A jak ma gasnąć skoro podłączyłeś ją na stałe pod plus i minus? Jeden koniec żarówki ma iść do plusa po stacyjce a drugi koniec żarówki do styku D+ w alternatorze lub regulatorze napięcia zależnie od tego jaki masz tam alternator. Po odpaleniu ciągnika na styku D+ zamiast "masy" pojawia Ci się napięcie zasilana dlatego kontrolka gaśnie. W twoim przypadku...
Lampka kontrolna spadku ciśnienia powietrza.
A światła drogowe nie świecą razem ze światłami mijania? Napięcie na żarówkach jest właściwe? Połączenia masy z żarówkami są pewne? Masa jest prawidłowo przyłączona do żarówek? To wszystko trzeba sprawdzić.
A w jakim celu? Oszukania potencjalnego nabywcy co do stanu pompy która nie daje już sobie rady ? Jeśli nie to wystarczy równolegle z kontrolką wpiąć kondensator elektrolityczny.
To masz alternator produkcji DDR z IFY ,lub Mulitkara.W tych alternatorach regulatory mogły się tak zachowywać jak pamiętam,przy naładowanym akumulatorze.
Olej wraz z filtrem oleju dawno wymieniałeś. Zmierz ciśnienie oleju manometrem.
W C- 360 już nie powinno. Śruba plus z rozrusznika. L kontrolka
W jakim stanie jest cały szczotko-trzymacz ? patrzyłeś? Jak nie to od tego zacznij. Daj jakieś foto czczotkotrzymacza i wirnika. Ja u znajomego właśnie wymieniłem ten element i po sprawie.
Prawidłowo powinno być tak włączasz lewy to lewa prawy prawa kontrolka. Jak podłączysz przyczepę pod gniazdo to po włączeniu lewego lub prawego to palą się dwie kontrolki. Tak było w naszym jak jeszcze pachniał nowością. Teraz to palą jak chcą a nikt przy tym nie grzebał.
15 lub 54. Chociaż to jest dziwne że po włożeniu kluczyka przestaje świecić. Po złym podłączeniu powinna albo cały czas świecić nawet i po włożeniu kluczyka, lub dopiero po przekręceniu. W sumie nie ma takiej możliwości żeby działo się tak jak u Ciebie chyba ze masz jakąś lipną stacyjkę.
Króćce bądź smok pompy może by obluzowany, zdejmij miskę.
Najprawdopodobniej na 99.9% stacyjka, lub po prostu urwany przewód. Dodano po 2 Podaję jeszcze schemacik troszkę w innej formie. Jak dla mnie bardziej czytelny.
Ciśnienie przy filtrze RDP 3/A powinno wynosić 0,294-0,670 MPa na obrotach znamionowych i min. 0,08 MPa na wolnych. Czujnik jest wkręcony w magistralę olejową,przy kabinie koło filtra olejowego . Jest to silnik Z 8701-1 który występuje w Ursusach serii 1200 .
To mierzyłeś to ładowanie czy jest? Może świeci bo nie ma ładowania po prostu.
http://obrazki.elektroda.pl/1711387800_1... 1- Kierunkowskazy 2- Światła drogowe 3- Spadek ciśnienia powietrza 4- Ładowanie 5- Ciśnienie oleju 6- Powinno by gniazdo 12V A tych poza deska rozdzielczą koło guzika w oryginale nie ma w ogóle. http://obrazki.elektroda.pl/7026159100_1... http://obrazki.elektroda.pl/4002751400_1...
a czy mogę jakoś sprawdzić czy kontrolka przygasa podpinając kabel od alternatora z 15 bezpośrednio do kontrolki omijając regulator ?
Sprawdź przekaźnik rozrusznika.
W żukach są dobre wskaźniki temperatur na złomach zazwyczaj tego nie demontują manometr ruski mtz ltz itp. kosztują ok 30zł manometr od powietrza jest w każdej 60 na potrójnym wskaźniku.Ale poco ci woltomierz aperomierz......,... przecież jest kontrolka
Miałem coś takiego,robi się przerwa na obwodzie ładowania sprawdż wszyskie połączenia może są zśniedziałe.
Dalej? Nic to jest już wszystko :) No jeszcze kontrolka na zewnętrznych stykach przełącznika i finito :)
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
To uważaj bo dym jest przed ogniem. W trybie pilnym sprawdź zaciski.
Ani w 330 ani w 360 nie trzeba wymieniać licznika.
Właśnie wymieniam instalację w C 360. Kontrolki to ładowanie , olej , kierunki , światła długie . NO i oczywiście podświetlenie . Kolorów nie podaję bo spotkałemsię z różnymi w zależności kto wiązkę robił . ALe to nie problem dlatego że wszystko jest na wierzchu. Powodzenia.P.S Prędkościomierza nie ma .
Na bezpieczniku masz cały czas 12V (po wciśnięciu kluczyka)
Witam . Czy jak włączysz kluczyk ,to jakaś kontrolka gaśnie?.
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
Tablica jest od Ursusa 1634
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Powinno, ale raczej nie zacznie ładować ze względu na brak początkowego prądu wzbudzenia który jest generowany przez prąd płynący przez kontrolkę.
Jak po odłaczeniu przewodu od szczotek zgasnie kontrolka masz instalacje ciagnika na 9d.
Naprawiać. Wymontować i posprawdzać alternator. :)
Trzeci i ostatni raz powtarzam, najpierw wymień czujnik oleju : http://obrazki.elektroda.pl/9464949100_1...
Przecież to jest proste do sprawdzenia. Ściągasz przewód wzbudzenia z alternatora i zwierasz go do masy. Jeśli żarówka sie zaświeci to wszystko ok z kablami, a masz do naprawy alternator. Dosłownie minuta roboty.
Przewód czerwony - plus akumulatora; czarny - minus (masa); konektor szerszy - kontrolka; konektor wąski - plus po stacyjce.
Witam mam problem z ursusem 360 3p Co chwile pada akumulator a jest akumulator nowy alternator też i stacyjka. I jeszcze czasami świeci się kontrolka od ładowania jak może być inna przyczyna że cały czas sie rozładowywóje akumulator Pozdrawiam.
Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
Właśnie aku ładuję Na którym przewodzie na tym od kontrolki?
może być tak że porostu kupiłem jakaś tandetę i na początku wszytko fajnie a później nie działa tak jak należy zrobię to inaczej zamontuje przycisk startera od 60tki na świece żarowe jak nie będzie działać stary przerobie to tak na ten przycisk osobno lepiej dać 5zł na ten mały niż 50na nowy duży
Opornik wpinamy równolegle do kontrolki, tak, że rezystancje nie zsumują się.
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
Witam Sprawdzałeś czy nie jest przetarty przewód od kontrolki ,łatwo przecież to sprawdzić .
Do sedna: przewód łączący alternator z akumulatorami (połączenie na rozruszniku) dajesz minimum 6 mm2, oczka zaciskasz odpowiednie. Przewód kontrolki ładowania też załóż nowy. Przekrój 1.5 mm2. Wywal tą całą plątaninie, przeciągnij ten przewód od kontrolki i tyle.
Lampka kontrolna ciśnienia oleju w układzie wzmacniacza momentu..
kontrolki przygasają
Sruba M8 przewód do śruby prądowej rozrusznika. Przewód 25mm2. Kontrolka pin L wtyczki regulatora( ten od zaokrąglonej strony).
W ciagniku i przyczepie kierunki dzialaja prawidlowo tylko te kontrolki nie sygnalizuja.
Ok nie będę go już odpalał .Pompa jest nowego typu. Zawleczka na swoim miejscu. Króćce dokręcone. Czy myśli Pan że to może być zapchany kanał. Czy mogą mieć z tym coś wspólnego panewki?.
Regulator do wymiany. Co jeszcze to zobaczysz po wymianie regulatora.
W tym aucie nic nie reguluje jak mnie pamięć nie myli.
Pomóc przy wzbudzeniu, na chwilę zewrzeć przewód od kontrolki z przewodem plusowym przy odpalonym ciągniku na wyższych obrotach
Odłącz kabel "wzbudzenia" od alternatora dotknij masy wtedy kontrolka ma świecić, jeżeli tak jest oddaj badziew na reklamację.
W takim razie ma ktoś poprawny ?Chciałbym go podłączyć bez kontrolki ładowania.
W układzie z przekaznikem kontrolki ładowania mruganie to normalna sprawa.
Golf 1 i 2 (były różnie montowane) Czarna kosteczka - kondensator, niekonieczny tutaj. Duża śruba M8 - kabel prądowy do akumulatora. Mała śrubka M6 - kontrolka ładowania. Regulator jest wewnątrz wbudowany, nie trzeba nic.
Czyli mogę na mase ; alternator puścić inny kabel i na silnik ? gdzie dokładnie wychodzi kabel masowy od alternatora? bo u mnie wchodzi w wiązkę ( kabel do kontrolki , kabel do rozrusznika)
Witam. Kontrolka ładowania jest podłączona w różnych punktach w zależności co jest źródłem ładowania (prądnica, alternator 6-cio diodowy lub 9-cio diodowy)
Zawsze można dostawić przekaźnik i będzie kontrolka ładowania.
Wymień stacyjkę i powinno być ok.
Oczywiście zakładam że akumulatory są minusem na masie B+- zasilanie stałe /do akumulatora lub rozrusznika/ D- -masa L-kontrolka R+-zasilanie po zapłonie czyli po włączeniu stacyjki.P
Założyłem nową stacyjkę gdyż stara się rozleciała. Niestety jest taki problem , że mimo wyjęcia kluczyka stacyjka załącza lampki kontrolne . ładowania i oleju.Wyciągam kluczyk i kontrolki gasną a gdy przychodzę rano to kontrolki się świecą.
Chciałem zapytać czy warto wymienić same panewki korbowodowe w c 360 3p panewki są nominalne, i czy pompa oleju tez do wymiany kiedy ciśnienie na zimnym silniku przy wolnych obrotach to 4 a przy wysokich 5 a na rozgrzanym silniku przy wolnych 0-0.5 a przy wysokich 1
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Gruby czerowny dajesz do górnej śruby rozrusznika, masę masz z obudowy - tylko przykręć. Cienki niebieski to kontrolka, czyli d+ tj. ten kabel ciągniesz do jednego bieguna kontrolki (lampki) a drugi biegun (lampki) pod stacyjkę (15). Pozdrawiam
Witam wszystkich kupiłem c330 w którym niema ładowania kontrolka świeci się cały czas,miernikiem sprawdzałem ładowania niema do regulatora dochodzi prąd gdy wcisnę kluczyk lecz nic więcej się nie dzieje a chyba powinno zewrzeć styki w regulatorze by dać wzbudzenie, jeśli nie mam racji niech ktoś mnie poprawi i powie co sprawdzić i jak bo nie chce wyrzucać...
Wystarczy odłączyć przewód od D+, jeśli kontrolka zgaśnie to obwód sprawny. Jeśli kontrolka się świeci to szczotki są. Proponuje założyć grubszy przewód B+ rozrusznik, 6-10mm2.
Bo przewód D+ do póki nie zacznie działać alternator jest przewodem masowym tak? Dlatego świeci kontrolka po przekręceniu zapłonu bo ma + że stacyjki po odpaleniu tam powinno wychodzić z niego napiecie? Żarówka traci masę i gasnie dobrze to rozumiem? Dodano po 17 Bo z D+ nie wychodzi żadne napięcie.
Witam. D- to po prostu masa, DF to wzbudzenie a na D+ masz kontrolkę ładowania, natomiast regulator jest pewnie zespolony ze szczotkami.
Grzanie świec włączasz dźwignią włączania rozrusznika (na raz świece, na dwa rozrusznik) - oczywiscie kluczyk wciśnięty. W C-330 M jest trochę więcej czujników niż w C-330. Oprócz czujnika ciśnienia oleju i czujnika stop-u jest jeszcze czujnik ciśnienia powietrza (do tej czerwonej kontrolki z prawej strony obrotomierza na dole - ta górna pomarańczowa...
Wzbudzenie podpięte prawidłowo przez lampkę?
Odwrotnie ,na + z skrzynki bezpiecznikowej.P
Jako że nie mamy typu alternatora podam na oko: B- - minus na aku (powinien mieć także z obudowy) B+ - plus na aku W - kontrolka ładowania wejścia na wsówki - obrotomierz. Powinno wystarczyć podłączenie B+ i kontrolki ładowania. Mogę się jednak mylić, gdyż nie mam dokładniejszych danych.
Czarny przewód do kontrolki, styk z prawej zasilanie po zapłonie.P
30- plus aku 1- kontrolka ładowania 2- plus po stacyjce
Witam Spróbuj włączyć elektromagnes przez podanie prądu bezpośrednio z grubego kabla [ z akumulatora + ] na ten cienki przy elektromagnesie , pomijając stacyjkę . A piszę to ponieważ przydarzyło mi się że przycisk rozrusznika zbyt mało podawał prąd [ zgorzelina na stykach ] i rozrusznik nie działał , a przy sprawdzaniu kontrolką wszystko niby było OK...
Witam . Trochę mało ,jednak dotknij go przez żarówkę na masę ,czy będzie świecić .Jeżeli nie to dotknij delikatnie do tego grubego zasilającego rozrusznik .Czy w tej chwili coś nie działa? ,są światła ,działa stacyjka ,kontrolki.
Możesz połączyć obie kontroli ze sobą i do przerywacza - wtedy będą świeciły obie strzałki na raz. Możesz też wyprowadzić od każdego styku przełącznika kierunków osobny przewód i dać do każdej żarówki osobno - wtedy będzie migać kontrolka tylko z tej strony, z której jest włączony migacz.
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze kontrolka gasłaby natychmiast ale alternator pracowałby...
czy to normalne chyba nie ? Dodam że mija 5 sekund po odpaleniu zanim zgasnie kontrolka od cisnienia na ciepłym gasnie od razu
Zacznij od szczotek. Jak nie masz miernika.
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Przy rozgrzanym silniku świeci kontrolka, że nie ma smarowania
W większości przypadków zapalają się wszystkie kontrolki, w niektórych jeszcze chodzą wskazówki.
Kontrolka nie chce zgasnąć
Witam. Najprawdopodobniej źle podłączyłeś pływak. W pływaku masz 3 wyprowadzenia. Jeden to masa, drugi to wskaznik paliwa a trzeci to rezerwa. Masa jest wspólna dla obu pinów. Pomiedzy masą a pinem od rezerwy w położeniu minimalnym powinno byc zwarcie(zapalona kontrolka rezerwy).
u mnie po zmienieniu srubki bez dziury jest na zimnym 6 a na rozgrzanym przy zapaleniu kontrolki ladowania prawie 3 czy to dobrze???? pry 6oo obrotach 4
Mam pytanie, czy powodem nie gaśnięcia kontrolki ładowania w Ursusie 1012 TURBO może być alternator czy co??
W większości dwunastowoltowe sprzedają jako do żuka lub nysy. Mam chyba schemat instalacji od żuka jeśli jest taki na schemacie to będziemy wiedzieli jak jest podłączony. Fabrycznie to nigdy nie był montowany w żukach i nysach ten przerywacz. Normalne termobimetaliczne były jak do wszystkich polskich aut. Zresztą typowe podłączenie szeregowe pozwala...
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).
30/51 jest wspólny, do masy 85 do alternatora 87 do kontrolki
Kontrolka czerwona od smarowania oleju się świeci i wskazuje niskie ciśnienie anie wysokie jak piszesz bynajmniej ja tak miałem w c-360 . Na zimnym oleju - silniku było OK natomiast jak ciepły był to na manometrze było mniej i na wolnych obrotach . .
Sprawdź ten schemat
Przy jakich obrotach? I sprawdź czy jak odłączysz czujnik kontrolka dalej świeci.
Czasowe grzanie świec to fajne udogodnienie. Tylko trzeba skombinować przekaźnik czasowy od jakiegoś diesla. Zestaw wskaźników, który podałeś to chyba wszystko co trzeba, choć możesz dać kontrolkę świateł długich i taki bajer z mfa kontrolkę hamulca ręcznego (jeśli go masz). I może jeszcze wskaźnik poziomu paliwa?
Schemat jest raczej dobry miałem możliwość pobawić się chwilkę tym wspomaganiem u kumpla na jego scenicu bo akurat trochę go "rozbierał" działa po podłączeniu pinów głównego zasilania i modułu, chyba awaryjnie bo świeci się kontrolka ale działa
Wpinasz kontrolkę w jeden pin. Czy tylko ? Na schemacie masz diodę szeregowo z kontrolka do pin ,,L" . Pin ,,S" podłączony jest do klemy + akumulatora Uwzglednia to spadki napiecia na przewodzie alternator - akumulator i silnik (masa) klema (-).
W sumie ma to sens, dzięki. Jeszcze takie pytanie, jest jakiś sposób na ominięcie kontrolki? W sensie no D+
Można prosić o jakiegoś linka co konkretnie to jest, bo jak szukam przekaźnika świec żarowych to wyskakują mi takie kostki jak w skrzynce bezpieczników i jeszcze coś w deseń przekaźnika. Tak dla pewności, czytałem o tym i podobno w tym aucie grzanie jest uzależnione od temperatury silnika, czy to prawda i czy nie będzie to przeszkadzać w c 360 bo nei...
Na małych obrotach na zimnym silniku jest 4,5kg na ciepłym na małych obrotach jest 5, na wysokich obrtotach na zimnym silniku jest 6kg a na rozgrzanym 6,5kg. Alternator kupiłem w agromie ale to jest dokładnie ten sam: http://allegro.pl/alternator-ursus-c-360... tak po zapaleniu świateł kontrolka gaśnie
Ten włącznik włączasz na 3 razy 1- zapłon 2- świece ( z kontrolką ) 3 -rozruch.
kontrolka ursus kontrolka kluczyk ursus żarówka kontrolka ursus
palet maszyna indesit instrukcja pralka elizabeth sanyo
programowanie kluczyka peugeot poszukuję projektu
Jak odzyskać kod do radia Nissan Note - instrukcja Panasonic Viera Touch Pad - Nie Działają Przycisk Zasilania