Jakiś kabaret, sprawa dotycząca szczotek silnika ....ilustrowana jest zdjęciami pralki !!
właśnie wrzuciłem do posta, chyba się skończyły... Nie chyba, a na pewno wyszły. Trzeba założyć nowe, oczyścić komutator zgodnie ze sztuką i pralka jeszcze popierze.
Komutator w silniku iskrzy?
Wydaje mi się że przebieg zdarzeń był taki, że skończyły się szczotki węglowe w silniku i pralka wstrzymała pracę. Gdy wróciłeś z pracy przejście napięcia przez silnik wróciło na chwilę co pozwoliło Ci na odpompowanie wody z pralki. Myślę, że po wymianie szczotek pralka wróci do "żywych". Wydmuchaj silnik przed wymianą szczotek sprężynowym powietrzem...
Silniczek koleżanko silniczek, szczotki do wymiany, komutator do dotarcia
Witam proszę sprawdzić komutator silnika czy nie jest wypalony lub czy szczotki nie są zużyte ewentualnie sprawdzić podczas pracy czy nie iskrzy za bardzo na komutatorze.
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
Wiązka jest nieuszkodzona. wiec ogladnij silnik a szcególnie komutator
Więc do przeczyszczenia jest komutator bo z niego pobierana jest wartość do wyważenia.
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Do sprawdzenia silnik,a konkretnie - wirnik. Komutator nie jest przypalony?
Błąd C03 oznacz, że pralka ma problem równomiernie rozłożyć pranie do wirowania, trwa to kilka kilkanaście minut na najniższych obrotach. Potem załącza ten błąd. Spróbuj pranie lżejsze bez typu buty co może zakłócać równowagę, jeżeli błąd sie pojawi to komutator silnika do przeczyszczenia.
Przed podjęciem decyzji o wymianie grzałki trzeba sprawdzić czy rzeczywiście jest uszkodzona czy też nie dochodzi do niej napięcie bo uszkodzenie może być w innym miejscu. Najlepszy byłby tu miernik uniwersalny. Co do komutatora. Takim małym iskrzeniem bym się nie przejmował. Ewentualnie przetrzeć komutator bardzo drobnym papierem ściernym.
Szczotki mają być dwuwarstwowe i one są ścięte.Te proste są jednowarstwowe i mogą uszkodzić komutator a nawet spalić wirnik. Jeżeli mają zostać te proste to trzeba je dotrzeć do komutatora.
Myślę, że przedmówca zasugerował dość dobrze na co zwrócić uwagę. Wymontuj silnik i sprawdź w jakim jest stanie komutator i szczotki.
No to wyszło tak jak uprzedzałem. Komutator się uniósł do nieba a z nim cały silnik. Tylko jeszcze pytanie czy moduł pralki ocalał. Pewnie wiązka przewodów z silnika do modułu też przegrzana. Silnik powinien pasować .
metodą prostrzą na łaski srubowkręt zakładasz na czubek papier scierny 400 , załanczasz pralke na wirowanie i czyscisz komutator . Po tym zabiegu praleczka hula Metoda ryzykowna , abstrakcyjna . No bo jak Silnik ma to wykonać bez demontażu silnika z pralki ? Wykopać kanał pod pralką ? Poza tym tym śrubokrętem można zniszczyć zaciski uzwojeń komutatora,...
Komutator silnika przetoczyć, pasek wymienić na nowy i powinno hulać.
Sprawdź czy szczotki nie są odwrotnie zamontowane względem płaszczyzny komutatora i wtedy słychać jakby silnik terkotał. Należy też sprawdzić czy szczotkotrzymaczy nie przykręciłeś pod złym kątem. Czy wkłady, które wymieniałeś były już podcięte pod komutator czy płaskie ma końcach? Kolejna przyczyna może być taka, że wkłady mogą być zbyt długie i nie...
A jakie zastosowałeś tam szczotki , oryginalne są dotarte do komutatora i na oko widać że składają się tak jakby z dwóch warstw Jeśli komutator jest podtarty możesz spróbować przetoczyć na tokarni
Do sprawdzenia silnik: szczotki, komutator i tacho. Warto ustalić na słuch co w danym etapie dzieje się w pralce? Może to być również winna pompa
Trzeba było jednak wyjąć silnik, oczyścić komutator i dokładnie za zewnątrz przedmuchać go powietrzem pod ciśnieniem w celu usunięcia pyłu węglowego. Po tych zabiegach motorek pracować będzie jeszcze długo.
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
Przeczyść komutator na obrotach ja tez kilka sztuk takich miałem i pomogło ale ustąpiło po kilku próbach.
Silnik lub sam programator(moduł) i nie ma innej opcji. Objawy te wskazują na podniesioną klatkę komutatora. Przychylam się do uwag kolegi.To jest to. Ok! Ale przy czyszczeniu komutatora nie zauważyłem aby jakaś klatka wystawała. Wycinek komutatora nie wystaje 0,5 czy 1mm on może wystawać tylko 0,3mm i tyle wystarczy aby silnik nie wszedł na wysokie...
Sprawdź szczotki w silniku . Nowe powinny mieć długość 35mm, w związku z tym jak zobaczysz np. po latach pracy kawałek szczotki, to nie traktuj że są jeszcze dobre. Brak kontaktu szczotka- komutator może być jedną z przyczyn opisanych zachowań Twojej pralki.
czyli nie ma mozliwosci ze sie same dotra? Jak komutator trafi to nawet ciekawie nie będzie co zbierać po nich .
Poza tym zrób jedną procedurę , mianowicie na ściągniętym pasku i obrotach maksymalnie najwyższych na jakie pozwoli Ci ta pralka przeczyść dociętym w długą kostkę pumeksem naturalnym komutator silnika.Nie powiem Ci dlaczego , ale jako odpowiedź przeczytaj dwa ostatnie zdania z mojego postu z 4 lutego.
Zauważyłem także że komutator w miejscu gdzie nie dotykają szczotki przebarwił sie na czerwono. Wirnik do przezwojenia niestety :(
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
Pewnie zlazła folia pokrywająca wirnik silnika. Wyciągnij ją i po sprawie. Może być też przyczyną kończące się szczotki na silniku, w takim wypadku trzeba je wymienić a komutator i szczotki dotrzeć pumeksem kwarcowym (po zmianie szczotek).
Na komutatorze. To coś (komutator), co przypomina żeberka i też jest z tyłu (na wirniku). A szczotki, to trą o ten komutator i sa przykręcone na tylnym deklu. Pozdrawiam. PS. Jak będziesz zainteresowany, to jutro prześlę scany, co i jak. Na razie:
Wydaje się że to szczotki oryginalne i możesz je kupić, ale możesz jeszcze zadać pytanie czy są to szczotki dwuwarstwowe to znaczy czy w środku przekroju mają przekładkę jeżeli tak kupuj bez obaw i wszystko będzie ok. Przed uruchomieniem musisz jeszcze doprowadzić do stanu używalności komutator to znaczy lekko go trzeba przetrzeć papierem ściernym a...
I czemu komutator trzeba dotrzeć ? Dociera się nie tyle komutator co szczotki do komutatora. Bo jak są nowe to nie dolegają całą powierzchnią i przez to jest gorsze połączenie, mniejsza moc, bardziej iskrzy i się grzeje. A to że przy okazji szlifuje się powierzchnię komutatora to dodatkowy plus. Opisane jest co nieco tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
witam :) kiedyś miałem problem z wirowaniem w Whirpool'u 6 zmysł,na forum przeczytałem,że jest to układ LNK304PN znajdujący się w module, czekałem na niego dwa tygodnie po wymianie nie było zmian. straciłem przy niej kilka ładnych godzinek i okazało się, że to komutator w silniku przeczyściłem go pralka działa do teraz bez problemu :p może warto pójść...
Po odłączeniu od sieci i wody, zdejmij tylną pokrywę, zdejmij pasek z koła pasowego. Następnie odłącz przewody od silnika. Sam silnik jest przykręcony na dwóch wkrętach (klucz bodaj 13). Mi najwygodniej było go wyjąć gdy pralka leżała na boku. W takim przypadku wyjmij szufladkę na proszek by woda zgromadzona w przegródce na płyn nie zalała pralki i...
Dziękuję za tak wyczerpujący instruktaż! Jutro sie za to zabieram! Edit: Wyczyściłem, co prawda pumeksem, ale nie jak Kolega Marcin kazał, a na rozebranym silniku - do „złota doczyściłem”. Powiem Wam prawdę - dwa prania wykonała. W czasie drugiego prania zacząłem „bawić się” zmianą obrotów wirowania (wszedłem z 500 na 900)…...
Został może 1cm Do wymiany a komutator do czyszczenia. Z tyłu nie można odkręcić lub zdjąć obudowy Odkręcasz łezkę z tyłu, ściągasz pasek i odkręcasz śruby mocujące silnik. Kładziesz pralkę na lewym boku lub na plecach i masz dostęp do silnika.
Złącze było mokre i skorodowane. I tu pytanie dlaczego było mokre i skorodowane? Usunąłeś przyczynę ? E21 to błąd silnika ewentualnie sterowania silnikiem . Czy np zużyte szczotki bądź zabrudzony komutator mogą być przyczyną ? Tak.
Prawdopodobnie silnik a dokładnie tacho na silniku. sprawdź dokładnie silnik , wyczyść komutator , sprawdź cewkę tacho oraz magnez czy się nie odkleił . :spoko: Koledzy peterwolski i artur864 , zanim udzielicie złej porady, popatrzcie na zdjęcie które załączył autor: ...zaświeca serwis oraz 4 diody... http://obrazki.elektroda.pl/8007623300_1...
lampka "wyczyśc filtr" świeci bo pralka ma problem ze spustem wody sprawdź czy jak włożysz wąż np. do wanny czy ?? i jak ?? mocno wypuszcza wodę (powinna leciec całą szerokością węża spustowego) jeśli leci wolniej to sprawdź wąż zbiornik-pompa na wyjściu ze zbiornika najprawdopodobniej jest jakaś mała rzecz (typu skarpetka) usuń ją ... drugą rzeczą...
Całkiem niedawno jeden użytkownik zabił silnik w Bosch Maxx szczotkami z Allegro za 15 zł. Jakie szczotki kupiłeś? Chcesz żeby Ci pralka jeszcze posłużyła to kup te i tylko te: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-... Dotrzyj komutator używając pumexu lub tego: https://szczotkiweglowe.pl/aktualnosci/n...
Po takim zakończeniu życia szczotek należało by obejrzeć komutator pod względem wżerów utworzonych przez łuk powstający przy niedokładnym dociśnięciu szczotek. Tak jak wspominano należało by też oczyścić komutator, oraz przy wżerach przetoczyć na tokarce.
Dotyczy pralki Bosch WAE2039KPL/28 Przy okazji wymiany przepalonej grzałki pralki postanowiłem wymienić, prewencyjnie, szczotki silnika. Szczotki oryginalne były jeszcze sprawne i miały ok. 2,5cm długości. Oczyściłem komutator, nakleiłem na komutator taśmę dwustronną z papierem ściernym i w ten sposób szczotki włożone do szczotkotrzymacza precyzyjnie...
Ponownie namiętnie wyczyściłem silnik, komutator i dotarłem szczotki. Pralka działa bez zająknięcia.
Do sprawdzenia są prawdopodobnie szczotki silnika, sam silnik lub nawet komutator silnikowy. Nie wiem, czy w tych modelach nowy silnik stanowi połowę ceny nowej pralki.
kecajk49 Bardzo mądra podpowiedź. Dzięki takim podpowiedziom dorobiłeś się tak wysokiego poziomu. Problem z wymianą szczotek rozwiązany, chociaż sądzę, że podpowiedzi kolegów o konieczności wymiany szczotek mogą tylko przyczynić się do połowicznego sukcesu. Obie szczotki mają po ok 25 mm, Szczotka zamocowana w silniku opierając się o komutator wystaje...
Sprawdź układ odpływowy pralki. Warto też obejrzeć silnik - oczyścić komutator ( brak wirowania wiązać się może z błędnym odczytem z silnika). Dodano po 3 Zobacz też pasek napędowy. W pralkach Whirlpool AWO/D... czasem i to może być przyczyną braku wirowania.
Oby wirnik silnika jeszcze się do czegoś poza naprawą nadawał... Nowe szczotki, ogarnąc komutator z syfu i się okaże.
Amortyzatory wymienione, szczotki wymienione, komutator oczyszczony, ale nie było specjalnie widać, żeby mu coś dolegało. Cewka tachogeneratora zmierzona 42 Ω. Poszedłem do elektroniki i tam zobaczyłem, jak na zdjęciach. Innego modułu nie mam, na tym widać, że jest wyjarany
komutator pralka naprawa komutator pralka komutator bosch pralka
klucz drążek kierowniczy miernik naziemny przecieka pralka
skoda felicia silnik przerywa jakie gniazdo prądotwórczego
Przekaźnik wycieraczek w Renault Thalia - lokalizacja i działanie Bieguny i kierunek namagnesowania magnesów – osiowy, radialny, tangencjalny, testy Hall, folia