Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Witam 24v ma więcej lamel w komutatorze tak jak R-11,czy R-10
Witam . Częstą usterką wirnika oprócz jego przebiciu na masę jest rozlutowanie uzwojeń z komutatorem .Szczątkowe ślady cyny na stojanie o tym świadczą,jak również przebarwienia poszczególnych lamel komutatora,również wskazują że wirnik może być uszkodzony.Do sprawdzenia stojan na przebicie na masę w sposób opisany przez kolegę Jaga134 (zachowana ostrożność...
Tak na moje oko, to dobrze by było przeszlifować komutator, jest nierównomiernie zużyty, są różne wysokości lamel i szczotka podskakując nie zawsze ma dobry styk. A lekkie iskrzenie na komutatorze będzie zawsze występować.
Sprawdź szczotki silnika, wrzuć fotkę lamel komutatora silnika ale żeby było widać te lamele!
Jak wirnik ma zwarcie miedzyzwojowe ,to skutecznie sprawdzi się przyrządem wskazanym przez kolegę. Często szczotki mocno ìskrzą (duży łuk na komutatorze),widoczne są przebarwienia lamel komutatora w miejscu zwarcia.Pomiar rezystancji między lamelami może lecz nie musi co nieco podpowiedzieć o sprawności wirnika.Najlepiej taki wirnik dać sprawdzić...
Witam . Odstająca według Ciebie blaszka na komutatorze fachowo nazywa się lamelą. Jeżeli odstaje od pozostałych ,to świadczy o oderwaniu od komutatora.Dodatkowo zapach spalenizny ,duże iskrzenie świadczy na 99 procent o uszkodzeniu wirnika.
Nie jest czasem uszkodzony sam komutator (podniesione lamele) ?
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Szczotki mogą być o niewłaściwej twardości. Możliwe, że oryginalne były dwuwarstwowe. Szczotka musi być odpowiednio dotarta (odpowiednio dolegać do lamel komutatora).
Wizualnie,lamele komutatora przy odpowiedniej długości szczotek powinny mieć jednolity kolor czyli miedzi, jeżeli będzie przerwa na wirniku to w tych miejscach będzie zmieniony kolor.
Między "klepkami- lamelkami " komutatora występuje bardzo mały opór, może zostać potraktowany jako zwarcie. Najlepiej to sprawdzić na " brzęczyku" ( połówka transformatora) w zakładzie przezwajającym silniki. Sprawdź jeszcze przejście z klepek na masę (czopy wirnika). Jeśli jest- "kaput"
Witam ! Oporność między lamelami komutatora 180k może świadczyć o przerwie w uzwojenia wirnika. Jeśli nie ma widocznych uszkodzeń to należy sprawdzić połączenia drut - komutator. Pozdrawiam. Stefan
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
http://sklep.elektromajster.com.pl/komut...
Sprawdź wirnik czy nie ma przympaleń na lamelach komutatora. Prawdopodobnie zwarcie w uzwojeniach i pobiera za duży prąd i moduł rozłącza. Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magnez z wirnika na tacho
To według kolegi tylko jeden zwój by brał udział przy wytwarzaniu prądu, to tylko zasilanie wirnika. Ile przewodów jest zapiętych w jeden lamel komutatora. Tu pomocny link http://www.zkue.ime.pw.edu.pl/download/d...
Pomierzyłeś rezystancję lameli komutatora? Łożyska w jakim są stanie? Sprężyny dociskowe szczotek są ok? Szczotki luźno pracują w szczotkotrzymaczu? Polerowałeś komutator?
Prawdopodobnie uszkodzony jest wirnik, podniesiona jedna lamela komutatora i będzie ścierało szczotki momentalnie. Podejdź do jakiegoś serwisu elektronarzędzi to ocenią czy warto inwestować w nowe szczotki a jak tak to zakupisz u nich.
Witam . Czy automat stuka,czy cisza.Można na moment zewrzeć dwie te grube śruby ,by się upewnić czy to wina automatu(głównych styków).Jeżeli nadal cisza to mogą być zawieszające się szczotki(jak piszą koledzy wcześniej),lecz przyczyną takiej sytuacji bywa rozlutowana jedna ,lub kilka lamel komutatora z uzwojeniem.Mogą być widoczne przebarwienia na komutatorze,jego...
Należy przetoczyc komutator, ze względu na nierównośći lameli silnik iskrzy, jeżeli to nie pomoże to uszkodzony jest wirnik.
Jeżeli przekręcenie pomagało na kilka kaw to jest uszkodzony silnik młynka - jedna z lamel komutatora wirnika ma przerwę i jak silnik na niej się zatrzymał to pokazywał błąd. Teraz dwa sceniariusze: 1.) silnik uszkodził się do końca - wymiana jakieś 350zł. 2.) silnik ciągnąc smugę uszkodził moduł, koszt modułu pięćset coś jak pamiętam. Dodano po 3 Jak...
Można ale trzeba zadbać żeby nie było zwarć między lamelami komutatora przez szczotki, w silniku napięcie między pobliskimi lamelami jest małe a szczotki maja sporą rezystywność. Może być też problem ciągnięciem luku na komutatorze przy większych prądach. Użycie komutatora wydaje się proste, ale technologie doskonalono dziesiątki, lat jest sporo specyficznej...
Kiedyś robiłem próbę wymiany samego komutatora pralka pracowała prawidłowo ale po paru tygodniach uległa takiej samej usterce, co druga lamela jest podniesiona, sam jestem ciekaw co jest przyczyną tych usterek, zazwyczaj jak komutator dostaje zwarcia to podnosi tylko część lamel a w tych silnikach uszkodzenie zawsze powtarza się tak samo.
Pozycjometr sprawdzony-działa.Prądniczka tacho przy kręceniu bębnem 3-5V~ To zostaje do wymiany silnik. Tam może być zamontowana chińszczyzna, więc na pi razy oko silnik będzie OK, jednak elektronika to wychwyci. Na F06 w "WH" już parę takich chińczyków wymieniłem... :) Tego się nie da jednoznacznie określić. A elektronika zawsze była OK i nie ma się...
Widziałeś ten magnes? Na fotce widać źe problemem jest uszkodzony silnik bo ma powypalane lamele komutatora ! Silnik do wymiany albo remont polegający na wymianie komutatora w jakimś warsztacie który potrafi to zrobić.
Witam Kolegów dyskutantów! Mimo postępu techniki nie traci na aktualności powiedzenie, że każde urządzenie warte jest tyle, ile warci są ludzie je obsługujący. Jako stary (pod każdym względem) praktyk, uważam, że jedynym i niezawodnym jest prosty "brzęczyk", zwany również "Jarzmem elektromagnetycznym". Cienką blaszką sprawdzamy wirniki na obecność zwarcia...
Ile żłobków ma wirnik tej prądnicy i ile działek (lamel) ma komutator? Przy rozwijaniu sprawdź czy nie jest zastosowane uzwojenie faliste i ewentualnie połączenie wyrównawcze, gdyż takie cuda można spotkać w niektórych prądnicach, a tej niestety nie miałem szczęścia mieć w rękach. Nie sugeruj się zbytnio schematem prądnicy Junaka, gdyż Twój wirnik może...
To coś z tym komutatorem jest nie tak . Jak podbija szczotkę to musisz przetoczyć komutator ,oczywiście sprawdź czy lamela nie jest oderwana .
Wirnik też się niedługo skończy ( lamele komutatora przewężone ).
Dla silnika 800W opór 57 Ohm podejrzliwie duży! Przetestowałem silnik P około 100W. Rezystancja pomiędzy przeciwległymi lamelami komutatora wynosi około 30 Ohm.
Witam. Mam silnik na napięcie 230 V 150 W komutatorowy szeregowy. Niestety nie odrysowałem schematu z wirnika i mam problem z nawinięciem go. Wirnik posiada 8 żłobków oraz 16 lameli na komutatorze. skok pomiędzy 1 żłobkiem odpowiada 5 lameli. wirnik nawijany drutem 0,15mm ; w jednym żłobku 356 zwoi. Jak dobrze rozumiem skoro wirnik ma 8 żłobków a komutator...
Silnik trzeba zdemontować i najlepiej zasilić go z odseparowanego źródła napięcia. Ja używam napięcie około 80 VDC. Ponad 98% uszkodzeń silnika wychodzi. Dodatkowo czyszczę komutator i częściowo go obciążam (na wale). Wirnik podłącza się w szereg z stojanem. Od biedy można go zasilić prosto z sieci, ale trzeba go dobrze zamocować, bo przy włączeniu...
Starannie wyczyść przerwy między lamelami komutatora. Sprawdź doprowadzenie przewodu masy do silnika-przeważnie plecionka.
Szczotki tylko miedziowane!!! żadne grafitowe. Musisz sprawdzić wirnik a dokładnie komutator na tokarce czy któraś z lameli nie jest podniesiona. Jeśli jest to przetoczyć bo papierem tego garbu nie usuniesz. Dodano po 7 No nie każdy komutator ma przerwy. Nie pamiętam który z producentów rozruszników w niektórych modelach stosował "gładkie" komutatory....
Dzięki za odpowiedź, też celowałem w wirnik, zmierzyłem stojan omomierzem i jest w 100% sprawny na obu cewkach te same wartości. Natomiast mierząc lamele komutatora na wirniku wartości były różne, optycznie sam wirnik nie wygląda na uszkodzony, jednakże może tak jak mówisz, że kilka sekcji w głębi może mieć przerwę lub zwarcie
Wymontowac wirnik przeszlifowany brzeszczot i działki między lamelami komutatora trzeba pogłębic . Jak silnik jest ciepły mika między lamelami się podnosi i zmniejsza się przyleganie szczotek do komutatora , powinno pomóc.Chyba że coś innego ? Trzeba próbowac.
Wypalona lamela na komutatorze?
Trzeba sprawdzić czy nie jest podniesiona co druga lamela komutatora na silniku. Jeżeli tak to jest przyczyna braku wirowania.
Witam! Na komutatorze dwie lamelki jedna obok drugiej są totalnie upalone. Może jeszcze zaniosę do zakładu gdzie przewijają, do sprawdzenia na elektromagnesie. Nie ma sensu. Po objawach, które opisałeś na 105% wirnik. Przy okazji jeszcze stojan do sprawdzenia, choć w obecnym stanie nie ma to sensu. Pozdrawiam Jan
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
A w drugim silniku jak to wygląda , sprawdzałeś stojan i wirnik z komutatorem ? ps. Te dwie blaszki to lamele ,część komutatora. To na fotce to musiało trochę ognia dać wcześniej przed rozleceniem.
Czy mógłbym prosić o wskazówki co mogę jeszcze sprawdzić ? Oporności na poszczególnych lamelach komutatora wirnika .
Wskazuje , sprawdź omomierzem oporność między kolejnymi lamelami komutatora . Powinna być między wszystkimi prawie taka sama . Przedewszystkim podaj typ i moc wiertarki . Pozdrawiam .
Witam Jeżyk-1 Pracując kilka lat, że tak powiem na warsztacie, remontując wózki widłowe marki Still często i gęsto rozbierałem silniki jazdy, pomp hydraulicznych i wspomagania, prądu stałego celem czyszczenia wymiany łożysk wymiany szczotek... Powiem ci jak to się odbywało u nas: Rozebranie silnika, dokładne wydmuchanie pyłu szczotkowego, mycie benzyną...
Ja również obstawiam wirnik. Ale uszkodzenie będzie widoczne raczej w postaci lekkiego nadpalenia krawędzi jednej lub kilku lameli komutatora.
Witam Co masz na myśli zwarcie. Wybija bezpieczniki ,nie idzie wcale ,mocno iskrzy na szczotkach ?. Co do wirnika weź miernik i sprawdź oporność wirnika.Pomiar robisz na dwóch działkach (lamelach)komutatora ,tak na okrągło po całym obwodzie.Jeżeli wcale nie idzie ,to zrób pomiar stojana (możliwa przerwa).
silnik do przezwojenia :( Z wymianą komutatora. :wink: >>sie rozumie>>>wystarczy tyle>>>lamela komutatora wirnika jest nie naprawialna dlatego należy przezwoić wirnik silnika po wymianie komutatora na nowy.
Witam. 1. Prawdopodobnie ktoś ci sprzedał używany sprzęt, który pracował w pyle, z czym wiąże się wydobywający się pył. 2. Iskrzenie ze szczotek wirnika może być spowodowane: - zabrudzeniem poszczególnych lameli komutatora wirnika, które można delikatnie mechanicznie oczyścić. Lub: - trwałym uszkodzeniem izolacji uzwojenia. 3. Przekładnia powinna być...
Być może nie ma konieczności wymiany całego wirnika, brak regulacji obrotów tkwi w uszkodzonym tachometrze, taki czerwony pierścień (ewentuanie czarny) przy komutatorze z 4 magnesami. Chyba, że wirnik ma objawy zwarcia bądź też posiada wypalone lamele komutatora.
A są jakieś ślady przegrzania?, bo ja bym tak myślał...
Witam . W instalacji C360 jak i 330 nie ma bezpiecznika na rozruchu .Bezpieczniki są na światła ,kontrolki ,sygnał ,światła stopu ,ewentualnie na tylną lampę roboczą,i wycieraczki jeżeli jest kabina.W Twoim przypadku jeżeli tylko iskrzy(zwieranie dwóch grubych śrub na rozruszniku),to problem jest w; -słabych akumulatorach(raczej odpada) -słaby kontakt...
Obejrzyj dokładnie komutator, jedna z lameli (działek) jest podniesiona i zdziera szczotki. Wirnik nadaje się tylko do regeneracji, a to nie opłacalne przy tej szlifierce.
jedna lamela na komutatorze się podniosła przetocz komutator ewentualnie do przezwojenia wirnik i do wymiany komutator
Jednak polecam rozpoczęcie eksperymentow z przezwajaniem silników od silników 12V , pochodzących z wycieraczek samochodowych itp. Uzwojenia tych wirników w tych silnikach (uszkodzonych) , rozwija się bardzo łatwo , bez podgrzewania . Zaznaczamy żłobki w których ułożone jest uzwojenie (poskok) oraz działkę komutatora (lamelę) do której podłączony jest...
omomierz nie zaszkodzi napewno wykryje przerwe :) najlepiej dokonac dokladnych ogledzin lameli na komutatorze sprawdzic czy ktoras nie jest uszkodzona oderwana od rdzenia komutatora przegrzana, trzeba sprawdzic koncowki uzwojen dolaczone do lameli, lozyska czy nie sa zatarte, obejrzec czy nie ma ukruszen szczotek i czy wlasciwie przylegaja do komutatora...
wyczyść komutator a szczególnie pomiędzy lamelami mogą byc upłynności i elektronika świruje
(at)dominowave Z tego co mi wiadomo pył szczotkowy potrafi narobić problemów z silnikiem więc lepiej go usunąć z komutatora również: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Keniu, w ilu pralkach wymieniłeś szczotki silnika i czyściłeś pył z komutatora? Ja powiem inaczej. Ze dwa tysiące razy wymieniałem szczotki w różnych silnikach...
Mogło zablokować w trakcie wiercenia, szczotka się przykleiła i wyrwało listek (lamelę). Wirnik do wymiany.
Piszesz,że stoczyłeś komutator bo był nadpalony. A czy powycinałeś izolację pomiędzy poszczególnymi lamelkami komutatora?.Lamelki powinny wystawać ok.1-2 mm powyżej izolacji.W innym przypadku szczotki nie będą dokładnie dotykały lamelek i rozrusznik będzie słabo kręcił lub w ogóle nie ruszy.
Daj komutator do przetoczenia i przeżłobkowania lameli .
witam, kolego widzę ze masz zaciecie do elektromechaniki wiec spróbuj teraz to wszystko poskładać do kupy, wirnik a właściwie komutator musisz te przerwy pomiedzy lamelkami( te paski miedzi do których sa przylutowane przewody wirnika) musisz wypiłowac tak by były nizej od powierzchni lamelek około 1mm, a najlepiej to zrobić odpowiednio ostrząc sobie...
W silnikach SOLE bardzo często zdarza się " wybicie " lameli na komutatorze , jak pisze kolega wyżej ( 1 lub 2-ie powinny być przebarwione , wyrażnie ciemniejsze lub nawet wypalone )
Czytając pierwszy post, to wiadomo że przerwa na komutatorze w miejscu przypalenia . Częsta przypadłość wykonania tego wirnika.
Porównaj liczbę żłobków wirnika i liczbę lamelek komutatora. Teraz podziel liczbę lamelek przez liczbę żłobków. Będziesz wiedział ile jest odczepów na jednej cewce.Musisz też zobaczyć jakie jest przesunięcie między lamelkami wirnika a cewką. Dokładnie prześledź drogę drutu z lamelki do cewki i będziesz wiedział prawie wszystko. Później możesz odciąć...
Sprawdź jeszcze raz szczotki może się zawieszają? silniki boscha mają słabe komutatory przegrzewa się miedź przy krótkich szczotkach:!: a, sprawdż szczotki b,wyczyśc komutator drobnym papierem ściernym c,sprawdż czy nie ma wypaleń d,zeszlifuj brzeszczot i przeczyść rowki pomiędzy lamelami(wycinkami) komutatora
W pierwszej prawdopodobnie skończył się wirnik (ma zwarcie). Możesz jeszcze spróbować sprawdzić komutator. Czasem wpada coś między miedziane lamelki. Jeśli wirnik jest spory, to się bierze brzeszczot, obszlifowuje pofalowane brzegi na jego początku, tak aby uzyskać w miarę płaski, zębaty nóż. Tym nożykiem czyścisz przestrzeń pomiędzy lamelami komutatora....
Witam, obecnie uczę się przezwajać wirniki elektryczne komutatorowe opanowałem już przezwajanie do takiego stopnia ze 5 na 9 chodzi bez problemu, przezwojenie, zabezpieczenie, zalanie żywica z utwardzaczem, wyważenie, przetoczenie i sprawdzenie komutatora itd myślę że mam już opanowane, ale niestety mam jeden mały problem, ponieważ przezwajam je bez...
Na mojego nosa szczotka ma luz w szczotkotrzymaczu, w kierunku wirowania. Zresztą na focie wyraźnie widać wytopiony cypel palstiku, druga fota, górna szczotka, na lewo od szczotki. Domino, wiem co piszę. Gdyby było coś nie tak z wirnikiem, np zwarcie lub wywalona do góry lamela komutatora to niszczyło by obie szczotki i dodatkowo siało ogniem naokoło...
Jeżeli jest jakakolwiek rozbieżność to raczej pozostaje skup surowców wtórnych .Na wszystkich lamelkach musi być to samo.
Być może jeszcze nie wszystko stracone, to były solidnie robione narzędzia. Przede wszystkim wyciągnij wirnik i wizualnie sprawdź stan drutu na wirniku. Jeżeli widać odbarwienia w kolorze ciemnego fioletu to jak wspominał kolega wyżej albo wymiana lub przezwojenie (są firmy które robią to naprawdę solidnie wyważając potem wirnik). Sprawdź czy wszystkie...
Witam. Mam 4 letnią pralkę Electrolux-a. Model EWT 13420W. Pralka pod koniec prania przy ostatnim płukaniu. zaczęła wydawać dziwny dźwięk. Po otwarciu obudowy pralki widać, że silnik nie kręci. Buczy i iskrzy na komutatorze. Po chwili iskrzenia program się zatrzymuje. Po ściągnięciu paska sytuacja wygląda podobnie z tym, że od czasu do czasu silnik...
Z swojego doświadczenia: Kiedyś oddałem taki silnik do naprawy - wymiana komutatora na nowy. Firma naprawiająca nie miała komutatora z 48 lamelkami więc dała 32. Pan mówił, że nie powinno mieć to wpływu na prędkość przy podłączeniu do maszyny - falcerka. Okazało się, że trzeba dać dużo wyższą wartość na potencjometrze żeby uzyskać taką samą prędkość.
Sprawdź wirnik omomierzem. Wyciąg szczotki i pomierz oporności na sąsiednich lamelkach komutatora. Powinny mieć jednakową wartość. Sprawdź przez szkło powiększające, czy przewody uzwojenia wirnika nie są gdzieś przy lamelkach popękane. Bardziej dokładne pomiary wirnika (zwarcia międzyzwojowe) można wykonać przy pomocy specjalnego urządzenia. Podejrzewam...
Jeśli zwój jest przerwany, to na 99,99% uzwojenie wirnika jest uszkodzone, a sam zwój to tylko powierzchowny znak uszkodzenia. Nawet jeśli uda się połączyć przerwany zwój z lamelką komutatora / w co szczerze wątpię/, to wirnik będzie niewyważony. Są rzemieślnicy którzy przewijają wirniki, jednak proponuję rozejrzeć się za nowym- cena przewijanego a...
Owszem wiem co piszę i co może być prawdopodobną przyczyną. Jednak chyba to lepszy pomysł niż toczenie komutatora, a o tym autor myślał. Kilka rozruszników na tym patencie działa i mają się ok. Napisałem że można spróbować i że nie wiem ile to podziała, w końcu silnik pralki kręci zdecydowanie większe obroty niż rozrusznik. Ale znów płyną tam zdecydowanie...
wypalony komutator silnika spindle. Lub silnie zabrudzony (zwarcie na lamelkach komutatora). Sprawdź jaki prąd pobiera sam silnik (poza mechaniką) przy zasileniu go napięciem 3V.
Silnik przeważnie jak kapitan okrętu - schodzi ostatni. Grzał się - co było łatwe do sprawdzenia chyba? A ten fakt pominąłeś podczas diagnozy. Samo grzanie się mogło wynikać z kilku powodów - albo zwarcie w uzwojeniach, albo na komutatorze, W tym drugim wypadku wystarczyłoby porządnie wymyć komutator i przestrzenie między lamelkami. Dopiero zwarcie...
Coś ci ten mechanik chyba kręci ! Silnik sprawdź podłączając go do sieci elektrycznej, ewentualnie na zmniejszonym napięciu i patrz jak sie zachowuje. Jeżeli będą szły duże iskry, do tego praca będzie nierównomierna i silnik będzie się bardzo grzał to jest spalony i możesz oddać resztki pralki mechanikowi. Choć pewnie ma on takowy silnik z demontażu...
Jeżeli są przypalenia między lamelami lub któraś jest uniesiona to na 90 % wirnik do przezwojenia
Bardzo szybki i prosty sposób na równanie komutatora domowym sposobem (czego osobiście sam nie polecam) jest z użyciem wkrętarki accu. Polega to na wkręceniu trzpienia wirnika (najlepiej od strony komutatora - mniejsze luzy podczas szlifu) w uchwyt samozaciskowy wkrętarki papier ścierny o gr. np. 500 i później 1000. Wycinamy długie listki o dł. ok....
Jeżeli wirnik dostaje zwarcia to natychmiast z komutatora pruje ogień. Coś takiego nie ma prawa pracować po kilku sekundach już ulatnia się dym. Jeżeli przerwy zwykle na połączeniu komutator - cewka, Słabe połączenie w tym miejscu . To podczas pracy iskry z pod szczotek są długie i obejmują (zakręcają) prawie cały komutator. Silnik nadal pracuje. Komutator...
Na programie testowym niema testu wyważania, dlatego test przechodzi prawidłowo, a test wykonuje się z pustym bębnem bez wsadu, obejrzyj komutator na wirniku czy niema na lamelach odbarwień miedzi lub nadpaleń
Cześć, mam problem z wyrzynarka Stichsage STS 55. Podczas pracy na komutatorze zaczęło pojawiać się dużo iskier. Wyrzynarka dalej się włącza. Rozebrałem silnik i na kilku lamelkach obok siebie pojawiły się ślady przepalenia (jest szary nasad). Dokonałem więc pomiaru rezystancji na sąsiadujących lamelkach komutatora i większość wyników wynosi w granicach...
Możesz zmierzyć rezystancję miedzy komutatorem a rdzeniem wirnika. Rezystancję między sąsiadującymi lamelkami komutatora i tak wszystkie jedna po drugiej, wskazania omomierza powinny być bardzo podobne.
Wymieniałem 4 miesiące temu wirnik w młotowiertarce Makita HR 4001C, wirnik po krótkim czasie uległ uszkodzeniu. Na wirniku przegrzane są trzy połączenia uzwojeń z komutatorem i przerwa między lamelami , a także przytopiony plastik z magnesem osłanianiający z komutator. Co to stopienia plastiku w tym miejscu prawdopodobnie nastąpiło to przez mocniejsze...
Po tych zabiegach jak wyżej silnik bez obciążenia normalnie obraca lewo - prawo, wiruje. Problem się pojawia gdy pralka jest obciążona, wtedy na wolnych obrotach następuje zrywanie obrotów, szarpie silnikiem, w początkowej fazie wirowania jest to samo, jak wejdzie na obroty wiruje normalnie. Takie zachowanie się silnika występuje także wtedy, kiedy...
Pewnie pęknięta szczotka. Trzeba wyjąć i obejrzeć: nie da rady inaczej. Między lamelkami komutatora ma być ok 1mm głębokości w przerwie. Proponuję tak: - kup nowy wirnik (dopóki są dostępne, bo potem to mogiła - dobrze mieć zapas) i go zamontuj, przy okazji wymiana łożysk. - szczotki koniecznie sprawdzić wyjmując je bezwzględnie i nic przy tym nie psując...
komutatory silników DC zwykle składają się z wielu części zwanych lamelami jeżeli dwuczęściowy (dwa równoległe pierścienie) to to może być silnik synchroniczny AC Jeżeli części tego pierścienie pracują jako przełącznik (szczotka jest raz na jednym raz na drugim) to to może być silnik DC , ale niekoniecznie. Taki silnik jak się połączy szeregowo uzwojenia...
Ehhh. Za mało danych. Szczotki nowe? Łożyska nie mają luzu? Jak wygląda komutator? Wyczyścić pomiędzy lamelkami osad ze szczotek. I sprawdź co będzie. PS. Czy słychać "pierdzenie" wirnika podczas pracy?
Przy czyszczeniu, ale bez rozebrania silnika zasyfionego komutatora nie zobaczysz, a sam silnik najprawdopodobniej zanitowany i jego demontaż niemożliwy w amatorskich warunkach - dlatego pisałem o pomiarze prądu - mogła by to być wskazówka i ew. potwierdzenie hipotezy zabrudzonego komutatora. Sam wtyczka (cienkie styki i sprężynka) może wpływać co najwyżej...
no ale mozliwe zeby silnik mial zbyt duze opory i raz dzialal raz nie ? myslalem ze jesli silnik mialby opory lub zwarcia niedzialalby wcale a on raz dziala a taz nie.Jak wyjalem opornice i wlozylem spowrotem wszystko bylo ok a potem samoistnie spalilo bezpiecznik i niedzialalo nic i palil kazdy kolejny bezpiecznik.sam juz niewiem co to moze byc. Tak...
1. sprawdz czy komutator nie ma przebarwień 2. sprawdż miernikiem czy wirnik nie ma przerwy 3. jeżeli komutator ma widoczne wypracowanie to daj do przetoczenia na tokarce nigdy nie używaj pumeksu bo to poroniony pomysł 4. sprawdż stojan jak zachowują się pojedynczo cewki pod obciążeniem 5. sprawdz szczotkotrzymacze czy nie mają uszkodzeń( coś co by...
Przezwoiłem setki jak nie tysiąc silników prądu zmiennego i trochę stałego.Zasada jes jedna i bardzo prosta:jeżeli silnik pracuje na dość mocno zaniżonych obrotach,i iskrzy na szczotkach jak zimne ognie,to na bank wirnik ma zwacie.Jak pracyje z prawie pełną prędkością i tak samo iskrzy, to albo szczotki się kończą i ledwo dolegają,albo zwarcie między...
Jeżeli masz większy odstęp między dwoma lamelkami, to oznacza że uzwojenie ma przerwę. Większe iskrzenie i szybsze zdzieranie szczotek. Założysz nowe szczotki i w krótkim czasie zostaną zjechane lub padnie wirnik. Wirnik do naprawy lub nowy.
Komutator powinien być monolitem w przekroju jak najbardziej zbliżony do koła, owal, wysunięte, luźne lamelki, mogą powodować iskrzenie, różnica średnic którą podajesz może wywoływać iskrzenie, przyczyna deformacji powinna być ustalona i usunięta, jeżeli oczywiście komutator nie posiada wady wrodzonej.
Kolega czasem nie robi tych wirników u Krystiana :) Dodano po 4 Kolego ten wirnik nie jest zagotowany, reszta komutatora na normalny kolor więc nie został on przegrzany. Przy przerwie uzwojenia na nieczynnej lameli indukuje się napięcie które wypala przyległe lamele. I dokładnie jak kolega zauważył reszta komutatora jest nie tknięta ani odbarwiona....
Witam pierwsze to wyczyść komutator włókniną ścierną potem przerwy między lamelkami najlepiej zeszlifowaną piłką do metalu i potem na włączonej maszynie dotrzeć szczotki używając do tego zwykłego pumeksu (przykładając kawałek pumeksu do komutatora)
Możliwe, że lamelka jest podniesiona na komutatorze delikatnie - szczotka podskakuje na nierównym wirniku i przez to występuje iskrzenie, to taka luźna myśl. Może przetoczenie by coś pomogło
wymiana lamel przetoczyć komutator wyrównać komutator
alarm ds512 serwis amica zmywarka wykorzystać wyświetlacz radia
zderzak naprawa zderzak naprawa
Repairing 17MB97 Mainboard Software via USB Lukey 850 Rework Station Schematic Needed for Repair