Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Witam Kolegów dyskutantów! Mimo postępu techniki nie traci na aktualności powiedzenie, że każde urządzenie warte jest tyle, ile warci są ludzie je obsługujący. Jako stary (pod każdym względem) praktyk, uważam, że jedynym i niezawodnym jest prosty "brzęczyk", zwany również "Jarzmem elektromagnetycznym". Cienką blaszką sprawdzamy wirniki na obecność zwarcia...
Kiedyś robiłem próbę wymiany samego komutatora pralka pracowała prawidłowo ale po paru tygodniach uległa takiej samej usterce, co druga lamela jest podniesiona, sam jestem ciekaw co jest przyczyną tych usterek, zazwyczaj jak komutator dostaje zwarcia to podnosi tylko część lamel a w tych silnikach uszkodzenie zawsze powtarza się tak samo.
Witam Jeżyk-1 Pracując kilka lat, że tak powiem na warsztacie, remontując wózki widłowe marki Still często i gęsto rozbierałem silniki jazdy, pomp hydraulicznych i wspomagania, prądu stałego celem czyszczenia wymiany łożysk wymiany szczotek... Powiem ci jak to się odbywało u nas: Rozebranie silnika, dokładne wydmuchanie pyłu szczotkowego, mycie benzyną...
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Witam ! Oporność między lamelami komutatora 180k może świadczyć o przerwie w uzwojenia wirnika. Jeśli nie ma widocznych uszkodzeń to należy sprawdzić połączenia drut - komutator. Pozdrawiam. Stefan
Wizualnie,lamele komutatora przy odpowiedniej długości szczotek powinny mieć jednolity kolor czyli miedzi, jeżeli będzie przerwa na wirniku to w tych miejscach będzie zmieniony kolor.
Witam 24v ma więcej lamel w komutatorze tak jak R-11,czy R-10
Nie jest czasem uszkodzony sam komutator (podniesione lamele) ?
Sprawdź wirnik czy nie ma przympaleń na lamelach komutatora. Prawdopodobnie zwarcie w uzwojeniach i pobiera za duży prąd i moduł rozłącza. Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magnez z wirnika na tacho
Tak na moje oko, to dobrze by było przeszlifować komutator, jest nierównomiernie zużyty, są różne wysokości lamel i szczotka podskakując nie zawsze ma dobry styk. A lekkie iskrzenie na komutatorze będzie zawsze występować.
Prawdopodobnie uszkodzony jest wirnik, podniesiona jedna lamela komutatora i będzie ścierało szczotki momentalnie. Podejdź do jakiegoś serwisu elektronarzędzi to ocenią czy warto inwestować w nowe szczotki a jak tak to zakupisz u nich.
Należy przetoczyc komutator, ze względu na nierównośći lameli silnik iskrzy, jeżeli to nie pomoże to uszkodzony jest wirnik.
Pomierzyłeś rezystancję lameli komutatora? Łożyska w jakim są stanie? Sprężyny dociskowe szczotek są ok? Szczotki luźno pracują w szczotkotrzymaczu? Polerowałeś komutator?
Witam . Odstająca według Ciebie blaszka na komutatorze fachowo nazywa się lamelą. Jeżeli odstaje od pozostałych ,to świadczy o oderwaniu od komutatora.Dodatkowo zapach spalenizny ,duże iskrzenie świadczy na 99 procent o uszkodzeniu wirnika.
Witam . Częstą usterką wirnika oprócz jego przebiciu na masę jest rozlutowanie uzwojeń z komutatorem .Szczątkowe ślady cyny na stojanie o tym świadczą,jak również przebarwienia poszczególnych lamel komutatora,również wskazują że wirnik może być uszkodzony.Do sprawdzenia stojan na przebicie na masę w sposób opisany przez kolegę Jaga134 (zachowana ostrożność...
Pozycjometr sprawdzony-działa.Prądniczka tacho przy kręceniu bębnem 3-5V~ To zostaje do wymiany silnik. Tam może być zamontowana chińszczyzna, więc na pi razy oko silnik będzie OK, jednak elektronika to wychwyci. Na F06 w "WH" już parę takich chińczyków wymieniłem... :) Tego się nie da jednoznacznie określić. A elektronika zawsze była OK i nie ma się...
Między "klepkami- lamelkami " komutatora występuje bardzo mały opór, może zostać potraktowany jako zwarcie. Najlepiej to sprawdzić na " brzęczyku" ( połówka transformatora) w zakładzie przezwajającym silniki. Sprawdź jeszcze przejście z klepek na masę (czopy wirnika). Jeśli jest- "kaput"
Można ale trzeba zadbać żeby nie było zwarć między lamelami komutatora przez szczotki, w silniku napięcie między pobliskimi lamelami jest małe a szczotki maja sporą rezystywność. Może być też problem ciągnięciem luku na komutatorze przy większych prądach. Użycie komutatora wydaje się proste, ale technologie doskonalono dziesiątki, lat jest sporo specyficznej...
Sprawdź szczotki silnika, wrzuć fotkę lamel komutatora silnika ale żeby było widać te lamele!
Widziałeś ten magnes? Na fotce widać źe problemem jest uszkodzony silnik bo ma powypalane lamele komutatora ! Silnik do wymiany albo remont polegający na wymianie komutatora w jakimś warsztacie który potrafi to zrobić.
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
http://sklep.elektromajster.com.pl/komut...
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Jak wirnik ma zwarcie miedzyzwojowe ,to skutecznie sprawdzi się przyrządem wskazanym przez kolegę. Często szczotki mocno ìskrzą (duży łuk na komutatorze),widoczne są przebarwienia lamel komutatora w miejscu zwarcia.Pomiar rezystancji między lamelami może lecz nie musi co nieco podpowiedzieć o sprawności wirnika.Najlepiej taki wirnik dać sprawdzić...
Witam. Mam silnik na napięcie 230 V 150 W komutatorowy szeregowy. Niestety nie odrysowałem schematu z wirnika i mam problem z nawinięciem go. Wirnik posiada 8 żłobków oraz 16 lameli na komutatorze. skok pomiędzy 1 żłobkiem odpowiada 5 lameli. wirnik nawijany drutem 0,15mm ; w jednym żłobku 356 zwoi. Jak dobrze rozumiem skoro wirnik ma 8 żłobków a komutator...
To coś z tym komutatorem jest nie tak . Jak podbija szczotkę to musisz przetoczyć komutator ,oczywiście sprawdź czy lamela nie jest oderwana .
Silnik trzeba zdemontować i najlepiej zasilić go z odseparowanego źródła napięcia. Ja używam napięcie około 80 VDC. Ponad 98% uszkodzeń silnika wychodzi. Dodatkowo czyszczę komutator i częściowo go obciążam (na wale). Wirnik podłącza się w szereg z stojanem. Od biedy można go zasilić prosto z sieci, ale trzeba go dobrze zamocować, bo przy włączeniu...
Wirnik też się niedługo skończy ( lamele komutatora przewężone ).
Dla silnika 800W opór 57 Ohm podejrzliwie duży! Przetestowałem silnik P około 100W. Rezystancja pomiędzy przeciwległymi lamelami komutatora wynosi około 30 Ohm.
Starannie wyczyść przerwy między lamelami komutatora. Sprawdź doprowadzenie przewodu masy do silnika-przeważnie plecionka.
Wypalona lamela na komutatorze?
Wymontowac wirnik przeszlifowany brzeszczot i działki między lamelami komutatora trzeba pogłębic . Jak silnik jest ciepły mika między lamelami się podnosi i zmniejsza się przyleganie szczotek do komutatora , powinno pomóc.Chyba że coś innego ? Trzeba próbowac.
Szczotki tylko miedziowane!!! żadne grafitowe. Musisz sprawdzić wirnik a dokładnie komutator na tokarce czy któraś z lameli nie jest podniesiona. Jeśli jest to przetoczyć bo papierem tego garbu nie usuniesz. Dodano po 7 No nie każdy komutator ma przerwy. Nie pamiętam który z producentów rozruszników w niektórych modelach stosował "gładkie" komutatory....
Dzięki za odpowiedź, też celowałem w wirnik, zmierzyłem stojan omomierzem i jest w 100% sprawny na obu cewkach te same wartości. Natomiast mierząc lamele komutatora na wirniku wartości były różne, optycznie sam wirnik nie wygląda na uszkodzony, jednakże może tak jak mówisz, że kilka sekcji w głębi może mieć przerwę lub zwarcie
Trzeba sprawdzić czy nie jest podniesiona co druga lamela komutatora na silniku. Jeżeli tak to jest przyczyna braku wirowania.
Witam Co masz na myśli zwarcie. Wybija bezpieczniki ,nie idzie wcale ,mocno iskrzy na szczotkach ?. Co do wirnika weź miernik i sprawdź oporność wirnika.Pomiar robisz na dwóch działkach (lamelach)komutatora ,tak na okrągło po całym obwodzie.Jeżeli wcale nie idzie ,to zrób pomiar stojana (możliwa przerwa).
Wskazuje , sprawdź omomierzem oporność między kolejnymi lamelami komutatora . Powinna być między wszystkimi prawie taka sama . Przedewszystkim podaj typ i moc wiertarki . Pozdrawiam .
Czy mógłbym prosić o wskazówki co mogę jeszcze sprawdzić ? Oporności na poszczególnych lamelach komutatora wirnika .
A w drugim silniku jak to wygląda , sprawdzałeś stojan i wirnik z komutatorem ? ps. Te dwie blaszki to lamele ,część komutatora. To na fotce to musiało trochę ognia dać wcześniej przed rozleceniem.
silnik do przezwojenia :( Z wymianą komutatora. :wink: >>sie rozumie>>>wystarczy tyle>>>lamela komutatora wirnika jest nie naprawialna dlatego należy przezwoić wirnik silnika po wymianie komutatora na nowy.
Ja również obstawiam wirnik. Ale uszkodzenie będzie widoczne raczej w postaci lekkiego nadpalenia krawędzi jednej lub kilku lameli komutatora.
Być może nie ma konieczności wymiany całego wirnika, brak regulacji obrotów tkwi w uszkodzonym tachometrze, taki czerwony pierścień (ewentuanie czarny) przy komutatorze z 4 magnesami. Chyba, że wirnik ma objawy zwarcia bądź też posiada wypalone lamele komutatora.
Witam. 1. Prawdopodobnie ktoś ci sprzedał używany sprzęt, który pracował w pyle, z czym wiąże się wydobywający się pył. 2. Iskrzenie ze szczotek wirnika może być spowodowane: - zabrudzeniem poszczególnych lameli komutatora wirnika, które można delikatnie mechanicznie oczyścić. Lub: - trwałym uszkodzeniem izolacji uzwojenia. 3. Przekładnia powinna być...
jedna lamela na komutatorze się podniosła przetocz komutator ewentualnie do przezwojenia wirnik i do wymiany komutator
Mogło zablokować w trakcie wiercenia, szczotka się przykleiła i wyrwało listek (lamelę). Wirnik do wymiany.
Obejrzyj dokładnie komutator, jedna z lameli (działek) jest podniesiona i zdziera szczotki. Wirnik nadaje się tylko do regeneracji, a to nie opłacalne przy tej szlifierce.
wyczyść komutator a szczególnie pomiędzy lamelami mogą byc upłynności i elektronika świruje
omomierz nie zaszkodzi napewno wykryje przerwe :) najlepiej dokonac dokladnych ogledzin lameli na komutatorze sprawdzic czy ktoras nie jest uszkodzona oderwana od rdzenia komutatora przegrzana, trzeba sprawdzic koncowki uzwojen dolaczone do lameli, lozyska czy nie sa zatarte, obejrzec czy nie ma ukruszen szczotek i czy wlasciwie przylegaja do komutatora...
Witam . W instalacji C360 jak i 330 nie ma bezpiecznika na rozruchu .Bezpieczniki są na światła ,kontrolki ,sygnał ,światła stopu ,ewentualnie na tylną lampę roboczą,i wycieraczki jeżeli jest kabina.W Twoim przypadku jeżeli tylko iskrzy(zwieranie dwóch grubych śrub na rozruszniku),to problem jest w; -słabych akumulatorach(raczej odpada) -słaby kontakt...
wymiana lamel lamel rolety przetoczyć komutator
czujnik ciśnienie wtrysk pralka wan2426 linie napowietrzne
moduł przekaźnikowy arduino zakłócenia moduł przekaźnikowy arduino zakłócenia
Ustawienie przednich lamp w Range Rover L322 2010 Magnetofon MS 2411 Aria - ciche odtwarzanie dźwięku