Między "klepkami- lamelkami " komutatora występuje bardzo mały opór, może zostać potraktowany jako zwarcie. Najlepiej to sprawdzić na " brzęczyku" ( połówka transformatora) w zakładzie przezwajającym silniki. Sprawdź jeszcze przejście z klepek na masę (czopy wirnika). Jeśli jest- "kaput"
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
W moim silniku Minarelli 125 poszedł rozrusznik. Pomyślałem, że szczotki są winne a więc wymieniłem na nowe. Wszystko ok, podłączam bezpośrednio do akumulatora i rozrusznik zakręcił na początku szybko a po jakichś 2 sekundach zwolnił i obraca się z tymi samymi obrotami. Rozebrałem, pomyślałem, że coś źle złożyłem, pomierzyłem sam wirnik i parametry...
W takim razie pewnie rozrusznik zapewne komutator i szczotki. Ewentualnie słaba masa rozrusznika lub przekaźnik rozrusznika.
Witam mam problem z wirnikiem a dokładnie z komutatorem na jednej z blaszek osadza mi sie jakies gówno i jak szczotka stanie na tym gównie:P to rozrusznik nie trybi :[ a jak letko przesune wirnik to znowu działa da sie to jakos wypolerowac ????????? no chyba ze szczotki mam jakies z przemytu co wy na to ?????
Bo elektromagnes ma 2 uzwojenia: robocze, które go wciąga i podtrzymujące, to które mierzyłeś. Robocze jest podłączone drugim końcem do śruby zasilającej rozrusznik, jak skończyły się szczotki to nie było masy na tej srubie i uzwojenie nie działało. Zamiast kupować nowy elektromagnes kup nowy wirnik, albo zawieź Twój do tokarza, bo komutator w takim...
czasami to nie wystarczy. na witniku między uzwojeniem a bendixem masz taki czarny plast, taki pierścień. zdejmij go i pod niego wsadz tulejke, tak zeby ten plastik był bliżej bednuxu. tylko ta tulejka nie moze miec za duzej srednicy żeby nie dotykała uzwojenia wirnika bo przetrze lakier i moze zrobic zwarcie. a szczotki to podstawa i wyrowkuj komutator
Musisz wyciąć mikę z pomiędzy działek komutatora, a sam komutator przetoczyć. Trzeba toczyć ( po promieniu) aż do pierścienia dystansowego!
Nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale jeżeli rozrusznik kręci już po podłączeniu aku, czy włączeniu zapłonu to: Pier*olnij młotkiem w automat (to cieńsze okrągłe z kablami) na podłączonym aku. Jeśli pomoże to automat do wymiany.Jeśli nie pomoże to odłącz cienki kabelek od rozrusznika.Jeśli to pomoże to znaczy że masz zwarcie w instalacji. Jeśli rozrusznik...
Piszesz,że stoczyłeś komutator bo był nadpalony. A czy powycinałeś izolację pomiędzy poszczególnymi lamelkami komutatora?.Lamelki powinny wystawać ok.1-2 mm powyżej izolacji.W innym przypadku szczotki nie będą dokładnie dotykały lamelek i rozrusznik będzie słabo kręcił lub w ogóle nie ruszy.
Miałem identyczne objawy.Przyczyną był zbyt duży luz poosiowy wirnika w korpusie rozrusznika.Na ciepło komutator zbliżał się do masy i robił zwarcie.Jak zimny to tak jak piszesz.Z tą różnicą,że nie był to Opel.
To nawet mogą się kończyć szczotki i zależnie od tego jak zatrzyma się wirnik po poprzedniem odpalaniu, stykają lub nie - bo komutator nigdy nie jest idealnie równy! Rozrusznik to polecam oddać komuś do naprawy, natomiast takie drobiazgi jak wymiana filtra, świec, kabli czy nawet przedmuchanie dyszy wolnych obrotów w gaźniku - Kolega zrobi sam spokojnie!...
witam, kolego widzę ze masz zaciecie do elektromechaniki wiec spróbuj teraz to wszystko poskładać do kupy, wirnik a właściwie komutator musisz te przerwy pomiedzy lamelkami( te paski miedzi do których sa przylutowane przewody wirnika) musisz wypiłowac tak by były nizej od powierzchni lamelek około 1mm, a najlepiej to zrobić odpowiednio ostrząc sobie...
Nie jest to typowa usterka w tym modelu. Po prostu usterka jak w wielu modelach. Nie napisałeś jaki silnik .Ale to nie istotne bo : 4 x szczotki lutowane -25 zł 2 x tulejki a wymienić warto 20 zł automat - raczej nie do wymiany a możliwe po zbadaniu 60zł warto a nawet wskazane przetoczenie tzw, zabielenie komutator .i jak nie masz tokarki to sam sobie...
Robiłem rozrusznik sąsiadowi było to samo na początku słabo kręcił później pukał a na końcu nic. Winą był nierówno przypalony komutator (szczotki przylegały tylko krawędziami) po przetoczeniu było dobrze. Wymieniłem jeszcze tulejki i jeden przewód co idzie do cewek taki cienki w środku zaizolowałem bo był popękany. Szczotki także nowe i śmiga jak nówka.
Dziękuję za zainteresowanie się tym moim problemem. Już wyjaśniam: Przez te lata eksploatacji w rozruszniku był raz wymieniany bendix (12-13 lat temu), dwukrotnie wymieniono tuleje na wirniku i tyle samo razy kpl. szczotek, czyli normalne zużycie eksploatacyjne elementów. Komutator na wirniku jest w stanie b. dobrym. W zasadzie można przyjąć, że rozrusznik...
Znów głupoty wypisujecie. Widzę że większość nie zna zasady budowy i działania silnika rozrusznika. Urządzenie które zaproponował kolega, ma na celu zmniejszenie zużycia mechanicznych części rozrusznika.I nie tylko. Po uruchomieniu silnika, załączony rozrusznik może osiągnąć bardzo dużą prędkości obrotowych co skutkuje szybszym zużyciem szczotek, komutatora...
Witam, czy nie towarzyszą temu jakieś delikatne odgłosy metaliczne/jakby próba ruszenia rozrusznika? Miałem dość podobne zachowanie, co prawda w Civic'u, wszystko działa, pewnego dnia po prostu nie chce zapalić mimo pełnej sprawności = problem z rozrusznikiem, szczotki starciły kontakt lub komutator wypalony itp. To, że czasem odpali, wynika prawdopodobnie...
Mogą być zatarte tulejki-łożyska w dodatku wirnik może być zaklinowany poprzez opiłki stojana . Więc rozrusznika jak nie rozbierzesz tak się nie dowiesz w czym problem, a tu można wyliczać: -Stojan -Wirnik -Szczotki, komutator -Tuleje, łożyska -Automat Przy okazji sprawdzisz wieniec i bendiks
przewijacze raczej przewijają silniki indukcyjne, tam się uzwojenia w obudowie układa, nie trzeba tego wyważać, niema komutatora itd, a taki komutatorowy silnik jest dużo gorszy do przewinięcia bo często trzeba nowy komutator żeby pozagniatać druty w nim (można lutować do starego ale to się prędzej czy później urywa) do tego zwykle szczotkotrzymacz...
Słuchaj,tam masz dwa typy rozruszników-albo D9E (taki "złoty"),albo D6RA. Oba mają wspólny mianownik-talerzowy komutator.Częstym,powiem więcej-nagminnym problemem w nich jest niechlujstwo przy "remoncie" jego. Co masz zrobić?Wyjąć wirnik,i zanieść go do tokarza aby wyrównał komutator.Następnie zaszlifowanym brzeszczotem wytniesz izolację międzywycinkową,tak...
Wyjąłem rozrusznik, sprawdziłem, że nie ma przebicia, tulejki są ok. Wszystko działa, tylko przy podłączeniu przewodami do akumulatora przez "dotyk" pobiera bardzo duży prąd i wolno kręci. Podejrzewam, że na komutatorze nastąpiło zespawanie zwojów. Jak to można sprawdzić, że obieg jest skrócony? Mam tylko multimetr
Witam, Po przerwie zimowej, zabrałem się za uruchomienie agregatu chłodniczego SUPRA 544 MICRO (załącznik 1). Po załączeniu sterowania na tryb spalinowy silnik kreci się (wydaje się, że dość leniwie) lecz nie uruchamia się i wyskakuje błąd "low battery". W celu wyeliminowania problemów z akumulatorem, został podłączony inny akumulator centry 61 AH 600A....
Sprawdź czy nie ma wylutów na chorągiewkach komutatora.
Witam kiedyś na elektrodzie widziałem coś ala automatyczne odciecie rozrusznika. Pamiętem że to był prosty układ, chciałbym coś takiego wykonać lecz niestety nie mogę znaleść tego postu. Proszę o pomoc.
wymieniam komutator w wiertarce stary zdjęty i założony jest nowy. na komutatorze jest 24 ''segmenty'' z tego co wiem to pojedyńczy segment jest połączeniem końca jednego uzwojenia na wirniku z początkiem następnego itd.itd Dla 24rech segmentów komutatora powinno być 48przewodów ''końców i początków uzwojeń razem wziętych" a na mim wirniku jest 47 czy...
Czyli w skrócie rozrusznik do wyjęcia, a następnie rozebranie go na czynniki pierwsze. Jeśli to R11 to od razu proponuję wymienić tulejki, wyczyścić komutator i założyć nowe szczotki oraz ten bendiks. Chyba że masz szybkoobrotowy. Wtedy jest troszkę inaczej.
Rozbierz rozrusznik i sprawdź, czy szczotki nie są już zużyte. Może być też zużyty komutator na wirniku. Przed wymianą szczotek powinno się usunąć z rozrusznika pył ze szczotek, bowiem może on powodować zakłócenia w pracy rozrusznika (zwarcie). Jeśli będzie zużyty komutator, to raczej rozrusznik do wymiany.
rozrusznik nie ma siły przełamać kompresje To może coś nie tak z samym odprężnikiem :?: https://www.youtube.com/watch?v=a6o3gDDv... wyszlifowany kondesator Może chodzi o wyczyszczony, wygładzony komutator :D
Dzięki za wskazówki ,to się nazywa konkretna podpowiedz Dodano po 5 jak będę ustawiał to odpiszę jak się udała ta regulacja ,kompresja w silniku jest ok nawet rozrusznik ma co robić przy rozruch i przyznam że akumulator chodz nowy (110 aha ) to słaby to tego ciągnika przy zimie go odpalać (rozrusznik przeczyszczony komutator ,nowe tulejki ,szczotki...
Podczas pracy pod obciążeniem silnik pobiera prąd rzędu 170-180 A przy zasilaniu napięciem 12V z akumulatora. Boziu, a co to jest ? Rozrusznik ? Wcale bym się nie zdziwił, gdyby w projekcie miał pewne optymalizacje na jedną stronę obrotów, np wykonanie szczotki / komutator Powszechną odpowiedzią dla chcących półprzewodnikowo sterować silnik DC to jest...
szczotki mają całą swoją szerokością opierać się o komutator czyli wirnik musiałby być przesunięty w stronę tylniej obudowy (tam gdzie podkładka - półksiężyc) przykręć szczotkotrzymacz do tylniej obudowy, włóż wirnik i sprawdź czy wtedy szczotki są całe na komutatorze jeśli nie to sprawdź czy nie ma jakiś podkładek czy czegoś podobnego co by dystansowało...
Cyna elektrotechniczna ma temp. topnienia 190*C i jak kilka razy pod rząd włączymy rozrusznik potrafi spłynąć. Są cyny z dodatkiem srebra lub złota mają wyższe temperatury topnienia. Nawet jak mamy uzwojenie miedziane to może być to taka miedź do której nie czepia się cyna dlatego lepiej nie usuwać ze zgrzewu przewodu od szczotki. Jeszcze nie spotkalem...
Ursus 912 z oryginalnym rozrusznikiem R11B, ciężko odpala rano - rozrusznik nie daje rady obracać wałem. Ciepły silnik - pali OK. W ubiegłym roku traktor dostał nowe akumulatory 2x6 V - była nieznaczna poprawa, ale latem poranny rozruch był nadal ciężki. Grzały się zaciski prądowe na włączniku elektromagnetycznym więc go wymieniłem. Nie pomogło - zaciski...
Ostatnio robiłem rozrusznik z diesla isuzu.... no i po wyciągnięciu podpiołem na krótko i krecił dobrze przed ściągnięciem krecił ale słabo... przeczyściłem wszystkie styki i komutator drobnym papierem ściernym rozrusznik był nie do poznania...... może podczas krecenia szczotki iskrzą i komutator jest wypalony i rozrusznik jest poprostu słaby ja bym...
Jeśli kontrolki przygasają to elektromagnes bierze prąd a więc on tam dochodzi. Elektromagnes ma dwa uzwojenia, jedno do masy a drugie do drugiej śruby, tej co jest podłączony kabelek z rozrusznika. Jeśli działa tylko jedno uzwojenie to jest właśnie taki objaw jak masz. Drugie uzwojenie ma masę przez szczotki, wirnik rozrusznika tylko przez moment po...
Rano gdy odpalam auto rozrusznik bardzo wolno kręci (prawie nie może obrócić silnikiem) po dwóch trzech obrotach zaczyna kręcić normalnie. Jak już jest ciepły też można zaobserwować ten problem, kilka obrotów wolniutko potem kręci jak szatan. Rozrusznik wyciągałem, szczotki w porządku, komutator czysty. Proszę o pomoc.
Witam panów. Mam problem z rozrusznikiem wyrzuca ale nie kręci jak zewre żeby kręcił i wyrzucił to aż prostownik rozłącza szczotki i komutator czyściutkie, czy możliwe że jest spalony? Zaszła pomyłka i kolega podłączył do plusa na rozruszniku masę z aku i aż lekko słupek od aku stopiło a kabel od masy się lekko zadymił, wiem mój błąd bo nie sprawdziłem...
Rozrusznik generuje zakłócenia - Ciekawa teoria . Hehe - komedia i to czysta . Co to mechanicy internetowi wypisują ..... Nie dyskutuj bo akurat ty guzik wiesz. To najczęstsza przyczyna-rozsiane pole EM generowane przez rozusznik. Pamiętasz taki samochód jak ford siera z silnikiem N9A (gaźnik, z procesorem zapłonowym)? Guzik pamiętasz. Częsta awaria-ze...
Alternator: trzeba zasilić uzwojenie wzbudzenia - może z baterii, czy akumulatora, D+ do +, DF do -. A w rozruszniku najczęściej uszkadza się komutator - robi się zwarcie sektorów, albo zużyta szczotka wpada gdzie nie trzeba i coś blokuje mechanicznie. Uzwojenie raczej trudno uszkodzić.
Sprawdzałeś hamulec na kole zamachowym?. dzięki! :) A gdzie on ten hamulec się znajduje? gdzie go szukać? dodam jeszcze, że przy obraniu kołem w pewnym momencie pojawia się jeszcze inny dźwięk taki jakby "brzdękniecie" sprężynki, blaszki itp. Sprawdziłem w międzyczasie rozrusznik na ew. przebicie i jest ok. przebicia nie występują na żadnej sekcji....
Najlepszy sposób na sprawdzenie rozrusznika czy kręci, to podpięcie go na krótko, pomijając elektromagnes. Trzeba wcześniej odkręcić od niego przewody zasilające idące z samochodu. Jeśli nie obróci, to trup. Najprawdopodobniej zatarte łożysko ślizgowe (wałek wirnika zardzewiał pod łożyskiem ślizgowym i je rozepchało, a to się zaklinowało), to może być...
Zwarcie było na zaciskach bo rozrusznik chciał kręcić a napięcie było za niskie z winy akumulatorów. Tulejki i komutator do sprawdzenia. Elektromagnes jak się skleił to też do wymiany. Dawniej można było do niego kupić miedziane śruby i wymienić.
Jeżeli jest to MTZ, to rozrusznik ma płaszczyznowy komutator i warto czasem sprawdzić jego stan. Drugą sprawą jest, że te rozruszniki maja niską sprawność.
Do mnie trafił kład z identycznymi objawami . Jak sobie przedmówca z tym poradził ? Dodano po 2 Rozebrałem rozrusznik , przeszlifowałem komutator wyczyściłem przesmarowałem i poskładałem . Zapalił i działał prawidłowo . Raz tylko odpalił na tym rozruszniku , dalej to samo . Kazałem klientowi kupić nowy - jakiś lepszy rozrusznik .
Proponowałbym w pierwszej kolejności zajrzeć do rozrusznika. Przejrzeć szczotki komutator i tulejki na wirniku. Inaczej rozrusznik będzie pobierał ogromny prąd z akumulatorów a będzie ledwo krecił. Poza tym Perkinsa jest łatwiej przełamać niż 2 cylindry w C330. Jak rozrusznik będzie sprawdzony to pozostaje jeszcze stan przewód masy i plusa czy nie powstają...
bendiks dziala a zwiera styki prądowe na wirnik? komutator byl dobry na wirniku?
Sprawdź rozrusznik na innym akumulatorze, jeśli będzie znacząca poprawa to znaczy, że aku do wymiany. Jeśli rozrusznik nadal będzie miał problemy to wymień tuleje (koszt około 5zł0, tylko uważaj, bo są bardzo delikatne. Zobacz jak wyglądają szczotki, jeśli są zużyte to też wymiana, wyczyść komutator oraz połączenia rozrusznika z akumulatorem.
Brudne lub nadpalone styki wewnątrz włącznika elektromagnetycznego. Możliwe też kończące się czy zawieszone szczotki: komutator zawsze jest leciutko zużyty mimośrodowo. jeśli akurat rozrusznik zatrzymuje się w "niższym" punkcie komutatora - nie ma siły się obrócić, brak jest pełnego przepływu prądu. I kolejna możliwość: uszkodzone niektóre "działki"...
Normalny rozrusznik, konstrukcja spotykana w samochodach osobowych. A jak wygląda komutator i reszta wirnika? A akumulator sprawny, naładowany?
Zależy co chcesz odpalić bo jeśli starego Jelcza lub rosyjski ciągnik DT to najwyżej taka spawarka wykończy rozrusznik i akumulatory. Po kilku takich odpaleniach w zimie, albo zwęgli uzwojenia albo wypali komutator na wirniku rozrusznika. A jeśli chcesz odpalać coś bardziej współczesnego gdzie silnik sterowany jest przez komputer to nie widze powodzenia...
właśnie wróciłem z garażu klemy i przewody przeczyszczone i jeszcze raz wyciągnełem rozrusznik i rozkręciłem go okazało się na moje oko, że komutator będzietrzeba przetoczyć bo jest nadpalony wkilku miejscach ale to jutro pojadę do elektryka na dokładną diagnozę. Za pomoc dzięki.
Zużycia to tam nie widać. Luzu miedzy wałkiem a bendixem nie ma, w głowiczce jest łożysko igiełkowe. Szczotki są, komutator nie wytarty.
rozrusznik komutator wymiana komutator rozrusznik rozrusznik komutator regeneracja
brother reset licznika bębna massey ferguson sterownik skrzyni toyota toyota camry
przecinarka plazma ranking telefon
Setra - zimno w środku: diagnostyka ogrzewania Zdalne sterowanie temperaturą w piecu Junkers - jak to zrobić?