Wg. mnie smar nie jest dobrym pomysłem. Szczególnie przy tak dużej RPM ślimaka. Po pierwsze smar ma dużą lepkość i będzie zwiększał tarcie przekładni do momentu rorzucenia go po obudowie i wypłynięciu resztek gdy przekładnia się rozgrzeje. To ostanie nastąpi wręcz natychmiastowo. Po drugie: Przekładnie ślimakowe mają niską sprawność ok 70%, więc grzeją...
Na filmie jest prezentowana puszka ze smarem który ma być użyty w przekładni, przekaz jest jasny. Przekaz jest taki, że smarem do kieratów, posmarowano delikatną przekładnię - jakiś czas pewnie podziała. Tyle że niezbyt długi. Więc? Więc zrobiono niedobrze i o to pytał autor tematu, ale Ty odbiegając od treści pytania stwierdziłeś, że na filmie jest...
Smar grafitowy też powinien pomóc.
Jeśli jest to smar grafitowy to się nie nadaje.
Witam! Podczas wymiany szczotek w silniku pralki zauważyłem na zwojach silnika coś, co wygląda jak mokry smar grafitowy. Nie widać żadnego wycieku, pod pralką sucho. Co może być przyczyną? Czy to normalne?
Dobrym sposobem jest też uprzednie wkręcenie śrub na smar grafitowy. :wink:
Lepiej ŁT, smar grafitowy jest przeważnie czarny i jak puści simering po jakimś czasie, to "na czarno" :-)
witam.wina leży po stronie silniczka.wymontować wymyć dodać smaru grafitowego i będzie śmigał.przy okazji przesmarować prowadnice
Cześć. Gdy miałem styczność z odgromówkami konserwacją i montażem to smarowaliśmy te połączenia smarem grafitowym, dość intensywnie/grubo prosto z puchy nanosiłem pędzlem na śruby. Takie mieliśmy wytyczne odgórne. Fakt, że wszystkich to wkur... bo można było się nieźle upaprać :)
Do przegubów stosuje się smar grafitowy. Od dawien dawna nie stosuje się smaru "grafitowego". Stosuje się smar dedykowany, przeważnie z dwusiarczkiem molibdenu Nawal smaru ile się da (zużyj całą tubkę). Kolejny błąd, "nawalenie smaru ile się da" zaowocuje w bliskiej przyszłości rozerwaniem osłony. Wracając do tematu, posłuchaj Megawe. Jeśli masz stary,...
Może być zwykły smar grafitowy, czy może lepszy jakiś inny? Grafitowy stanowczo odradzam , już znacznie lepszy silikonowy będzie . Oczywiście smarujemy lekko , tylko miejsce ślizgu .
Czy w otworze małej zębatki widać blaszki stykające z bolcem? Możesz delikatnie zdjąć tę zębatkę i naciągnąć blaszki by był pełen kontakt.Jeśli masz smar grafitowy to potraktuj nim końcówkę bolca
Smary grafitowe składają się z drobinek grafitu i lepiszcza bazującego na pochodnych ropy naftowej.O ile grafit przewodzi prąd to nie można tego powiedzieć o substancji ropopochodnej.Każda cząstka grafitu (w tym przypadku mikroskopijna) "oblepiona" jest w/w substancją.Cząstki te w tym stanie są lepkie i trzymają się w kupie ale tracą właściwości dobrego...
Taki niby drobiazg, ale nie każdy w życiu stykał się z maszynami - pierwsze co robię, gdy mam założyć/zmienić wiatrak to wymiana smaru na grafitowy. Czemu? Bo nawet jak wyschnie składnik mineralny, to grafit wciąż smaruje, nawet na sucho. Tylko uwaga - smar grafitowy brudzi wszystko tragicznie - to chyba jego największa wada. A co do wiatraków - warto...
Witam smar miedziany do alu raczej nie one nie przepadają za sobą , posmaruj kolego smarem grafitowym takim jaki stosuje się do siodła naczep tir on nie chłonie wilgoci przez co alu nie pokrywa się tlenkami sprawdzałem efekt wyszedł na plus a i jeszcze przy okazj dobrze się sprawdza przy zardzewiałych nakrętkach chociaż mam wrażenie że lepsze jest to...
Smar grafitowy
Całość będzie smarowana pyłem grafitowym Smar grafitowy stosuje się do zupełnie innych warunków pracy. Nie smar grafitowy , a suchy pył grafitowy. Znakomicie się ślizga i uszczelnia. Przy tak małej mocy urządzenia wedle mnie najlepszy. Guma smarowana olejem gdy się zatrzyma trzeba sporej siły by ją ruszyć. Gdy jest w ruchu to okej.
...mam taki oto wał napędowy..Wie ktoś jak go uszczelnić??? Ja strzykawką wtłaczam smar grafitowy /do przegubów samochodowych/ w rurkę a następnie obracając wałem wkładam go. Nadmiar smaru wał wypchnie. Ważna sprawa, wał ma tak być połączony z silnikiem/sprzęgłem by od strony śruby dokładnie opierał się na tulei teflonowej, Marek
Witam Drut nie powinien tak wchodzić w ścianę... powinien być prowadzony w rurce - jeśli już musiał iść w ścianie... ale pomijając to. Łączenia powinny być "bogato" posmarowane wazeliną lub czymś podobnym... Teoretycznie nie powinno się malować instalacji odgromowej - przynajmniej niczym łatwopalnym. Jeśli już to próbował bym delikatnie smarem grafitowym...
jak to co darmowy smar grafitowy :D fajne jaka jest nagroda za udział w konkursie
Jak Ty smarujesz łożyska i zapadki smarem grafitowym, to nie dziwi mnie już dlaczego tak szybko padają te wolnobiegi...
Hm, nie rozbierałem takich zawiasów. Wydaje mi się że obie części są połączone na "wcisk" . Trzeba by było je rozdzielić, wyczyścić i nasmarować. Może to ci pomoże http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic65... http://bezsenni.w.interia.pl/wallstreet.... Smarować chyba najlepiej smarem grafitowym. Olej najprawdopodobniej wogóle nie przedostał się...
Czyszczenie obu rur, nowa obejma a przed montażem smar grafitowy, w Audi pomogło.
Pytanie mam podczas zakladania uszczelki pod glowice mam ja posmarowac smarem grafitowym czy zostawic ja na sucho w sklepie mi powiedziano ze mozna na sucho bez smarowania juz nie wiem zglupialem :/ Tylko na sucho,żadnych wynalazków na uszczelce masz czerwony pasek,który jest jakby silikonem,tak więc pod zadnym pozorem nie smaruj tej uszczelki niczym,pamiętaj...
Ostatnio spotkałem się z opinią, aby końcówki kabli WN posmarować lekko smarem grafitowym przed założeniem na świece i rozdzielacz zapłonu, aby połączenia nie śniedziały. Czy myślicie że to ma jakiś sens?
Nigdy niczym nie smarowałam. Aczkolwiek jak się obawiasz ze gwint się zapiecze to mozesz użyć smar grafitowy ale w tej temperaturze nie wiem czy coś da.
Witam, zakupiłem niedawno używaną kierownice Logitech Formula Ex. Z ciekawości rozebrałem pedały by sprawdzić "jak to jest zrobione" przy okazji stwierdziłem, że poprzedni właściciel musiał mieć psa/kota bo smar był wymieszany z sierścią. Smar jest używany głównie do miejsc w których plastik trze o plastik. To samo powiedziałem sprzedawcy w najbliższym...
Dlatego też nie proponowałem samych pakułów, lecz z pastą lub smarem grafitowym. Zapewniam, że to uszczelnienie poza brudzeniem rąk ma tylko same zalety.
W istocie, łapie kurz i pył i robi się maź, a z kolei smar grafitowy to zalepia. Ma zastosowanie m. in. przy dużych obciążeniach i temperaturze.
Przeczytalem to co Kolega opisal i w 100% sie zgadzam. U zdecydowanej większości klientow podnośnik jest brudny i suchy a mechanicy użytkując podnośnik trzymają pokretło sterowania do połowy. Śruby w podnośnikach uje....ne smarem grafitowym albo miedzianką - a później to bo zepsute nakretki albo że droga naprawa - jak ma być tanio jak zanim cokolwiek...
Pióra- pomiędzy są smarowane smarem grafitowym (nie wszystkie) i jak wypłukać to coś takiego może się dziać. Nie przypuszczam że są takie zużyte że mają zęby na składaniu. Wybity silentblock powinien wyjść na pralce.
Jest takie coś jak smar grafitowy.
Witam. Pracowałem kilka lat w serwisie elektronarzędzi i model HR2400 jest mi znany. Sprzęgło w tej maszynie jest mechaniczne więc jak zacznie działać to wiertarka pracuje jakby cała się rozsypała. Poprostu przeskakują zęby. Co do zawieszania się udaru na większych obrotach to kolega Los_sangelos ma rację: wymiana oringów i smaru powinna pomóc (należy...
Witam! siłownik musi byc zamontowany jak najbliżej zamka a jego dźwignia wprostej linii prostopadle do łapki która rygluje zamek bez żadnych ślizgów prowadzących pręt siłownika poza tym jeżeli centralny był zamontowany stosunkowo niedawno to przyczyna tkwi w samym zamku a żeby wyciągnąć wkładkę nie trzeba jej rozwiercać wystarczy zdjąć zabezpieczenie...
Witam. Zmieniałe "przygup" w Oplu, nowy był wypełniony smarem grafitowym. Pozdrawiam.
Siema Od lat do tego typu połączeń używam smaru z dwusiarczkiem molibdenu, popularnie zwanego "grafitowym". W tej temperaturze i przy wibracjach od jazdy każdy smar robi się nieco mniej... przyczepny. "Grafitowy" ma te zaletę, że środkiem zmniejszającym tarcie jest tu nie tylko smar ale i MoS2, który potrafi trzymać się tych powierzchni, kiedy tłuszcz...
A co bardziej polecacie do smarowania tłoka? Tawot czy jakiś smar grafitowy, może coś innego?
Możesz, ale lepszy moim zdaniem jest smar grafitowy jakoś dłużej się trzyma siodła ;)
(at)w3501yyyy jak miałem 14-15 lat to o teflonie zbyt wiele nie wiedziałem, zaś smar grafitowy i olej był w chałupie zawsze (ojciec św. pam. miał "na stanie" wszystkie traktory i ich wyposażenie w okolicy) :P V.
Czyli jednak dobrze zadawać nawet głupie pytania:-) Smar wymyśliłem, bo widziałem porady na YT dotyczące używania w tych silnikach oleju transformatorowego, to raz. A dwa, ten silnik jest cały w smarze, a właściwie jakiejś pozostałości po nim, która teraz jest zlepkiem syfu. Zdjęcia które wrzuciłem są już po częściowym przetarciu szmatą. Wygląda mi...
Do elektronarzędzi nie stosuję się smarów które przewodzą prąd Smar grafitowy przewodzi prąd Ja używam do elektronarzędzi smar Naftochem Lubriten EPS -1 i nie narzekam
Witam smar grafitowy tam gdzie metal z metalem ma wspólnie pracować .
Farba minia grubo potem Boll i smar grafitowy.
Oryginal ma M4 delikatnie rozwiercic wiertlem 4,2mm i tez z ostroznoscia naciac nowy gwint M5. Zbezpieczyc smarem grafitowym lub miedzianym .
Tylko i wyłącznie smar grafitowy Że smar jest czarny nie znaczy że jest to smar grafitowy. Specjalny smar do przegubów MOSO 2 !!!
ŁT 43 się nie nadaje do mechanizmu jest za gęsty i za sztywny. Nie wolno też stosować smaru grafitowego. Zniszczysz mechanizm. Może być smar przekładniowy Boscha lub Makity albo polski Lubriten EPS 1. 0,9 kg kosztuje 35 zł. Do dosmarowania raz na jakiś czas spokojnie wystarczy opakowanie 0,2 kg. Nie wolno wpychać za dużo smaru do mechanizmu.
Mechanizmy napędy wycieraczek ( a dokładnie trzpienie na które nakłada się ramiona) w samochodach zbudowanych na płycie podłogowej Golfa IV ( Leon/Toledo/Octavia/Audi A3/Bora Golf ) mają wadę fabryczną polegającą na utlenianiu się obudów trzpieni . Powoduje to bardzo duże tarcie na styku powierzchni trzpień - obudowa co w efekcie objawia sie tak jak...
Oś talerza można wyczyścić ściereczką nasączoną byle jakim rozpuszczalnikiem,np. denaturatem. Tak samo można zrobić z tuleją łożyska. tylko uważaj,tam na spodzie jest chyba kulka.Nie zgub jej.Smar...kiedyś ,ale z pewnością i teraz można było kupić taki smar w sklepach elektronicznych.W stateczności można użyć smaru np. grafitowego .Wiem,że to "bluźnierstwo"...
A to jest jakiś specjalny rodzaj tego smaru? Grafitowy, litowy, molibdenowy?
Generalnie w młotowiertarkach do przekładni i udaru to stosowany jest smar grafitowy.
Możesz użyć smaru grafitowego.
Nowe sondy, kupione w sklepie mają już gwint posmarowany właśnie smarem grafitowym.
Raczej nie baterie, ani nie tłuszcz , za dużo tego :) Myślę czy piloty fabrycznie nie są smarowane smarem grafitowy
A kto stosuje smar grafitowy do procesorów chyba tylko jakiś ......... Kolego pyton to nie jest smar grafitowy ,czytaj dokładnie posty 8O
musisz wkręcić na smar grafitowy
Smarem grafitowym
Witam. Ostatnio zauważyłem, że mam popękane osłony drążków kierowniczych w Passacie B3. Jedna jest kompletnie spróchniała i się sypie a druga pęknięta. I teraz mam pytanie jakim smarem tam posmarować to łożysko drążka, będę musiał najpierw wyczyścić a potem nasmarować. Czytałem, że najlepszy podobno jest smar grafitowy. I czy ma to być smar płynny w...
No muszę przyznać że temat wesoły, niemniej sam kiedyś stosowałem z powodzeniem pod tranzystory mocy czy procesory smar grafitowy. A do dużej mocy smar litowy zmieszany z pyłem diamentowym, efekt rewelacyjny. Wyszła z tego chyba najlepsza pasta termoprzewodząca z jaką kiedykolwiek miałem styczność. Niestety obecnie mam problemy ze zdobyciem pyłu diamentowego.
A czy nasmarowales przed zalozeniem te drazki kierownicze smarem grafitowym? i czy nie dostal sie tam zaden piasek ?
Smar grafitowy zapewnia poślizg, szczególnie przy dużych obciążeniach. W łożysku tocznym nie ma poślizgu tylko toczenie.
Jeśli podgrzejesz to wd wyparuje, przedmuchaj kompresorem lub powietrzem w spraju. Potem smar grafitowy do zamków jak kolega pisał do kupienia w motoryzacyjnym. Można też odmrażaczem do zamków przemyć szybko wyparuje. Generalnie z wkładkami postępuje się jak w zamkach samochodowych. Jeśli problem będzie się nasilał to pozostaje wymiana na nowy. Gerda.to...
Jak zaszpachlować gołe aluminium, gdy praktycznie cały dół ramy, gdzie mocowane jest tylne koło był tak skorodowany - a nie chcę kupować podkładu w sprayu, bo to 39 zł + lakier metalik 25 zł - za drogo; myślałem, że może klejem distal To są chyba hamulce rolkowe - tak czytam. Napchałem do tylnego, smaru łożyskowego A łańcuch i napęd czym przesmarowałeś?...
Mnie zadziwia debilność montażu na taśmie produkcyjnej. Szkoda prysnąć miedziowym czy grafitowym smarem na wielowypust.
W tych sprzętach, używany był smar grafitowy lub molibdenowy.
Polecam smar grafitowy :)
Sprawa jest banalna .Męczyłem Sie z tymi zamkami w Cordobie ale wystarczy popryskać smarem grafitowym zapadkę zamka .Pomaga w 100% no i nie trzeba rozbierać zamków.
Ciężko znaleźć głębsze informacje na temat smarów w necie. Wiem tylko, że smar grafitowy zawiera drobinki węgla, by przy ogromnym nacisku nie wyciskał się z miejsc które powinien smarować(łańcuchy, przekładnie ślimakowe itp.) Pewnie jest wiele rodzajów smarów grafitowych i niektóre nadają się do smarowania takich łożysk(nie jesteś pierwszym, który doradza...
smar grafitowy wystarczy
Czytałeś w ogóle instrukcję obsługi takiego opryskiwacza? Jakby ktoś nie wiedział to nurnik smarujemy smarem grafitowym zgodnie z instrukcją (nie były wtedy dostępne smary silikonowe).
mocowanie koła i pedału śrubami stożkowymi. Po kropelce smaru grafitowego na pewno nie zaszkodzi, a wyżej olej wazelinowy do maszyn do szycia np. [url=https://hurtownia-qwerty.pl/pl/olej... Singer
a moze smar grafitowy?
zapieczona Szanse na to są bliskie 0 bo zawsze upaćkana smarem grafitowym. Po prostu mocno dokręcona i kiepskich narzędzi używasz.
Nie no błagam. O czy my tu mówimy? Brecha pod otwarte drzwi. Na jej koniec szmata, żeby nie porysować skrzydła, na podłogę szmata żeby nie porysować paneli. Jedno mocne dźwignięcie i drzwi schodzą. Nie chcą zejść po są jakimś smarem grafitowym posmarowane (aż wypływa). Taki smar jest silnym problemem przy ścinaniu. Weź WD40, pryśnij na zawiasy, zostaw...
Najlepszy będzie smar grafitowy, ale zwykły smar do łożysk tocznych też się doskonale nadaje. Olejem tego nie natłuszczaj.
Smar grafitowy do łożysk??? Od kiedy??? Ten rodzaj smaru stosowało sie przy łańcuchach. Do łożysk idzie zwykły łt. Do przegubów smar molibdenowy. A na wysoką temperaturę smar miedziany.
tofik501 może przesmarowanie smarem grafitowym pomoże...:idea:
Orginalny smar Boscha do tego młotka to:1 615 430 001 kup taki i po problemie. Po czym poznałeś że to smar grafitowy? jeśli po kolorze to nic bardziej mylnego ponieważ "wypracowany smar ma kolor prawie czarny.
Użyj wazeliny technicznej, albo smaru grafitowego.
Ja stosuje smar grafitowy, mam spokój na dłuższy czas z wentylatorami.
Coś masz źle. Te tulejki smarowało się smarem grafitowym i wystarczały na bardzo długo.
Do smarowania jest najlepszy smar grafitowy! Czemu? Bo ten smar pod wpływem tarcia nie traci właściowści i nie "zapieka" się.
Smar grafitowy powinien pomóc na dłuższy czas same dmuchanie nie pomoże.
Posmaruj ten frez smarem grafitowym tylko z umiarem. A uzsczelnienia żadnego tam nie ma
Niestety ale jakość śrub,nakrętek w niektórych autach jest taka,że bez palnika, szlifierki czy nagrzewnicy indukcyjnej nie idzie ich odkręcić. Ja zawsze stosuję smary, chociaż śruby w moich autach nie rdzewieją. Jeżeli już to stosuj smar grafitowy.
Od 2 lat naprawiam Makitę. Faktycznie trudno aż stopić tłok od niewłaściwego smaru... ale gwarantuję wam, że Makita wymaga zupełnie innego smarowania niż inne firmy. Do tłoków używamy smaru grafitowego w bardzo niewielkiej ilości. Smary do układów pneumatycznych źle działają na te maszyny.
Kiedys uzylem smaru grafitowego, to po kilku dniach sie wentylator zatrzymal :evil:
Witam! Rozkrec oczysc i złóz na smar grafitowy. Pomoze na okolo rok. Pozdrawiam!
Tylko kupno dawcy.Możesz zapytać w North Service,ale nikła szanse. W tych magnetowidach powodem awarii jest wysychający smar grafitowy,którym oblepiony jest cały mechanizm.Rozbiórka na części pierwsze i mycie każdego elementu+nowy biały smar.Inaczej wszystko będzie się blokowało.
Witam.Do smarowania używam mieszanki smaru grafitowego z olejem WD-40.
witam używam smaru grafitowego i działa wszystko, dzieki za zainteresowanie tematem i za posty. Zamykam temat
Smar o zwiększonej lepkości, może jakiś molibdenowy lub litowy. Na pewno nie grafitowy. Poczytaj o smarach do przekładni elektronarzędzi: http://www.cnc.info.pl/topics80/smar-do-...
Łożyska nowe mają swój smar, więc nie smarujemy nic dodatkowo! Do przekładni ten smar od wiertarki byle nie był to grafitowy do wierteł SDS powinien być ok. Ew. smar do łozysk, choć są specjalne smary do przekładni zębatych. Trzeba sprawdzić luz przekładni kątowej. Najlepiej przed jej smarowaniem, bo wtedy jest lepiej wyczuwalny.
Tak. Smar grafitowy nadaje się do styków elektrycznych, można go użyć do smarowania przewodów masowych i klem.
Witam, jakiś czas temu spadła mi osłona z przekładni kierowniczej. Od tego czasu podczas skrecania słychać ciche zgrzyty. Chciałbym się dowiedzieć jakiego smaru moge użyć to smarowania przekładni? najlepiej umyj i nasmaruj smarem grafitowym
Mam przykre doświadczenia z pryskaniem WD do wkładki. Otóż kiedy zamek jako tako jeszcze działał postanowiłem go " ulepszyć " pryskając WD. Okazało się, że po tym zabiegu zamek pracował jeszcze gorzej. Fabryczny smar grafitowy czy jakiś podobny został ciśnieniem WD przemieszczony do środka wkładki i klucz nie chciał wejść do końca.
Mam panowie miękki uszczelniacz. Na zdjęciu nakretka , oryginalny sztywny jak tektura i nowy piękny miękki. Jeszcze jedno pytanie. Czy smar grafitowy który odporny jest na wode i przeciążenia będzie strasznym posunięciem jak trafi do siłowników?
Czy ludzie w serwisach robią to inaczej? Zależy czy jest to produkcja masowa czy doraźna. Czy jak się samemu regeneruje kasetę, można potem popsuć drukarkę? Jeśli zastosujesz kiepski proszek to może spowodować szybkie i mocne zabrudzenie wnętrza drukarki.Proszek mający nieodpowiednią temp wgrzewania w kartkę,może powodować obklejanie folii/wałka co...
Witam! Jak najszybciej wyczyść dokładnie ten smar grafitowy i zastosuj smar do łożysk tylko o jak najrzadszej konsystencji i w minimalnej ilości. Do przemywania proponuję użyć spirytus, tylko nie salicylowy. Pozdrawiam.
Sam sobie odpowiem na postawione pytanie odnośnie lepkich smarów. Stosuje się je przede wszystkim przy niskich obrotach i dużym obciążeniu. W przypadku dużych obrotów smar jak również olej nie powinien być lepki. Nabiera on odpowiednie właściwości smarne dopiero w czasie pracy. Aktualnie interesuje mnie temat smaru grafitowego półpłynnego Makita P-08361...
Ja używam do smarowania wiatraków tylko smar grafitowy. Inne mogą spowodować tylko to, że kiedy wiatrak pracuje rozsmaruje ci ten smar na układy elektroniczne. Może to doprowadzić do jakiegoś zwarcia.
konserwacja smarem styki smarem brudzi smarem
opalarka grzeje oświetlenie kurnika blokada klawiatury panasonic
gorenje piekarnik naprawa pompa ciepła split
Wieża Sony FH-B70CD - Problemy z magnetofonami i konserwacja Odpowiednik wieży Sony FHB70CD - nowoczesne alternatywy