Na ile mi wiadomo szczotki i szczotkotrzymacze przy Samsungach są takie same jak wszędzie indziej, czyli normalne, wymienialne itp. W nowszych modelach Eco Bubble są oczywiście 'Digital' Invertery, ale to raczej nie ten przypadek. Jeśli zerkniemy sobie tu: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... to...
Szczotki silnika do sprawdzenia i stan komutatora.
Nity rozwiercić, a potem skręcić śrubami.
Sprawdź silnik poza pralką , może być uszkodzony wirnik. Nie powinno iskrzyć na komutatorze.
Tych szczotek już nie ma. Koniecznie je wymień. Przed wymianą sprawdź stan komutatora.
zaczął bym od sprawdzenia szczotek na silniku i przeczyszczeniu komutatora
a nie masz czasem za krótkich szczotek i iskrzy ci między szczotką a komutatorem?
One są już dotarte,problem polega na specyficznym kącie ustawienia ich względem komutatora.
Witam proszę sprawdzić komutator silnika czy nie jest wypalony lub czy szczotki nie są zużyte ewentualnie sprawdzić podczas pracy czy nie iskrzy za bardzo na komutatorze.
łódż ul obywatelska 98
Jak napisano wyżej najpierw do kontroli szczotki silnika. Jeśli będą wymieniane należy pamiętać o dopasowaniu ich do krzywizny komutatora.
Czy to może byc oznaką (zawieszenie), że się kończą powoli? Zawieszanie może być spowodowane pyłem od ścierających się szczotek, ale też mogą być już zbyt krótkie i w efekcie nie dolegają do komutatora.
Wiązka jest nieuszkodzona. wiec ogladnij silnik a szcególnie komutator
Silniczek koleżanko silniczek, szczotki do wymiany, komutator do dotarcia
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
Komutator w silniku iskrzy?
To są niezniszczalne pralki. :D Stan szczotek sprawdź bo ja już musiałem wymieniać silnik z powodu uszkodzenia komutatora.
Tak, powinieneś dotrzeć szczotki i przydałoby się to również zrobić z komutatorem.
Jeśli szczotki w porządku to wirnik na zwarciu.Niestety przezwojenie lub wymiana.Pozdrawiam.
Dobry wieczór. W tym roku moja stara pralka BOSCH WFL 1200 poddała się po awarii. Skorzystałem z prywatnego serwisu żeby było szybciej. Cena za usługę to 340 zł. I teraz co było robione. Wymiana szczotek i przeszlifowanie komutatora, wymiana grzałki, wymiana całego panelu sterującego z komputerem od innego modelu pralki Bosch (oryginalny panel uszkodzony...
Jak nie wyczyścisz to się izolacja (komutator ) zacznie wypalać i wirniczek na złom. To tak krótko. A ten proces rozpoczęty to po zawodach.
ściągaczem za łożysko i zejdzie możesz też podgrzać magnes , zawsze jest ryzyko jak nie spróbujesz to się nie dowiesz ;) pozdrawiam
Silniki wysokoobrotowe w pralkach wyposażone są w szczotki klejone. Szczotka taka jest tak skonstruowana że w środku jej przekroju wzdłużnego jest wklejona przekładka izolacyjna.Taka konstrukcja szczotki współpracującej z komutatorem silnika pozwala na wygaszanie łuku elektrycznego powstającego przy opuszczaniu przez szczotkę kolejnych wycinków komutatora....
Przeczyść lamele na komutatorze silnika , sprawdź szczotki,
Do sprawdzenia silnik,a konkretnie - wirnik. Komutator nie jest przypalony?
właśnie wrzuciłem do posta, chyba się skończyły... Nie chyba, a na pewno wyszły. Trzeba założyć nowe, oczyścić komutator zgodnie ze sztuką i pralka jeszcze popierze.
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
Witam . Odstająca według Ciebie blaszka na komutatorze fachowo nazywa się lamelą. Jeżeli odstaje od pozostałych ,to świadczy o oderwaniu od komutatora.Dodatkowo zapach spalenizny ,duże iskrzenie świadczy na 99 procent o uszkodzeniu wirnika.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Zrób zdjecie w jaki sposób są montowane szczotkotrzymacze przy silniku. Powinny być zamontowane w taki sposób, aby szczotka przylegała jak najwiekszą powierzchnią do komutatora.
Poluzowany magnes prądniczki tachometrycznej znajdujący się na końcu wirnika za komutatorem. Można go wkleić na kropelkę.
Silnik do remontu: łożyska, szczotki do wymiany. Do sprawdzenia stan komutatora.
Witam. Szczotki do wymiany. Komutator wyczyścić.
Masz silnik szczotkowy: https://shop.electrolux.pl/pralnictwo/pr...
Sprawdź czy są równe oporności na przeciwległych stykach komutatora.
Sprawdzę tak jak piszesz szczotki , ale były niedawno wymieniane . Jeśli były wymieniane nieprofesjonalnie mogą przycinać się w szczotkotrzymaczach . mam wrażenie , że bęben przestaje działać prawidłowo gdy uruchamia się grzałka , Sprawdź woltomierzem na filtrze sieciowym czy nie ma zbyt dużego spadku napięcia w momencie pracy grzałki . Silnik jakieś...
Szczotki mają być dwuwarstwowe i one są ścięte.Te proste są jednowarstwowe i mogą uszkodzić komutator a nawet spalić wirnik. Jeżeli mają zostać te proste to trzeba je dotrzeć do komutatora.
Do sprawdzenia silnik - szczotki, wirnik (komutator), do sprawdzenia i wyczyszczenia układ hydrostatu.
Więc do przeczyszczenia jest komutator bo z niego pobierana jest wartość do wyważenia.
Coś to uzwojenie przegrzane, przypalone, jak i komutator.
Mam podobny problem pralka pobiera wodę i w trybie awaryjnym spuszcza wodę, ale bęben nie obraca się, pralka została dokumentnie wyczyszczona i wymieniono czujnik temperatury i nic... więc pozostaje sprawdzić silnik, tzn szczotki komutatora.
Przed podjęciem decyzji o wymianie grzałki trzeba sprawdzić czy rzeczywiście jest uszkodzona czy też nie dochodzi do niej napięcie bo uszkodzenie może być w innym miejscu. Najlepszy byłby tu miernik uniwersalny. Co do komutatora. Takim małym iskrzeniem bym się nie przejmował. Ewentualnie przetrzeć komutator bardzo drobnym papierem ściernym.
Kolego ewidentnie szczotki do wymiany i oczyścić trzeba komutator. Również przedmuchać silnik sprężonym powietrzem z pyły węglowego.
Błąd C03 oznacz, że pralka ma problem równomiernie rozłożyć pranie do wirowania, trwa to kilka kilkanaście minut na najniższych obrotach. Potem załącza ten błąd. Spróbuj pranie lżejsze bez typu buty co może zakłócać równowagę, jeżeli błąd sie pojawi to komutator silnika do przeczyszczenia.
Ponownie namiętnie wyczyściłem silnik, komutator i dotarłem szczotki. Pralka działa bez zająknięcia.
Myślę, że przedmówca zasugerował dość dobrze na co zwrócić uwagę. Wymontuj silnik i sprawdź w jakim jest stanie komutator i szczotki.
metodą prostrzą na łaski srubowkręt zakładasz na czubek papier scierny 400 , załanczasz pralke na wirowanie i czyscisz komutator . Po tym zabiegu praleczka hula Metoda ryzykowna , abstrakcyjna . No bo jak Silnik ma to wykonać bez demontażu silnika z pralki ? Wykopać kanał pod pralką ? Poza tym tym śrubokrętem można zniszczyć zaciski uzwojeń komutatora,...
Do sprawdzenia jakość silnika. 1. Tachogenerator / błąd E-52 / 2. Szczotki na silniku 3. Stan komutatora 4. Inne sprawy związane z silnikiem
Mam problem z pralką Polar PFL 1000. Mianowicie pralka nie chce wirować na żadnym z programów. Wymieniony pasek, hydrostat. Po wyczyszczeniu komutatora i lamelek w silniku pralka odwirowuje kilka prań, po czym znowu sytuacja sie powtarza, że trzeba czyścić komutator. Pralka miała kiedyś taki sam problem w trakcie trwania gwarancji. Wówczas serwis wymienił...
Po wymianie szczotek należało dotrzeć szczotki i komutator, jeżeli nie zostało to wykonane to mogło uszkodzić programator.
Sprawa rozwiązana - komutator miał zwarcie, iskrzył i palił się.
Sądząc po stanie komutatora, to silnik jest do wymiany.
A jakie zastosowałeś tam szczotki , oryginalne są dotarte do komutatora i na oko widać że składają się tak jakby z dwóch warstw Jeśli komutator jest podtarty możesz spróbować przetoczyć na tokarni
Więc do sprawdzenia silnik poza pralką (wymontowanie jest proste). Przed podłączeniem wykręć szczotki, sprawdź czy się nie blokują. Dodaj zdjęcia szczotek i silnika od strony komutatora, sprawdź kostkę przy silniku, czy nie jest stopiona, oraz czy konektory wewnątrz nie są zaśniedziałe.
Komutator silnika przetoczyć, pasek wymienić na nowy i powinno hulać.
Jeszcze zostają łożyska, lub częściowo zwarty komutator. jeśli częściowo zwarty komutator, to albo kup sprawny silnik, albo używaną pralkę jest sporo na e-bayu.
sprawdż szczotki i komutator
Wyjmij szczotki to będziesz widział czy są krótkie, czy się zawiesiły w szczotkotrzymaczu. Dźwięk może sugerować na źle dolegające szczotki, słaby kontakt z komutatorem.
silnik z pralki - na 99% silnik indukcyjny. Silniki bezszczotkowe (prądu stałego) to zupełnie inna historia :P Mają komutator elektroniczny.
Lepiej owiń bardzo drobny pasek papieru ściernego na komutatorze i ręcznie obracaj wirnikiem.
Pojawiły się nowe objawy. Pralka chodzi normalnie po czym w pewnym momencie staje i kółko programatora staje i nie przeskakuje dalej. Towarzyszy temu buczenie pompy. Żeby pralka poszła dalej trzeba ręcznie przekręcić pokrętło o jeden ząbek i dalej pierze. Jakieś pomysły? Pompa do wymiany czy programator sie zesrał?
a czy na test mozna przyciac ta dluzsza? Jak chcesz szukać całego nowego silnika to możesz :D :D Dostałeś rozwiązanie i jeszcze Ci mało i coś kombinujesz? Nieładnie :P Dodano po 5 I tak jak wspomniał (at)organista85 o przedmuchaniu silnika. Podejdź do tematu solidnie a nie byle jak. Silnik trzeba wymontować z pralki, przedmuchać, wyczyścić komutator,...
Tylko gdzie taki szukać, chyba daruje, i pralka na złom.
Silnik do sprawdzenia na początek (szczotki, tacho, stan komutatora itp).
Komutator wyczyściłeś?
Pytanie gdzie szukać dalej ? Prawdopodobnie dalej w silniku, np uszkodzony wirnik lub komutator.
A w ogóle komutator tys obejrzał? Może ktoś jechał szczotki do usranej śmierci i ma wybity, sklejony komutator i wirnik kaput. Może też być to efekt odpalenia silnika w pralce bez ogarnięcia komutatora po wymianie szczotek.
U mnie było to samo w tej pralce wymieniłem szczotki i wyczyściciełem komutator a wirowanie wróciło.
Szczotkę widać dokładnie na 2gim zdjęciu. Podlega wymianie, również ta po przeciwnej stronie. Niczego nie smaruj, łożyska mają smaru tyle ile trzeba. Złóż w całość i dotrzyj pumeksem komutator( zdjęcie nr.1) jak pisał poprzednik.
W jaki sposób czyściłeś komutator?
Uszkodzony wirnik - prawdopodobnie komutator.
Oby wirnik silnika jeszcze się do czegoś poza naprawą nadawał... Nowe szczotki, ogarnąc komutator z syfu i się okaże.
Przeczysciłem szczotki (...) ale iskry z komutatora dalej się pojawiały. A nie są za krótkie te szczotki?
Witam. Po oczyszczeniu komutatora pralka pracuje normalnie . Temat zamykam.
Ja bym jednak wymontował silnik i sprawdził szczotki. Przy okazji można wyczyścić komutator.
Sprawdź dobrze silnik podłączając go poza pralką, wątpię w uszkodzenie elektroniki. Czy przy wymianie szczotek czyściłeś komutator? Co do sprawdzania silników na krótko, jest kilka tematów na forum. Pozdrawiam
Późna odpowiedź ale zawsze :D To jednak układ odpływowy. Dla wszystkich potomnych jeśli ta pralka świruje z wirowaniem to w 90% kwestia odpływu. Nie żaden pasek czy komutator, nawet jeśli na wyświetlaczu pojawiją się takie wirki zamiast czasu.
Nowe szczotki powinieneś dotrzeć, dopasować do kształtu komutatora
jedna lamela na komutatorze się podniosła przetocz komutator ewentualnie do przezwojenia wirnik i do wymiany komutator
Przed założeniem szczotek przedmuchaj silnik sprężonym powietrzem w ten sposób usuniesz pył węglowy (rób to na zewnątrz pomieszczeń) oraz oczyść komutator.
jakiś czas temu miałem podobny problem. po wyczyszczeniu komutatora pralka działa bez żadnych problemów pozdrawiam ;)
Najprościej to odkręcić szczotkotrzymacze, przyłożyć kawałek pumeksu do komutatora, lekko dociskając, a ktoś inny niech pokręci za koło pasowe pralki, aby wprawić w ruch wirnik silnika. Oczywiście nie jest to metoda dokładna, ale na takim etapie wystarczająca.
Witam ,do sprawdzenia silnik,szczotki,oraz uzwjenie i komutator.
Mniej czyli nic kosztuje lustracja stany komutatora bo motorek do wymiany ewentualnie pralka zależnie od stanu kasy.
Trzeba sprawdzić silnik czy nie ma przebicia na jakimś uzwojeniu lub czy nie iskrzy komutator.
witam :) kiedyś miałem problem z wirowaniem w Whirpool'u 6 zmysł,na forum przeczytałem,że jest to układ LNK304PN znajdujący się w module, czekałem na niego dwa tygodnie po wymianie nie było zmian. straciłem przy niej kilka ładnych godzinek i okazało się, że to komutator w silniku przeczyściłem go pralka działa do teraz bez problemu :p może warto pójść...
Ile lat ma ta pralka? Może już się szczotki kończą w silniku i czasami się zatrzymuje oraz dziwny dźwięk przy wirowaniu. Jeżeli tak to nie czekaj do końca tylko wymień szczotki bo wykończysz komutator
szczotki muszą mieć co najmniej 15mm, sprawdź czy pewnie dotykają do komutatora
Wydaje mi się że przebieg zdarzeń był taki, że skończyły się szczotki węglowe w silniku i pralka wstrzymała pracę. Gdy wróciłeś z pracy przejście napięcia przez silnik wróciło na chwilę co pozwoliło Ci na odpompowanie wody z pralki. Myślę, że po wymianie szczotek pralka wróci do "żywych". Wydmuchaj silnik przed wymianą szczotek sprężynowym powietrzem...
Przeczyść komutator na obrotach ja tez kilka sztuk takich miałem i pomogło ale ustąpiło po kilku próbach.
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
Sprawdź szczotki w silniku . Nowe powinny mieć długość 35mm, w związku z tym jak zobaczysz np. po latach pracy kawałek szczotki, to nie traktuj że są jeszcze dobre. Brak kontaktu szczotka- komutator może być jedną z przyczyn opisanych zachowań Twojej pralki.
Poza tym zrób jedną procedurę , mianowicie na ściągniętym pasku i obrotach maksymalnie najwyższych na jakie pozwoli Ci ta pralka przeczyść dociętym w długą kostkę pumeksem naturalnym komutator silnika.Nie powiem Ci dlaczego , ale jako odpowiedź przeczytaj dwa ostatnie zdania z mojego postu z 4 lutego.
Ten silnik pracuje tragicznie. Koniecznie trzeba zweryfikować stan szczotek węglowych i dotrzeć je do komutatora.
Coś ci ten mechanik chyba kręci ! Silnik sprawdź podłączając go do sieci elektrycznej, ewentualnie na zmniejszonym napięciu i patrz jak sie zachowuje. Jeżeli będą szły duże iskry, do tego praca będzie nierównomierna i silnik będzie się bardzo grzał to jest spalony i możesz oddać resztki pralki mechanikowi. Choć pewnie ma on takowy silnik z demontażu...
Sprawdź prądniczkę tachometryczną te 2 silniki mają uszkodzony komutator.
Tak sprawdzałem szczotki i mają jeszcze 3/4 długości. Komutator czyściutki bez wypaleń. Gdyby szczotki były już wytarte to by było widać też po komutatorze.
czyli nie ma mozliwosci ze sie same dotra? Jak komutator trafi to nawet ciekawie nie będzie co zbierać po nich .
Jeśli nikt nie zaglądał do silnika od kiedy pralkę posiadasz to i tak warto tam zajrzeć . Szczotki ulegają zużyciu z upływem czasu. Szczotka o długości poniżej 10 mm potrafi już tracić kontakt z komutatorem.
jeszcze jedno pytanie mam, czy możliwe jest że wirnik jest uszkodzony nawet w najmniejszym stopniu jeżeli nie ma iskrzenia na komutatorze?
komutator pralka naprawa komutator pralka komutator bosch pralka
krups clean zdjąć koło pasowe szlifierka perles
radio honda accord klimatyzator hisense
Niedziałające przyciski w radiu nawigacji Fiat Stilo 1.9 Symetryzator SP1 50 k do anteny siatkowej pokojowej w Warszawie