Szczotki silnika do sprawdzenia i stan komutatora.
Tych szczotek już nie ma. Koniecznie je wymień. Przed wymianą sprawdź stan komutatora.
zaczął bym od sprawdzenia szczotek na silniku i przeczyszczeniu komutatora
Sprawdź silnik poza pralką , może być uszkodzony wirnik. Nie powinno iskrzyć na komutatorze.
One są już dotarte,problem polega na specyficznym kącie ustawienia ich względem komutatora.
a nie masz czasem za krótkich szczotek i iskrzy ci między szczotką a komutatorem?
Witam proszę sprawdzić komutator silnika czy nie jest wypalony lub czy szczotki nie są zużyte ewentualnie sprawdzić podczas pracy czy nie iskrzy za bardzo na komutatorze.
Jak napisano wyżej najpierw do kontroli szczotki silnika. Jeśli będą wymieniane należy pamiętać o dopasowaniu ich do krzywizny komutatora.
Czy to może byc oznaką (zawieszenie), że się kończą powoli? Zawieszanie może być spowodowane pyłem od ścierających się szczotek, ale też mogą być już zbyt krótkie i w efekcie nie dolegają do komutatora.
Wiązka jest nieuszkodzona. wiec ogladnij silnik a szcególnie komutator
Silniki wysokoobrotowe w pralkach wyposażone są w szczotki klejone. Szczotka taka jest tak skonstruowana że w środku jej przekroju wzdłużnego jest wklejona przekładka izolacyjna.Taka konstrukcja szczotki współpracującej z komutatorem silnika pozwala na wygaszanie łuku elektrycznego powstającego przy opuszczaniu przez szczotkę kolejnych wycinków komutatora....
Silniczek koleżanko silniczek, szczotki do wymiany, komutator do dotarcia
Sprawdź czy są równe oporności na przeciwległych stykach komutatora.
Na ile mi wiadomo szczotki i szczotkotrzymacze przy Samsungach są takie same jak wszędzie indziej, czyli normalne, wymienialne itp. W nowszych modelach Eco Bubble są oczywiście 'Digital' Invertery, ale to raczej nie ten przypadek. Jeśli zerkniemy sobie tu: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... to...
Tak, powinieneś dotrzeć szczotki i przydałoby się to również zrobić z komutatorem.
Komutator w silniku iskrzy?
Sprawdzę tak jak piszesz szczotki , ale były niedawno wymieniane . Jeśli były wymieniane nieprofesjonalnie mogą przycinać się w szczotkotrzymaczach . mam wrażenie , że bęben przestaje działać prawidłowo gdy uruchamia się grzałka , Sprawdź woltomierzem na filtrze sieciowym czy nie ma zbyt dużego spadku napięcia w momencie pracy grzałki . Silnik jakieś...
To są niezniszczalne pralki. :D Stan szczotek sprawdź bo ja już musiałem wymieniać silnik z powodu uszkodzenia komutatora.
Nity rozwiercić, a potem skręcić śrubami.
Dobry wieczór. W tym roku moja stara pralka BOSCH WFL 1200 poddała się po awarii. Skorzystałem z prywatnego serwisu żeby było szybciej. Cena za usługę to 340 zł. I teraz co było robione. Wymiana szczotek i przeszlifowanie komutatora, wymiana grzałki, wymiana całego panelu sterującego z komputerem od innego modelu pralki Bosch (oryginalny panel uszkodzony...
Silnik do remontu: łożyska, szczotki do wymiany. Do sprawdzenia stan komutatora.
Jak nie wyczyścisz to się izolacja (komutator ) zacznie wypalać i wirniczek na złom. To tak krótko. A ten proces rozpoczęty to po zawodach.
Do sprawdzenia silnik,a konkretnie - wirnik. Komutator nie jest przypalony?
łódż ul obywatelska 98
właśnie wrzuciłem do posta, chyba się skończyły... Nie chyba, a na pewno wyszły. Trzeba założyć nowe, oczyścić komutator zgodnie ze sztuką i pralka jeszcze popierze.
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Mam podobny problem pralka pobiera wodę i w trybie awaryjnym spuszcza wodę, ale bęben nie obraca się, pralka została dokumentnie wyczyszczona i wymieniono czujnik temperatury i nic... więc pozostaje sprawdzić silnik, tzn szczotki komutatora.
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
Zrób zdjecie w jaki sposób są montowane szczotkotrzymacze przy silniku. Powinny być zamontowane w taki sposób, aby szczotka przylegała jak najwiekszą powierzchnią do komutatora.
Wyjmij szczotki to będziesz widział czy są krótkie, czy się zawiesiły w szczotkotrzymaczu. Dźwięk może sugerować na źle dolegające szczotki, słaby kontakt z komutatorem.
Poluzowany magnes prądniczki tachometrycznej znajdujący się na końcu wirnika za komutatorem. Można go wkleić na kropelkę.
Jeśli szczotki w porządku to wirnik na zwarciu.Niestety przezwojenie lub wymiana.Pozdrawiam.
Pytanie gdzie szukać dalej ? Prawdopodobnie dalej w silniku, np uszkodzony wirnik lub komutator.
sprawdż szczotki i komutator
Mam problem z pralką Polar PFL 1000. Mianowicie pralka nie chce wirować na żadnym z programów. Wymieniony pasek, hydrostat. Po wyczyszczeniu komutatora i lamelek w silniku pralka odwirowuje kilka prań, po czym znowu sytuacja sie powtarza, że trzeba czyścić komutator. Pralka miała kiedyś taki sam problem w trakcie trwania gwarancji. Wówczas serwis wymienił...
Witam. Szczotki do wymiany. Komutator wyczyścić.
Przed założeniem szczotek przedmuchaj silnik sprężonym powietrzem w ten sposób usuniesz pył węglowy (rób to na zewnątrz pomieszczeń) oraz oczyść komutator.
W jaki sposób czyściłeś komutator?
Uszkodzony wirnik - prawdopodobnie komutator.
Ja bym jednak wymontował silnik i sprawdził szczotki. Przy okazji można wyczyścić komutator.
Witam. Po oczyszczeniu komutatora pralka pracuje normalnie . Temat zamykam.
Nowe szczotki powinieneś dotrzeć, dopasować do kształtu komutatora
jedna lamela na komutatorze się podniosła przetocz komutator ewentualnie do przezwojenia wirnik i do wymiany komutator
Szczotki mają być dwuwarstwowe i one są ścięte.Te proste są jednowarstwowe i mogą uszkodzić komutator a nawet spalić wirnik. Jeżeli mają zostać te proste to trzeba je dotrzeć do komutatora.
Witam ,do sprawdzenia silnik,szczotki,oraz uzwjenie i komutator.
jakiś czas temu miałem podobny problem. po wyczyszczeniu komutatora pralka działa bez żadnych problemów pozdrawiam ;)
Do sprawdzenia silnik - szczotki, wirnik (komutator), do sprawdzenia i wyczyszczenia układ hydrostatu.
Błąd C03 oznacz, że pralka ma problem równomiernie rozłożyć pranie do wirowania, trwa to kilka kilkanaście minut na najniższych obrotach. Potem załącza ten błąd. Spróbuj pranie lżejsze bez typu buty co może zakłócać równowagę, jeżeli błąd sie pojawi to komutator silnika do przeczyszczenia.
Trzeba sprawdzić silnik czy nie ma przebicia na jakimś uzwojeniu lub czy nie iskrzy komutator.
szczotki muszą mieć co najmniej 15mm, sprawdź czy pewnie dotykają do komutatora
Ile lat ma ta pralka? Może już się szczotki kończą w silniku i czasami się zatrzymuje oraz dziwny dźwięk przy wirowaniu. Jeżeli tak to nie czekaj do końca tylko wymień szczotki bo wykończysz komutator
Sprawdź prądniczkę tachometryczną te 2 silniki mają uszkodzony komutator.
Pralka nie kończy programu przy maksymalnej prędkości wirowanie ponieważ silnik w tedy bierze znacznie więcej prądu, niż przy mniejszej prędkości - dlatego też resetuje programator (gasną diody i zaczyna wirowanie od nowa). Jedynym sposobem na tą dolegliwośc jest wymiana silnika lub przewinięcie uzwojenia, w nielicznych przypadkach wystarczy wyczyścić...
Jeśli nikt nie zaglądał do silnika od kiedy pralkę posiadasz to i tak warto tam zajrzeć . Szczotki ulegają zużyciu z upływem czasu. Szczotka o długości poniżej 10 mm potrafi już tracić kontakt z komutatorem.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Ponownie namiętnie wyczyściłem silnik, komutator i dotarłem szczotki. Pralka działa bez zająknięcia.
Przed podjęciem decyzji o wymianie grzałki trzeba sprawdzić czy rzeczywiście jest uszkodzona czy też nie dochodzi do niej napięcie bo uszkodzenie może być w innym miejscu. Najlepszy byłby tu miernik uniwersalny. Co do komutatora. Takim małym iskrzeniem bym się nie przejmował. Ewentualnie przetrzeć komutator bardzo drobnym papierem ściernym.
jeszcze jedno pytanie mam, czy możliwe jest że wirnik jest uszkodzony nawet w najmniejszym stopniu jeżeli nie ma iskrzenia na komutatorze?
Coś to uzwojenie przegrzane, przypalone, jak i komutator.
Komutator wyczyściłeś?
Ten sposób jest dobry .ale ryzyko pęknięcia magnesu jest.
Niestety "naprawa" którą wykonałem w poście powyżej wystarczyła na tydzień czasu. Faktyczną przyczyną nie obracania się bębna było to że, skończyły się szczotki w silniku. Widocznie, tydzień temu musiałem je poruszyć, przez co lepiej zaczęły stykać do komutatora.
Więc do przeczyszczenia jest komutator bo z niego pobierana jest wartość do wyważenia.
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
To jednak nie grzałka czy blokada drzwi. Zwarcie było na silniku, a dokładnie trzymacz szczotek się poluzował czy zgiął i wten sposb robił zwarcie na komutatorze.
Witaj No chyba tak zrobie juz się po swiętach umówiłem z fachowcem A co do wirnika to było spalone uzwojenie na wirniku i slady zwarcia na komutatorze.
Nie radzę tak prać bo przy krótkich szczotkach może wypalić się komutator wirnika . Z resztą ja zawsze przy wymianie szczotek sprawdzam i czyszczę komutator
Silnik do sprawdzenia na początek (szczotki, tacho, stan komutatora itp).
Szczotki na silniku znany temat w tych modelach. Pilnuj by były oryginalne, zastosowanie "podobnych" skatuje lamelki na komutatorze.
Witaj kolego, te 1.5 cm, to wcale nie było tak dużo. Odbarwienia na klatkach wirnika - coś nie tak z jego uzwojeniami. Tak w zasadzie to- szczotko-trzymacz powinien być oddalony od komutatora parę milimetrów. Sama szczotka dotyka do klatek komutatora.
Dzięki! Nie wiedziałem, że to silnik komutatorowy. Dałem do fachowców, wymienili szczotki (strasznie drogie!), wymienili łożyska i przetoczyli komutator. Pralka działa, jak nowa!
Myślę, że przedmówca zasugerował dość dobrze na co zwrócić uwagę. Wymontuj silnik i sprawdź w jakim jest stanie komutator i szczotki.
dziękuje za podpowiedź, faktycznie szczotki jeszcze w miarę dobre ale jedna z nich zawiesiła się. Po oczyszczeniu komutatora pralka chodzi jak nowa. Gdzie można znaleźć kody błędów do tej pralki ??
Kolego ewidentnie szczotki do wymiany i oczyścić trzeba komutator. Również przedmuchać silnik sprężonym powietrzem z pyły węglowego.
Jak nie wiesz jak podejsc do triaka to podmien na nowy koszt niewielki około 5 PLN.Opisz jak wygladaja szczotki ,jaki jest stan komutatora.
na 90% są uszkodzone szczotki silnika. Kup dobre w cenie powyzej 40 pln za kpl. Tanie szczotki mogą uszkodzic komutator
Prawdopodobnie moduł nie widzi obrotów silnika i go rozpędza do wyższych obrotów lub triak ma zwarcie i wtedy następuje szarpanie. Czy po wymianie szczotek przytarles komutator?
Do sprawdzenia jakość silnika. 1. Tachogenerator / błąd E-52 / 2. Szczotki na silniku 3. Stan komutatora 4. Inne sprawy związane z silnikiem
Wszedłem w tryb awaryjny pralki i zapaliły się diody 2,4,6 czy jest to błąd związany z silnikiem,czy może oznaczać jeszcze coś innego?Silnik jest lekko obsypany sadzą, ale szczotki są ok i dociskają do komutatora.
sprawdz silnik przez podłączenie bezpośrednie bez sterownika, jeżeli wchodzi szybko na obroty i ciągle się rozpędza to silnik jest ok , nie rozpędz do zbyt szybkich obrotów, szczotki na komutatorze mogą lekko iskrzyć ale iskry nie mogą ciągnąć się wokół komutatora
hmm ale lampka sygnalizująca uszkodzenie pralki nie świeci... akurat przy tej usterce nie świeci >>jesli nagwarancji wezwij serwis jesli nie to sprawdź silnika szczególnie komutator.
To na 100% wina szczotek.Nie wystarczy je wymienić.Trzeba przeczyścić opalony komutator,wyczyścić potem rowki miedzy jego działkami,uważając by nie uszkodzić miedzianych działek, a szczotki dotrzeć wstępnie na skos papierem ściernym w kierunku i do kształtu komutatora.
Po wymianie szczotek należało dotrzeć szczotki i komutator, jeżeli nie zostało to wykonane to mogło uszkodzić programator.
A jakie zastosowałeś tam szczotki , oryginalne są dotarte do komutatora i na oko widać że składają się tak jakby z dwóch warstw Jeśli komutator jest podtarty możesz spróbować przetoczyć na tokarni
Masz silnik szczotkowy: https://shop.electrolux.pl/pralnictwo/pr...
Sądząc po stanie komutatora, to silnik jest do wymiany.
Należało wymienić obie szczotki i jeżeli nie były wyprofilowane, nadać im profil komutatora silnika.
Witam. Sprawdzić silnik prania - szczotki, komutator, złącze.
Jeszcze zostają łożyska, lub częściowo zwarty komutator. jeśli częściowo zwarty komutator, to albo kup sprawny silnik, albo używaną pralkę jest sporo na e-bayu.
Silnik rozebrany przeczyszczony na komutatorze. Pralka działa poprawnie choć od czasu do czasu pokarze jakieś humory. Póki co tak pozostanie myślę bo nowego nie ma co zakładać póki stary jeszcze śmiga w miarę dobrze. Pozdrawiam wszystkich i życzę szczęśliwego nowego roku.
nowe ( te które miałem) nie wchodziły wogóle, ale już je dopasowałem i sprzęt ruszył. Tylko mam jeszcze pytanie ile czasu potrzeba aby nowe szczotki się dotarły bo strasznie trzeszczą(piszczą) i iskrzą zwłaszcza przy wirowaniu (w jednym kierunku bardziej). Czy jest to może objaw uszkodzonego komutatora
Komutator silnika przetoczyć, pasek wymienić na nowy i powinno hulać.
Proponuję zostawić wszelkie dywagacje.Proszę obejrzeć komutator wirnika.
Czyli błąd jaki wskazuje to F07, a według opisu to uszkodzony triak silnika. Jednak na początek warto sprawdzić: stan paska napędowego jeżeli jest luźny to może szarpać bębnem, prądniczkę tachometryczną i jej magnes również może powodować szarpanie.Zatem to mogą być dwa główne powody, a profilaktycznie warto sprawdzić szczotki silnika i wyczyścić komutator.
Lepiej owiń bardzo drobny pasek papieru ściernego na komutatorze i ręcznie obracaj wirnikiem.
Mam dokładnie tą samą pralkę i ten sam błąd. Filtr okazał się czysty, pompka OK. W silniku jedna ze szczotek nie dotykała całą powierzchnią do komutatora. Szczotki długie także daleko im jeszcze do końca swojej pracy. Wyczyściłem papierem 800 wycinki komutatora i pralka działa już jak trzeba. Wcześniej miałem problem, że nie odwirowywała prania i pokazywała...
Kiedyś robiłem próbę wymiany samego komutatora pralka pracowała prawidłowo ale po paru tygodniach uległa takiej samej usterce, co druga lamela jest podniesiona, sam jestem ciekaw co jest przyczyną tych usterek, zazwyczaj jak komutator dostaje zwarcia to podnosi tylko część lamel a w tych silnikach uszkodzenie zawsze powtarza się tak samo.
Z tego co pomierzyłeś wyrażnie wynika,że wirnik uszkodzony.Gdybyś posłuchał rady kol.jpserwis miałbyś już problem z głowy,ku uciesze małżonki :wink: .Wirnika chyba łatwo nie zdobędziesz,ale możesz poszukać,możesz też dać wirnik do przezwojenia koniecznie z wyważeniem i przetoczeniem komutatora.
metodą prostrzą na łaski srubowkręt zakładasz na czubek papier scierny 400 , załanczasz pralke na wirowanie i czyscisz komutator . Po tym zabiegu praleczka hula Metoda ryzykowna , abstrakcyjna . No bo jak Silnik ma to wykonać bez demontażu silnika z pralki ? Wykopać kanał pod pralką ? Poza tym tym śrubokrętem można zniszczyć zaciski uzwojeń komutatora,...
Silnik oczyszczony, komutatory też. Pralka poskładana i już wyprała pranie na programie 2,5-godzinnym.
pralka komutator naprawa komutator pralka komutator bosch pralka
wycieraczka nissan prostownik rosyjski schemat słaby laser
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Skoda Octavia 2 1.6 MPI 2004 – bypass immobilizera CAN, cewka transpondera, objawy złego podłączenia Akumulator Li-ion, Pb-AGM, alarm – piszczenie po odłączeniu, przyczyny, bezpieczeństwo