Najprościej to odkręcić szczotkotrzymacze, Po co? Czy należy wyjąc silnik, przyłożyć do komutatora pumeks i ręcznie kręcić wirnikiem ? Nie; włączyć wirowanie, czekać, aż się rozpędzi silnik i dopiero wtedy przyłożyć do komutatora pumeks. Na jakieś pięć do dziesięciu sekund, nie dłużej.
95% wirnik uwalony, pro forma przeciągnąć komutator pumeksem, ale wątpię.
Trochę nieciekawy komutator. Kup zwykły pumeks (biały naturalny, a nie jakieś sztuczne badziewie). Tniesz na paski 10*10*50mm (coś koło tego, aby mieć za co trzymać). Silnik ma być poskręcany (szczotki prawidłowo ułożone), w pralce, pasek założony. Pralka bez prądu. Jedną ręką przez dół (po odkręceniu dolnej przedniej osłony) trzymasz pumeks i z wyczuciem...
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
Przelecieć komutator pumeksem na niższych obrotach i będzie ok. Opis jak i czym jest na elektrodzie :)
Zakładasz nowe szczotki i kupujesz pumeks do komutatorów i będzie jak nowy: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=l_zodqFV...
Jeżeli masz regulator obrotów to podepnij silnik do niego i dotrzyj komutator pumeksem, prosty sposób na wyiskrzenie, (dotarcie szczotek)
Sprawdź stan szczotek czy nie są za krótkie i przeczyść komutator możesz użyć pumeksu.
Zaciąga łukiem między szczotkotrzymaczami. Wymienić szczotki, wyczyścić komutator pumeksem na błysk. Jak będzie o samo to silnik złom.
Można ewentualnie jeszcze uciąć długi kawałek pumeksu, jakoś go od siebie odizolować i przy włączonym silniku lekko czyścić komutator. (pumeks koniecznie biały lub jakiś kamyczek.) Szczotki mimo dobrego wyglądu mogą być wypalone lub zawieszone w szczotkotrzymaczach. Pozdrawiam
Przede wszystkim powinieneś dopiłować koniec szczotki pod kątem wg starej. Szczotki najlepiej dotrzeć przykładając pumeks do komutatora przy wolno kręcącym się silniku (zasilanym np z regulowanego autotransformatora). W Twoim przypadku najlepiej będzie jak po uzyskaniu kąta delikatnie przedrapiesz koniec szczotki brzeszczotem, uzyskując niewielkie rowki,...
Ja do czyszczenia komutatora używam pumeksu (daje lepszy efekt niż papier ścierny).Iskrzenie może być spowodowane przerwą na komutatorze.
Spróbuj jeszcze dotrzeć te szczotki, niech pracuje przynajmniej godzinę na zmniejszonych obrotach, bądź dotrzyj szczotki czyszcząc kumutator odizolowanym od siebie kamyczkiem lub pumeksem. Pumeks zbliżasz do szczotki i czyścisz powierzchnię komutatora na całej powierzchni przylegania szczotki. Chyba za bardzo nie poplątałem. pzdr
Witam pierwsze to wyczyść komutator włókniną ścierną potem przerwy między lamelkami najlepiej zeszlifowaną piłką do metalu i potem na włączonej maszynie dotrzeć szczotki używając do tego zwykłego pumeksu (przykładając kawałek pumeksu do komutatora)
wyczyściłem komutator i szczotki papierem wodnym Zwykle to jest powodem kłopotów. Teraz trzeba dotrzeć szczotki i wyczyścić komutator pumeksem. Zamiast pumeksu ja używam odłamka osełki do noży :) Opi znajdziesz na elektrodzie. Całość należy robić powoli i dokładnie żeby nie dobić silnika zupełnie.
Spróbuj zrobić na wolnych obrotach docieranie szczotek, przykładając kawałek pumeksu do komutatora. Szczotki są wypalone, i to może być przyczyną.
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
Witam, jak trochę iskrzą to jest ok, lepiej więcej juź nic nie kombinuj, od komutatora jak najdalej, pumeks na małych obrotach i starczy reszta sama się dotrze, pozdrawiam
Teraz weź pumeks vel kamyk i na niskim napięciu wyczyść kumutator i dotrzyj szczotki, delikatnie przesuwając tym że kamyczkiem po komutatorze.
Wyczyszczę jeszcze komutator(?) jak znajdę odpowiedni płyn, spirytusu ani nawet wódki nie mam, benzyny też nie. WD-40 pewnie nie będzie odpowiednie? Mam preparat Kontakt S i coś do czyszczenia optyki. Do czyszczenia komutatora używamy pumeksu, takiego zwyczajowego, ostrego.
Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
Tam szpara jest mniejsza jak 2mm Nie ma takiej możliwości. Nowsze wirniki były już tak pomyślane, żeby łożysko nie weszło aż to samego komutatora, więc miejsca jest całkiem sporo (rys.). Chyba, że została przesunięta oś, albo silnik to nie 305. Zawsze można wkręcić wirnik w imadło i wycisnąć łożysko, dwoma dużymi płaskimi wkrętakami. Opisywałem już...
weż kawałek suchego pumeksu i przy pracującym silniku szlifuj komutator pumeksem -szczotki super dopasowane komutat. także -szczotki jak pis. suwliwie i sprężyny mają być ok. w piorących odk. potrafi je zjeść korozja
oczyszczeniu komutatora(pumeksem!) , jeśli to nie pomoże to niestety silnik do wymiany. To o pumeks chodzi. W dobie dzisiejszych pumeksów, poleć ten, który nadaje się do czyszczenia komutatora, jednocześnie dotarcia szczotek do jego kąta... :) A to nie te, które znane celebrytki prezentują we współczesnych reklamach. Te (pumeksy) się zwyczajnie do...
Kupić nowy czy dać do przewijania :?: Na początek, potraktuj komutator pumeksem ... czyli dotarcie komutatora silnika. Jak to zrobić, poczytaj archiwum działu AGD. Jeżeli nie pomoże, to będziemy myśleć... :D
Nie tylko marka Indesit postępuje w ten sposób, że oferowany jest kompletny silnik jako część zamienna a szczotki węglowe nie występują w katalogu części zamiennych w przypadku jakiegoś modelu bo i choćby Electrolux/AEG i pewnie nie tylko oni. Szczotki powinny się "ułożyć" względem komutatora po kilku wirowaniach a dźwięk zniknąć, ale po ich wymianie...
Szczotek nie profiluje się papierem ściernym tylko pumeksem. Odcina się (piłką) pasek z kostki do mycia rąk i na pracującym silniku dotyka się delikatnie do komutatora najpierw przed jedną szczotką a później przed drugą. Ziarenka pumeksu dostają się pod szczotki i pięknie je docierają czyszcząc jednocześnie komutator. Na koniec przedmuchujemy silnik...
Śmiga jak złoto, nie zaszkodziło by delikatne przeczyszczenie komutatora pumeksem/osełką podczas pracy silnika na niższych obrotach. Tematów na ten temat na elektrodzie jest sporo.
Weż kawałek suchego pumeksu /okulary/ i wyczyść komutator -silnik pracuje więc ostrożnie.Omomierzem sprawdz czy nie ma przerw w połączeniu uzw. z komutatorem jeżeli nic nie stwierdzisz to daj spokój wirnik zapewne ma zwarcie a naprawa nieopłacalna-jaki to typszlif?
Witam, nawiń pasek drobnego papieru na komutator, dociśnij szczotkę i obracaj wirnikiem. Innym sposobem jest przyłożenie pumeksu do pracującego komutatora przed szczotką. P.s. Do prób możesz zasilić silnik napięciem 24V, będzie bezpieczniej. :wink:
Nowe szczotki założone, iskrzenie ograniczone przez przytarcie komutatora pumeksem. Silnik działa (prawie) jak nowy. Dzięki za pomoc, szczególnie za podrzucenie rozwiązania z pumeksem.
WD 40 nie jest do szczotek, jeżeli tam zostało wtryśnięte to trzeba go wyczyścić. Komutator dociera się pumeksem , jest na ten temat bardzo wiele na elektrodzie. Ja bym zmienił silnik bo wygląda na to że on jest powodem tego uszkodzenia.
Będzie czyścił odrobinę komutator, a drobiny odpadające od pumeksu wpadną pod szczotki docierają je :P Metoda stosowana od lat przez serwisantów.
Przeczyść Komutator pumeksem , było sporo tego na forum.
Czysciles komutator pumeksem po zalozeniu nowych szczotek?
Niektórzy się bardzo mocno uparli na tego tokarza ale jak ktoś chce to do gaszenia świeczki może używać maszyny parowej. Toczenie i owszem ale tylko przy "poważniejszych" komutatorach. W przypadku KN4 bo myślę że o taki silnik chodzi dotarcie szczotek i komutatora za pomocą pumeksu w zupełności wystarcza. Pisałem też kilka postów wyżej że w ogóle zabawa...
Szczotkę widać dokładnie na 2gim zdjęciu. Podlega wymianie, również ta po przeciwnej stronie. Niczego nie smaruj, łożyska mają smaru tyle ile trzeba. Złóż w całość i dotrzyj pumeksem komutator( zdjęcie nr.1) jak pisał poprzednik.
Co z stycznikiem? Doszliście czemu tylko w 1 z 3 faz taki prąd płynie? Najlepiej jakby komutator oglądną ktoś z firm naprawiających takie silniki. Może w miejscu tych szczotek mocniej zużytych jest komutator zadarty i ściera szczotki. Jak nie ma dużych uszkodzeń to: - podczyścić wyrównać komutator pumeksem lub papierem ściernym, wydmuchać, przemyć -...
Jak wyciągniesz silnik do wymiany szczotek to pamiętaj o przeczyszczeniu komutatora pumeksem.
Wypadałoby nowe szczotki dotrzeć do komutatora. Ja robiłem to w ten sposób że podłączałem silnik przez autotransformator ( jak nie masz to transformator 230/110V) i używałem kawałka naturalnego pumeksu. Dociskałem do komutatora przed szczotką i przez chwilę pozwalałem by ścierając się docierał szczotki. ( Widać to po intensywności iskrzenia ). Następnie...
Jeżeli wirnik dostaje zwarcia to natychmiast z komutatora pruje ogień. Coś takiego nie ma prawa pracować po kilku sekundach już ulatnia się dym. Jeżeli przerwy zwykle na połączeniu komutator - cewka, Słabe połączenie w tym miejscu . To podczas pracy iskry z pod szczotek są długie i obejmują (zakręcają) prawie cały komutator. Silnik nadal pracuje. Komutator...
dzi_dziuś miałeś RACJĘ. Czyszczenie komutatora za pomocą PUMEKSU pomogło. Silniczek chodzi jak ta lala. Jest minimalne iskrzenie ale jak na silnik po przebiegu 6 lat i zatarciu łożysk (juz wymienione na nowe) przez wydostajacy sie pyl (po zacieraniu scian od CEKOLU) z peknietego worka to naprawde jest bardzo male. Mam nadzieje ze odkurzacz jeszcze troszke...
Nie rozumiem twojego postu machefi . Wynika z niego ,że mam dociskać pumeks do komutatora ?! Szczotki zrównałem do płaska i założyłem (po wymianie wirnika). EDIT : Wyczyszczone na napięciu 19v. Ale dalej iskrzy i czuć te specyficzny zapach.
twojej mamy zajmiemy się później a Ty wymień obie szczotki i je dotrzyj pumeksem pod napięciem najlepiej 12 lub 24v czyli pod aku samochodowym albo pod prostownikiem wtedy na nowych szczotkach bd się wolno kręcił i jak do komutatora bd dociskał pumeksem to drobiny pyłu bd docierały szczotki. Pozdrawiam
Silnik ma się obracać w lewo. Delikatne iskrzenie może być, ewent. wyczyść trochę komutator pumeksem i będzie ok.
Iskrzenie może być tylko pod szczotką, nie może ciągnąc się po komutatorze, masz uszkodzony silnik, niewielka szansa ale możesz jeszcze spróbować przeszlifować komutator pumeksem naturalnym
A jeśli chodzi o pumeks to używa się go do wyrównania komutatora, a nie do szczotek. Jest akurat odwrotnie. Pumeksem, to komutatora nie wyrównasz, najwyżej przeczyścisz. A szczotki idealnie się dotrą do kształtu komutatora. PS. Komutator można wyrównać po wyjęciu wirnika z silnika i przetoczeniu na tokarce.
Wysusz silnik suszarką i przeczyść komutator pumeksem!
Przygotuj sobie biały pumeks naturalny (przyciąć w paski) Silnik podłącz na krótko i dotrzyj pumeksem komutator. Tak dokładnie, pomoże na pewno.
Podaj numer PNC pralki. Trzeba wyjąć silnik, wydmuchać go sprężonym powietrzem i jak już będziesz miał zdemotowany to już przy jednej robocie kup dobrej jakości szczotki silnika i koniecznie trzeba je dotrzeć. Szczotki nie przylegają dobrze do komutatora i stąd ten dźwięk i niestety wpływa to negatywnie na żywotność silnika: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=gnReL_vW...
Tak to chodzi o tą obudowę, ale jak pisze kolega drugie łożysko też będzie do wymiany.Pamiętaj przed złożeniem dotrzeć komutator pumeksem do po montażu nie ma dojścia i będzie walić ogniem.
Nie ma nic niepokojącego, poodkurzaj kilka razy na 3/4 mocy i sam się dotrze. Szybszym sposobem byłoby przejechanie komutatora pumeksem podczas pracy, ale jak nigdy tego nie robiłeś to szkoda zepsuć wirnik :)
Co to znaczy „wyczyść komutator".Czym? Najlepiej dotrzeć go twardym pumeksem na obrotach.
opisałeś klasyczny problem z uszkodzonym silnikiem wiem że to dziwne co mówię ale te silniki tak zakłócają pracę programatora (wtedy gdy ma się zmienić prędkość silnika na szybszą) przygasają diody i cykl zaczyna się na nowo i tak w kółko....albo pozostaje wyczyszczenie komutatora osełką lub zmiana silnika na nowy lub przewinięcie wirnika ze zmianą...
Poza tym zrób jedną procedurę , mianowicie na ściągniętym pasku i obrotach maksymalnie najwyższych na jakie pozwoli Ci ta pralka przeczyść dociętym w długą kostkę pumeksem naturalnym komutator silnika.Nie powiem Ci dlaczego , ale jako odpowiedź przeczytaj dwa ostatnie zdania z mojego postu z 4 lutego.
Sprawdź długość szczotek , przeczyść komutator pumeksem na obrotach , sprawdź też czy jest czysty kubek hydrostatu.
fachowiec wyjął stare zużyte po 5 latach starte do kilku milimetrów ale włożył takie mega długie A dotarł komutator pumeksem?
Podczas pracy silnika możesz delikatnie czyścić komutator pumeksem przed szczotką, wtedy wsytarczy kilka minut. Jeżeli zaś szczotki są dobrze dopasowane, z czasem same się dotrą podczas pracy i nie trzeba wiele kombinować.
Nowe szczotki powinno się dopasować do komutatora najlepiej pumeksem. Sprawdż czy silnik nie iskrzy zbyt mocno, jeśli tak to czeka Cię docieranie szczotek.
z tego co rozumiem na silniku zostały wymienione szczotki czy szczotki zostały docierane jeżli nie to domowy sposób a zarazem skuteczny wyciągnąc silnik włączyć pralke na wirówke i wyczyścić komutator pumeksem , który powinien być w każdym domu miłej zabawy
Tacho dobre jest. Problem leży albo w silniku albo w module, procentowo 70% silnik 30%moduł, A po wymianie szczotek dotarłeś komutator pumeksem, żeby szczotki nie iskrzyły?
Przeczyść komutator pumeksem lub kamyczkiem i będzie ok. Sposób wielokrotnie opisywany na elektrodzie, a to czy użyjesz regulatora obrotów czy prostownika samochodowego do zasilania silnika, jest bez znaczenia. pzdr
Ale ponoć trzy prania zrobiła? Jak to możliwe? Może jednak szczotki? A może ten ktoś, kto sprawdzał silnik podpiął pod stanowisko i akurat silnik "chodził"? Jak długie są te szczotki? Może się rozwarstwiły i "wieszają" się? Użyłeś pumeksu do przetarcia komutatora? Po tylu latach szczotki na pewno się kończą... Ufff... dosyć pytań... :wink:
Papierem ściernym absolutnie nie.Najszlachetniejszy z kamieni PUMEKS na obrotach dotknij 2,3 razy do komutatora i masz dotarte szczotki i wyczyszczony wirnik.
Witam. Daj przetoczyć komutator wirnika silnika prania. Albo spróbuj oczyścić komutator pumeksem podłączając silnik poprzez regulator obrotów. Dla przypomnienia łącząc w szereg : szczotka-uzwojenie stojana mostek, a na następne przewody szczotki i uzwojenia stojana podajesz regulator.
https://obrazki.elektroda.pl/2941570100_... pralka pralka górno-wsadowa rok prod. 2011 Wyczyściłem komutator pumeksem, miał ciemny nalot na całym obwodzie w miejscu styku ze szczotkami. Szczotki po zdemontowaniu wystają jakieś 3cm, również zostały wyczyszczone. Dalej nie działa. U mnie na płycie głównej siedzi na potężnym radiatorze...
Szczerze, to takiej osłony gniazda i wtyczki silnika jeszcze nie spotkałem. Przypuszczam, że będzie się to jakoś otwierać lub rozpoławiać. Daj sobie spokój z papierem ściernym. Po wymianie szczotek kupujesz pumeks naturalny lub kamień do komutatorów i komutator po takim zabiegu będzie jak nowy: https://youtu.be/P3bokh-OjBg No to porównaj szczotkotrzymacze...
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
obawiam się że daje o sobie znać silnik wyczyść komutator(osełką do komutatorów ewentualnie pumeksem) i to wszystko co możesz na razie zrobić ....
Witam. Przed montażem nowych szczotek miał kolega sprawdzić stan komutatora i go oczyścić o czym pisalli koledzy wyżej. Szczotki również powinno się dotrzeć do powierzchni komutatora . Zazwyczaj nadmierne iskrzenie wskazuje na zwarcia w wirniku silnika, ale to należy potwierdzić pomiarami. Niech kolega sprawdzi dokładnie silnik bo w takim przypadku...
Za jakiś czas się dotrą o ile nie uszkodzą w tym czasie wirnika. Trzeba by puścić silnik na wyższa prędkosć, np zdjąć pasek i ustawić wirowanie i wóczas sprawdzić czy iskrzenie nie jest nadmierne. Maros, ten silnik jest idiotoodporny . Nic się nie zjara, a charakterystyczny dźwięk uwieczniony na video przez Autora tematu, pochodzi od niedotartych szczotek...
sprawdź dokładnie silnik a szczególnie komutator przeczyść pumeksem ;)
Komutator czyści się pumeksem ,jeśli nie pomoże to szukaj drugiego silnika.
Bardzo dziękuję, każda pomoc mile widziana. Jak odłączę silnik, będę miał błąd obwodu silnika, będą mi się migacz diody od obrotow tak było gdy odłączyłem komutator. Brak obciążenia nie pokaże co powoduje spadek napięcia. Spróbuję profilaktycznie wyczyścić komutator pumeksem potem go pędzelkiem oczyszczę. Wrzucę cewkę tachografów do wrzątku na test...
a jak komutator ? doszlifuj pumeksem kwarcowym
1. Czarny nalot będzie i to normalne zjawisko. 2. Przeszlifuj komutator pumeksem przed obiema szczotkami. 3. 10-12 sek. to za mało, silnik musi chwilę popracować. Po przeszlifowaniu komutatora (silnik włączony), po dłuższej pracy jednak iskrzenie utrzyma się lub nawet zwiększy jest możliwość sprzedaży uszkodzonego wirnika, takie sztuki się zdarzają,...
Opisany efekt, daje tylko spalony silnik, jeżeli szczotka nie jest zawieszona, to mikser do wyrzucenia, ponieważ tego typu sprzętu niestety sie nie naprawia. pzdr Dodano po 43 Możesz jeszcze przeczyścić komutator pumeksem, ale to nie musi dać oczekiwanego efektu.
Połączenia sprawdzone, pompka wypompowuje, Tacho sprawne - rezystancja OK, presostat sprawny. Skończyły mi się pomysły. A mi przychodzą na szybko takie pomysły w kolejności postępowania: sprawdzenie czystości kubka hydrostatu, sprawdzenie długości szczotek i ich niezakłóconego przesuwu w szczotkotrzymaczach, przetarcie pumeksem komutatora silnika na...
spróbuj na zwalniających obrotach doczyścić komutator pumeksem (moze być od pięt tylko dośc twardy), obetnij długi na około 5-8 cm i szeroki na 1x1 cm prostopadłościan i lekko przyłóż na pracującym silniku, szczotka ma się lekko wysuwać i wsuwać Iskrzenie z jednej strony sygnalizuje słaby styk tej szczotki z komutatorem, z dwóch stron dawałoby sygnał,...
Docierałem komutator pumeksem ale wcześniej mu się przyjrzałem. Patrząc bardzo dokładnie zauważyłem, że co druga cela jest jakby leciutko przykopcona Ale skutek tego mojego docierania był żaden. Zastanawia mnie, że nie ma iskrzenia na szczotkach ale najwyższe obroty osiąga tylko na ułamek sekundy więc trudno coś obiektywnie powiedzieć. Sugerowane wyrównanie...
niepodobaja mi sie natomiast 2 rzeczy , jedna to ze szczotki iskrza lekko przy obrotach w prawo natomiast nie iskrza przy obrotach w lewo mimo ze ich powierzchnia jest ok Docierałeś komutator pumeksem? duzo sie mowi ze procesory sie zawieszaja i przejscie przez tryb serwisowy w 98 % reanimuje elektronike, ale opisy dotycz pralek serii PA.natomiast...
Wytnij z kostki pumeksu pasek ok.1cm grubości. Włącz wirowanie i przyłóż do komutatora aby go trochę przetoczyć.Ten sposób często pomaga zlikwidować iskrzenie.
Nie pamiętam jak jest dokładnie w tym modelu z resetowaniem spróbuj według instrukcji ( kasowanie ustawionego programu ). Sprawdź jeszcze raz szczotki może się zawieszają, przeczyśc komutator pumeksem ! Dodano po 11 Prądniczka powinna miec opór - 156 Ohm dla silnika Hoover ! Obejrzyj moduł czy niema żadnych wypaleń, koniecznie sprawdź magnes
Dotrzeć szczotki pumeksem- poszukaj w necie jest masa informacji co i jak. Komutator mierzony na przebicie miedzy płytkami ?
Powtórka z rozrywki. Po dwóch latach ta sama awaria. Znowu ta sama szczotka zużyta do zera, druga prawie nowa. Wtedy zostawiłem tę dłuższą z powyższego zdjecia i wczoraj próbowałem na szybko coś zaradzić. W miejsce zużytej dałem tę najdłuższą sprzed dwóch lat, oraz tę zostawioną ze zdjęcia. Pralka pokazuje ten sam błąd. Oczyściłem komutator pumeksem...
Wyczyść komutator silnika pumeksem , nie wiem dlaczego ale czasem pomaga Jeżeli nie pomaga wymiana elektroniki (z innym softem) lub mozolne układanie prania w pralce
Podczas wirowania silnik nie utrzymuje stałych obrotów - przyspiesza i zwalnia ale dość łagodnie. Wydaje się też że nie dochodzi do pełnych 1000 obrotów. Podrygiwanie zaworów, o którym pisałem, nie występuje przy pokrętle ustawionym na mniej niż 700. Wygląda na to, że ma to coś wspólnego z wymienionymi szczotkami. Ja zawsze po wymianie szczotek włączam...
Ale skoro rezystancja cewek stojana jest katalogowa, i dodatkowo cewki sprawdzone na zwarcie to wina, moim zdaniem, nie lezy po jego stronie. Na twoim miejscu założyłbym oryginalne szczotki (zdziwiłbyś sie jakie to ma znaczenie), są tak wyprofilowane, że nie będziesz ich musial nawet specjalnie docierać. Puśc go niech dziala godzine na połowie, może...
Szczotki powinny być dotarte do kształtu komutatora, komutator przeszlifowany pumeksem naturalnym i oczyszczony z pyłu węglowego
lampka "wyczyśc filtr" świeci bo pralka ma problem ze spustem wody sprawdź czy jak włożysz wąż np. do wanny czy ?? i jak ?? mocno wypuszcza wodę (powinna leciec całą szerokością węża spustowego) jeśli leci wolniej to sprawdź wąż zbiornik-pompa na wyjściu ze zbiornika najprawdopodobniej jest jakaś mała rzecz (typu skarpetka) usuń ją ... drugą rzeczą...
dokładnie przeczyśc komutator specjalną osełką lub pumeksem Jeżeli pumeksem to tylko naturalnym!
To gdybym jeszcze kiedyś chciał wymieniać, już sam, szczotki: Po wymianie przeciera się pumeksem ten komutator, ale samych szczotek już nie, czy dobrze rozumiem? I należy pewnie szukać szczotek pochyłych, ściętych pod kątem, a nie prostych na końcu? Bo u mnie chyba szczotki są jakieś "prawe": tu właśnie chodzi o kierunek tej pochyłości?
dzi_dziuś napisał: Meteor 2 imho nieudany egzemplarz. A dlaczegóż to? Brak filtra hepa, a ta imitacja co jest na wylocie nawet nie jest dobrze dociśnięta, co za tym idzie nie szczelna. Wąż ssący sztywno zamocowany w gnieździe co nie jest zbyt komfortowe. Do tego całość po rozkręceniu wydaje się być dość tandetnie wykonana. Ogólne głośny, chociaż silnik...
Komutatora nie czyści się papierem ściernym.Są to związki krzemu a to z kolei izolator.Tylko pumeks pomaga i to naturalny.
Pumeksem to można wyrównać komutator. ( novum? 8O - lepsza jest tokarka...:D ). Po wyrównaniu komutatora, najprościej dotrzeć szczotki przez włączenie silnika bez obciążenia, na zmniejszonych obrotach (np. szeregowo przez żarówkę 200W) i.... poczekać aż się dopasują ... ..."sto lat"... :| :? :roll: . :arrow: RychoT Pumeks dociera szczotki, a nie "wyrównuje"...
Nowe szczotki należy dopasować do komutatora (np. twardym pumeksem), tak powinna wyglądać profesjonalna wymiana. A że Ci silnik chroboli, jak borowanie u dentysty? Nie przejmuj się. Za kilka prań odgłos pracującego silnika wróci do normy :) Szczotki same się dotrą do komutatora (o ile szlag nie trafi wirnika) :wink: Temat rozwiązany, zamykam.
Wymontuj silnik , sprawdź długość szczotek i lekkośc ich przesuwu w szczotkotrzymaczach , wreszcie przetrzyj komutator miękkim pumeksem na obrotach , co najlepiej zrobić podłączając silnik na krótko przez regulowany autotransformator.
Najlepiej podłącz ten silnik jeżeli posiadasz do prostownika samochodowego i poucinaj kilka cienkich pasków SUCHEGO pumeksu i podczas pracy na niskim napięciu poprostu staraj się dociskać do komutatora. Po kilku minutach zobacz efekt pod 230v. tak na marginesie-pod żadnym pozorem nie wolno uruchamiać silnika od odkurzacza bez turbinek. Może to doprowadzić...
Zawsze przy wymianie szczotek trzeba przynajmniej pumeksem przeczyścić komutator.
Tu nie chodzi o ukształtowanie szczotki, tylko jej dokładne dopasowanie do krzywizny komutatora. Dodano po 1 Lepiej docierać pumeksem, łatwiej jest... Wycinamy małą piramidkę, uruchamiamy silnik na obniżonym napięciu (można użyć prostownika do akumulatorów samochodowych bądź regulatora napięcia), i przykładamy pumeks naprzemiennie przed 1 i 2 szczotką....
docierać komutator pumeks komutator czyścić pumeks pumeks szczotka
przebarwi kolor twingo kontrolka silnik pralka mrugają wszystkie kontrolki
mikrokomputer cobra1 sterowniki esperanza
Jak odblokować klawisze pilota Manta TV? OSCam niewidoczny w OpenATV 7.5 - przyczyny