lampka "wyczyśc filtr" świeci bo pralka ma problem ze spustem wody sprawdź czy jak włożysz wąż np. do wanny czy ?? i jak ?? mocno wypuszcza wodę (powinna leciec całą szerokością węża spustowego) jeśli leci wolniej to sprawdź wąż zbiornik-pompa na wyjściu ze zbiornika najprawdopodobniej jest jakaś mała rzecz (typu skarpetka) usuń ją ... drugą rzeczą...
Wskazane by było wyrównać powierzchnie komutatora, jeśli wiesz, jak się do tego zabrać. Czytałem, że komutator czyści się pumeksem. Czy należy wyjąc silnik, przyłożyć do komutatora pumeks i ręcznie kręcić wirnikiem ?
Szczerze, to takiej osłony gniazda i wtyczki silnika jeszcze nie spotkałem. Przypuszczam, że będzie się to jakoś otwierać lub rozpoławiać. Daj sobie spokój z papierem ściernym. Po wymianie szczotek kupujesz pumeks naturalny lub kamień do komutatorów i komutator po takim zabiegu będzie jak nowy: https://youtu.be/P3bokh-OjBg No to porównaj szczotkotrzymacze...
95% wirnik uwalony, pro forma przeciągnąć komutator pumeksem, ale wątpię.
A jeśli chodzi o pumeks to używa się go do wyrównania komutatora, a nie do szczotek. Jest akurat odwrotnie. Pumeksem, to komutatora nie wyrównasz, najwyżej przeczyścisz. A szczotki idealnie się dotrą do kształtu komutatora. PS. Komutator można wyrównać po wyjęciu wirnika z silnika i przetoczeniu na tokarce.
Szczotkę widać dokładnie na 2gim zdjęciu. Podlega wymianie, również ta po przeciwnej stronie. Niczego nie smaruj, łożyska mają smaru tyle ile trzeba. Złóż w całość i dotrzyj pumeksem komutator( zdjęcie nr.1) jak pisał poprzednik.
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
Przelecieć komutator pumeksem na niższych obrotach i będzie ok. Opis jak i czym jest na elektrodzie :)
Papierem ściernym absolutnie nie.Najszlachetniejszy z kamieni PUMEKS na obrotach dotknij 2,3 razy do komutatora i masz dotarte szczotki i wyczyszczony wirnik.
Tu nie chodzi o ukształtowanie szczotki, tylko jej dokładne dopasowanie do krzywizny komutatora. Dodano po 1 Lepiej docierać pumeksem, łatwiej jest... Wycinamy małą piramidkę, uruchamiamy silnik na obniżonym napięciu (można użyć prostownika do akumulatorów samochodowych bądź regulatora napięcia), i przykładamy pumeks naprzemiennie przed 1 i 2 szczotką....
Ale ponoć trzy prania zrobiła? Jak to możliwe? Może jednak szczotki? A może ten ktoś, kto sprawdzał silnik podpiął pod stanowisko i akurat silnik "chodził"? Jak długie są te szczotki? Może się rozwarstwiły i "wieszają" się? Użyłeś pumeksu do przetarcia komutatora? Po tylu latach szczotki na pewno się kończą... Ufff... dosyć pytań... :wink: Jak to mozliwe,...
Niestety skończyło się tak, że pralka trafi na złom... Doczytałem jeszcze na forum i problemem faktycznie był komutator, który należało przetoczyć. Chodzi o to, że ten wirnik ma fabryczny feler i co druga lamelka się podnosi. Szlifując go papierem, wiele osiągnąć nie można. Komutator należy przetoczyć, aby wyrównać lamelki. W przeciwnym razie szczotka...
Jeżeli masz regulator obrotów to podepnij silnik do niego i dotrzyj komutator pumeksem, prosty sposób na wyiskrzenie, (dotarcie szczotek)
Poza tym zrób jedną procedurę , mianowicie na ściągniętym pasku i obrotach maksymalnie najwyższych na jakie pozwoli Ci ta pralka przeczyść dociętym w długą kostkę pumeksem naturalnym komutator silnika.Nie powiem Ci dlaczego , ale jako odpowiedź przeczytaj dwa ostatnie zdania z mojego postu z 4 lutego.
Zaciąga łukiem między szczotkotrzymaczami. Wymienić szczotki, wyczyścić komutator pumeksem na błysk. Jak będzie o samo to silnik złom.
Proponuję rozejrzeć się za nowym sprzętem, komutator dociera się pumeksem ale po wymianie szczotek, w Twoim wypadku to na 99% objaw zwarcia wirnika bądź stojana
Kupić nowy czy dać do przewijania :?: Na początek, potraktuj komutator pumeksem ... czyli dotarcie komutatora silnika. Jak to zrobić, poczytaj archiwum działu AGD. Jeżeli nie pomoże, to będziemy myśleć... :D
Połączenia sprawdzone, pompka wypompowuje, Tacho sprawne - rezystancja OK, presostat sprawny. Skończyły mi się pomysły. A mi przychodzą na szybko takie pomysły w kolejności postępowania: sprawdzenie czystości kubka hydrostatu, sprawdzenie długości szczotek i ich niezakłóconego przesuwu w szczotkotrzymaczach, przetarcie pumeksem komutatora silnika na...
Trochę nieciekawy komutator. Kup zwykły pumeks (biały naturalny, a nie jakieś sztuczne badziewie). Tniesz na paski 10*10*50mm (coś koło tego, aby mieć za co trzymać). Silnik ma być poskręcany (szczotki prawidłowo ułożone), w pralce, pasek założony. Pralka bez prądu. Jedną ręką przez dół (po odkręceniu dolnej przedniej osłony) trzymasz pumeks i z wyczuciem...
Tutaj są dedykowane części po numerze producenta: https://north.pl/karta/pasek-napedowy-el... Jeżeli szczotek zostało w okolicach 5mm to je wymień i wydmuchaj porządnie silnik z pyłu węglowego oraz dotrzyj pumeksem komutator. Jeżeli nie będzie skutku to moduł do przeglądu przez elektronika.
Przede wszystkim powinieneś dopiłować koniec szczotki pod kątem wg starej. Szczotki najlepiej dotrzeć przykładając pumeks do komutatora przy wolno kręcącym się silniku (zasilanym np z regulowanego autotransformatora). W Twoim przypadku najlepiej będzie jak po uzyskaniu kąta delikatnie przedrapiesz koniec szczotki brzeszczotem, uzyskując niewielkie rowki,...
Dotrzeć szczotki pumeksem- poszukaj w necie jest masa informacji co i jak. Komutator mierzony na przebicie miedzy płytkami ?
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
Szczotki wymienione na te, które poleciłeś. Przebieg programu oraz wirowanie prawidłowe. Podczas pracy silnika widać delikatne iskrzenie szczotek – czy tak ma być? Szczotki były dotarte papierem ściernym i pumeksem. Komutator wyczyszczony, bez rantów oraz zagłębień. Podczas najdłuższego cyklu prania (2,5 h) silnik w szczytowym momencie podczas powolnych...
Śmiga jak złoto, nie zaszkodziło by delikatne przeczyszczenie komutatora pumeksem/osełką podczas pracy silnika na niższych obrotach. Tematów na ten temat na elektrodzie jest sporo.
Co to znaczy „wyczyść komutator".Czym? Najlepiej dotrzeć go twardym pumeksem na obrotach.
twojej mamy zajmiemy się później a Ty wymień obie szczotki i je dotrzyj pumeksem pod napięciem najlepiej 12 lub 24v czyli pod aku samochodowym albo pod prostownikiem wtedy na nowych szczotkach bd się wolno kręcił i jak do komutatora bd dociskał pumeksem to drobiny pyłu bd docierały szczotki. Pozdrawiam
Zakładasz nowe szczotki i kupujesz pumeks do komutatorów i będzie jak nowy: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=l_zodqFV...
WD 40 nie jest do szczotek, jeżeli tam zostało wtryśnięte to trzeba go wyczyścić. Komutator dociera się pumeksem , jest na ten temat bardzo wiele na elektrodzie. Ja bym zmienił silnik bo wygląda na to że on jest powodem tego uszkodzenia.
Niestety nie. Czy powinienem docierać szczotki przy pracującym silniku pumeksem? Czy spróbować docierać komutator papierem ściernym?
To gdybym jeszcze kiedyś chciał wymieniać, już sam, szczotki: Po wymianie przeciera się pumeksem ten komutator, ale samych szczotek już nie, czy dobrze rozumiem? I należy pewnie szukać szczotek pochyłych, ściętych pod kątem, a nie prostych na końcu? Bo u mnie chyba szczotki są jakieś "prawe": tu właśnie chodzi o kierunek tej pochyłości?
Spróbuj jeszcze dotrzeć te szczotki, niech pracuje przynajmniej godzinę na zmniejszonych obrotach, bądź dotrzyj szczotki czyszcząc kumutator odizolowanym od siebie kamyczkiem lub pumeksem. Pumeks zbliżasz do szczotki i czyścisz powierzchnię komutatora na całej powierzchni przylegania szczotki. Chyba za bardzo nie poplątałem. pzdr
Szczotki do wymiany, komutator wystarczy przeczyścić pumeksem (opis na elektrodzie).
Witam pierwsze to wyczyść komutator włókniną ścierną potem przerwy między lamelkami najlepiej zeszlifowaną piłką do metalu i potem na włączonej maszynie dotrzeć szczotki używając do tego zwykłego pumeksu (przykładając kawałek pumeksu do komutatora)
Komutator składa się m.in. z lamelek (właśnie je będziesz czyścił) pumeksem.
Sprawdź stan szczotek czy nie są za krótkie i przeczyść komutator możesz użyć pumeksu.
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
Zawsze przy wymianie szczotek trzeba przynajmniej pumeksem przeczyścić komutator.
Najpierw zdemontuj silnik i zweryfikuj stan szczotek. Szczotki faktycznie były zjechane do zera. Wymieniłem szczotki, silnik podłączyłem na krótko i działa. Wyczyściłem pumeksem komutator zgodnie z filmem instruktażowym. Zamontowałem silnik do pralki i nowy problem. Pralka ciągle wypompowuje wodę i kontrolka błyska 3 razy wskazując na błąd nieszczelności....
Neonówką to możesz się za uchem podrapać, a nie sprawdzać silnik... 1. Stan łożysk silnika 2. Należy przeszlifować odpowiednim pumeksem komutator 3. Dopiero po wykonaniu powyższych punktów można uruchomiony silnik ocenić pod kątem pracy i sprawności wirnika. Elektronikę zostaw w spokoju póki co. Wybacz, ale nie wiem czy uda Ci się tą pralkę ogarnąć,...
Możesz spróbować przetrzeć miękkim pumeksem komutator silnika na obrotach , dla bezpieczeństwa zdejmij pasek.
Przygotuj sobie biały pumeks naturalny (przyciąć w paski) Silnik podłącz na krótko i dotrzyj pumeksem komutator. Tak dokładnie, pomoże na pewno.
Albo szczotki się skończyły albo zablokowana lewa szczotka w szczotkotrzymaczu z powodu cieknącego z góry mocowania węża odpowietrzenia do pojemnika proszku, powinna być tam widoczna strużka zacieku po dobrym przyjrzeniu się. Wyjście- zasilikonować wąż w miejscu wyjścia z pojemnika proszku, szczotkotrzymacz wymontować i rozruszać szczotkę. Wskazane...
Uruchomiłeś go poza pralką bez regulacji obrotów. Tak, ale na 2 s, potem odłączałem zasilanie. Bardzo dziękuję za wszystkie porady. Odebrałem dzisiaj używany silnik. Przeszlifowałem delikatnie komutator pumeksem. Do wyboru nowej pralki, mam nadzieję, że obecna jeszcze da radę.
Nowe szczotki należy dopasować do komutatora (np. twardym pumeksem), tak powinna wyglądać profesjonalna wymiana. A że Ci silnik chroboli, jak borowanie u dentysty? Nie przejmuj się. Za kilka prań odgłos pracującego silnika wróci do normy :) Szczotki same się dotrą do komutatora (o ile szlag nie trafi wirnika) :wink: Temat rozwiązany, zamykam.
Tam szpara jest mniejsza jak 2mm Nie ma takiej możliwości. Nowsze wirniki były już tak pomyślane, żeby łożysko nie weszło aż to samego komutatora, więc miejsca jest całkiem sporo (rys.). Chyba, że została przesunięta oś, albo silnik to nie 305. Zawsze można wkręcić wirnik w imadło i wycisnąć łożysko, dwoma dużymi płaskimi wkrętakami. Opisywałem już...
Spróbuj zrobić na wolnych obrotach docieranie szczotek, przykładając kawałek pumeksu do komutatora. Szczotki są wypalone, i to może być przyczyną.
Czysciles komutator pumeksem po zalozeniu nowych szczotek?
Musiałbyś odjąć ten kawałek ze śrubką żeby zrobić sobie miejsce na pumeks, warto byłoby dotrzeć. Dodano po 3 A spróbuj delikatnie przybrać same narożniki szczotki i dopiero założyć tak żeby nie opierała się narożnikami o komutator
Przeczyść Komutator pumeksem , było sporo tego na forum.
komutator pumeks docierać komutator pumeks komutator czyścić pumeks
prosty programator obrotów silnika telefon zrzut ekran nawigacja transmiter
pumeks komutator piekarnik bosch
Potencjometr w mikrofonie – regulacja gain, czułości i progu w modelach USB, KY-037, LM393 Hyundai i40 2013 Blue Drive – lokalizacja bezpiecznika lamp LED, DRL, TAIL, ROOM LP