Proponuję zacząć od kilku drobnych czynności: 1. Warto dokładnie wyczyścić potencjometr regulacji obrotów. Czasem nazbiera się tam trochę pyłu, który może powodować tego typu problemy. Czyszczenie jest banalnie proste - wystarczy wpuścić do środka obudowy a także wokół osi kilka kropel środka czyszczącego i rozruszać. Możesz użyć w tym celu preparatu...
Demontaż, czyszczenie i konserwacja smarem silikonowym zaworków pomogła. Chodzi jak nowy.
Dlatego nie warto kupować drogich lecz częściej przeprowadzać konserwację.
Na zawiasach siłownika i ramienia, tam gdzie trzpienie są, jakimś smarem wodoodpornym, można by też srebrną rurę siłownika czymś posmarować, teflonowy smar chyba do niego później tak kurzy nie przylega.
do konserwacji zespawanych lub skręconych bednarek Sądząc po tym zdaniu chodzi o konserwację elementów w ziemi. Więc wydaje mi się, że smar do konserwacji w ziemi się nie nadaje (do złącz w puszkach lub na wolnym powietrzu oczywiście jak najbardziej). Ja osobiście stosowałem lakier asfaltowy lub lepik na gorąco, ale szybka aplikacja tego nie była....
Nie wiem jak zrobić konserwację resorów. Smarem? W kontakcie z piaskiem powstanie pasta szlifierska i będzie po piórach. Może wystarczy pomalować? Przyczepka ma DMC 750 kg. Tylko jedno, najdłuższe pióro jest zamocowane w strzemionach.
Może wymagana jest jakaś konserwacja, wymiana smaru, czyszczenie?
Konserwacja i przegląd polega na usunięciu starego smaru, myciu poszczególnych części, sprawdzenie stanu poszczególnych elementów, wymianie oringów, nałożenie nowego smaru zgodnie z instrukcją ( zalecany smar producenta zgodne z instrukcją smarowania).Jeśli chodzi o Boscha to są zestawy serwisowe ( oringi,szczotki,smar ) dla danego typu maszyny ( nazwa...
Witam Zakupiłem dziś nową antenę lemm at 1200. Po zamontowaniu ja na samochodzie w celu konserwacji rozebrałem ja. Wszystkie gwinty i cewkę posmarowałem smarem. Przed rozłożeniem anteny swr był w granicach 1,5 a teraz jest 1.9. Anteny jeszcze nie stroiłem pomiaru dokonałem na swr miarce znajomego w celu sprawdzenia. Ze strojeniem udam się z tym do fachowców....
Wystarczy zastosować smar odpowiedniej gęstości. Tu masz aktualną ofertę, http://wamataudio.pl/akcesoria-1/konserw... , bo oryginalnego już chyba nie dostaniesz. Możesz spróbować wykorzystać z tłumika kieszeni starego magnetofonu. Oczywiście trzeba to oczyścić wcześniej, po rozebraniu.
Zielony smar jest do łożysk. W miejsca niedostępne można zastosować olej. Na zewnątrz konserwacja zostanie tam, gdzie nie będzie dostępna i wypłukana przez deszcz.
Proponuję konserwacje modułu utrwalania w w szczególności posmarowania folii od wewnatrz odpowiednim smarem.
Biały smar silikonowy byłby chyba OK. V. Smar silikonowy konserwacja urządzeń elektrycznych i energetycznych (zabezpieczenie toru prądu) I wszystko jasne.
Musisz rozebrać mechanizm i go wyczyścić a potem dać nowy smar. Tam nie ma się co zepsuć. Jestem pewien, że konserwacja załatwi sprawę.
"Copyman" Co jakiś czas robi się przegląd kopiarki i konserwację . Więc wymieniamy smary itp.
Sprawdź Kolego rezystancję między cewką a promiennikiem. (Mam nadzieję, że cewki nie przewijałeś?) Tam czasem powstają straty, skorodowane może być też gniazdo, wreszcie zastosowany do konserwacji smar (zwłaszcza towot) może się czasem zachowywać jako izolator - to również ma wpływ na zestrojenie anteny. Skorzystaj również z wcześniejszej porady jednego...
Teraz to już tylko gruntownna konserwacja z usunięciem smaru/tego pręta ani listwy sie nie smaruje, karetka ma teflonowe łożyska/ i wszystko to co kolega powyżej napisał trzeba sprawdzić.
:arrow: Z tego ci wiadomo to smaruje się smarem silikonowym 8)
Preparat do konserwacji podwozia nie nada się?
Jeszcze jedno pytanie : Czy do konserwacji mechaniki/elektroniki suchy smar teflonowy daje lepszy efekt niż zwyczajny smar teflonowy , bo różnica cenowa jest znaczna . Więc czy warto?
Sprawdź czy podczas konserwacji nie usunąłeś smaru z panewki przewodzącej wałka transferowego(przesmaruj). walczyłem kiedyś z podobnym problemem tyle że ja wymieniłem tą panewkę i nie zauważyłem że musi być przewodząca
Farba minia grubo potem Boll i smar grafitowy.
Wydaje się że faktycznie nietypowa :), nie ma modelu więc może być problem.. :) Wygląda raczej na chińczyka. Po prawej są dwa potencjometry i tam zaznacz wcześniej położenie i spróbuj przekręcić w prawo lub w lewo, ale wcześniej wyłącz zasilanie i włącz ponownie dopiero po zmianach. Po za tym jak napędy są wiekowe to dokonał bym konserwacji, dobrym...
Remont nie oznacza zaraz wymiany połowy elementów. Być może wystarczy gruntowna konserwacja czyli podnieść formę gumkom, z umiarem użyć smaru ( nie oleju ), wyczyścić laser, itd. Rozbierając ją na części niedociągnięcia same wyjdą.Nie jest nic odkrywczego ale od tego bym zaczął. Co do grzałki...jeśli folia jest ok to można ją zostawić. Niech skończy...
Jaki jest stan licznika? Jak jest folia dobra, rozbierz fuzer, obejrzyj panewki wałka dociskowego, zębatkę gumową wałka dociskowego, jak są oki, konserwacja całości, nowy smar. Jeśli po złożeniu, zacina, folia do wymiany.
Hej, widzę że kupiłeś w tym samym czasie więc przypuszczam że od tego samego gościa😄Na razie rozkminiłem podłączenie lecz nie podłączałem jeszcze ze względu że czyszczę pompę i całą resztę.Tez kupiłem nówkę w skrzyneczce? Jeżeli jest tak jak myślę to powymieniaj przewody paliwowe, a po ich ściągnięciu zobaczysz jak wszystko jest zawalone jakimś...
witam mam którkie pytanie jakiego smaru uzywacie do konserwacji drukarki atramentowej - do mechanizmów a jakiego do wałka po czym porusza sie kosz pozdr adam
Witam. Po sprawdzeniu części mechanizmu VCR i usunięciu starego smaru, konserwacji mody switcha VCR działa. Dzięki za informacje. Pozdrawiam. Proszę używać przycisku "zamknij temat" (symbol kłódki)
Zdejmij osłony karcherem cały syf piach potraktuj . Potem w progach profilach inwazyjnie jak nie ma otworów to je robisz olej ze smarem z pistoletu w środek .W otwory korki z tworzywa na smar oczywiście. Po całości od spodu masa i składasz plastiki.
wszystkie elementy metalowe które trą o siebie trzeba smarować. Łożyska smaruje się smarem stałym łożyskowym, a rodzajów tego jest od groma. Można również użyć jakiegoś smaru uniwersalnego typu liten.
Wymieniłem zawór na używany - trzpień z zaworem chodził w tej używce łagodnie, spokojnie można było przesunąć go palcem. Widac było konserwację(?) w postaci zielonego smaru zdaje się. Ktoś i tak grzebał przy nim przed moim wprowadzeniem się, bo na jednym z przyłączy nie było uszczelki - a dokręcone było tak, że myślałem, że coś w końcu urwę.. Wymiana...
Koledzy podali Ci najbardziej realną przyczynę, ale - jak widzę - wolisz wiedzieć lepiej... Mierzenie przejścia na listwie Z/O przy jej wlutowaniu w płytę... A skąd masz pewność, że nie dociskasz w trakcie pomiaru tejże tak, że zaczyna stykać poprawnie? W 98% wypadków za takie zachowanie, jak podajesz w opisie, odpowiada listwa Z/O, co nie jest niczym...
Przeczytalem to co Kolega opisal i w 100% sie zgadzam. U zdecydowanej większości klientow podnośnik jest brudny i suchy a mechanicy użytkując podnośnik trzymają pokretło sterowania do połowy. Śruby w podnośnikach uje....ne smarem grafitowym albo miedzianką - a później to bo zepsute nakretki albo że droga naprawa - jak ma być tanio jak zanim cokolwiek...
No to logiczne. 2-3 dni potrzeba aby to robic porządnie. Mycie, srodekna rdze, konserwacja, baran. Jak robilem swoją terenówke to mycie, owatrol, okretówka i bool. W progi i profile olej ze smarem. Natrysk pistoletem.
Kiedyś podobny mechanizm w seacie próbowalem złożyć po rowinięciu się linki i po godzinie walki wylądowal w koszu, więc nie radzę i tobie. Konserwacja tego to umyj stary wyschły smar zmywaczem do hamulców, przesmaruj smarem w sprayu, z prowadnicami to samo i będzie o.k.
Konserwacja, jeśli już może dotyczyć jedynie smaru na łożyskach agregatu. Same blaszki muszą pozostać czyste i suche. Pozdrawiam.
sprawdź czy skaner nigdzie nie przyciera i czy nie ma za dużo starego smaru na prowadnicy. Też z tym kiedyś walczyłem (znaczy 2d) a rozwiązanie było banalne... :-) C. p.s. a czujnik Home Position sprawdzałeś ?
gdzieś czytałem że lepszy jest kwasek cytrynowy lub ocet zamiast odkamieniacza. ktoś ma pomysł? tylko nie ocet-w połączeniu z aluminiowymi częściami wytwarza sie trucizna! "Strzał" i głośna praca zaparzacza to skutek braku konserwacji i smarowania- tubka smaru spożywczego, torx 15 i w półgodziny można sobie z tym poradzić.
choć by smar silikonowy grease od-2
Kolega VPS ma rację, ja od siebie dodam że warto co rok zaglądnąć do tego zaworu i wyczyścić i nasmarować ośkę (czyścik do miedzi, smar silikonowy). Jak przy tych kotłach jechałem pierwszy raz po paru latach zainstalowania to przy twardej wodzie się wieszały, grzały kaloryfery zamiast CWU. Regularna konserwacja problem rozwiązała
Smar najlepiej taki zielony gęsty dosyć popularny do konserwacji, idź do sklepu i spytaj o gęsty smar napewno coś ci wybiorą a jak nie to zrób jakąś podkładke by tarcie zrobiła. Co do żaróweczki to nie wiem jak jest zamontowana, musisz podpatrzyć czy jest faktycznie przylutowana co nie wydaje mi się możliwe.
Co do konserwacji wierteł to jeżeli rdzewieją to nie znaczy o nich dobrze. Przede wszystkim warto oczyścić je z opiłków i wiórów bo na styku różnych materiałów może pojawić się tzw. korozja elektrochemiczna. Dodatkowo wiertłami, którymi wierciliśmy w stali zwykłej nie wiercimy później w stali nierdzewnej. Tanim sposobem konserwacji będzie posmarowanie...
Witam wszystkich forumowiczów! Mam pytanie odnośnie kluczy pneumatycznych. Są różne typy, modele, wersje kluczy: małe, średnie i duże. To, że wymagany do wlotu klucza jest olej pneumatyczny, zakraplamy kilka kropelek oleju pneumatycznego (jeżeli nie mamy mini naolejacza) co kilka kół?! Jest też tak, że klucz przykładowo ½ jest z wlotem ¼, natomiast...
W przyszłym tygodniu przyjdzie zestaw naprawczy uszczelek do bloku zaparzającego + smar. Jak już będę rozkręcał ekspres, to wymienić coś profilaktycznie? Posiadam instrukcję konserwacji i naprawy (serwisowa), tylko w języku niemieckim. Czy posiada ktoś w języku polskim? Dodatkowo jakby ktoś szukał, instrukcja obsługi w j. polskim.
zabezpiecz to cienka warstwą nawet zwykłego smaru ( ja stosuje wosk do konserwacji profili zamkniętych tectyl). Naa to zakładasz koszulke termokurczliwa z klejem w środku Jaki sens ma koszulka z klejem jak jest smar? Przy używaniu koszulek z klejem powierzchnię kabla/przewodu się odtłuszcza, aby odbudowana powłoka była szczelna.
Smar do łożyska w wentylatorze?! ja stosuję do tego oliwę do mechanizmów precyzyjnych, nigdy nie używałem do tego smaru ani oleju z pierwszego tłoczenia :)
Smarów firmy Wurth (również w aerozolu) używam przy konserwacji szlabanów i napędów - nigdzie nikt się nie skarżył na spowolnienie pracy mechanizmów. K2 nie używałem więc nie mam porównania.
Zabezpieczyłem okucia nowych przewodów, bo już wiedziałem jak trudne było odkręcenie starych. O trwałość gumy nie boję się. Boję się o trwałość gumy ubrudzonej spływającym smarem zakonserwowanych konektorów.
Trzeszczy, odlutuj potencjometr i nasmaruj go .Nasmaruj ścieżki węglowe smarem silikonowym. Albo wymiana potencjometru. Regulamin p.12 Porada co najmniej dziwaczna, biorąc pod uwagę dostępność odpowiednich środków (KONTAKT PR) do konserwacji i czyszczenia potencjometrów... (dj-MatyAS)
Witam W sklepach elektronicznych można kupić tzw. biały smar do mechanizmów, który używam. Konserwacja mechanizmu to żmudna praca, nie wystarczy coś nasmarować, po kilkulketniej pracy należy ją rozebrać, wyczyścić i ponownie zakonserwować.
Brama segmentowa,napęd to "wiśniowski" integrum (rok montażu 2009), Jeżeli podczas zamykania pomogę odrobinę ręką bramie, to zamknie się bez problemu Robiąc konserwacje w części mechaniczno- elektrycznej mechaniki, zlikwidujesz obciążenia które widzi elektronika, szczegółnie w części segmentowej bramy, prowadnice. Zapewne dotychczas nie było to robione....
Kol robokop informuje że styki w bateriach od aku są wykonane z stali nierdzewnej i nie są pobielane. W ramach rozgrzewki intelektualnej proszę sprawdzić ofertę firm produkujących środki smarne . Większość posiada takie smary . Cena mogą być nawet 800zł za 1kg. Natomiast pasty z srebrem to koszt ok kilka kzł za kg. W swojej pracy zawodowej używam do...
Wskazane podanie modelu urządzenia, mogą różnić się mechanizmem. Do konserwacji używa się tzw. białego smaru (dostępny w sklepach elektronicznych). Instrukcja serwisowa dokładnie określa punkty smarowania. Generalnie smaruje się powierzchnie pracujące elementów mechanizmu. Również mechaniczne zużycie elementów ma wpływ na głośność pracy mechanizmu....
Po pierwsze to w miejscu tej blaszki (chyba mosiężna lub miedziana, a może nawet brąz lub jakiś stop 'panewkowy") powinno być bez jakiegokolwiek smaru lub innych "tłuszczy" i smarowideł, a podczas pracy i konserwacji zawsze coś tam się dostanie. Ogólnie to ten zacisk służy do blokowania noniusza, by po pomiarze noniusz się nie przesuwał i nie "degradował"...
Ludzie-co wy piszecie?Towot (popularna nazwa smaru Tovotte'a) jest smarem łożyskowym.Zmywa go woda np deszcz-więc jak to konserwacja?Może wam chodzi o Bitex?
Według producenta pełną konserwację powinno robić się, przy wymianie pochłaniacza tuszy. Wówczas całą rozkręcasz i wszystko myjesz pod wodą, czyścisz stary smar, smarujesz, regulujesz, składasz w jedna całość i drukujesz.
Witam, przepraszam jak urażę ale 99.9% to ty jesteś problemem, podczas konserwacji coś zrobiłeś źle, przykładowo: - źle ponownie zmontowałeś mechanikę lub czegoś nie podłączyłeś. - nasmarowałeś złym smarem, po prostu może być za gęsty lub zbyt rzadki i coś się klei czy ślizga - posmarowałeś elementy, które muszą być suche bo np. pracują na tarcie -...
Witam. Rozmazany wydruk może być przejawem kilku czynników: 1. Użycie folii zamiennej (nie HP), czasem zdarza się, że kupiona folia choć niby kompatybilna, nie zawsze współpracuje z drukarką, np. jest za twarda 2. Ja staram się wymieniać komplet folia + panewki - panewki podczas drukowania "pracują" i powoli się ścierają powodując mniejszy docisk wałka...
Ładowanie i wyładowanie kasety odbywa się z pomocą silnika CAPSTAN. Jeżeli pasek będzie rozciągnięty to będzie się ślizgał podczas wyładowania kasety, kiedy są większe opory do pokonania. Pasek wymienia się obowiązkowo po kilku latach pracy. Do konserwacji mechanizmów VCR używa się smaru białego, można taki dostać w większych sklepach elektronicznych....
Prawdopodobnie nagrywarka wymaga oczyszczenia na prowadnicach. Po oczyszczeniu daj smaru/oleju. Sprawdź tasiemki - mocowania. Po takiej konserwacji jeśli odmawia dalej pracy to laser w 98%.
Witam, posiadam taki gramofon jak w tytule i problem jest następujący. Wczoraj zrobiłem konserwację tego gramofonu, która polegała na czyszczeniu mechanizmu ze starego smaru, dałem nowy smar oraz naoliwiłem silnik. Przed tą czynnością gramofon odtwarzał idealnie płyty, bardzo dobra głośność, tony niskie oraz wysokie ładnie były przenoszone, ale niestety...
Nie ma specjalnych zaleceń na zimę, smarujesz sworznie, śruby trapezowe ( w skrzydłówkach), regularnie niezależnie od pory roku. Raz na rok, dwa wymiana smaru w przekłądni głównej. Bardziej konserwacji wymaga sama brama ( stan łożysk, smarowanie zawiasów) i obecność wymaganego luzu pomiędzy kołem zębatym i zębatką.
Witam, właśnie konserwuje swojego laptopa jest to model SZ430N. mam go już prawie 4 lata i eksploatuję go dość mocno. Grzał się trochę więc rozebrałem całości, wyczyściłem porządnie bebechy oraz wymieniłem pastę termiczną, pomogło. mam problem z wentylatorem i matrycą lcd.. 1/ Wentylator Jest już dość głośny, a to daje się we znaki i obniża komfort...
a ja proponuje jeszcze raz spojrzeć na lustra (pewnie robiłeś konserwację), zdarza się że na szmatkę dostanie się odrobina smaru i powstają super rozmycia na lustrach a co za tym idzie czarne pasy na kopii
a można ciut wiecej szczegółów? Np do czego ma służyć to uziemienie (robocze? ochronne?), czy to rura wodociągu czy też wbita w ziemię samodzielna rura jako uziom pogrążany? Najlepsze byłoby dospawanie kawałka bednarki ocynkowanej, zabezpieczenie spawu bitexem a złącza przewodu z bednarką gęstym smarem. Dobra będzie też solidna ocynkowana obejma, gotowa...
Delikatnie odświeżę temat. Jaki rodzaj smaru powinienem zastosować do konserwacji mechanizmu windy ramienia ? Jaka lepkość ? Może znacie jakieś konkretne produkty? Proszę o ew. Linki. Druga sprawa winda w Danielu jest regulowana przez sprężynkę i mosiężną nakrętkę. W moim manualu serwisowym nie ma śladu o parametrach naciagnięcia sprężyny np. Ilości...
Witam Mój 10m maszt (nie teleskopowy) stoi odciągnięty na czterech ramionach po trzy odciągi, pierwszy 2,7m od podstawy, drugi około 6,5m od podstawy trzeci około 40cm od wierzchołku. Odległość kotwienia odciągów od masztu wynosi 5m. Odciągi wykonane z linki 4mm (razem z osłoną 7mm), kausze, zaciski, śruby rzymskie. Co rok na koniec września maszt kładę,...
no właśnie nie udało się, zawsze kartka jest zadrukowywana z jednej strony, wraca do środka, pobierana jest następna kartka, pokrywana jest dopiero tonerem, w tym czasie pierwsza kartka zaczyna wychodzić z drukarki już " na gotowo " i następuje zacięcie, dzwoniłem do serwisu i powiedzieli, że możliwe że podczas konserwacji kapnęło im trochę smaru na...
Te woreczki z kulkami sprawdzają się ale jeśli wilgoci jest za dużo nie są w stanie pochłonąć jej aż tyle i wtedy nie spełniają swojej roli i trzeba je wymienić albo wysuszyć w mikrofalówce. Teoretycznie przez ten otwór wilgoć powinna być odparowywana na bieżąco. Sprawdzałeś od środka czy gdzieś się nie zbiera woda może jest jakaś nie szczelnoćś. Kamery...
Typ amortyzatora - mało ważne - każdy jest zbudowany tak samo - smarem gęstym można smarować gąsienice czołgu - nie elementy które mają mieć "ślizg" i komfort użytkowania za pomocą ludzkich mięśni - posmaruj łańcuch , przekładnie gęstym smarem i sprawdź jak się zachowuje w ujemnych temperaturach - po co sobie utrudniać życie ? Smar litowy jest rzadki...
Teraz chcesz ratować auto ? To tak jakbyś dziadka 98 letniego ćwiczył i wierzył że będzie żył 150 lat. Konserwację elektryki to się robi zaraz po zakupie auta z salonu. Rozpinasz wszystkie możliwe wtyczki elektryczne i smarujesz wewnątrz specjalnym smarem dielektrycznym, zapobiega on starzeniu się zestyków oraz doskonale izoluje od dostępu warunków...
Czy wobec błędu 12 może zachodzić np. tak banalna rzecz jak np. słabo napięta sprężyna? A jedna z nich nie była przypadkiem zardzewiała lub pęknięta? Proszę dokładnie sprawdzić ten switch - to, że klika nie znaczy, że jest sprawny i "sygnał" z niego dociera do płytki. Może coś przy płycie nie łączy. 🤔 Generalnie - trzymam się tego pyknięcia...
CX80 SMAR DO BRAM - 500ml Do konserwacji wszelkiego typu bram: tradycyjnych, odchylanych pionowo, roletowych, przesuwnych, skrzydłowych. WŁAŚCIWOŚCI: smaruje, konserwuje oraz zabezpiecza przed wilgocią i korozją wszystkie ruchome części bram pozwala zachować optymalne działanie bramy, także zimą w bardzo niskich temperaturach nie powoduje przywierania...
korozja chromu na tłoczyskach siłowników hydraulicznych Korozja chromu na tłoczyskach siłowników hydraulicznych to poważny problem, który może znacząco wpłynąć na wydajność i żywotność całego układu hydraulicznego. Przeanalizujmy ten problem krok po kroku: 1. Przyczyny korozji: a) Uszkodzenia mechaniczne powłoki chromowej: Zarysowania, uderzenia lub...
Witaj Oczyść z resztki farby. Elementy, które się "poruszają" nasmaruj smarem może to być towot, smar do łożysk tocznych lub każdy inny smar. Elementy zewnętrzne oczyść bez zarysowania a następnie wypoleruj filcem używając pastę polerską. Pozdrawiam
W przypadku pasków w grę wchodzi tylko wymiana, ponieważ są ogólnie dostępne i bardzo tanie. Ja do ORION-a (komplet 4szt) kupuję za 5PLN i mam pewność, że kolejne kilka lat popracują. Przyd wymianą należy zadbać o wyczyszczenie powierzchni kółek klinowych oraz przeprowadzić konserwację czyli usunąć resztki starego smaru i nałożyć nowy. W sklepach elektronicznych...
UNITRA-PREDOM-PRL - A nie mógłbyś po prostu założyć jednego wspólnego tematu zamiast co pytanie to nowy temat? A co do isostatów - jeśli zgęstniał już w nich smar na listwie zapadkowej, to należy też wymyć (dokładnie!) same blaszki sprężyste i styki wewnątrz każdego z segmentów isostatu. Wiem, że kupa roboty, ale w tym celu najlepiej byłoby wylutować...
Np. niższej od ceny pozłocenia klem. W takim razie wszystko dostępne na rynku spełnia ten wymóg. W moim przypadku cena jest bez znaczenia, bo za wszystko i tak płaci klient. Jaby puszka skutecznego smaru kosztowała 1000zł to bez problemu ją kupuję. I średnio mnie obchodzi co zawiera w sobie. Ważne, że robi to czego od niego oczekuję. Taka mała podpowiedź...
Tak też myślałem, może macie jakiś "złoty środek"... Sądziłem. że to wina smaru... Docisk zamiennik. Podmienię na inny. Dzięki
Jeśli siłowniki są tuż po gwarancji - to mają 2-3 lata - jeszcze nie ma co przy nich robić (przegląd krytej śruby dopiero po jakichś 5 latach, chyba że jest uszkodzony uszczelniacz na tłoku - wtedy czyszczenie i smar litowy niskotemperaturowy, np LGLT). Chrobotanie to raczej usterka przekładni ale tylko rozbiórka da odpowiedź -co go boli.
Kupiłem nienajnowszy rower holenderski - próba naprawy i konserwacji. To są chyba hamulce rolkowe - tak czytam. Napchałem do tylnego, smaru łożyskowego (chyba ŁT - litowy?), a powinien być oryginalny shimano - grafitowo molibdenowy. Czytam na forum rowerowym, że można miedziany - ale przecież radiator tego hamulca jest z aluminium, więc - korozja międzymetaliczna......
Kolego żadne WD40, ku smar silikonowy w sprayu i będzie działać długo, WD powoduje że na chwilę poluzowuje zapieczone zawiasy ale po jakimś czasie wszystko pogarsza, i nie smaruj olejem bo olej łapie wszystko kurz, piasek itp, a co za tym idzie robi się masa ścierna i wszystko szybciej się zużywa, ja już chcesz to używaj smaru litowego w sprayu. Ja...
Witam! ... kolego paweliw jestem za wszelkimi naprawami jeśli są tylko możliwe nasze społeczeństwo niestety nie może sobie pozwolić raczej na inne rozwiązania. Tajemnicy ja nigdy z niczego nie robiłem i nie robię o czym wielu z kolegów na forum się przekonało i to nie tylko na forum Elektrody . Natomiast jeśli chodzi czym to przeważnie dwoma rodzajami...
To najprostsza kopiarka z eS Materiały są na 72k kopii z zamienników to może listwa bębna(bęben u katunowski bardzo się popsuł nie warto go instalować) przestaliśmy go stosować bo były problemy mamy tych maszynek ok 100 o różnych przebiegach i są ok Dobre rady: 1-jak wyjmiesz elektrodę transferową uważaj na czarny smar(wyczyść go) bo się upaćkasz 2-klapka...
Kontakt PR ma w sobie smar, nigdy mi sie nie zdarzyło aby potencjometr stawiał opór po czyszczeniu i konserwacji. Co do jednego się zgadzam, w tych głośnikach najlepiej wymienić potencjometr na nowy, jego koszt z wysyłką to 6zł.
Witam.Prawdopodobnie nie do znalezienia ten ciekawy potencjometr VR 502- EVJO2QF04G15 w zalaczniku kawalek schematu,proponuje potencjometr wymontowac,rozebrac ,przeprowadzic chirurgiczna konserwacje bo z opisu wynika niedomaganie natury mechanicznej np stwardnialy smar na sciezce potencjometru (gdy docisne wyrownuje sie oba kanaly),przemyc,nowy smar.Troche...
Obejrzyj sobie sposób konserwacji ekspresu Philips i Melitta, to zobaczysz czym pachnie Philips, po wymyciu zaparzacza trzeba go smarować specjalnym smarem, tutaj tylko myjesz i masz spokój... Pewnie dlatego wciąż używam (ręcznego!) młynka i równie archaicznego "ekspresu". Kup sobie arabski tygielek czy bałkańską dżezwę i daj żonie poznać jak smakuje...
Czasem w sklepach można spotkać takie "obrączki"-pojedyncze kółka dedykowane do konkretnego wymiaru osi i otworu w pompie Ile wchodzi sznura do jakiej pompy trudno powiedzieć. Najczęściej jest to kilka zwoi. Grafitowy jest bardziej odpowiedni do wysokich temperatur- pompy gorącej wody, osie zaworów parowych itp. Czy te łożyska są prawidłowo nasmarowane?...
Z tym barankiem to ja bym uważał, już 100 razy wole to zwobić zwykłą konserwacją na elementy zewnętrzne. Praktyka nauczyła że baranek jest gó... warty. Z wierzchu jest spoko a pod spodem odstanie od blachu i rdzewieje. Przynajmniej tak było w maluchach ale tutaj będzie podobnie. Dopóki jest fabryczny baranek ujdzie ale później robiś samemu to nigdy...
Po wymianie silnika dobrze wyczyść wszystkie ośki i ślizgi w przekładni i napędzie bębna. Dzisiaj właśnie wymieniałem... :-( i był tam niezły pasztet, bo smar przybrał postać kleju. C.
Witam ponownie, Poszperałem trochę po Internecie i znalazłem smary uszczelniające na bazie silikonu (np. Smar Silikonowy CX-80, który posiada "atest PZH zezwalajacy na kontakt z woda wodociagową oraz zezwalający na stosowanie do konserwacji maszyn w przemyśle spożywczym", że zacytuję opis producenta). Zakupiłem tubkę tego smaru (koszt - jakieś 10 zł;...
ehh a ja nadal podbijam moje pytanie jakich narzędzi/ przyrządów / chemii używacie w serwisach? Nie pytam o porady co do samej idei. Ja rozumiem że wydaje się wam że po drugiej stronie siedzi zielony laik który nie wie jak wygląda drukarka ;) Ale tak nie jest ;) Chce po prostu wyposażyć dobrze serwis. Pragnę przypomnieć że WY także od czegoś zaczynaliście,...
Nie odkręcaj tego pierścienia, ponieważ wszystko się rozsypie, a poskładanie tych wszystkich kulek to masakra. Poza tym, nic to nie da ponieważ, środkowa część i tak zostanie na piaście, zejdzie tylko góra z zębatkami. Ja w ramach konserwacji nie boję się rozkręcać kasety. po wyczyszczeniu biorę świeży smar i przyklejam kulki do bieżni. Jak cokolwiek...
Na klemy i kołki akumulatora najlepszy jest smar miedziowy stosowany również w serwisach samochodowych. Najlepszy bo niby przewodzi prąd? Nic bardziej mylnego. Najlepsza jest właśnie wazelina. Serwisy to już smaru miedziowego używają do nawet do smarowania łożysk tocznych. Do konserwacji połączeń akumulatora należy używać wazeliny technicznej. Przy...
Witam, otrzymałem dwa gramofony wykopane z piwnicy model Unitra Fonica Cyryl GWS-122. Wiem, że jest on określany mianem "niszczarek do płyt", a nie "prawdziwy gramofon", z tego względu jest to idealny obiekt to pierwszej pracy, naprawy i konserwacji (mniejszy ból przy fiasku :D ). W pierwszej kolejności ponaprawiałem rzucające się w oczy usterki- nie...
Witam zdecydowanie polecam Noxudol 700 lub 750 - bo jest to olej antykorozyjny a nie wosk, który z czasem pęka na łączeniach blach. Noxudol po wyschnięciu przybiera postać smaru. Jeżeli chcesz zrobić dobrze oraz na lata, to odradzam APP, Boll, Fluidol ML i inne tanie środki na bazie wosku. Obszerne info nt. konserwacji środkami Noxudol znajdziesz m.in....
Mam jeszcze jedną prośbę. Zabrałem się za konserwacje Daniela. Po umyciu osi talerza benzyną ekstrakcyjną muszę ją i kulkę czymś nasmarować ale czym? Te smary wymienione w instrukcji serwisowej chyba już nie istnieją. Co trzeba, jaki smar kupić i gdzie je sprzedają. Czy mechanizm opuszczania i podnoszenia ramienia też się smaruje? Gdzie? Pomożecie?
Możesz. Wiem że, manometry do tlenu należy chronić przed zabrudzeniem: smarem, olejem lub innym tłuszczem. Przekreślona olejarka to symbolizuje. Kiedyś chyba był napis "Chronić przed olejem", http://manometr.pl/bez-kategorii/montaz-...
Czego to juz ludzie nie wymysla z lenistwa. Jak masz czas w zimie na robienie pompki, to lepiej sciagaj wtedy lancuch i po oczyszczeniu z brudow zrob porzadna konserwacje w odpowiednim smarze grafitowym. Lancuch i zebatki wtedy rzeczywiscie posluza ci dluzej. Smarowanie olejem powoduje przyklejanie sie kurzu i piasku, przez co lancuch i zebatki zuzywaja...
A macie jakieś metody na nie zwijający się pas kierowcy? Na chwilowe "niezwijanie" pomaga trochę spryskanie jakimś środkiem, (najlepiej do tkanin, jakimś konserwującym, polepszającym właściwości tkaniny) nadającym pasowi "poślizg", bardziej gładką i śliską powierzchnię, oczywiście nie może to być coś co jest "tłuste". Mechanizm dobrze jest trochę spryskać...
smarem grafitowym styki smarem brudzi smarem
wyważarka wirników domofon bticino sterownik ducati
radio mercedes comand powerbank baseus
Lokalizacja wentylatora nadmuchu Audi Q5 2012 2.0L Regulacja podwójnej elektrody zapłonu Termet