Ech Salvador Dalii z Ciebie lepszy niż konstruktor :D Ty nie potrzebujesz czujnika przepływu cieczy, a jej obecności. Kawałek tulei, w środku pływak z magnesem, u dołu kontaktron. To podłączasz do normalnego wyjścia ze zbiornika, dopóki paliwo znajduje się w tulei, pływak jest u góry, w chwili gdy skończy się paliwo w tulei pływak opadnie na dno, powodując...
Witam Z pilnej potrzeby postanowiłem, że mają mi odłączyć ten kontaktron od systemu i nie wymieniać całości- Bo musiałbym czekać kilka dni na tą część..a nie miałem czasu niestety. Muszę tylko teraz uważąć ażeby w CPN dziecko nie chciało mi wysiąść z auta jak nalewam paliwo ;-) pzdr
To wydaje mi się że układ który ci narysowałem powinien działać. S1(Bak pełny), S2, S3(Bak pusty) to twoje kontaktrony, S4 załączanie zasilania układu, S5 sprawdzenie wskazania na diodach.
Też mi się wydaje, ale coś trzeba robić z tym. Nawet wymyśliłem, żeby zamontować neodyma w nakrętkę i kontaktron przy wlewie w jakiejś rurze alu- obrót o 1 cm rozwarł by styki i przez inwersję przekaźniczka włączył by np. lampę oświetlającą siodło, sygnał syrenki alarmowej, czy też dyskretnie powiadomił kierowcę. Jest to wielki problem. Kierowca w Angli...
Myślę że jak założysz przed filtrem ten elektrozawór, to po odcięciu nigdzie nie pojedziesz :) Pomyśl jak duże podciśnienie powstanie gdy będziesz chciał zasysać paliwo, pewnie wogóle nic nie zassasz. A kontaktronem czemu nie, jednak przez jakiś elektroniczny klucz, b jakoś nie widzę mozowania sztywno magnesu aby jechać. Ponieważ nie znam dokładnej...
sprawdzić oporność tego czujnika ? To kontaktron, nie czujnik.
Na forum jest co najmniej kilka wątków o identycznej tematyce. Użyj funkcji SZUKAJ.
Jest to kontaktron, łatwo sprawdzić omomierzem kostka jest o ile mnie pamięć nie myli pod prawym, tylnym siedzeniem... sprawdź czy magnesy nie wyleciały z korka..
Jeżeli nie będzie ryglowania to możesz Ty, lub pasażer przypieprzyć tymi drzwiami w otwarty wlew. Przy wlewie paliwa jest czujnik magnetyczny, chyba zwykły kontaktron. Sprawdź czy jest magnes na klapce, lubi odpadać i wtedy są problemy z otwieraniem drzwi bocznych.
Dioda na 12V kontaktron w szereg (pełni funkcję wyłącznika diody). Ilość zwojów i rodzaj rdzenia (gwoździa, śruby) dobierz sobie eksperymentalnie. Nie wiem, co można więcej opisywać, płynący prąd do podgrzewacza tworzy na rdzeniu pole magnetyczne, te zaś zamyka kontaktron, który zapala diodę. Cała filozofia.
Wymień czujnik, zbudowany jest na kontaktronie dwu pozycyjnym i rezystorach. Pewnie nie pasują mu wartości i zgłasza błąd. Przy błędzie z tego czujnika nie będziesz miał dopalania FAP i może być problem z dozowaniem dodatku do paliwa.
Przepraszam, że tak późno odpisuję. Winny kontaktron przy wlewie paliwa, pomogło czyszczenie styków. Temat zamykam.
Jakie pływaki stosujecie napełniania i zabezpieczenia przed przelaniem (dwa czy jeden) ? Ja mam dwa pływaki jeden roboczy do tankowania drugi to zabezpieczenie przed przelaniem i do tego jeszcze trzecie zabezpieczenie przelew puszczony do beczki z której pompa ciągnie paliwo. Oba pływaki są na kontaktronach do tego układ zbudowany na triakach żeby...
Trochę ci to wyjaśnię, w korku są dwa magnesy po bokach możesz to sam sprawdzić wizualnie,jeżeli ich nie ma to korek do wymiany (ok.110zł). Do rury wlewu przymocowany jest czujnik (kontaktron) który reaguje na obecność magnesów korka(ok.170zł) Do wymiany tego czujnika trzeba opuścić zbiornik paliwa dlatego robocizna jest dość droga.Spr. w serwisie za...
Się obawiam, że klasyczny sprzęt stosowany w instalacjach domowych nie sprawdzi się (chociażby ze względu na warunki środowiskowe). Tu bardziej pasowałby osprzęt stosowany w autoalarmach. kontaktrony w drzwiach kabiny, klapa akumulatorów, klapa wlewu paliwa zbyt delikatne, lepsze byłyby przemysłowe wyłączniki krańcowe, +czujkę dualna w kabinie jak wyżej...
Witam włąsnie chcialem pisac bo mam podobny problem... a może jakiś kontaktron przy korku od paliwa?? tylko jak go zamocować... podpowiedzcie coś! pozdrawiam
Witam, pragnę spytać czy istnieją gotowe czujniki zalania wodą, nie potrzebuję rozwiązań z kontaktronami, optoelektroniką, drucikami czy nawet z radiowym pomiarem poziomu wody Jasne że są wszelkiego rodzaju czujniki poziomu cieczy choćby paliwa płynu hamulcowego, czy wody dla pomp. Ale bez "drucika" to się raczej nie zrobi. A drugie pytanie to nawet...
Wszystko juz chyba poprawnie działa. Teraz pytanie do wszystkich. Dziwnie się zachowuje licznik impulsów. Na jeden impuls z kontaktronu dodaje mi do licznika 3 albo 4. Jaka może być tego przyczyna ? czy istnieją drgania styków w kontaktronie ?
To będzie skomplikowane, bo trzeba będzie albo przerabiać zbiornik, albo podłączyć jakieś urządzenie pod OBD. Trochę prościej będzie z kontaktronem(ponoć są takie dedykowane do korków wlewu paliwa), podłączasz to do jakiegoś prowizorycznego układu typu alarm i każde otwarcie korka(przy uzbrojonym układzie) spowoduje uruchomienie syreny.
Wymyśliłem sobie ,że wykonam ojcu odcięcie pompy paliwowej w Matizie. Chce zrobić to na przekaźniku i kontraktronie. Nie wiem tylko jak sprawić aby np. całyczas nie trzeba było trzymać magnesu przy kontaktronie (to byłoby bez sensu). 1 przyłożenie zamyka obwód następne otwiera itd. Jak coś takiego zrobić ? Dzięki za odpowiedź
Pływak, kawałek magnesu i kontaktron.
Co to jest za samochód? W prostych konstrukcjach dużo lepszym rozwiązaniem jest odcinanie immo. Krótkie przewody do podłączenia, brak dużego obciążenia prądem, brak możliwości zgaśnięcia po uruchomieniu z powodu awarii centrali albo zainstalowanego odcięcia, brak wpływu wilgoci. Odcinanie przy samej pompie to błąd. Po warsztatach od zawsze szwędają...
A widzisz, teraz wiemy że upaliłes coś w wskazniku, lub ścieżke przez głupotę-te wskazniki są sterowane poziomem masy. Poprzednio był problem na linijce kontaktronowej- walnięta scieżka, rezystor lub zgnity kontaktron (woda w paliwie). Sprawdż obecność napięcia 24V na wskażniku. Linijkę idzie zreanimowac, trzeba rozebrać smoka.
Witka! Magnes weź toroidalny,znajdziesz takie w małych głośniczkach i przylkej do styropianu.W otwór wstaw rurke z PCV z tymi kontaktronami. Hej.
Istnieją systemy które wdmuchuja powietrze do zbiornika i mierza ciśnienie które trzeba przyłozyć aby przebic sie przez płyn .Tylko że ja spotykałem je zawsze na zbiornikach z woda.Natomist do pomiaru paliwa stosowane są albo systemy radarowe albo mierzące ciśnienie cieczy .Spotkałem raz japoński system do pomiaru paliwa zbudowany z pływaka tasmy połączonych...
Nie znam akurat tego samochodu, lecz czujnik obecności wody w paliwie to kontaktron umieszczony wewnątrz pływaka z magnesem. Czyli dokonywany jest pomiar gęstości paliwa. Oczywiście woda powoduje wzrost gęstości wić wypchnie pływak a ten uruchomi kontakrton. Możliwe rozwiązanie np na halotron. I jeśli jest w paliwie woda (co mnie wcale nie dziwi) to...
" "po 10 cm od zerwania kontaktu" = dla mnie zerwanie kontaktu to jest moment kiedy magnes przestaje działać na kontaktron " Potrzebuję "dyskretny" wyłącznik, który będzie zamykał obwód po otwarciu korka wlewu zbiornika z paliwem. Magnes planuje włożyć/zabudować w korku, a kontaktron umieścić gdzieś w pobliżu wlewu (najlepiej tak żeby nie był widoczny,...
może zbyt późno wpadłem na ten temat ,ale może się to jeszcze komuś przydać-w takim przypadku jak wyżej należy sprawdzić w pomiarze parametrów ( kalkulator dodatku do paliwa) czy korek zbiornika paliwa pokazany jest jako obecny (oczywiście przy korku zakręconym) jeżeli jest inaczej należy sprawdzić obecność wkładki magnetycznej w korku , instalację...
Bardzo często się zdarzy że czujnik będzie na stole będzie ok a w samochodzie szwankuje. Może być to wina kontaktronów albo okablowania czujnika.
Cześć :) Jestem posiadaczem Astry J 1.4 Turbo. Chciałem dodatkowo zabezpieczyć swoją Astrę w postaci ukrytego micro switcha lub kontaktronu odcinając obwód np. pompy paliwa, napięcia na cewce itd. Chciałem zasięgnąć porady na jakim obwodzie zastosować przerwę, tak aby w razie czego na komputerze nie zrobiła się choinka i nie sypało błędami. Czy ktoś...
Skoro kontaktrony są zwierne to załączają kolejne rezystory z drabinki zmniejszając jej oporność. W tym układzie przy pustym zbiorniku masz sumę rezystancji wszystkich rezystorów i nie zmienisz tego, nie wymieniając kontaktronów na rozwierne/przełączające.
Ja mam założony elektrozawór odcinający dopływ paliwa sterowany ukrytym wyłącznikiem. Do tego odcięcie masy od sterownika zapłonu poprzez patent przekaźnik + kontaktron. Sterownik załącza się po zbliżeniu magnesu z breloczka do kontaktronu ukrytego gdzieś za deską rozdzielczą. Wszystko ładnie pochowane. Nic nie rzuca się w oko. pozdrowienia.
Zmajstrować rurkę z 3 kontaktronami w środku, na zewnątrz rurki pływaki z magnesami. Chyba najprościej i najtaniej, bo tego typu czujki są dość drogawe. Coś na wzór czujnika CAT/024.
:gabik - nie przerażaj takim pytaniem! Przecież tam jest dodatkowy styk załączany z pływaka. Może być magnes i kontaktron, czy czujnik innej technologii.
Witam. Mam taką instalację jak w temacie, ale niestety nie mam żadnej informacji na temat wskazania rezerwy. Do jakiego kabelka przy przełączniku mam podłączyć kabel idący od kontaktronu przy wielozaworze aby otrzymać jakieś wskazanie na przełączniku, ile mam paliwa? Bo z tego co się zorientowałem, to tam ma być dostarczony taki sygnał, centralka nie...
Kupić używany czujnik poziomu paliwa z ciężarówki, tam w aluminiowej rurce jest drabinka z kontaktronami i rezystorami a na zewnątrz rurki(pływający) ruchomy pierścień magnetyczny, docinasz do potrzebnej głębokości i masz gotowy czujnik. Albo jak pisze Paweł, zrobić taki samemu z kontaktronów, rezystorów i magnesu.
Witam !! Chciałem sie dowiedziec jak utrudnić zycie złodzieją. Mój pomysł jest taki aby zrobić na kontaktronie odcięcie prądu od pompy paliwa i magnes przykładać. I mam pytanie takie czy da sie to jakoś bardziej rozbudowac aby nietrzymac tego magnesu cały czas ? Albo jakaś inna metoda trudna do odkrycia? Wydaje mi sie ze z pompą moze być najlepsze bo...
Witam jest to zabezpieczenie które ma za zadanie odciąc zasilania do zaworu elektrycznego paliwa silnik dizel włącznik kontaktron,ale czy przewody oraz cała konstrukcja oraz pomysł jest słuszny, może jakieś uwagi. Pozdrawiam http://obrazki.elektroda.net/51_12298618...
Szyny CAN mało pozwalają na blokady inaczej sypią błędami. Ja od lat w swych autach stosuję przycisk który trzeba nacisnąć by uruchomić rozrusznik , można by odciąć pompę paliwa czy wysokiego ciśnienia lecz czy CAN nie będzie generował błędów. Oczywiście można drugi IMO założyć czy lokalizator lecz tu już tylko własne priorytety trzeba przemyśleć. Znajomy...
Njlepszym sposobem sa ukryte wylaczniki i to najlepiej dwa w roznych miejscach jeden do odciecia zaplonu a drugi do zaworu odcinajacego paliwo,potencjalny "nowy nabywca" moze znalesc jeden wylacznik ale z dwoma to bedzie mial problem,mozna zamiast jednego z wylacznikow dac kontaktron z tyrystorem i uruchamiac to magnesem.Jeden koles sprzedaje zabezpieczenia...
Myślałem o czytniku na żetony/breloki. Tylko nie wiem, jakie muszą być konkretne elementy takiego układu. Tzn. czytnik po odczytaniu breloka podaje napięcie na jakieś wyjście i co dalej... Stycznik, przekaźnik... nie znam się na tym. Kontaktron odpada, bo nie będę się kitrał i rozglądał czy nikt nie patrzy :-)Hipotetycznie, gdybym dał taki kontaktron,...
Testowy zestaw do wyświetlanie numeru biegu prawie gotowy, została jeszcze jedna rzecz do skorygowania w sketchu, lutowanie, montaż w pudełku i na moto. Jak w sugestii, licznik oparty na dwóch kontaktronach NO i sygnałem GRD biegu jałowego jako reset licznika https://obrazki.elektroda.pl/2170409300_... Teraz montaż czujnika temperatury...
To proste, prąd mierzony na rezystancji szeregowej, czyli im większy prąd tym większy spadek napięcia na rezystorze i prosty układzik, który to wykryje (mniejsza o szczegóły). Można jeszcze prościej-ceweczka cylindryczna/kontaktron w środek i prosty przerzutnik na przekaźnikach.
Chciał bym zainstalować zabezpieczenie w postaci kontaktronu remanencyjnego (taki który nie wymaga stałego pola do zachowania stanu - pamięciowy), odcinającego np pompę paliwa/zapłon lub inny element bez którego silnik się nie uruchomi. Po co cudować z kontaktronem jakimś tam, który to trzeba będzie aktywować za każdym razem np. zbliżając/oddalając...
Wracam z problemem. Przyjechał spec od ECU: wg niego 2 wtryski uszkodzone. Zawiozlem do speca od wtrysków - wtryski dobre. przeczyscilem styki kontaktronem... Są w odpowiedniej kolejności włożone. ECU pokazuje brak błędów. Paliwo dochodzi ładna chmurka leci z nich. Obecnie auto nie odpala. Nawet z plaka nie zakrztusi się. pilot do immobilizera zaprogramowany...
Dzis wlasnie zainstalowalem modul odcinajacy zaplon i pompe paliwa za przekaznikiem, dobrze poukrywalem w przewodach oryginalnych nie widac skad ida i dokad ida. poki co dziala ja chcialem, przelacznik na kontaktronie. Mialem zrobic manual z fotkami ale bez sensu podpowiadc i chwalic sie czyms takim. Wiec zdaje relacje ze wszystko poszlo zgodnie z planem....
Z najtańszych (wcale nie najgorszych :P ) rozwiązań to kontaktron+magnes+brzęczyk/syrenka+przek... przewodu. W korku zabudować magnes, jak korek jest zakręcony to zwiera styki kontaktronu, jak złodziej odkręca korek/przecina przewód to puszcza przekaźnik i włącza się brzęczyk/syrenka.
Witam, od razu po przeczytaniu tego postu pobiegłem do kotłowni aby sprawdzić ustawienia kontaktronu, i również miałem na 30sek. Na razie nic nie zmieniałem ponieważ od dłuższego czasu takie objawy u mnie nie występują. Warunkiem jest używanie suchego paliwa.
To jest moduł odcinający nie alarm .Można odciąć zasilanie czegokolwiek w samochodzie ,co uniemożliwi lub utrudni "nieautoryzowany" odjazd auta (pompa paliwa ,czujnik położenia wału itp ) . Myślę ,ze kontaktron będzie lepszym rozwiązaniem niż mikrowyłącznik . Wielkie dzięki i pozdrowienia dla forumowiczów . :D
A ja kontaktronu nie polecam, lubią po jakimś czasie się kleić.Myślę, że dobrej jakości przełącznik będzie najlepszym rozwiązaniem.
uszkodzony kontaktron kontaktron przepływomierz kontaktron uszkodzenie
awaria zalaniu niebieski matryca blaupunkt lx3600d laser
mikrotik chateau lte18 piekarnik whirlpool fxvm6
Przekształcanie wzoru: wyznaczanie d z m razy d podzielone na 2 Zmywarka nie otwiera się i pika po zakończeniu pracy