Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Raczej silnik napędu płyty .Możesz zregenerować -odłączas od układu ,wlewasz do środka KONTAKT60 i na zasilacz pod 12V w obydwie strony.Później zmierz czy rezystancja się wyrównała we wszystkich położeniach wirnika.Jeśli komutator jest nie do zregenerowania to tylko wymiana silnika.
Komutator to są te blaszki (?) na osi wirnika podłączone do jego uzwojenia do których dotykają szczotki silnika przekazujące napięcie na wirnik. Jeśli będą ustawione nieprawidłowo względem ustawienia magnesów (pod złym kątem) to wirnik się będzie blokował lub w najlepszym razie niechętnie kręcił. Niestety nie pamiętam jakie jest optymalne ustawienie...
Przy takich różnicach w pomiarach, to powinno być widać wypalony komutator wirnika.
Temat się trochę zdezaktualizował, bo napisałem go już kilka lat temu ale tak jakoś mi zeszło z publikacją. No ale najwyższa pora to przepchnąć, i może się jeszcze komuś przyda. Zasilacze ATX są były często przerabiane do wykorzystania jako zasilacz laboratoryjny albo jako zasilacz do jakiegoś specjalnego obciążenia (np. do diod LED mocy). O przeróbkach...
Musiałbym oddać do sprawdzania, u nas w mieście jest punkt do naprawy, ale nie wiem czy to się opłaci. Komutator niestety wyczyściłem, był bardzo zanieczyszczony pyłem ze szczotek, na jednej przeciwległej parze rezystancja przed czyszczeniem wynosiła prawie 70 ohm. Po dokładnym oczyszczeniu wszędzie rezystancja jest taka jak opisałem. A poza sposobem...
Silnik 900W/ 230V Młotowiertarka- mechanicznie- raczej sprawna. Silnik nawet nie rusza, zero reakcji/ nawet dźwięku. Sprawdzono - wyłącznik, przewód, szczotki są nowe. 24sekcje komutatora. Rezystancja między kolejnymi sekcjami komutatora: 0,60 - 0,80 Ω (dla porównania- rezystancja przy zwarciu sond miernika 0,20Ω) Nie przemierzyłem wszystkich...
witam, mam problem z wiertarka która się po 10 min nagrzewa ze aż parzy. Dodatkowo iskrzy z komutatora, ale nie śmierdzi. Widać jak iskry krążą wokół komutatora. Sprawdzałem stojan pod katem zwarć i rezystancji i wszystko jest ok tj nie ma przebicia i rezystancja taka sama. Sprawdzałem tez wirnik miernikiem między szczelinami jest taka sama rezystancja...
Prosiłem o pomiar prądu ( A ) a nie napięcia ( V ) . a podczas obrotu ośką silniczka pomiary są jeszcze wyższe niż przed rozebraniem, pokazują nawet 10 ohmów. Czyli źle złożyłeś silniczek i któraś ze szczotek źle dolega do komutatora lub ma słaby styk przez sprężynkę . Rozbierz jeszcze raz silniczek i zmierz oporność bezpośrednio na lamelkach komutatora...
Dzięki wielkie za szczegółową odpowiedź, zrobiłem jeszcze raz pomiary stojana, okazuje się że rezystancja na dwóch cewkach jest taka sama, czyli po 1.4 ohm, komutator też sprawdzałem na wszystkich lamelach, każda para lameli pokazuje taką samą wartość, jak również przeciwległe lamele. Niestety nie posiadam takiego aparatu, a więc pozostaje mi tylko...
Jeżeli się do tego grzeje wirnik i komutator to masz zwarcie.
No ale w czym problem ? Rozrysowujesz sobie komutator i żłobki na kartce. Oznaczasz liczbami. I odwijasz licząc zwoje. Oczywiście zaczynasz od tego na samym wierzchu. Wirnik z uzwojeniem podgrzewa się (widziałem w piekarniku, prodiżu, piecu do suszenia uzwojeń, suszarka do włosów, opalarka) tak aby lakier stał się konsystencji pozwalającej odwijać....
Sprawdz komutator miernikiem, rezystancja powinna wynosic kilka ohmy. Stojan- czy od uzwojeń nie ma przebicia na masę[obudowę]
Udało mi się wreszcie zabrać za rozrusznik, oto, co poczyniłem: Widać, że sekcje komutatora do czyszczenia. Wyczyściłem komutator papierem ściernym P400 (sekcje i przerwy między sekcjami) zgodnie z informacją z serwisówki. Jak długie są szczotki w stosunku do ich prawidłowej długości z serwisówki. W serwisówce nie ma informacji o długości szczotek,...
Witam. Wczoraj po rozruchu silnika zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Postanowiłem sprawdzić regulator napięcia, ale po odkręceniu przewodów zmierzyłem rezystancję "+" oraz "-" od alternatora do akumulaora. Na "+" 0,8 ohm, natomiast przewód "-" wskazuje 60 ohm. Podpowiedzcie proszę jaką jeszcze "drogę" pokonuje przewód "-" abym dalej mógł...
Z tego co widzę to wirnik też sprawny ale dla pewności weź miernik i sprawdź rezystancję na lamelkach komutatora- rób to parami. Jeśli rezystancja będzie wszędzie jednakowa to wirnik sprawny. Jednak z tego co widać to wirnik nie ma najmniejszego sladu spalenia.
Oczywiście mowa o uzwojeniu silnika młynka? Dziękuję za odpowiedź. Tak myślałem, jestem skazany na serwis czy da się gdzie indziej kupić taki silnik, może ktoś ma dostęp? Jaka powinna być rezystancja uzwojenia mierzona z zewnętrznych zacisków? Możliwe żeby drobna kawa dostała się pomiędzy komutator a szczotki?
Wstaw silnik na napięcie takie jak oryginalny - napewno DVD odpali. Albo rozbierz oryginalny (uwaga na szczotki!!) i wyczyść komutator (szczeliny). Rezystancja uzwojeń wirnika silnika to ok 9,2om. Ten na 3,3V ma napewno mniejszą i driver się napewno grzeje tak jak przy tym silniku wymontowanym. Poprostu sztotki się wytarły, a opiłki sa w komutatorze.
Temat wózków wraca jak bumerang :) Pojazd wrócił do mnie po 9 latach pracy. Tym razem z nowymi akumulatorami i uszkodzonym silnikiem który musiał zostać przewinięty. Wymieniono też komutator oraz szczotki. Jedna ze szczotek napuchła i zawiesiła się robiąc przerwę ale niszcząc łukiem komutator. Po założeniu silnika i przekręceniu stacyjki jest tylko...
To nie zastosowałeś oryginalnych dwuwarstwowych? One już są ukształtowane pod komutator, nie trzeba nic dopasowywać. W tym przypadku iskrzenie spowodowane jest brakiem dobrego styku szczotka-komutator. Szczotkotrzymacze w porządku? Szczotki przesuwają się lekko w prowadnicach? Sprawdz dokładnie komutator ewentualnie podejrzane uzwojenia pomierz omomierzem....
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Witam, mam trochę takich popalonych silników i 2 sprawne wirniki 308.2200. Wziąłem się za składanie ich do kupy. 1 silnik po dotarciu szczotek, wyczyszczeniu turbiny i dotarciu szczotek działa super lecz 2 po wykonaniu identycznych czynności po włączeniu prawie eksploduje! Przy jego iskrzeniu to spawarka się chowa:) Dodam że stojan jest w 100% sprawny...
a przytarles komutator w nowym wirniku?
Dzięki za odpowiedzi, silnika nie będę dawał do przewijania bo ten temat służy mi do nauczenia się czegoś, jestem w trakcie nauki i chciałbym się co nieco wiedzy praktycznej nauczyć. Ten komutator mierzyłem kilka razy i dokładnie dociskałem sondy pomiarowe, w miejscu gdzie wskazuje 5,5 http://obrazki.elektroda.pl/9035089300_1... http://obrazki.elektroda.pl/7459039600_1...
Aha no tak, w sumie to by miało sens jeśli faktycznie jest oporność tak mała, bo czas jest na tyle krótki podczas obrotów, że natężenie prądu jest na tyle małe, że nie przepali uzwojeń no i z tego wychodzi, że w takim razie przy takich parametrach silnika zbyt wolne obroty też nie mogą być czyli no maksymalne obciążenie mechaniczne też musi być określone...
Witam. Mam wkrętarkę jak w temacie. Wczoraj zaczęła dymić. W sumie tak sama z siebie. Nie została przeciążona czy zablokowana. Rozebrałem ją, wykręciłem silnik, tak by był kompletnie wolny. Bez przekładni i bez elektroniki. I taki podłączyłem do zasilacza ustawionego na 12v i 5A odcięcia. Silnik się kręci, ale zasilacz wszedł od razu w tryb CC, a napięcie...
Nie szkoda pieniedzy na zakupy dyskow, a na porzadny zasilacz jak widac szkoda? Q3,6 razem z U1 napewno i marwell do kupy, popatrz na R120 jezeli spalony to i komutator tez (sprawdz rezystancja pomiedzy 1(gnd), 2(-5v), 4(5v) pinami HDA ). Jezeli dane potrzebne juz sam nie dasz rady a wiecej uszkodzic jak najbardziej !
Zdemontowałem wirnik, oraz go oczyściłem. Przejechałem na około sąsiednie działki komutatora, wyniki 0,50 ohm do 0,75 ohm, większość 0,60 ohm. Również sprawdziłem rezystancję między jedną wybraną działką, a wszystkimi innymi, wyniki: im dalej działka tym większa rezystancja od 0,50 ohm do 3,5 ohm. https://obrazki.elektroda.pl/9712264900_...
Witam, przepraszam że długo się nie odzywałem ale byłem poza domem.W między czasie żona wysłała programator do naprawy, ale operacja się nie udała własnie u niego była checa z tym że przestawała prac w różnych fazach albo brakiem komunikacji z panelem nawet po wrzuceniu wsadu.U mnie po ostatnim praniu umarła brak reakcji wyswietlacza ciemnosc.Przed...
Podłóż papierki pod szczotki i po kolei wyciągaj, sprawdź bez tej blaszanej opaski na szczotkach. W ogóle jeszcze jej nie założyłem jeszcze. Dodano po 37 Czy wirnik da się obracać ręką? Tak, ale nie jest to najprostsze Dodano po 3 Jeszcze testowo zaizolowałm komutator taśmą i zamontowałem wirnik. Wtedy zwarcia nie było. Dodano po 1 Gdzie szukać usterki...
Witam! Zacznę od tego, że nie jestem pewny, czy wszystkie problemy mają jakąś wspólną przyczynę, czy to złożenie kilku, dlatego napiszę po kolei :). 1) Pewnego razu odkurzałem dłuższą chwilę na małej mocy, po czym wyłączyłem odkurzacz. Po włączeniu (moc nadal ustawiona na minimum) odkurzacz zaczął pracować z wyraźnie większą mocą niż wcześniej. Od tego...
Witam serdecznie odświeżę temat i proszę o radę. Mam pralkę Elektrolux 1062TDW. Po uruchomieniu jakiegokolwiek programu słychać było pyknięcie przekaźników i zapalała się pauza - silnik nie ruszał. Po wejściu w tryb serwisowy pięć mignięć czerwona dwa zielona dioda czyli błąd 52 . Wyjąłem silnik pomiar uzwojeń ok, szczotki ok. cewka tacho rezystancja...
Coś około 11 Ohm - sprawdź lekko pokręcając silnikiem czy rezystancja nie ma dużych różnic ,w silniku koroduje komutator i wtedy maleje oporność lub rośnie znasz pewnie temat.
Masz strasznie zjechany komutator. Wygląda na to, że już obcierał nie o grafit szczotek, ale o miedź(?), sprawdź czy szczotkotrzymacz któryś się nie poluzował - może obtarło/ szarpnęło o jakiś występ na segmencie komutatora i stąd ten strzał (+łuk). Komutator możesz lekko przetrzeć papierem ściernym, a potem ściereczka+izopropanol (lub ew. benzyna ekstrakcyjna)....
Raczej uszkodzenie silnika jest powodem takiego zachowania. Stawiam na wytarte lub zaśniedziałe szczotki, komutator. Wzrost rezystancji styku szczotek z komutatorem ogranicza prąd rozruchowy, oraz fałszuje pracę układu stabilizacji obrotów, przez niedostateczną wartość siły przeciwelektromotorycznej.
A w zwykłych cewkach również jest podobnie, że zwoje są izolowane? A jak sobie wyobrażasz cewkę w której wszystkie zwoje byłyby zwarte? Po co by nawijać kilkaset zwojów drutu, jeśli to samo można uzyskać jednym grubszym zwojem? Indukcyjność cewki (i wytworzony przez nią strumień magnetyczny) zależy od ilości zwojów i od prądu płynącego przez nie. Przy...
Witam Sprawa wygląda następująco : okazało się ze łożysko wirnika było zatarte i wywalało bezpiecznik. Ale po wymianie na nowe problem pozostał. Zakupiłem kilka kondensatorów ale to tez nic nie dało, przed kondensatorem jest jeszcze dławik przeciwzakłóceniowy (2x1mH 12A). Po uruchomieniu silnik robi mały obrót i wywala bezpiecznik 16A. Parametry silnika...
Rezystancja grzałki do masy induktorem lub omomierzem na gorąco sprawdzona? Te moduły są na to bardzo wrażliwe. Miałem też kiedyś też podobny przypadek, wszystko ok, komutator idealny, brak iskrzenia a wymiana silnika na identyczny sprawny pomogła.
A kondensator i mostek sprawdziłeś ?. Coś za cewkami robi Ci zwarcie i wypadałoby to sprawdzić. Ewent. odłącz silnik i zobacz czy dalej leci bezpiecznik. Kondensator i mostek kupiłem nowe więc powinny być dobre. Zmierz cewke silnika prądu stałego (ok.200 Ω),może komutator ma zwarcie. Rezystancja wyszła ok 160 Ω. Dzisiaj znalazłem jeszcze...
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Jeśli przy włączniku wciśniętym do połowy na lewych obrotach nie iskrzy, a iskrzy dopiero przy pełnych obrotach w lewo to może to być prawidłowy objaw i być może brakuje lub nie ma ogranicznika we włączniku, który nie pozwala wcisnąć włącznika do końca przy lewych obrotach. Iskrzy również przy mało wciśniętym włączniku. Ale też hałasuje i po chwili...
Urzadzenie po podlaczeniu do pradu nie reaguje rozkrecilem nie ma zadnych znakow spalenia przewodow ani uzwojenia silnika, wlacznik rowniez jest sprawny... ponizej zamieszczam zdjecie silnika, i mam pytanie tak dla pewnosci poszczegolne bloczki metalowe na komutatorze powinny byc od siebie galwanicznie odizolowane? (w moim silniku patrz ponizej rezystancja...
Nie wiem po co mierzyc oporność ja bym prysnął kontaktem w sprayu w komutator i zostawił niech chodzi a jak to nie pomoze to wymienic silnik tu masz podobny http://www.impelshop.com/?item=21292 bo nie wiem jaka masz długosc oski w silniku
Witam, pierwsze co sprawdziłem to rezystancję uzwojeń. Wychodzi 1 om na każde uzwojenie. Następnie miernikiem IMU sprawdziłem czy jest przebicie na stojanie(jeden kabel miernika do wejścia uzwojenia a drugi do metalowej obudowy stojana). Przy dwóch uzwojeniach wyszło to samo rezystancja powyżej 50 mega omów. Z wirnikiem podobnie(komutator i część metalowa),...
hej, musisz go rozebrać [silnik] bankowo z opisu wygląda ,żeuszkodzony komutator , trzeba go dokładnie obejżeć , jeżelisą wyrwy to trzeba kupić nowy, jeśli nie to można przetoczyć[przeszlifować], sprawdzić łożyska przy okazji, szczotki wymienić jeśli za krótkie, masz szczęście bo do zelmerów są tanie części i wgóle są. powodzenia.
Witam Rezystancja wirnika jest bliska zeru więc miernikiem zwarcia nie znajdziesz, czrny komutator nie oznacza jeszcze że jest spalony pozatym by nie wywalało zabezpieczeń w domu tylko by się kopciło z wirnika i było by widać po uzwojeniach wirnika sprawdź kondensator przeciwzakłóceniowy oraz jeżeli jest zwijarka do kabla to rozwiń kabel do końca i...
Witam Posiadam pralkę Ariston AL88X Margherita 2000 Usterka polega na tym, że pralka nie może poradzić obrócić bębna. Podczas prania niby próbuje, ale tak jak by silnik miał za mało mocy. Jeżeli chodzi o wirowanie jest jak najbardziej ok nawet podczas wirowania da się ustawiać obroty pokrętłem. Wszystkie funkcje działają poprawnie za koleją czyli pobiera...
Idąc po wirnik wstąpiłem do starego zakładu naprawy AGD, aby ktoś potwierdził tą diagnozę. Fachman spojrzał na wirnik i również zalecił jego wymianę. Na moje pytanie o dziwną różnicę w rezystancji uzwojeń stojana ( 0,8 i 1,6 Ohma ?) stwierdził że jest w porządku. Po wymianie wirnika silnik pracuje już prawie płynnie, ale nadal mocno iskrzy komutator...
Ten papier ścierny, to pornografia! Niektórzy o tym wiedzą. Komutator należy docierać tylko i wyłącznie twardym pumeksem! AMEN! PS. Nowych silników się nie dociera; widocznie miałeś jakiś problem. Temat wyjątkowo, z uwagi na charakter i specyfikację, pozostawiam w serwisie. PS1. E 22 - błąd czujnika NTC, przerwa w obwodzie lub zwiększona rezystancja...
Nie wiem po co chciałem demontować cały silnik, obyło się bez. Szczotki mają po około 2cm, komutator wygląda ok, nie nadpalony nie wyżłobiony szczotkami, przewody silnik - programator przedzwonione, przy okazji sprawdziłem prądniczkę tachometryczną coś tam generuje, rozebrałem i oczyściłem pompę. Hmmm w innym temacie wyczytałem że rezystancja mierzona...
rezystancja komutator przetoczyć komutator wyrównać komutator
manta telewizor uszkodzić łucznik szyje cewki przewijanie iskrownika
blaupunkt zworki blaupunkt monterey
Żelazko Philips, Tefal – para i wyciek wody, przyczyny, naprawa, odkamienianie Dobranoc w ASCII – zapis kodów, konwersja, mikrokontrolery, UART, C, Python