Między "klepkami- lamelkami " komutatora występuje bardzo mały opór, może zostać potraktowany jako zwarcie. Najlepiej to sprawdzić na " brzęczyku" ( połówka transformatora) w zakładzie przezwajającym silniki. Sprawdź jeszcze przejście z klepek na masę (czopy wirnika). Jeśli jest- "kaput"
Sprawdź czy nie ma wylutów na chorągiewkach komutatora.
W takim razie pewnie rozrusznik zapewne komutator i szczotki. Ewentualnie słaba masa rozrusznika lub przekaźnik rozrusznika.
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
przekrecałem kluczyk było słychac tylko "jakies cykniecie" i dalej nic, po dłuzej przerwie silnik odpalał i mozna było jechac Zazwyczaj to lamelki komutatora w rozruszniku wystają, częsty przypadek DR6A.
W moim silniku Minarelli 125 poszedł rozrusznik. Pomyślałem, że szczotki są winne a więc wymieniłem na nowe. Wszystko ok, podłączam bezpośrednio do akumulatora i rozrusznik zakręcił na początku szybko a po jakichś 2 sekundach zwolnił i obraca się z tymi samymi obrotami. Rozebrałem, pomyślałem, że coś źle złożyłem, pomierzyłem sam wirnik i parametry...
Witam mam problem z wirnikiem a dokładnie z komutatorem na jednej z blaszek osadza mi sie jakies gówno i jak szczotka stanie na tym gównie:P to rozrusznik nie trybi :[ a jak letko przesune wirnik to znowu działa da sie to jakos wypolerowac ????????? no chyba ze szczotki mam jakies z przemytu co wy na to ?????
Główne, jak wyjaśnił kolega wcześniej działanie uzwojeń.By założyć plecionkę na automat , może być konieczne rozkręcenie rozrusznika .Gdy stojan nieznacznie odsuniesz od gliwicki rozrusznika ,będzie możliwe założenie plecionki na śrubę automatu.Zwróć uwagę by szczotki nie spadły z komutatora wirnika.
O źle zaprojektowanych układach zasilania i odklocania w mt35e, te same objawy zaczynają się objawiać w seriach Exx, ja zawsze zaczynałem od świec, Ori ASO lub beru z rezystorem odkłócającym, potem cewka, w ostateczności rozrusznik. Iskrzenie komutatora potrafi także skutecznie zawiesić ECU. Te sterowniki szczególnie nie lubią rozruszników AS (choć...
nie ma niespodzianek, czasami w tych rozrusznikach jest zdarty co cna komutator. Sczotek jest trzy, trzeba się zaopatrzyc w lutkolbę, choć transformatorówką tez polutuje. Problem może być z zamontowaniem rozrusznika, wskazana pomoc drugiej osoby. Zaopatrzec sie w klucz nasadowy 14mm i 12mm. I tyle, robota jak kazda inna.
Słuchaj,tam masz dwa typy rozruszników-albo D9E (taki "złoty"),albo D6RA. Oba mają wspólny mianownik-talerzowy komutator.Częstym,powiem więcej-nagminnym problemem w nich jest niechlujstwo przy "remoncie" jego. Co masz zrobić?Wyjąć wirnik,i zanieść go do tokarza aby wyrównał komutator.Następnie zaszlifowanym brzeszczotem wytniesz izolację międzywycinkową,tak...
W każdym zakładzie zajmującym się przezwajaniem silników to zrobią. Niestety wymiana komutatora wiąże się z koniecznością przezwojenia wirnika. Koszty będą spore, czasami taniej poszukać jakiegoś używanego rozrusznika w dobrym stanie.
j.w. jak to nie pomoże to sprawdź stan szczotek może się zawiesiły lub są zużyte i stan komutatora moze jest zabrudzony. Pozdrawiam
czasami to nie wystarczy. na witniku między uzwojeniem a bendixem masz taki czarny plast, taki pierścień. zdejmij go i pod niego wsadz tulejke, tak zeby ten plastik był bliżej bednuxu. tylko ta tulejka nie moze miec za duzej srednicy żeby nie dotykała uzwojenia wirnika bo przetrze lakier i moze zrobic zwarcie. a szczotki to podstawa i wyrowkuj komutator
Raz urwała się łapa od silnika, 2x alternator (szczotki,potem komutator) i raz rozrusznik W alternatorze jest pierścień ślizgowy a nie komutator
W tych rozrusznikach wylutowywały sie pręty uzwojenia wirnika z chorągiewek komutatora.
Nadpalony segment komutatora może świadczyć o uszkodzonym jednym uzwojeniu, ale rozrusznik powinien pomimo tego zakręcić.
Kończą się szczotki w rozruszniku. Zrób to, wymień szczotki zanim uszkodzeniu ulegnie komutator na wirniku rozrusznika.
Na początek radził bym sprawdzić rozrusznik pod wględem sprawności zwarć wirnika jakość komutatora , długość szczotek , możliwe uszkodzenie łożysk w rozruszniku może być powodem dużego pobór prądu przy rozruchu spadki napięć są istotne na przewodach rozrusznika a akumulatora sprawdź połączenia masy rozrusznika i ogólnie masy sprawność solenoidu bendiksa...
Podczas włączania silnika masz wyłączony napęd kosy? Możliwe, że rozrusznik ma zwarcie lub wytarte tulejki. W jakim stanie jest komutator, sprawdź czy przekładki izolacyjne nie wystają.
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale jeżeli rozrusznik kręci już po podłączeniu aku, czy włączeniu zapłonu to: Pier*olnij młotkiem w automat (to cieńsze okrągłe z kablami) na podłączonym aku. Jeśli pomoże to automat do wymiany.Jeśli nie pomoże to odłącz cienki kabelek od rozrusznika.Jeśli to pomoże to znaczy że masz zwarcie w instalacji. Jeśli rozrusznik...
Teoretycznie skoro slaba kompresja to powinien lekko kręcić. Czyli po naprawie jeszcze sie pogorszy i nie zakreci w ogóle. Problem rozrusznika nie został rozwiazany. Obstawiam.za mała moc rozruchowa akumulatorów, przytarte tuleje rozrusznika, zniszczony komutator i szczotki.
Witam 24v ma więcej lamel w komutatorze tak jak R-11,czy R-10
Akumulator ma 12.4 ma niecały rok . Tak komutator w rozruszniku szczotki wymienione dwa przekaźniki w skrzynce oraz ten który odpowiada za rozrusznik. Też wydaje się mi że może być blokada odpiąłem akumulator może pomoże . Nic nie kręci działa tylko zapłon wszystkie kontrolki ok brak błędów stan paliwa wyświetla prawidłowo.
A co ma pchanie na biegu do rozrusznika? W przypadku wypalonego komutatora rozrusznik może nie działać w jednym położeniu,a po niedużym przekręceniu wirnika można trafić na "zdrową" część wirnika i wtedy zadziała.
Obawiam sie ze będziesz zmuszony jeszcze raz rozebrac rozrusznik i obejrzeć komutator. A konkretnie lut zapewniający połączenie komutatora z uzwojeniem wirnika na 90% gdzieś "puścił" lut. Ja zawsze w takich przypadkach zdejmuje jeszcze ze dwie dychy z rdzenia wirnika w razie jakby sie okazalo ze rdzenie uzwojenia stojana "odeszły" od obudowy rozrusznika-...
Musisz wyciąć mikę z pomiędzy działek komutatora, a sam komutator przetoczyć. Trzeba toczyć ( po promieniu) aż do pierścienia dystansowego!
Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" Ale takie połączenie żużywa sie znacznie mniej , a szczotki również mniej się zużywają bo dotykają do gładkiej powierzchni, Rozrusznik ma komutator... Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jak długo pracuje silnik, tego odkurzacza (o tym temat), a jak długo pracuje rozrusznik. Z prądnicą...
Zakładając, że sprawdzenie przebiegu zasialń jest stosukowo łatwe stawiam na zużycie (zawieszenia) szczotki masowej lub zanik masy na rozruszniku (mniej prawdopodobne). Rozrusznik pracuje wówczas kiedy uda mu się uzyskać masę, czyli kiedy szczotka dotknie do komutatora. Z czasem przestanie całkiem działać.
Plastikowa duża jako pierwsza na wirnik od strony komutatora potem metalowe, małe metalowe na wirnik po założeniu szczotkotrzymacza.
czyściłeś wirnik pomiędzy wycinkami komutatora?
A jeśli zewrzesz śruby przy tym elektromagnesie to rozrusznik kręci? Jeśli tak to elektromagnes do remontu jeśli nie kręci to rozrusznik(czyszczenie komutatora+ewentualna wymiana szczotek) Jeśli okaże się że elektromagnes się zepsuł to wątpię że uda Ci się go doprowadzić do stanu świetności z pękniętą obudową. Ja miałem 3 całe i ciężko mi było je złożyć...
Przed wyrównaniem komutatora warto pogłębić szczeliny między działkami. Po przetoczeniu znowu trzeba sprawdzić głębokość rowków między działkami komutatora.
Rozbierz rozrusznik i sprawdź, czy szczotki nie są już zużyte. Może być też zużyty komutator na wirniku. Przed wymianą szczotek powinno się usunąć z rozrusznika pył ze szczotek, bowiem może on powodować zakłócenia w pracy rozrusznika (zwarcie). Jeśli będzie zużyty komutator, to raczej rozrusznik do wymiany.
Tylko silnik szeregowy przy małych rozmiarach zapewnia dużą moc. Masz takie żeby pokazać? Że nie jest. Bo uważam że jest. Skup się na tym co jest takie same a silniki są takie same, ma oś na której osadzony jest wirnik z uzwojeniem komutator, szczotkotrzymacz szczotki i uzwojenie stojana który może zostać zastąpione magnesami trwałymi. I to jest podstawa...
Wiesz w latach 70 sprawdzałem to przez transformator bezpieczeństwa na 24V. I było to opisane w podręcznikach elektromechaniki. Bierz miernik i sprawdź czy po demontażu wirnik nie ma przebicia pomiędzy komutatorem a osią wirnika Skoro kręci bez wtrysków stawiam na rozrusznik/zasilanie.
Przeróbka zębatki jest możliwa ale nie opłacalna. Taka usługa sporo kosztuje. A co do wirnika to da sie zrobić. Oddaj wirnik do przewinięcia i zmiany komutatora i będzie grało. Przewinięcie 100zł +komutator ale nie wiem ile za niego liczą.
Wymień szczotkotrzymacz , wyczyść papierem komutator ,złóż i można odpalać. Nie rozbijaj na drobne
Witam . Częstą usterką wirnika oprócz jego przebiciu na masę jest rozlutowanie uzwojeń z komutatorem .Szczątkowe ślady cyny na stojanie o tym świadczą,jak również przebarwienia poszczególnych lamel komutatora,również wskazują że wirnik może być uszkodzony.Do sprawdzenia stojan na przebicie na masę w sposób opisany przez kolegę Jaga134 (zachowana ostrożność...
Ile jest szczotek ślizgających się po "komutatorze"? Jeśli są 3, rozmieszczone co 120° i są połączone elektrycznie ze sobą, to będzie rozrusznik do silnika pierścieniowego.
Raczej nie. Silnik pierścieniowy ma szczotki i jak dobrze pamiętam rozrusznik. Nie jest to również silnik schrage richtera ,który również ma szczotki na pierścieniach obracających się w przeciwnych kierunkach wokół komutatora tylko bez rozrusznika
https://obrazki.elektroda.pl/3072187800_... 1.akumulator 2.stacyjka 3.sprężyna zwrotna 4.styki elektromagnesu 5.uzwojenie trzymające 6.uzwojenie wciągające 7.uzwojenie wzbudzające rozrusznika 8.komutator 9.wirnik 10.wielopust śrubowy 11.tuleja 12.bendix 13.zębnik 14.wieniec koła zamachowego 15.biegun rozrusznika
Rzeczywiście szczotki są za komutatorem, tu może być przyczyna.
Miałem podobny problem. Przyczyna: brak "masy" na rozruszniku. Elektromagnes rozrusznika pomimo otrzymywania sterowania ze stacyjki nie załączy się gdy: - nastąpiła przerwa pomiędzy szczotkami rozrusznika a komutatorem, - brak dobrego połączenia obudowy rozrusznika z korpusem silnika. Tak czy inaczej aby się przekonać należy podłączyć pojedynczy (gruby)...
Trzeba było opisać tak od razu. CR31 to chyba najbardziej ze wszystkich Blaupunktów,wrażliwy na zakłócenia (iskrzenia w instalacji) model.Potrafi się w nich "rozsypać"zawartość pamięci nawet podczas rozruchu silnika. Szczególnie w okresie zimowym,na skutek znacznych spadków napięcia i iskrzeń na komutatorze rozrusznika. W tym przypadku też mogło dojść...
Problem rozwiązany! Po rozkręceniu rozrusznika, cały komutator z bierznią zasypany czarnym pyłem. Szczotki w połowie ok. Wymyłem w bęzynie, przeczyściłem bierznie komutatora papierem ściernym. Odpala na dotyk! Jestem zadowolony. Pewnie poprzedni akumulator był dobry. Trudno tak wyszło. Dziękuję i pozdrawiam.
Witam, U mnie problem był z uruchomieniem silnika, kręcił bardzo słabo, tak jak w opisie i nie odpalał. Pierwsza sprawa to rozrusznik, jeżeli silnik nie odpala to szukamy przyczyny i wtedy czyścimy gaźnik itp. Kręcimy tym silnikiem bardzo dużo razy, a i tak silnik nie zaskoczy. W tym momencie bardzo zużywa się rozrusznik, a dokładniej luty na komutatorze...
Witam . Ten wirnik rozrusznika jest złom.Uszkodzony komutator i uzwojenie.Pewnie szczotko trzymacz w podobnym stanie.
Czy to jest rozrusznik z długim komutatorem i przesówanym wirnikiem czy z krótkim i nieprzesuwanym wirnikiem.
Ostatnio miałem podobny problem. Sprawdź czy rozrusznik działa "na krótko". Jeśli nie działa no to wiadomo. Natomiast może to też być wina prądu który nie dochodzi do rozrusznika. Wyczyść dokładnie wszystkie złącza, klemy. A jeśli to nie pomoże no to może szczotki, sprawdź też opór na komutatorze.
A może przyczyną być również wirnik rozrusznika który ma przerwe na komutatorze
Witam, Po przerwie zimowej, zabrałem się za uruchomienie agregatu chłodniczego SUPRA 544 MICRO (załącznik 1). Po załączeniu sterowania na tryb spalinowy silnik kreci się (wydaje się, że dość leniwie) lecz nie uruchamia się i wyskakuje błąd "low battery". W celu wyeliminowania problemów z akumulatorem, został podłączony inny akumulator centry 61 AH 600A....
Ostatnio robiłem rozrusznik z diesla isuzu.... no i po wyciągnięciu podpiołem na krótko i krecił dobrze przed ściągnięciem krecił ale słabo... przeczyściłem wszystkie styki i komutator drobnym papierem ściernym rozrusznik był nie do poznania...... może podczas krecenia szczotki iskrzą i komutator jest wypalony i rozrusznik jest poprostu słaby ja bym...
Rozbierałem silnik z takiej wyciągarki i jest to silnik szeregowy zbudowany identycznie jak silnik rozrusznika z tą różnicą że stojan ma dwa wyjścia na zewnątrz przez co można łatwo zmieniać obroty prawe - lewe. Do sterowania były 4 duże elektromagnesy też jak z rozrusznika, włączane parami dawały obroty prawo-lewo. Komutatory w rozrusznikach nie są...
Wygląda na wirnik,sprawdź lutowanie do komutatora.
Panowie, do rozruszników są szczotki miedziografitowe i już. Takie, bo mają mały spadek napięcia pomiędzy czołem szczotki a komutatorem, poza tym produkty ścierania ich nie mają tendencji do osadzania się pomiędzy wycinkami komutatora,
Dzięki za odpowiedzi. Myślałem o jakiejs lutownicy zdz ale obawiałem się że 200w to może być mało. Palnik gazowy mam ale już leciwy i czasem sobie coś przytopie płomieniem. Chodzi głównie o komutatory i uzwojenia. Rozruszników raczej nie robię. W miarę możliwości montuje nowe. Kiedyś był w mojej okolicy zakład co przezwajal silniki i jeździłem do nich...
Piszesz,że stoczyłeś komutator bo był nadpalony. A czy powycinałeś izolację pomiędzy poszczególnymi lamelkami komutatora?.Lamelki powinny wystawać ok.1-2 mm powyżej izolacji.W innym przypadku szczotki nie będą dokładnie dotykały lamelek i rozrusznik będzie słabo kręcił lub w ogóle nie ruszy.
Czytając pierwszy post, to wiadomo że przerwa na komutatorze w miejscu przypalenia . Częsta przypadłość wykonania tego wirnika.
Sprawdź luzy zaworòw, potem rozrusznik, jego szczotki ,tulejki, komutator. Potem jak powyżej kolega napisał; pozostaje sprawdzić dekompresor,i jego działanie.
Witam . Odgrzeję temat trochę . W rozrusznikach szybkoobrotowych ma ktoś pomysł na zgrzewanie wirników (uzwojenia do komutatora)? lub czy ewentualnie istnieją dedykowane do tego celu urządzenia. Akumulatorowe zgrzewarki nadawałyby się do tego?
Szczotki masz do wymiany, do tego należy wyskrobać działki komutatora - syf ze szczotek pomiędzy nimi. Do tego wirnik chyba tarł już po obudowie - łożyskowanie do sprawdzenia.
Jeżeli jest to MTZ, to rozrusznik ma płaszczyznowy komutator i warto czasem sprawdzić jego stan. Drugą sprawą jest, że te rozruszniki maja niską sprawność.
Komutator. Stojan to dwie cewki wewnątrz obudowy rozrusznika. Wirnik to ten, co się kręci i napędza silnik. Jest jeszcze tzw. bendix - kółko zębate sprzęgające rozrusznik z kołem zmachowym i włącznik rozrusznika, czyli elektromagnes, który podaje napięcie z akumulatora do stojana i szczotek oraz popycha kółko zębate do koła zamachowego. Solidna konstrukcja...
Bo trzeba zrobić rozrusznik raz , a dobrze; przetoczyć bieżnie wirnika, komutator, dać nad wymiarowe tulejki, trochę samaru grafitowego na ślimak i musi być dobrze. R7 były jeszcze gorsze, jako alternatywę masz albo dostępne chińskie przekładniowe ( coś ala Bosch), bądź zetorowski - coś jak R11 tylko lepiej wykonany. No i dużo droższy.
To nawet mogą się kończyć szczotki i zależnie od tego jak zatrzyma się wirnik po poprzedniem odpalaniu, stykają lub nie - bo komutator nigdy nie jest idealnie równy! Rozrusznik to polecam oddać komuś do naprawy, natomiast takie drobiazgi jak wymiana filtra, świec, kabli czy nawet przedmuchanie dyszy wolnych obrotów w gaźniku - Kolega zrobi sam spokojnie!...
Ech te fiatowskie rozruszniki. Ciężkie są na akumulator. Są to rozruszniki bez przekładni planetarnej. Pobierają dużo prądu. W twoim przypadku konieczna jest wymiana tulejek. Od razu szczotki, przeczyścić rowki na komutatorze ostrym nożykiem. Przed złożeniem wato tulejki pomoczyć w oleju z 12 godzin i maznąć lekko smarem ceramicznym, albo białym. Obejż...
Gdybym słyszał cewkę bendixa, po zastartowaniu kluczykiem, to myślałbym że np. wytarły się szczotki. Że nie kontaktują z komutatorem. Gdy szczotki nie mają kontaktu z komutatorem, to elektromagnes rozrusznika (zwany przez Ciebie bendixem) nie chwyci. - źle myślisz!
Fajnie tylko szczotki baardz rzadko się zawieszają, szybciej dochodzi do przerwy na komutatorze, polecam wymienić cały rozrusznik, firmy które regenerują mają w dobrych cenach.
Wytopiło spoinę lutowaną komutatora w wirniku rozrusznika C-360 typ R-11.Mam problem z regeneracją tego wirnika.Lutowie uszkodzone jest tylko na jednej działce komutatora.W jaki sposób wykonać to lutowanie? Andrzej
Wszystko będzie ok, pod warunkiem że usunął osad z wycinków komutatora
Sprawdz w jakim stanie sa styki elekromagnesu. Jak po stuknięciu dziala, to pewnie wiesza sie szczotka w silniku. Sprawdz w jakim stanie sa szczotki i prowadnice szczotek - musza sie luzno przesuwac. Wyczysc b. drobym papierem komutator, sprawdz czy wirnik (komutator) nie ma bicia i luzu na tulejkach.
Z przodu rozrusznika jest szczotkotrzymacz, tam doprowadzony jest + i masa poprzez dwie długie szpilki. Albo jest zły styk, albo iskrzenie na szczotkach. Zdejmij dekielek z rozrusznika i zobacz jak wygląda podczas pracy. Przerwy pomiędzy wycinkami komutatora czyste? Komutator nie przypalony, równy? Upewnij się, że przewody głównoprądowe są dobre, a...
Jak sprawdzić czy wirnik nie jest zablokowany? Jak kręcę(recznie) zębatka to wirnik się nie kręci, po złożeniu całego z wyjątkiem "zamkniecia" rozrusznika, widze to po komutatorze. Uzwojenie wzbudzenia znajduje się w wirniku?
tak auto chodzilo przyjechalem i mial za wysokie obroty zmniejszylem i odpalilem jeszcze raz tylko zwarl sie rozrusznik (szczotki z komutatorem)wymienilem rozrusznik i juz nie chcial zapalic teraz zapala ale chodzi tylko na 4 tloku myslalem ze kable WN ale kabelki wziolem od kolegi i jest to samo jest iskra tylko ze 1,2,3, swieca sa caly czas zalane....
Jak przewody od szczotek dotkną do komutatora to go spalą
Odpalanie na krótko nic ci nie da . Chyba ze miałbyś zepsutą klamkę pod kierownicą. Jak koledzy wyżej. Sprawdź masę . Jeśli aku masz ok. To najprawdopodobniej rozrusznik do naprawy . Tulejki i szczotki do wyniany ,oczyszczenie komutatora powinno pomóc.
Dziękuje za odpowiedzi.Może ktoś zna prostą budowe zgrzewarki do takich spraw??Mam jeszcze pytanie;ile może kosztować -wymiana szczotek,toczenie komutatora,wymiana smaru w rozruszniku? w przybliżeniu oczywiście:)) poprostu regeneracja rozrusznika(bez wymiany łożysk)
Jak wspomniał kolega wyżej przyczyn może być kilka. Rozrusznik kręci powoli ponieważ jest spadek napięcia w skutek zwarcia lub zbyt duże obciążenie mechaniki rozrusznika. Zwarcie może występować np.: wskutek zbyt dużego zapylenia w pobliżu szczotko-trzymacza. Często pył z zużywającego się komutatora oraz szczotek powoduje zwarcie, co jest bezpośrednią...
Pewnie,że mogę coś napisać.Wirnik cofał się w stronę tylnej tuleji.Na zimno było ok.Jak się nagrzał to komutator tarł o obudowę szczotek i robił zwarcie.Dałem podkładkę dystansową i usterka znikła.
Mogły zawieszać się szczotki lub nadpalić komutator.
Brudne lub nadpalone styki wewnątrz włącznika elektromagnetycznego. Możliwe też kończące się czy zawieszone szczotki: komutator zawsze jest leciutko zużyty mimośrodowo. jeśli akurat rozrusznik zatrzymuje się w "niższym" punkcie komutatora - nie ma siły się obrócić, brak jest pełnego przepływu prądu. I kolejna możliwość: uszkodzone niektóre "działki"...
Mogą być zatarte tulejki-łożyska w dodatku wirnik może być zaklinowany poprzez opiłki stojana . Więc rozrusznika jak nie rozbierzesz tak się nie dowiesz w czym problem, a tu można wyliczać: -Stojan -Wirnik -Szczotki, komutator -Tuleje, łożyska -Automat Przy okazji sprawdzisz wieniec i bendiks
Witam, czy nie towarzyszą temu jakieś delikatne odgłosy metaliczne/jakby próba ruszenia rozrusznika? Miałem dość podobne zachowanie, co prawda w Civic'u, wszystko działa, pewnego dnia po prostu nie chce zapalić mimo pełnej sprawności = problem z rozrusznikiem, szczotki starciły kontakt lub komutator wypalony itp. To, że czasem odpali, wynika prawdopodobnie...
Jakie uzwojenie komutatora?
Sprawdź rozrusznik na innym akumulatorze, jeśli będzie znacząca poprawa to znaczy, że aku do wymiany. Jeśli rozrusznik nadal będzie miał problemy to wymień tuleje (koszt około 5zł0, tylko uważaj, bo są bardzo delikatne. Zobacz jak wyglądają szczotki, jeśli są zużyte to też wymiana, wyczyść komutator oraz połączenia rozrusznika z akumulatorem.
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
Rozrusznik sprawdzałeś, może to jego wina? Szczotki, komutator, ułożyskowanie wirnika.
witam czy rozrusznik może ciężko kręcić dlatego że szczotki zbyt mocno dociskają do komutatora?? bo rozkręcałem mój i wszsytko wygląda ok a kręci ciężko cholera... zauważyłem że sprężyny mocno dociskają szczotki do komutatora... może przez to ciężko kręci...??? bo wszystko inne wygląda dobrze
i wyczyścic pomiędzy wycinkami komutatora
Mam jeszcze jedno pytanie koledzy. Chodzi mi o rozszyfrowanie nazwy "komutator K-70" w rozrusznikach np Więc tak ,znalazłem sklep gdzie moge kupić komutatory ale są różne typy . Chciałbym tylko wiedzieć co oznacza ta liczba K- 70, mogę się tylko domyślać że może chodzić o średnice ale nie wiem którą , jeśli wogule chodzi o średnicę.
Rozrusznik musisz wyjąć na zewnątrz i sprawdzić w jakim stanie są szczotki i komutator.
Witam problem może tkwić w szczotkach prawdopodobnie się zużyły rozbierz rozrusznik sprawdź stan szczotek przy okazji przeczyść komutator. Pozdrawiam
Wyczyszczenie komutatora pomogła. Pozdrawiam.
Zależy co chcesz odpalić bo jeśli starego Jelcza lub rosyjski ciągnik DT to najwyżej taka spawarka wykończy rozrusznik i akumulatory. Po kilku takich odpaleniach w zimie, albo zwęgli uzwojenia albo wypali komutator na wirniku rozrusznika. A jeśli chcesz odpalać coś bardziej współczesnego gdzie silnik sterowany jest przez komputer to nie widze powodzenia...
witam sprawdż mase silnika, jakie szczatki sie upalają? masowe czy +, jeżeli mocno wypalony komutator na wirniku rozrusznika to należy go przetoczyć, bicie nie większe jak 0,05 mm, sprawdż bo może nadpalone styki w stacyjce , jak była nieszczególna masa silnik karoca, pozdrawiam
Na wszelki wypadek sprawdź też przewody od akumulatora do rozrusznika. Szczególnie te grube masę i plus oraz zaciski na rozruszniku. Czasem warto zobaczyć szczotki i komutator. Z biegiem czasu rozrusznik może coraz wolniej kręcić silnikiem ( ale nam się wydaje że jest ok). Czasem silniki zaplają w chwili puszczenia kluczyka a nie długiego kręcenia....
Miałem podobny problem z alhambrą, pozmieniałem mapy w sterowniku i problem ustąpił, wymiana rozrusznika to krótkotrwały efekt a koszt jednak jest, lepiej już wymienić szczotkotrzymacz, przeczyścić komutator wirnika,wszystko wyczyścić/nasmarować i na jakiś czas też pomoże.
Posprawdzaj, to co doradzili Ci koledzy. Może się też okazać, że rozrusznik jest sprawny, a za "słaby" (rozładowany) jest akumulator. Jeśli dawno nie zaglądałeś do rozrusznika, to przy okazji sprawdź stan szczotek, usuń pył grafitowy, w szczególności z komutatora. Sprawdź podłączenie zasilania rozrusznika oraz przekaźnika.
rozrusznik komutator wymiana komutator rozrusznik komutator regeneracja rozrusznik
cannot convert mercedes stacyjki sprinter oświetlenie przez bluetooth
galmet wyswietlacz galmet wyswietlacz
Magnes drzwi lodówki Liebherr ICBN 30660-20F – lokalizacja i wymiana uszczelki oraz magnesu czujnika Renault Laguna II – różnice w budowie sprężyn tylnych, montaż góra/dół, oznaczenia SACHS KYB