Najprościej to odkręcić szczotkotrzymacze, Po co? Czy należy wyjąc silnik, przyłożyć do komutatora pumeks i ręcznie kręcić wirnikiem ? Nie; włączyć wirowanie, czekać, aż się rozpędzi silnik i dopiero wtedy przyłożyć do komutatora pumeks. Na jakieś pięć do dziesięciu sekund, nie dłużej.
Zakładasz nowe szczotki i kupujesz pumeks do komutatorów i będzie jak nowy: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=l_zodqFV...
Przede wszystkim powinieneś dopiłować koniec szczotki pod kątem wg starej. Szczotki najlepiej dotrzeć przykładając pumeks do komutatora przy wolno kręcącym się silniku (zasilanym np z regulowanego autotransformatora). W Twoim przypadku najlepiej będzie jak po uzyskaniu kąta delikatnie przedrapiesz koniec szczotki brzeszczotem, uzyskując niewielkie rowki,...
Trochę nieciekawy komutator. Kup zwykły pumeks (biały naturalny, a nie jakieś sztuczne badziewie). Tniesz na paski 10*10*50mm (coś koło tego, aby mieć za co trzymać). Silnik ma być poskręcany (szczotki prawidłowo ułożone), w pralce, pasek założony. Pralka bez prądu. Jedną ręką przez dół (po odkręceniu dolnej przedniej osłony) trzymasz pumeks i z wyczuciem...
Sprawdź stan szczotek czy nie są za krótkie i przeczyść komutator możesz użyć pumeksu.
Spróbuj zrobić na wolnych obrotach docieranie szczotek, przykładając kawałek pumeksu do komutatora. Szczotki są wypalone, i to może być przyczyną.
Witam pierwsze to wyczyść komutator włókniną ścierną potem przerwy między lamelkami najlepiej zeszlifowaną piłką do metalu i potem na włączonej maszynie dotrzeć szczotki używając do tego zwykłego pumeksu (przykładając kawałek pumeksu do komutatora)
Szczotkę widać dokładnie na 2gim zdjęciu. Podlega wymianie, również ta po przeciwnej stronie. Niczego nie smaruj, łożyska mają smaru tyle ile trzeba. Złóż w całość i dotrzyj pumeksem komutator( zdjęcie nr.1) jak pisał poprzednik.
Spróbuj jeszcze dotrzeć te szczotki, niech pracuje przynajmniej godzinę na zmniejszonych obrotach, bądź dotrzyj szczotki czyszcząc kumutator odizolowanym od siebie kamyczkiem lub pumeksem. Pumeks zbliżasz do szczotki i czyścisz powierzchnię komutatora na całej powierzchni przylegania szczotki. Chyba za bardzo nie poplątałem. pzdr
Silnik podpinasz na "krótko" na chwilę bo inaczej się uszkodzi, kupujesz pumeks naturalny lub laski do komutatorów i docierasz: https://youtu.be/cMmRksxsKHo?si=EGFfdKb-... Tu masz dobre szczotki i tylko te: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-... Lepiej kup 2 pary Shunków...
95% wirnik uwalony, pro forma przeciągnąć komutator pumeksem, ale wątpię.
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
podłączyć silnik pod 12v i ostrożnie dociskać SUCHY! pumeks. komutator wyczyści się idealnie. Uwaga po wyczyszczeniu komutatora i podłączeniu pod 230v silnik może przez chwilę zaiskrzyć. Jest to zjawisko normalne. Pozdrawiam Dodano po 2 Nawiasem mówiąc silnikowi nic nie dolega. Takie iskrzenie jest zjawiskiem normalnym i nie ma żadnych powodów do niepokoju....
Przelecieć komutator pumeksem na niższych obrotach i będzie ok. Opis jak i czym jest na elektrodzie :)
Teraz weź pumeks vel kamyk i na niskim napięciu wyczyść kumutator i dotrzyj szczotki, delikatnie przesuwając tym że kamyczkiem po komutatorze.
Nie rozumiem twojego postu machefi . Wynika z niego ,że mam dociskać pumeks do komutatora ?! Szczotki zrównałem do płaska i założyłem (po wymianie wirnika). EDIT : Wyczyszczone na napięciu 19v. Ale dalej iskrzy i czuć te specyficzny zapach.
Ja do czyszczenia komutatora używam pumeksu (daje lepszy efekt niż papier ścierny).Iskrzenie może być spowodowane przerwą na komutatorze.
Można ewentualnie jeszcze uciąć długi kawałek pumeksu, jakoś go od siebie odizolować i przy włączonym silniku lekko czyścić komutator. (pumeks koniecznie biały lub jakiś kamyczek.) Szczotki mimo dobrego wyglądu mogą być wypalone lub zawieszone w szczotkotrzymaczach. Pozdrawiam
Połączenia sprawdzone, pompka wypompowuje, Tacho sprawne - rezystancja OK, presostat sprawny. Skończyły mi się pomysły. A mi przychodzą na szybko takie pomysły w kolejności postępowania: sprawdzenie czystości kubka hydrostatu, sprawdzenie długości szczotek i ich niezakłóconego przesuwu w szczotkotrzymaczach, przetarcie pumeksem komutatora silnika na...
Witam, nawiń pasek drobnego papieru na komutator, dociśnij szczotkę i obracaj wirnikiem. Innym sposobem jest przyłożenie pumeksu do pracującego komutatora przed szczotką. P.s. Do prób możesz zasilić silnik napięciem 24V, będzie bezpieczniej. :wink:
Weż kawałek suchego pumeksu /okulary/ i wyczyść komutator -silnik pracuje więc ostrożnie.Omomierzem sprawdz czy nie ma przerw w połączeniu uzw. z komutatorem jeżeli nic nie stwierdzisz to daj spokój wirnik zapewne ma zwarcie a naprawa nieopłacalna-jaki to typszlif?
Poza tym zrób jedną procedurę , mianowicie na ściągniętym pasku i obrotach maksymalnie najwyższych na jakie pozwoli Ci ta pralka przeczyść dociętym w długą kostkę pumeksem naturalnym komutator silnika.Nie powiem Ci dlaczego , ale jako odpowiedź przeczytaj dwa ostatnie zdania z mojego postu z 4 lutego.
Przygotuj sobie biały pumeks naturalny (przyciąć w paski) Silnik podłącz na krótko i dotrzyj pumeksem komutator. Tak dokładnie, pomoże na pewno.
Tutaj są dedykowane części po numerze producenta: https://north.pl/karta/pasek-napedowy-el... Jeżeli szczotek zostało w okolicach 5mm to je wymień i wydmuchaj porządnie silnik z pyłu węglowego oraz dotrzyj pumeksem komutator. Jeżeli nie będzie skutku to moduł do przeglądu przez elektronika.
Jeżeli masz regulator obrotów to podepnij silnik do niego i dotrzyj komutator pumeksem, prosty sposób na wyiskrzenie, (dotarcie szczotek)
Wypadałoby nowe szczotki dotrzeć do komutatora. Ja robiłem to w ten sposób że podłączałem silnik przez autotransformator ( jak nie masz to transformator 230/110V) i używałem kawałka naturalnego pumeksu. Dociskałem do komutatora przed szczotką i przez chwilę pozwalałem by ścierając się docierał szczotki. ( Widać to po intensywności iskrzenia ). Następnie...
Zaciąga łukiem między szczotkotrzymaczami. Wymienić szczotki, wyczyścić komutator pumeksem na błysk. Jak będzie o samo to silnik złom.
Szczotki wymienione na te, które poleciłeś. Przebieg programu oraz wirowanie prawidłowe. Podczas pracy silnika widać delikatne iskrzenie szczotek – czy tak ma być? Szczotki były dotarte papierem ściernym i pumeksem. Komutator wyczyszczony, bez rantów oraz zagłębień. Podczas najdłuższego cyklu prania (2,5 h) silnik w szczytowym momencie podczas powolnych...
Szczotek nie profiluje się papierem ściernym tylko pumeksem. Odcina się (piłką) pasek z kostki do mycia rąk i na pracującym silniku dotyka się delikatnie do komutatora najpierw przed jedną szczotką a później przed drugą. Ziarenka pumeksu dostają się pod szczotki i pięknie je docierają czyszcząc jednocześnie komutator. Na koniec przedmuchujemy silnik...
Kupić nowy czy dać do przewijania :?: Na początek, potraktuj komutator pumeksem ... czyli dotarcie komutatora silnika. Jak to zrobić, poczytaj archiwum działu AGD. Jeżeli nie pomoże, to będziemy myśleć... :D
weż kawałek suchego pumeksu i przy pracującym silniku szlifuj komutator pumeksem -szczotki super dopasowane komutat. także -szczotki jak pis. suwliwie i sprężyny mają być ok. w piorących odk. potrafi je zjeść korozja
A jeśli chodzi o pumeks to używa się go do wyrównania komutatora, a nie do szczotek. Jest akurat odwrotnie. Pumeksem, to komutatora nie wyrównasz, najwyżej przeczyścisz. A szczotki idealnie się dotrą do kształtu komutatora. PS. Komutator można wyrównać po wyjęciu wirnika z silnika i przetoczeniu na tokarce.
Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
oczyszczeniu komutatora(pumeksem!) , jeśli to nie pomoże to niestety silnik do wymiany. To o pumeks chodzi. W dobie dzisiejszych pumeksów, poleć ten, który nadaje się do czyszczenia komutatora, jednocześnie dotarcia szczotek do jego kąta... :) A to nie te, które znane celebrytki prezentują we współczesnych reklamach. Te (pumeksy) się zwyczajnie do...
Witam, jak trochę iskrzą to jest ok, lepiej więcej juź nic nie kombinuj, od komutatora jak najdalej, pumeks na małych obrotach i starczy reszta sama się dotrze, pozdrawiam
Ale ponoć trzy prania zrobiła? Jak to możliwe? Może jednak szczotki? A może ten ktoś, kto sprawdzał silnik podpiął pod stanowisko i akurat silnik "chodził"? Jak długie są te szczotki? Może się rozwarstwiły i "wieszają" się? Użyłeś pumeksu do przetarcia komutatora? Po tylu latach szczotki na pewno się kończą... Ufff... dosyć pytań... :wink:
wyczyściłem komutator i szczotki papierem wodnym Zwykle to jest powodem kłopotów. Teraz trzeba dotrzeć szczotki i wyczyścić komutator pumeksem. Zamiast pumeksu ja używam odłamka osełki do noży :) Opi znajdziesz na elektrodzie. Całość należy robić powoli i dokładnie żeby nie dobić silnika zupełnie.
Stosuje się ,,pumeks" który przykłada się do komutatora i tak dociera się szczotki ;) Oczywiście naturalny!!! Sztuczny się roztopi. Oczywiście przy obniżonym napięciu. Najlepiej autotransformator mieć bądź prostownik 24V.
Śmiga jak złoto, nie zaszkodziło by delikatne przeczyszczenie komutatora pumeksem/osełką podczas pracy silnika na niższych obrotach. Tematów na ten temat na elektrodzie jest sporo.
To gdybym jeszcze kiedyś chciał wymieniać, już sam, szczotki: Po wymianie przeciera się pumeksem ten komutator, ale samych szczotek już nie, czy dobrze rozumiem? I należy pewnie szukać szczotek pochyłych, ściętych pod kątem, a nie prostych na końcu? Bo u mnie chyba szczotki są jakieś "prawe": tu właśnie chodzi o kierunek tej pochyłości?
Jeżeli wirnik dostaje zwarcia to natychmiast z komutatora pruje ogień. Coś takiego nie ma prawa pracować po kilku sekundach już ulatnia się dym. Jeżeli przerwy zwykle na połączeniu komutator - cewka, Słabe połączenie w tym miejscu . To podczas pracy iskry z pod szczotek są długie i obejmują (zakręcają) prawie cały komutator. Silnik nadal pracuje. Komutator...
Wyczyszczę jeszcze komutator(?) jak znajdę odpowiedni płyn, spirytusu ani nawet wódki nie mam, benzyny też nie. WD-40 pewnie nie będzie odpowiednie? Mam preparat Kontakt S i coś do czyszczenia optyki. Do czyszczenia komutatora używamy pumeksu, takiego zwyczajowego, ostrego.
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
Nie tylko marka Indesit postępuje w ten sposób, że oferowany jest kompletny silnik jako część zamienna a szczotki węglowe nie występują w katalogu części zamiennych w przypadku jakiegoś modelu bo i choćby Electrolux/AEG i pewnie nie tylko oni. Szczotki powinny się "ułożyć" względem komutatora po kilku wirowaniach a dźwięk zniknąć, ale po ich wymianie...
Najpierw zdemontuj silnik i zweryfikuj stan szczotek. Szczotki faktycznie były zjechane do zera. Wymieniłem szczotki, silnik podłączyłem na krótko i działa. Wyczyściłem pumeksem komutator zgodnie z filmem instruktażowym. Zamontowałem silnik do pralki i nowy problem. Pralka ciągle wypompowuje wodę i kontrolka błyska 3 razy wskazując na błąd nieszczelności....
Niektórzy się bardzo mocno uparli na tego tokarza ale jak ktoś chce to do gaszenia świeczki może używać maszyny parowej. Toczenie i owszem ale tylko przy "poważniejszych" komutatorach. W przypadku KN4 bo myślę że o taki silnik chodzi dotarcie szczotek i komutatora za pomocą pumeksu w zupełności wystarcza. Pisałem też kilka postów wyżej że w ogóle zabawa...
Neonówką to możesz się za uchem podrapać, a nie sprawdzać silnik... 1. Stan łożysk silnika 2. Należy przeszlifować odpowiednim pumeksem komutator 3. Dopiero po wykonaniu powyższych punktów można uruchomiony silnik ocenić pod kątem pracy i sprawności wirnika. Elektronikę zostaw w spokoju póki co. Wybacz, ale nie wiem czy uda Ci się tą pralkę ogarnąć,...
Papierem ściernym absolutnie nie.Najszlachetniejszy z kamieni PUMEKS na obrotach dotknij 2,3 razy do komutatora i masz dotarte szczotki i wyczyszczony wirnik.
Podaj numer PNC pralki. Trzeba wyjąć silnik, wydmuchać go sprężonym powietrzem i jak już będziesz miał zdemotowany to już przy jednej robocie kup dobrej jakości szczotki silnika i koniecznie trzeba je dotrzeć. Szczotki nie przylegają dobrze do komutatora i stąd ten dźwięk i niestety wpływa to negatywnie na żywotność silnika: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=gnReL_vW...
Możesz spróbować przetrzeć miękkim pumeksem komutator silnika na obrotach , dla bezpieczeństwa zdejmij pasek.
Albo szczotki się skończyły albo zablokowana lewa szczotka w szczotkotrzymaczu z powodu cieknącego z góry mocowania węża odpowietrzenia do pojemnika proszku, powinna być tam widoczna strużka zacieku po dobrym przyjrzeniu się. Wyjście- zasilikonować wąż w miejscu wyjścia z pojemnika proszku, szczotkotrzymacz wymontować i rozruszać szczotkę. Wskazane...
Szczerze, to takiej osłony gniazda i wtyczki silnika jeszcze nie spotkałem. Przypuszczam, że będzie się to jakoś otwierać lub rozpoławiać. Daj sobie spokój z papierem ściernym. Po wymianie szczotek kupujesz pumeks naturalny lub kamień do komutatorów i komutator po takim zabiegu będzie jak nowy: https://youtu.be/P3bokh-OjBg No to porównaj szczotkotrzymacze...
Zawsze przy wymianie szczotek trzeba przynajmniej pumeksem przeczyścić komutator.
Szczotki do wymiany, komutator wystarczy przeczyścić pumeksem (opis na elektrodzie).
opisałeś klasyczny problem z uszkodzonym silnikiem wiem że to dziwne co mówię ale te silniki tak zakłócają pracę programatora (wtedy gdy ma się zmienić prędkość silnika na szybszą) przygasają diody i cykl zaczyna się na nowo i tak w kółko....albo pozostaje wyczyszczenie komutatora osełką lub zmiana silnika na nowy lub przewinięcie wirnika ze zmianą...
twojej mamy zajmiemy się później a Ty wymień obie szczotki i je dotrzyj pumeksem pod napięciem najlepiej 12 lub 24v czyli pod aku samochodowym albo pod prostownikiem wtedy na nowych szczotkach bd się wolno kręcił i jak do komutatora bd dociskał pumeksem to drobiny pyłu bd docierały szczotki. Pozdrawiam
WD 40 nie jest do szczotek, jeżeli tam zostało wtryśnięte to trzeba go wyczyścić. Komutator dociera się pumeksem , jest na ten temat bardzo wiele na elektrodzie. Ja bym zmienił silnik bo wygląda na to że on jest powodem tego uszkodzenia.
Dotrzeć szczotki pumeksem- poszukaj w necie jest masa informacji co i jak. Komutator mierzony na przebicie miedzy płytkami ?
Wytnij z kostki pumeksu pasek ok.1cm grubości. Włącz wirowanie i przyłóż do komutatora aby go trochę przetoczyć.Ten sposób często pomaga zlikwidować iskrzenie.
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
Co to znaczy „wyczyść komutator".Czym? Najlepiej dotrzeć go twardym pumeksem na obrotach.
Za jakiś czas się dotrą o ile nie uszkodzą w tym czasie wirnika. Trzeba by puścić silnik na wyższa prędkosć, np zdjąć pasek i ustawić wirowanie i wóczas sprawdzić czy iskrzenie nie jest nadmierne. Maros, ten silnik jest idiotoodporny . Nic się nie zjara, a charakterystyczny dźwięk uwieczniony na video przez Autora tematu, pochodzi od niedotartych szczotek...
Pumeksem to można wyrównać komutator. ( novum? 8O - lepsza jest tokarka...:D ). Po wyrównaniu komutatora, najprościej dotrzeć szczotki przez włączenie silnika bez obciążenia, na zmniejszonych obrotach (np. szeregowo przez żarówkę 200W) i.... poczekać aż się dopasują ... ..."sto lat"... :| :? :roll: . :arrow: RychoT Pumeks dociera szczotki, a nie "wyrównuje"...
Czysciles komutator pumeksem po zalozeniu nowych szczotek?
Przeczyść Komutator pumeksem , było sporo tego na forum.
Tam szpara jest mniejsza jak 2mm Nie ma takiej możliwości. Nowsze wirniki były już tak pomyślane, żeby łożysko nie weszło aż to samego komutatora, więc miejsca jest całkiem sporo (rys.). Chyba, że została przesunięta oś, albo silnik to nie 305. Zawsze można wkręcić wirnik w imadło i wycisnąć łożysko, dwoma dużymi płaskimi wkrętakami. Opisywałem już...
Zdejmij kola zębate i zobacz czy silnik obraca się bez oporów, postępowanie tak jak w każdym sprzęcie wyjmujesz szczotki obczyszczasz, później delikatnie pumeksem komutator. Jeżeli iskrzenie nie ustaje znaczy spalony wirnik, ale w zelmerze to koszt 20zł. W jednym typie zelmera łożysko wtapiało sie w plastikową obudowę, zobacz czy u ciebie też tak się...
Witam. Przed montażem nowych szczotek miał kolega sprawdzić stan komutatora i go oczyścić o czym pisalli koledzy wyżej. Szczotki również powinno się dotrzeć do powierzchni komutatora . Zazwyczaj nadmierne iskrzenie wskazuje na zwarcia w wirniku silnika, ale to należy potwierdzić pomiarami. Niech kolega sprawdzi dokładnie silnik bo w takim przypadku...
Jak wyciągniesz silnik do wymiany szczotek to pamiętaj o przeczyszczeniu komutatora pumeksem.
Szczotki należy stosować oryginały dla danego silnika, bo szczotki mogą mieć inne parametry i prawdopodobnie uszkodzą komutator. Zakup szczotki takie jakie mają być i potem na wolnych obrotach (przy obniżonym napięciu) pumeksem wyczyść komutator. Dla pewności zamieść zdjęcie tego komutatora.
Najlepiej podłącz ten silnik jeżeli posiadasz do prostownika samochodowego i poucinaj kilka cienkich pasków SUCHEGO pumeksu i podczas pracy na niskim napięciu poprostu staraj się dociskać do komutatora. Po kilku minutach zobacz efekt pod 230v. tak na marginesie-pod żadnym pozorem nie wolno uruchamiać silnika od odkurzacza bez turbinek. Może to doprowadzić...
Tu nie chodzi o ukształtowanie szczotki, tylko jej dokładne dopasowanie do krzywizny komutatora. Dodano po 1 Lepiej docierać pumeksem, łatwiej jest... Wycinamy małą piramidkę, uruchamiamy silnik na obniżonym napięciu (można użyć prostownika do akumulatorów samochodowych bądź regulatora napięcia), i przykładamy pumeks naprzemiennie przed 1 i 2 szczotką....
lampka "wyczyśc filtr" świeci bo pralka ma problem ze spustem wody sprawdź czy jak włożysz wąż np. do wanny czy ?? i jak ?? mocno wypuszcza wodę (powinna leciec całą szerokością węża spustowego) jeśli leci wolniej to sprawdź wąż zbiornik-pompa na wyjściu ze zbiornika najprawdopodobniej jest jakaś mała rzecz (typu skarpetka) usuń ją ... drugą rzeczą...
Jaki spalony, przecież pisałem, że sprawdzałem na zwarcie za pomocą elektromagnesu i blaszka nie zadrżała i własnie dlatego mnie tak dziwi. Ta różnica niby nie wielka 0,1 Ohma może mieć wpływ na iskrzenie ? Muszę znaleźć inne szczotki, tamte nie były zbytnio zużyte więc trochę je dotarłem pumeksem.
Komutatora nie czyści się papierem ściernym.Są to związki krzemu a to z kolei izolator.Tylko pumeks pomaga i to naturalny.
do wyjecia silnik! sprawdz szczotki jak sie koncza wymien na nowe przelameluj pumeksem komutator wysusz caly silnik dokładnie sprawdzajac cewke zliczacza obrotow wraz z jego wirniczkiem rozbierz i dokladnie wyczysc calenki dozownik!!! bo z niego lubi kapac na silnik powodujac takie jazdy do wyczyszczenia styki na module !! do sprawdzenia grzałka na...
Wysusz silnik suszarką i przeczyść komutator pumeksem!
Niestety skończyło się tak, że pralka trafi na złom... Doczytałem jeszcze na forum i problemem faktycznie był komutator, który należało przetoczyć. Chodzi o to, że ten wirnik ma fabryczny feler i co druga lamelka się podnosi. Szlifując go papierem, wiele osiągnąć nie można. Komutator należy przetoczyć, aby wyrównać lamelki. W przeciwnym razie szczotka...
Iskrzenie może być tylko pod szczotką, nie może ciągnąc się po komutatorze, masz uszkodzony silnik, niewielka szansa ale możesz jeszcze spróbować przeszlifować komutator pumeksem naturalnym
Nowe szczotki powinno się dopasować do komutatora najlepiej pumeksem. Sprawdż czy silnik nie iskrzy zbyt mocno, jeśli tak to czeka Cię docieranie szczotek.
Silnik ma się obracać w lewo. Delikatne iskrzenie może być, ewent. wyczyść trochę komutator pumeksem i będzie ok.
fachowiec wyjął stare zużyte po 5 latach starte do kilku milimetrów ale włożył takie mega długie A dotarł komutator pumeksem? Niestety nie ! Bo widziałam ... możesz mi objaśnić mniej więcej jak to sie robi? I czemu pumeksem ? I czemu komutator trzeba dotrzeć ? Mówił jedynie że jak po 5 latach to w dobrym stanie silnik i komutator . Wyczyścił ciut :)
Komutator czyści się pumeksem ,jeśli nie pomoże to szukaj drugiego silnika.
Co z stycznikiem? Doszliście czemu tylko w 1 z 3 faz taki prąd płynie? Najlepiej jakby komutator oglądną ktoś z firm naprawiających takie silniki. Może w miejscu tych szczotek mocniej zużytych jest komutator zadarty i ściera szczotki. Jak nie ma dużych uszkodzeń to: - podczyścić wyrównać komutator pumeksem lub papierem ściernym, wydmuchać, przemyć -...
Komutator jest rzeczywiście w złym stanie. Pooglądaj ten komutator czy pomiędzy "którymiś" lamelkami nie ma większego wypalenia. Jeżeli jest to znaczy że wirnik ma przerwę. Jeżeli nie to po zdemontowaniu oddaj do przetoczenia dla fachowca. Gdyby komutator był w lepszym stanie można by go pędzelkiem z włókna szklanego wyczyścić. Niektórzy tez używają...
Komutator składa się m.in. z lamelek (właśnie je będziesz czyścił) pumeksem.
obawiam się że daje o sobie znać silnik wyczyść komutator(osełką do komutatorów ewentualnie pumeksem) i to wszystko co możesz na razie zrobić ....
Sprawdź długość szczotek , przeczyść komutator pumeksem na obrotach , sprawdź też czy jest czysty kubek hydrostatu.
Nie ma nic niepokojącego, poodkurzaj kilka razy na 3/4 mocy i sam się dotrze. Szybszym sposobem byłoby przejechanie komutatora pumeksem podczas pracy, ale jak nigdy tego nie robiłeś to szkoda zepsuć wirnik :)
Prawdopodobnie szczotki są nowe i jeszcze się nie dotarły. Jeden kierunek obrotów silnika zawsze będzie mocniej iskrzył. Możesz delikatnie pumeksem przeszlifować komutator podczas pracy, to ułatwi dotarcie i wygładzenie nierówności. Sam dalej nic nie grzeb, bo stracisz gwarancję. pzdr Jeżeli silnik podczas iskrzenia ulegnie uszkodzeniu wtedy dostaniesz...
Tak to chodzi o tą obudowę, ale jak pisze kolega drugie łożysko też będzie do wymiany.Pamiętaj przed złożeniem dotrzeć komutator pumeksem do po montażu nie ma dojścia i będzie walić ogniem.
sprawdź dokładnie silnik a szczególnie komutator przeczyść pumeksem ;)
Nowe szczotki należy dopasować do komutatora (np. twardym pumeksem), tak powinna wyglądać profesjonalna wymiana. A że Ci silnik chroboli, jak borowanie u dentysty? Nie przejmuj się. Za kilka prań odgłos pracującego silnika wróci do normy :) Szczotki same się dotrą do komutatora (o ile szlag nie trafi wirnika) :wink: Temat rozwiązany, zamykam.
Silnik po przekręceniu włącznika drgnie, rusza i iskrzy, im większe obroty tym większe iskry, które ciągną się po komutatorze. Szczotki w bardzo dobrym stanie, zauważyłem po umyciu komutatora że szczotki nierówno się ścierają i próbowałem je dotrzeć pumeksem ale nic to nie dało (nie wiem też jak długo trwa docieranie pumeksem), docisk szczotek prawidłowy....
a jak komutator ? doszlifuj pumeksem kwarcowym
Podczas pracy silnika możesz delikatnie czyścić komutator pumeksem przed szczotką, wtedy wsytarczy kilka minut. Jeżeli zaś szczotki są dobrze dopasowane, z czasem same się dotrą podczas pracy i nie trzeba wiele kombinować.
Dziękuję za podpowiedzi Wykonałem czyszczenie komutatora papierem 320 i wirnika z rdzy. Łożyska i tak pójdą do wymiany ale na razie udało rozruszać się stare. Mam pytanie co do mycia w benzynie - jak to technicznie wygląda? Włożyć wirnik do miseczki i pędzelkiem dokładnie umyć czy trzeba się do tego inaczej zabrać? I czy można umyć również stojan? Z...
Witam. Nie zamontował kolega przypadkiem tych szczotek odwrotnie? Krzywizny w szczotkach przylegają właściwie do komutatora? Skoro szczotki były już profilowane to nie zawsze wymagają dotarcia. Papier ścierny nie wchodzi w grę. Tylko pumeks jak pisał kolega Gobro. https://youtu.be/ftkJ0tDF_Co
dokładnie przeczyśc komutator specjalną osełką lub pumeksem Jeżeli pumeksem to tylko naturalnym!
Tacho dobre jest. Problem leży albo w silniku albo w module, procentowo 70% silnik 30%moduł, A po wymianie szczotek dotarłeś komutator pumeksem, żeby szczotki nie iskrzyły?
komutator pumeks docierać komutator pumeks komutator czyścić pumeks
ustawić koło rozrząd wiertarka naprawa rozplombowanie tablicy
pralka indesit innex pralka indesit innex
Dlaczego z zasilacza LED wychodzą dwa przewody 12V? LG 29LN4500 Firmware Download, USB Upgrade, and Main Board EAX65283604 Flash Recovery