Wyczyść komutator i szczotki. I zobacz czy są rowki/uszczerbienia na komutatorze
Zobacz czy nie jest przypalony na rowku komutatora Jesli tak to do wymiany silnik P
To prądnica nie żyje i tyle na początek. Przetocz komutator wyczysć rowki miedzy blaszkami komutatora i załóż nowe szczotki.
Spoleruj komutator i wyczyść rowki między miedzanymi blaszkami.
Przed wyrównaniem komutatora warto pogłębić szczeliny między działkami. Po przetoczeniu znowu trzeba sprawdzić głębokość rowków między działkami komutatora.
Sprawdziłem zwykłym multimetrem opór wycinków komutatora, mierzyłem je obok siebie 1-2 2-3 itd. Wychodzi wszędzie 3.6Ω, a na jednej parze prawie 19Ω. Wyczyściłem te rowki na komutatorze, jeden rowek jest mocno wypalony. Komutator jest w miarę czysty, tylko w okolicy tego mocno "wypalonego rowka" jest czarno od szczotek. Iskrzenie jest mocne...
Witam, mam problem z silnikiem od kosiarki. Pobór mocy kosiarki jest zgodny z parametrami kosiarki. Natomiast jest problem z komutatorem. Wymieniłem szczotki, porobiłem pomiary multimetrem, nie ma zwarcia, jak również rezystancja w każdym miejscu na komutatorze jest taka sama. Lekko przeczyściłem komutator, rowki też przeczyszczone. Po uruchomieniu,...
Ech te fiatowskie rozruszniki. Ciężkie są na akumulator. Są to rozruszniki bez przekładni planetarnej. Pobierają dużo prądu. W twoim przypadku konieczna jest wymiana tulejek. Od razu szczotki, przeczyścić rowki na komutatorze ostrym nożykiem. Przed złożeniem wato tulejki pomoczyć w oleju z 12 godzin i maznąć lekko smarem ceramicznym, albo białym. Obejż...
pomysl, po co chcesz wymieniac tranzystory zasilajace went, skoro on nie chce pracowac nawet jesli podlaczysz go bezposredniu do aku ??? Sprawdz to co pisali poprzednicy: czystosc komutatora, rowki , opory toczenia.
Nie tyle opory kręcenia są istotne, oczywiście bez przesady, ale zbierający się w rowkach komutatora pył, który powoduje prace "na zwarciu" i zwiększa pobór mocy.
Drobnym papierkiem oczyść ręcznie, możesz jedną ręka owinąć papier wokół komutatora a drugą kręcić wirnik, ewentualnie trzymać wirnik sztywno a kręcić papierem. Po przeszlifowaniu wyczyść dokładnie rowki pomiędzy wycinkami komutatora w miejscu izolacji oraz na końcu sprawdź czy nie ma zwarć pomiędzy wycinkami komutatora. Jest taka zasada, że przed pierwszym...
Rowki czyste komutator się świeci jak nowy a może to dla tego ze szczotki są nie dotarte Dodano po 3 rowki czyste komutator się świeci jak nowy a może to dla tego ze szczotki są nie dotarte Mniej iskrzy niż przed szlifowaniem ale żeby zaczęła się kręcić trzeba zakręcić palcami
Nie ma to związku z tą blaszką jest to jedynie zapadka regulatora sprzęgła a jej miejsce zaznaczyłem na zdjęciu. Przypuszczam, że silnik zakończył żywot być może jedynie zaklejony komutator i wystarczy wyczyścić w nim rowki. Trzeba by sprawdzić silnik na "krótko" z pominięciem przełącznika. https://obrazki.elektroda.pl/7105360100_...
Rowki czyściłem, komutator przetarłem papierem 2500, nadal to samo. Jaka pewność, że może być to wina wirnika?
Komutator ma rowki zrobione przez szczotki. Pytanie czy dam radę sprawdzić diody w domowych warunkach czy może lepiej oddać to do warsztatu?
Wyczyść rowki komutatora w silniku.P
Wyczyść dokładnie rowki komutatora,komutator(delikatnie papierem ściernym, lub pumeksem) Iskrzenie spowodowane może być przerwą w uzwojeniu wirnika lub stojana.
Komutator tam jest jeden, wyczyść rowki pomiędzy lamerkami komutatora i cały komutator przejedź drobnym papierem ściernym.
Słuchaj-to typowa usterka w punto\stilo.Przyczyna jest prozaiczna-makarony źle skonstruowali silniczek.Błąd konstrykcyjny polega na tym że są za głębokie rowki pomiędzy działkami komutatora,w rowkach tych zbiera się pył se szczotek,utwardza tam,i powoduje skrót.Naprawa prozaiczna-ostrą igłą należy ten osad usunąć. Tyle.
Do smarowania można używać zwykłego smaru do łożysk, ale są to łożyska kryte z zapasem smaru, którego wystarczy do końca "żywota" łożysk. Turbinę odkręca się jedną nakrętką na końcu wirnika silnika - sama schodzi. Trzeba tylko pamiętać o kolejności ułożenia elementów. Proponuję jednak wymienić łożyska na nowe /to niewielki koszt/ i wyczyścić komutator...
Powinien być bezpiecznik 25A jeżeli ten spali to dmuchawa ma zanieczyszczone rowki komutatora na wirniku.P
sprawdź silnik bo często robi się zwarcie na komutatorze więc przeczyść rowki bo najprawdopodobniej to jest główną przyczyną uszkodzenia bezpiecznika
Silniki które rozebrałem -komutator mocno wytarty- rowki od szczotek- W przegrodach, znajdowały sie ubytki z komutatora i robiły niekiedy zwarcie -układ zasilania silniczka gorący .Po takiej regeneracji pracuje, jednak nie uważam to za naprawę . Najlepiej byłoby wymienić na nowy-(komutator) Nie znam firmy która handluje silniczkami -dlatego pytałem...
Cześć! Założyłem nowy wirnik do silnika i po uruchomieniu zionął ogniem,po zdemontowaniu zmierzyłem suwmiarką średnicę komutatora i okazało się, że jest jajo.Przetoczyłem w tokarce komutator,przeczyściłem rowki pomiędzy lamelkami i po złożeniu silnika działa poprawnie.Tak przytrafiło mi się 2 razy.
Jako, że odkurzacz jest po gwarancji, gdy zaczął szwankować (utrata mocy, zapach spalenizny), oddałem go do naprawy do autoryzowanego serwisu Zelmera. Podobno wymieniono wirnik silnika. Po kilku odkurzaniach, problem powtórzył się i odkurzacz ponownie oddałem do serwisu. Przy odbiorze pani stwierdziła że jest sprawny, ale nie wiedziała co z nim robiono....
Czy po przetoczeniu dokładnie wyczysciłeś rowki w komutatorze?Czy na szczotkach nie zauważyłeś nadmiernego iskrzenia?
Mam wiertarkę B&D D240 RT QUATRO 600W i też lekko iskrzy.Padła mi w niej płytka z elektroniką, która obecnie jest niedostępna. Ja na miejscu Kolegi poszedłbym z tym wirnikiem do serwisu zajmującego się naprawą wiertarek i ich zapytał - ja tak robię jak mam z czymś kłopot, którego sam nie umiem rozwiązać. Ale wracając do samych wirników, to iskrzenie...
Według mnie jest to naturalne, że szczotki szybciej się ścierają przy mniejszych obrotach. Mają więcej kontaktu z komutatorem, a w nim są rowki i te rowki zdzierają warstwy szczotek. Im obroty wyższe, tym mniej kontaktu z rowkami mają szczotki, a jeśli obroty będą zbyt duże, to szczotki nie zetrą się bardziej, ale wtedy mogą się spalić. Zasada taka...
tuning marek ma racje dokladnie wyczyscic komutator,zwłaszcza miedzy rowkami i jesli nie pomoze to przegrzane jest uzwojenie
Czy zamiast toczyć komutator, można umieścić wirnik w wiertarce i użyć grubszego papieru a następnie cieńszego do wypolerowania? Obecnie komutator nie ma rowków i wydaje się być równy.
Dlaczego prądnice szeregowe są coraz rzadziej stosowane?? Gdzie? w samochodach. Bo w odróżnieniu od alternatorów mają komutator i szczotki szybciej się zużywają niż na pierścieniu ślizgowym alternatora. W prądnicy trzeba co jakiś czas czyści rowki komutatora. Komutator może ulec wypaleniu, lamelka odpadnie.
Kondensator przeciwzakłóceniowy przy alternatorze jest zamontowany?Jeśli tak to sprawdz szczotki lub komutator(może mieć rowki od szczotek).Jeśli szczotka słabo dolega wtedy iskrzy i dlatego ten gwizd.
Po włączeniu młynka do kawy Esperanza (taki najtańszy, żadnych elektronicznych części nie zawiera, w środku nic specjalnego nie ma poza wirnikiem) iskrzy że widać przez obudowę jak sadzi iskrami w środku i zaczyna śmierdzieć spalenizną. Postanowiłem go naprawić oczywiście jeżeli się da: Dotychczas wykonałem poniższe czynności: - rozebrałem młynek, -...
Już przyszedłem do domu od mechanika. Tam są wyraźne rowki na pierścieniu komutatora, mechanik chce go oddać do jakiejś firmy Bosha do regeneracji, jestem ciekaw, ile to będzie kosztować i czy nie lepiej by było dla tak starego samochodu, który planuję i tak w najbliższym czasie zezłomować, kupić używany alternator na szrocie.
To na 100% wina szczotek.Nie wystarczy je wymienić.Trzeba przeczyścić opalony komutator,wyczyścić potem rowki miedzy jego działkami,uważając by nie uszkodzić miedzianych działek, a szczotki dotrzeć wstępnie na skos papierem ściernym w kierunku i do kształtu komutatora.
Jak na razie temat odpuszczam. Wyczyściłem dokładnie rowki w komutatorze. Dotarłem delikatnie szczotki pumeksem przy napięciu 50V. Zapach znikł, iskrzenie minimalne przy samej szczotce. Pacjent rokuje dobrze :D Poużytkuję parę dni i jak wszystko będzie ok to zamknę temat :)
Iskrzenie nie musi oznaczać uszkodzonego wirnika. Przede wszystkim sprawdź jak szczotki przylegają do komutatora. W następnej kolejności przeszlifuj komutator papierem ściernym i wyczyść igłą rowki z pyłu. Silnik musi być mocno zbity i skręcony. Istnieje jednak możliwość uszkodzenia wirnika przy wymianie łożysk, ale tego nie da się już naprawić. Jedynie...
Hej, tu bardziej chodzi o wydajność pompy (ciśnienie) niż o prąd jaki pobiera, U mnie prąd skakał i był wskaźnikiem źle działającego układu paliwowego. Ale kiedy osiągnął wartość 5A samochód zapalał. Założyłem, że pompka się zużyła (zacina się, kleszczy lub ma wyrobiony komutator (rowki na szczotkach) i niejako się rozpędza dając nominalne warunki po...
Po odpaleniu silnika na nowych szczotkach należy dotrzeć je specjalną pałeczką ścierną. Komutator jak wyglądał ? rowek jusz jest? Wypadało by tesz przetoczyć komutator. Bez tego bedzie cykać jeszcze długo, tymbardziej że dałes utwardzane i komutator przez to ucierpi. PS: NIGDY nie wymienia sie szczotek na używane !!! docisk jest nierównomierny i objawia...
Po to są sprężynki przy szczotkach żeby kompensować zmiany średnicy - jak szczotka "wyskrobie" na jakąś głębokość to efekt jest taki sam. Komutatory przetacza się tak żeby wyrównać do tego najniższego punktu właśnie, usuwając wżery, rowki i inne nierówności. Jeśli dobrze to zrobić to nic się nie niszczy, silnik może jeszcze długo pracować i zwiększa...
proponuję najpierw przeglądnąć silnik dmuchawy czy nie jest zatarty i czy rowki na komutatorze są czyste wyeliminować przyczynę a nie skutek awarii
Teoretycznie może, ale ja bardziej obstawiał bym na komutator. W rowkach zbierają się opiłki startych szczotek i metalu wiec powodują dużą upływność. Generalnie silniki po dłuższym postoju ( nie mówiąc już o zalaniu wodą) powinno się suszyć zasilając je obniżonym napięciem, bo jeśli woda wniknęła do uzwojeń to trzeba ją odparować wygrzewając uzwojenia.
Powiem kolego supchem inaczej. Dosyć znacznie ją starło na tyle że nie styka z wirnikiem, druga szczotka styka. Jak Włączyłem szlifierke to poszły iskry a potem dym. To wyczyszczenie komutatora coś da? Rowki także trzeba wyczyścic od wirnika??
W siłownikach 24V są silniki komutatorowe. To oznacza klasyczne problemy na styku szczotka - komutator. Trudno jest napisać/zgadnąć jaki problem występuje u Ciebie, ale napiszę o tym co spotkałem do tej pory pod względem częstości występowania. 1) zużyty grafit szczotek plus wilgoć "zakleiły" rowki komutatora i zwierały - wyczyścić komutator i pogłębić...
(at)andrzej20001 Sprawa jest bardziej skomplikowana troszkę. Auto to Fiat Freemont 2.0 Multijet. Zginęło ładowanie, więc wyjąłem alternator, okazało się, że poprzedni właściciel samochodu założył chińczyka. Nie widziałem sensu tego regeneracji, kupiłem więc używany oryginał, sprzedający mówił, że u siebie założył zamiennik, a ten oryginał oddał do firmy...
Ale zbyt krótkie szczotki mogą nie sięgać do wirnika i możliwy będzie brak kontaktu. Mocne iskrzenie to przeważnie ze szczotkami jest coś nie tak np. krótkie. Mogą też się zawieszać w szczotkotrzymaczu. Sprawdź czy chodzą luźno. Na iskrzwnie możą mieć wpływ zanieczyszczone rowki komutatora. W twoim przypadku obstawiam zawieszone lub krótkie szczotki....
Komutatorowi trzeba wyczyścić rowki, wyszlifować drobnym papierem ściernym i dotrzeć dokładnie szczotki. Zrób zdjęcia jak dokładnie wyglądają szczotki i komutator
Tą wypaloną podszlifuj do kąta tej z rowkami, założ , przylutuj kondensator i sprawdź przez chwilę. Jak pójdzie to szukaj nowych szczotek .Nie zaszkodzi też przemyć komutator IPA.
przyczyną dźwięku były wytarte tuleje z mosiądzu/miedzi a co za tym idzie wirnik obcierał o stojan. Do tego jeszcze szczotki były na wykończeniu, a sam komutator miał b.duzo rowków. Wystarczyło przeczyscic wszystko, przesmarować, komutator pilnikiem a potem papierem sciernym wyrównać oraz wymienić wszystkie tuleje. Rozrusznik kręcił jak szalony nawet...
komutator jest w porządku, widoczne rowki, lamelki tez sa w porządku chciałbym tylko dodać ze w serwisie komutator był szlifowany Zdanie zaczynamy z dużej litery i kończymy kropką. Moderator ; Krzysztof Reszka
Według mnie przezwajający nie wymieniają komutatora,tylko robią nowe uzwojenia i zostawiają stary komutator. Tak robią tylko partacze. Porządna firma zawsze wymienia komutator, przetacza go, frezuje rowki, wyważa, wymienia łożyska na markowe i na końcu dociera komutator. Po takiej robocie silnik jest prawie jak nowy.
Komutator przeczyściłem leciutko a rowki są drożne, nie pozapychane. Kręcenie ręcznie główką wiertarki nie powoduje żadnego problemu, szczotki ładnie chodzą.
Wirnik wcale źle nie wygląda ... wygląda dobrze więc chyba nie jest uszkodzony, chyba że zdjęcia wszystkiego nie pokazują, To czarne to jest ślad po szczotkach a na spalone nic tu nie wygląda. Wyjmij szczotki i wyczyść komutator drobnym papierem ściernym, tak jak mówiłem sprawdź stan łożysk i szczotek(min 1cm) - Sprawdź styk szczotek z komutatorem i...
Byłem zdziwiony patrząc na właśnie te rowki i stan komutatora, były czyste szczotki wyglądały jak by były z dodatkiem miedzi lub czegoś podobnego bo nie były czarne. Ilość biegunów by sprawdzić to nie wystarczy sprawdzić miernikiem przejścia na komutatorze i podzielić to przez 4, bo dwa przejścia dają 1 biegun.
Sprawdź i oczyść wirnik rozrusznika, może ma zabite rowki komutatora, wtedy słabo kręci, pobiera bardzo duży prąd i może to powodować grzanie a wręcz spawanie włącznika.Przyczyną może być też słabe masowanie deski rozdzielczej, są tam tylko 2 śrubki, które też się nagrzewają a nawet mogą stopić z tyłu obudowę akumulatora gdy są zardzewiałe. Ja tak miałem...
tak jak jak jeżdze tak z dnia na dzien to spoko wszystko pali sprawdziłem ladowanie i jest dobre (13,5V pod obciążeniem). prosze o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. Za niskie ładowanie albo akumulator kiepski, gdyby były zabite rowki komutatora kręcił by zawsze słabo,ale spróbować możesz.P
Regulator jest na alternatorze, pod osłoną z tworzywa sztucznego, do której zdjęcia należy wykręcić trzy wkręty i odłączyć przewody (po uprzednim zdjęciu klemy z akumulatora). Regulator wraz ze szczotkami mocują dwie śruby - po ich wykręceniu zobaczysz, ile wystają szczotki i czy przylegają do pierścieni ślizgowych, niepoprawnie zwanych komutatorem....
U mnie w innych modelach taka sama sytuacja była, pomogło przetarcie papierem ściernym na klocku na tokarce i oczyszczenie rowków komutatora oraz oczyszczenie pozostałych elementów w pierwszym okresie nie przeciążam wymagane jest aby szczotki trochę się ułożyły i dotarły. Szczotki Hitachi Carbon Brushes 999041. Jeszcze nie zdarte do końca.
Kiedyś naprawiałem takie silniki przyczyną usterki było zacieranie się piasty i w wyniku tego palenie szczotek, i bezpiecznika. Musisz rozebrać silnik przez rozgięcie uchwytów wyczyszczenie i nasmarowanie piasty smarem (nie WD40), oraz rowków komutatora, i oczywiście sprawdzić szczotki . W jednym przypadku miałem dodatkowo wytopiony szczotkotrzymacz.
W takim razie rozbierz silnik i jeszcze raz wszystko posprawdzaj. W większosci silników szczotki można założyć na lewą i prawą stronę, trzeba sprawdzić, czy mają dobry styk z komutatorem, prawidłowy kąt, czy wirnik jest czysty, czy nie ma rowka po starych szczotkach.
Szczotki są jeszcze długie, około 1,5 cm. Podmieniłem na inne i jest to samo. Mierzyłem opornikiem komutator i nie ma nigdzie zwarcia. Rowki tez delikatnie przeczyściłem igłą i dalej iskrzy. Jak można sprawdzić, czy wirnik jest dobry?
Sam twierdzisz, że dołożyłeś podkładek i rozrusznik jest ściśnięty, może to właśnie utrudnia mu osiągnąć właściwe obroty i uruchomić silnik. Sprawdź szczotki w rozruszniku, może się kończą i słabiej dotykają komutatora, który też należy oczyścić i "udrożnić" rowki komutatora z pyłu szczotkowego, który może robić zwarcie. Akumulator musi być naładowany,...
Rozebrałem wiertarkę jeszcze raz, okazało się że paski miedzi na komutatorze są zwarte. Małym śrubokrętem przeczyściłem rowki i wiertarka ożyła.
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Komutator..ma 20 lat.. Więc w jego rowkach zgromadziło się sporo pyłu ze startych szczotek, weź jakiś cieniutki śrubokręt lub ostry, szpiczasty nożyk i wyczyść komutator. Taki pył przewodzi prąd, co sprawia, że silnik pobiera znacznie więcej niz powinien i pali się regulator obrotów
Rozumiem że regulator jest razem ze szczotkami, bo nie pamiętam dokładnie. A jak wygląda komutator, jest mocno wyślizgany.Ma głębokie rowki?
Jeżeli twoje rowki w komutatorze mają głębokość 1mm to myślę że nic nie wykombinujesz bo to alternator do remontu ponieważ pierścienie mają ścianki 1mm i prawdopodobnie nie masz przejścia przez wirnik. A jeżeli coś tam zaskoczy to na bardzo krótką metę dlatego bez zastanawiania wymontować i dać do naprawy.P
Na razie naprawiłem silnik napędu płyty. Wymontowałem szczotki, przepłukałem porządnie wd40, potem wyczyściłem szczeliny komutatora i sam komutator (miękką nitką +WD40). Na razie wszystko chodzi, ale myślę, że niezbyt długo, ponieważ komutator ma już spore rowki a i szczotki przytarte nieco. Muszę znaleźć zamiennik silnika. Na razie temat do zamknięcia.
Najpierw sprawdź akumulator aremometrem czy wszystkie cele w nim maja jednakową gęstość.wystarczy jedna cela będzie na aremometrze wskazywała pole czerwone to będzie oznaczać akumulator do wymiany. Co do rozrusznika sprawdź na nim komutator wyczyść rowki na nim przy pomocy szpiczastym narzędziem aby usunąć pozostałość grafitu w rowkach które może powodować...
Przed regeneracją alternatora też migało. Alternator miał mocno zużyte pierścienie ślizgowe (komutator), były w nim głębokie rowki od szczotek. Dodatkowo szczotki też się kończyły. Myślałem że dlatego miga. Ale po wymianie w/w elementów jest tak samo.
Podłączałem go pod 24v i obracał się powoli i tak skokowo. Opory na poszczególnych cewkach są różne, na jednej z 2 na innej 4 a na jeszcze innej 8 Ohm. Dodano po 7 Panowie, problem rozwiązany! Całkowicie przypadkowo rozebrałem jeszcze raz silnik i czyściłem komutator. Z rowków pomiędzy tymi płytkami pęsetą wygrzebałem resztki smaru pomieszanego z pyłem...
Witam. Tak, trzeba BARDZO dokładnie przeszlifować komutator i szczotki. Najprościej zrobić to, włączając silnik bez obciążenia na wolnych obrotach i czekać, aż szczotki dopasują sie do komutatora (docieranie) - zakładam, że komutator masz wyrównany np. przez stoczenie nierówności na tokarce, potem oczyszczenie rowków między segmentami komutatora. Później...
Proponuję obejrzeć komutator silnika, czy nie jest wypalony. Dokładnie obejrzyj rowki między płatkami, bo może się okazać, że wirnik ma zwarcie. Jeżeli powierzchnia komutator jest gładka prawdopodobnie silnik będzie ok. Jakość silników szczotkowych jest kiepska, szczególnie w sprzętach nisko budżetowych. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Przed napisaniem tutaj wymontowałem i rozkręciłem silnik. Komutator wyczyściłem drobnym papierem, rowki również czyściłem - silnik pracuje tak samo jak przed. Mówiąc panewki masz na myśli łożysko? ponieważ nie zauważyłem tam nigdzie panewek jako takich a jedynie jednolite łożysko ślizgowe. Nie smarowałem go bo akurat nie mam nic przy sobie. Czy w ogóle...
Dziękuję za pomoc w ustaleniu maszyny. Rozkręciłem, w oczy wrzucił się komutator, a właściwie brak rowka pomiędzy działkami, czy tak był zbudowany komutator? Czy poprostu jest już wyeksploatowany? :( do tego do wymiany szczotki i włącznik, wentylator ma połamane łopatki. http://obrazki.elektroda.pl/6497123200_1... http://obrazki.elektroda.pl/4238001500_1...
Prądnicy nie podejrzewam, ponieważ przeszła kapitalny remont. Może nie wyrażę się fachowo, ale stojan po podaniu napięcia prawidłowo wytwarza pole magnetyczne (nie ma przebicia). Podobnie wirnik nie ma przebicia. Komutator został wyrównany, rowki między celami wyczyszczone. Założone nowe łożyska. Nowe szczotki zostały dotarte do kształtu komutatora....
Sprawdź jeszcze raz szczotki może się zawieszają? silniki boscha mają słabe komutatory przegrzewa się miedź przy krótkich szczotkach:!: a, sprawdż szczotki b,wyczyśc komutator drobnym papierem ściernym c,sprawdż czy nie ma wypaleń d,zeszlifuj brzeszczot i przeczyść rowki pomiędzy lamelami(wycinkami) komutatora
mialem podobny problem!!! wymienilem mase miedzy silnikiem a karoseria - dalem najgrubszy przewod jaki mialem pod reka:) (bo za ten kawalek tasmy dalbym pewnie z 20 zl) wyjolem rozrysznik i srubokretem poglebilem "rowki" w komutatorze bo sie troche zlewaly!!! po takiej operacji przed dluzszy czas bylo dobrze Pozdrawiam
Sprawcą iskrzenia silników komutatorowych jest, prawie zawsze, WIRNIK. Tenże składa się(nie wchodząc w szczególiki) z komutatora i uzwojenia. Aby dociec przyczyny iskrzenia, należy ,,zbadać stan zdrowia" tych dwóch ,,narządów". Postępuj tak: 1- Zmierz wartość prądu pobieranego przez silnik szlifierki (wystarczy do tego kilka sekund) i napisz wynik pomiaru...
No niestety wygląda na uszkodzony wirnik. Ale jak będziesz miał jeszcze chwilę czasu to: 1. Zablokuj szczotki w szczotkotrzymaczach, jak pociągniesz za miedziny drucik od szczotki na zewnątrz, one sie zablokują w środku. Rozłóż cały silnik na części pierwsze, wyszczyść do błysku komutator drobnym papierem sciernym (800), przeczyść rowki komutatora nożykiem...
Przede wszystkim powinieneś dopiłować koniec szczotki pod kątem wg starej. Szczotki najlepiej dotrzeć przykładając pumeks do komutatora przy wolno kręcącym się silniku (zasilanym np z regulowanego autotransformatora). W Twoim przypadku najlepiej będzie jak po uzyskaniu kąta delikatnie przedrapiesz koniec szczotki brzeszczotem, uzyskując niewielkie rowki,...
sprobowac zawsze mozesz naprawic, chyba drogie takie szczotki nie sa... ja mialem cos podobnego z wiertarka, ale przeszlifowalem drobnym papierem sciernym, zrobilem nowe szczotki, nozykiem lekko poglebilem rowki pomiedzy plytkami komutatora i wiertara dziala do dzis :)
Jeśli biegi terenowe działają to pewnie blokada ze sprzęgła jest ok, ja miałem kiedyś z tym problem bo łożysko na jednym z wałków skrzyni się wybiło i podobne problemy się pojawiały. Co do silnika top jak masz robić remont to zrób go od razu i nie pal na razie ciągnika. Wymień po remoncie wszystkie oleje, oraz sprawdź i ustaw wtryskiwacze. W pompie...
I w końcu przyszedł czas na pompę. Po zdjęciu dekielka od strony komutatora wysypało się kupę zmielonego na pieprz syfu. W szczotkotrzymaczu jedna ruchoma szczotka, prawie nowa a pozostałe zdarte do imentu i zblokowane w prowadnicach. Nie umiem sprawdzić stojana ani wirnika, lecz komutator chcę przetoczyć i oczyścić rowki. Teraz pytanie do forumowiczów,...
W przypadku uszkodzenia diody nie osiągałby 14.4V i to przez długi czas Komutator nie ma zbyt dużych rowków ,także szczotki raczej wykluczam Dodam że regulatory (stary oraz nowy) różnią się opornością
Marka tu nie ma znaczenia &-)))) ale skoro ma to pomoc to jest to polonez 1,6 gli wieku 10 latka, alternator był juz kilka razy wyciagany, a to łozyska, a to diody wymienione. Szczotki były tak mniej wiecej w połowie zuzyte, były tez i male rowki na komutatorze, stad moje przypuszcenia ,ze zrobił sie moze mały owal i dlatego jet to pulsowanie.
Prawdobodobnie uszkodzony jest wirnik, luz może mieć jescze łożysko albo szczotki w szczotkotrzymaczach. Spróbuj wyczyścić rowki między lamelkami wirnika, przemyj komutator np. spirytusem uważając aby nie dostał się do szczotki i uzwojeń.
Witam kupiłem używaną pilarkę makity 5903r i mam mały dylemat czy aby na pewno wszystko jest z nią ok, tzn. czy iskrzenie jakie w niej występuje jest normalne czy to nie wróży nic dobrego??? https://youtu.be/UDleBPpLknQ Z racji tego że nie mogę jej na razie rozebrać sprawdziłem tylko szczotki i mają około 15mm lecz na obu są powycierane rowki (bruzdy)...
Wracam po dłuższej przerwie, niestety nieco bardziej zdołowany... Dorwałem się w końcu do tokarki, komutator przetoczony, wyczyszczony, rowki wyczyszczone, lamelki sprawdzone pod mikroskopem, generalnie cud malina, chociaż w jednym miejscu zauważyłem odbarwienie pod lamelką (wrzucę niedługo foto poglądowe). Zamówiłem nowe szczotki bo poprzednie były...
Szczeliny lamel poprawialiśmy szlifiereczką I to był powód tego że szczotki z początku trochę hałasowały , należało użyć skrobaka widiowego specjalnie wyprofilowanego (trójkąt ) i rowki na końcu nim poprawić by je sfazować .
Moim skromnym zdaniem Kolega nieco się myli - Czy rozbierałeś kiedyś taki wiekowy silnik? (w sumie to stosowany też w wielu innych modelach gramofonów "zachodnich" klasy premium z tamtych czasów) bo ja tak i jest to koszmar - szkoda, że zdjęć nie zrobiłem. Problem właśnie polega na zużyciu szczotek i komutatora - jeszcze raz zaznaczę szczotki są wykonane...
Kolego i tak wypadało by wyczyścić styki w regulatorze, później wyczyścić rowki w komutatorze prądnicy a na końcu lekko przelecieć drobnym papierem sam komutator. Będziesz naprawiał na raty? Już dawno być rozkręcił regulator i przeleciał styki papierkiem zamiast czekać aż ktoś odpowie a prądnica i tak i tak się zemści jeśli ją olejesz. Za ten zmarnowany...
Nic nie piszesz na temat tych "rowków".... więc są nasze gdybania. Jeżeli stojan sprawny, a na komutatorze jest ciągła wyżłobiona linia (ten rowek o którym piszesz) to szczotkotrzymacz dotyka do komutatora i go nacina. Sprawdź czy szcotkotrzymacz jest gładki i czy dobrze są założone szczotki. Wracając do stojana - często się zdarzy ,że razem z wirnikiem...
To nie komutator a pierścienie slizgowe. Nie wiem jak głębokie te rowki miałeś, ale ja jeszcze nigdy nie miałem konieczności wymiany ich w tym alternarnatorze ze względu na zużycie ( one są wymienne, koszt około 20zł). Zazwyczaj je przetaczam na tokarce.
Wymieniałem łożyska w zelmerze 175.5 i chyba uszkodziłem wirnik. Po zmontowaniu mikser nie rusza. Brak przejścia między szczotkami (uzwojenia odpięte). WYmontowałem wirnik ponowie. Komutator wirnika ma 24 pola, (12 cewek zatem mniemam) Na wszystkich 12 parach pól komutatora, tzn na przeciwnych polach komutatora brak przejścia. Widzę przerwane _dwa_...
Po pierwsze - rozkrecic i sprawdzic. Jesli jest tak jak mowie i prad na silnik dochodzi - oczyscic i sprawdzic wizualnie komutator - jezeli nie ma wyrytego rowka to mozna wymienic szczotki, ktore niestety bedziesz musial dobrac z innego silnika bo w serwisie takich czesci nie prowadza. Jesli komutator uszkodzony (tak najprawdopodniej bedzie) - wymienic...
Wirnik do wymiany. Sprawdż czy są wypalone lamy-rowki tam gdzie dotykają szczotki.Wytopiona lama usytuowana wyżej w komutatorze rwie ci szczotki i iskrzy.
Witam. Palenie bezpieczników to przeważnie domena silnika lub tyrystorów . Zwróć uwagę czy podczas pracy ciągnie łuk na szczotkach silnika . Tyrystory można wyeliminować stosunkowo łatwo.Trzeba zbadać napięcie przebicia (do ok 500-700 V delikatnie np. induktorem )oraz próg przełączenia bramki -dane katalogowe(ważne to jest ponieważ o ile pamiętam w...
zauważyłem na komutatorze jeden rowek dużo szerszy niż reszta Chyba nie to powinno być zmartwieniem. Cały komutator jest już dość mocno zużyty i nie wiem czy przetoczenie jego coś da.
Szczerze, może ten sposób usunie rowki po szczotkach, ale nie nada osiowości komutatorowi. Jak wirnik dostanie obrotów to będzie iskrzył i zajedzie szczotki bardzo szybko. No chyba że będzie osiowy, ale kiedy szczotki robią żłobek, to różnie z tym bywa. Co do szlifierki to z chęcią bym spróbował, ale nadal Kolega nie zdradził jak to robi ;)
pasek rowki kondensator rowki rowki wpustowe
wymiana cabrio prosta odbiornik radiowy tranzystorowy pompa wirnik
zarejestrować słuchawkę panasonic zarejestrować słuchawkę panasonic
Kody błędów MAN TGX 480 2016 - lista i opisy Lokalizacja przekaźników wentylatorów Skoda Octavia I