W skrzynce bezpieczników pod maską wypalają się gniazda bezpieczników od sterownika instalacji elektrycznej. Bezpiecznik wygląda cały a po wyjęciu ma wypalone styki. Bezpiecznik 30A.
30 wystarczy aź nadto. Czasami bywają z wbudowanym bezpiecznikiem. Lepiej załoźyć na przewodzie pomiędzy plusem a 30 pinem. https://sklep.avt.pl/przekaznik-nvfs-a30... jak bradk wbudowanego.
Odpowiedzią będzie rezystor (opornik). Rezystor o odpowiedniej wartości podłączasz pod dowolną nóżkę diody. Pamiętaj też, aby diodę poprawnie podłączyć (+ do +, - do - gniazda "postojówek"). Wzór na rezystor to: (U-Ud)/I U - napięcie Ud - napięcie diody I - Natężenie diody W twoim przypadku będzie tak: (12-3.5)/20mA = 8.5/20 = 0.425 Czyli - o ile dobrze...
Myślę że instrukcji nie znajdziesz, najprościej to będzie otworzyć i po prostu ich poszukać. Zawsze możesz wrzucić zdjęcia jak już ją otworzysz.
Zobacz czy działa Ci podświetlenie tablicy rejestracyjnej ,obie żarówki.
Masz upaloną masę. Żadne czyszczenia styków nic nie dadzą, musisz zrobić by-pass masy i problem zniknie. Z tyłu na plastiku masz opisane jakie żarówki idą w dane miejsce. Zwróć uwagę że postojówki masz R10W a nie jak tradycyjnie R5W.
A nie masz może kolego wyłącznika z kontrolką?
Zmień długie kodowanie w module centralnej elektryki - wywal te światła z kodowania. Potrzebny VCDS lub VCP.
Zaśniedziałe gniazdo bezpiecznika, słaba masa, zobacz kontrolką, żarówka minimum 21W co ginie, zasilanie czy masa.
Koledzy takie rzeczy sprawdza się kontrolką (żarówką) pod obciążeniem. Multimetrem to sobie można ścieżki na płytce mierzyc na brzęczyku.
Sama kontrolka, czy żarówka sprawna. Instalacja, odepnij cienki przewód od alternatora i dołącz do masy. Kontrolka na zapłonie powinna zaświecić
Z tego co pamiętam tam gdzie masz wsuwkę z regulatora podłączoną to było podwójny "samczyk" i tam podłączało się kontrolkę (żarówka 2 W drugim końcem przez stacyjkę do plusa). I to by było wszystko.
Żarówka normalna czy jakieś pseudo ledy? Gniazdo wyczyszczone bo lubią śniedzieć i dzieją się takie cuda?
tak też myślałem ale ona zapala i gaśnie wszystkie światła działają zgasi się mijania zostawi pozycje to zgaśnie na chwilę i zapala znowu zapali się światła i to samo zmiana da drogowe i też taki efekt jedyny moment kiedy nie świeci to w momencie zapalenia kierunkowskazu. W sumie pewnie bym doszedł dlaczego tak jest ale miałem inną robotę w tym aucie...
Czy przy włączeniu świateł przeciwmgłowych (poprzez obrót przełącznika w prawo i pociągnięcie do siebie) zapala się kontrolka spalonej żarówki na desce rozdzielczej?
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny.
w golfie będą w wiązce wychodzącej z drzwi kierowcy - jest tam wsztstko. Najlepiej poszukaj przez kontrolkę (żarówka 1,2W) podając +. Jutro wieczorkiem mogę popatrzeć na schemtay to więcej pomogę.
Można zrobić w każdym aucie. Wystarczy podłączyć kontrolkę do plusa przed i za przerywaczem. W momencie kiedy na żarówkach nie ma plusa, kontrolka dostaje masę przez żarówki.
Jeśli dobrze sprawdziłeś żarówkę czy jest sprawna i czy jest dobry kontakt w gnieździe licznika, to możesz mieć przypadek taki jak miałem ja, że przerabiając z żarówek na LED bardzo lichej jakości przez nieuwagę zrobiłem ową diodą LED zwarcie na stykach żarówki w tablicy kontrolek (liczniku), w efekcie uzyskałem dokładnie to co Ty, czyli po włożeniu...
Częstą usterką jest przegrzany pin masowy w złączu lampa instalacja
Przy sprawnie działającym układzie sygnalizacji stop (brak przepalonych żarówek, zaśniedziałych styków w lampach, czy też wręcz żarówek dwuwłóknowych różnych producentów) w modelach przedliftowych lampka gaśnie po naciśnięciu pedału hamulca, zaś w modelach poliftowych gaśnie samoczynnie po kilku sekundach. Awaria układu po uruchomieniu samochodu (np....
Dioda nie da rady tego dobrze oświetlić? Myślę, że spokojnie wystarczyła by dioda. Są przecież diody "mleczne" i "super jasne". Jedne świecą kierunkowo a drugie rozpraszają światło. Żarówka i owszem, można zastosować zasilając ją z instalacji samochodowej z wykorzystaniem tranzystorka :D
Kontrolka z żarówki minimum 21W 12V i sprawdzasz bezpieczniki na akumulatorze i wszystkie połączenia w okolicy bezpieczników.
Weź kontrolkę z żarówką i sprawdź gdzie jest sterowanie.Jeśli masą to drzwi sie otworzą lub zamkną
no to albo masz przerwę w odwodzie alternator -> kontrolka albo żarówka się w niej spaliła i tym sposobem alternator nie ma wzbudzenia.
To jest kontrolka od spalonych żarówek. Albo może być założona nieprawidłowa żarówka o za małej mocy.
Skąd wniosek że powinno być osobne wyjście na kontrolkę? Łączysz żarówkę 12V 2W szeregowo ze stacyjką do zacisku D+ i tyle.
O ile mnie pamięć nie myli, wstawiałem tam w kilu wzmacniaczach tej serii. żarówkę telefoniczną T5,5 12V: http://www.grap.pl/produkt,10638,zarowka... oczywiście samą bańkę, stalowe elementy zdejmowałem. Można pokusić się też o zamontowanie żarówki tzw. miniaturowej na 12V.
To nie jest żarówka. Szukaj pod nazwą neonówka, wskaźnik neonowy, kontrolka neonowa.
W - sygnał obrotomierza B+ - kabel prądowy, stały, do rozrusznika D+ - kontrolka, do żarówki, zamyka obwód do kabla prądowego po zapłonie.
pomuszcie prosze bo rece mi juz opadaja Z żaleniem się idzie ci dobrze - z podstawowym myśleniem już gorzej... pali kontrolka zolta swiatel a wszystkie zarowki sprawne Jak sądzisz - kiedy ta kontrolka się zapala? Sterownik na pewno nie ogląda żarówki czy jest dobra, tylko sprawdza, czy przez nią płynie prąd. Nawet jak żarówka jest dobra, a będzie przerwany...
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Żarówki mijania powodują powstanie fałszywej masy która "znika" po włączeniu świateł. Przy poszukiwaniu masy nie używaj miernika tylko kontrolki z żarówka. Miernik może falszowac
Przy lampce 3W powinno być ok.
Witam. Komputer wykrywa przeciążenie na linii i odłącza zasilanie. Trzeba sprawdzić, czy żarówki są właściwej mocy oraz instalację czy nie ma gdzieś zwarcia. Może być też ustaka na gnieździe haka lub na module haka jeżeli takie są.
Witam. Mój problem polega na tym,że w samochodzie seat leon 2 mam od jakiegoś tygodnia problem z żarówkami.Po przejechaniu kilkunastu kilometrów zapala sie kontrolka spalonej żarówki, po sprawdzeniu która to żarówka okazuje się,że nie świeci prawe przednie światło mijania,kierunkowskaz lewy tył,bok kierunkoskaz prawy przód,światla stop świeci tylko...
W tym aucie nigdy nie było kontrolki świateł mijania. Jest natomiast kontrolka niesprawnego oświetlenia - masz którąś żarówkę spaloną lub o złej mocy.
Samo rozłączenie akumulatora nie skutkuje usterką tego typu. Coś więcej się wydarzyło. A co? Tego nikt ci nie powie. Bez komputera ani rusz. To nie są auta do których wystarczy śrubokręt, kombinerki i kontrolka z żarówki. Możesz po kolei sprawdzać rozrusznik, bezpieczniki, moduły - ale bez odpowiedniej wiedzy i sprzętu to tylko marnowanie czasu.
Do podświetlania na pewno są żarówki, część kontrolek to LED wsuwane w złącza, nie lutowane, ale kontrolka od drogowych to żarówka z kapturkiem, o ile dobrze pamiętam.
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
Wymień alternator jest prosta sprawa w 1,6 B.
Witam Prosty sposób, kontrolka z żarówki i sprawdzanie,przy rozruszniku i przy stacyjce zacisk 50 przewód prawdopodobnie czarny z czerwonym paskiem .
Na pw masz schematy, sprawdź, czy zanika plus po stacyjce. Przy właczonym zapłonie cz z wkładki nie działa. ps. W samochodach sprawdzamy sterowanie kontrolką z żarówka, nie neonówką.
jak wyjaśnić że dwa kierunkowskazy podłączone z przodu działały, kiedy zostawiłem dwa tylne żarówkowe ? To proste, żarówki w lampach mają po 10W, kontrolka przypuszczam, że 2W, przy połączeniu szeregowym żarówka 2W zaświeci się, natomiast 10W nie, zbyt mały prąd. Natomiast kierunkowskaz led pobiera albo tyle co kontrolka, albo nawet mniej, dlatego...
Witam wszystkich, ostatnio zaobserwowałem, że w VW Passacie B7 podczas skrętu na włączonych światłach soczewki Xenonów nie skręcają, a strumień światła skierowany jest cały czas w lewą stronę. Podczas odpalania auta pojawia się kontrolka z żółtą żarówką, która 5 razy mignie i gaśnie, ksenony wykonują ruch poziomowania, a podczas skrętu kierownicą podczas...
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
Zamiast przekaźnika zewrzyj te dwa grube przewody. Rozrusznik powinien zakręcić. Dziwne jest to, że masz +12 V na obydwóch cienkich (chyba, że mierzyłeś z włożonym przekaźnikiem). Zamiast miernika użyj kontrolki z żarówki. Wtedy dopiero wszystko będzie jasne. Miernik będzie Ciebie wprowadzał w błąd.
Plus podświetlenia weź z najbliższego przycisku który po włączeniu świateł się podświetla. Miernik, kontrolka albo żarówka i bez problemu zlokalizujesz,który to przewód. Jeżeli mnie pamięć nie myli to chyba szaro-żółte
.. Zerknij jeszcze na bezpieczniki. Pewnie winowajcą jest jakaś błachostka.
Czerwone, zielone i żółte ledy a niebieska to żaróweczka pod niebieskim oczkiem.
Witam wszystkich. Jak nie masz kontrolki ani żarówki to po prostu odchyl tą gumę w której idą kable pomiędzy karoserią i klapą i ciągnij je po kolei jak jest pęknięty to wysunie się i sprawa jasna
Raczej przepaliły się żarówki kontrolek kierunkowskazów. Jeśli i tak masz zamiar zmienić podświetlenie licznika to rozbierz i sprawdź. ;) Żarówki jakie są zastosowane do kontrolek jak i podświetlenia to zapewne W2W lub T5 R5. Można kupić ledowe jak i zwykłe ;)
Masz mieć miernik ustawiony na pomiar napięcia prądu stałego na zakresie 20V.Miernik Posiada dużą oporność wewnętrzną i pomiar może być zafałszowany i dlatego proponuję Kontrolkę z żarówką 12v 20W
Są ludzie, który "regenerują" alternatory - możesz go wyciągnąć i dać na sprawdzenie. Brak zasilania na wzbudzeniu może być spowodowane na przykład spaloną żarówką od kontrolki ładowania.
Tak sądzisz ? , sprawdź żarówkę w kontrolce ładowania.
Któryś STOP nie świeci, inaczej uszkodzona żarówka.
W pierwszej kolejności sprawdź czy wychodzi napięcie (sprawdź mocną żarówką)z przełącznika.W starszych modelach był pod maską silnika.
Otwarty obwód kontrolki świec żarowych? PSG5 czy PSG16? Aż muszę z ciekawości sprawdzić czy na liczniki idzie fizycznie obwód z żarówką, czy kontrolka świec żarowych jest sterowana po CAN przez liczniki.
schemat włącznika ,żarówki,kontrolki przeciwmgielnego
Nie nada się, Z transformatora od Kleopatry udało mi się uzyskać napięcie +23V i -23V względem masy więc wszyto wskazuje że może to się udać. Jestem ciekaw jak uzyskałeś 2x23V? pewnie wykorzystałeś uzwojenie 5,5V 0,05A :D W Kleopatrze jest zamontowany transformator TS80/11 Z katalogu: U 5-8 -> 220V - U 1-11 -> 25V 2A U 1-16 -> 11V 2A U 16-12 -> 9V 2A...
Zobacz na schemat i kontrolka a nie miernik w rękę. zaczynasz od mas. PINY: 5,6,21,22 potem zasilanie po stacyjce PIN 16, 40, 47 wtyczka A. Kolory przewodów i tłumaczenia skrótów masz na schemacie, to Tobie ułatwi sprawę. Jako kontrolki używaj żarówki 21W ale tylko tam, gdzie napisałem. Żarówka ma normalnie zaświecić.
a tego układu jakoś nie można wpiąć w szereg? http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r... Napisałem - "dowolny multiwibrator astabilny", więc taki też. Tyle, że nie "wpiąć w szereg", a uzupełnić go tranzystorem (i rezystorem) i połączyć (ten tranzystor) równolegle z włącznikiem hamulca. Pozostaje pytanie - po co stosować taki...
Najpierw sprawdż przewody w osłonie pomiędzy słupkiem przednim a drzwiami kierowcy, najczęściej ulegają zerwaniu(otwieranie,zamykanie i tak bez końca). Jeśli całe, trzeba ściągnąć tapicerkę i sprawdzić czy do silniczka dochodzi napięcie(o ile to możliwe jeśli silnik nie stanowi jedności z modułem). Bez względu na to czy szybę zamykasz lub otwierasz...
rozpracowałeś może jak ogarnąć temat świecącej kontrolki przepalonej żarówki?
Sprawdzałeś napięcie z włożonym przekaźnikiem, kontrolką z żarówką, czy miernikiem? Jak miernikiem, to może być brak dobrego kontaktu, który ujawnia się pod obciążeniem - jest napięcie, ale bez prądu. Żeby zadziałał przekaźnik, trzeba napięcia 12V i np 150mA prądu. Napięcie masz, co z prądem?
Sprawdź kontrolką z żarówką, miernikiem, gdzie masz zasilanie w tej kostce, gdzie plusy, gdzie masa, i połącz jak trzeba. Możesz też poczekać na podanie przez dobrą duszę opisu kostek z nissana, ale możesz się nie doczekać. Mnie osobiście nie chce się dzisiaj szukać takich opisów.
W tym modelu nie ma czegoś takiego jak "ssanie" - to wtrysk a nie gaźnik. Komputer ECU dobiera dawkę paliwa stosownie do warunków - temperatury powietrza, silnika, naciśniecia pedału gazu, podciśnienia w kolektorze ssacym, itd... Nie może być tu mowy o włączeniu bądź wyłączeniu bo to proces ciągły. Kontrolka żarówek (pomarańczowy pedał) jest gaszona...
Tego nie wiem, ale mnie też czeka jej wymiana bo też nie mam podświetlenia... ?Jakbyś rozbierał to daj znać jak to rozebrać i jaka to żarówka.
Jak potrafisz zlokalizować rozrusznik i masz kawałek kontrolki z żarówką to sprawdź co jest na zaciskach rozrusznika (obecność masy też ) ew. "zastartuj" na skróty (tylko sprawdź luz, bo się rozjedziesz:D) To proste autko i temat do opanowania w parę minut.
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
Styk back najprawdopodobniej będzie do włączenia sygnału z kamery cofania - plus 12v z włącznika świateł cofania w skrzyni biegów, aby nic nie spalić sprawdzaj przez kontrolkę na żarówce.
Szukaj przerw na przewodach. Innego wyjścia nie ma. Druga postojówka i reszta żarówek normalnie działa?
Trzeba sprawdzić czy kontrolka jest sprawna i czy dociera do niej zasilanie. Tam powinny być chyba jeszcze żarówki w kontrolkach. Co do poduszki to trzeba podpiąć się komputerem i zrobić diagnozę sterownika poduszek.
Sprawdziłem wszystkie nawet te w środku. Komunikat na komputerze pokazuje,, żarówka oświetlenia tablicy "?
Możesz wymienić wszystkie. W połączeniu szeregowym elementy muszą być jednakowe. Jeszcze jedno ograniczenie - nowe elementy mogą być takiej samej lub mniejszej mocy. Mocniejsze mogą stopić oprawki lub obudowy. Tak samo w samochodzie - włożenie żarówki o mocy 5 W w miejsce żarówki o mocy 2 W skończy się stopieniem obudowy kontrolki.
Na bezpieczniku masz cały czas 12V (po wciśnięciu kluczyka)
Ja u siebie podłączałem pod przewody z manetki kierunkowskazów. Inne auto. Kontrolka z żarówką i wybadasz które. Diody masz ? Bez nich nie odseparujesz kierunków. Kolory mogą być takie same jak przy kierunkowskazach/lampach. Czarno/biały lewy i czarno/zielony prawy ?
Prawdopodobnie uszkodzony moduł mikroprocesorowy.
Żarówka
Spalona żarówka
Sprawdź złącza w lewym progu ( trzeba zdemontować maskownice progu) Masz kontrolkę spalonych żarówek na desce rozdzielczej? Jeśli tak, wymień żarówki na sprawne, bo te 5V może być napięciem kontrolnym żarówek, jak obwód sprawny, wtedy podaje 12V. Sprawdź złącza lampek oświetlenia tablicy.
Więc pora wrócić do VCDSa i przyjrzeć się co tak na prawdę widzi (np. czy widzi żądanie włączenia rozrusznika ze stacyjki)... równie dobrze można użyć kontrolki z żarówką 12V i sprawdzić czy stacyjka wysyła sygnał do rozruchu, oraz czy ten sygnał przychodzi na włącznik rozrusznika. Najprawdopodobniej uszkodzony włącznik rozrusznika lub sam rozrusznik...
Dzień dobry mam taki problem chodzi o światła Led od rejestracji, wyświetla się przepalona żarówka jak na Ledy przystało, i mam pytanie czy jeśli bezpośrednio by się podłączyło z już zwyczajnych żarówek postojowych kabel do Led, to czy by to imitowało pobór prądu 0,5A lub wyżej który zlikwiduje ten błąd. Z góry dziękuję za pomoc
Witam mam pytanie. Posiadam alfe 156 1,9 jtd 2000r i mam problem gdy wlaczam kierunkowskaz w lewo to zaczyna mi migac kontrolka od źarowki tez sie to dzieje gdy wciskam pedal hamulca . Sprawdzalem wszystkie zarowki sa sprawne tylko nie mam pojecia co sie dzieje z ta kontrolka. Jak w lewo skrecam to kontrolka nie miga. Pomozcie
Czy oprócz komunikatu spalonej żarówki jest jakiś napis w niemiecki języku? Ten napis mówi, która to żarówka. Może to być żarówka od bagażnika, podświetlenie w drzwiach, bagażniku lub tablicy rejestracyjnej której nie widać na pierwszy rzut oka na zewnątrz samochodu.
Świeci się kontrolka spalonej żarówki
Pięknie zaświeci... Kontrolkę żarówek.
Któraś żarówka spalona
Schemat zamieszczony obrazuje sterowanie siłownikim na przemian wg/Twoich ozznaczeń 1,2 pojawia się 1- plus 2- minus np,zamykanie 1-minus 2-plus otwieranie. wg oznaczenia 4 to antena alarmu . Jeżeli potrzebujesz sygnałów minusowych do sterowania -wystarczy, że przewody rózowy pomarańczowy podłaczysz do minusa .Wtedy naprzemiennie minus bedzie sie pojawiał...
Złap - miernika do np. zawiasu, a + do pinu włącznika. Jak będzie wciśnięty ( zamknięte drzwi ) to pokaże 12V, jak puścisz włącznik to 0V ( zwarcie z masą ). Powtórz operację na każdym pinie, aż znajdziesz właściwy. Lepsza byłaby kontrolka ( np. żarówka 2-5W/12V) niż miernik.
Kolego, silnik 2,5 nawet przy małym mrozie potrafi ładnie zapalić, ale przy temperaturach -10~-15 może mieć problemy. To normalne. Żebyś nie musiał ściągać filtra do sprawdzenia świec, poszukaj "automatu świec" w okolicach lewej lampy. Wypnij wtyczkę odsuwając niebieską blokadę i sprawdź miernikiem, kontrolką czy zwykłą żarówka czy jest przejście podłączając...
Eee, w tym miejscu jest raczej kontrolka niesprawności oświetlenia zewnętrznego - sprawdź żarówki (wszystkie - nawet od oświetlenia tablicy rejestracyjnej
na liczniku pali się kontrolka(żarówka od xenonów) A jak ta kontrolka od ksenonów wygląda?
Zmieniłem strownik centralnej elektryki z 23-bit na 30-bitowy (3C0937049AJ) aby uaktywnić funkcję awaryjnego hamowania i doświetlania zakrętów. Po wymianie pojawiło się kilka problemów. Po zakodowaniu według wcześniejszego sterownika nadal świeci się kontrolka przepalonej żarówki (zauważyłem, że po włączeniu świateł pozycyjnych). Światła oczywiście...
Zamykanie i otwieranie tylko i wyłącznie w drzwiach,wiązka między zamkiem a silniczkiem szyby. Mgielne w przełączniku świateł,a wsteczny na lewym boczku koło sprzęgła jest łączenie wiązki która leci do tyłu.Wszystko do namierzenia za pomocą kontrolki z żarówką i troszkę główka musi popracować.
Skoro to ledowe żarówy to kontrolka i zasilanie żarówki pod ten sam styk.
zrób sobie z żarówki kontrolkę po czy dochodzi napięcie do tej pompy . będziesz wiedział czy nie ma przerwy w pracy pompy w czasie jazdy
aha dzięki wielkie. A powiedzcie mi jak to jest z lampami. Czy z lampy soczewkowej da się wymontować ta soczewka ? Jak wymontujesz soczewkę, i złożysz lampę bez niej, stracisz całkowicie zalety jej świecenia, bez soczewki lampa będzie świecić w punkt i nic nie będziesz widział. W grę wchodzi tylko wymiana lamp.
Mam problem z kontrolką spalonej żarówki w liczniku - zaczęła migać. Czytałem, że może to być związane z ksenonami, ale u mnie świecą. Co dokładnie sygnalizuje migająca kontrolka? 1130363
Witam . Jeżeli kontrolka jest jedna ,to jest ona podłączona między prawy kierunek a lewy.Napięcie dostaje z danego włączonego kierunku,natomiast masę przez żarówki kierunku który jest nie włączony.Dając diodę zamiast żarówki taki jest efekt jak opisałeś .Dobrym trafnym rozwiązaniem jest mostek który zastosowałeś do zasilania kontrolki. Przerywacz i...
żarówka kontrolka kontrolka spalić żarówka żarówka kontrolka ładować
wyprowadzenia rs232 uszkodzenia przedwzmacniacza pralka bosch blokada bębna
wykrywacz metali schemat piekarnik samsung
Uruchomienie Forda Focusa MK3 po rozładowaniu akumulatora Niedziałający panel przycisków Vordon AC-8201A