Do tego nie oszukujmy się nikt nie sprzedaje auta bez powodu 99% ogłoszeń to zawsze jest coś do zrobienia. Nie masz w tym aucie jakiś poważnych usterek, większość to poprostu zwykle elementy eksploatacyjne. Więc ja bym robił i jeździł spokojnie pewnie jeszcze ze 2lata.
Ale mostkujesz tak samo AiB. Pozdrawiam.
Jak juz napisalem - czesc teoretyczna byla raczej opisem tego ze mozna sonde po katalizatorze zaemulowac i jak to zrobic. Nie polecam wstawiania uzywanego katalizatora - bez wzgledu co mowi sprzedawca to loteria co przy tej cenie uzywki jest chore. Co do odpowiedzi na pytanie czy da sie jezdzic - nie wiem jak dziala PCM w Oplu - jesli brak poprawnego...
Opis naprawy jest pod; Elektronika Hobby-Opel.
Jak najbardziej czujnik położenia wału korbowego może być uszkodzony, w ten sposób że dostaje przerwy po rozgrzaniu, choć zwykle spotykałem się z objawem przerwy na zimno. Żeby potwierdzić uszkodzenie czujnika, należy w stanie wymontowanym podgrzewać opalarką przy ciągłej kontroli rezystancji miernikiem.
No to nie masz plusa po zapłonie na sterownik silnika. Sprawdź czy jest zasilanie na cewce zapłonowej (czarny przewód), zakładam że na liczniku oprócz check-a wszystko normalnie świeci (ładowanie, smarowanie i ręczny). Sprawdź czy czarny przewód w kostce koło aparatu nie ugnił z tyłu kostki. Ogólnie to idziesz "po kablu" żeby znaleźć miejsce usterki...
Wiązka przecięta lub usunięty pin przy kostce licznika. Sprawdzić zgodnie ze schematem.
z osobnym modułem zaplonu No rany Boskie święte, tak jakbym nie wiedział jak jest w silniku C14NZ. I ten silnik miał dwa typy aparatów- Boscha, z brązową kopułką i Lucasa, z czarną. Moduł jest na radiatorze pod cewką. Napisałem co tam padało najczęsciej, szukaj teraz co.
Skasuj błędy i pojezdzij aż zapali się błąd.Wtedy diagnozuj. Błąd pierwszy to egr,albo jest zasyfiony, uszkodzony wężk lub uszkodzony elektrozawór . Błąd drugi to obroty wału odpowiada za obroty i obrotomierz! Błąd trzeci to też czujnik obrotów ale znajduje się w pompie dolutowany do sterownika. Podmień na początek czujnik wału bo to wszystko ze sobą...
Cześć, Dowiedziałeś się już co może być przyczyną?? Miałem problem z odpaleniem zimą (prawdopodobnie akku rozładowany albo rozrusznik bierze zbyt duży prąd podczas rozruchu -usterka).
Niech się świeci. Symulacja sondy lambda z układu sterującego gazem powinna być fala kwadratowa. Bzdura.
To napiszę jeszcze raz, że miałem podobny przypadek i winny okazał się sterownik silnika.
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
Koszt to 100 zł max 150 zł
znalałem rozwiązanie w odmętach internetu Błąd P0335 - zły sygnał z czujnika położenia wału. "Objawy: check engine przy wchodzeniu na obroty, szarpanie. Check gaśnie przy niskich obrotach. Wymiana czujnika nie pomogła. Koło pasowe, z którego czujnik zbierał sygnały miało bicie - latało na boki. Czujnik nie był w stanie złapać sygnału. Guma pełniąca...
http://forum.opel24.com/zafira-b-zczytyw... tutaj masz opisana metode gaz hamulec.Dopiero po odczytaniu bledow mozna powiedziec co jest przyczyna zapalenia sie kontrolki check.
Miałem taki błąd związany z kontrolką check, przyczyną były zimne luty na płycie zegarów (złącze), kontrolka raz działała, raz nie, sterownik za każdym razem pokazywał błąd obwodu
Spokojnie naładuj akmulator i zobacz czy kontrolka check ci mruga po włączeniu zapłonu. Jak tak nie widzi pestki
Rozwiązałem problem?
Egr wymieniony na nowy , usterki jak ręką odjął
tak, opowiadał mi o tym kolega z ASO Opel. A dodatkowe moje pytanie czy jakieś nieprawidłowości w pracy silnika/brak mocy czy np kontrolkę check zaobserwowałeś?
Z doświadczenia, bo też kiedyś miałem tą astre. Na ciepłym zawór działał na zimnym się zacinał. W tym przypadku na pewno to nie EGR, wywaliło by kontrolkę check engine.
Witam. Mam problem ze swoją asterką. Po uruchomieniu silnika gasną wszystkie kontrolki. Po ok. 1 minucie pracy silnika zapala się kontrolka CHECK. Powyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika ta kontrolka zapala się ponownie i tak w kółko. Co może być tego przyczyną? Odzczyt kodów błędów wygląda następująco: włączam zapłon i kontrolka miga 10...
Witam. Czy ktoś może ma schemat sterownika do instalacji gazowej jak w temacie?? Mam problem z kontrolką check engine. Astra 1,4 na jednopunkcie. Sonda lambda podaje sygnał 0,43V do 0,49V na wolnych obrotach na paliwie. Na gazie jest 1V do 1,08V i taki poziom utrzymuje się na wejściu sterownika, natomiast na wyjściu stałe napięcie 0,14V. I ten sygnał...
Witam ostatnio zapaliła mi się kontrolka check engine w oplu astra 1.8 sri bezyna . Auto jeździ normalnie nie gaśnie i nie traci mocy nawet jak by silniejsze było i nie wiem co to może oznaczać i jakiś może być przyczyna tego
Bedzie działał obrotomierz napewno,nawet z benzyny jak włozysz do diesla tez bedzie prawie wszystko ok(temp.wody,paliwo,obrotomier,predkosci... kontrolki swiecy zarowej bo w liczniku benzyniaka niema i bedzie wówczas palił sie check.;-)
Ja wymyślilem jak zrobić, żeby nie świeciła się kontrolka "Check engine" Samo zaślepienie nie powoduje, że owa kontrolka zgaśnie.
No wlasnie gdzie tego szukac..... daj namiary......
Z emisją spalin to chyba raczej kontrolka MIL bez zygzaka w układach OBD tu mamy stary układ i to jest check engine http://obrazki.elektroda.net/70_11986990...
Podaj numer błędu jaki występuje gdy świeci check ?
Witam. Przeskanowałem znajomemu samochod i wyszedl mu blad pokazany niżej, czego to moze byc wina ? Po ruszeniu na światłach zapaliła mu sie kontrolka "check engine" na pomarańczowo. Samochod to Opel Astra 2015r z gazem. https://obrazki.elektroda.pl/6542407500_...
no dokładnie bo zapomniałem dopisać to we wcześniejszym poscie, gdy dostaje tych swoich "kaszli" to się kontrolka check świeci
A jaki błąd pokazuje skoro zapala kontrolkę? Dodano po 39 Silnik z tej zafiry też 1.6?
Takie cewki padają ,ale po stronie wysokiego napięcia.Taka usterka nie jest wykrywana przez ECU.Może być uszkodzenie w sterowaniu cewki np. złączki.Może być uszkodzony sterownik.
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
to jedż do nich na reklamacje
Zaświecanie i gaśnięcie (bez kasowania błędu) kontrolki SRS może powodować tylko jedna usterka - zbyt niskie lub zbyt wysokie napięcie zasilania.
Ok. Masz rację , trochę namieszałem. Ale wyraźnie słyszałem że zawór zostawił mi otwarty.- może się przejęzyczył ( Dla pewności wymontuję go i sprawdzę- na szczęście w moim aucie jest na wierzchu.). Masz rację kontrolka check się pali. Ale dzięki że mnie uspokoiłeś
Witam. Mam problem z moją astrą. Otóż po odpaleniu i przejechaniu parę km na gazie zapala mi się kontrolka check i błąd 25. Odczytałem że to może być problem z przekaźnikiem wyłączającym wtryskiwacz, który został założony przez gazowników. Przekaźnik wygląda na ok. Ale żeby było jeszcze tego mało to nierówno mi chodzi na gazie na wolnych obrotach (...
Co do 13,to przerwa w obwodzie,gdzieś uszkodzone przewody,lub luźne wtyczki. Kod 85-Błedny sygnał imobilisera.Miganie kontrolki silnika zawsze wskazuje na usterkę w układzie imo.
Luzy sprawdzone, cewka nowa, świece nowe. W astrze g nie ma "luzów " jest hydraulika. A uszkodzenie ECM jest "popularne" nic nowego.
zapalają się 4 kontrolki, olej, akumulator, klimatyzacja i check energy.
Pastylka immo nie wypadła? ,kontrolka check świeci?mruga? , samo się nie psuje. Cos skopałeś
Wydech jest cały, odkąd kupiłem jest sportowy wydech, od Lipca do początku roku nie było zadnego problemu. Kontrolka zaczęła się pojawiać tydzień temu.
Jesli układ zapłonowy sprawny to możliwy brak zasilania sterownika, lub jego uszkodzenie, ale to skrajne przypadki. A pompa idzie po przekręceniu stacyjki?
Hm nie wyświetla się kontrolka check engine to nie sprawdzałem
Najpierw odczyt z pamięci
ok ale co mam z tym zrobić co kupić i wymienić jaka cena będzie takiej naprawy i czy to mi padnie tak nagle?? Dodano po 10 prosze napisać jestem początkującym elektronikiem i na skrótach się nie znam i nie wiem co to przewód EST
Mi to wygląda na zawór egr identyczne objawy miałem w swojej astrze i zapalająca się kontrolka CHECK .Po zaślepieniu zaworu egr problemy znikły.
dla zainteresowanych: błąd w moim przypadku oznaczał usterke na 3 i 4 zaworze U mnie wiązało się to z wymianą pompy olejowej i uszczelki pod głowicą, po wykasowaniu błędu kontrolka gaśnie wtedy, kiedy powinna, czyli już przy włączonym zapłonie. Szperajcie :)
Co to może być? A niby skąd, mamy to wiedzieć, podłącz auto pod komputer diagnostyczny i się dowiesz.
Na komputerze wyskoczył błąd coś tam emisji spalin coś tam się w jakimś tam Oplu z jakimś tam silnikiem zepsuło. Kontrolki pozbyć się z deski rozdzielczej, skoro razi w oczy.
Kolego a czym te błędy zczytywałes,a nie świeci ci kontrolka check w liczniku
Mam Asterke II (silnik 1.6 8V X16SZR) i problem tkwi w kontrolce check engine, a dokładniej w jej niezapalaniu sie. Normalnie po włączeniu zapłonu powinna się palić a dopiero po uruchomieniu silnika zgasnąć,u mnie po przekręceniu kluczyka ona wcale sie nie zapala,dopiero po jakimś czasie ok.2 min, Silnik daje się uruchomiś ale na moment wskakuje na...
A nie zgubiłeś transpondera? To takie małe czarne cosik w kluczyku.
Sterownik tam pada. Trzeba wpierw sprawdzić, czy usterka wynika w braku iskry czy kluczowania wtryskiwaczami. Pisze, że kaloryfer wymienił, ale nie ma pewności, czy jest poprawnie sterowany. Poza tym nie jestem przekonany co do tej kontrolki ładowania, mam przypuszczenia, że pali mu się kontrolka "engine check".
A jaki bład w sterowniku ? Wymigaj: http://www.astra.auto.pl/content/view/24...
Witam, ostatnio moja Astra ma dziwne problemy... Jadę sobie normalnie i nagle zapala sie Check wraz z taką kontrolka układu chłodzenia. Ale samochód nie gaśnie, lecz nie pokazuje obrotów, a gdy sie zatrzymam ma jakieś dziwne obroty, raz troszkę wyższe a raz niższe. Nie mam pojęcia co to... Właśnie ta kontrolka, z tym wiatraczkiem i do tego Check.
witam obawiam się ,że nikt zdalnie nie pomoże ci.sterownik rzeczywiście może być uszkodzony ,nie wiadomo czy został poprawnie naprawiony.reklamuj u tego co wziął kasę niech przeprowadzi diagnostykę porządnie
No ale jaki błąd masz jak się check świeci? W moim przypadku samochód zamulał i twardo pracował, wywalał błąd układu regulacji wyprzedzenia wtrysku a powodem był czujnik prędkości obrotowej. Sprawdź w parametrach bieżących czy pokazuje prędkość obrotową. A jak tak zamula to widzisz że dymi? Wtryskiwacz też może takie szopki robić, ale to nie jest duży...
Samo zaślepienie nie będzie powodowało świecenia kontrolki.
to po uruchomieniu auta na zimnym silniku świeci się kontrolka check Ojciec w Astrze II miał przepalone 2 świece i check się nie zaświecał (16V DI, czyli X20DTL).
Jak się check zapalił to może przepływka.
Od niesprawnego immo w Astrze G miga check.
To może by tak odczytać błędy ze sterownika i usunąć ich przyczynę.
Witam posiadam asterke 1.7 DTI 2001 rok . Z tego co wiem to podczas przekręcenia kluczyka powinna sie zapacić kontrolka silnika a po zapaleniu zgasnąć. problem polega na tym że u mnie się ona wogole nie zapala. Skąd mam teraz wiedzieć gdy będzie sie coś działo z autem. czy da sie to jakoś wymienić czy cos? MIał ktoś już może taki problem
Ten kabel to jedno wielkie oszustwo, uwierz.
Podaj dokładny model silnika, model komputera gazowego i jaka tam instalacja 1/2gen?. Bez wybadania błędów to strzelanie w ciemno - zworka i badać miganie. Gaśnie na gazie przy zatrzymywaniu czy na benzynie też? Spadają obroty czy coś innego i go gasi?
A wszystko jest na schematach... 1 czarno-niebieski kontrolka przeciwmgielne tył 2 brązowy masa 3 wolny 4 czerwony stały +12V 5 czerwono-żółty kontrolka ASB 6 brązowo-fioletowy, kontrolka ASB 7 biało-zielony kontrolka przyczepy 8 czarno-zielony kierunek lewy 9 czarno-biały kierunek prawy 10 brązowo-żółty kontrolka ABS 11 czarny kontrolka przeciwmgielne...
Być może przekaźnik się "przykleił" odłącz akumulator na początek i sprawdź przekaźniki jeżeli jesteś pewien co do stacyjki.
I zawsze jest zero błędów i kontrolka check się nie świeci i jest sprawna...
żółta kontrolka (tz. check)
Więc na tym należy się skupić. Rozebrać i aż się zdziwisz jaki będzie syf...
Proszę bardzo http://www.opel24.com/porady/ogolne/418-...
A jakieś błędy odczytali ? - ze sterownika auta. W tych silnikach czasami bez powodu potrafią rozjechać się nastawy gazu, wystarczy czasami na nowo wgrać tylko mapy i zaczyna chodzić wszystko poprawnie. Ten gaz to dokładany, czy firmowy. Silnik 120 czy 140 ?
Witam Moja Astra G 1.6xep 16v Twinport z 2004 roku rzuciła palenie. Rozrusznik kręci. Bezpieczniki (wydaje mi się że wszystkie) sprawdzone. Do sterownika na złączu K na pinach 2, 14 i 19 nie dochodzi napięcie które chyba powinno tam dochodzić bezpośrednio z przekaźnika. Na sam przekaźnik napięcie dochodzi dochodzi. Skończyły mi się już pomysły. Może...
Jak odczytać kod błedu w tym samochodzie. Obiawy usterki: po przejechaniu ok 15 km. zapala się kontrolka chłodzenia oraz check engine. Przestaje działać obrotomierz oraz brak wskażań ilości zużycia paliwa.
"metoda dla pensjonariuszy szpitali psychiatrycznych" hmmm spalone 2 bezpieczniki 40, zalutowałem i wstawiłem inne i kontrolka zgasła
Dokładnie z tym co pokazują mignięcia kontrolki "check".
Jeśli nie pojawiała się żółta kontrolka od silnika to diagnostyka programem może nic nie podpowiedzieć, tak przynajmniej było u mnie tylko przy 8v. Kontrolka "Check Engine" nie zawsze się zapala gdy w silniku są jakieś błędy. Niektóre błędy wyzwalają zapalenie się kontrolki, inne nie. Ja bym podłączył pod komputer i sprawdził parametry sondy lambda...
Da się, w złączu zwierasz piny 3 z 4, przekręcasz stacyjkę i liczysz impulsy kontrolki "check engine". Zapraszam do lektury: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Artykuł jest o Astrach, ja miałem o tyle szczęście że mam silnik 1.4 16V (X14XE) który był montowany także w Astrach, nie wiem natomiast jak to sie ma do Twojego silnika...
klasycznej stacyjki tam nie ma, i prawdę mówiąc bez diagnostyki CIM, UEC, ECM , to będzie wróżenie z fusów. Sprawdz na drugim kluczyku, jeśli masz. czy przypadkiem nie mruga kontrolka check, lub "auto z kluczem" ?
Kolego, mało możliwe, że dobry sprzęt nie zobaczy tej usterki. Skoro zapaliła się kontrolka, błąd został zapisany. Brak błędu to też jakaś informacja, ale tu objawy nie pasują do ginącego zasilania. Proponuję podjechać do kogoś, kto ma sprzęt do opla. Nie skaner uniwersalny.
Sterownik silnika się zdiagnozować??? Kontrolka " check " lub świecy zapala sie po włączeniu zapłonu???
Znając kluczyk od Opla zadam pytanie. Czy nie rozpołowił się tobie lub komuś kto jeździ autem kluczyk ? Często w tym momęcie wypada z niego pastylka od immobilizera. Jest ona na tyle mała że wiekszosć ludzi nie zauważa tego faktu.
Wyciągaj rozrusznik i na stół go.
A nawet jeżeli będzie to cofanie się paliwa, to co z tym zrobić? Są jakieś szanse na uratowanie? Czasami, gdy jadę, świeci się kontrolka samochodu z kluczem i check, ale zaraz potem gaśnie, zazwyczaj tylko na chwilę, a poza tym, gdy jest ciepło, to normalnie odpala. To sam nie wiem.
Witam, chciałem odczytać kod błędu kontrolki check engine w Astra F 96r, 1.4 16V , mont. niemcy. Nie mogę zrobić odczytu zworką gdyż w gnieździe nie ma pinu B. Złącze diagnostyczne 10-pinowe. http://www.astra.auto.pl/images/stories/... Jaki jest inny sposób na wywołanie odczytu błędów? Czytałem, że w Astra II można wykonać hamulcem, gazem...
Miganie kontrolki check w oplu zwykle świadczy o nie "czytaniu" klucza
Miałem problemy z obrotami w mojej astrze i świeciła się kontrolka check engine. Okazało się że zawór EGR nawalił. Wymieniłem ten zawór kontrolka zgasła a po przejechaniu około 3 kilometrów znów się zaświeciła i obroty znowu wariują. Nie wiem o co mogło by chodzić.
Dym to mogły być zakurzone elementy, dziurawy wydech, olej na gorących elementach oraz tysiąc i jeden innych powodów. Nie wiem jaki wtrysk masz na myśli pisząc w cudzysłowu i co in ma do rzeczy. Przypuszam, że elektroniczny, pośredni, wielopunktowy, sekwencyjny. Dałeś mu się chociaż nagrzać, żeby obroty spadły? Dlaczego nie podejdziesz i nie odpalisz,...
no to na początku sprawdz co na twoje objawy powie sterownik. Zapalająca się kontrolka check engine to ogólne pojecie i może mieć wiele znaczeń. Jaki kod silnika?
Informację co i jak masz na PW.
No to zacznij od sprawdzenia: rozrząd, paliwo , iskra.
Wmojej astrze po odpaleniu i przejechaniu kilku kilometrów zapala sie kontrolka check engine. Sprawdziłem kody przez mróganie kontrolki po przez zwarcie pinów w kostce. Ale znów mam problem z odczytaniem ich. Na filmiku jest to pokazane http://www.youtube.com/watch?v=rJigg0Gyc... moze ktos z was mi powie jakie sa błedy:cry:
zalał się moduł chłodzenia silnika.
Zdiagnozować błędy i parametry i coś będzie więcej wiadomo
pulsujace oswietlenie to tez wina pompy profil120 wez przestan
nierowne obroty , silnk drga bardziej niz ormalnie pozatym powinien sie zapalic check kontrolka ze cos jest nie tak
Jedyną radą jest rzetelna diagnostyka.
aster kontrolka check kontrolka check engine aster aster check
otwarcie drzwi uzbraja zasięg telewizji naziemnej czujnik odciąć paliwo
zgrzewarka transformatorowa renault mascott
Kolory przewodów tylnej lampy Renault Kangoo 2009 Napęd Beninca nie działa - diagnostyka i rozwiązania