Produkują koła i mają swoje rysunki z wymiarami, robią wg wymiarów. Wewnętrzna kontrola jest to dopuszcza, jak jest, nie ma to też dopuszcza się do sprzedaży bo odbiorca niczego nie sprawdza i Ty kupujesz i masz problem. Może trzeba koło o większej liczbie pasów montować skoro jest szybkie zużycie pasa lub pas o większym przekroju i nośności. Jak jest...
witam po pierwsze sprawdz miernikiem V jakie jest ladowanie jesli wyjdzie ze jest slabe dopiero dzialaj 1sprawdz naciag paska jesli ugnie sie jakies 1,5 do 2 cm to go naciagnij 2odwroc pasek rowkami do gory i sprawdz stan paska jesli sa dziurki w nim i wyslizgany to go wymien sprawdz w jakim stanie jest kolo alternatora 3moze byc ze cos pobiera prad...
A jakim sposobem zakładałeś ten pasek. Na siłę bez popuszczania regulacji naciągu, czy z popuszczaniem? W jakim stanie jest założony pasek: luźny czy napięty? Ja bym to zrobił tak, że na kółku pasowym silnika wyczaiłbym po których rowkach chodził oryginalny pasek. Miał 7 rowków. Pięciorowkowy przerzucam o jeden rowek, czyli go środkuję na kółku silnika...
U mnie jest bez sprężarki klimy. Ok Jutro zamówię nowe sprzęgło na alternator, a jeszcze jedno zapytanie czy pasek rowkami może chodzić po gładkiej rolce? Jak na foto
Nie ma żadnego zabezpieczenia. Rowki na osi silnika trzymają pasek i rolkę na miejscu.
kolego sprawdź czy pasek siedzi na tych samych rowkach koła pasowego silnika co ten stary bo być może własnie to jest tym problemem a rozwiązanie go jest dość prozaiczne
Tylko nikt nie potrafi napisac jakiej firmy pasek wybrac aby po 20tys km nie bylo powtorki z rozrywki. Pisałem OPTIBELT. Pisałem że pasek po jednej rolce jeździ rowkami. Tam nie ma zbytniej możliwości założenia paska inaczej. Jak założyć pasek - google, hasło silnik tector i przeglądaj grafiki.
Witam. Koło pasowe silnika ma rowki na pasek np. J-3, lub J-5. Natomiast koło pasowe bębna pralki od strony paska jest gładkie. Brak calgonu. Kamień osadził się na mocowaniu ośki bębna i zcentrował ją, dlatego przypuszczalnie spada pasek. Do wymiany ośka.
Czyli założyć pokręcić i sprawdzić w jakiej pozycji jest na dużym kole jak za blisko brzegu przesunąć o rowek dwa tak by był możliwe na środku koła dużego bez rowków.
pasek ma isć dołem, a nie górą i brak wyjaśnień dlaczego. Pompa odśrodkowa ze swojej natury będzie tłoczyć w którą stronę by się nie kręciła. Jednakże przy wyprofilowanych łopatach wirnika i ukształtowanym kanale wylotowym, kręcąc się w nie właściwą stronę ma znacznie mniejszą wydajność. Ot i cała filozofia. Pasek ma iść rowkami po gładkim kole, czyli...
Tabliczki to ja nigdzie nie widzę jedynie na przodzie to co napisałem :-) A co do paska to takie dane mam z starego paska czyli DAYCO EL 1111 J4 z 3 rowkami.
Witam! Proponuję kupić walec z aluminium, a następnie przejść się do ślusarza i poprosić o wytoczenie oraz nafrezowanie kółek, aby ząbki paska wchodziły w rowki frezu. Możesz się trochę wykosztować, ale będziesz miał na wymiar. Pozdrawiam. KoTu.
Możesz tylko ważne żeby wzbudzenie odpowiednio podpiąć, poza tym to tylko czysta mechanika, mocowania żeby pasowały i pasek najlepiej żeby był też odpowiedni tzn. ilość rowków bo długość nie ma znaczenia bo każdy mechanik ci dobierze pasek krótszy czy dłuższy, jeśli chodzi o amperaż to obojętnie jaki byle miał maksymalnie 10A więcej niż pojemność akumulatora...
Jak łożyska są głośne i luz wyczuwalny- nie czekaj tylko wymieniaj bo alternator stanie ci w najmniej odpowiednim momencie i nie wrócisz do domu. Kilka słów o pasku klinowym i kołach pasowych: pasek dobiera się do kół tzn. pasek ma określoną szerokość powierzchni grzbietowej i kąt klina, tak samo koła pasowe muszą mieć odpowiednią szerokość rowka, zaś...
Ja na kole pompy mam rowki :) (chyba że powstały one jak pasek był dobrze założony - dzięki rowkom na pasku) A teraz pasek je szlifuje :(
Kolega Keicam 1991 ma zapewne na myśli błąd w montażu paska na pompie wody. http://obrazki.elektroda.pl/5371888700_1... tak jest prawidłowo ,ale widziałem juz założony pasek rowkami do koła po.mpy wody Dodano po 5 Sprawdz czy czasem nie zagiął ci się przewód ten od przodu kabiny montowany do takiego zawiasu .Jak zawias się przytrze to...
Na osi silnika jest wałek z rowkami. Może na złych rowkach był umieszczony pasek. Jeżeli pasek jest w dobrych rowkach to na kole z bębna jest on na środku. Chyba że koło pasowe jest luźne lub - co też mi się zdarzyło wałek na silniku ten z rowkami ześlizgiwał się z osi.
Bearq , czy koła pasowe dotaczałeś , czy są fabryczne . Bo może szczegół tkwi W złym kącie rowka klinowego lub faktycznie niw taki pasek dobrałeś ,.
kolego często w tych crv piszczy pasek bo w rowki koła pasowego od popmpy wspomagania wbijają sie malutkie kamyczki. trzeba je śrubokrętem wydłubać:)
Zdalnie się nie da masz nierównoległe prowadzenie paska w rowkach. Trzeba dobrze obejrzeć
weż zwykły metr krawiecki i owiń po zewnetrznych krawędziach kół pasowych, odczytany wymiar to długość paska. Drugi wymiar to szerokość rowka koła psowego na zewnętrnym obwodzie,czyli w najszerszym miejscu.Przy pierwszym pomiarze ustaw napinacz na minimum, a następnie na maksimum aby określić dopuszczalna tolerancję
ale to nie ma nic wspólnego pewnie Owszem, nie ma nic wspólnego. Rzadkie zjawisko trafiłeś, uślizg paska napędowego na kole bębna. Pasek do wymiany, chyba, że coś było grzebane i źle został założony, np rowkami do góry.
Wiem, że się popuszcza tą małą śrubę i wtedy reguluje się dużą. Pasek klinowy czyli " kliny" wzdłuż paska, a wielorowkowy to " rowki " wzdłuż paska, i tam jest pasek wielorowkowy. Mój brat sprawdził przekręcając go i jest ok. Dziś byłem na rybach i miałem okazję przetestować czy piszczy czy nie i nie piszczy.
A jednak pasek. I przy okazji zmatowienie rowków w kole napędowym bębna papierkiem gradacji 200.
Ja mam właśnie na silniku ok 120-130 a na pile 90 i tnie się ok zarówno małą jak i większą tarczą - ale dorobiłem teraz rowek na węższy pasek na 75 w razie jakbym potrzebował wiekszych obrotów. Obstaję jak wyżej - 80-90 na pile (na pasek 17mm taka średnica to teoretycznie już minimum dlatego jeśli chciałbyś uzyskać jeszcze większe obroty to na pasek...
Spradz sobie czy jest założony dobry pasek, bo w renówkach koła mają 5 rowków a pasek ma być 4 pk lub jeden mniej. musisz dokładnie to psprawdzać bo w reno jest to dziwnie zaprojektowane... pozdrawiam
Koło pasowe ogólnie jest wytarte trochę czyli jest jasne, nie zauważyłem żadnych czarnych fragmentów w rowkach
Na wale ma koło pasowe na 4 paski chodzi to na 3 wstawie tam pasek + alternator bo jeden jest wolny. Alternator samochody najtańszy ok100 zł. na złomie i musiałbym przerabiać koło pasowe na 17 pasek( takie są na wale rowki na pasek) a z c-360 pasuje mi pasek bez przeróbek.
Wstaw zdjęcie samego świdra z boku, popatrz też na kąty rowków pasowych i paska czy pasek jest nie za płytko w rowkach. Dobrym rozwiązanie na małe koło na silniku jest pasek klinowy uzębiony. Koło pasowe na silniku stalowe czy żeliwne? http://obrazki.elektroda.pl/9307397200_1...
Jak kółko robi się gorące to pewnie uślizg paska,wyrobione rowki PK w kole,pasek itp.I potwierdzam odłączenie zasilającego przewodu z alternatora skutkuje jego uszkodzeniem.
A jaki wymiar się z reguły podaje przy kupnie paska? Pytam ponieważ mój pasek do Agria 400 ma oznaczenie Optibelt 48175-05 Agria i wg niektórych opisów jest to pasek 750mm a niektóre strony podają 700mm wewn i 765 zewn a ja zamówiłem dziś w sklepie 750 i 725 i pewnie jeden bądź oba będę musiał oddać. Ciekawe jest też to że oryginalny pasek ma rowki...
Jak pasek nie założony i wyjmiesz blokady, wałki przestawią się o parę stopni. Jak pasek założony i wyjmiesz blokadę mają zachować pozycję.
Dziwnie to wygląda ze rowki biegną po gładkim,ale w tym modelu każdy tak ma.Zerknij lepiej na napięcie paska, czy nie ma luzów na którymś z kół o czy pasek równo po nich chodzi oraz czy nie ma zagięć na rowkach bo różnie bywa.
Sprawdziłem i po zdjęciu paska klinowego okazało się, że nie wydaje już takich dźwięków ;) ...sukces :), a mianowicie po powtórnym założeniu paska nic już nie piszczy :) Nie wiem, pasek dość łatwo dał się zdjąć, a później założyłem go troszkę bliżej bębna. Rolka na której porusza się pasek posiada rowki, nacięcia i wcześniej pasek był założony bardziej...
Bez opciazenia śmiga bez problemu ale jak już założę paski klinowe 2x17 koła pasowe u silnika 100mm i przy wałku 90mm, pila zwylka 550mm No to tu już pojawią się problem Daj fotkę jak wygląda pasek ma kole, bo tu też może być problem. Jeśli nie spoczywa na bokach, tylko leży cały w rowku, to potrafi dać poważne opory. Kwestia naciągu paska też ma znaczenie...
Jak napinacz da radę to zostaw. Tam sa 2 lub 3 paski jak jest klima uważaj żeby dobrze w rowki powchodziły.
Jeżeli piszczy pasek, to pryśnij na rowki odrdzewiaczem w czasie pracy silnika. Jak się uspokoi - to masz winowajcę.
Witam, powiem tak pewnie pan wie ze ten pasek z dwóch stron ma rowki wiec mysle ze raczej przy nim nie da sie pomylic w senie chodzi mi ze odwrócony czy coś chyba ze sie mylę ?
witam, mam problem a zarazem pytanie do tych którzy sie znają,jestem w trakcie montażu chłodni carrier zephyr 540 i na etapie montażu sprężarki(stara którą kupiełm wraz z chłodnią pochodzi z iveco) okazało się ze u mnie pasek osprzętu jest na 5 rowkach natomiast sprężarka którą posiadam ma 3 rowki, i teraz moje pytanie czy moge zainstalować normalną...
Może komuś się przyda, bo jestem po samodzielnej wymianie paska: Ad 1. Gdzie ją zahaczyć sprężynę od naciągacza, niestety po otwarciu ścianki wypadła ona luzem - w obudowę dolnej zjduje się otwór na zamocowanie sprężyny. Ad 2. na końcu osi z rolką jest nacięcie (widoczne na zdjęciu) czy tam powinna być założona jakaś blokada ograniczająca ruch rolki...
Witam, notorycznie spada pasek. Najpierw zaczął spadać stary, to kupiłem taki sam i nowy też spada. Nie jestem pewien czy w ogóle pasek jest dobry (kupiłem taki sam jaki był wcześniej, a ten stary był oryginalny (chyba). Taki kupiłem - 1279 J4. Nowy i stary wyglądają identycznie. Paski mają 3 rowki (4 grzbiety), natomiast te mała koło na które zakłada...
Teraz tylko czekam na wytoczenie rowka na pasek w kole zamachowym i podfrezowanie otworów pod zaworki w głowicy :) Otwór po aparacie zapłonowym wykorzystam jako wlew oleju...
tam jest tylko wałek z rowkami na pasek Słabo widać na zdjęciach, ale może tak być.
sprawdz czy rowki na pasku zgrywaja się z rowkami na osi silnika, może był kiedys pasek wymieniany i jest zły, jesli tak jest to bedzie spadał za każdym razem, sprawdz jeszcze czy rowki na osi silnika nie są zabite jakimiś paprochami
Nikt nie odpowie jaka jest dopuszczalna różnica między płaszczyznami, bo to zależy od odległości między kołami. Producenci podają raczej dopuszczalne kąty offsetu. W [url=https://ww2.gates.com/IF/facts/docu... dokumencie Gates podaje dla paska wielorowkowego dopuszczalne 0,25 stopnia odchyłki, co dla odległości 1 mm oznacza minimalną...
No przecież pisałem? Przyjrzyj się mechanice - jak nie zauważysz rowka na pasek bez paska na nim to chyba logiczne gdzie miał być? Poza tym można dojść po samym działaniu (w tym wypadku NIE działaniu) mechaniki co się nie kręci, a powinno.
Oglądnij bardzo dokładnie , rowek po rowku pasek rozrządu , moze naderwal sie ktorys z rowkow a tego teraz nie widac , moze była wada materialowa gumy z ktorej wykonano pasek.
Dzięki. Założyłem na czuja. Właśnie w taki sposób. 3 godziny. Niby mam serwisowke, niby szukałem, ale nie byłem pewien. Wolałem się upewnić, a Ty potwierdziles. Starałem się dobrze ułożyć w rowkach. Pasek 7 rowkowy, taki jaki był. Stary był spekany, lekko zszedł. Założenie tego to była męka na parkingu. Po założeniu odpaliłem auto i zdechło- aku naładowany,...
Po kole B czoło paska po G rowki.
Zmierz szerokość rowka na kołach, zmierz długość paska centymetrem krawieckim na kołach i będziesz wiedział jaki pasek dokupić.
trzeba swoje koło zwymiarować i dobrać koło ze sprzęgiełkiem. Najważniejsze jest odsadzenie koła w stosunku do alternatora, żeby rowki pk były w tym samym miejscu, inaczej będzie uszkadzać pasek. Najprościej stawiamy na prostej płaszczyźnie 2 koła obok siebie, a rowki mają się pokrywać ze sobą. Aby minimalnie osunąć koło od alternatora, można zastosować...
Poza zmianą długości paska ścierają się powierzchnie boczne paska i powiększa szerokość rowków klinowych kół pasowych. Jeśli to możliwe wstaw zdjęcie kół pasowych i widok napędu.
Wyświetlacz nie przygasa. Zapomniałem dodać że wczoraj uruchomiłem program 95 stopni dodałem odkamieniacz i pod koniec wyświetlił się błąd F07. Sprawdzałem pasek nie ślizga się. Koło pasowe ma więcej rowków niż pasek, po co to ?? Może przestawić na inną pozycję pasek. Ostatecznie kupię pasek (pomogło to komuś) bo nigdzie nie doczytałem.
Tak też pomyślałem. Rodzaj hamulca. Kosiarka już po koszeniu po regeneracji. Dużo dało wyczyszczenie komutatora. Miedż po tylu latach była czarna. Sporo syfu, sproszkowanej trawy wewnątrz silnika. Sam pasek "wieloklinowy" miał poupychane małe kamyczki w rowkach. Wydłubałem i posmarowałem smarem silikonowym. Kosiaka zyskała moc co było widać i czuć przy...
Tak na kółeczku wału zakleiły się dwa rowki ( przez pasek zaczął się sypać ). Dodatkowo poszły też krzywki popychaczy zaworów wydechowych na lewej głowicy 6 szt.
Mogło dobić coś do koła pasowego i przygnieść rowki.
Problem rozwiązany, zatarte było sprzęgło na alternatorze. Zorientowałem się w momencie kiedy podczas pracy poza piskami pasek zaczął "strzelać " wychodził na ranty rowków i spadał. Po wymianie cisza, nic nie łapie nie szarpie.
przepraszam nie napisałem dokładnie jest to pasek wielorowkowy z tego co zauważyłem to paski mają różnego rodzaju te rowki i nie wiem jakie to są
mam takie klio na stanie i koło na sprężarce ma też 5 rowków może ktoś zmieniał w przypadku hundaya było założone niewłaściwe kolo nie od tego modelu po zmianie piszczenie ustało
układ hydrauliczny jeszcze nie skończony , ale już go opisuję : pompa hydrauliczna , jest to pompa od wspomagania , jakiegoś forda (łee) ale działa :) oryginalnie było koło na pasek z rowkami, a teraz jest koło od prądnicy malucha tam gdzie w silniku jest filtr powietrza , teraz go nie ma, nie ma wogóle tego okrągłego, tam jest pompa przymocowana, i...
Pasek na wałku jest na środku rowków? Musiałbym zaobserwować jak to jest w innych suszarkach, ale zdaje mi się, że pasek zazwyczaj jest na środku rolki, a rolka się potrafi przesuwać parę milimetrów po osi (czasem jest zabezpieczenie przed nadmiernym przesuwem lub zsunięciem się).
Trudny dostęp do pasków napędowych. Aha. Czyli zamiast wymienić paski szukasz innej przyczyny. Trochę to mi przypomina szukania zguby pod latarnią tylko dlatego, że tam jaśniej. Płyta z drugiej strony (od punktów lutowniczych) w okolicy mechaniki magnetofonu - nie ma tam przypadkiem jakiejś śruby, albo wlutowanych w płytę wyprowadzeń silnika? Skoro...
Jeżeli objaw całkowicie ustępuje po rozgrzaniu, to odgłos pochodzi od paska - zignoruj to, lub potrzyj pasek szarym mydłem od strony rowków.
Przeciągnij sobie po ręce takim paskiem to zobaczysz jaka to temperatura. :D Zęby paska muszą się klinować, jeśli "zęby" kółka będą dosięgać do końca rowków paska czy odwrotnie "zęby" paska będą dosięgać do końca rowków kółka to na 100% będzie się ślizgać. PS Domyślam się że to 6PK bo altek jakiś taki "nowocześniejszy". :D
Jeśli mocowanie na to pozwoli to bez problemów ,sprawdź tylko i ewentualnie przystosuj konfigurację wyprowadzeń kostki zaciskowej.Jeśli silnik miałby przystosowanie do innego modułu rowków paska napędowego zmień też pasek.
Pasek jeśli jest w linii z kołami to nawet rowków nie potrzebuje do utrzymania się .
Informacyjnie dla osób wymieniających pasek. Rozebrałem, kupiłem pasek (40zł) ale przy zakładaniu okazało się , że z powodu wyrobienia się łożysk ślizgowych na wałkach od kół pasowych pasek jest źle prowadzony i prawdopodobnie nastąpi jego szybkie zużycie bo haczy o kołnierz i w ogóle nie układa się ładnie w rowkach. Naciąganie tylko pogarsza sytuację....
Problem rozwiązany, dziękuję za pomoc. Instalacja i alternatory były ok. Problem leżał w napędzie. Jak się okazało, rowki koła napędowego były wytarte, przez co pasek wpadał głębiej... Nie było tego widać, bo dna rowków były prawdopodobnie podtoczone, żeby pasek się o nie nie opierał i rdzawy nalot w środku sugerował, że jest jeszcze zapas... Nowe koło...
Możliwe, że mechanicy źle zamontowali alternator, i jest przesunięty względem koła pasowego wału. Wówczas pasek obciera o boczne krawędzie rowka pasa i się zdziera.
Pasek oczywiscie szukaj z koncowka bodajże 944 bo w euro6 jest troszke dłuższy. Na koło zamachowe zakładasz przyrząd do kręcenia wałem, nakladasz na początek sprężarki(sprzęgła) pasek druga osoba kręci wałem a Ty palcem próbujesz z obrotami nakładać na kolejne rowki koła pasek - bedziesz widział jak ustawia się pasek gdy na sprężarce bedzie już cały...
Spotkałem się z przypadkiem, że koła były 5PK, ale jedno 6PK, to było chyba w Partnerze 1.9D i wyglądało na montaż fabryczny. Ale jakiś "miszczu" nie zwrócił uwagi i założył pasek nie w te rowki co trzeba, objawy były takie same jak u Ciebie.
Skoro jest 2 czarne to odizoluj kawałek dalej. Na przewodzie nie są paski (kolorowe) tylko rowki coś typu torx.
w przekroju 1 x 1mm max 1,2x12mm średnicę określić można nicią umieszczoną w rowkach kół mechanizmu napędowego, ułożyć okrąg zmierzyć i odjąć max do 10% na aukcjach i tu mógłbyś coś dobrać http://www.elektroniksc.com.pl/?Grupa=PA...
Jak w temacie. Kupione na allegro blokady do alfy 146 1,4TS, zgodny symbol, kolor blokad (fioletowe), ale już przy zakładaniu zdaje się że niezbyt dokładnie pasują do krzywek. Po założeniu blokad według instrukcji i ustawieniu suwmiarką GMP nie do końca pasują ząbki na pasku (ząbki nie pasują do rowków). Oczywiście pasek się rozciągnie i wskoczy w rowki...
Jedyne co mi przychodzi do głowy to inne rowki w kole pasowym jak ma pasek, przez co się wytwarza tarcie i się nagrzewa.
A sprawdzałeś czy koło nie jest zabezpieczone przed spadaniem? Nieraz w rowku po którym chodzi pasek jest wkręcony imbus sięgający aż do wałka.
Proponuję wyczyścić rowki w kołach po których chodzi pasek.
Przed zdjęciem pasków nie zrobiłeś zdjęć jak one były założone? Nie ma na kołach rowków na paski? Zrób dokładne dobrej jakości zdjęcia mechaniki, kół i je wstaw. Może w ten sposób dojdzie się jak paski mają być założone.
Zmiana rowków nic nie daje pasek obciera o czarne kółko, silnik fabrycznie zamontowany. Wykombinowałem trochę inaczej, jutro pokarze niby gra ale troszkę za wolno. Dodano po 11 Tak to zrobiłem: [youtube]https://youtu.be/mFityUUuRDM[/y...
Rowków na pasek nie wyczyściłeś i się ślizga pewno. Albo kółko napędowe na lewą stronę. Jeśli nie ma terkotania kiedy łapiesz za napęd taśmy to albo wcale nie sprzęga albo sprzęgła. Taśma po latach może być zawilgocona i klejąca. Wszystkie te popularne magnetofony nie były przystosowane do kaset c90 więc zobacz z jakąś krótszą.
to "fioletowy" jest tu dodatkowym paskiem? Nie spotkałem nigdy terminu "pasek dodatkowy".No może w cyrkularce gdzie koła pasowe mają 2-3 rowki to taki pasek może być aby wzmocnić napęd.Ale w elektronice nie spotkałem takiego terminu. Temat niby banalny ale nie do końca.I można przez to zepsuć coś na poważnie. No weźmy wpiszmy ten opornik do przykładowego...
jeśli chodzi o moją konstrukcję i rozwiązanie hydrauliki to mam podpiętą pompe olejową od jakiegoś widlaka pod silnik od malucha (koło na alternatorze mam przerobione tak że jest dwu rowkowe na jedym rowku chodzi orginalny pasek do alternatora a drugi dołączony rowek napędza pompe oleju i dodatkowo zamontowałem napinacz z opla z rozrządu) A jeśli chodzi...
Gwint standard , odległość rowka paska można zmierzyć. Załóz i będzie spokój. Koło łagodzi w 99% wszelkie drgania .
Z 20 lat temu naprawialem te mechanizmy i jeśli dobrze pamiętam to silnik pracuje ciągle i napędza koła zamachowe z osiami do których taśma jest dociskana za pomocą tych rolek które nie chcą tobie teraz opaść. Mniejszy pasek powinien chyba napędzać miedzy innymi koło zębate na którym są rowki. Wybór funkcji jest realizowany chyba tak: Naciskasz przycisk...
Witam. Dzisiaj postrzępił mi się pasek wieloklinowy napędzający alternator i pompę wody. Sugerując się poprzednim paskiem kupiłem nowy 6 PK 1045. Kiedy zabrałem się do wymiany zobaczyłem, że na wale korbowym jest koło pasowe 6 PK (sześć rowków) a na alternatorze 5 PK (pięć rowków) i widoczne dlatego w starym pasku wystrzępił się jeden z klinów. Teraz...
Mi rwało w Meganie paski po ok.1-1,5 tys.km. Przyczyną były naloty na kole wielorowkowym wału. Jak mechanik oczyścił z nalotów gumy rowki zwykłym śrubokrętem to wożę zapasowy pasek już dłuższy czas bez potrzeby.
I tu może właśnie być przyczyna grzania się łożysk. Oczywiście chodzi o smar użyty do smarowania łożyskowania. Dodano po 13 Nie wiem,jak ułożone są paski klinowe na kołach pasowych? Paski muszą pracować bokami, nie mogą być na dnie rowka klinowego koła. Oczywiście właściwe kąty tego rowka, identyczne jak paska.
Najważniejsze to zapamiętaj w jaki sposób są poprowadzone paski, szczególnie ten w lewej mechanice (patrząc od przodu). Zwróć też uwagę która mechanika ma pasek na pierwszym rowku ośki silnika napędowego. Oczywiście wymień również te krótkie paski. Aby wymienić wszystkie paski musisz oczywiście wyjąć cały mechanizm i odkręcić obie mechaniki od blaszki...
Co do długości - użyj sznurka i zmierz powstałą pętlę, grubość - zmierz średnicę rowka.
Witam po dłuższej przerwie. Postanowiłem oddać auto do elektryka.Po podłączeniu przez niego aparatury pomiarowej stwierdził iż co ja chcę o0d ładowania przecież jest.Po chwili dyskusji z nim postanowił jeszcze raz podłączyć swój sprzęt i.......... oznajmił mi że ok jest ładowanie ale jakoś strasznie ciężko i powoli.Po czasie namysłu pokazał mi pasek...
Może lekkie opukanie pomoże na chwilę? Chyba po głowie. Jeżeli masz alternator Valeo to na 99% szczotki w regulatorze, natomiast jeżeli masz Bosch'a to regulator do wymiany. Oblukaj pierścienie, jeżeli duże rowki to też wymień. Rzuć fotkami to ułatwi temat.
Tylko zakup nowych i wymiana tarcz bębna i łożysk skończy twoje "męczarnie" ,żaden pasek który to zlikwiduje nie istnieje jak osie: bębna i walka silnika nie będą równolegle. a to przywróci tylko w/w wymiana. Magnes jest z drugiej strony bębna i ma swoją, małą tarczę i oczywiście znajduje się po przeciwnej stronie niż klapy bębna w pozycji otwierania...
Proszę o podanie symbolu paska 1245 J5EL PASEK POLY-V 7843196 Profil paska: J, Długość: 1245mm, Ilość rowków: 5, Elastyczny: tak Dla nr serwisowych urządzeń: 853787010000 853787061000 853787010100
Sprawdź czy w twoim silniku nie powinien być założony pasek 5PK, a mechanik zakłada 6PK i pasek się niszczy. To że koła są na 6 rowków nie oznacza że ma być 6PK. W niektórych renówkach jest właśnie nieosiowo ustawiony osprzęt.
Witam Z paska zostało jakieś 117 cm, ma 6 rowków, żadnych oznaczeń. reszta została roztopiona przez kręcący sie silnik przy zablokowanym bębnie. Może ktoś zna właściwy rozmiar?
Myślę, że masz problem większy niż wydaje się radzącym. Kolega viper555 radzi alternator od Żuka. Ale ty masz od Polneza i ten chcesz użyć. Więc nie pamiętam jak wyglądają rozwiązania w Ursusie wić proponuje nieco na czucie. Pierwsze to jest możliwe stosowanie paska B17 dla kół na paski A13. Nie będzie to praca wzorowa ale raczej możliwa. Mankamentem...
Kolego, a jak tam wyglądają pierścienie na wirniku,są gładkie czy mają już rowki od szczotek wytarte. No i pasek jest naciągnięty tak jak powinien byś czy troche luźnawy?
Nie do końca tak :/ . Potrzebna trzecia ręka żeby się nie umordować. Przechylic lekko pralkę na lewy bok, jeden obywatel od spodu nakłada pasek na koło pasowe silnika i trzyma by nie spadł z rowków, a drugi z góry naciąga pasek na koło pasowe bębna. Można samemu, ale to metoda prób i błędów :(
Można spróbować oczyścić koło pasowe na silniku (wyczyścić rowki), ale jeśli jest to pisk paska to pasek do wymiany.
030903119C To chyba te. Podobne ale to ma 6 żeber a w moim jest ich 5 a w pasku 6 rowków i oznaczenie paska 6PK 923
komutator rowki kondensator rowki rowki wpustowe
odblokować start pulpicie radia wojskowe potencjometr skuter
energy harvesting netgear gs105ge
Usuwanie rys z panelu Radmor 5102 - porady Opel Vivaro 1.9 DTI 2001 - Świecące światła awaryjne