Witam, mam problem z silnikiem od kosiarki. Pobór mocy kosiarki jest zgodny z parametrami kosiarki. Natomiast jest problem z komutatorem. Wymieniłem szczotki, porobiłem pomiary multimetrem, nie ma zwarcia, jak również rezystancja w każdym miejscu na komutatorze jest taka sama. Lekko przeczyściłem komutator,...
Wracam po dłuższej przerwie, niestety nieco bardziej zdołowany... Dorwałem się w końcu do tokarki, komutator przetoczony, wyczyszczony, rowki wyczyszczone, lamelki sprawdzone pod mikroskopem, generalnie cud malina, chociaż w jednym miejscu zauważyłem odbarwienie pod lamelką (wrzucę niedługo foto poglądowe)....
Sprawdziłem zwykłym multimetrem opór wycinków komutatora, mierzyłem je obok siebie 1-2 2-3 itd. Wychodzi wszędzie 3.6Ω, a na jednej parze prawie 19Ω. Wyczyściłem te rowki na komutatorze, jeden rowek jest mocno wypalony. Komutator jest w miarę czysty, tylko w okolicy tego mocno "wypalonego rowka"...
Szczerze, może ten sposób usunie rowki po szczotkach, ale nie nada osiowości komutatorowi. Jak wirnik dostanie obrotów to będzie iskrzył i zajedzie szczotki bardzo szybko. No chyba że będzie osiowy, ale kiedy szczotki robią żłobek, to różnie z tym bywa. Co do szlifierki to z chęcią bym spróbował, ale...
Komutatorowi trzeba wyczyścić rowki, wyszlifować drobnym papierem ściernym i dotrzeć dokładnie szczotki. Zrób zdjęcia jak dokładnie wyglądają szczotki i komutator
Oczyść rowki komutatora i przeszlifuj komutator drobnym papierem ściernym . Nowe szczotki na początku iskrzą bo się docierają . Jeżeli łuk ciągnie się na całym obwodzie to prawdopodobnie usterka wirnika .
Jak zlikwidować iskrzenie szczotek po przetoczeniu komutatorawirnika , przeszlifowaniu krawędzi klatek i wyczyszczeniu rowków. Szczotki są nowe a wirnik jaknajbardziej dobry. Iskrzenie wzmaga się ze wzrostem pr. obr. wirnika. Chodzi tu o wiertarkę i szlifierkę kątową.
Szczeliny lamel poprawialiśmy szlifiereczką I to był powód tego że szczotki z początku trochę hałasowały , należało użyć skrobaka widiowego specjalnie wyprofilowanego (trójkąt ) i rowki na końcu nim poprawić by je sfazować .
Spoleruj komutator i wyczyść rowki między miedzanymi blaszkami.
Jeśli jest przerwa, to jak najbardziej to zdiagnozujesz, jeśli natomiast, działka komutatora jest podniesiona, to do przezwajania.
Hej, tu bardziej chodzi o wydajność pompy (ciśnienie) niż o prąd jaki pobiera, U mnie prąd skakał i był wskaźnikiem źle działającego układu paliwowego. Ale kiedy osiągnął wartość 5A samochód zapalał. Założyłem, że pompka się zużyła (zacina się, kleszczy lub ma wyrobiony komutator (rowki na szczotkach)...
W siłownikach 24V są silniki komutatorowe. To oznacza klasyczne problemy na styku szczotka - komutator. Trudno jest napisać/zgadnąć jaki problem występuje u Ciebie, ale napiszę o tym co spotkałem do tej pory pod względem częstości występowania. 1) zużyty grafit szczotek plus wilgoć "zakleiły" rowki...
Witam po raz kolejny :) chciałem podziękować za zainteresowanie i dotychczasowo udzielone odpowiedzi. Niestety miałem drobny przestój spowodowany niedziałającą grzechotką w swoim zestawie narzędziowym, uporawszy się z tą przeszkodą ruszyłem dalej do boju! eeban: Udało mi się wymontować silnik, było...
Nic nie piszesz na temat tych "rowków".... więc są nasze gdybania. Jeżeli stojan sprawny, a na komutatorze jest ciągła wyżłobiona linia (ten rowek o którym piszesz) to szczotkotrzymacz dotyka do komutatora i go nacina. Sprawdź czy szcotkotrzymacz jest gładki i czy dobrze są założone szczotki. Wracając...
Zdecydowałem się trochę odgrzać temat - spotkał mnie ten sam problem co kolegę z innego postu, udało mi się jednak wymyślić inne rozwiązanie niż kupno nowego silnika. Przypominam - w odkurzaczu Elektrolux ZCX 6201 podczas pracy silnik straszliwie iskrzy, śmierdzi i hałasuje - praktycznie nie da się...
Jako, że odkurzacz jest po gwarancji, gdy zaczął szwankować (utrata mocy, zapach spalenizny), oddałem go do naprawy do autoryzowanego serwisu Zelmera. Podobno wymieniono wirnik silnika. Po kilku odkurzaniach, problem powtórzył się i odkurzacz ponownie oddałem do serwisu. Przy odbiorze pani stwierdziła...
Po kilku dniach doszedłem co jest nie tak w moim golfie. Niestety wymiana regulatora nic nie dała, natomiast zauważyłem, że komutator ma dwie rolki (na każdej z nich pracuje jedna szczotka) pierwsza z nich miała delikatny rowek od szczotki, natomiast druga (ta bliżej paska pk) jeśli ma to jakąś różnice...
pralka ariston al98x, Wymieniłem szczotki bo bęben nie kręcił, szczotki było zużyte 18-20mm, wyczyściłem szczeliny między stykami komutatora. Załączyłem program odwiruj tylko dla testu, na początku kręciła bębnem ale potem coś się zacięło i pokrętło programatora zaczęło się kręcić i LED mruga 1...
Wirnik wcale źle nie wygląda ... wygląda dobrze więc chyba nie jest uszkodzony, chyba że zdjęcia wszystkiego nie pokazują, To czarne to jest ślad po szczotkach a na spalone nic tu nie wygląda. Wyjmij szczotki i wyczyść komutator drobnym papierem ściernym, tak jak mówiłem sprawdź stan łożysk i szczotek(min...
Witam. Tak, trzeba BARDZO dokładnie przeszlifować komutator i szczotki. Najprościej zrobić to, włączając silnik bez obciążenia na wolnych obrotach i czekać, aż szczotki dopasują sie do komutatora (docieranie) - zakładam, że komutator masz wyrównany np. przez stoczenie nierówności na tokarce, potem oczyszczenie...
Po odpaleniu silnika na nowych szczotkach należy dotrzeć je specjalną pałeczką ścierną. Komutator jak wyglądał ? rowek jusz jest? Wypadało by tesz przetoczyć komutator. Bez tego bedzie cykać jeszcze długo, tymbardziej że dałes utwardzane i komutator przez to ucierpi. PS: NIGDY nie wymienia...
Według mnie przezwajający nie wymieniają komutatora,tylko robią nowe uzwojenia i zostawiają stary komutator. Tak robią tylko partacze. Porządna firma zawsze wymienia komutator, przetacza go, frezuje rowki, wyważa, wymienia łożyska na markowe i na końcu dociera komutator. Po takiej robocie silnik...
Po wielu, wielu kręceniach korbą przy zamykaniu szybra, nadszedł moment do "zaprzyjaźnienia" się z jego wrażliwym wnętrzem. Korba służyła do zamykania, gdyż otwieranie jakoś tam się udawało z "guzika". Z czasem i otwarcie sprawiało problem, odsunął się do połowy i dalej nic. No to do boju! 1) Obejrzałem...
Drobnym papierkiem oczyść ręcznie, możesz jedną ręka owinąć papier wokół komutatora a drugą kręcić wirnik, ewentualnie trzymać wirnik sztywno a kręcić papierem. Po przeszlifowaniu wyczyść dokładnie rowki pomiędzy wycinkami komutatora w miejscu izolacji oraz na końcu sprawdź czy nie ma zwarć pomiędzy...
Wymieniałem łożyska w zelmerze 175.5 i chyba uszkodziłem wirnik. Po zmontowaniu mikser nie rusza. Brak przejścia między szczotkami (uzwojenia odpięte). WYmontowałem wirnik ponowie. Komutator wirnika ma 24 pola, (12 cewek zatem mniemam) Na wszystkich 12 parach pól komutatora, tzn na przeciwnych polach...
... Chodzi mi o uniwersalne zastosowanie z tego co szukałem na internecie wkrętarki bez-szczotkowe wydaj się mieć same zalety (większa moc,dłuższa praca na baterii,brak zużywających się szczotek oraz komutatora).Tak pokazuje marketing szczelnie ukrywając wady ale na forum znalazłem jeden post w którym...
potraktowałem silnik w środku kontaktem do potencjometrów To chyba nie jest najlepszy pomysł. Kontakt plus brudy (ze szczotek np.) stanowić może "elektrolit" - robiący zwarcie. Jesli, jak piszesz dalej, jest tam jakiś mechanizm odśrodkowy, wypadałoby się mu przyjrzeć z bliska (rozebrać silnik) i wyczyścić...
Silniki które rozebrałem -komutator mocno wytarty- rowki od szczotek- W przegrodach, znajdowały sie ubytki z komutatora i robiły niekiedy zwarcie -układ zasilania silniczka gorący .Po takiej regeneracji pracuje, jednak nie uważam to za naprawę . Najlepiej byłoby wymienić na nowy-(komutator) Nie...
Na razie naprawiłem silnik napędu płyty. Wymontowałem szczotki, przepłukałem porządnie wd40, potem wyczyściłem szczeliny komutatora i sam komutator (miękką nitką +WD40). Na razie wszystko chodzi, ale myślę, że niezbyt długo, ponieważ komutator ma już spore rowki a i szczotki przytarte nieco. Muszę znaleźć...
Sprawdź jeszcze raz szczotki może się zawieszają? silniki boscha mają słabe komutatory przegrzewa się miedź przy krótkich szczotkach:!: a, sprawdż szczotki b,wyczyśc komutator drobnym papierem ściernym c,sprawdż czy nie ma wypaleń d,zeszlifuj brzeszczot i przeczyść rowki pomiędzy lamelami(wycinkami)...
Udało mi się rozwiązać problem !!! po wyjęciu szczotek zobaczyłem że są obłupane (chociaż nowe) wziąłem kręciłem wirnikiem i trzymałem palec na komutatorze. znalazłem dwie nierówności.) Okazało się że między lamelkami komutatora były bardzo drobne kamyczki, dlatego odkurzacz iskrzył. Przeczyściłem dokładnie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze...
Zanim podejmiesz decyzję o oddaniu wirnika do naprawy (kiedyś ze wzgledu na trudności z nabyciem nowych przezwajało się, wymieniało komutatory, dzisiaj pewno najprościej kupić nowy), upewnij się czy właściwie oceniamy przyczyny złej pracy silnika, przyczernienienia, nadpalenia, wytarcia mogą też pochodzić...
Komutator tam jest jeden, wyczyść rowki pomiędzy lamerkami komutatora i cały komutator przejedź drobnym papierem ściernym.
dwóm kolegą nade mną odpowiem tak, wiek rzadko kiedy zabija wirnik, jeśli łożyska są w dobrej kondycji a worek nie przepełniony to odkurzacz będzie chodzić długie lata, u nas w zakładzie jest jamnik z lat 60 jeszcze z płozami drucianymi zamiast kółek, na oryginalnym silniku a jedwabiem go nie karmimy:P...
Witam. W jak wyżej wymienionej pralce mem problem z silnikiem, ale prawdę mówiąc to z komutatorem który jest trochę zdarty przez to że kiedyś szczotki całkowicie się zdarły i powstał do tego rowek na nim wyczyściłem komutator do miedzianego koloru ale i tak zapewne długo nie posłuży ponieważ jeden szczebelek...
Dlaczego prądnice szeregowe są coraz rzadziej stosowane?? Gdzie? w samochodach. Bo w odróżnieniu od alternatorów mają komutator i szczotki szybciej się zużywają niż na pierścieniu ślizgowym alternatora. W prądnicy trzeba co jakiś czas czyści rowki komutatora. Komutator może ulec wypaleniu, lamelka...
I w końcu przyszedł czas na pompę. Po zdjęciu dekielka od strony komutatora wysypało się kupę zmielonego na pieprz syfu. W szczotkotrzymaczu jedna ruchoma szczotka, prawie nowa a pozostałe zdarte do imentu i zblokowane w prowadnicach. Nie umiem sprawdzić stojana ani wirnika, lecz komutator chcę przetoczyć...
Witam, Na wstępie zaznaczę, że temat zgłębiałem już na forum, ale nie udało mi się samemu z nim uporać. Może ktoś bardziej zaznajomiony z tematem, wprawnym okiem dostrzeże co jest nie tak. Mam kosiarkę Bosch ARM. Ostatnio kosiarka przestała pracować. Po rozkręceniu okazało się, że rozleciało się...
Witam forumowiczów mam problem ze swoim Scenikiem. Opisze jak się zaczęło, jechałem nad morze i podczas dodawania gazu zapalała się kontrolka ładowania po przejechaniu 20km zaczęła się świecić na stałe po drodze wjechałem do mechanika zmierzył miernikiem brak ładowania i że mi nie pomoże, po drodze...
Dzień dobry Proszę mi wybaczyć za wszelką nie wiedzę i chaotyczność ale majsterkuje z zwykłej ciekawości i chciałbym posłuchać co mają w tej sprawie do powiedzenia specjaliści tacy jak Wy ... Na forach panuje duży bałagan i ciężko wywnioskować o co komu chodzi dlatego zapraszam do komentarzy ... Moja...
Witam serdecznie , Moje pytanie dotyczy zagadnienia nie tak dla mnie zrozumiałego i związanego z wykonaniem pomiarów na urządzeniu elektrycznym jakim jest wiertarka w celu sprawdzenia i zdiagnozowania usterki (co uległo awarii) chciałbym zbadac miernikiem każdy element wiertarki,szczotki itp wraz z...
Witam. Mam wkrętarkę jak w temacie. Wczoraj zaczęła dymić. W sumie tak sama z siebie. Nie została przeciążona czy zablokowana. Rozebrałem ją, wykręciłem silnik, tak by był kompletnie wolny. Bez przekładni i bez elektroniki. I taki podłączyłem do zasilacza ustawionego na 12v i 5A odcięcia. Silnik...
Zazwyczaj wyrownuje drobniutkim papierem sciernym komutator z rys i nierownosci potem dokladnie czyszce rowki odpowiednio zaszlifowanym skrobakiem zrobionym z brzeszczota i pomaga uszkodzenie , ktoregos uzwojenia powodowalo by strate mocy silnika i obfite iskrzenie,pozostalosci w rowkach powoduja mikroskopijne...
Witam ponownie. Dziś rano po mimo mrozu na moim drugim - słabszym akmulatorze auto odpaliło bez problemu. Ustaliłem (raczej napewno) nie będzie to kostka w stacyjce - dziś po południu ustawiłem kluczyk w pozycji zapłonu, natomiast podłączyłem rozrusznik na krótko z akumulatorem i znowu zablokowało rozrusznik. Wygląda...
Ogólnie alternator leżał dobre 3-4 lata. Szczotki są dobre, niestety 'komutator' pozostawia wiele do życzenia... Są na min 2 rowki od szczotek głębokości ok. 2-3 mm. Nie wiem czy np.: wyszlifowanie tych rowków papierem ściernym załatwi sprawe...
Tak ma być! Wirnik silnika posiada rowki w których znajdują się uzwojenia wirnika. Gdyby nie było tych rowków to gdzie były by uzwojenia? Rdzeń wirnika składa się z cienkich blaszek i też może to wyglądać na pęknięcia, ale tak ma być. Napisz coś więcej w jakim urządzeniu znajduje się ten silnik....
Dziękuję za przypomnienie, chociaż prawdę powiedziawszy, właśnie dzisiaj, miałem napisać o stanie aktualnym, mojej sprawy. 1. Poczytałem, wiele czasem fachowych, ale najczęściej barwnych a nawet dowcipnych „opowiadań” na stronach internetowych ( między innymi MZ KLUB POLSKA), ale niewiele,...
Wyczyść dokładnie rowki komutatora,komutator(delikatnie papierem ściernym, lub pumeksem) Iskrzenie spowodowane może być przerwą w uzwojeniu wirnika lub stojana.
Iskrzenie nie musi oznaczać uszkodzonego wirnika. Przede wszystkim sprawdź jak szczotki przylegają do komutatora. W następnej kolejności przeszlifuj komutator papierem ściernym i wyczyść igłą rowki z pyłu. Silnik musi być mocno zbity i skręcony. Istnieje jednak możliwość uszkodzenia wirnika przy wymianie...
Musisz obejrzeć komutator wirnika, czy nie ma wypalonych lub przebarwionych rowków. Szczotki jeżeli mają mniej niż 1cm, należy wymienić. Łożyska też do wymiany. Dobrze było by włączyć sam silnik i zobaczyć jak pracuje, duża ciągnąca się po komutatorze iskra oznacza spalenie wirnika. Koszt łożysk i szczotek...
Witam. Od Panu dni mam problem z ładowaniem w moim golfiku. Jechałem jak codziennie do Pracy a tu nagle zapala sie czerwona kontrolka ładowania i ie chce zgasnąć. Dojechałem do pracy, wróciłem do domu. Po paru min chciałem ponownie odpalić auto i ... lipa (rozrusznik nie kręcił). Postanowiłem wymienic...
To na 100% wina szczotek.Nie wystarczy je wymienić.Trzeba przeczyścić opalony komutator,wyczyścić potem rowki miedzy jego działkami,uważając by nie uszkodzić miedzianych działek, a szczotki dotrzeć wstępnie na skos papierem ściernym w kierunku i do kształtu komutatora.
Witam ponownie :) Całkiem zapomniałem że nie napisałem co w końcu było przyczyną braku ładowania....przyczyna czysto mechaniczna. Komutator na wirniku wyślizgany na głębokość ok 10mm. Jak wymieniłem regulator ze szczotkami (w tym momencie nie widać komutatora niestety bo jest od strony silnika) to ładowanie...
Po pierwsze - rozkrecic i sprawdzic. Jesli jest tak jak mowie i prad na silnik dochodzi - oczyscic i sprawdzic wizualnie komutator - jezeli nie ma wyrytego rowka to mozna wymienic szczotki, ktore niestety bedziesz musial dobrac z innego silnika bo w serwisie takich czesci nie prowadza. Jesli komutator...
Nie może być "chyba" musisz mieć pewność a potem możesz kupować. 1. Zmierz oporności cewek na stojanie - mają być jednakowe, 2. Wyjmij szczotki i wyczyść komutator jeżeli jest dostęp to nie musisz demontować ,(czasami trzeba zdemontować szczotkotrzymacz, a czasami niestety wyjąć wirnik z przekładnią.-...
POstępowałem według tego schematu. z pliku PDF. Odkrecalem szczotkotrzymacze i moze odwrotnie je zamontowalem. Czy to ma jakies znaczenie. Blaszki komutatora tez czyscilem - uzylem wacika i spirytusu oraz lekko pocieralem zmywakiem kuchennym (taki co ma z jednej strony gabke a z drugiej ostre zakonczenie...
No niestety wygląda na uszkodzony wirnik. Ale jak będziesz miał jeszcze chwilę czasu to: 1. Zablokuj szczotki w szczotkotrzymaczach, jak pociągniesz za miedziny drucik od szczotki na zewnątrz, one sie zablokują w środku. Rozłóż cały silnik na części pierwsze, wyszczyść do błysku komutator drobnym...
Witam . Mam jeszcze pytanie czy oprócz wyczyszczenia rowków wirnika i przetarcia go drobnym papierem ściernym to psikacie jeszcze jakimś środkiem typu ,,kontakt, WD40" czy czymś takim. Z góry dzięki za odpowiedz Po pierwsze nigdy nie używaj do komutatora papieru ściernego (było 136353 razy na...
z tlumika srodkowego na laczeniu, dzisiaj juz nic nie zrobie, jutro sprawdze przepustnice, może sie zblokowała, ale podejrzewam zapowietrzenie ukladu paliwowego, z filtra paliwa jak wychodzi taki przezroczysty wężyk który idzie do pompy, to widac w nim taki bombel powietrza to normalne? dodam, ze samochod...
Przed wyrównaniem komutatora warto pogłębić szczeliny między działkami. Po przetoczeniu znowu trzeba sprawdzić głębokość rowków między działkami komutatora.
przyczyną dźwięku były wytarte tuleje z mosiądzu/miedzi a co za tym idzie wirnik obcierał o stojan. Do tego jeszcze szczotki były na wykończeniu, a sam komutator miał b.duzo rowków. Wystarczyło przeczyscic wszystko, przesmarować, komutator pilnikiem a potem papierem sciernym wyrównać oraz wymienić wszystkie...
Sam twierdzisz, że dołożyłeś podkładek i rozrusznik jest ściśnięty, może to właśnie utrudnia mu osiągnąć właściwe obroty i uruchomić silnik. Sprawdź szczotki w rozruszniku, może się kończą i słabiej dotykają komutatora, który też należy oczyścić i "udrożnić" rowki komutatora z pyłu szczotkowego, który...
No fakt sprawdziłem ten komutator /pierścień ślizgowy alternatora i ma dosyć głębokie rowki (wytarte) . Ktoś wie czy łatwa wymiana jest takiego komunikatora ? To NIE JEST komutator, a tym bardziej komunikator!
komutator jest w porządku, widoczne rowki, lamelki tez sa w porządku chciałbym tylko dodać ze w serwisie komutator był szlifowany Zdanie zaczynamy z dużej litery i kończymy kropką. Moderator ; Krzysztof Reszka
Znaczy źle się tu może wyraziłem, chodziło mi o to że pomiędzy działkami komutatora, jest jakiś izolatory prawdopodobnie, jest ścierany razem z działkami, przejeżdżając paznokciem prawie niewyczuwalny jest rowek. W pierwszej chwili myślałem że jest to syf. Ale jest to co twardego. Pierwszy raz się z...
Witam, posiadam młotowiertarkę akumulatorowa BOSCH GBH 36 VF-Li od pewnego czasu zauważyłem brak mocy wiertarki.Pierwsza myśl to padł wirnik,ale moim zdaniem iskrzenie na komutatorze w normie (chociaż komutator posiada rowek na szczotkach.Podłączyłem miernik pod szczotki i okazało się że max .napięcie...
Kolego i tak wypadało by wyczyścić styki w regulatorze, później wyczyścić rowki w komutatorze prądnicy a na końcu lekko przelecieć drobnym papierem sam komutator. Będziesz naprawiał na raty? Już dawno być rozkręcił regulator i przeleciał styki papierkiem zamiast czekać aż ktoś odpowie a prądnica i...
Prądnicy nie podejrzewam, ponieważ przeszła kapitalny remont. Może nie wyrażę się fachowo, ale stojan po podaniu napięcia prawidłowo wytwarza pole magnetyczne (nie ma przebicia). Podobnie wirnik nie ma przebicia. Komutator został wyrównany, rowki między celami wyczyszczone. Założone nowe łożyska. Nowe...
tak wygląda ten komutator. Jak oceniacie? Do czego się to jeszcze nadaje? W tych miejscach co jest taki rowek wyryty były już przejścia pomiędzy wycinkami, śrubokrętem je porozdzielałem. Sprawdzałem nie ma przebicia do masy. Nic nie wskazuje na to że jest coś spalone. Jutro wyrównam jeszcze ten...
Proponuję obejrzeć komutator silnika, czy nie jest wypalony. Dokładnie obejrzyj rowki między płatkami, bo może się okazać, że wirnik ma zwarcie. Jeżeli powierzchnia komutator jest gładka prawdopodobnie silnik będzie ok. Jakość silników szczotkowych jest kiepska, szczególnie w sprzętach nisko budżetowych. ...
Jak już dostałeś się do komutatora, to warto spojrzeć, czy w szparach między sektorami nie zbiera się węgiel ze szczotek. Bo po jakimś czasie robi zwarcie i silnik przestaje działać. Sektor wirnika to nie jest biegun. Trzeba spojrzeć na nawinięcie zwojów - gdzie (którym rowkiem) w którą stronę prąd...
Komutator..ma 20 lat.. Więc w jego rowkach zgromadziło się sporo pyłu ze startych szczotek, weź jakiś cieniutki śrubokręt lub ostry, szpiczasty nożyk i wyczyść komutator. Taki pył przewodzi prąd, co sprawia, że silnik pobiera znacznie więcej niz powinien i pali się regulator obrotów
Rowki czyste komutator się świeci jak nowy a może to dla tego ze szczotki są nie dotarte Dodano po 3 rowki czyste komutator się świeci jak nowy a może to dla tego ze szczotki są nie dotarte Mniej iskrzy niż przed szlifowaniem ale żeby zaczęła się kręcić trzeba zakręcić palcami
Moim skromnym zdaniem Kolega nieco się myli - Czy rozbierałeś kiedyś taki wiekowy silnik? (w sumie to stosowany też w wielu innych modelach gramofonów "zachodnich" klasy premium z tamtych czasów) bo ja tak i jest to koszmar - szkoda, że zdjęć nie zrobiłem. Problem właśnie polega na zużyciu szczotek i...
Kondensator przeciwzakłóceniowy przy alternatorze jest zamontowany?Jeśli tak to sprawdz szczotki lub komutator(może mieć rowki od szczotek).Jeśli szczotka słabo dolega wtedy iskrzy i dlatego ten gwizd.
Hej, w przypadku wymiany szczotek na nowe zawsze delikatnie spiłuję ostre krawędzie ponieważ stare szczotki wycinaja rowek w komutatorze i jezeli nie wyruwna sie powierzchni na tokarce to nowe szczotki zanim się dopasują to nie jednego fachowca wyprowadzą z równowagi . Poza tym przyczyn może być wiele,...
Do smarowania można używać zwykłego smaru do łożysk, ale są to łożyska kryte z zapasem smaru, którego wystarczy do końca "żywota" łożysk. Turbinę odkręca się jedną nakrętką na końcu wirnika silnika - sama schodzi. Trzeba tylko pamiętać o kolejności ułożenia elementów. Proponuję jednak wymienić łożyska...
mialem podobny problem!!! wymienilem mase miedzy silnikiem a karoseria - dalem najgrubszy przewod jaki mialem pod reka:) (bo za ten kawalek tasmy dalbym pewnie z 20 zl) wyjolem rozrysznik i srubokretem poglebilem "rowki" w komutatorze bo sie troche zlewaly!!! po takiej operacji przed dluzszy czas bylo...
Marka tu nie ma znaczenia &-)))) ale skoro ma to pomoc to jest to polonez 1,6 gli wieku 10 latka, alternator był juz kilka razy wyciagany, a to łozyska, a to diody wymienione. Szczotki były tak mniej wiecej w połowie zuzyte, były tez i male rowki na komutatorze, stad moje przypuszcenia ,ze zrobił...
Potrzeba matką wynalazku Potrzebą w ostatnich godzinach 2004 roku stało się urządzenie mogące dodać barw sylwestrowi spędzanemu w domowym (niestety) zaciszu. Wynalazkiem okazała się KRĘCIOŁA czyli obracający się krążek z LEDami. Podstawa urządzenia to kawałek laminatu z jakiegoś układu próbnego...
Od starego typu,tam gdzie jest nasuwany bendix ma dwie płetwy,nowy tym ma w tym niejscu rowek śrubowy. Porządny wirnik ten na zdjęciu,jeszcze produkcji Jugosłowiańskiej,poznać to po chorągiewkach komutatora Bendixy są odmienne pomiędzy nimi.
Witam ! Porady Kolegów są słuszne . Pronowałbym wpierw dokonać wymiany rozrusznika na sprawny , a potem zająć się tym uszkodzonym :!: Ten uszkodzony po rozebraniu, należy dobrze wymić i wysuszyć . Wirnik na komutatorze należałoby przeszlifować drobnożiarnistym papierem i ponownie trzebaby naciąć...
Słuchaj-to typowa usterka w punto\stilo.Przyczyna jest prozaiczna-makarony źle skonstruowali silniczek.Błąd konstrykcyjny polega na tym że są za głębokie rowki pomiędzy działkami komutatora,w rowkach tych zbiera się pył se szczotek,utwardza tam,i powoduje skrót.Naprawa prozaiczna-ostrą igłą należy ten...
Tam jest notoryczny problem z zabijaniem się szczelin międzywycinkowych komutatora pylem ze szczotek.Pył ten przewodzi prąd i robi skrót .często pomaga wydrapanie tego osadu z rowków ostrą igłą.
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator...
sprawdź silnik bo często robi się zwarcie na komutatorze więc przeczyść rowki bo najprawdopodobniej to jest główną przyczyną uszkodzenia bezpiecznika
Jest tak jak pisze Marek Majchrzak. Wydawalo mi sie ze przyczyna mogla byc inna poniewaz padly 2 stabilizatory naraz, a nie tylko ten ktory zasilal wzamacniacz sterujacy silniczkiem na zwarciu. Nie wspomnialem na poczatku o tym ale jeden z silniczkow mial zwarcie. Usterka w jednym z serwomechanizmow...
Witam. Palenie bezpieczników to przeważnie domena silnika lub tyrystorów . Zwróć uwagę czy podczas pracy ciągnie łuk na szczotkach silnika . Tyrystory można wyeliminować stosunkowo łatwo.Trzeba zbadać napięcie przebicia (do ok 500-700 V delikatnie np. induktorem )oraz próg przełączenia bramki -dane...
Wirnik do wymiany. Sprawdż czy są wypalone lamy-rowki tam gdzie dotykają szczotki.Wytopiona lama usytuowana wyżej w komutatorze rwie ci szczotki i iskrzy.
dzisiaj jeszcze raz z nim walczyłem. nic nie znalazłem. zastanawiałem się właśnie nad tym kołem pasowym i jeszcze nad komutatorem. jest on już lekko zjechany i powsał tam rowek. chcoć wątpie że to może być tego przyczyna. ładowanie ma dobre więc tak to zostawiłem. mam jeszcze jedno pytanie. nie ma...
Od paru dni zaczely mi wzrastac wolne obroty do 1000obr./min. przy czym powinny byc ok 870. Dzialo sie tak na zmiane raz bylo dobrze raz zle. Dzisiaj padl mi akumulator i zauwazylem ze po przekreceniu stacyjki przed uruchomieniem silnika nie zapala mi sie kontrolka ladowania. Domyslam sie juz ze te "wysokie"...
sprobowac zawsze mozesz naprawic, chyba drogie takie szczotki nie sa... ja mialem cos podobnego z wiertarka, ale przeszlifowalem drobnym papierem sciernym, zrobilem nowe szczotki, nozykiem lekko poglebilem rowki pomiedzy plytkami komutatora i wiertara dziala do dzis :)
Wymieniony automat rozrusznika jest dowodem że już wcześniej poprzedni właściciel miał problemy z rozrusznikiem. Możliwe że przy okazji wymiany automatu zostały wymienione szczotki, oczyszczonu komutator, pogłębione rowki itp itd, Czyli taka domowa reinkarnacja rozrusznika. Co do ciężkiego dpalania...
Prawdobodobnie uszkodzony jest wirnik, luz może mieć jescze łożysko albo szczotki w szczotkotrzymaczach. Spróbuj wyczyścić rowki między lamelkami wirnika, przemyj komutator np. spirytusem uważając aby nie dostał się do szczotki i uzwojeń.
DO Rayford>> ja u siebie zrobiłem komutator- znajomy przetoczył mi walec ( materiał to coś w rodzaju plastiku przemyłowego, słyszałęm tez że teflonem to nazywają) tak że po jego zwewnętrznej stronie są rowki w które wcisnąłem i zalutowałem paski z blachymiedzianej, od wewnątrz zamocowanie kabli wprost...
proponuję najpierw przeglądnąć silnik dmuchawy czy nie jest zatarty i czy rowki na komutatorze są czyste wyeliminować przyczynę a nie skutek awarii
Ja również mam problem z alternatorem delco w oplu astrze f. Zaczęło się od tego że padły łożyska. Wymieniłem je złożyłem i wszystko działało około 3-4 dni, wtedy to zapaliła się kontrolka od ładowania, po paru minutach jazdy zgasła za to zaczęła się lekko świecić kontrolka płynu hamulcowego, którego...
tuning marek ma racje dokladnie wyczyscic komutator,zwłaszcza miedzy rowkami i jesli nie pomoze to przegrzane jest uzwojenie
Regulator jest na alternatorze, pod osłoną z tworzywa sztucznego, do której zdjęcia należy wykręcić trzy wkręty i odłączyć przewody (po uprzednim zdjęciu klemy z akumulatora). Regulator wraz ze szczotkami mocują dwie śruby - po ich wykręceniu zobaczysz, ile wystają szczotki i czy przylegają do pierścieni...
Zobacz czy nie jest przypalony na rowku komutatora Jesli tak to do wymiany silnik P
Cześć! Założyłem nowy wirnik do silnika i po uruchomieniu zionął ogniem,po zdemontowaniu zmierzyłem suwmiarką średnicę komutatora i okazało się, że jest jajo.Przetoczyłem w tokarce komutator,przeczyściłem rowki pomiędzy lamelkami i po złożeniu silnika działa poprawnie.Tak przytrafiło mi się 2 razy.
Wyczyść rowki komutatora w silniku.P
Witam wszystkich użytkowników. Po przestudiowaniu wszystkich wypowiedzi wreszcie zdiagnozowałem problem w moim ogrzewaniu. Okazało się że, dodatkowa pompka obiegowa nie pracuje. Wymieniłem szczotki ( koszt 10 zł) bez wyjmowania pompki z obiegu oraz 3 godziny od wymontowania do przetestowania. Teraz...
Przede wszystkim powinieneś dopiłować koniec szczotki pod kątem wg starej. Szczotki najlepiej dotrzeć przykładając pumeks do komutatora przy wolno kręcącym się silniku (zasilanym np z regulowanego autotransformatora). W Twoim przypadku najlepiej będzie jak po uzyskaniu kąta delikatnie przedrapiesz koniec...
tak jak jak jeżdze tak z dnia na dzien to spoko wszystko pali sprawdziłem ladowanie i jest dobre (13,5V pod obciążeniem). prosze o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. Za niskie ładowanie albo akumulator kiepski, gdyby były zabite rowki komutatora kręcił by zawsze słabo,ale spróbować możesz.P
Teoretycznie może, ale ja bardziej obstawiał bym na komutator. W rowkach zbierają się opiłki startych szczotek i metalu wiec powodują dużą upływność. Generalnie silniki po dłuższym postoju ( nie mówiąc już o zalaniu wodą) powinno się suszyć zasilając je obniżonym napięciem, bo jeśli woda wniknęła do...
Ale zbyt krótkie szczotki mogą nie sięgać do wirnika i możliwy będzie brak kontaktu. Mocne iskrzenie to przeważnie ze szczotkami jest coś nie tak np. krótkie. Mogą też się zawieszać w szczotkotrzymaczu. Sprawdź czy chodzą luźno. Na iskrzwnie możą mieć wpływ zanieczyszczone rowki komutatora. W twoim...
pomysl, po co chcesz wymieniac tranzystory zasilajace went, skoro on nie chce pracowac nawet jesli podlaczysz go bezposredniu do aku ??? Sprawdz to co pisali poprzednicy: czystosc komutatora, rowki , opory toczenia.
Kiedyś naprawiałem takie silniki przyczyną usterki było zacieranie się piasty i w wyniku tego palenie szczotek, i bezpiecznika. Musisz rozebrać silnik przez rozgięcie uchwytów wyczyszczenie i nasmarowanie piasty smarem (nie WD40), oraz rowków komutatora, i oczywiście sprawdzić szczotki . W jednym przypadku...
Powinien być bezpiecznik 25A jeżeli ten spali to dmuchawa ma zanieczyszczone rowki komutatora na wirniku.P
Witam Dzisiaj nastąpił dzień kiedy wziąłem się za rozrusznik w ususie c 330 powód przeskakiwanie zębatki, trudność z odpaleniem. Rozrusznik wyjąłem rozebrałem wyczyściłem i teraz mam do was prośbę co sadzicie o zębatce (wymiana jeżeli tak to jak ją zdjąć ) wieniec ( obracać czy jest ok )...
Motronic. We wczesniejszym moim temacie napisales cyt. "Post 16 Gru 2009 08:33 Re: seicento 900 99r. zapala się kontrolka ładowania akumula Odpowiedz z cytatem Cez_mezo-bardzo bym cię prosił abyś nie pisał o sprawach o któych nie masz pojęcia. ebe75-sprawdzić dwie rzeczy-czy nie gonią luźno przewody...
rowki pomiędzy czyściłem. coś nie styka chyba tylko jakim cudem. ;/ warto bawić sie z tym toczeniem komutatora. nie jest on nie wiadomo jak nierowny. ma ryski od papieru sciernego i tyle.
Zapewne chodzi Ci o komutator. Nie. Nie ma prawa być miedzy nimi przewodzenia. Wyczyść te blaszki drobnym papierkiem ściernym i przeczyść rowki między nimi.
Rozumiem że regulator jest razem ze szczotkami, bo nie pamiętam dokładnie. A jak wygląda komutator, jest mocno wyślizgany.Ma głębokie rowki?
Szczotki mają ponad 4cm, założone stare używane z malaksera, trochę za wąskie. Docierane na napięciu 9V, komutator przeszlifowany papierem i wyczyszczone rowki między lamerkami , łożyska szumią ale nie mają żadnych luzów, komutator jest mocno dosyć nadpalony ale wymiana wirnika jest za droga jak na...
Sa to typowe objawy kiepskiej baterii. Kiepskiej jakościowo? Bo jeśli chodzi o stan naładowania to przez ostatnie pół roku nie musiałem do niej zaglądać , w morzy -18 zapalał bez problemów, stoi na parkingu pod blokiem. Byłem w warsztacie gdzie mają komputer diagnostyczny ale najbliższy termin...
Sprawdź i oczyść wirnik rozrusznika, może ma zabite rowki komutatora, wtedy słabo kręci, pobiera bardzo duży prąd i może to powodować grzanie a wręcz spawanie włącznika.Przyczyną może być też słabe masowanie deski rozdzielczej, są tam tylko 2 śrubki, które też się nagrzewają a nawet mogą stopić z tyłu...
do slawekx gdybyś poświęcił trochę czasu i doczytał mój post do trzeciej linijki to może nie pisał byś tego co napisałeś, ale po co czytać, prawda jak można od razu rzucić krytyką do krzysiek7 nie będzie łatwo bo rozwalił mi się ten kawałek z gwintem co się w niego wkręca korek trzymający szczotkę...
Przed napisaniem tutaj wymontowałem i rozkręciłem silnik. Komutator wyczyściłem drobnym papierem, rowki również czyściłem - silnik pracuje tak samo jak przed. Mówiąc panewki masz na myśli łożysko? ponieważ nie zauważyłem tam nigdzie panewek jako takich a jedynie jednolite łożysko ślizgowe. Nie smarowałem...
Napisałem że jest na wykończeniu, komutator ma wytarty od szczotek, jest bdb rowek i dlatego chcę go wymienić bo już powoli siada ale ostatnimi siłami ciągnie.
Wyczyscilem tylko tak zgrubsza. Szczotki sa jeszcze ok jakies poltora centymetra moze wiecej.Komutator jest troche zuzyty ale rowki sa widoczne. Czym go nasmarowac?
W przypadku uszkodzenia diody nie osiągałby 14.4V i to przez długi czas Komutator nie ma zbyt dużych rowków ,także szczotki raczej wykluczam Dodam że regulatory (stary oraz nowy) różnią się opornością
Jeśli biegi terenowe działają to pewnie blokada ze sprzęgła jest ok, ja miałem kiedyś z tym problem bo łożysko na jednym z wałków skrzyni się wybiło i podobne problemy się pojawiały. Co do silnika top jak masz robić remont to zrób go od razu i nie pal na razie ciągnika. Wymień po remoncie wszystkie...
Czy po przetoczeniu dokładnie wyczysciłeś rowki w komutatorze?Czy na szczotkach nie zauważyłeś nadmiernego iskrzenia?
Witam Pralka miniaturka jak w temacie po w łożeniu wsadu i wybraniu programu wirowanie wykonuje rewersy ale nie wchodzi na obroty wirowania. Na pusto pralka czasami wejdzie na obroty wirowania na programie wirowanie tj. 5 i 10. Silnik i szczotki sprawdzone, optycznie na komutatorze nie widać uszkodzeń,...
Obawiam sie że prócz zwartego stojana [tak rozumiem z postów w tym temacie, wcześniejszego nie widziałem] spalony może być także wirnik; ja bym przeczyścił komutator drobniutkim papierem ściernym [200, 300]. Rowki KONIECZNIE przeczyścić ale możliwie delikatnie, a zaraz potem sprawdzić ciąglości pomiędzy...
Witam. Niedawno wysypał mi się bendiks w polskim rozruszniku R11A . Gdy założyłem nowy bendiks okazało się że te rowki śrubowe na wirniku są trochę zdeformowane co powoduje że bendiks przesuwa się po nich z oporem. Podpiłowałem je trochę pilniczkiem i chodzi już o wiele lepiej . Po dokładnym oczyszczeniu...
rozrusznik rozebrałem wyczyściłem papierem ściernym komutator tam gdzie szczotki dotykają wszystkie zanieczyszczenia usunięte z rowków tulejki jak nowe luz jest bardzo mały nasmarowałem je i nic poprawy nie widać. Alternator mam od jakiegoś samochodu regulator jest pod obrotomierzem wymieniłem dzisiaj...
Komutator ma rowki zrobione przez szczotki. Pytanie czy dam radę sprawdzić diody w domowych warunkach czy może lepiej oddać to do warsztatu?
Witam kupiłem używaną pilarkę makity 5903r i mam mały dylemat czy aby na pewno wszystko jest z nią ok, tzn. czy iskrzenie jakie w niej występuje jest normalne czy to nie wróży nic dobrego??? Z racji tego że nie mogę jej na razie rozebrać sprawdziłem tylko szczotki i mają około 15mm lecz na obu...
Nawet jeśli rowki między działkami komutatora były by zanieczyszczone- wiertarka ruszała by. Ogółem próbowałeś ruszyć ją ręcznie kręcąc główką?
Rozebrałem wiertarkę jeszcze raz, okazało się że paski miedzi na komutatorze są zwarte. Małym śrubokrętem przeczyściłem rowki i wiertarka ożyła.
U mnie była podobna sytuacja. Pralka nie mogła odwirować. Wyciągnąłem silnik, odkręciłem szczotkotrzymacze, wziąłem wódkę, nasączyłem wódką papier toaletowy, czyściłem delikatnie sekcje miedziane komutatora na wirniku tak żeby usunąć nadmiar grafitu z rowków między sekcjami i na powierzchni sekcji. Było...
Nie mam gdzie sprawdzić,ale jak uzwojenie ma przegrzane druty i komutator ma rowek (trzeba by przetoczyć) to nie zamontuje tego silnika bo może za chwilkę dostać zwarcia (jeśli już nie ma). Jak nie znajdę nic ciekawego to podjadę do zakładu przezwajania żeby sprawdzili mi ten wirnik.A na portalu aukcyjnym...
Nie gadaj głupot bo nie pracuje normalnie. Wcześniej już słychać inną pracę. Toczenie nic nie daje jak nie ma rowków pomiędzy poszczególnymi polami komutatora. Niszczysz wtedy komutator bardzo szybko. Zdarza się też przypalony wirnik. Co podlega wymianie. Naprawić się nie da. Znaczy da tyle że koszta...
Czy zamiast toczyć komutator, można umieścić wirnik w wiertarce i użyć grubszego papieru a następnie cieńszego do wypolerowania? Obecnie komutator nie ma rowków i wydaje się być równy.
Przed regeneracją alternatora też migało. Alternator miał mocno zużyte pierścienie ślizgowe (komutator), były w nim głębokie rowki od szczotek. Dodatkowo szczotki też się kończyły. Myślałem że dlatego miga. Ale po wymianie w/w elementów jest tak samo.
Witam Posiadam wyrówniarka/grubościówka firmy Meec z silnikiem 1500 W. Generalnie wszystko z nią było ok do momentu kiedy po dwóch latach użytkowania nagle podczas pracy zaczęła słabnąć , aż w rezultacie zamilkła. Po szybkim przejrzeniu okazało się, że skończyły się szczotki w silniku. W zestawie oczywiście...
Rowek o głębokości 1 mm dyskwalifikuje urządzenie. Należy wymienić wirnik lub komutator. Nie trzeba, zobaczyć ile z wycinków zostało i juz. A nieraz sie strugało komutatory niemal do jaskółczych ogonów.
Szczotki są jeszcze długie, około 1,5 cm. Podmieniłem na inne i jest to samo. Mierzyłem opornikiem komutator i nie ma nigdzie zwarcia. Rowki tez delikatnie przeczyściłem igłą i dalej iskrzy. Jak można sprawdzić, czy wirnik jest dobry?
Tą wypaloną podszlifuj do kąta tej z rowkami, założ , przylutuj kondensator i sprawdź przez chwilę. Jak pójdzie to szukaj nowych szczotek .Nie zaszkodzi też przemyć komutator IPA.
Dlatego masz tyle problemów. Regeneracja polega na wymianie części uszkodzonej. Często jest tak że jeśli szczotki zrobią rowek w komutatorze to sie go przetacza aż w końcu nie ma co przetoczyć bo wyciera się do izolatora jak szczotki są zbyt twarde. Najlepiej jest założyć orginał i wtedy możesz zapomnieć...
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. I była robiona podobno regeneracja komutatora ale co dokładnie nie mam pojęcia. Boję się tylko że jak zamontuje nowe szczotki to się coś przegrzeje albo będzie iskrzyc. Rowek ma kształt litery U i nowa Szczotka będzie dotykać slizgacza tylko...
Witam. Mam problem z Chevroletem Captiva 2011 rok 2.0 vcdi 150km. Mianowicie auto straciło ładowanie. Kontrolka się zapaliła sprawdziłem multimetrem 10.5v na odpalonym silniku. Stwierdziłem że nie będę naprawiał tylko kupię używany. Złożyłem wszystko do kupy naładowałem akumulator odpalam i wciąż nie...
Nie ma to związku z tą blaszką jest to jedynie zapadka regulatora sprzęgła a jej miejsce zaznaczyłem na zdjęciu. Przypuszczam, że silnik zakończył żywot być może jedynie zaklejony komutator i wystarczy wyczyścić w nim rowki. Trzeba by sprawdzić silnik na "krótko" z pominięciem przełącznika.
Rozkręciłem mój silnik. Porównując zdjęcia autora i mojego silnika wydaje mi się że mój silnik ma o jakąś połowę mniejsze szczotki. U autora szczotki ślizgają się po całości komutatora, u mnie mają jakieś 5mm. W miejscu gdzie on wcisnął laminat u mnie wszystkie rowki są pozamykane. Jeżeli chodzi o...
Podłączałem go pod 24v i obracał się powoli i tak skokowo. Opory na poszczególnych cewkach są różne, na jednej z 2 na innej 4 a na jeszcze innej 8 Ohm. Dodano po 7 Panowie, problem rozwiązany! Całkowicie przypadkowo rozebrałem jeszcze raz silnik i czyściłem komutator. Z rowków pomiędzy tymi płytkami...
Jak na razie temat odpuszczam. Wyczyściłem dokładnie rowki w komutatorze. Dotarłem delikatnie szczotki pumeksem przy napięciu 50V. Zapach znikł, iskrzenie minimalne przy samej szczotce. Pacjent rokuje dobrze :D Poużytkuję parę dni i jak wszystko będzie ok to zamknę temat :)