Sprawdź czy jest przejście na termiku, (zdj1) patrząc na komutator silnik na 90%sprawny.
Mam tipo z 94'.Miałem ten sam problem.Do porady Tadzia 47 należy dodać iż przyczyną przepalenia oporników w regulatorze obrotów dmuchawy jest najprawdopodobniej zanieczyszczenie komutatora,aby go wyczyścić należy jednak rozmontować silnik dmuchawy co wymaga czasu oraz cierpliwości,ale jest możliwe.Należy pamiętać też o skontrolowaniu stanu szczotek.
Radio z dobrym filtrem , ANL, trochę wytłumi zakłócenia, sprawdzenie komutatora w silniku dmuchawy, mogą mieć iskrzenia szczotki.
Mialem kupe lat e38 4.0 o powiem tylko tyle ze te dmuchawy z tych lat padaja jak muchy.. Powod? Zdarty komutator i szczotki.. Wiem ze potrafi bardzo zaiskrzyc przy wytartym komutatorze i byc moze to byla przyczyna zapalenia.. Co najlepsze przy dosc powaznym uszkodzeniu dmuchawy moze ona sie krecic bez kluczykow w stacyjce poniewaz auto ma system odzyskiwania...
podłącz silnik bezpośrednio, oczywiście przez bezpiecznik, niech pochodzi chwilę , pomierz jaki prąd pobiera bo może zacierają się panewki, lub zabrudzony jest komutator.
Pomiędzy listkami komutatora w silniczku dmuchawy gromadzi się pył miedziano-węglowy ze startych szczotek (oraz samego komutatora), przewodzi prąd i znacząco zwiększa jego pobór. Warto przeczyścić szczeliny cienkim śrubokrętem płaskim lub tp narzędziem
Jeśli to klimatronic to tam nie ma żadnego rezystora. Padł elektroniczny moduł regulacji obrotów, można go znaleźć za schowkiem pasażera. Sama wymiana może na długo nie pomóc jeśli na komutatorze dmuchawy występuje iskrzenie np. z powodu zbyt dużych luzów na wirniku. Bardziej obeznani elektronicy wymieniają końcowy tranzystor polowy na inny o wyższym...
Elektrocarbon: http://www.elektrocarbon.pl/ Ale nie wiem, czy robią o takiej średnicy.
Wycinki komutatora zabite pyłem ze szczotek i ten syf robi zwarcie.
Problem zapewne tkwi w łożyskasz, ja osobiście rozbieram te silniczki i po złożeniu chodzą bez zażutów. Ciężko się je rozbiera, trzeba być ostrożnym. Z częściami jest problem jeśli chodzi o łożyska to trzeba dobrać ale jeśli nie ma wyczuwalnych luzów to wystarczy przesmarować. Jeśli już rozbroisz warto sprawdzić stan szczotek jeśli są już starte to...
orientuje sie ktoś gdzie można zdobyć komutatory do silników dmuchawy
Po otwarciu dmuchawy przepatrzyłem też "płytki" komutatora żadna nie wyglądała na wypaloną. Może i faktycznie coś z sama dmuchawa jest nie tak tylko dziwi mnie czemu za każdym razem działa po podpięciu bezpośrednio do akumulatora. Próbowałem kilkanaście razy i za każdym razem rusza . Pozdrawiam
W którym miejscu uszkodzenie uzwojenia? Na trzecim zdjęciu widzę ułamane plastiki, czy nie uszkodziły one wyprowadzeń do komutatora wirnika? Dodano po 7 Taka dmuchawa była wystawiona na portalu za 1750zł.
Wyczyść komutator silnika dmuchawy - nie mają prawa być widoczne iskry. W razie małej poprawy zablokuj styki komutatora kondensatorem przeciw zakłóceniowym lub typu MKSE około 1 uF - powinno być ok.
Brak działania wentylatora nagrzewnicy jest spowodowany nadpalającym komutatorem. W najlepszej sytuacji następuje przepalenie bezpiecznika i wówczas uratujesz wentylator
Tak , ustawiasz turbine na rurze o podobnej średnicy żeby nie pękła i lekko wybijasz wirnik trzymając silnik od dołu tak żeby nie zerwać komutatora od uderzeń. Możesz też użyć prasy jak masz.
ostrą igłą wydłubać nagromadzony pył ze szczotek ktory się zbiera pomiędzy wycinkami komutatora-robi skrót. Zastosowac tranzystory uznanego pruducenta,nie dalekowschodnie podróbki
Zazwyczaj tak. Mozliwości są dwie: -ciężko się obraca (częściowo zapieczone tulejki) -bierze za duży prąd (zabity komutator pyłem ze szczotek) Ale filtr, w modelach gdzie występuje, zawsze trzeba sprawdzać.
nie luzów nie ma ten dzwięk pochodzi tak jakby ze szczotek na komutatorze
Powinien być bezpiecznik 25A jeżeli ten spali to dmuchawa ma zanieczyszczone rowki komutatora na wirniku.P
"Koniec" komutatora.
Możliwe że szczotki silnika dmuchawy są wytarte lub się zawieszają (ew zabrudzony lub wypalony komutator .. ) ..
Szczotki węglowe wpisz w googlach to się zorientujesz troszkę. Są zlokalizowane w "dupce" silnika, po przeciwległej stronie dmuchawy. Stykają się z komutatorem. Przyczyny mogą być dwie, albo dmuchawa i spirala są spalone albo nie dochodzi do nich prąd. Jak masz i umiesz, to musisz zmierzyć miernikiem gdzie prąd jest a gdzie nie ma...
Bartek, obstawiał bym trochę inaczej-szczotki w silniku dmuchawy. Albo już ledwo kontaktują (zużyte, zakleszczone) albo przecięty komutator. Często też dawało popalić złącze silnika dmuchawy; przegrzewa się.
http://obrazki.elektroda.pl/9302780800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8270128300_1... Powinieneś mieć taki silnik ale zużycie szczotek idzie w parze z zużyciem komutatora więc naprawa raczej nie opłacalna. Szczotki 8x10 jak dostaniesz.P
Sprawdź szczotki i komutator wyczyść.
wymiana kompletnego wiatraka / dmuchawy lub wymiana silnika KOlego najpierw sprawdź .co w tym zepsute. Zapewne szczotki jw. lub komutator. No chyba że kupujesz NOWY to kup. Wentylatory zawsze wyprasowuje na prasie i tulei trochę większej od silnika.
To nie kosci, to silnik dmuchawy. Szczotki krotkie, zanieczyszczony komutator i tak sie robi - zdemontowac, sprawdzic. Pozdrawiam
Wyrwij schowek - dmuchawa jest pod spodem. Sprawdź na wtyczce (bardzo dobry dostęp), czy jak wysterujesz dmuchawę to pojawia się na silniczku napięcie. Jeżeli tak - to wskutek nieużywania mógł lekko zaśniedzieć komutator - czasami pomaga samo obrócenie wirnika o kilka obrotów. Jak napięcia nie ma, to dojdź do regulatora dmuchawy - jest trochę wyżej,...
Nawet nie chłodzone rezystory nie powinny się tak grzać. Albo zacierają się tulejki ślizgowe silnika dmuchawy, albo pomiędzy listkami komutatora nazbierał się przewodzący pył ze startych szczotek
Ale skoro ruszyła to może być przecięty komutator?
Weź ostrą igłę i wydłub wbity i zestalony pył ze szczotek spomiędzy wycinków komutatora.
Nie tyle opory kręcenia są istotne, oczywiście bez przesady, ale zbierający się w rowkach komutatora pył, który powoduje prace "na zwarciu" i zwiększa pobór mocy.
proponuję najpierw przeglądnąć silnik dmuchawy czy nie jest zatarty i czy rowki na komutatorze są czyste wyeliminować przyczynę a nie skutek awarii
wyciąg uchwyt od maski i masz dobre dojście ,co do szczotek to naogół jeszcze komutator
W silniku wentylatora, a przy okazji zweryfikuj stan komutatora
witam.w punciaku nie chodzi dmuchawa na 4 biegu.komutator wyczyszczony bo wypaliło styki w oporniku wszystkie biegi śmigają oprócz 4.dziękuje i pozdrawiam
Sprawdż na początek silnik dmuchawy. Może mieć zapiekłe łozyska, wytarty komutator lub spalony. Dokop się do niego odłącz wtyk zasilania i podłącz zasilacz.
sprawdź sam silnik dmuchawy: szczotki starte lub zawiszone z powodu brudu, komutator dopiero bierz się za elektronikę nawiasem mówiąc nieieckie auta po 1995 to szajs elektryczny a merc szczególnie
Do wymiany masz silnik dmuchawy, skończyły się szczotki i pewnie komutator, pewnie też i nieco przytarty. Teraz pytanie, czy zdążył jeszcze uszkodzić coś więcej, przełącznik dmuchawy, opornicę? Jak nie wyjmiesz, to się nie dowiesz.
A nie ma znaczenia jakim silnikiem sterujemy? W suszarce z tego co mi się wydaje jest silnik z komutatorem ?
Wg mnie z Twojego opisu usterki wygląda to na silnik, tzn masz najprawdopodobniej martwe pole na komutatorze. Jest to dosyć częsta usterka i łatwa do sprawdzenia. Naprawa - wymiana na nowy, koszt około 300 zł.
Wyczyscilem rowki komutatora i poki co dziala, na kazdych obrotach dmuchawy :) dzieki i pozdrawiam
Pytanko: CZy da radę wymienić sam wirnik z komutatorem - bo u mnie też już "zjedzony" ...
Witam. Zmierz najpierw ile prądu ciągnie dmuchawa bo jak za dużo to jara rezystor. Ma pobierać max do 8 amp. Jak więcej to albo uzwojenie dostało już tak po wacku, albo komutator lub szczotki, albo opory które musi pokonać są tak duże że za duży prąd ciagnie - może łożyska sa już przytarte... Opory to coś od 1-4 om. Najlepiej przerobić na druciaka-chodzi...
To co zobaczyłeś przy silniku to nie jest komutator. Żeby zobaczyć komutator musisz rozebrać całą dmuchawe. Sprawdź najpierw czy dochodzi do niej napięcie albo spróbuj poruszyć ją bezpośrednio z akumulatora (najlepiej przez jakiś bezpiecznik)
Wentylator na wierzch i wszystko stanie się jasne, jak wyżej...., a poza tym tulejki , komutator itp.
Proponuję wymontować i rozebrać dmuchawę, miałem podobny problem dmuchawa nie osiągała pełnej prędkości. Często nie dawała się uruchomić. Po demontażu pomogło czyszczenie sprężonym powietrzem z pyłu od szczotek, czyszczenie komutatora i rozruszanie szczotek. Śmiga jak nowa pozdrawiam
Zobacz w google co to komutator... uzwojenia są podłączone do równoległych styków.
Już mogłeś "naprawić" wyjmując i wkładając szczotki (czasem "puchną" blokując się w szczotkotrzymaczu, lub na sproszkowanym pyle pozostałym po startych szczotkach, czyli brud i warto przeczyścić, lub ścienić szczotki), lub dokładając śrubki, zwiększyłeś docisk do komutatora i chwilowo dalej je przepchnąłeś. Jak iskrzyło, to iskrzył pył ze szczotek i...
Czy przyczyną przegrzania modułu może być zbyt duże obciążenie spowodowane przez silnik dmuchawy np. na skutek wytartego komutatora lub szczotek? Może.
elele jak widze niemasz pojęcia . Radiator oddaje dużo ciepła jeśli może, najcieplejszy jest przy średnich obrotach. Silnik jak już, to oblepia pyłem węglowym komutator i ciągnie większy prąd.
Sprawdź ewentualnie wymień filtr kabinowy. Filtr zatrzymał wentylator ? Opowiadaj Może ktoś jest zorientowany w temacie co może być przyczyną? Będę bardzo wdzięczna za każdą poradę czy podpowiedź. Do sprawdzenia masz : kostka stacyjki , bezpiecznik , panel sterujący , opornica (modułu w '98 chyba jeszcze nie było), szczotki , wirnik(komutator).
U mnie citroen C3 1,4HDI 2004 - regulator VALEO F657165W/M. Tranzystor oryginalny HUF75344G [url=http://www.fairchildsemi.com/ds/HU%... w obudowie TO-247 (oznaczony N344AF, 75344G). Dostępny np tutaj [url=http://north.pl/karta/huf75344g3-to... Mocniejszy Zamiennik [url=http://north.pl/karta/irfp064-;-n-t...
Lewa strona pod nogami kierowcy jest dmuchawa, do wymiany szczotki lub całość jeśli komutator wyjechany.
Witam Na pewno problem jest w zwiększonym poborze prądu, oprócz tego co koledzy napisali, zobacz czy na komutatorze izolacja lamelek jest prawidłowa. Wystarczy sprawdzenie wzrokowe. Jerzy
pomysl, po co chcesz wymieniac tranzystory zasilajace went, skoro on nie chce pracowac nawet jesli podlaczysz go bezposredniu do aku ??? Sprawdz to co pisali poprzednicy: czystosc komutatora, rowki , opory toczenia.
silnik dmuchawy stawia za duże opory i na wolnych obrotach tranzystor się przegrzewa Silnik kręci się normalnie, problem powoduje miedziano-węglowy pył ze szczotek, który gromadzi się w szczelinach komutatora
Uszkodzenie tranzystora to skutek , przyczyna; to opory na silniku lub szczotki , komutator , obce ciało w turbinie itp.
Domyślam się, że masz klimatronik ? jeśli tak to nie ma tam rezystorów tylko moduł z tranzystorem mocy typu MOSFET. Są one bardzo wrażliwe na przepięcia powstające na zużytym komutatorze i szczotkach silnika dmuchawy. Najpierw skontroluj ich stan (może zawieszające się lub zużyte szczotki, albo nadmiernie wyrobione łożyska ślizgowe i wpadający w drgania...
Dmuchawa do wymiany, skończyły się szczotki. Z doświadczenia wiem, że i sam komutator będzie znacznie wypalony. Moim zdaniem, naprawa jest nieopłacalna.
Też myslę,że wymiana szczotek rozwiaże problem.Chyba ,że komutator już się skończył.
tam nie ma żadnych oporników dmuchawy stojan jest spalony więc zamieniłem dałem komutator i stojan z innego silnika tylko że teraz ma jeden bieg a powinny być 3 no i teraz ma 4000obr/min:/ za dużo.........
Sprawdź w opornicy czy nie ma zimnych lutów ale na najwyższym biegu jak tez nie zaskakuje to szczotki i być może komutator do wymiany jak kolega wyżej napisał
Może i być bardziej rozbudowany ale bez przesady bo chodzi o to aby było małe i łatwe w schowaniu, mam takie części co piszesz. A można cos dodać jeszcze aby było lepiej? Co mam przedstawić Ci skomplikowany schemat filtra który w przyszłości może robić Ci psikusy.Staniesz samochodem na pustkowiu rozłożysz ręce i powierz: to APISS. chyba nie oto chodzi...
Prawdopodobnie masz uszkodzony komutator lub szczotki zużyte. Ewentualnie pomiędzy polami komutacyjnymi mogą być przebicia i stąd problem z przepięciami.
można rozłożyć silnik, nasmarować tulejke z tyłu silnika, wyczyścić komutator i cały silnik w środku z pyłu i powinno pomóc
witam. Koledzy mam podobny problem. Autko to citroen c3 . Brak dmuchawy.Znalazlem ten regulator obrotow sa dwa grube przewody na ktorych jest napiecie 14volt po dodpaleniu. i nastepna kostka i cztery przewody: 2 grube czerwony +14 a czarnuy nie ma napiecia wcale. i sa tam dwa cienki na jednym 14 volt a na drugim 7 volt. Witam. Ponieważ kolega znalazł...
Zanim przylutujesz nowe szczotki sprawdź czy warto je montować.Ostatnio tak robią te komutatory że z końcem szczotek kończy się również komutator.
Problem leży w szczotkach albo koniec komutatora w silniku, wyciągaj silnik. Podpowiedzi ze schematem do nadmuchu są the best :-)
Acha, trudno sprawdzić w jakim stanie są szczotki i w jakim stanie są tulejki wirnika? I trudno ocenić czy komutator ba wirniku nie jest mocno wytarty?
Wymontuj i obejrzyj silnik dmuchawy, mogła zawiesić się szczotka itp. Sprawdź czy jest napięcie na zasilaniu silnika. Dla pewności wymień bezpiecznik, zdarza się że wizualnie wygląda na cały a mimo wszystko nie przewodzi. Jakby Ci się bardzo nudziło to poczyść działki na komutatorze. Jest z lewej strony auta, przed szybą.
No więc pewnie będzie działać, bo z tego co opisałeś raczej na pewno skończyły się szczotki i ubyło także komutatora. Jeżeli wymiana rozwiązała problem, to zamykamy temat. Pozdrawiam. P.S. Pisząc to, nie wyświetliło mi się wszystko ze zdjęciami.
Najprościej drugi silnik z" używek".Wymiana komutatora, gra nie warta świeczki.tel.091/483-35-02 wysłaja za pobraniem.
Witam! W moim polo zamarł mi nawiew kabiny. Napięcie zasilające 12V podane bezpośrednio na silnik dmuchawy powoduje pobór prądu 14A. Po wymontowaniu dmuchawy, okazało się, że turbina osadzona na wale silnika obraca się z oporem. Problem mój: Jak zdjąć turbinę z wału silnika, aby dostać się do panewek, w celu oczyszczenia i nasmarowania. Zakładam, że...
Kod 27 dotyczy motoru dmuchawy (za wysokie napięcie motoru dmuchawy)czyli tak jakby rozpoznawał przerwe w obwodzie silnika dmuchawy.Ten układ ma kontrole obciążenia przez silnik.Można obejrzeć profilaktycznie komutator silnika + szczotki.
To dalej tysiak. A tym silniczku to albo szczotki albo przecięty komutator. Więcej anomalii nie miały. Jak piszczy to wysycić tulejki olejem i po kłopocie.
Tam jest notoryczny problem z zabijaniem się szczelin międzywycinkowych komutatora pylem ze szczotek.Pył ten przewodzi prąd i robi skrót .często pomaga wydrapanie tego osadu z rowków ostrą igłą.
Wymontuj silnik i go sprawdź, na pewno nie ma szczotek bo się starły i jest zatarty na tulejkach lub rozleciała się turbina i się zablokował. Zrobisz mu remont i jeśli nie zniszczony jest komutator to będzie ci jeszcze długo działał. Nic nie jest wieczne...
Mam pewien problem z nadmuchem w moim Volvo 850 2.5 20 V rocznik 1992. Zaczęło się od tego że dmuchawa nie działa wcale na żadnym z biegów, po rozbebeszeniu wszystkiego okazało się że silnik dmuchawy, miał tak wyjechany komutator że nic nie było go w stanie uratować. Zakupiłem zatem z jakiegoś szrota "nową" dmuchawę i juz mniej więcej działa. Żeby nie...
Komutator ma chodzić na sucho. Naoliwić możesz jednie panewki, czyli łożyska ślizgowe, w których kręci się wirnik silnika.
witam założyłem nowy (stary ale działający) opornik z innego kadetta i wszystko juz gra :) zdobyłem go okazyjnie silnikowi w dmuchawie i tak juz za wiele czasu nie daje bo wirnik nie jest na łożyskach a sam komutator juz jest "zdrowo" wypracowany ale za niedługo i tak sie go będe pozbywał (samochodu) :D dzieki śliczne za wszelkie odpowiedzi :) pozdrawiam...
A dobrze wyczysciles komutator po toczeniu wydmuchales go? Dodano po 5 Jesli dobrze oczysciles dzialki komutatora to pozostaje wymienic regulator napiecia.
Witam. Nie trzeba nic podgrzewać tylko delikatnie podważać równomiernie z każdej strony. Pod wiatraki są 3 śruby trzymające silnik i trzy śruby mocujące podstawę silnika do komory przewietrzania. Jako ciekawostkę podam ze miałem uszkodzony silnik. Błąd 'zwarcie dmuchawy' prąd pobierany przez silnik do 13A wiec ok. 180W mocy. Rozebralem uzwojenia zwarte....
Wygląda ciekawie, ale pytanie jest inne. Jak długo chodzi bezawaryjnie? Ja miałem jakiś czas sprężarkę bez zbiornika, ze stratą powietrza przez zawór "bezpieczeństwa". Niestety była to bardziej dmuchawa niż kompresor, bo choć biła do czwórki, to nie wystartowała pod ciśnieniem. W napędzie chyba silnik indukcyjny (nie wiem czy dobrze piszę, ale bez komutatora...
Trzeba sprawdzić jaki silnik jest zastosowany w dmuchawie - jeśli komutatorowy to można spróbować dołożyć filtr na jego zasilaniu a wcześniej sprawdzić stan komutatora i szczotek (czy nadmiernie nie iskrzy). Ale gwarancji powodzenia nie daję - blokowanie zakłóceń z silników to ciężki temat.
Wirnik obraca się bardzo luźno, wszystko jest nasmarowane, komutator doprowadzony do kultury. Faktycznie komutator był uszkodzony, szczotki również, jedna tulejka wirnika też stawiała opór ale juz nie stawia :). Zgadzam się z tym że uszkodzony jest regulator obrotów dmuchawy i zastanawiam się jak go naprawić. Z tego co widzę to prąd jaki płynie podczas...
Ok, więc tak. Po pierwsze. Silniki jednofazowe indukcyjne (niekomutatorowe) nie nadają się do regulacji fazowej. W takich silnikach obroty reguluje się bardziej częstotliwością niż napięciem (domniemam, że Twoja dmuchawa nie ma komutatora). Po drugie. Jeśli regulujesz fazowo z procesora - zwróć uwagę na idealną symetrię załączania triaka dla obu połówek...
Pisałem już w innym temacie, napiszę i w tym. Jakikolwiek gaz tworzący mieszaninę wybuchową do klimy się nie nadaje. Co z tego że mamy lpg w samochodzie jak cała instalacja jest poza kabiną. Teraz klima, wyobraźmy sobie że rozszczelni się parownik. Zazwyczaj jest to mała dziurka, więc gaz powoli się sączy mieszając sie z powietrzem. Włączamy dmuchawę...
Witam Moim zdaniem szczotki lub jedna z szczotek zawiesiła się od brudu . Objawy: czasami działa czasami nie lub słabo dmucha aż w końcu przestaje dmuchać. Tak było w moim przypadku . Zdjęcie zespołu szczotek i przeczyszczenie gniazd szczotek i sprężynek pomogło . i wentylator dalej działa bez nakładu kosztów. Jak dostać się do wentylatora: - 4 czarne...
Witajcie. Pacjent jak w tytule Ford Galaxy mk1 z klimatronikiem dwustrefowym. I tak tylny nadmuch dziala jak nalezy. Przedni zas wcale. Posprawdzalem bezpieczniki sa ok. Zdemontowalem schowek wypialem kostke od dmuchawy, wpialem miernik i napiecie jest podawane. Gdy ustawie nadmuch na maxa 12, 5 v ( na wylaczonym aucie, na wlaczonym 14,5) i gdy zmniejszam...
Ponieważ , będę robił podajnik do pieca, planuję wykonać sterownik. Chcę by był bardziej zaawansowany z algorytmem PID, stąd wynika kilka pytań konstrukcyjnych. Dmuchawa musi być regulowana a podobno najlepsze są z silnikami klatkowymi, gdyż komutatory nie sprawdzają się w pracy ciągłej przez pół roku. Dlatego, mimo, że najprościej byłoby dać dmuchawę...
Też robiłem sterownik do pieca z podajnikiem na tej turbince od malucha i jest to wygodne ze względu na łatwą regulację obrotów właśnie PWM i co wazne od O do maxa .Palę tym piecem już 4 lata i odniechciało mi się co sezon a czasem częściej sprawdzać jak tam szczotki ,było i toczenie komutatora w końcu kupiłem na autozłomie parę możliwych dmuchawek...
Też się zastanawiałem nad tym rozwiązaniem. Tylko, żeby na oryginał wymienić, trzeba będzie tą deskę jednak zrzucić. O tym pomyślę na wiosnę. W moim silniczku wyciął się komutator, który jest troszeczkę grubszy od wałka. Czy jest możliwość jego naprawy? Jeśli tak, czy znacie kogoś w okolicach Warszawy, kto podjął by się tego zadania?
Szczotki są przy silniku wentylatora. To, że po uderzeniu działają długo nie świadczy o ich sprawności, a wręcz przeciwnie. Przy zatrzymaniu wirnika mogą się ustawiać w pozycji braku kontaktu z komutatorem, a jak wirnik się obraca to wracają do prawidłowej pozycji. Miałem podobną sytuację w Peugeocie Boxerze. Objaw na początku taki sam jak u Ciebie....
Temat z 'padniętym' rezystorem dmuchawy przerabiałem już dwukrotnie i póki co działa - sprawdzone organoleptycznie (żadnej skazy - rezystor jak nowy). Otóż problem w moim aucie (Signum 2.2 DTI - 2003) jest taki iż nadmuch/dmuchawa nie działa na żadnym biegu. Wcześniej było lekko słyszalne piszczenie dochodzące właśnie z okolic dmuchawy. Teraz jedynie...
Moja rada-podjedż do jakiegoś elektryka samochodowego.Wygląda na uszkodzony silnik.Jeśli tą konserwę da się otworzyć, to wyczyść komutator nitro lub innym.Zobacz czy między lamelkami nie widać zwarć i czy kolor drutu nawojowego się nie zmienił.Sprawdż stan szczotek.nigdy nie smaruj WD, bo to tylko penetruje.Silnik powinien mieć ok.60W.powodzenia
podłączyłem silnik na krótko... i silnik jest sprawny :/ Zrób wyraźne zdjęcie komutatora silnika
Powiem tak. Paliwo dochodzi, bo kapie ropą po zatankowaniu pieca, zdejmując wężyk z króćca paliwowego w piecu i ponownie tankując też kapie z wężyka. Oba palniki wraz ze świecami zachowują się tak samo. Jeden przeszedł gruntowne czyszczenie i bez problemu wszystko rozpala w nim. Powietrze dociera, bo słychać pracującą dmuchawę. Piec startuje, wszystko...
Witam. Mam pytanie - czy normalny jest pobór prądu przez silnik dmuchawy nawiewu na najwyższym biegu na poziomie 13A. Był uszkodzony bezpiecznik termiczny, który wymieniłem, ale z ciekawości zmierzyłem prąd i wydaje mi się ciut za duży. Na pierwszym biegu pobiera 3,5A na drugim 5,20 na trzecim nie mierzyłem. Zaznaczam, że silnik wyczyściłem i przesmarowałem...
montażu dmuchawy dmuchawy przetoczyć komutator komutator lamel
końcówka 6230i odpowietrzenie tuszu onkyo różne
device descriptor request failed device descriptor request failed
Resetowanie pralki Ariston - instrukcje krok po kroku Sygnał PWM z ECU do alternatora - sterowanie i diagnostyka