Witam, pierwszy raz korzystam z tego forum i nie bardzo umie się tu odnaleźć więc postanowiłam się podpiąć do istniejącego tematu. Mam problem ze zmywarką Bosch ( nie mam przy sobie jej modelu). Zmywarka nie chce ruszyć, nie pobiera wody itd. za to zaświeca się kontrolka "szczotka". Wg mojej instrukcji należy przeczyścić filtry odpływu i pompę. Zrobiłam...
zielony szczotka zółty diody wzbudzenia , kontrolka ,szczotka Regulator do altrnatorów gdzie żadna szczotka nie jest umasowana!
Mechanicznie, małą mosiężna szczotka drucianą.
Nie działa czyli silnik nie kręci! Jak by działała to nikt by się w Polsce nie przejmował kontrolką servis :)
https://obrazki.elektroda.pl/7992685800_... Zakupiłem alternator z takim regulatorem ,jak wyżej czarny masa ,czerwony diody wzbudzenia kontrolka szczotka, obudowa druga szczotka ,śruba niebieski i co tam podłączyć ? Jest jakaś strona producenta tych wynalazków ?jakiś schemat ?
Paski i inne mechaniczne sprawy są OK. Alt jest fabrycznie nowy, ale od innego forda. Typ 6G, ma tylko inny regulator. Czy można tak, w/g schematu podłączenia regulatora napięcia RNc12?: -zielony szczotka -żółty diody wzbudzenia , kontrolka ,szczotka Regulator do alternatorów gdzie żadna szczotka nie jest umasowiona. http://obrazki.elektroda.net/34_12679459...
ten co górna szczotka to i wzbudzenie i kontrolka to wszystko dajesz razem na zdjęciu lewa strona to co miałeś na środku dajesz tylko do drugiej szczotki i masa jak na zdjęciu prawa stron trzeba gdzieś przykręcić powodzenia:D
Może ktoś pomóc. Pewnie tak, ale jak podasz dokładny model i opis zachowania się zmywarki.
Przecież wszystko masz napisane ale masz jeszcze raz . Alternator-B+ zasilanie główne /akumulator/ B- masa 54-szczotka -łączysz z masą DF-szczotka-łączysz z regulatorem DF Mo-przekaźnik kontrolki Regulator D+-zasilanie po zapłonie DF-alternator DF D--masa
Do cyrussa W czym masz problem? Zachowanie kontrolki jest prawidłowe, jeżeli zawiesi się szczotka, to kontrolka nie musi się zaświecić, alternator pracuje wtedy na magnetyźmie szczątkowym i przy wysokich obrotach napięcie w instalacji nie musi spaść (regulacja napięcia polega na okresowym wyłączaniu prądu wzbudzenia). A kiedy kontrolka gaśnie wyjaśniałem...
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Wtedy znaczy, że szczotka wisi lub jest uszkodzone uzwojenie wirnika lub pierścienie. Ale ja ostawiam na przerwany przewód lub licznik i źle włożona żarówka lub upalona ścieżka.
http://obrazki.elektroda.net/11_12658309... 51- szczotka i kontrolka 67- wzbudzenie 30-akumulator
w/g mnie to jest tak że jeśli się zewrze do masy przewód od kontrolki i ona świeci ( oczywiście przy włączonym zapłonie) to przerwa obwodu jest w alternatorze to może być wirnik ,szczotki lub regulator napięcia, obwód kontrolki idzie przez szczotka-wirnik-szczotka-reg.napięcia-ma... i tu gdzieś musi być przerwa!
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
Witam Identyczną usterkę miałem w polonezie, przyczyną była zbyt krótka szczotka i dlatego był zbyt mały docisk sprężyny. lub Ślizgacze na wałku nie są idealnie równe (promień krzywizny nie jest stały). Przetoczyć. Pozdrawiam
Sprawdź czy komora hydrostatu nie jest przypchana:)
Był uszkodzony rozrusznik /zatarte łożysko i odklejona szczotka,
Jak prądnica po podłączeniu akumulatora kręci sie w przeciwną stronę niż strzałka, to są zamienione końce uzwojenia DF (stojana), trzeba je zamienić i przemagnesować prądnicę, tj wymusić ręką prawidłowy kierunek obrotów przy podłączaniu akumulatora. Regulator napięcia: 61 szczotka i kontrolka, DF stojan, D- masa,B+ akumulator
Czy silnik pracował głośno po wymianie szczotek? Oczyściłeś komutator? Kupiłeś tanie szczotki chińskie czy coś dedykowanego? Szczotki tego producenta są już godne uwagi: https://north.pl/karta/szczotka-weglowa-...
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
Teraz po włączeniu po tym wybiciu pali się kontrolka wybranego programu i miga szczotka - mycie. Po zamknięciu drzwi kontynuuje mycie bez grzania. Ten migający kranik zawsze mi się włączał na końcu.
Na pewno nie wrócisz takim samochodem do Polski. Trzeba na początek dobrze naładować akumulator z prostownika, a później niestety szukać usterki. Prawdopodobnie jest to uszkodzenie alternatora, ale jakie ? Nie da się tego powiedzieć, bez jego wymontowania i dokładnego zbadania. Może to być prosta usterka typu zużyta szczotka (szczotki), ale może być...
Podszlifuj trochę szczotki na drobniutkim papierze ściernym z grubości i wysokości. Na wszystkich kantach zrób fazkę ok. 45 stopni, wyprostuj szczotkotrzymacz i ma działać. Jak pisalem wcześniej, szczotka nie ma prawa się zacinać ani tym bardziej ciężko chodzić. Ktoś widocznie nie spasował szczotek do szczotkotrzymacza i oto masz efekt (pewnie dobierał...
Jeżeli jesteś doświadczonym użytkownikiem auta ( mam na myśli sprawdzanie instalacji elektrycznych z pominięciem niektórych elementów) to zobacz , czy rozrusznik kręci na "krótko" , jeżeli tak to doszukiwał bym się przerwania obwodu elektrycznego , jeżeli nie - jak wspomniałeś uszkodzona bądź zawieszona szczotka , przerwany (upalony) przewód od szczotki...
problem może tkwić w szczotkotrzymaczu,zawieszająca się szczotka
W moim przypadku już dwa razy zawieszała mi się szczotka - kontrolka wtedy nie świeci bo mimo braku napięcia wzbudzenia jej obwód się nie zamyka - kontrolka jest włączona pomiędzy wyjście prostownika wzbudzenia a + akumulatora, jej obwód zamyka się od + przez regulator napięcia i uzwojenie wzbudzenia. Szczotki ze szczotkotrzymaczem są przykręcone jednym...
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Dziękuję za pomoc, winowajcą okazała się szczotka, a tak właściwie blaszka i sprężynka, która to dociska, a mianowicie jej brak. Dorobiłem blaszkę, wsadziłem sprężynkę i ładowanie działa, kontrolka z ładowania znika od razu po zapaleniu. Oczywiście rozwiązanie tymczasowe, planuję zakup całego "modułu".
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Przy takim układzie że kontrolka świeci cały czas, i jak kolega Krzysiek 7 podpowiada,nie powinno być ładowania.Na zdjęciu widać że masz źle włożony przewód biały do końcówki konektorowej ,tej izolowanej.Jeżeli nie ma ładowania to w wolnej chwili ,podłacz (+) w miejsce gdzie masz teraz podłączoną kontrolkę na szczotko trzymaczu ,a kontrolką sprawdź...
M - to wirnik czyli szczotka do 67, R - to diody wzbudzenia z kontrolką do 15.P
W związku z problemami z rosyjskimi regulatorami do motocykla Ural założyłem nasz typowy regulator (fiat,żuk itd) i prąd ładowania jest O.K. Problem z jakim nie mogę sobie poradzić to wpięcie kontrolki ładowania w obwód tak aby gasła po rozpoczęciu ładowania. W oryginalnym sowieckim regulatorze są 3 wyjścia : "+" ; "E" (szczotka); "LB" (kontrolka) i...
Witam Jaki masz regulator napięcia mechaniczny ,czy elektryczny.Mogą się kończyć szczotki lub pierścienie ślizgowe,jak również może zawieszać się szczotka.
Jak po odłaczeniu przewodu od szczotek zgasnie kontrolka masz instalacje ciagnika na 9d.
Jaki masz alternator że regulatoraz jest ze szczotka mi?
Wszystko pięknie tylko że ten regler u góry jest od CZ i o taki motor pewnie chodzi? Dodano po 44 (B+)=(+) akku czyli te czerwone kable na starym reglerze (B) (D-)=masa (DF)=biały kabel na starym reglerze (M) (D+)=szczotka plusowa prądnicy jeden z granatowych kabli(D)na starym reglerze (61)=kontrolka ładowania drugi granatowy kabel(D)najłatwiej sprawdzić...
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Regulator napięcia padł i 1 szczotka
Panowie wiec mam taki przypadek bmw e39 touring 2003r 3.0d i jechalem i zapalila sie kontrolka ladowania akumulatora .Dojechalem do domu jakies 50km auto stalo dwa dni poznien odpalilem auto i to kontrolka migala tzn tak jakby szczotka raz dotykala raz nie od alternatora.wymienilem caly regulator na nowy firmy valeo oczywiscie i odpalilem i kontrolka...
Regulator napięcia (to ich słaby punkt)wypalona wew szczotka.
Trafna diagnoza. Dziękuję raz jeszcze za pomoc. Szczotka w silniku wymieniona i pralka śmiga:)
kontrolka jest informacją że padło ładowanie alternatora, najprawdopodobniej zerwał się pasek klinowy lub wystąpił problem ze szczotkami w alternatorze. Najbardziej widoczne objawy to paląca się wspomniana wcześniej czerwona kontrolka z "akumulatorem " i brak wspomagania kierownicy. Jeżeli zerwał się pasek to sprawa jest prosta i mało kosztowna ok 20...
Więc zastosuj regulator rna2 i po temacie.!!! Jedna szczotka do masy druga do 67 regulatora.
54 - plus do stacyjki D+ - do alternatora i kontrolki ( w zależności od modelu alternatora ( DW lub R ) DF - do wzbudzenia szczotka alternatora ( w zależności od modelu alternatora ( M lub 67 ) B- - oczywiście masa Może ten schemat ułatwi https://obrazki.elektroda.pl/7340008200_...
kolego alternator jes podłączony do rozrusznika brązowym kablem na nim powino byc 12V zobacz szczotko trzymacz do po tym co zrobiłeś prawdopodobnie pękła szczotka i zobacz połączenie kontrolki do altrnatora
może coś się rozłączyło? złączki w maluchu mają to do siebie, że łatwo pękają. A ty je rozruszałeś. Przeglądnij połączenia. Może szczotka się podwiesiła, albo jesli pierścienie ślizgowe były wytarte, to nie styka dobrze.... i tak dalej. Przyczyn może być wiele. Miałem przypadek, że w czasie wymiany szczotek, pacjent musnął odpiętymi przewodami od regulatora...
I szereg innych czynników ma na to wpływ. Najprościej sprawdzić wpinajc swoja żarówke bezpośrednio przy alternatorze uprzednio odłącz przewód fabryczny. Żarówka do sruby plus i do złącza kontrolki na szczotkach. To wiele wyjasni.
Ma być z regulowanym minusem, czyli jedna szczotka na stałe plus 12. Jedyna przeróbka to zwiększenie prądu wzbudzenia, bo żarówka w zegarach nie wystarczy. Ja dokładałem drugą, ale 10W czy 5W określisz empirycznie. Zaobserwujesz czy przy odpowiednio niskich obrotach gaśnie kontrolka ładowania.
Zmywarka BOSCH50E40EU po włączeniu programu i zamknięciu drzwi słychać 'klepnięcie' zmywarka nie rusza,nie pobiera wody.Po chwili daje sygnał "koniec pracy".Otwieram drzwi,na panelu sterowania świeci się kontrolka "szczotka"{12}.Odłączyłem od zasilania,zamknąłem dopływ wody,odkręciłem wąż, oczyściłem filter przy zaworze,czyste.Podłączyłem wszystko.Sytuacja...
Na pewno da się wymienić same szczotki, tylko najlepiej wymontować cały alternator. Ale po co cały alternator, skoro mam regulator ze szczotkami wyjęty ? Za bardzo nie wiem jak za to się zabrać, bo wydaje mi się to nierozbieralne. Wkrótce wkleję zdjęcie.
Mam jeszcze jedno pytanie. Opis do dołączonego obrazka jest taki: 1.akumulator 2.stacyjka 3.sprężyna zwrotna 4.styki elektromagnesu 5.uzwojenie trzymające 6.uzwojenie wciągające 7.uzwojenie wzbudzające rozrusznika 8.komutator 9.wirnik 10.wielopust śrubowy 11.tuleja 12.bendix 13.zębnik 14.wieniec koła zamachowego 15.biegun rozrusznika Według tego schematu...
Witam i dziękuję za odpowiedź. Poszłucham chyba Twojej rady. Chociaż nic się nie świeci na kombiinstrumencie (kontrolka szczotek).
żeby było widać że nie spaliła się kontrolka. Trzeba zrobić z ładowaniem.Sprawdzić połączenia, regulator,szczotki, diody itd.
Witam Młot udarowy Bosch GSH10 C , świeci się kontrolka czerwona serwice. Szczotki stare jeszcze trochę były, dałem nowe i to samo, ale młot chodzi Proszę o pomoc.
jaka oporność?Dwa grubsz to połaczenie z akumulatorem,cienki to kontrolka
pozatym jak nie ma ładowania to by świeciła ikonka podczas jazdy POZA TYM to kontrolka ładowania oraz większość kontrolek licznika (poza kontrolką świateł drogowych, hamulca ręcznego oraz kierunkowskazów) ma się zapalać po włączeniu zapłonu oraz gasnąć po uruchomieniu silnika. Kontrolki Airbagu oraz świec żarowych nie są do tego układu podłączone i...
Te 76 ma tylko prosty moduł sterujący j jak świeci ci kontrolka to tylko informacja o szczotkach chyba, że to jest te 76p lub 76patc lub 76atc, tam są zegary motogodzin.
kable sprawne aku nowy ma z 3 miesiące , generalnie wymieniałem łożyska na alternatorze , i przy wybijaniu łożyska oberwała się szczotka , wymieniłem łożyska i szczotki i teraz tak się dzieje
jeszcze metody zmywarki nie znalem ale i tak jej nie mam wiec szczotka będzie najlepszym rozwiązaniem
Zacznij od sprawdzenia stanu szczotek węglowych silnika napędowego a następnie blokada drzwi jak już pisał moderator (at)mrice. Blokada drzwi: https://czesciagd.pl/blokada-drzwi-indes... Masz też moduł sterowania pracą silnika: https://electrodocas.fr/ariston-indesit-...
Na przykład szczotki.
Szczotka w szereg ze stojanem a zasilanie na drugi koniec stojana i drugą szczotkę, prądniczkę tacho zostaw wolną ;)
Brak ładowania przy zgaszonej lampce kontrolnej to albo przerwa w obwodzie lampki Przerwa w obwodzie lampki, czyli na alternatorze już, bo sama kontrolka działa po podpięciu jej bezpośrednio pod akumulator. Tylko teraz pytanie gdzie, regulator, szczotki, uzwojenie? albo coś innego No co ty powiesz :D Pierścień do którego dotyka ta bardziej zużyta szczotka...
Witam. Napięcie ładowanie ksiązkowo powinno być w przedziale 14,2 +/- 0,3 V. w całym zakresie prędkości obrotowej. A ta szczotka to nie jest przypadkiem zawieszona?
Wystarczy odłączyć przewód od D+, jeśli kontrolka zgaśnie to obwód sprawny. Jeśli kontrolka się świeci to szczotki są. Proponuje założyć grubszy przewód B+ rozrusznik, 6-10mm2.
Wytarta szczotka w regulatorze napięcia. Wyjmij regulator (dwa małe wkręty) i sprawdź.
No dobr,trochę się wyjaśniło ale podłączenie regla z MZ wygląda tak : D+ do D+ prądnicy ( ładowanie, wyjście 6V z prądnicy) DF do DF prądnicy (wzbudzenie) 61 kontrolka ładowania B+ plus baterii D- masa pojazdu Z kolei na moim regulatorze są zaciski: DF-,DF+,D+/61,51. Jeśli podłączyłbym to tak: D+/61 - wyjście z prądnicy DF+ - szczotka plusowa DF - -...
To iż zapala się kontrolka akumulatora oznacza problemy z ładowaniem akumulatora, więc miernik w dłoń i mierzymy napięcie na klemach przed włączeniem jak i po włączeniu silnika uruchamiając dodatkowo nawiew na maksa i ogrzewanie tylnej szyby. Zbadać należy też stan paska napędowego alternatora i jego naprężenie oraz rolkę napinacza, osłuchać czy nie...
Obstukaj rozrusznik może szczotka się zawiesiła jak nie pomoże to bez miernika się nie obejdzie
Zgoda pomyłka ,zacisk 67 to szczotka natomiast zacisk wspólny diod wzbudzenia to 15.
A ładowanie masz? Kontrolka powinna świecić, jeśli nie świeci, to możliwe że skończyły się szczotki w alternatorze.
Skoro była tylko ułamana szczotka to po co wymieniałeś regulator wystarczyło wymienić szczotki /chyba że złamałeś przy wyciąganiu regulatora/.P
Najprostszym rozwiązaniem jest dołożenie do mostka prostowniczego 3-ch diod wzbudzenia co rozwiąże problem kontrolki i zależnie od zastosowania szczotkotrzymacza / szczotki odizolowane-regulator z malucha, jedna szczotka zwarta do masy-regulator fiat, żuk polonez/.P
To regulator elektroniczny z ogranicznikiem napięcia który może pracować z zwykłym alternatorem A-120 D+ - zasilanie po zapłonie DF - szczotka D- - masa Y - wyjście z gwiazdy X w kółku - kontrolka
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
D+ regulatora - zasilanie po zapłonie DF regulatora- szczotka 18 D- regulatora- masa alternatora 10 19 alternatora- główne zasilanie /akumulator/ ?- w kostce alternatora - wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania ?- wyjście obrotomierza.P
Wirnik - przejście pomiędzy pierścieniami jest - każdego osobno, nie pierścień do pierścienia Uzwojenia nie odlutowałem ale sprawdzone połączenia - wszystko jest ok śrubka od korpusu jest bez podkładki i jest styk ok szczotki dolegają do pierścieni Zastanawia mnie jedynie to przejście pomiędzy szczotkami bo w samochodzie nie pali się kontrolka ładowania.
DF -szczotka oczywiście nie ta która jest połączona z masą, 51 plus, 61 kontrolka ładowania i zacisk 61 mostka prostowniczego, D+ zacisk D+ mostka prostowniczego....
Szczotki w silniku.
miałem u siebie coś podobnego sprawdź czy kontrolka będzie się żarzyć przy włączonych wszystkich światłach jakie masz. spokojnie możesz jechać nim do mechanika
Przewód kontrolki regulator szczotki pierścienie ślizgowe wirnik.
Może to być uszkodzony zarówno regulator napięcia jak i uzwojenie wirnika(zbyt duża rezystancja) jak i połaczenia szczotek z pierścieniami ślizgowymi (np. zawieszona lub za krótka szczotka). W/w elementy dotyczą stwierdzenia jarzenia lampki na zatrzymanym silniku i włączonej stacyjce: W tym momencie, po zgaszeniu silnika, lampka, zamiast świecić pełnym...
Możliwe usterki: 1. Lużny pasek alternatora 2. Uszkodzony mostek prostowniczy (patrz wyżej) 3. Sprawdź styki przy rozruszniku. O ile się nie mylę główny przewód ładowania biegnie do rozrusznika i dopiero do akumulatora. 4. Możliwe uszkodzenie przewodu "wyłącznik zapłonu"-alternator. Tak przynajmniej piszą w instrukcji. 5. Zmierz napięcie na alternatorze...
Kup miernik szczotki ok.
Witam.Sprawdzilem wszystkie przewody,styki,czujniki,po wymianie szczotek w czasie pracy silnika przygasaja kontrolki.Po kilku obrotach zapalaja sie wszystkie lacznie z serwisem.
Witam Jest to kontrolka zużycia szczotek w silniku. Jak się zapali, to na wyświetlaczu mtg pojawi się 1,2 lub 3 - oznaczające dokładnie o który silnik chodzi.
Wzbudzenie to D+ lub R Szczotka to M lub DF; druga szczotka na masę a regulator na 15 lub 54 i tu dajesz napięcie +12V , kontrolka ładowania to D+. Jak coś nie wiesz to pytaj .:D Tego co nie możesz odczytać to może być:54 lub 15 lub zacisk B- (masy).
Nie znam T16, mam w pracy 2 szt. E12, i tam to jest kontrolka zużycia szczotek silnika wspomagania układu kierowniczego.
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
Przy podłączeniu ze zdjęcia musi sie świecić kontrolka D+ zamyka wstępnie obwód kontrolki masą,jak zaczyna ładować pojawią sie napięcie na mostku i kontrolka gaśnie bo ma 2x+. Tak prosto i w skrócie. Także albo regulator padnięty albo zły styk pierścień-szczotka.
Przyczyna okazała sie zużyta szczotka, wymieniłem szczotkotrzymacz zespolony z regulatorem napięcia. Wszystko działa jak powinno. Zamykam temat
No i w końcu, po długim czasie zabrałem się za ten mój alternator. Podchodziłem do tego jak "do jeża" biorąc pod uwagę ciężki dostęp, trudności z demontażem i montażem. No i to że alternator w zasadzie cały czas ładował prawidłowo, tylko przez problemy z komunikacją pomiędzy alternatorem a ECU zapalała się ta kontrolka ładowania na desce. Tak przy okazji,...
Po konsultacji ze szwagrem ( sprawdzenie grzałki i programatora) i po podpowiedzi speca z AGD zlokalizowałem przyczynę: w połowie zużyta szczotka pęknięta wzdłuż, po wymianie na nowe pralka działa :-).
Podłączenie jest złe , jeżeli został zastosowany zwykły regulator a alternator ma wyizolowane szczotki to podłączenie jest następujące; - do styku M /szczotka sprawdzić/ podłączyć styk 67 regulatora -styk D wyjście na przekaźnik kontrolki śrubka M4 zmasować 15 regulatora zasilanie po zapłonie.P
Tylko przy wirowaniu tak się dzieje, że włącza się kontrolka otwartych drzw I to właśnie wskazuje na to że szczotki masz do wymiany.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Może po prostu zabrakło szczotek skoro nie świeci kontrolka. Jeżeli szczotki są dobre to jak kolega viper555 pisze prawdopodobnie regulator.Prawdopodobnie podejdzie regulator od malucha lub poloneza,przydałoby się lepsze zdjęcie tylnej części alternatora.
Dla mnie to jak na razie cały ten opis diagnostyki i naprawy wskazuje na pełną amatorszczyznę. Kontrolki się pojawiają i znikają, bo najprawdopodobniej jest krótka któraś szczotka w regulatorze napięcia i raz styka, a za chwilę już nie. Jak rozrusznik nie kręci, to zaczyna się od stanu naładowania baterii, jak jest słaba to sprawdzamy alternator - a...
Patrząc na regulator od strony podłączeń z prawej strony/ śrubka nie wykręcalna/ wzbudzenie, środek zasilanie , z lewej strony szczotka z kontrolką.P
zapala kontrolka szczotka bosch kontrolka szczotka szczotka dyson
volvo silnika przepuszczają zawory aparat trust
Jak sprawdzić wadliwą zworę w Peugeot 207? Instrukcja obsługi radia Kenwood KMM-102 - gdzie znaleźć?