Sprawdź czy jest przejście na termiku, (zdj1) patrząc na komutator silnik na 90%sprawny.
Mialem kupe lat e38 4.0 o powiem tylko tyle ze te dmuchawy z tych lat padaja jak muchy.. Powod? Zdarty komutator i szczotki.. Wiem ze potrafi bardzo zaiskrzyc przy wytartym komutatorze i byc moze to byla przyczyna zapalenia.. Co najlepsze przy dosc powaznym uszkodzeniu dmuchawy moze ona sie krecic bez kluczykow w stacyjce poniewaz auto ma system odzyskiwania...
Wyrwij schowek - dmuchawa jest pod spodem. Sprawdź na wtyczce (bardzo dobry dostęp), czy jak wysterujesz dmuchawę to pojawia się na silniczku napięcie. Jeżeli tak - to wskutek nieużywania mógł lekko zaśniedzieć komutator - czasami pomaga samo obrócenie wirnika o kilka obrotów. Jak napięcia nie ma, to dojdź do regulatora dmuchawy - jest trochę wyżej,...
Zazwyczaj tak. Mozliwości są dwie: -ciężko się obraca (częściowo zapieczone tulejki) -bierze za duży prąd (zabity komutator pyłem ze szczotek) Ale filtr, w modelach gdzie występuje, zawsze trzeba sprawdzać.
Dziękuje za pomoc ale faktycznie ceny komutatorów to kosmos. Szukałem wszędzie aż znalazłem "pod nosem" zakład elektromechaniczny zajmujący się naprawą rozruszników i alternatorów. Cena za wymianę komutatora + nowe szczotki to 100 zł. Odebrałem na drugi dzień i wszystko pięknie śmiga. Jeżeli ktoś miałby podobny problem to mogę podać namiary.
Możliwe że szczotki silnika dmuchawy są wytarte lub się zawieszają (ew zabrudzony lub wypalony komutator .. ) ..
U mnie citroen C3 1,4HDI 2004 - regulator VALEO F657165W/M. Tranzystor oryginalny HUF75344G [url=http://www.fairchildsemi.com/ds/HU%... w obudowie TO-247 (oznaczony N344AF, 75344G). Dostępny np tutaj [url=http://north.pl/karta/huf75344g3-to... Mocniejszy Zamiennik [url=http://north.pl/karta/irfp064-;-n-t...
wyciąg uchwyt od maski i masz dobre dojście ,co do szczotek to naogół jeszcze komutator
Wyczyść komutator silnika dmuchawy - nie mają prawa być widoczne iskry. W razie małej poprawy zablokuj styki komutatora kondensatorem przeciw zakłóceniowym lub typu MKSE około 1 uF - powinno być ok.
Witajcie. Pacjent jak w tytule Ford Galaxy mk1 z klimatronikiem dwustrefowym. I tak tylny nadmuch dziala jak nalezy. Przedni zas wcale. Posprawdzalem bezpieczniki sa ok. Zdemontowalem schowek wypialem kostke od dmuchawy, wpialem miernik i napiecie jest podawane. Gdy ustawie nadmuch na maxa 12, 5 v ( na wylaczonym aucie, na wlaczonym 14,5) i gdy zmniejszam...
Witam Moim zdaniem szczotki lub jedna z szczotek zawiesiła się od brudu . Objawy: czasami działa czasami nie lub słabo dmucha aż w końcu przestaje dmuchać. Tak było w moim przypadku . Zdjęcie zespołu szczotek i przeczyszczenie gniazd szczotek i sprężynek pomogło . i wentylator dalej działa bez nakładu kosztów. Jak dostać się do wentylatora: - 4 czarne...
Witam. U dziewczyny w micrze padlo ogrzewanie. Problem polega na tym ze chwile silnil chodzi potem sie wylacza i za chwile znow startuje aby po chwili stanac. Wiec postanowilem go wyciagnac. Podpialem go pod prostownik i rzeczywiscie. Chwile idzie na pelnej mocy i sie zatrzymuje. Odpinam klemy z niego i po chwili znow przykladam i staruje i za chwile...
Kod 27 dotyczy motoru dmuchawy (za wysokie napięcie motoru dmuchawy)czyli tak jakby rozpoznawał przerwe w obwodzie silnika dmuchawy.Ten układ ma kontrole obciążenia przez silnik.Można obejrzeć profilaktycznie komutator silnika + szczotki.
można rozłożyć silnik, nasmarować tulejke z tyłu silnika, wyczyścić komutator i cały silnik w środku z pyłu i powinno pomóc
Wirnik obraca się w miarę lekko. Smarowałem łożyska ale nie wiele pomogło. Zrobiłem głupotę bo psiknąłem jakimś środkiem który nie przewodzi prądu, psiknąłem na szczotki i komutator i od tego momentu jest katastrofa. Teraz oporność wirnika to 0,1ohma. Dodano po 3 Chyba szczotki węglowe rozpuszczają się od tego środka na komutatorze.
Prawdopodobnie masz uszkodzony komutator lub szczotki zużyte. Ewentualnie pomiędzy polami komutacyjnymi mogą być przebicia i stąd problem z przepięciami.
Dmuchawa, taka sama jak w Fiat Ullyse. Peugeot 806, Citroen Evasion.Lancia Zeta. Demontaż zaczynamy od odkręcenia osłony nad nogami pasażera. Następnie odkręcić śrubkę w schowku : http://obrazki.elektroda.pl/4096153600_1... Opadnie wtedy z tyłu, za schowkiem mocowanie skrzynki elektrycznej z "milionem" kabli, od niej odkręcić trzeba...
To nie jest komutator tylko łopatki wentylatora, tak to ma wyglądać.
Uszkodzenie tranzystora to skutek , przyczyna; to opory na silniku lub szczotki , komutator , obce ciało w turbinie itp.
tam nie ma żadnych oporników dmuchawy stojan jest spalony więc zamieniłem dałem komutator i stojan z innego silnika tylko że teraz ma jeden bieg a powinny być 3 no i teraz ma 4000obr/min:/ za dużo.........
Witam! W moim polo zamarł mi nawiew kabiny. Napięcie zasilające 12V podane bezpośrednio na silnik dmuchawy powoduje pobór prądu 14A. Po wymontowaniu dmuchawy, okazało się, że turbina osadzona na wale silnika obraca się z oporem. Problem mój: Jak zdjąć turbinę z wału silnika, aby dostać się do panewek, w celu oczyszczenia i nasmarowania. Zakładam, że...
witam założyłem nowy (stary ale działający) opornik z innego kadetta i wszystko juz gra :) zdobyłem go okazyjnie silnikowi w dmuchawie i tak juz za wiele czasu nie daje bo wirnik nie jest na łożyskach a sam komutator juz jest "zdrowo" wypracowany ale za niedługo i tak sie go będe pozbywał (samochodu) :D dzieki śliczne za wszelkie odpowiedzi :) pozdrawiam...
Trzeci bieg dmuchawy realizowany jest poza rezystorem (opornicą). Dziwi mnie (nie mylić z Dziwiszem) , że na 1 i 2 biegu nie leci termik , w założeniu ,iż łożyska , komutator , szczotki lub uzwojenie wirnika są "be" i przekroczony jest pobór prądu? Na III biegu od razu pali bezpiecznik czy po jakimś czasie?
Wymontuj silnik i go sprawdź, na pewno nie ma szczotek bo się starły i jest zatarty na tulejkach lub rozleciała się turbina i się zablokował. Zrobisz mu remont i jeśli nie zniszczony jest komutator to będzie ci jeszcze długo działał. Nic nie jest wieczne...
Wirnik obraca się bardzo luźno, wszystko jest nasmarowane, komutator doprowadzony do kultury. Faktycznie komutator był uszkodzony, szczotki również, jedna tulejka wirnika też stawiała opór ale juz nie stawia :). Zgadzam się z tym że uszkodzony jest regulator obrotów dmuchawy i zastanawiam się jak go naprawić. Z tego co widzę to prąd jaki płynie podczas...
Moja rada-podjedż do jakiegoś elektryka samochodowego.Wygląda na uszkodzony silnik.Jeśli tą konserwę da się otworzyć, to wyczyść komutator nitro lub innym.Zobacz czy między lamelkami nie widać zwarć i czy kolor drutu nawojowego się nie zmienił.Sprawdż stan szczotek.nigdy nie smaruj WD, bo to tylko penetruje.Silnik powinien mieć ok.60W.powodzenia
Witam. Mam pytanie - czy normalny jest pobór prądu przez silnik dmuchawy nawiewu na najwyższym biegu na poziomie 13A. Był uszkodzony bezpiecznik termiczny, który wymieniłem, ale z ciekawości zmierzyłem prąd i wydaje mi się ciut za duży. Na pierwszym biegu pobiera 3,5A na drugim 5,20 na trzecim nie mierzyłem. Zaznaczam, że silnik wyczyściłem i przesmarowałem...
Tylko i wyłącznie falownik. Z tego co widze to mowa jest o silniku klatkowym, pracującym w wentylatorze. Wentylatory z reguły są mocno obciążone przez opór powietrza, więc zmniejszanie napięcia spowoduje nadmierne grzanie się uzwojenia, co wskrajnym przypadku doprowadzi do przebicia na uzwojeniu. Jest na to dobra rada. Falowniki fabryczne są z reguły...
To fakt, w intercarsie do golfa III kosztuje prawie 600 zł taki wentylator. Moze drabinka sie skopcila, spróbuj ja pominąć. Jesli dalej nic, to trza rozebrać silnik i obejrzeć szczotki. Mogl rowniez wytrzec sie komutator i robi zwarcie, a wtedy silnik do wyrzucenia niestety. Montaż z powrotem obudowy silnika nie jest prosty,ale da się zrobić. Zobacz...
Wg. mojego doświadczenia - heheh już u siebie wymieniłem tranzystor/moduł z 5 razy - padł Ci moduł. Fakt odłączenia akumulatora w mojej ocenie to tylko zbieg okoliczności. Nie wykluczam, że mogłeś wcześniej nie zauważyć, że Ci już nawiew nie chodzi (np. od dwóch, trzech dni). Temperatura teraz taka, że ani ogrzewanie niepotrzebne, ani specjalnie klimatyzacja....
sorry że zacznę używać języka kolokwialnego, ale może lepiej mnie niektórzy zrozumieją celem tego postu nie było uderzenie w dobrych specy czy stworzenie nowego forum, tylko uderzenie w sumienia "zielonych i niezbyt kumatych specy" i powstrzymanie ich od udzielania totalnie nieudanych porad, które innych "zielonych , domorosłych mechaników" wpuszczają...
Mam tipo z 94'.Miałem ten sam problem.Do porady Tadzia 47 należy dodać iż przyczyną przepalenia oporników w regulatorze obrotów dmuchawy jest najprawdopodobniej zanieczyszczenie komutatora,aby go wyczyścić należy jednak rozmontować silnik dmuchawy co wymaga czasu oraz cierpliwości,ale jest możliwe.Należy pamiętać też o skontrolowaniu stanu szczotek.
Zanim przylutujesz nowe szczotki sprawdź czy warto je montować.Ostatnio tak robią te komutatory że z końcem szczotek kończy się również komutator.
W którym miejscu uszkodzenie uzwojenia? Na trzecim zdjęciu widzę ułamane plastiki, czy nie uszkodziły one wyprowadzeń do komutatora wirnika? Dodano po 7 Taka dmuchawa była wystawiona na portalu za 1750zł.
Radio z dobrym filtrem , ANL, trochę wytłumi zakłócenia, sprawdzenie komutatora w silniku dmuchawy, mogą mieć iskrzenia szczotki.
Wycinki komutatora zabite pyłem ze szczotek i ten syf robi zwarcie.
Pomiędzy listkami komutatora w silniczku dmuchawy gromadzi się pył miedziano-węglowy ze startych szczotek (oraz samego komutatora), przewodzi prąd i znacząco zwiększa jego pobór. Warto przeczyścić szczeliny cienkim śrubokrętem płaskim lub tp narzędziem
Brak działania wentylatora nagrzewnicy jest spowodowany nadpalającym komutatorem. W najlepszej sytuacji następuje przepalenie bezpiecznika i wówczas uratujesz wentylator
Tak , ustawiasz turbine na rurze o podobnej średnicy żeby nie pękła i lekko wybijasz wirnik trzymając silnik od dołu tak żeby nie zerwać komutatora od uderzeń. Możesz też użyć prasy jak masz.
wymiana kompletnego wiatraka / dmuchawy lub wymiana silnika KOlego najpierw sprawdź .co w tym zepsute. Zapewne szczotki jw. lub komutator. No chyba że kupujesz NOWY to kup. Wentylatory zawsze wyprasowuje na prasie i tulei trochę większej od silnika.
podłącz silnik bezpośrednio, oczywiście przez bezpiecznik, niech pochodzi chwilę , pomierz jaki prąd pobiera bo może zacierają się panewki, lub zabrudzony jest komutator.
Po otwarciu dmuchawy przepatrzyłem też "płytki" komutatora żadna nie wyglądała na wypaloną. Może i faktycznie coś z sama dmuchawa jest nie tak tylko dziwi mnie czemu za każdym razem działa po podpięciu bezpośrednio do akumulatora. Próbowałem kilkanaście razy i za każdym razem rusza . Pozdrawiam
ostrą igłą wydłubać nagromadzony pył ze szczotek ktory się zbiera pomiędzy wycinkami komutatora-robi skrót. Zastosowac tranzystory uznanego pruducenta,nie dalekowschodnie podróbki
orientuje sie ktoś gdzie można zdobyć komutatory do silników dmuchawy
Jeśli to klimatronic to tam nie ma żadnego rezystora. Padł elektroniczny moduł regulacji obrotów, można go znaleźć za schowkiem pasażera. Sama wymiana może na długo nie pomóc jeśli na komutatorze dmuchawy występuje iskrzenie np. z powodu zbyt dużych luzów na wirniku. Bardziej obeznani elektronicy wymieniają końcowy tranzystor polowy na inny o wyższym...
podłączyłem silnik na krótko... i silnik jest sprawny :/ Zrób wyraźne zdjęcie komutatora silnika
http://obrazki.elektroda.pl/9302780800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8270128300_1... Powinieneś mieć taki silnik ale zużycie szczotek idzie w parze z zużyciem komutatora więc naprawa raczej nie opłacalna. Szczotki 8x10 jak dostaniesz.P
Problem zapewne tkwi w łożyskasz, ja osobiście rozbieram te silniczki i po złożeniu chodzą bez zażutów. Ciężko się je rozbiera, trzeba być ostrożnym. Z częściami jest problem jeśli chodzi o łożyska to trzeba dobrać ale jeśli nie ma wyczuwalnych luzów to wystarczy przesmarować. Jeśli już rozbroisz warto sprawdzić stan szczotek jeśli są już starte to...
wymontuj schowek i tam bez problemu dobierzesz się do wentylatora. Z tego co pamiętam opel ma tulejki, a nie łożyska, może teraz jest inaczej, mniejsza o to. Przeważnie jest problem z dolną tulejką, która zachodzi syfem z komutatora i szczotek. Przesmarowanie smarem do łożysk załatwia problem.
Szczotki węglowe wpisz w googlach to się zorientujesz troszkę. Są zlokalizowane w "dupce" silnika, po przeciwległej stronie dmuchawy. Stykają się z komutatorem. Przyczyny mogą być dwie, albo dmuchawa i spirala są spalone albo nie dochodzi do nich prąd. Jak masz i umiesz, to musisz zmierzyć miernikiem gdzie prąd jest a gdzie nie ma...
montażu dmuchawy dmuchawy przetoczyć komutator wyrównać komutator
matrix reset mplab pic16f84a berlingo radio fabryczne
lodówka turystyczna zmywarka bosch zalany pływak
Liqui Moly, Chevron, BG – czyszczenie wtrysków po dolaniu środka do pełnego baku Barton Ranger Classic 50 – lokalizacja blokad prędkości, CDI, wydech, gaźnik