Witam. Sprawdz dokładnie przewód masowy z akumulatora, a najlepiej odkręć i przeczyść styki zabezpiecz smarem do styków i dokładnie skręć. Tylko przy odkręconym nie uruchamiaj silnika! Pozdrawiam.
Ja miałem podobny problem, wprawdzie w innym samochodzie - Fiacie Tipo. Winne były zabrudzone brudnym smarem styki przełącznika kierunkowskazów. Po rozebraniu wymyciu i posmarowaniu czystym smarem ustało.
Absolutnie nie, spowoduje to korozję elektrochemiczną. Dlaczego nie wymienisz gniazda bezpiecznika? Nadpalone styki, to początek problemów.
Czy styki 230v można smarować? Jakim smarem?
Enkoder można rozebrać i wyczyścić, rozebrać usunąć nadmiar smaru przeczyścić styki poskładać będzie działać lepiej niż nowy.
Problem w przełączniku zespolonym,smar którym są zakonserwowane styki (te po ktróych goni kotwiczka) zanieczyścił sie i przewodzi. Zmyć smar i nałożyć nowy.
cały problem wycieraczek i kierunkowskazów leży w przełaczniku zespolonym, ztarte styki w połączeniu ze smarem przewodzą zdemontuj cały przełącznik dokładnie wymyj
To rozbierz i wyczyść styki żarówki a po tej czynności posmaruj smarem miedzianym i zabezpiecz przed zalewaniem. Powinno pomóc.
Może być to wina pokrętła. Rozebrać , wyczyścić, przesmarować styki smarem np. do potencjometrów.
Do skaczących obrotów wystarczy zdemontować i oczyścić styki pokrętła ze smaru, który ścieka na styki. Wystarczy zdjąć jedynie metalową część obudowy (lutownica niezbędna). Przy problemach z włączeniem / wyłączeniem wylutować złącze i oczyścić styki włącznika. https://obrazki.elektroda.pl/8267700600_...
Musisz rozebrać ten potencjometr(w zasadzie to nie jest potencjometr, jak rozbierzesz to zobaczysz) i wyczyścić, podczas użytkowania wycierają sie styki i razem ze smarem tworzy się pasta przewodząca. Mialem ten sam problem tyle że w MHC-RX30 pozdrawiam!
w jakimś starszym oscyloskopie gdzie też są pozłacane styki przełączników wieloobrotowych, na nich nie ma żadnego smaru i nie widać żeby kiedykolwiek tam był w topowym wzmacniaczu Sony i tam styki ewidentnie były fabrycznie czymś przesmarowane. Styki wyglądały na pozłacane a smar raczej nie pochodził tylko z samego mechanizmu Jaki można wyciągnąć z...
W megane miałem problem z przełącznikiem zespolonym i go rozebrałem. Winowajcą był stary smar na stykach. Oczyściłem, poprawiłem styki i złożyłem. Działa do tej pory.
Otworzyć wyczyścić ze smaru styki i dysk od strony styków i niczym nie pryskać. Nie wiem co to za smar tam jest. Albo smar oporowy się przedostał i zanieczyścił lub jaki inny jest tam dawany. Nie wiem. Nigdy nie rozbierałem nowego enkodera. Ale ja po czyszczeniu zostawiłem suchy.Niczym nie pryskam bo potem znów są problemy. Czyszczę alkoholem IZO i...
czy jakieś styki ? Tak, to tak jak z enkoderem, po czasie smar gęstnieje i nie ma styku a mechanizm "głupieje".
Dobrze go wyczyść, i usuń stary toner bo mieszanie powoduje czasem fajne "siwe" tło. Wysyp śmietniczkę (te modele mają ! ) i przesmaruj styki smarem elektroprzewodzącym. Zadbaj też o dobry toner. C.
Sprawdź dodatkową parę styków w wyłączniku sieciowym. Lubi tam się robić maź ze smaru, która przywiera te styki i blokuje np. regulację głośności. Najprościej odłącz te styki, uruchom TV pilotem i zobaczysz. Problem na pewno jest w regulacji fonii, nie w pośredniej.
producent dokonuje cięcia kosztów. Ja wiem czy cięcia kosztów tu były ? Na zdjęciach też te po prawej stronie to "nówki"? O ile się nie mylę, to kondensator elektrolityczny jest droższy od stałego? Skoro tak, czy większy potencjometr montażowy nie jest lepszy od małej pchełki? Smar na stykach... Styki są (powinny być) złocone. Po co więc smar, jeśłi...
Trzeba otworzyć. Łapki są pod jakąś farbą czy zalewą nie wiem ale są czymś tam zalane od góry. Odgiąć i otworzyć go. Zdejmiesz wierzch z dyskiem. Nie wyjmuj go z obudowy tylko delikatnie wyczyść go od strony styków. Nie wymyj smaru z pod niego bo musi być opór. Wyczyścić z smaru i delikatnie przetrzeć alkoholem IZO. Następnie blaszki styki delikatnie...
Rezystancja tego smaru jest >2GΩ. Jest neutralny dla plastików, zabezpiecza styki przed utlenianiem, zmniejsza tarcie na ścieżce. Używałem ze dwa razy i nie zauważyłem negatywnych skutków. Nie należy go jednak używać w środowiskach mocno zapylonych, bo przyczepi się syf do smaru.
Przeroniłem wiele impulsatorów i wcale nie trzeba ąż optyczny tylko zastosować porządny impulsator, albo jak pisałem wcześniej nawet nie patrząc czy to stary czy nowy, gdyż nie wiadomo ile lezał na magazynie rozebrać przeczyścić bo w 90 $ przypadków smar dostaje sie na styki i mamy dyskotekę.
Nie powiedziałbym Kolego. Nie wiem czemu tak uparcie twierdzisz, ze generator działa. Wymieniłeś co prawda płytkę z generatorem, ale potencjometr i włącznik sterujący pracą tegoż generatora nadal są w korpusie niesprawnego urządzenia. Jeśli przełącznik z jakiegoś powodu (przeważnie jest to zły stan styków i/lub zgęstniały smar zabezpieczający styki...
o ktorym przełączniku mówisz ? https://obrazki.elektroda.pl/3537125700_... A tak w ogóle, to w tak wiekowym sprzęcie z założenia powinno się przed włączeniem do sieci gruntownie wymyć styki przełączników, usunąć stary smar z łożysk i nałożyć nowy, sprawdzić paski napędowe, a dopiero na koniec sprawdzać elektronikę.
Czyściłem izopropylenem styki. Posmarowałem smarem przewodzącym. Nie pomogło. Jak mogę sprawdzić płytę wysokich napięć ?
Styki na tych masowych przewodach należy przeczyścić i nasmarować np. smarem wazelinowym aby nie rdzewiały i nie śniedziały oraz solidnie przykręcić.
Spokojnie ,tych ludzi co ja oglądam , można im ufać, skoro pokazuję swoje metody na czyszczenie czegoś i jest w stanie w mailu i filmie podzielić się jakimi preparatami to robi . Zależy może jak ktoś jeszcze używa tego preparatu, ale często pozostaje syf , że o wypłukaniu smaru spowalniającego nie wspomnę. Potem taki potek kręci się beznadziejnie. Jeśli...
Dokładnie tak samo. Powodem są również styki - ich zabrudzenie/zaśniedzenie. Do tego w większosci encoderów jako "hamulec" (zbyt lekkiego kręcenia gałką) stosowany był/jest smar o dużej lepkości, który z czasem potrafił migrować z panewki ośki na styki. A że gęsty - potrafił dostać się na tarczę encodera (jak rozbierałeś to wiesz o czym mowa)i uniemożliwiał...
to jest impulsator a nie klasyczny potencjometr i nie bardzo wiem jak się należy obchodzić z takim elementem. Podobnie jak z każdym przełącznikiem. Wewnątrz są styki stałe zwierane przez tarczę z polami stykowymi. Często smar którym nasmarowana jest oś (żeby "spowolnić" obrót i wprowadzić pewien opór przy kręceniu) przedostaje się na te styki i tarczę...
macie rację. trzeba wymontować silnik i przeczyścić ze smaru . ściąga-odkręca się górny metalowy dekiel z silnika i wystarczy prztrzeć ze smaru styki + na silniku zetrzeć smar na metalowym okręgu. Mi do dzisiaj chula bez problemu. pozdrawiam wszystkich.
Witam, zmiana proszku nie pomogła. Dziekuję wszystkim za rady, życzę wesołych Świąt Bożego Narodzenia no i wystrzałowej zabawy Sylwestrowej. A teraz do rzeczy, czy ta rolka ładujaca to ten wałek w kartrigu pod wałkiem światłoczułym? Co z nią trzeba zrobić? Chodzi o jej metalowe końce czy też o gumową powierchnię? Może trzeba posmarować jej jeden koniec...
Jeśli już użyć "smaru" to wazelinę techniczną. Jednak na samym początku spróbować w miarę możliwości podgiąć styki w oprawce, założyć żarówkę przede wszystkim firmową (Osram/Philips). Te tanie żarówki to często albo się przepalają, albo bardziej grzeją, albo styki w nich nie łączą. Odnośnie smaru miedzianego: jak za dużo włożysz to jest bardzo duża...
Może pocynować, pogrubić styki?
Musialem wymienic klocki. Przy okazji postanowilem rzucic okiem na laczke ABS czy aby styki nie zasniedzialy. I wyglada to jakos dziwnie. Pelno tam jakiegos smaru, styki sa az pozieleniale. To chyba nie powinno tak wygladac? I skad tam jakis smar?
jest przekaźnik na wyjściu głośnikowym. Więc na 90% to problem z jego stykami. Jeśli czujesz się na siłach możesz albo wymienić na inny o takich samych parametrach ( i najlepiej wymiarach) albo spróbować rozebrać ten co jest i wyczyścić styki - nawet wsadzając pomiędzy styki kartkę papieru i ją przeciągnąć kilkukrotnie (palcami dociskając styki), aż...
Bada rezystancję połączenia każdej dyszy. Jeżeli rezystor ("grzałka") w dyszy jest przepalony, uszkodzeniu uległy ścieżki doprowadzające wewnątrz głowicy lub po prostu styki są tak zabrudzone, że nie dają dobrego kontaktu w karetce drukarka uznaje, że dysza jest niesprawna. Przepalenie pojedynczej grzałki zdarza się BARDZO rzadko, a drukarka toleruje...
stary numer wieszaja ci sie switche na frontpanelu a jog rozbierz i oczysc powieszchnie stykowe i styki ze smaru oporowego i bedzie oka BarT
Zapewne w silniczku na kole zębatym są blaszki, po których chodzą styki. trzeba rozkręcić silniczek, wyczyścić stary smar, który zabrudził styki oraz blaszki na kole. Następnie przekładnię nasmarować nowym smarem i powinno być ok. Miałem tak samo we fiacie stilo przy przednich wycieraczkach oraz w golfie 3 przy tylnej.
BA jest zabity .A przełącznik impulsowy możesz zregenerować-otwórz obudowę i oczyść alkoholem powierzchnię pracującą i styki ze smaru oporowego.Wymiana nie jest konieczna -jeśli dobrze to zrobisz będzie działał jak nowy.
Możesz smarować każdym smarem nie przewodzącym prądu. Podegnij i wyczyść styki by lepiej kontaktowały a smar zostaw w spokoju.
czytaj posty. ostatnio opisałem kody. Wychodzi ze to poduszka kierowcy. sprawdz kontakt w kierownicy. było cos grzebane? wymieniana maglownica? oczysc styki, posmaruj smarem i sprawdz tez przełącznik zespolony czy nie wytarło sie połączenie z kontaktem
Witaj Ta wtyczka powinna posiadać gumowe uszczelnienie. Jest ono odporne również na temperatury do 80 stopni. Same styki możesz posmarować dedykowanym smarem nap CX80.
na jakiś czas to pomoże ale to nie jest preparat do delikatnych urządzeń. Dokładnie. pomagało zależnie od stopnia zużycia od pół roku do roku czasu do powrotu problemów. Do potencjometrów także kilka razy ale środek szybko odparowuje i wracają problemy. Nie ma rzeczy do wszystkiego, bo jak coś jest do wszystkiego to jest do ... No właśnie. Po to wymyślono...
Jeszcze gorszy powód tej usterki to uszkodzony driver karetki, ten potrafi generować przeróżne błędy ale w twoim przypadku chyba jest w porządku gdyż nie masz błędów głowic. A i jeszcze ważne ! Styki głowic karetki należy dokładnie przemyć a następnie posmarować warstwą smaru teflonowego. Wkładając głowice trzeba je lekko wysunąć z 3, 4 razy by styki...
rozbiez silniczek konkretnie przekladnie zebatą wytrzyj stary smar w przekladni i stykach powrotnych . sprawdz czy styki nie sa obluzowane posmaroj nowym smarem i powinno byc dobrze
Do zabezpieczania styków polecam smar SGB .
Encoder (pl. enkoder) można zregenerować- wystarczy go wylutować, rozebrać i wyczyścić styki. Jest tam wewnątrz tarcza z polami zwiernymi (takie "słoneczko) i styki zwierające - dociskane delikatnie do niej. Trzeba wymyć (IPA) samą tarczę i styki, a następnie je zabezpieczyć preparatem KONTAKT do styków. Po złożeniu powinien działać jak nowy. Nie usuwaj...
Instrukcja na tym preparacie mówi, że to najlepszy preparat czyszczący do styków - w tym srebrzonych. Kontakt PR natomiast uwzględnia też i późniejsze (po zmyciu zanieczyszczeń) smarowanie (lepszy poślizg suwaka po ścieżce oporowej) a także pokrywa styk ochronną warstwę smaru co zabezpiecza (zwłaszcza styki/. ślizgacze srebrzone przed pokrywaniem się...
Styki OK ale połączenie przez smar miedziany między stykami nie OK!
nie dział krańcówka,w 90% przypadków winą jest zestalony smar,przez to styki nie dochodzą do bieżni na kółku
Ale wiadomo o co chodzi Wiadomo, że polecasz środek który nie służy do przełączników. To raz. Po dwa: Samo "psikanie" nie załatwi problemu - nawet jak byś całą butlę wypsikał, jak styki są zaśniedziałe to będą. To nie potencjometr, gdzie może wystąpić zastygnięcie smaru na ścieżce oporowej czy zakurzenie jej - to niestety trzeba śniedź ze styków zetrzeć...
Tu masz katalog gniazd i wtyczek w wersji wojskowej: https://www.pce.pl/images/katalogi/FOLDE... Odnoszę wrażenie, że są one takie same jak "cywilne", tylko zielone. Mają wersje niklowane Styki — Mosiądz lub mosiądz pokryty niklem Złączka zaciskowa — Stal, mosiądz lub mosiądz pokryty niklem Ja w jednym sterowniku lasera tnącego, gdzie...
By usunąć ten defekt, nie potrzeba schematu. Miałem ten sam problem. Przyczyna to słabe połączenie do masy styków w kostce w tylniej lampie. 1. Wyczyściłem styki drobnym papierem ściernym. 2. Bardzo cieniutkim śrubokręcikiem przygiąłem styki w kostce tak by lepiej przylegały to końcówek w lampie. 3. przesmarowałem smarem przewodzącym i wszystko jest...
Otwórz dekielek przekładni silnika, oczyść wszystko ze starego smaru, sprawdź styki ślizgowe, wyczyść je, nasmaruj, poskładaj i po problemie...
To rozrusznik tak z dnia na dzień mógł się zepsuć bez wcześniejszych usterek. Dodam że gdy przekręcam kluczyk to żaden dźwięk nie dochodzi z rozrusznik Dodano po 2 Dobrze spróbuję przeczyścic wszystkie styki i prysnąć smarem miedzianym. Mam nadzieję że to pomoże
Rozebrałem ten przełącznik, usunąłem stary smar, wypolerowałem styki, jakiego smaru mam teraz użyć? --- Zmontowałem i jakimś cudem działa :) . Przełącznik jest montowany bezpośrednio do zębatki, ma jeden wpust i nie ma możliwości zamontowania go w innej pozycji, można pomylić wzajemne ustawienie innych zębatek względem siebie ale to ustawienie zaznaczyłem...
Witam Rozbierz go i przeczyść styki. Jest tam stary smar który robi się jak guma. Po przeczyszczeniu będzie Ok .
Proponuję wylutować ten element, rozłożyć i przeczyścić jego styki. Najczęściej są zabrudzone smarem. W 95 % przypadków pomaga.
Kolega odegnie te wąsy i dostęp do potencjometru zostanie otwarty. Proponuję wtedy dokładnie przeczyścić ścieżki i styki suwaka oraz wymienić smar na odpowiedni dla potencjometrów. https://obrazki.elektroda.pl/3802455300_...
No właśnie - spróbuj poprzełączać co się da - styki w przełącznikach i Isostatach były srebrzone i bardzo często (mimo smaru konserwującego jak w Isostatach) śniedziały. Siarczek jest bardzo dobrym izolatorem - kilkukrotne przełączenie powinno pomóc. Jak nie - szukaj sygnału (oscyloskop, lub słuchawka wysoko-omowa) od wejścia aż do końcówki mocy w analogicznych...
W encoderach najczęściej występował taki objaw jak u Ciebie - albo nie reagował wcale, albo źle. Powodem był zawsze smar, którym nasączone były okolice POD talerzykiem (jak rozbierzesz będziesz wiedział o co chodzi) i na ośce. Smar z założenia gęsty i lepki miał za zadanie hamować ruch encodera; żeby nie było to zbyt łatwe. Jednak po kilku - kilkunastu...
Gałki, owijasz ścierką i ciągniesz szczypcami. Enkodery są typowe, u mnie były marki 'EVERBEST' można rozebrać dopiero po wylutowaniu. Prościej odciąć od PCB i posłać do śmiecia zamiast smażyć PCB. Gabarytowo 11×12mm. Wałek jak na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/6389420200_... Rozstaw pinów jak niżej: https://obrazki.elektroda.pl/4978541700_...
grala1 Ty sam jak ta usterka. Rozbierz przełącznik i wyczyść idealnie. Potem delikatnie smarem na plastiki ruchome. Byle nie na blaszki. Nad kierownicą po lewej stronie wyczyścić styki kostki. Od wycieraczki z reszta też. Uważaj ba cienkie przewody poduszki. Wyjmiesz to bez ściągania kierownicy
Pod tymi stykami jest iglica co tym wszystkim steruje saczy sie tam woda zalewa te styki robi zwarcie zalepilem smarem narazie dziala. Czy warto wlac odkamieniacz w te rurki ? Czy sie to bardziej rozszczelni jak wleje?
rozwiercasz, wiercisz dziury i gwintujesz. Druga opcja-tak zgęstaniał smar, ze styki wyłacznika krańcowego nie stykają
Do niedawna były dostępne smary typu CIATIM rodem z byłego ZSRR - produkowane do teraz. Ten smar naprawdę przewodzi prąd. Dawno temu w wojsku byłem świadkiem jak odbiornik Amur-2 po włączeniu zasilania eksplodował ogniem i kłębami dymu. Okazało się że w czasie obsługi sezonowej jeden z żołnierzy chciał poprawić parametry odbiornika i posmarował tym...
spróbuj smarem bezkwasowym,np.wazeliną techniczną
Jeżeli jest to możliwe, zrób foto mechanizmu, jeżeli usterka powstaje podczas automatycznego przejścia, sprawdź sprężynkę napinacza oraz użyj smaru technicznego. Wyczyść styki przełącznika Kontaktem.
Sprawdź czujnik położenia w silniku, często winą jest smar, który blokuje styki
Tulipan75, nie ma co wydziwiać, zawsze się wazeliny na styki używało i było dobrze.
Nooo....! Dokładnie ! Chodzi o napięcie wałka magnetycznego. Z tego co pamiętam jest tam styk ruchomy który powinien mieć przesmarowany bolec i gniazdo smarem elektroprzewodzącym. Jest tam jeszcze sprężynka przenosząca napięcie na listwę nad wałkiem. Przy regeneracji (nie wiem czy sam ją robisz?) powinieneś przeczyścić styki i podoginac blaszki łączące...
Witam Mam pytanie do kolegów zajmujących się regeneracją tonerów. A chodzi o rodzaj smaru jaki należy stosować do smarowania styków w tonerach. Na przykładzie tonera HP12A: W tym tonerze smar znajduje się w trzech miejscach: - na ośce bębna OPC - w bębnie jest styk, który ślizga się p czubku tej ośki. - na czarnym łożysku rolki PCR - na sprężynce małka...
Mój C4 miał identyczne objawy od momentu zakupienia. Prześledziłem temat na polskim forum "klub Cytrynki" jednak proponowane metody naprawy nie odniosły oczekiwanego skutku. Pozostał do prześwietlenia wieniec z przyciskami na kierownicy. Po rozebraniu okazało się, że styki służące do załaczania tempomatu i ogranicznika prędkości pokryte zostały fabrycznie...
To jest wina zaśniedziałych styków w potencjometrze. Jak się go żadko używa to lubią zaśniedzieć. Trzeba ten potencjometr rozebrać i przeczyścić styki a następnie pokryć specjalnym smarem kontaktowym do potencjometrów.
Są specjalne smary do styków elektrycznych, ale do niskiego napięcia możesz użyć zwykłego smaru w sprayu typu white grease.
Nic to nie da, musi zdjąc nakładke jak styki krańcówki, i je dogiąc. Dwa-często ten smar na kółku slimacznicy robi sie gęsty jak kisiel i po prostu odpycha styki.
smar do wolno opadających desek sedesowych. :D Ktoś miał styczność z takim wynalazkiem? Nada się do potencjometrów? Sądząc po wysokiej lepkości jest nadzieja. Ale bez sprawdzenia fizycznego w potencjometrze - nie można być pewnym. Na pewno nie nadają się żadne typowe smary -ani silikonowe ani mineralne. Sprawdzałem... Co do SGB - z opisu wynika, ze...
Trzeba przesmarować smarem miedzianym styk palnik-wymiennik. Robota dla serwisu - trzeba rozpiąć instalacje gazową w kotle.
Właśnie cis nie tak z cim Rozebrałem go wyczyscilem styki , nasmarowalem je ponownie smarem silikonowym , przy okazji zczytalem eprom i wyłączyłem pin . Niewiem czy plytka w nie jest cim czasem z anglika , po czym to poznać? W angielskim aucie którą dźwignią wyłącza się kierunkowskazy? Jak wiadomo po zalogowaniu się do cim można zamienić miejscami przełączniki,...
Dokładnie jak wyżej.Rozbierz toner,wyjmij rolkę PCR.Możesz ją umyć delikatnym detergentem.Wyczyść styki ze starego smaru i brudu,daj troszeczkę nowego smaru grafitowego i sprawdź.Jeśli nie pomoże pozostaje wymiana. Zawsze możesz pokombinować z rolką z innego tonera HP.Firmy które zajmują się regeneracją na pewno Ci pomogą.
Nawet musi chyba że styki są uszkodzone, do smarowania używam smaru wazelinowego w niewielkich ilościach.
Witam. Znalazłem owy sprzęt na wystawkach gabarytów. Dwa dni stał na deszczu, woda z niego wręcz się wylewała. Jeśli się wylewała to najbardziej ucierpiały też potencjometry, te suwakowe i obrotowe, które pewnie się "napiły" wody do środka. Kto wie czy nie trzeba będzie też podziałać jakimś Kontaktem żeby wyprzeć z nich wilgoć. Izoproanolem lepiej...
nowy tylko chyba w serwisie pionieera a cena może doprowadzić do zawrotu głowy jeżeli styki sa metalowe i ślizgacze też to czyszczę papierem ściernym o gramaturze 800 czy 1000 smaruję wd40czy czymś podobnym i działa jak nowe nie używam smaru a stary smar zawsze usuwam
Styki pokrywają się tlenkami, bo mają dostęp do tlenu z powietrza i w podwyższonej temperaturze szybko śniedzieją. Wymień oprawkę, sprawdź czy styki z odpowiednią siła dociskają do styków żarówki i przed jej założeniem do reflektora osmaruj styki oprawki (można też i żarówki - ale tylko styki - nie zasmaruj bańki!) Smarem silikonowym (np. TF) f-my AG....
Problemem może być również stary kabel, ale samą puszkę spróbuj owinąć folią, styki i śrubki posmaruj wazeliną lub jakimś smarem bez zawartości siarki (wcześniej oczywiście sprawdź styki). Inny fakt, to antena siatkowa nie jest najlepsza do odbioru sygnału cyfrowego, sygnał cyfrowy ma większe możliwości, ale też i wymagania
Jeżeli możesz to wrzuć jeszcze raz te fotki gdzie widać było styki, tylko usuń z nich smar i wtedy zrób fotki. Zrób je pod różnym kątem żeby były dobrze widoczne.
Może być spięcie w manetce zmiany świateł. Być może smar, którym posmarowane są styki w kostce zaczął zwierać
dzięki wszystkim, faks zrobiony. Przy przekładniach zębatek rozlazł sie smar i zanieczyścił styki. Temat zamknięty, wszystkim serdecznie dziekuje !!!
zaczęło fiksować pokrętło Volume Spokojnie, spokojnie... to nic poważnego - wystarczy wy-lutować encoder, rozebrać go i dokładnie oczyścić - styki ruchome z siarczków srebra (KONTAKT S), a nieruchome ze "zgluconego" smaru. Nie usuwaj smaru z korpusu pod stykami ruchomymi (słoneczkiem) i z osi - tam powinien być, by pokrętło poruszało się z oporem....
Encoder można z powodzeniem zregenerować. Należy delikatnie rozgiąć blaszki trzymające górę obudowy na boki i rozłożyć go na dwie części. W jednej (dolnej) jest zespół styków nieruchomych w górnej tarcza encodera. Obie powierzchnie należy wyczyścić IPA z brudu, można też dogiąć delikatnie styki stałe, żeby silniej dociskały po złożeniu do tarczy encodera....
Tak jak Ci napisał kolega zadam wylutuj enkoder , rozbierasz go ( przeważnie odginasz 4 łapki) i masz płytkę ze stykami które będą utlenione , wyczyścić ze smaru np spirytusem , wyczyścić styki tak aby były "srebrne",posmarować np. wazeliną techniczną , złożyć , zalutować i cieszyć się muzyką.
Siarka od wielu już lat lata sobie w powietrzu. Dostaje się do najmniejszej szczeliny (nawet w "hermetycznych" potencjometrach można zauważyć jej efekty) i lubi się ze srebrem na tyle, ze bardzo szybko powstaje na powierzchni cieniutka warstewka siarczku srebra - praktycznie biorąc izolatora. To samo dzieje się z suwakiem potencjometrów czy stykami...
To tylko moje doświadczenie- tarcza wyłącznika odśrodkowego zacinała się na osi, wystarczyło troszkę smaru i problem ustąpił. Niezbyt dużo bo zabrudzi styki.
przelutuj styki/ takie sprezyste blaszki / w silniczku wymien smar na kole przekladni
witam jest z tym trochę zabawy aby się do niego dostać w większości sprzętu ja odejmuje cały przód i wykręcam moduł z elektroniką, czasami trzeba z przodu pod gałką odkręcić nakrętkę po wyjęciu płytki trzeba go wy lutować, następnie obudowie przerysować czymś ostrym aby tak samo go potem złożyć rozłożenie nie jest skomplikowane -odginasz cztery ząbki...
Witam, dzieki za odpowiedz, chyba rozbiore wszystko i naprawde dokladnie wyczyszcze. Chcialem sie jeszcze spytac jak wyglada sprawa z tym smarem ? czy mozna te styki wyczyscic ? bo nie wiem czy nie nasypalo mi sie tam troszeczke tonera , czy jenak smar musi byc i nie bedzie bez niego przewodzenia ? Pozdrawiam
Jak myślałem - encoder. Musisz przemyć IPA tę tarczę i styki nieruchome (ten plastik można też zdjąć - zdjęcie ostatnie). Nie myj tylko ośki ani jej osady w korpusie - ten smar tam musi zostać, żeby nie kręcił się zbyt lekko. takie brzydkie plamy, jak to się nazywa? Klej montażowy (coś w rodzaju Butaprenu) - po kilku latach brązowieje i twardnieje.
Trochę przesadził. Co prawda nie używa się towotu do zamków, ale to jedynie dlatego, że twardnieją na mrozie i zapadka może rygiel blokować częściowo, albo wcale. W wielu konstrukcjach nawet nie da się zapadki sięgnąć, bo nie ma z zewnątrz dostępu. Co do bębenków, to sprawa ta sama, delikatne sprężynki mogą sobie nie poradzić i zapadki zostaną w tym...
Broń cię Panie Boże smarować to czymś co przewodzi prąd! Może być nawet zwykły tawot! Bo narozrabiasz ;) Myślałem, że skoro to są styki, to smar musi przewodzić prąd, żeby ich nie izolować, ale rzeczywiście smar przewodzący mógłby powodować zwarcie, które spowodowałoby trwałe włączenie świateł :) Przesmarowałem styki zwykłym smarem i chodzą gładko...
Potencjometr(dokładnie to jest przełącznik impulsowy) zregeneruj-na jego styki dostaje się smar oporowy .Wystarczy jego wylutować ,rozebrać i oczyścić jakimś alkoholem powierzchnię przełączaną i styki.W CD może być przerywająca tasiemka lub sam czytnik jest wysłużony.A z brakiem głosu to sprawdź gniazdo słuchawkowe czy nie ma przerw ewentualnie leży...
Nie mam pojęcia co do smugi. Jest coś spalone na płytce? Smar zostaw w spokoju czyści się tylko to co masz na zdjęciu. Pola na tarczy i styki na plastykowej podstawce. Za dyskiem smar musi być by był opór w obrocie. Rozłożenie i wyczyszczenie na spokojnie to 10min. Nie trzeba wylutowywać ale trzeba to z finezją robić.
smarem grafitowym konserwacja smarem brudzi smarem
lodówka mrozi mocno przyczyna klimatyzacja drgać napięcia baterii telefonu huawei
termostat czajnika termostat czajnika
Klapa bagażnika otwiera się mimo zamknięcia auta Różnice między KHM310AAA a KHM310AAA Q Version