łódż ul obywatelska 98
Czy ktoś może próbował zmienić slimacznice. Jedynie to można wytłoczyć i wtłoczyć na odpowiedniej prasie, aby nie skrzywić wałków., ale i tak będzie póżniej potrzeba przetoczenie komutatora.
Dobry wieczór. W tym roku moja stara pralka BOSCH WFL 1200 poddała się po awarii. Skorzystałem z prywatnego serwisu żeby było szybciej. Cena za usługę to 340 zł. I teraz co było robione. Wymiana szczotek i przeszlifowanie komutatora, wymiana grzałki, wymiana całego panelu sterującego z komputerem od innego modelu pralki Bosch (oryginalny panel uszkodzony...
5G nie działa
Cóż, ten filmik jest za krótki, żeby można było cokolwiek stwierdzić. Start z odrzutem jest jak najbardziej prawidłowy i tyle. Jedną z przyczyn, po spaleniu i naprawie silnika komutatorowego, jest poskręcanie go w ten sposób, ze nie obraca się lekko, swobodnie, (jest skręcony zbyt twardo, lub źle- po przekątnej)co zaraz po uruchomieniu doprowadza do...
Nie wiem jak brzmi piszczenie ale może lekka renowacja komutatora albo wymiana szczotek w siniku elektrycznym mogłaby coś pomóc.
Dziękuję
Sprawdź czy szczotki wchodzą luźno, jedna sprężyna jest przegrzana (ma przebarwienia).Być może słabo dociska szczotkę do komutatora. Jeżeli wymiana sprężyny i nic nie da, to należy przemierzyć wirnik.
Od temperatury odkształcił się szczotko trzymacz i blokuje się szczotka, pilniczek i do roboty ma po wciśnięciu natychmiast wracać do komutatora.
ściągaczem za łożysko i zejdzie możesz też podgrzać magnes , zawsze jest ryzyko jak nie spróbujesz to się nie dowiesz ;) pozdrawiam
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Znam taka firmę w okolicach Bielska-Białej. Specjalizuja się w wirnikach komutatorowych. Jeśli cię to interesuje to poszukam konkretnych namiarów.
No i było kilka lat, u mnie tez silnik do roboty :( , właśnie stanęła. Po demontażu: Nie mam zdjęcia, ale ogólnie silnik marny, komutator wytarty u mnie w stanie prawie agonalnym. Kolega ma mi to przetoczyć, ale nie wiem czy jeszcze coś zostanie. Silnik prawie nie dostępny bo wersja W.E2041L z rozstawem 61mm, a cena .... :(. Czemu tak kombinują i co...
A jeśli zewrzesz śruby przy tym elektromagnesie to rozrusznik kręci? Jeśli tak to elektromagnes do remontu jeśli nie kręci to rozrusznik(czyszczenie komutatora+ewentualna wymiana szczotek) Jeśli okaże się że elektromagnes się zepsuł to wątpię że uda Ci się go doprowadzić do stanu świetności z pękniętą obudową. Ja miałem 3 całe i ciężko mi było je złożyć...
Prawdopodobnie szczotkotrzymacze były "za ciasne" i szczotki nie mogły się swobodnie w nich poruszać. Na końcu miedzianego elementu jest mała zakładka która trzyma szczotkotrzymacz na miejscu. Jak się go nie odegnie na zewnątrz po wymianie szczotek to może on blokować same szczotki i sprężynka nie może ich dociskać do komutatora.
Szczotki były jakiej długości, że podjąłeś decyzję o ich wymianie? Całkiem niedawno był temat również o pralce Beko gdzie autor nie sprawdził czy szczotki pracują swobodnie w prowadnicach i mimo wymiany nie miały styku z komutatorem.
Sprawdź czy są równe oporności na przeciwległych stykach komutatora.
W moim silniku Minarelli 125 poszedł rozrusznik. Pomyślałem, że szczotki są winne a więc wymieniłem na nowe. Wszystko ok, podłączam bezpośrednio do akumulatora i rozrusznik zakręcił na początku szybko a po jakichś 2 sekundach zwolnił i obraca się z tymi samymi obrotami. Rozebrałem, pomyślałem, że coś źle złożyłem, pomierzyłem sam wirnik i parametry...
Możesz jeszcze odkręcić szczotkotrzymacze i sprawdzic długość szczotek, choc jeżeli iskrzenie ma wygląd łuku ciagnacego sie po komutatorze, pomoże tylko wymiana wirnika lub całego silnika. pzdr I tak: Nowy wirnik (308.2200) - 48zł. (Do tego nowe dobre łozyska i ewent. szczotki) Nowy silnik 100-120zł Silnik używany z allegro 55zł
Ale czy, aby na pewno prezentowana przez Ciebie płytka jest od tego silnika? Mi ona wygląda na płytkę od wentylatora chłodnicy. https://obrazki.elektroda.pl/3111080300_... No dobra, odpowiadając na pytanie. Zanim zacznę rozbierać układ wspomagania chciałem się dowiedzieć, jaką techniką zamocowane są przewody szczotek w szczotkotrzymaczu...
Wrzucam jeszcze zdjęcia wymienionych szczotek. Są starte ukośnie, niesymetrycznie A jak wygląda komutator? bo sama wymiana szczotek nie ma sensu, jak komutator wypalony, nierówny.
Może silnik jest uszkodzony i zbyt duży prąd powoduje zadziałanie zabezpieczenia. Powinno być małe, jasnoniebieskie iskrzenie spod szczotek - jakie jest? Czy wszystkie wycinki komutatora mają taką samą barwę?
na mim wirniku jest 47 czy tak powinno być i jeden segment powinien mieć 1 podłączony przewód?? Dzięki takiemu warstwowemu uzwajaniu wirniki osiągają (prędkości asynchroniczne) kilka tysięcy obr/min. Wirniki w silnikach asynchronicznych też mają ilość klatek nieparzystą - umożliwia to poślizg pod obciążeniem. Miniaturyzacja uzwojeń jest warstwowa i...
Przetoczenie komutatora,wymiana szczotek i można dalej prać !Dzięki
No chyba że w eksponacie ale taka szczotka może w każdej chwili wypaść z prowadnicy i zarysować komutator.
Z swojego doświadczenia: Kiedyś oddałem taki silnik do naprawy - wymiana komutatora na nowy. Firma naprawiająca nie miała komutatora z 48 lamelkami więc dała 32. Pan mówił, że nie powinno mieć to wpływu na prędkość przy podłączeniu do maszyny - falcerka. Okazało się, że trzeba dać dużo wyższą wartość na potencjometrze żeby uzyskać taką samą prędkość.
Musiałbyś zdobyc nowy wirnik bo wymiana komutatora raczej nie wchodzi w gre. Jeśli byłby nowy to sie nie powinno powtorzyć. Dodano po 2 A jak nie to idź na bazar i kup jakaś chinska szlifierke xD.
Dziękuje za odpowiedzi.Może ktoś zna prostą budowe zgrzewarki do takich spraw??Mam jeszcze pytanie;ile może kosztować -wymiana szczotek,toczenie komutatora,wymiana smaru w rozruszniku? w przybliżeniu oczywiście:)) poprostu regeneracja rozrusznika(bez wymiany łożysk)
Witam, Posiadam odkurzacz Electrolux o modelu EEG41CB. Przy ostatnim odpaleniu moc ciągnięcia znacznie spadła i była wyczuwalna woń spalenizny. Po rozebraniu oraz dostaniu się do silnika widoczne jest gołym okiem spalony/zwęglony obszar komutatora oraz szczotek. Przy odpaleniu widoczne iskry oraz głośny dźwięk tarcia. Widoczne na zdjęciach oraz filmie....
Dzięki za informację. Silnik okazał się sprawny, tzn nie był spalony tylko jedna nitka od komutatora miała przerwę. Przeczyszczenie komutatora, wymiana przy tym łożyska i jest jak nowy, także temat zamykam.
No więc pewnie będzie działać, bo z tego co opisałeś raczej na pewno skończyły się szczotki i ubyło także komutatora. Jeżeli wymiana rozwiązała problem, to zamykamy temat. Pozdrawiam. P.S. Pisząc to, nie wyświetliło mi się wszystko ze zdjęciami.
Co do kosztów silnika do R600 płaciłem 120 pln , przezwojenie komutatora, wymiana szczotek , szlifowanie . 30% ceny nowego . Przy otwieraniu centrala działa z maksymalną ustawioną ( w zależności od ustawień zaawansowanych) siłą - prądem i napięciem do danej szybkości ( też ustawienia się różnią , bo do bramy ciężkiej idzie większy prąd, ale mniejsze...
Gdy wirnik ma przerwę to wystarczy dokładnie obejrzeć komutator i będzie to widoczne. Daj dobre zdjęcia całego obwodu komutatora ale nie czyść go wcześniej. Sama wymiana komutatora nie jest taka prosta, o ile w ogóle ktoś chce się w to bawić. Zresztą jego uszkodzenie też widać gołym okiem.
komutator nie wygląda aż tak źle, nie ma widocznych miejsc (ubytków) iskrzenia. Są co prawda wzłużne rysy ale myśle że do wygładzenia jakimś drobnoziarnistym papierem. Zastanawiam się jak te szczotki dotrzeć? Chyba nalepię ten cienki papier ścierny na komutator.
NIech będzie,że to usterka mechaniczna,ale bardzo wątpię w szansę naprawienia komutatora.Jeśli już to wymiana na nowy,ale to bardzo skomplikowana naprawa. Oczywiście,ten jeden (czy tylko) drucik można polutować.
mam na obu dławikach czyste zwarcie bez oporu, więc nie wiem czy to jest ok Jest. Przecież to zaledwie kilkanaście cm drutu... Bez dławików opalarka nie działa. Bo dławiki są włączone szeregowo z zasilaniem silnika! strasznie iskrzy mi silnik Zapewne zwarcie na jednym z uzwojeń wirnika, lub zasyfiony strasznie komutator.
Z tego co wiem to nie bardzo,moze dizlac ale mze byc tak ze bedzie mial wyzsze obroty i sie grzala przede wszystkim moze iskrzyc za bardzo na komutatorze.
Nowe szczotki należy dopasować do komutatora (np. twardym pumeksem), tak powinna wyglądać profesjonalna wymiana. A że Ci silnik chroboli, jak borowanie u dentysty? Nie przejmuj się. Za kilka prań odgłos pracującego silnika wróci do normy :) Szczotki same się dotrą do komutatora (o ile szlag nie trafi wirnika) :wink: Temat rozwiązany, zamykam.
Przy takim uszkodzeniu to tylko wymiana komutatora o ile uzwojenia są dobre.
https://obrazki.elektroda.pl/1352014200_... https://obrazki.elektroda.pl/9726108100_... https://obrazki.elektroda.pl/7057818200_... https://obrazki.elektroda.pl/8036818000_... Po podłączeniu do prądu niebieskiego i czarnego działa na połowie komutatorów.
Nr 4 i 5. Wymiana szczotek i konieczne przeczyszczenie komutatora. Szczotki kupisz w w sklepach lub na alledrogo podając typ praleczki oraz najlepiej ich wymiary, sama przy odrobinie spokoju to możesz wymienić. Przed założeniem nowych koniecznie trzeba doprowadzić komutator do porządku. Pozdrawiam i powodzenia.
Pytam co się wymienia w tej pompie od podstaw. Zakłada się nowy silnik pompy, bądź regeneruje stary - wymiana komutatora, łożyskowania, nowy szczotkotrzymacz.
Te siłowniki maja marne komutatory i silniki , szczotki zawieszają sie albo palą. Zamień siłowniki i sprawdź czy to wina siłownika czy sterowania. Jak siłownik, to doraźnie pomoże rozebranie obudowy silnika i czyszczenie komutatora/ wymiana szczotek itp. Możesz tez zmostkować wejścia od krańcówek na płycie i sprawdzić, czu nie jest to wina kontaktronów...
Komutator można przetoczyć. Może jest jednak ważniejszy problem- na blachach koło komutatora wygląda że obciera o stojan. Łożysko?.
Witam. W moim przypadku przerywana praca odkurzacza i nie uzyskiwanie przez silnik pełnej mocy spowodowana była nie tylko szczotkami, ale uszkodzeniem wirnika (zużyty komutator). Wymiana szczotek (w oryginalnych szczotkotrzymaczach) nic nie dała - silnik dalej przerywał i nie "rozpędzał" się do pełnej mocy. Niestety nie pamiętam, czy diody na panelu...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Czy wymieniałeś zębatkę od przekładni i komutator? Czy cała przekładnia?
Jeżeli kupujesz oryginalne szczotki to tylko pozostaje wymiana komutatora wirnika, a to jest drogie. Szybko się ścierają tzn. że starczają na ...? Zależy jeszcze od eksploatacji odkurzacza. pozdrawiam
Witam w tych silnikach dość często padają szczotki (szczotkoczymaczem) ,miałem taki przypadek w pralce u siostry zdemontowałem przeczyściłem komutator ,wymiana szczotek(szczotkoczymaczem razem) i działa a były objawy były podobne normalnie prała a jak dochodziła do wirowania normalnie przestawała pracować ,a tak dodatkowo to bym wymienił jeszcze przekaźniki...
Komutator owszem, jedynym wyjściem jest wymiana komutatora kosztuje około 5 zł, dodatkowo trzeba wymienić przypalony lub całkiem spalony drut na wirniku. Ogólny koszt naprawy przewyższy koszt nowego silnika do tej maszyny.
Tak, ma być niewielki luz jeśli nie widać zużycia smarować i składać zwróć uwagę na lamelki komutatora czy są równe i nie nadmiernie wybrane ,jeśli nie to wyrównać bo nowe szczotki potrafią zabić nierówny komutator . Pozdrawiam
Przyczyna leży w uzwojeniu silnika i żadne czyszczenie komutatora nic nie daje, tylko wymiana silnika albo przezwojenie ( koszty). Co do gaszenia "dyskoteki" to jest objaw charakterystyczny dla tego uszkodzenia. Ostatnio rzadko spotykane ale pojawiły się nowe związane problemy z maxymalnymi obrotami wirowania, stare silniki ( do max 1000 1/min) nie...
Przezwojenie wirnika, wymiana komutatora i łożyska wcale nie było by takie kosztowne, wielokrotnie oddawałem wirniki do przezwojenia i jakoś koszty niebyły powalające, sprawą najważniejszą jest zdobycie wirnika i koła zębatego w dobrej kondycji mechanicznej.
Raczej silnik napędu płyty .Możesz zregenerować -odłączas od układu ,wlewasz do środka KONTAKT60 i na zasilacz pod 12V w obydwie strony.Później zmierz czy rezystancja się wyrównała we wszystkich położeniach wirnika.Jeśli komutator jest nie do zregenerowania to tylko wymiana silnika.
Raczej pomoże wymiana łożysk, jak masz możliwość liznąć na tokarce komutator to też, a szczotki, to trzeba zobaczyć jakie długie jeszcze są. Generalnie: wyje i iskrzy= łożyska.
Witam Najprawdopodobniej zwichrowałeś ośkę lub przesunołeś ją względem wirnika i komutatora (szczotki). Jest to tak pracyzyjnie wykonany silniczek, że tylko jego wymiana.
Witam Najprawdopodobniej to właśnie łożyska piszczą bo ich czas życia nieuchronnie maleje w szybkim tempie . Przed rozebraniem możesz też kupić szczotki do silnika i od razu też wymienić najpierw przeszlifowując delikatnie papierem ściernym komutator. Pozdrawiam
Po wymianie szczotek należało dotrzeć szczotki i komutator, jeżeli nie zostało to wykonane to mogło uszkodzić programator.
Przewinięcie i wymiana komutatora to jedno, zjechane są również zęby.
Wirnik (a może i stojan) spalony nic nie pomoże tylko wymiana. Edytowałem
No dobra zacznijmy od poczatku PEUGEOT PARTNER 2.0 HDI R 2001 alternator marki bosch korniki zjadły komutator :) wymiana na inny pod reka Valeo C15 po podłączeniu przewodów wszytsko ok . Po kilku godzinach ponowne uruchomienie pojazdu kontrolka raz świeci raz gaśnie. W tej marce jest tak ze jak nie ma ładowania brak działania wentylatorów , szyb kierunków...
Skoro piszesz, że "szczotki są prawie dobre" i przeczyściłeś komutator to wymiana samych szczotek Ci nie pomoże. Jeżeli szczotki "chodzą" luźno w szczotkotrzymaczach (dobry docisk do komutatora) i nadal iskrzy to szukaj nowego wirnika (przebicie międzyzwojowe) lub szlifierki. Pozdr Adam
Jeżeli spalony to trzeba przewinąć uzwojenie ale widzę że szczotki wypaliły też komutator. Lepiej poszukać innego bo ciężko będzie go uratować.
W każdym zakładzie zajmującym się przezwajaniem silników to zrobią. Niestety wymiana komutatora wiąże się z koniecznością przezwojenia wirnika. Koszty będą spore, czasami taniej poszukać jakiegoś używanego rozrusznika w dobrym stanie.
Uzwojenia (oba) mają mają mieć identyczną oporność, choć i tak to jeszcze o niczym nie świadczy, bo to zbyt niedokładny pomiar. Tzw. ciągniecie łuku świadczy o tym, ze albo wirnik, albo stojan są uszkodzone. Ponieważ wirnik założony nowy, więc pozostaje wymiana stojana, o ile wirnik nie uszkodził się przy próbach.
Ech te fiatowskie rozruszniki. Ciężkie są na akumulator. Są to rozruszniki bez przekładni planetarnej. Pobierają dużo prądu. W twoim przypadku konieczna jest wymiana tulejek. Od razu szczotki, przeczyścić rowki na komutatorze ostrym nożykiem. Przed złożeniem wato tulejki pomoczyć w oleju z 12 godzin i maznąć lekko smarem ceramicznym, albo białym. Obejż...
Prawie pewne, że zużyte (zawieszone?) szczotki. Fachowa naprawa to wymontowanie silnika, przetoczenie komutatora, wymiana szczotek-najlepiej na oryginalne- dwuwarstwowe (bardziej żywotne) i ewentualna wymiana łożysk na oczywiście porządnej marki z zachowaniem odpowiedniej klasy. Uważać na takich co to montuja chińskie łożyska (jap,cx itd). Na końcu...
Ponieważ elektronika ogranicza prąd. Raptowne podanie dużego prądu może spowodować zniszczenie wirnika. To prawda ale jeżeli próba będzie bez obciążenia- nic nie zostanie uszodzone. Uzwojenie na takim wirniku jest napradę nawijane bardzo grubym drutem i prawdopodobnie jest to uzwojenie pętlicowe(pewności nie mam, bo nie widać uzwojenia wirnika a razej...
Niestety oprócz elektroniki uszkodzeniu uległ układ komutatora - przedwzmacniacza na bloku głowic magnetycznych.
Nie spotkałem sie jeszcze z uszkodzeniem mechanicznym komutatora( nieraz sprężynka szczotki zarysowała komutator ale bez wyrwania wycinków, one wypadają po przegrzaniu maszyny i uzwojenie też pada) Brak wycinków zawsze jest powodowany wypaleniem, a co za tym idzie koniecznością przezwojenia wirnika plus wymiana komutatora. Błąd jaki popełniają użytkownicy...
Niestety muszę cie zmartwić. Ten co dał ci wiertarkę, chciał się pozbyć złomu. silne iskrzenie z szczotek Zwarcie zwojowe. Wymiana wirnika, ,ale czy ma sens, to zależy od jakości sprzętu. Przy lepszych ... być może. Przy tańszych, lepiej kupić nową wiertarkę.
Jest to kondensator przeciwzakłóceniowy. Eliminuje zakłócenia wywołane iskrzeniem na komutatorze szlifierki.
Impulsy zwrotne są zbierane przeważnie przez czujnik Hala lub optycznie. Sprawdź czy masz magnes w pobliżu komutatora.
Łożyska na wirnik na wcisk tylko nie wal młotkiem uszkodzisz komutator. W gniazda tez na wcisk jak masz luz to musisz na klej bo wytrą obudowę.
Najpierw odkręć szczotkotrzymacze i zobacz szczotki. Jeśli dobrze widzę już jest zarysowany komutator, więc ich wymiana powinna być natychmiastowa, pod groźbą spalenia silnika.
Nie znam się na skuterach ale piszesz że jest alternator więc sprawdź szczotki i komutator.
Nawet po oczyszczeniu komutatora i instalacji nowych szczotek (niedotartych) przez czas np. 2 lub 3 prań będzie słyszalna praca tych szczotek. Później uspokoi się.
Najprościej drugi silnik z" używek".Wymiana komutatora, gra nie warta świeczki.tel.091/483-35-02 wysłaja za pobraniem.
Panowie, co za głupoty o łożyskach bębna piszecie ? W ogóle ich na nagraniu nie slychać. Do sprawdzenia lożyska silnika + do wyczyszczenia komutator silnika i dotarcie szczotek, ew ich wymiana.
Jest zwarcie zwojowe na wirniku co nawet omomierz pokazał, przewinięcie lub wymiana.
przezwojenie i wymiana przy tym nowego komutatora kosztuje ok. 100 - 150zł
Pewnie pęknięta szczotka. Trzeba wyjąć i obejrzeć: nie da rady inaczej. Między lamelkami komutatora ma być ok 1mm głębokości w przerwie. Proponuję tak: - kup nowy wirnik (dopóki są dostępne, bo potem to mogiła - dobrze mieć zapas) i go zamontuj, przy okazji wymiana łożysk. - szczotki koniecznie sprawdzić wyjmując je bezwzględnie i nic przy tym nie psując...
a sprawdzili silniczek? komutator? szczotki? duzo zaoszczedzisz z wymiana samego silniczka?
Słyszałem o czymś takim jak wymiana komutatora tylko czy to się opłaca? W twoim przypadku działki komutatora najnormalniej się poluzowały. Zapewne były zaprasowywane i nadszedł ich już czas :D .
Mozesz wyminić komutator na nowy! Wymiana samego komutatora, to amatorszczyzna. Nie polecam. Najlepiej rozebrać silnik (rozwiercić nity) i zanieść wirnik do przezwojenia. Jeżeli masz problem ze znalezieniem takiej firmy, to napisz, a dam Ci adres pod który będziesz mógł wysłać.
Jeżeli chodzi o taką rzecz to miałem kilka przypadków że rozrusznik zakłócał pracę elektroniki właśnie w astrach i kadetach które miały rozruszniki valeo. Problem polegał na tym że wystarczyło że jedna lamelka na wirniku miała przypalenia i nigdy nie wiadomo było kiedy samochód zapali. Jest to rozrusznik z magnesami stałymi i wirnikiem z komutatorem...
Jeśli wszystko dobrze zakupiłeś i złożyłeś to pozostaje dotarcie szczotek do profilu komutatora (docierałeś?) Pozdrawiam
Nie da się naprawić komutatora.Wszelki próby klejenia skończą sie niepowodzeniem w czasie pracy silnika.Za duze są obroty i za dużo sie grzeje miejscowo - na klepkach komutatora.Można wymienić sam komutator , ale trzeba mieć nowy , no i zamienić.Ale tu problem występuje z przewodami bo oryginalnie są zaklepywane i będą teraz za krótkie żeby je dolutować.Szanse...
Opłaca się ,o ile kolega nie ma zamiaru Cię wykiwać (tym bardziej że go nie znasz). Mimo wszystko przeczyść dokładnie turbiny - najlepiej się do wydłubuje patyczkami do uszu (są elastyczne i łatwo dotrą w każdy zakamarek) albo płaskim wkrętakiem z nawiniętą ściereczką ,później dokładnie osuszyć - w przeciwnym razie możesz trwale uszkodzić silnik (ale...
na poczatku sprawdz kabel zasilajacy a potem sam silnik,w silnikach najczesciej zawieszaja sie szczotki albo jedna z nich jest tak wytarta ze nie dochodzi do komutatora pozostaje ich wymiana dopiero potem zajmij sie elektronika.
Czy iskrzy na komutatorze? Jeśli tak, to wirnik spalony.
Zgadza się może komutator ucierpieć.
Sposób zarobienia RJ jest tylko i wyłącznie finezją instalatora. Trzeba wyszukać w szachcie/skrzyni teletechnicznej urządzenie M2741 i wejście odpowiadające numerowi lokalu. RJ zarabiamy identycznie po dwóch stronach. Dla wersji audio bez dodatkowego dzwonka wystarczy podłączyć dwie środkowe żyły. UWAGA: Zaciśnięcie RJ przy przewodzie podłączonym do...
Przy obecnych cenach urządzeń np.AGD, kosztach robocizny (rosnących), kosztach podzespołów, ich dostępności i spadającej jakość przepis będzie martwy ze względów ekonomicznych. Potęguje to technologia produkcji i nierozbieralnosć pozdespołów oraz celowe postarzanie produktów. Konieczne wymiany całych dużych i drogich modułów zamiast fragmentów. Euro/eko...
Mój oryginalny regulator był całkowicie uszkodzony alternator wogule nie ładował a przed uszkodzeniem było jakieś 13,80V i to na nieobciążonym :-(. Wymiana regulatora pomogła napięcie jest nie co lepsze 14,37V lecz tak jak pisałem przygasają światła :-(. Sama wymiana komutatora wiem jest prosta lecz nie mam jak zdjąć łożyska...
Fakt faktem, że komutator zaświniony nieźle. Ale to co najważniejsze - przerwy pomiędzy lamelkami komutatora są na równo zapchane brudem - w tym możliwe, że i resztkami szczotek. A ten świetnie przewodzi... innymi słowy - bardzo możliwe, ze to zwarcia na komutatorze powodowały tak duże iskrzenie. Silniki tego typu mają uzwojenia o nikłej wręcz oporności,...
Albo zakłócenia biorą się z komutatora (iskrzy i powoduje znaczne skoki napięcia) albo silnik obciąża mocno zasilanie i powoduje spadek napięcia. Zmierz napięcie w czasie pracy silnika i kiedy jest wyłączony. Kondensator 4700uF albo jeszcze większy powinien podciągnąć zasilanie. Silnik dostanie kopa a zakłóceń będzie mniej. Możesz też przefiltrować...
Jeśli szczotki w porządku to wirnik na zwarciu.Niestety przezwojenie lub wymiana.Pozdrawiam.
Wg mnie z Twojego opisu usterki wygląda to na silnik, tzn masz najprawdopodobniej martwe pole na komutatorze. Jest to dosyć częsta usterka i łatwa do sprawdzenia. Naprawa - wymiana na nowy, koszt około 300 zł.
Faktycznie wymiana komutatora jest oboszczona wieloma warunkami i dość problematyczna co nie znacz że nie wykonalna ale wymaga fachowca który wie jak i co się robi bez fachowego serwisu sie może nie obyć. Zastanawia mnie jednak czy łatwiej jest wymienić głowice czy sam komutator.
wymiana kompletnego wiatraka / dmuchawy lub wymiana silnika KOlego najpierw sprawdź .co w tym zepsute. Zapewne szczotki jw. lub komutator. No chyba że kupujesz NOWY to kup. Wentylatory zawsze wyprasowuje na prasie i tulei trochę większej od silnika.
wymiana komutator wymiana komutator alternator wymiana komutator rozrusznik
orange podłączenie anteny klimatyzacja uziemienie uszkodzony panel dotykowy
energy harvesting netgear gs105ge
Gaźnik: Gaśnięcie i Strzelanie - Diagnostyka i Rozwiązania Denon AVR-X1000 – jak wgrać firmware, aktualizacja przez LAN, brak plików USB