Dotyczy pralki Bosch WAE2039KPL/28 Przy okazji wymiany przepalonej grzałki pralki postanowiłem wymienić, prewencyjnie, szczotki silnika. Szczotki oryginalne były jeszcze sprawne i miały ok. 2,5cm długości. Oczyściłem komutator, nakleiłem na komutator taśmę dwustronną z papierem ściernym i w ten sposób szczotki włożone do szczotkotrzymacza precyzyjnie...
Komutator w silniku iskrzy?
Jak nie wyczyścisz to się izolacja (komutator ) zacznie wypalać i wirniczek na złom. To tak krótko. A ten proces rozpoczęty to po zawodach.
To są niezniszczalne pralki. :D Stan szczotek sprawdź bo ja już musiałem wymieniać silnik z powodu uszkodzenia komutatora.
Sprawdź silnik poza pralką , może być uszkodzony wirnik. Nie powinno iskrzyć na komutatorze.
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Szczotki silnika do sprawdzenia i stan komutatora.
Do sprawdzenia jakość silnika. 1. Tachogenerator / błąd E-52 / 2. Szczotki na silniku 3. Stan komutatora 4. Inne sprawy związane z silnikiem
zaczął bym od sprawdzenia szczotek na silniku i przeczyszczeniu komutatora
Nity rozwiercić, a potem skręcić śrubami.
Błąd C03 oznacz, że pralka ma problem równomiernie rozłożyć pranie do wirowania, trwa to kilka kilkanaście minut na najniższych obrotach. Potem załącza ten błąd. Spróbuj pranie lżejsze bez typu buty co może zakłócać równowagę, jeżeli błąd sie pojawi to komutator silnika do przeczyszczenia.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Należało wymienić obie szczotki i jeżeli nie były wyprofilowane, nadać im profil komutatora silnika.
Jeśli szczotki w porządku to wirnik na zwarciu.Niestety przezwojenie lub wymiana.Pozdrawiam.
Są jak najbardziej wymienialne, typowe naciąganie na kasę, kup silnik więcej zapłacisz :)
Wiązka jest nieuszkodzona. wiec ogladnij silnik a szcególnie komutator
Więc do sprawdzenia silnik poza pralką (wymontowanie jest proste). Przed podłączeniem wykręć szczotki, sprawdź czy się nie blokują. Dodaj zdjęcia szczotek i silnika od strony komutatora, sprawdź kostkę przy silniku, czy nie jest stopiona, oraz czy konektory wewnątrz nie są zaśniedziałe.
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
Witam. Po wymianie szczotek powinno się je dopasować do komutatora, ale na miejscu kolegi sprawdził bym czy nie są zamontowane odwrotnie skoro silnik pracuje teraz bardzo głośno bo gdyby tak było to może się uszkodzić komutator silnika.
Kolego ewidentnie szczotki do wymiany i oczyścić trzeba komutator. Również przedmuchać silnik sprężonym powietrzem z pyły węglowego.
Tych szczotek już nie ma. Koniecznie je wymień. Przed wymianą sprawdź stan komutatora.
Do sprawdzenia silnik,a konkretnie - wirnik. Komutator nie jest przypalony?
Komutator silnika przetoczyć, pasek wymienić na nowy i powinno hulać.
Masz silnik szczotkowy: https://shop.electrolux.pl/pralnictwo/pr...
Ten sposób jest dobry .ale ryzyko pęknięcia magnesu jest.
Jeszcze zostają łożyska, lub częściowo zwarty komutator. jeśli częściowo zwarty komutator, to albo kup sprawny silnik, albo używaną pralkę jest sporo na e-bayu.
Brawo, w owym miejscu jest uszkodzony komutator. Wirnik silnika do naprawy, są firmy które się w tym specjalizują.
Sądząc po stanie komutatora, to silnik jest do wymiany.
witam :) kiedyś miałem problem z wirowaniem w Whirpool'u 6 zmysł,na forum przeczytałem,że jest to układ LNK304PN znajdujący się w module, czekałem na niego dwa tygodnie po wymianie nie było zmian. straciłem przy niej kilka ładnych godzinek i okazało się, że to komutator w silniku przeczyściłem go pralka działa do teraz bez problemu :p może warto pójść...
Ponownie namiętnie wyczyściłem silnik, komutator i dotarłem szczotki. Pralka działa bez zająknięcia.
Do sprawdzenia silnik - szczotki, wirnik (komutator), do sprawdzenia i wyczyszczenia układ hydrostatu.
a nie masz czasem za krótkich szczotek i iskrzy ci między szczotką a komutatorem?
silnik z pralki - na 99% silnik indukcyjny. Silniki bezszczotkowe (prądu stałego) to zupełnie inna historia :P Mają komutator elektroniczny.
Witam proszę sprawdzić komutator silnika czy nie jest wypalony lub czy szczotki nie są zużyte ewentualnie sprawdzić podczas pracy czy nie iskrzy za bardzo na komutatorze.
Pewnie zlazła folia pokrywająca wirnik silnika. Wyciągnij ją i po sprawie. Może być też przyczyną kończące się szczotki na silniku, w takim wypadku trzeba je wymienić a komutator i szczotki dotrzeć pumeksem kwarcowym (po zmianie szczotek).
wizualnie >>>wymontuj silnik ,odkręć szczotki,wyczyść komutator>>>>>a najlepiej jak nie będziesz mógł to zanieś do zakładu gdzie naprawiają silniki>>>tam sprawdzą
Sprawdź dobrze silnik podłączając go poza pralką, wątpię w uszkodzenie elektroniki. Czy przy wymianie szczotek czyściłeś komutator? Co do sprawdzania silników na krótko, jest kilka tematów na forum. Pozdrawiam
Poprawiłem zimne luty na płycie sterującej. Wymieniłem tez złącze grzałki. Plastik jak i kabel były zwęglone. Wyczyściłem z pyłu płytę i komutator silnika. Pralka działa prawidłowo. Przechodzi wszystkie etapy podczas testu diagnostycznego. Jednak jutro zakupie nowe szczotki (moje maja 8mm) bo raczej na tych obecnych długo nie popracuje.
W prawdzie nie otrzymałem odpowiedzi w sprawie tych szczotek w pralce, ale z moich obserwacji wynika, że to właśnie brak dotarcia szczotek właśnie był przyczyną "fiksowania" panelu sterowania. Teraz, jak sądzę po samoczynnym dotarciu się szczotek (dostosowaniu czół roboczych szczotek do kształtu komutatora silnika), pralka jakby przestała cudowac z...
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
Poluzowany magnes prądniczki tachometrycznej znajdujący się na końcu wirnika za komutatorem. Można go wkleić na kropelkę.
Po wymianie szczotek należało dotrzeć szczotki i komutator, jeżeli nie zostało to wykonane to mogło uszkodzić programator.
Iskrzenie może być tylko pod szczotką, nie może ciągnąc się po komutatorze, masz uszkodzony silnik, niewielka szansa ale możesz jeszcze spróbować przeszlifować komutator pumeksem naturalnym
Całkiem niedawno jeden użytkownik zabił silnik w Bosch Maxx szczotkami z Allegro za 15 zł. Jakie szczotki kupiłeś? Chcesz żeby Ci pralka jeszcze posłużyła to kup te i tylko te: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-... Dotrzyj komutator używając pumexu lub tego: https://szczotkiweglowe.pl/aktualnosci/n...
Jak napisano wyżej najpierw do kontroli szczotki silnika. Jeśli będą wymieniane należy pamiętać o dopasowaniu ich do krzywizny komutatora.
A w ogóle komutator tys obejrzał? Może ktoś jechał szczotki do usranej śmierci i ma wybity, sklejony komutator i wirnik kaput. Może też być to efekt odpalenia silnika w pralce bez ogarnięcia komutatora po wymianie szczotek.
Do sprawdzenia są prawdopodobnie szczotki silnika, sam silnik lub nawet komutator silnikowy. Nie wiem, czy w tych modelach nowy silnik stanowi połowę ceny nowej pralki.
No to wyszło tak jak uprzedzałem. Komutator się uniósł do nieba a z nim cały silnik. Tylko jeszcze pytanie czy moduł pralki ocalał. Pewnie wiązka przewodów z silnika do modułu też przegrzana. Silnik powinien pasować .
Wilgoć albo uwalony silnik czyli szczotki, komutator , upływność silnika do masy, wiązka
Witam. Sprawdzić silnik prania - szczotki, komutator, złącze.
Szczotki sprawdzone, są OK, jeszcze nie zużyte, nie są zawieszone. Również nie iskrzy nadmiernie. Natomiast po kilku próbach odpalenia silnika komutator gorący jak (...).
Złącze było mokre i skorodowane. I tu pytanie dlaczego było mokre i skorodowane? Usunąłeś przyczynę ? E21 to błąd silnika ewentualnie sterowania silnikiem . Czy np zużyte szczotki bądź zabrudzony komutator mogą być przyczyną ? Tak.
silnik do przezwojenia :( Z wymianą komutatora. :wink:
Sprawdź silnik poza pralką, instrukcję masz na górze forum.
Mam problem z pralką Polar PFL 1000. Mianowicie pralka nie chce wirować na żadnym z programów. Wymieniony pasek, hydrostat. Po wyczyszczeniu komutatora i lamelek w silniku pralka odwirowuje kilka prań, po czym znowu sytuacja sie powtarza, że trzeba czyścić komutator. Pralka miała kiedyś taki sam problem w trakcie trwania gwarancji. Wówczas serwis wymienił...
Tak sprawdzałem szczotki i mają jeszcze 3/4 długości. Komutator czyściutki bez wypaleń. Gdyby szczotki były już wytarte to by było widać też po komutatorze.
Witaj, chyba masz wywaloną klatkę na komutatorze. Silnik do wymiany.
Myślę, że przedmówca zasugerował dość dobrze na co zwrócić uwagę. Wymontuj silnik i sprawdź w jakim jest stanie komutator i szczotki.
Wyczyścić komutator, zrobię to z użyciem płynu do czyszczenia styków elektrycznych. Broń Boże :!:
A jakie zastosowałeś tam szczotki , oryginalne są dotarte do komutatora i na oko widać że składają się tak jakby z dwóch warstw Jeśli komutator jest podtarty możesz spróbować przetoczyć na tokarni
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Mam podobny problem pralka pobiera wodę i w trybie awaryjnym spuszcza wodę, ale bęben nie obraca się, pralka została dokumentnie wyczyszczona i wymieniono czujnik temperatury i nic... więc pozostaje sprawdzić silnik, tzn szczotki komutatora.
Komutator wyczyściłeś?
metodą prostrzą na łaski srubowkręt zakładasz na czubek papier scierny 400 , załanczasz pralke na wirowanie i czyscisz komutator . Po tym zabiegu praleczka hula Metoda ryzykowna , abstrakcyjna . No bo jak Silnik ma to wykonać bez demontażu silnika z pralki ? Wykopać kanał pod pralką ? Poza tym tym śrubokrętem można zniszczyć zaciski uzwojeń komutatora,...
Dla mnie są to objawy kończących się szczotek silnika i jak dalej będziesz próbował prać to wykończysz silnik ( konkretnie komutator). Szczotki są prawdopodobnie krótkie i się zawieszają stąd te działanie i nie działanie. Wymontować silnik sprawdzić bo nowy silnik to właściwie prawie nowa pralka.
Skoro szczotki są ok czyli odpowiedniej długości i nie blokują się, a iskrzy silnik, to przyczyny są następujące: -zwarcie między zwojowe -brudny, wyrobiony, uszkodzony komutator/y moduł by odstawił na bok. Pamiętaj, jakiekolwiek prace wykonujesz, wyciągnij wtyczkę z gniazdka!!
Falownik jako elektroniczna przetwornica częstotliwości, służy do regulacji prędkości obrotowej klatkowych silników indukcyjnych asynchronicznych (z kondensatorową fazą rozruchu). Moduł zawiera zabezpieczenie przed przeciążeniem i pozwala na sterowania obciążeniem do 150VA. Twój silnik ma kondensator rozruchowy? czy komutator?
wyłącz z prądu !!! sprawdż stan szczotek silnika,wymień jak za krótkie,wyczyść komutator silnika drobnym papierem ściernym
Iskrzenie na szczotkach tych silników jest raczej normalne- chyba że łuk się ciągnie po komutatorze.
Używanie pralki w tym stanie, grozi uszkodzeniem komutatora silnika. Co najmniej 1 cm.
Uruchomiłeś go poza pralką bez regulacji obrotów. Tak, ale na 2 s, potem odłączałem zasilanie. Bardzo dziękuję za wszystkie porady. Odebrałem dzisiaj używany silnik. Przeszlifowałem delikatnie komutator pumeksem. Do wyboru nowej pralki, mam nadzieję, że obecna jeszcze da radę.
Ale tam niema komutatora bo to silnik klatkowy.
Zrób zdjecie w jaki sposób są montowane szczotkotrzymacze przy silniku. Powinny być zamontowane w taki sposób, aby szczotka przylegała jak najwiekszą powierzchnią do komutatora.
Witaj No chyba tak zrobie juz się po swiętach umówiłem z fachowcem A co do wirnika to było spalone uzwojenie na wirniku i slady zwarcia na komutatorze.
Pralka już działa bardzo dobrze. Bezpiecznik termiczny był nie wciśnięty. Po oczyszczeniu komutatora i przeczyszczeniu szczotek silnik od pralki ruszył. Dziękuję każdemu za pomoc :)
Coś ci ten mechanik chyba kręci ! Silnik sprawdź podłączając go do sieci elektrycznej, ewentualnie na zmniejszonym napięciu i patrz jak sie zachowuje. Jeżeli będą szły duże iskry, do tego praca będzie nierównomierna i silnik będzie się bardzo grzał to jest spalony i możesz oddać resztki pralki mechanikowi. Choć pewnie ma on takowy silnik z demontażu...
Podsumowanie: po zamontowaniu nowych szczotek na początku testowej fazy wirowania "na sucho" bęben przy odpompowywaniu zakręcił się dużo dłużej. A więc stare szczotki po przemontowywaniu dawały styk tylko na krótką chwilę i natychmiast go traciły, a bęben powinien był się kręcić dłużej. Pralka w tym momencie pierze, główna użytkowniczka zadowolona,...
Obawiam się, że poleciał silnik. 1. Wrzuć zdjęcie silnika ze szczególnym uwzględnieniem komutatora. 2. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57...
Panowie, co za głupoty o łożyskach bębna piszecie ? W ogóle ich na nagraniu nie slychać. Do sprawdzenia lożyska silnika + do wyczyszczenia komutator silnika i dotarcie szczotek, ew ich wymiana.
Panie nie może pan pominąć modułu bo jak pralka wyjdzie nagle na maksymalne obroty to się może rozsypać. A poza tym co pan zrobi z ruchami rewersyjnymi przecież to moduł powoduje że w czasie prania bęben się wolno obraca. Skoro pralka '' raz wiruje 5 razy nie'' to trzeba sprawdzić czy spuszcza wodę i hydrostat z wężykiem.
Najprościej to odkręcić szczotkotrzymacze, przyłożyć kawałek pumeksu do komutatora, lekko dociskając, a ktoś inny niech pokręci za koło pasowe pralki, aby wprawić w ruch wirnik silnika. Oczywiście nie jest to metoda dokładna, ale na takim etapie wystarczająca.
No właśnie i w tym może być problem, że nie pasują idealnie. Dolegają do komutatora prawidłowo? Twoje szczotki były zużyte mocno. Podłącz silnik poza pralką na chwilkę i sprawdź czy pracuje na stole. Jeżeli silnik będzie działał to dopiero wtedy trzeba się zająć modułem: https://youtu.be/eYmCrMR7iw4 Rozumiem, że sprawdzałeś ten moduł?: http://www.emserviz.com/go1060d-37s-cand...
Jedna warstwa jest twardsza, a druga bardziej miękka. Taki połączenie daje lepszy styk do komutatora, mniejsze iskrzenie. Założenie innej szczotki, może powodować silne iskrzenie, nadmierne grzanie, wytarcie komutatora w szybkim czasie, czyli uszkodzenie silnika i / lub elektroniki.
Jak się coś dzieje z urządzeniem to się natychmiast przerywa jego pracę a nie doprowadza do dalszych uszkodzeń. Daj staranne zdjęcia tego silnika, szczególnie komutatora i szczotek.
Trzeba sprawdzić komutator w silniku czy jest okrągły. Zdażają się lekko owalne i wtedy pomoże przetoczenie komutatora.
Niekiedy konieczne jest dotarcie komutatora by nadmierne iskrzenie ustąpiło: https://youtu.be/P3bokh-OjBg Jeżeli iskrzenie nie ustąpi to niestety najprawdopodobniej uszkodzony wirnik silnika i albo poddać regeneracji albo szukać używanego silnika.
Uszkodzony komutator silnika.
Sprawdź silnik czy nie ma przebicia Silnik można sprawdzić poza programatorem łącząc uzwojenie stojana szeregowo z wirnikiem i zasilając napięciem ok.20-100 wolt jeśli zwiększając napięcie powstaje iskra na komutatorze to uszkodzony silnik
Pralki z silnikiem inwerterowym są przy praniu praktycznie niesłyszalne - słychać tylko plusk wody, przy wirowaniu słychać raczej nieznaczne buczenie. Te silniki są trójfazowe zasilane poprzez falownik (brak szczotek p brak komutatora). W Twojej pralce zastosowano silnik komutatorowy, charakterystyczny pisk wydają szczotki ocierające się o komutator....
Pojawiły się nowe objawy. Pralka chodzi normalnie po czym w pewnym momencie staje i kółko programatora staje i nie przeskakuje dalej. Towarzyszy temu buczenie pompy. Żeby pralka poszła dalej trzeba ręcznie przekręcić pokrętło o jeden ząbek i dalej pierze. Jakieś pomysły? Pompa do wymiany czy programator sie zesrał?
Do sprawdzenia silnik: szczotki, komutator i tacho. Warto ustalić na słuch co w danym etapie dzieje się w pralce? Może to być również winna pompa
Silnik oczyszczony, komutatory też. Pralka poskładana i już wyprała pranie na programie 2,5-godzinnym.
Wydaje mi się że przebieg zdarzeń był taki, że skończyły się szczotki węglowe w silniku i pralka wstrzymała pracę. Gdy wróciłeś z pracy przejście napięcia przez silnik wróciło na chwilę co pozwoliło Ci na odpompowanie wody z pralki. Myślę, że po wymianie szczotek pralka wróci do "żywych". Wydmuchaj silnik przed wymianą szczotek sprężynowym powietrzem...
Ogólnie przygasanie kontrolek jest objawem 'resetowania się' układu zasilacza na module sterującym - jego przyczyną jest zbyt wysoki pobór prądu przez silnik, który dogorywa. Samo uszkodzenie silnika może dotyczyć zarówno jego uzwojeń, czyli niewielkiego zwarcia miedzyzwojowego na wirniku, jak i zużytego komutatora (wyżłobienia, nierówna powierzchnia...
Sprawdź układ odpływowy pralki. Warto też obejrzeć silnik - oczyścić komutator ( brak wirowania wiązać się może z błędnym odczytem z silnika). Dodano po 3 Zobacz też pasek napędowy. W pralkach Whirlpool AWO/D... czasem i to może być przyczyną braku wirowania.
Należałoby w silniku zobaczyć jak one wyglądają a najlepiej wymienić w ciemno póki nie jest za późno, przy okazji czyszcząc komutator.
Trzeba było jednak wyjąć silnik, oczyścić komutator i dokładnie za zewnątrz przedmuchać go powietrzem pod ciśnieniem w celu usunięcia pyłu węglowego. Po tych zabiegach motorek pracować będzie jeszcze długo.
Zapytam jeszcze tak, czy szczotki oraz komutator sprawdzone? Dlatego chciałem abyś sprawdził silnik poza pralką.
Powinno się dotrzeć. Jeśli jednak objaw iskrzenia szczotek na komutatorze nie ustąpi wyraźnie w najbliższym czasie, a nawet się nasili, to zgłoś do serwisu - takie też zgłoszenia realizujemy bez problemu.
Skoro nie było szczotki to na pewno nowe szczotki załatwią sprawę. Możesz komutator od razu wyczyścić jak już masz silnik na wierzchu.
pralka komutator komutator pralka komutator wirnik silnik pralka
otwarta lampa wbudowana niszczyć papier zawór zwrotny
mikrokomputer cobra1 peugeot boxer wentylatory
Zasilacz ATX z aktywnym prostownikiem pali MOSFET-y pod obciążeniem Kabel zasilający działa tylko w określonej pozycji - wymiana