutatorem, a jak wirnik się obraca to wracają do prawidłowej pozycji. Miałem podobną sytuację w Peugeocie Boxerze. Objaw na początku taki sam jak u Ciebie....
Sprawdź czy jest przejście na termiku, (zdj1) patrząc na komutator silnik na 90%sprawny.
Często pył miedziano-grafitowy ze startych szczotek zakleja szczeliny komutatora w silniczku i stąd znacznie większy pobór prądu
Nie tyle opory kręcenia są istotne, oczywiście bez przesady, ale zbierający się w rowkach komutatora pył, który powoduje prace "na zwarciu" i zwiększa pobór mocy.
Dziękuje za pomoc ale faktycznie ceny komutatorów to kosmos. Szukałem wszędzie aż znalazłem "pod nosem" zakład elektromechaniczny zajmujący się naprawą rozruszników i alternatorów. Cena za wymianę komutatora + nowe szczotki to 100 zł. Odebrałem na drugi dzień i wszystko pięknie śmiga. Jeżeli ktoś miałby podobny problem to mogę podać namiary.
dlaczego z dmuchawą WPA01 z przepustnicą współpracuje w pełnym zakresie bez zarzutów???.... Nie, no bez przesady. Nie mam pojęcia jaki silnik siedzi w środku tej dmuchawy. Te regulatory sprzedawane na allegro jak i te z elektronarzędzi przeznaczone są do silników komutatorowych. W tych silnikach regulacja obrotów następuje przez zmianę ilości energii...
Conajmniej kilka przyczyn tego może być. Ale załóżmy że wzmacniacz i radio są sprawne. Można spróbować wyeliminować radio przez odłączenie najpierw kabla od radia i ewentualne zmasowanie pozostałego ze wzmacniaczem kabla. Jeśli wystąpi nadal to odepnij kabel od wzmacniacza i podobnie sprawdź tym razem masując wejścia wzmacniacza. Nie widzę Twojej instalacji...
Dmuchawa, taka sama jak w Fiat Ullyse. Peugeot 806, Citroen Evasion.Lancia Zeta. Demontaż zaczynamy od odkręcenia osłony nad nogami pasażera. Następnie odkręcić śrubkę w schowku : Opadnie wtedy z tyłu, za schowkiem mocowanie skrzynki elektrycznej z "milionem" kabli, od niej odkręcić trzeba tę blachę mocującą, bo przeszkadza w i tak ciasnym miejscu....
Wg. mojego doświadczenia - heheh już u siebie wymieniłem tranzystor/moduł z 5 razy - padł Ci moduł. Fakt odłączenia akumulatora w mojej ocenie to tylko zbieg okoliczności. Nie wykluczam, że mogłeś wcześniej nie zauważyć, że Ci już nawiew nie chodzi (np. od dwóch, trzech dni). Temperatura teraz taka, że ani ogrzewanie niepotrzebne, ani specjalnie klimatyzacja....