W moim silniku Minarelli 125 poszedł rozrusznik. Pomyślałem, że szczotki są winne a więc wymieniłem na nowe. Wszystko ok, podłączam bezpośrednio do akumulatora i rozrusznik zakręcił na początku szybko a po jakichś 2 sekundach zwolnił i obraca się z tymi samymi obrotami. Rozebrałem, pomyślałem, że coś źle złożyłem, pomierzyłem sam wirnik i parametry...
Dziękuje za odpowiedzi.Może ktoś zna prostą budowe zgrzewarki do takich spraw??Mam jeszcze pytanie;ile może kosztować -wymiana szczotek,toczenie komutatora,wymiana smaru w rozruszniku? w przybliżeniu oczywiście:)) poprostu regeneracja rozrusznika(bez wymiany łożysk)
A jeśli zewrzesz śruby przy tym elektromagnesie to rozrusznik kręci? Jeśli tak to elektromagnes do remontu jeśli nie kręci to rozrusznik(czyszczenie komutatora+ewentualna wymiana szczotek) Jeśli okaże się że elektromagnes się zepsuł to wątpię że uda Ci się go doprowadzić do stanu świetności z pękniętą obudową. Ja miałem 3 całe i ciężko mi było je złożyć...
Ech te fiatowskie rozruszniki. Ciężkie są na akumulator. Są to rozruszniki bez przekładni planetarnej. Pobierają dużo prądu. W twoim przypadku konieczna jest wymiana tulejek. Od razu szczotki, przeczyścić rowki na komutatorze ostrym nożykiem. Przed złożeniem wato tulejki pomoczyć w oleju z 12 godzin i maznąć lekko smarem ceramicznym, albo białym. Obejż...
Miałem podobny problem z alhambrą, pozmieniałem mapy w sterowniku i problem ustąpił, wymiana rozrusznika to krótkotrwały efekt a koszt jednak jest, lepiej już wymienić szczotkotrzymacz, przeczyścić komutator wirnika,wszystko wyczyścić/nasmarować i na jakiś czas też pomoże.
Rozrusznik sprawdzałeś, może to jego wina? Szczotki, komutator, ułożyskowanie wirnika.
Sprawdź rozrusznik na innym akumulatorze, jeśli będzie znacząca poprawa to znaczy, że aku do wymiany. Jeśli rozrusznik nadal będzie miał problemy to wymień tuleje (koszt około 5zł0, tylko uważaj, bo są bardzo delikatne. Zobacz jak wyglądają szczotki, jeśli są zużyte to też wymiana, wyczyść komutator oraz połączenia rozrusznika z akumulatorem.
Mogły zawieszać się szczotki lub nadpalić komutator.
Witam, U mnie problem był z uruchomieniem silnika, kręcił bardzo słabo, tak jak w opisie i nie odpalał. Pierwsza sprawa to rozrusznik, jeżeli silnik nie odpala to szukamy przyczyny i wtedy czyścimy gaźnik itp. Kręcimy tym silnikiem bardzo dużo razy, a i tak silnik nie zaskoczy. W tym momencie bardzo zużywa się rozrusznik, a dokładniej luty na komutatorze...
To nawet mogą się kończyć szczotki i zależnie od tego jak zatrzyma się wirnik po poprzedniem odpalaniu, stykają lub nie - bo komutator nigdy nie jest idealnie równy! Rozrusznik to polecam oddać komuś do naprawy, natomiast takie drobiazgi jak wymiana filtra, świec, kabli czy nawet przedmuchanie dyszy wolnych obrotów w gaźniku - Kolega zrobi sam spokojnie!...
Witam, czy nie towarzyszą temu jakieś delikatne odgłosy metaliczne/jakby próba ruszenia rozrusznika? Miałem dość podobne zachowanie, co prawda w Civic'u, wszystko działa, pewnego dnia po prostu nie chce zapalić mimo pełnej sprawności = problem z rozrusznikiem, szczotki starciły kontakt lub komutator wypalony itp. To, że czasem odpali, wynika prawdopodobnie...
Albo szczotki zapieczone, lub już tak wytarte, albo zaśniedziale styki w elektromagnesie rozrusznika. Sprawdź też dokręcenie nakrętek na elektromagnesie. Ktoś z Kolegów pewnie wie, czy elektromagnes jest rozbieralny, czy nie. Raczej wymiana szczotek (profilaktycznie z czyszczeniem komutatora i elektromagnesu.
W każdym zakładzie zajmującym się przezwajaniem silników to zrobią. Niestety wymiana komutatora wiąże się z koniecznością przezwojenia wirnika. Koszty będą spore, czasami taniej poszukać jakiegoś używanego rozrusznika w dobrym stanie.
Fajnie tylko szczotki baardz rzadko się zawieszają, szybciej dochodzi do przerwy na komutatorze, polecam wymienić cały rozrusznik, firmy które regenerują mają w dobrych cenach.
Koszt szczotek to ok 30zł no może troszeczkę więcej tak czy inaczej takowe szczotki najlepiej było by grzać a nie przylutować i wypadało by przetoczyć komutator aby szczotki dobrze przylegały .
Witam. Niedawno mój rozrusznik wogule nie reagował więc postanowiłem wymienić szczotki... 2 były kompletnie starte :) Po założeniu nowego szczotkotrzymacza rozrusznik nie chce kręcić gdy podaje mu prąd z akumulatora, słychać tylko brzęczenie, natomiast bendix pracuje prawidłowo. Co może być przyczyna takiego zachowania? Uszkodzony wirnik, czy stator...
dzięki za podpowiedzi uszkodzony okazał się wirnik rozrusznika który delikatnie iskrzył na komutatorze i wprowadzał zakłócenia do czujnika położenia wału i sterownik wariował wymiana wirnika usunęła uszkodzenie.jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.przy pomiarze uzwojeń wirnika okazało się że zwarte są dwa uzwojenia i stąd iskrzenie
Uparliście się na ten element a on zapewne jest sprawny i spełnił swoje zadanie wyłączając przekaźnik rozrusznika w momencie spadku napięcia w instalacji wywołanym zbyt dużym poborem prądu przez rozrusznik. Ten element pośredniczy tylko w sterowaniu elektromagnesu przekaźnika rozrusznika, więc musi wytrzymać prąd cewki tego przekaźnika a nie prąd rozrusznika....
Wiem że może odkopałem dinozaura ... ale.... Do rzeczy. Jeśli zimny silnik kręci się długo aby odpalił a po zgaszeniu zapala od razu to spotkałem się raz z takim przypadkiem a wina leżała po stronie rozrusznika. Wymiana szczotek i czyszczenie komutatora rozwiązało sprawe. Wiem że wiadomość stara jak węgiel ale może przyda się jak ktoś będzie szukał.
Uszkodzony rozrusznik (wymiana szczotek i szczotkotrzymacza). W końcu ma najechane 295 tys. Wirnik i komutator w dobrym stanie stojan i obudowa również - czyszczenie i przedmuchanie.
witam rozrusznik naprawiony w dobrym wyspecjalizowanym warsztacie teraz kręci jak trzeba (miło posłuchać) przyczyny były dwie : 1) ktoś kiedyś majstrował przy tym rozruszniku i źle go poskładał , jedna podkładka za dużo 2) wymiana szczotko-trzymacza wraz z szczotkami przetoczenie komutatora, dotoczenie tulejek pod wymiar i oczywiście dokładne wymycie....
Jeżeli chodzi o taką rzecz to miałem kilka przypadków że rozrusznik zakłócał pracę elektroniki właśnie w astrach i kadetach które miały rozruszniki valeo. Problem polegał na tym że wystarczyło że jedna lamelka na wirniku miała przypalenia i nigdy nie wiadomo było kiedy samochód zapali. Jest to rozrusznik z magnesami stałymi i wirnikiem z komutatorem...
Wymontować rozrusznik: - sprawdzić stan szczotek i komutatora, - czy szczotki nie zacinają się w szczotkotrzymaczu, - wyczyścić wszystkie połączenia elektryczne, - wyczyścić ewentualnie wymienić końcówki przewodów dochodzących do rozrusznika.
Mialem podobny problem w 126 p u mnie rozwiazanie tkwilo w rozebraniu calego rozrusznika (po wyjeciu z samochodu) i wymianie pierscieni slizgowych wewnatrz rozrusznika. przy okazji oczywiscie wymiana szczotek lub / i szczotkotrzymaczy i czyszczenie komutatora. Polecam tez sprawdzic poziom napiecia na akumulatorze w trakcie rozruchu nie powinien spasc...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Witam Piszę ponieważ problem z odpalaniem został ROZWIĄZANY ! Przyczyną problemów z odpalaniem był ROZRUSZNIK, a konkretnie jego zużycie po 20 latach użytkowania. Należało zrobić remont rozrusznika: przede wszystkim przetoczenie komutatora bo działał na zwarciu, ponadto wymiana szczotek i tulejek. Dodatkowo należało zlutować kable ponieważ od częstego...
Witam. Mam problem z rozrusznikiem w ciągniku Renault 75.14. Otóż ciężko kręci, zwłaszcza w chłodne dni, ale zdarza się mu to nawet w temp. +10'C. Rozrusznik (model PARIS-RHONE D11 E131) był 2 razy w regeneracji ("powinno być dobrze"), objawy są ciągle te same, tzn po pewnym czasie (tydzień, miesiąc) po rozebraniu i złożeniu rozrusznik słabo kręci,...
Czyli są 2 akumelatory 6V (tak właściwie to dwie baterie szeregowe trzech akumulatorów kwasowo ołowiowych, ale to dużo pisania i dużo do zapamiętania, to nazwijmy to prosto - dwa akumulatory 6V). Grzeje się połączenie pomiędzy akumulatorami. NIe wiadomo czy grzeją się inne kable. Grzanie przewodu jest spowodowane wydzielaniem się w nim dużej mocy. Moc...
Niekoniecznie wymiana. Jeśli znajdziesz na połączeniach komutatora z uzwojeniem miejsca, gdzie są przerwy, a do tego dysponujesz mocną lutownicą kolbową i innymi akcesoriami (pasta, cyna), to możesz spróbować przelutować wirnik. Potem najlepiej go jeszcze przetoczyć, bo pewnie od tych prób zostały Ci ślady na lamelkach. No i załóż ten włącznik, nowy...
Jak już pisałem, rozrusznik był regenerowany i napewno jest sprawny. . kolego uwierz ,rozrusznik jest już do wymiany i to będzie cię taniej kosztowało niż wymiana w nim wszystkiego bo do wymiany jest wszystko prócz obudowy :D,miałem to samo dwa razy dawałem do regeneracji ,nowe tulejki nowy szczotkoczymacz i było to samo miał opory pod obciążeniem...
witam.wymienialemuszczelki na kolektorze ktore niemaja nic do rzeczy z rozrusznikiem i potem rozrusznik tak jakby sie zawolno zaczal krecic i niechcial uruchomic silnika przed wymiana auto zapalalo czasami jednak zdarzalo sie ze go jakby zatrzymywalo przy starcie pocykalem troche az sie zrobily cieple kable i zaskakiwal .po tym wymontowalem rozrusznik...
Jeśli ten zakład zajmujący się przewijaniem ma komutator do takiego wirnika, to może są w stanie wymienić sam komutator, nie ruszając uzwojeń? Nie wiem, na ile to wykonalne, w jaki sposób są tam zrobione połączenia. Oczywiście o ile uzwojenia nie uległy uszkodzeniu, jak się rozwalił komutator - to pewnie będą mogli stwierdzić w warsztacie, jak rozbiorą...
Witam. Przyjechał do mnie kuzyn Zafirą 2,0 diesel z usterką - słychać klik automatu a rozrusznik nie kręci. Wyjąłem rozrusznik, wymieniłem automat, zrobiłem przegląd szczotek, połączeń, stan komutatora, wszystko w idealnym stanie. Minęło kilka dni a kuzyn dzwoni do mnie że usterka znowu ta sama. Przyjechał, ale całe pół dnia usterka w warsztacie nie...
Witam Dzisiaj nastąpił dzień kiedy wziąłem się za rozrusznik w ususie c 330 powód przeskakiwanie zębatki, trudność z odpaleniem. Rozrusznik wyjąłem rozebrałem wyczyściłem i teraz mam do was prośbę co sadzicie o zębatce (wymiana jeżeli tak to jak ją zdjąć ) http://obrazki.elektroda.net/68_12668444... http://obrazki.elektroda.net/100_1266844...
Dzień dobry Państwu. Proszę o pomoc, bo utknąłem a jestem poza krajem i nie stać mnie na diagnostykę serwisową. Problem powstał po wymianie akumulatora na nowy. Stary padł kompletnie. Ładowałem całą noc, lecz rano ledwie dał radę przełamać rozrusznik. Wymontowałem padnięty akumulator i pojechałem po nowy, zakupiony w serwisie mercedesa (dokładnie do...
Zobacz, czy jak włączysz rozrusznik na krótko, plus z aku do automatu bezpośrednio to czy będzie odpalał. Wyeliminujesz usterkę stacyjki. o tym samym pomyślałem na początku, zrobiłem tak ale nie pomogło to, nawet podmieniałem kostke stacyjki. Dlatego dokopałem się do sterownika silnika: - sterownik ma dwie stałe masy na 4 i 5 Pinie - 15 po zapłonie...
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
Rozbierz rozrusznik i sprawdź, czy szczotki nie są już zużyte. Może być też zużyty komutator na wirniku. Przed wymianą szczotek powinno się usunąć z rozrusznika pył ze szczotek, bowiem może on powodować zakłócenia w pracy rozrusznika (zwarcie). Jeśli będzie zużyty komutator, to raczej rozrusznik do wymiany.
Dziękuje za pomoc ale faktycznie ceny komutatorów to kosmos. Szukałem wszędzie aż znalazłem "pod nosem" zakład elektromechaniczny zajmujący się naprawą rozruszników i alternatorów. Cena za wymianę komutatora + nowe szczotki to 100 zł. Odebrałem na drugi dzień i wszystko pięknie śmiga. Jeżeli ktoś miałby podobny problem to mogę podać namiary.
Witam. Co do rozrusznika który był przed wymianą to proponuję wymienić tulejki na nowe oraz przemycie i wyczyszczenie rozrusznika oraz sprawdzenie i przeczyszczenie komutatora i powinieneś sprawdzić zapłon jak napisał Elektrit. Pozdrawiam.
http://obrazki.elektroda.pl/8068270300_1... Witam!!! Kilka dni temu zauważyłem, że przygasa mi w czasie jazdy lekko licznik, jednocześnie rano miałem wrażenie, że rozrusznik jakoś słabiej kręci. Po ok 3 dniach tych objawów zatrzymałem się do sklepu, nie było mnie kilka minut, wracam i auto już nie odpaliło, zajrzałem pod maskę i okazało...
Witam Twój wirnik dostał przebicia a jeśli jeszcze tak się nie stało to z pewnością niedługo tak się stanie. Spróbuj wyczyścić przerwy na komutatorze drobniutkim papierem i sprawdź działanie. Jeśli to nie pomoże zalecam wymianę rozrusznika.
witam, w momencie jak przekręcisz kluczyk i nie odpala sprawdź czy przygasają wskaźniki w aucie - jeżeli tak to może zawieszać się wirnik rozrusznika na skutek zuzycia tulei - miałem tak w Brava. Czasowo pomoże Ci puknięcie w obudowę rozrusznika, usuniecie usterki tylko poprzez wymianę tulejek. U mnie było to przy około 86k km - należy wówczas sprawdzić...
Myślę, że czyszczenie nic nie da. Częstą usterką są wyrobione tuleje (zwane łożyskami?) wirnika. Wirnik blokuje się pobierając znaczny prąd - stąd przygasanie kontrolek. Nowe tulejki to niewielki wydatek a i z wymianą nie powinieneś mieć problemów. Oczywiście po rozebraniu warto przeczyścić komutator i sprawdzić szczotki. Problem stanowi samo wyjęcie...
Problemy z uruchomieniem silnika<br/><br/>W kilku przypadkach (także i swoim) przyczyną rozruchu zimnego silnika jest zużycie panewek!!!, szczotek i komutatora wirnika rozrusznika. Często rutynowa wymiana samych szczotek i spr. rozrusznika na luzie wskazuje na ego prawidłową pracę, jednak te prozaicznie niewielkie luzy łożysk powodują, że...
rozrusznik komutator komutator rozrusznik wymiana komutator
komputer długo włącza bezpiecznik kuchni elektrycznej podłączyć antena wieża
karta graficzna karta graficzna
Master US4000 TV (K320WDD2) Firmware Sources & Main Board Identification Wyłączanie oszczędzania tonera w Samsung ML-2010PR