No tak ale pozostaniesz nadal przy IAW59 - małym żelowym sterownikiem który może również ulec awarii w przyszłości. Z tego co wiem to jedni piszą że usterce ulegają cienkie druciki wewnątrz sterownika, inni podają że uszkodzeniu ulega obwód kontroli wtrysku i wyłącza cewkę zapłonową (ekologia unijna? by niespalone paliwo nie uszkodziło katalizatora...
"P1351 IDM obwodu wejściowego Awaria / Cewka zapłonowa kontroli obwodu wysokiego napięcia" Tłumaczone translatorem ale daje pojęcie o problemie.
(at)kontrakton80 Skuterowa cewka zapłonowa jako transformator WN. Wychodzą z oryginalnego trafa cztery przewody, bo LED jest podłaczony do wyjścia WN przez dzielnik rezystancyjno - pojemnościowy wewnątrz obudowy transformatora (kontrola doziemienia płotu).
Może zacznij od podstaw - wymiana filtrów, świec, kontrola cewek zapłonowych i ciśnienia sprężania.
Programem multiecuscan - zakładka regulacje- wyzerowanie parametrów samoadaptacyjnych. Jeśli masz sterownik mały żelowy (IAW 59f) prawdopodobieństwo awarii układu kontroli cewki zapłonowej jest duże.
Błąd wskazuję na nieprawidłową mieszankę spalin. Uszkodzenie: świecy, cewki zapłonowej, sondy lub samego katalizatora. Czy silnik pracuje równo na wolnych obrotach ? Jeżeli jest to świeca lub cewka zapłonowa to po wymianie sam zgasi kontrolę.
Kondensator przy cewce to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma być podpięty pod zacisk 15 (B+) cewki Do zacisku 1 cewki oprócz kable z aparatu zapłonowego był podpięty drugi, który idzie do zastawu wskaźników (układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju i ew obrotomierz)
Witam Kolega jarecki04 słusznie przedstawił sposób kontroli punktu ustawienia zapłonu Jest to bardzo istotne do prawidłowej diagnozy usterki w Twoim aucie, niemniej jednak przed sprawdzeniem punktu ustawienia zapłonu proponuję sprawdzić całą instalację WN. Szczególną uwagę zwróc na cewkę zapłonową,ggyż często jest ona przyczyną ,,strzałów,,w tłumik,jak...
Każda cewka przeznaczona do 4t będzie dobra. Pisząc o kolorach miałem na myśli to, że co producent to ewentualnie inna cena i opakowanie a w środku ta sama chińszczyzna. Zdjęcie skutera mi nie potrzebne (na marginesie cewki rzadko się psują, fajki częściej ale to łatwo sprawdzić zdejmując ją i wtedy kontrola iskry).
Kolego jaja sobie ze mnie robisz ?? Zobacz jak są ułożone bezpieczniki ? Obróć sobie o 180 stopni bezpieczniki, a w ogóle co do opisów to widziałeś w diesle'u cewkę zapłonową czyli IG COIL ?. Wysłałem Ci prawidłowy opis, i wartości są identyczne na rozpisie z twoimi w skrzynce.
W dodatku przeczyścić cewkę zapłonową, kable WN (wysokiego napięcia ) do kontroli , fajki świec itp. Przy okazji wyczyścić CZUJNIK CIŚNIENIA MAP SENSOR https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnie...
Panda 1.1. to tylko MPI. Powinna być instalacja sekwencyjna gazu ale zakładają II generacji na krokowym . Sterowniki silnika są awaryjne z tego co mi wiadomo mają układ kontroli cewki zapłonowej i jeśli wykryją anomalię (chociaż wszystko jest ok) odcinają wtrysk benzyny by zabezpieczyć katalizator . Dlatego zadałem pytanie czy instalacja II generacji...
Bardziej listwa ale świece do kontroli jak i styk sprężyn z listwą (cewką)zapłonową.
Jak podałem napięcie z UPS to jak wyżej - oba przewody były "pływające" nie wiem, jakie napięcie pojawiło się na elektrodzie ale najwyraźniej nie wystarczająco duże. Dopiero po połączeniu przez rezystor 100kΩ zacisku przewodu z UPS podłączanego do zacisku pieca opisanego N piec ruszył i działa bez problemu. Tyle w tym temacie. Jak będę miał do...
Witam Mama problem z moją vectrą i tym przełącznikiem, gdyż w czasie jazdy przełącznik sam przełącza się z gazu na benzyne, nieraz chodzi normalnie ale zdecydowanie częściej cały czas cyka mi przekaźnik w centralce przełączając gaz, dodam jeszcze że zasilanie centralki jest podciągnięte z cewki zapłonowej a brązowy przewód odpowiedzialny za kontrolę...
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Auto już sprawne. Uszkodzona cewka zapłonowa. Przy pomiarze omomierzem (porównanie między cewkami) ewidentne uszkodzenie. Po wymianie nadal paliła lampka kontroli spalin, ale po przejechaniu około 10 km zgasła. Dzięki za pomoc. Temat zamknięty.
MoniTOX Simsony nie miały, nawet w ostatnich wersjach z włoskimi zapłonami, czujnika Halla! To było w ETZ. Simson ma cewkę impulsatora. adrian_bak1 Procedura sprawdzania jak w każdym zapłonie CDI. Rezystancje i napięcia na cewce ładującej i impulsatora oraz kontrola masy. Jak masz możliwość podmień moduł zapłonowy lub zrób sobie nowy. Jest banalnie...
No nie, ja wysiadam. Mistrzu-z halla idzie do sterownika silnika, a steronik wysyła do cewkomodułu. Cewkomoduł ma funkcję kontroli kąta właczenia pradu cewki. Tak że go cieżki zaszlachtować. A podróby lecą.
Witam. W moim Citroenie C4 co jakiś czas w trakcie jazdy przepala się bezpiecznik F10 - 30A - Elektrozawór silnika, czujnik obecności wody w oleju napędowym, kalkulator kontroli silnika, wtryskiwacze, cewka zapłonowa, sonda lambda, elektrozawór opróżniania pochłaniacza oparów (silniki 1.4i 16V i 1.6i 16V). Po spaleniu tego bezpiecznika auto gaśnie w...
nie czytacie a już doradzacie pisze że cewkę dał nową a dwoje mu doradza podmiane cewki przeczytac pomyślec . czujnik hala na wale do sprawdzenia jest sygnał ok sygnał na moduł jest ecu ok z modułu sygnał na cewke jest moduł ok itd. oczywiście masy i zasilanie pierwsze do kontroli i jeszcze sygnał z rozusznika jest tu brany pod uwage z schematu Popraw...
Mam nowy włącznik termiczny wentylatora, ale od cieniaska. Idea była taka żeby wcześniej włączać wentylator, ponieważ oryginalny włącznik załącza przy ok 100 st. Samochód ma LPG i chciałem żeby silnik był grzany do 95-98 st. a nie 100. Chłodnica była płukana w warsztacie zajmujący się tym. Włącznik działa dobrze ale mniej więcej tylko dwa , trzy cylke...
Zabezpiecza cewki przed zniszczeniem. Nie. To opór na którym występuje spadek napięcia w uzwojeniu wtórnym, służy on do kontroli iskry przez DME. Dlatego też cewka ma trzy wyjścia we wtyczce.
Takim testerem tylko spalisz cewkę WN, która jest przeznaczona do zapłonu CDI i ma małą rezystancję i indukcyjność. Masz silnik który musi przejść kontrolę przed zawodami, a układ zapłonowy musi być "z homologacją". Masz jeden typ cewki WN i podczas produkcji jest zadbane o to, aby parametry się mocno nie różniły. Chyba że masz cewkę uszkodzoną ale...
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Na desce jest kontrolka = zapisany błąd w ECU. Zrób porządną diagnostykę. Tak jak pisałem diagnostyka zrobiona poprawnie . Samochód podpięty pod komputer . Na chwilę obecną zostałem z błędem odnośnie cewki zapłonowej. Moje pytanie czy ta cewka ma wpływ na to że zapala się czujnik kontroli trakcji. Samochód zdjagnozowany w każdy możliwy sposób. Porządniej...
Może coś z wyjściem ? i nie może wysterować tranzystora. Sprawdź oscyloskopem albo obciąż diodą LED i zobacz czy wszystko ok. Trzebaby sprawdzić szerokość impulsów czy coś się nie zmieniło. Myślę że to dość prosty układ więc w ostateczności przy braku urzdzeń pomiarowych można podstawiać elemety. Przedewszytkim NE555. Przyda się kontrola płytki (jeżeli...
Czy ktoś miał podobne przygody? Tak. Na początek czyszczenie i suszenie cewek zapłonowych, kontrola/wymiana świec zapłonowych.
Zacznij od podstawowych czynności serwisowych. Wymiana świec zapłonowych, kontrola kabli, cewek i rozdzielacza (cokolwiek tam masz, bo nie znamy konkretnie wersji silnika). Wymiana filtrów - powietrza, paliwa.
Dziwne jest twoje podejście do tematu.(?) Masz braki w podstawach elektryki motoryzacyjnej i problemy z silnikiem, a wybiegasz daleko w przód z zapłonami i mapami do nich. Zrób tak aby silnik działał poprawnie w standardowej konfiguracji a potem jak się coś douczysz zabieraj sie za "wyższą elektronikę". Nie wiem po co zamawiałeś cewkę zapłonową??? Przecież...
Gaźnik G20 nie ma regulacji poziomu paliwa. Może być wyrobiona iglica pływaka i jej gniazdo. Za bogatą mieszankę odpowiada też zbyt wysoko podniesiona iglica na zamkach i filtr powietrza. Na nagrzanym próbuj odpalić bez filtra. Do kontroli styki przerywacza. Wyczyścić, wyregulować. Przerwa 0,4mm, mają zaczynać się otwoierać 3 mm przed GMP tłoka. Sprawdź...
Witam w nowym roku! Mam pewien problem z moim Peugeotem. Opiszę całą sytuację: kilka dni temu przyjechałem do babci i wszystko działało; jakąś godzinę po przyjeździe uruchomiłem silnik i nie działały mi światła mijania (oba). Wymieniłem jedną żarówkę H4 i dalej nic, a stara nie wyglądała na przepaloną, więc otworzyłem skrzynkę z bezpiecznikami. Przepalony...
(...) o się krztusi. Silnik nie pracuje równomiernie i traci moc. Jakbym miał za wysoki Ping 🫣 Zapaliła się kontrolka ESP i pali się cały czas. Jaki może być powód? Dużo czytałem i ponoć wymiana świec może pomóc? Niestety nie jestem ekspertem jeśli chodzi o auta,wiec każda rada będzie pomocna. Dziękuję! Witaj na forum! Z opisu Twojego problemu wynika,...
Potrzebny by był ci miernik uniwersalny i ustawić go na 20 KΩ jeden kabel miernika w fajkę a drugi do końcówki przy aparacie zapłonowym. Wartości sprawnych przewodów mieszczą się w granicach 0,7 – 10,4 (rezystancja będzie inna na przewodach w zależności od ich długości). Maksymalna rezystancja dla sprawnych przewodów zapłonowych wynosi 25...
Szefie-ja to wiem! Dlatego dla tych innych cewek mam skonstruowany inny tester! Tak, z układem kontroli przebiegu na złączu 4a. i co?
Witam wszystkich. Fiat jak w temacie, po zimnym poranku czy po deszczu odpala za trzecim razem, pracuje nierówno, potem już na gorącym silniku do 2000 obr/min szarpie, słabo przyspiesza, ogólnie moc na pół gwizdka. Ładowanie cewki wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/5756304500_1... Cewka nie mierzona, jeszcze. Czy przebicie, doziemienie...
Jak to się sprawdza w Oplu, to nie wiem, ale mogę Ci napisać jak to się sprawdza w audi.Dieter Korp w swojej ksiazce radzi 1- wyciągnąć wtyczkę z urządzenia sterującego( modułu) 2- podłaczyćwoltomierz zaciskiem minusowym do styku 2 ( brązowy przewód) zaś plusowy- dostyku 4 - ( czarny przewód) 3- właczyc zapłon.Miernik powinien wskazywać mniej więcej...
Bardzo proszę wybierz sobie: B0100 "Poduszka powietrzna kierowcy - usterka" B0101 "Poduszka powietrzna kierowcy - sygnał poza zakresem/wydajność" B0102 "Poduszka powietrzna kierowcy - niski sygnał wejściowy" B0103 "Poduszka powietrzna kierowcy - wysoki sygnał wejściowy" B0105 "Poduszka powietrzna pasażera - usterka" B0106 "Poduszka powietrzna pasażera...
Zapłon w tych silnikach to zapłon iskrownikowy ("magneto") i silnik będzie pracował bez akumulatora. W typowym iskrowniku cewka zapłonowa siedzi pod kołem zamachowym: WSK, Komar. Tutaj pod kołem zamachowym jest cewka (nazwę ją generująca), kondensator i przerywacz. Przy zwartych stykach wirujące koło zamachowe powoduje przepływ prądu w cewce generującej,...
Witam. Od ponad dwóch lat posiadam kosiarkę STIGA z silnikiem SV150. Kosiarka pracowała bardzo dobrze, ale miesiąc temu po jednej z przerw na wynoszenie trawy nie chciała odpalić z powodu braku iskry na świecy. Jednak po pół godziny odpaliła. Podczas wczorajszego koszenia sytuacja się powtórzyła, tylko znacznie wcześniej niż poprzednio (po około 30...
Witam! Chciałbym opóźniać zapłon w motocyklu żeby zrobić kontrolę trakcji której pierwszym etapem będzie delikatne obniżenie mocy. Cewki zapłonowe każdego cylindra działają w ten sposób, że idą do nich dwa przewody - 12V i sygnał z komputera. Teraz gdy na sygnale jest 12V to cewka się ładuje, a gdy pojawi się 0V to następuje strzelenie iskrą. Czy ktoś...
Witam, Pracuję nad małym projektem kontroli trakcji do mojego motocykla. Potrzebuję zamieścić przekaźnik na linii pomiędzy komputerem (ECU) a cewką zapłonową (czyli de facto między modułem zapłnowym a cewką). Wiem, że cewka indukuje wysokie napięcie zaraz po wyzwoleniu iskry - około 350V. Takie napięcie utrzymuje się przez bardzo krótki okres czasu...
Witam, po przejrzeniu nastu postów dotyczących mojego problemu nadal nie wiem co jest przyczyną że nie mogę odpalić auta. Auto zgasło mi podczas jazdy i po pół godzinnym postoju odpaliło ale po kilku km znowu zgasło na amen. Zrobiłem test ze świecą i nie było iskry więc kupiłem nową cewkę ale nic to nie dało. Znalazłem tu na forum opis kolegi King Kong...
Panowie, na prawdę nikt nie wie jak sprawdzić ta cewkę? Kupiłem nową i me wiem czy odsyłać czy nie. No ale jak nie wiesz jak sprawdzić. Metoda 1 : zakładasz nową cewkę do swojego motocykla i sprawdzasz czy działa a motocykl odpala - oczywiście całość aparatury zapłonowej, prócz cewki musi być sprawna, gdyż inaczej nic wymiana cewki nie wniesie jak...
AI: Jaki typ świecy zapłonowej jest używany i w jakim jest stanie? nie wiem jaka jest ta sama co była przy zakupie AI: Jakiego paliwa używasz i czy jest ono świeże? benzyna 95 zalałem miesiąc temu Wstępna ocena dostępnych informacji - Analiza danych od użytkownika: - Użytkownik nie zna typu świecy zapłonowej w swoim pojeździe; jest to ta sama świeca,...
Witam wszystkich. Zacznę od tego, że kosa pracuje pięknie dopóki jest zimna. Po rozgrzaniu około półgodzinnym i postoju do np. wlania paliwa kosa nie chce odpalić - może raz ją odpaliłem przez bardzo energiczne szarpnięcie. Muszę czekać około 15 min i odpala od strzała. Przeglądając fora znalazłem podobne przypadki za które odpowiedzialny był moduł...
Podejrzewam, że w tym maluchu jest moduł zapłonowy i on może być padnięty.
Z tą cewką to jest tak: Przerywacz zwarty jest zawsze na określony kąt, jak silnik przyśpiesza to jest zwarty coraz krócej. Żeby uzyskać dobrą iskrę przy wysokich obrotach, trzeba by dać cewkę o małej indukcyjności, żeby prąd w niej szybciej narastał i zdążył osiągnąć założoną wartość zanim styki się rozewrą. Ale jest jedno "ale" - przy niskich obrotach...
Ciśnienie paliwa dobre? Może regulator się posypał lub powrót paliwa niedrożny i podaje ciśnienie paliwa tyle ile pompa wydoli (2 i pół raza tyle ciśnienia ile potrzeba) Jeśli jest kontrolka zaświecona przy pracy silnika ro rejestruje konkretną niesprawność. Tak strzela w dolot? Do kontroli czujnik położenia wału , cewki zapłonowe i rozrząd czy pasek...
To fakt ciśnienia na cylindrach nie sprawdzałem.Jestem daleki od diagnozowania tylko i wyłącznie na podstawie komputera dlatego tez.poświęciłem dużo czasu na oględziny tego samochodu.Poza ciśnieniem chyba wszystko juz sprawdzone. Choć zdaje sobie sprawę że coś musiałem pominąć bąć coś wydawało się na sprawne w rzeczywistości nie jest.Naprawdę wszystko...
gdy podłączyłem TPS auto zaczyna już się trochę inaczej zachowywać odzyskałem sterowanie nad komputerem gazowym bo w wcześniej nie miałem żadnej kontroli gdy próbowałem zmienić pozycje aktuatora. Falowanie ustało na wolnych , ale zauważyłem że jest jeszcze źle podpięty przewodu do BINGO S4 od RPM bo jak przełączyłem w programie do tego sterownika opcje...
Witam. Nie chcę zaśmiecać innego tematu który założyłem więc założyłem nowy dotyczący konkretnie jednej sprawy. czy jest możliwość sprawdzenia czy cewki są sprawne bez jakiś specjalistycznych narzędzi. Problem w tym że motor stracił iskrę. Na początek sprawdziłem uzwojenie pierwotne które mierzyłem na pinach cewki. przy mierniku ustawionym na 200Ω...
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
Skąd wiem?: - dokonuję regularnie w/g przebiegu wymianę oleju samochód, jako nowy od początku był serwisowany, zawsze miał to, co najlepsze. Skończył się okres opieki serwisowej, trzeba było dbać samemu, przy każdej jednak kontroli stanu oleju na bagnecie praktycznie było zawsze tak samo (nie brał) i teraz wystarczy jedna trasa powiedzmy 600km w stanie...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Pacjent: Opel Cosa D 2011rok z silnikiem a14xer, obróciła się panewka na wale. silnik został zmieniony na b14xer. po tej naprawie auto pali i jeździ normalnie po za drobnym ale n ie akceptowalnym:) wyjątkiem. a mianowicie podczas jazdy z obrotami około 4tys zaczyna mrugać kontrolka silnika i rejestruje błąd p0300. po chwili zapala się kontrola trakcji...
(...) nic to nie pomoglo(moze na chwile). Przy tym takze wlacza sie odrazu wentylator chlodnicy niewazne czy silnik zimny czy cieply. Teraz moje pytanie czy ktos mial podobny problem? Lub gdzie zaczac szukac usterki. Rozrzad pokrywa sie ze znakami tj blokakady wchodza na swoje miejsce. Dodano po 1 1. Tryb awaryjny: Twój Citroën C3 wchodzi w tryb awaryjny,...
Witam. Espace 2003 rok, 2.0 T, który został zagazowany rok temu. Auto od chwili założenia LPG miało objawy związane z szarpaniem na LPG. Powyżej pewnej prędkości szarpało w taki sposób, że miało się wrażenie, że się rozpadnie. Nie miałem czasu udać się do warsztatu, który zakładał LPG więc jeździłem na benzynie lub w porywach an gazie. Raz było lepiej,...
Witam wszystkich. Mam problem z w/w wozidłem. Seat z 2000r. wyposażony w archaiczny silnik 1.6 ALM, jeszcze na rozdzielaczu zapłonu, pod kontrolą sterownika Magneti Marelli. Problem polega na kiepskiej jego pracy po odpaleniu, ale tylko wtedy gdy jest zimno (mamy lato więc obecnie zimno to poniżej 15°C). Wygląda to tak, że auto zawsze odpala bezproblemowo,...
Witam, Od dłuższego czasu borykam się z problemem braku mocy w moim peugeocie. Proszę o pomoc tutaj ponieważ mój mechanik rozłożył ręce i powiedział żeby szukać pomocy u elektryka. Sprawa wygląda następująco: Kupiłem auto z usterką, mianowicie brak mocy. Zaprowadziłem auto do sprawdzonego warsztatu, poprosiłem o naprawę tej usterki oraz wymianę rozrządu...
jezeli ma być zastosowana docelowo cewka zaplonowa przystosowana do elektronicznych ukladów zaplonowych to uklad musi mieć stabilizacje-kontrole energii iskry. realizuje sie to na dwa sposoby : albo stabilizujemy prad plynący przez cewke poprzez umieszczenie szeregowo do masy z uzwojeniem pierwotnym cewki rezystora na którym mierzymy prad ( rozwiazanie...
Światła przeciwmgielne mają obowiązek gasić się automatycznie w momencie przełączenia świateł głównych pojazdu z mijania na drogowe. Schemat podłączenia nie jest trudny. Jest nawet na stronie producenta oświetlenia dodatkowego (całkiem niezłego): firmy WESEM. A tak wracając do postów kolegi alpika: chęci bracie masz szczere ale wiedzy trochę brakuje,...
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Szczerze to nigdy nie sprawdzałem tego w takim pasacie. Ale jak tranzystor nie jest w ECM tylko cewce/ cewko module to sygnał leci przeważnie 4-5 v o bardzo niskim natężeniu i jest to plus. Do tego potrzebna jest próbówka LED . Dodano po 5 NIe wiem czy to ma związek z twoją usterką ale w tych wozach do kontroli koniecznie kostka stacyjki . Możliwy zanik...
Witam wszystkich urzytkowników tego serwisu, poraz kolejny mam problem z moim wozem jakim jest fiat uno 1,0 fire. W czym problem mianowicie od pewnego czasu samochód ni stąd ni z owąt gaśnie obiawia się to w ten sposób że silnik sie wyłącza i są kłopoty z jego uruchomieniem. Taki rzeczy zaczeły się dziać od czasu gdy wyjeżdzając z garażu pozostawilem...
No więc tak: Zmontowałem układ z ostatniego rysunku.nie zdublowałem diod ładująco-prostujących.Montaż do piździka , i ręką próba na wolnych obrotach.Iskra jak marzenie ,czyli można spawać :D .pomiary napięć się nie udały.Mierniki szaleją.Ale iskra jest.Zapłon.................silnik nawet nie zdążył się wkręcić na obroty.:cry:. Kontrola po teście:diody...
Witam ........ Jeśli masz miernik ( woltomierz , omomierz ) to możesz sprawdzić instalację zapłonową Twojego CC ( chyba 7 kabli ) ........ Kupiłem miernik aby sprawdzić instalację zapłonową - poproszę o łopatologiczne wskazówki. Wszystkie punkty masowe sprawdzone i są OK. Sprawdzaj na początek sygnał z czujnika położenia wału ........ Sygnał z czujnika...
Cześć, ostatnio coś mnie wzięło i postanowiłem zrobić od nowa zapłon do silnika (komar, jajo). Już mam mniej więcej rozplanowane co i jak zrobić. Będzie to zapłon z akumulatorem i cewką butelkową. Chciałbym sterować cewką za pomocą mikrokontrolera STM32 (układ to nie problem). Mam jednak pewne obawy co do działania mikrokontrolera przy kablu wn. Jak...
Witam, mam pierwszy od trzech lat posiadania cytrynki problem z odpaleniem. Wczoraj wieczorem postawiłem sprzęt pod domem i dziasiaj rano klops. Efekt jest taki, że silnik kręci i czasami "załapie" na dosłownie sekundę i gaśnie. Silnik działa na gaz i benzynę na obydwu jest to samo. Wcześniej nie miałem zadnego problemu nawet w ostatnia zimę kiedy były...
Luz na aparacie zapłonowym,typowe w tym modelu,doskonale to widać podczas oscyloskopowej kontroli przebiegów w układzie zapłonowym. :arrow: Ignacy-w c16nz impulsy na obrotomierz idą z cewki,kostka w poblizu niej z zielonym kablem.
Gdzie znajdę sterownik w astrze? Ciężki dostęp jest do niego? Sterownik znajdziesz w okolicy akumulatora. Rozrząd ma z 17k km, poprzedni właściciel wymieniał, od tego czasu nikt nic w rozrządzie nie robił. Może tylko mówił że wymieniał,a może źle ustawiony lub się przestawił.Objawy wystąpiły nagle czy się nasilały? Możesz przybliżyć mi temat klina?...
Witam. Wobec powyższego można wykluczyć płytę elektroniczną. Odłączenie cewki modulacyjnej na zaworze gazowym usuwa problem, tyle że kocioł pracuje tylko z mocą minimalną. To potwierdza, że problem wiąże się ze wzrostem temperatury, lub utratą prądu jonizacji, jak zwiększa się płomień na palniku. Co do elektrody, to z ułamaną elektrodą w tym modelu...
Witam Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem auta, pojawiający się co jakiś czas, kiedyś częściej (myślałem) przy wilgotnych dniach ale dziś jest ładnie i sucho a temat wrócił. Objawy: 1) po odpaleniu silnik chodzi jakby na dwa gary, minutka, trochę gazowania i jest OK 2) lub odpalam normalnie i chodzi ok na wolnych obrotach, lekko daję gazu zaczyna...
Witam Citroen Xsara Picasso 1.8 16V z 2004 roku, 115KM Od jakiegoś czasu samochód sporadycznie nie odpalał, jak już odpalił chodził normalnie, nie szarpał, silnik pracował równo. Auto stało na mrozie kilka dni, niestety od tego czasu nie odpala w ogóle. Po przekręceniu kluczyka zapalają się standardowe kontroli, olej, akumulator i cały czas zapalona...
Sprawdziłem rezystancję cewki, względem masy, w podobnym agregacie i wyszło około 800 kΩ z tendencją malejącą. Dioda, mierzona na zakresie do kontroli diod, przewodzi tylko w jedną stronę.
Sprawdzić złącze na dole aparatu zapłonowego (C14NZ, X14NZ), sprawdzić przebieg z czujnika Halla, a następnie obecność impulsów sterujących modułem zapłonowym. Pomiary wykonać na złączu ECM. Oczywistą sprawa jest wstępna kontrola zasilania i mas - chyba nie trzeba pisać.
Sprawdziłem następujące rzeczy: 1. zawory: ssący jest na 0.05 mm, wydechowy 0.07mm, przypominam że regulowałem miesiąc temu 0.05 i 0.06 osobiście 2. 2 cewki - obie sprawne stara i tą którą nową kupiłem 3. 2 swiece NGK cr7hsa - obie sprawne, jedna z mniejszym odstępem, druga z większym. Ta poprzednia ma większy odstęp i iskrę ma fioletowo-niebieską,...
Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
Zmień cewkę zapłonową i świece .
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Cześć wszystkim, dziś rano podczas jazdy, niecały kilometr od startu zapaliła mi się ikonka kontroli trakcji, a zaraz potem check engine. Samochód stracił trochę na mocy i ogólnie nim telepie jak na fotelu do masarzu. Pacjent: Skoda Octavia II FL Kombi, 1,6 MPI. Przeszukawszy forum i internet przy tych objawach wychodzi, że to może być cewka, kable...
co ma cewka zapłonowa do obrotomierza tymbardziej że nie jest jedna licznik bierze sygnał ze stera i tu bym szukał
Takie pomiary są niewiele warte. Może z wyjątkiem ostatniego, który wskazuje, że może być dobrze, ale nie musi.. sprawdź kontrolką zasilanie na moduł zapłonowy. Jak dobrze pamiętam, to dwa skrajne przewody. Kontrolką diodową ( albo diodą LED z odpowiednim rezystorem ) sprawdź sygnał na moduł. Sprawdź kontrolką, czy masz na włączonym zapłonie plusa...
Witam mam ten sam problem gaźnik nowy iglica opuszczona na max a zapłon 3mm przed gmp a Mińsk dalej się dusi przy ruszaniu i ma okopcona świece (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik opisuje problem z motocyklem Mińsk: dławienie silnika przy ruszaniu oraz okopcona świeca. - Gaźnik jest nowy, iglica opuszczona na maksymalnie...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
To były stare dobre czasy, kontrolka w dłoń i pojechali. Ustaw koło na znaki i podepnij kontrolkę do masy i kabla który wychodzi na cewkę. Ustaw tak aby przerywacz zaczynał się rozwierać i wtedy będzie się zapalać kontrolka, złap ten sam początek zapalania.
Witam Panowie opisze moze moj problem od poczatku robilem swapa silnika na 2.5 i kompletnej instalacji elektrycznej problem tkwi w tym iz komputer nie podaje sygnalu na pompe paliwa przekaznik sprawdzony pompa rowniez na krotko działa jedyne co sie dzieje to w momencie krecenia rozrusznikiem napiecie podskakuje na 0.2V po zwariu przekaznika dalej lipa...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Zdejmij złącze z aparatu zapłonowego. Włącz zapłon. Zdejmij z kopułki przewód od cewki i podłącz tam świecę zapłonową (ale żeby przerwa wynosiła ze 3 mm). Weź lampkę kontrolą, podłącz jeden do masy. Drugim końcem dotykaj z przerwami do śrokowego pinu w kostce łączącej, powinna skakać iskra, wtryskiwacz powinien cykać a pompka paliwowa powinna pracować....
To zorganizuj sobie cewkę na podmianę - innej metody w Twoim przypadku nie ma. Jeśli to nie pomoże, to pozostanie czujnik w aparacie zapłonowym. Podawać masę przez kontrolkę na środkowy pin kostki z aparatu zaplonowego. Jeśli na przewodzie wysokiego napięcia od cewki będzie pojawiać się iskra znaczy, że cewka prawdopodobnie sprawna.
Witam Jestem od niedawna posiadaczem Fiata Bravo 1.6 16V (90KM) z 1996 roku. Auto posiada sekwencyjną instalację LPG f-my ESGI/BRC opartą na podzespołach: - reduktor Tomasetto AT 09 - wtryskiwacze Valtek Rail - kontrola wtrysku ESGI 2 Instalacja zamontowana została w połowie 2008 roku. Obecnie przejechano na gazie ok. 60 tys. km. W czym rzecz... Ostatnio...
Witam, drugi raz męczę się z elektryką w V-ce poprzednio był problem z immo ale dobie poradziłem <błąd na schemacie> Silnik z omegi 2000r. Brak iskry i wysterowania wtryskiwaczami. Podobny objaw jest w przypadku aktywacji blokady Immo. Immo poprawnie działa, check nie miga <miga w przypadku aktywacji immo> Podłączałem pod Opcoma widzi klasyczny...
projekt mam już obmyślony... Miałby być to coś w stylu komputera pokładowego który ma wyświetlić temperatury w różnych miejscach, pokazywać czas w różnych formatach; aktualny, od początku rzuszenia, stoper, wskaźnik obrotów silnika... prędkosc aktualną, przebieg... różne konfiguracje przebiegu; dzienny itp. aktualny bieg który jest załączony... Fakt,...
Witam . Koleżanko na mój gust to mechanik chce Cię naciągnąć na wymianie rozrządu , nie wiem dlaczego taka diagnoza , ja stawiałbym , na silniczek krokowy , ale za mało danych , napisz czy auto utrzymuje wolne obroty , czy falują , przyczyn gaśnięcia może być wiele , pompa paliwa ,cewka zapłonowa, świece ,przewody zapłonowe ,przewody paliwowe, moduł...
Kolego spokojnie... :) Na schemacie jest własnie to co napisałeś :) tylko kolory mogą się różnic :) dlatego musisz albo rozebrać i dojść który kabel jest do jakiej cewki lub przemierzyć je miernikiem :) -2 wyjścia z cewek one musza być podłączone do regulatora :) (podejrzewam te 2 żółte) -1 kabelek to wyjście z cewki zapłonowej (to ta owinięta szmacianą...
Witam moim zdaniem to cewki sa do wymiany poniewaz maja przebice na mase mozna to łatwo sprawdzic tylko trzeba miec śrubokret do mierzenia pradu i zapalic auto i dotknac do bloku silnika do głowicy czy pokrywy zaworów jezeli zaswieci ci kontrolka w srubrokrecie to znaczy ze jest przebice na mase i wtedy wymieniasz cewki i powinno chodzic
Foo, przemyślałem sprawę i po paru browarkach doszedłem do wniosku,że Hall u Ciebie chyba jest ok. Bowiem jak sobie dobrze przypominam( miałem awarię czujnika Halla 5 lat temu), to u mnie przy niesprawnym czujniku kontrolka swieciła sie CAŁY CZAS! Proponuje więc sprawdzic,czy masz napięcie na zacisku 15 cewki zapłonowej przy właczonym zapłonie oraz...
Sprawa rozwiązana. Szwagier mi coś wspomniał ze napięcie powinno iść przez biały ceramiczny opornik. Po szybkiej kontroli diagnoza: nie przepuszczał napięcia. Został założony z trabanta 1.1 i działa idealnie.
Zasada jest jedna i prosta - nie trzyma się samochodu z włączonym zapłonem, jeśli nie ma się zamiaru uruchomić silnika (w starszych samochodach groziło to zniszczeniem cewek zapłonowych). Bezpiecznik F1 odpowiada m.in. za zasilanie sterownika silnika. Sam sterownik silnika pobiera ok 0,4A, każdy załączony przekaźnik (sama jego cewka) 0,15-0,2A. Pompa...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
cewka zapłonowy mercedes cewka zapłonowy toyota honda cewka zapłonowy
pl2303 ft232 regulacja hydroforu podajnik ręczny
Muzyka powitalna Windows XP: title.wma inSSIDer nie wykrywa sieci Wi-Fi - możliwe przyczyny i rozwiązania