Nie!!! Zetknij przewód z alternatora do masy. Lampka ma się wesoło zaświecić.
Prawidłowe napięcie ładowania powinno mieścić się w granicach 13,8 a 14,4 V. U Ciebie występuje znaczna odchyłka w napięciu ładowania - prawdopodobnie winny jest regulator ładowania. Nie masz możliwości podmienić regulatora na inny egzemplarz?
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
Podłącz woltomierz i zobacz czy jest ładowanie. Jak masz dobry akumulator to bez problemu dojedziesz te 10km. Ja na akumulatorze kupionym w Tesco ubiegłej zimy przejechałem 115km Mondeo. Po wjechaniu na plac i zgaszeniu auta już nie odpalił. Akumulator był wyczerpany do zera. Zobacz czy nie masz rdzy na konektorach wszystkie kable muszą być podłączone.
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Problemem jest to, że oxyduje śruba która wychodzi z aluniniowej płaszczyznu radiatora diod plusowych, nie ma dobrego kontaktu na styku łeb śruby->płaszczyzna radiatora.
Nowy pasek i prawidłowo napiąć, potem pomiar ładowania i pogadamy
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
Podobny i w starszym aucie ale jak ma pomóc... Nissan Almera, 1996, benzyna. Objaw: brak oznak życia kontrolki ładowania (żarówka sprawna, kontrolka nie świeci przy zgaszonym silniku). Po uruchomieniu silnika - brak ładowania (sprawdzane na klemach - brak jakiegokolwiek wzrostu napięcia). Po zwiększeniu obrotów do ok. 1500 obr/min - nagle ładowanie...
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Tak czy siak - proponuje zmierzyć prąd ładowania i się wyjaśni, jeśli akumulatory są nie za nowe i będą ładowane dużym prądem to alternator szybko je wykończy :(
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Ja bym postawił bardziej na szczotki tak jak wojtek. W moim polonezie (1,6 gli rok 97 ) po 120000 km miałem podobnie po pewnym czasie to juz mi się nawet kontrolka od ładowania świeciła. Wykręciłem szczotki i okazało się że są zjechane. Wymieniłem i dalej śmiga. Tylko że wymieniłem razem z regulatorem bo chyba od 96 roku to szczotki są razem z regulatorem...
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
Cześć! Pisze bo mam problem z ładowaniem w polonezie trucku 1,6 "98 rok. Po włączeniu zapłonu nie zaświeca się kontrolka ładowania. Spalona żarówka wykluczona. Po odpaleniu silnika nadal nie świeci. Auto nie ma wcale ładowania. Dziwne jest jeszcze to że ta kontrolka ładowania w ogóle się nie zaświeca. Mam taki regulator napięcia proszę o pomoc http://img208.imageshack.us/img208/9573/...
W starym i ile mnie pamięć nie myli jest płytka drukowana i trzy ośmiokonektorowe złącza. I tam nie ma żadnych technologii kosmicznych - wystarczy wyjąć żaróweczki, wziąć multimetr i pomierzyć - 30 min i schemat rozrysowany. Do wskażników typu paliwo, olej i temperatura dochodzą trzy styki: masa, zasilanie i sygnał. Do obrotomierza: zasilanie, masa,...
sprawdź masy przy tablicy rozdzielczej i jeszcze zobacz czy też tak sie nie dzieje jak kręcisz kierownicą, oraz przy tylnych lampach
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
Popieram Zbysława jeśli żarówka swieci słabo to jest rożnica potencjałów czyli uszkodzona dioda wzbudzania nawet przy dobrym ładowaniu
Nie przychodzi mi do głowy żadne racjonalne wytłumaczenie jak można miec problem z naprawą układu ładowania w polonezie.
W Polonezie Caro Plus wyłącza się ładowanie po około 3500 obrotach. Jeśli tą granicę nieznacznie przekroczę to po zmniejszeniu obrotów ładowanie się włącza. Natomiast, po dłuższej jeździe na 3500 - 4000 następuje jakby chwilowe wyłączenie silnika ("puknięcie"), i brak ładowania przez parę minut. Elektryk stwierdził, że ładowanie do granicy 3500 jest...
Regulator napięcia - nie szczotki....
więc ja mam podobne pytanko dlaczego gdy włanczam zapłon nie świeci sie kontrolka ładowania po uruchomieniu też nie nie świeci sie nawet gdy wypne kostke z alternatora ładowania niet?
Zadowolony to bym był gdyby usterka wystąpiła od razu po zamontowaniu:) a tak to znowu pół dnia na demontażu tego ustrojstwa. Zmieniłem alternator na mocniejszy bo na fabrycznym nie znał człowiek dnia ani godziny kiedy ładowania brakło.
Nie ma potrzeby, odepnij zielony kabelek i zobacz czy wtedy będzie ładowanie, jeżeli tak to zwarcie na wirniku, jeżeli nie to wirnik jest ok, wtedy WYKONAJ NA NOWO tej łacznik łaczący regulator z tym plastikowym zaciskiem alternatora.
Jak rozumiem jest poldek z elektryczną pompką paliwa? Miałem podobny problem - nie chciał palić na benzynie, na gazie odpalał. Pompa paliwa pracowała - ale jak się okazało, dawała zbyt małe ciśnienie paliwa. Najprościej sprawdzić czy paliwo dodchodzi - to zdjąć przewód doprowadzający paliwo do wtrysku - tak samo jak ciśnienie paliwa, przez trójnik do...
Widać..,w Stolicy juz nikt Polonezów nie naprawia.......... Dodano po 4 Większość na tym forum się ich wstydzi. A nie powinni bo sami jeździli tymi klamotami.Rzeczywistość jest jednak okrutna!
Witam Sprawdź jakie masz napięcie na tym grubym przewodzie ,jak również na tym zacisku do którego jest podłączona kontrolka ładowania,musi być identyczne.
wiec jak włanczam zapłon nie świeci sie lampka ładowania nie wiem co jest tego przyczyną?
Najtaniej wymień alternator.
No to sprawdź ten alternator, sprawdź układ ładowania, to prosta robota, i nie pisz że sie na tym nie znasz ni w ząb, bo to nie jest forum dla niekumatych.
Mam taki oto problem: posiadam poloneza przejścówkę od jakiegoś czasu podczas jazdy świeci się kontrolka ładowania. gdy obroty wzrastają świeci mocniej. Dodam, że diody w alternatorze zostały sprawdzone i został wymieniony regulator napięcia. Nie dało to żadnego rezultatu. Jeśli ktoś spotkał się z takim przypadkiem proszę o jakieś wskazówki :cry: Z...
a gdzie te diody sie znajduja w alternatorze i gdzie je mozna dokupić? Dodano po 2 a co maja zegary do ładowania? kupiłem juz takiego poloneza. tamten sam te zegary zakładał podobno!!!!!
Zaciski klem w Polonezie mają różne średnice, więc ciekawi mnie jak Ty je mogłeś pomylić ?
Coś tu nie gra jeżeli świeci pełną mocą to nie może ładować 13,9. Do sprawdzenia napięcie B+,D+ a może kontrolka zasilana D+ i masą.
Najlepiej tak powiedziec...dzieki za pomoc:)
Mógł sie uszkodzić.
Mostek prostowniczy.
Witam, jestem tu nowy i zarejestrowałem się tylko po to by założyć ten temat. Jak w temacie, jeżdżę Polonezem Atu Plus 1.6 GSI rocznik 2001 i mam w nim dość dziwną usterkę, którą wykryłem w sobotę. Mianowicie w tamtym tygodniu mechanik wymienił w Poldku całą listwę wtryskową i zalecił jeździć przez jakiś czas na benzynie wraz ze środkiem czyszczącym...
U kumpla robiłem coś podobnego i miał przytopione kable od góry skrzynki bezpieczników
moze byc spalona dioda w alternatorze sprawdz szczotki
Nie regulator a prostownik /diody/, możesz wymienić sam.P
masa przedniej lampy, na błotniku wewnętrznym
Witam, na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem bardzo początkujący, ale bardzo się staram :) Od pewnego czasu borykam się z problemem braku ładowania. Do tej pory udało się wymienić alternator (sam alternator regenerowany z wbudowanym regulatorem Magneti Marelli) i zmienić akumulator (z padniętego Kagera na Bosch 53Ah 450A). Muszę tu też zaznaczyć,...
Witam. Jezeli jest to Polonez z silnikiem Rover 1.4, nalezałoby sprawdzć wyjście połączenia prądowego, ta wersja Polonezów miała przewody prądowe łączone do alternatora za pomoca konektorów /a raczej powinno byc na kabeloczku, zwłaszcza ze jest na alternatorze odpowiednie wyjście/. Konektory przegrzewały się i korodowały, co zwiekszalo opór i częstym...
Polonez z silnikiem Rovera ma alternator produkcji Lucas (Magneti Marelli).Nie myl z Polskim Elmotem
Wiadomość do wszystkich użytkowników samochodów. Gdy po zapaleniu samochodu kontrolka ładowania zgaśnie nie świadczy to pełnym ładowaniu alternatora (to tyczy również prądnicy).W zależności od alternatora (np Polonez - ok1000 obr/min) początek ładowania następuje na troche wyższych obrotach niż obroty biegu jałowego (choć są wyjątki) np. gdy silnik...
tak jak napisał kolega , ladamaniac , to BYŁ warystor sprawdż napięcie ładowania
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Ja polecam Ci sprawdzić dwie proste do sprawdzenia rzeczy. Zakładam, że to moduł sterujący Abimex. Może auto z 1995? 1. Sprawdź napięcie ładowania akumulatora po podniesieniu obrotów. 2. Sprawdź, czy podczas pracy silnika, wężem powrotnym leci paliwo do baku (u mnie nie leciało - ciśnienie było zbyt niskie, by popchnąć membranę regulatora ciśnienia...
Połączenia zegarów FSO Polonez MR93 Nr pinu Kolor Prąd Opis Ozn schemat A1 - - - - A2 - - - - A3 P - zasilanie zestawu +12V (po włączeniu zapłonu) - A4 RZ - wskaźnik paliwa 76 A5 SK - kontrolka rezerwy 73 A6 N - kontrolka ładowania akumulatora 1 59 A7 CF - kontrolka ładowania akumulatora 2 - A8 F - zasilanie zegara +12V (stałe) 74 B1 BK - kontrolka...
A jak się w tym czasie zachowuje kontrolka ładowania ?
wmontować diodę w obwód lampki kontrolnej ładowania
Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Nie przyjacielu jest to alternator od FSO 125 lub Polonez Najpierw sprawdź te zardzewiałe śrubki na regulatorzę bo pod jedną jest masa regulatora potem wymień regulator i ne zapomni zerknąć na szczotki
Regulator napięcia lub kontrolka ładowania spalona.
Najlepsze wyjście to sprawdzić obwód kontrolki ładowani,przewód od kontrolki do masy i ma zaświecić.Zacznij od tego bo bez kontrolki ładowania nie będzie.
Posiadam alternator od poloneza zamontowany w ciągniku c 330 problem polega na tym, że alternator dobrze ładuje bez obciążenia 14,7 V a z włączonymi światłami 14,3 V a kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie tylko przygasa i cały czas lekko się żarzy .Co może być przyczyną że kontrolka nie gaśnie całkowicie ? Regulator napięcia jest nowy. Proszę o...
Nie chodzi o kontrolkę ładowania czasem ???
Witam. Mam problem z ładowaniem w moim samochodzie tj. Fiat Uno 1,4 oraz w samochodzie ojca tj. Polonez Caro Plus 1,6 GLi Może najpierw Fiat Uno. Regulator napięcia wymieniałem pół roku temu, gdyż w poprzednim skończył się szczotki. Problemy z ładowaniem występują od 2 miesięcy, a objawy są następujące: Napięcie bez świateł 14,3V. Z włączonymi światłami...
Mam problem z ładowaniem akumulatora w polonezie caro 1,6i. Problem jest taki iż po odpaleniu silnika wszystko jest ok ale po pewnym czasie pracy silnika zapala się kontrolka ładowania i moc łdowania spada ale nie całkiem bo coś tam trochę ładuje.Może coś się przegrzewa?Proszę o szybką pomoc.
Witam. Czy przy podłączaniu przewodu ładowania na rozrusznik ma zaiskrzyć (wyłączony silnik) . Alternator Polonez
polonez atu plus 1997 ciemno na tablicy brak kierunkowzkazów i ładowania .przekopałem cały dzień i brak pomysłu na naprawe
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Usterka zniknęła na rok, teraz znowu się pojawiła - więc to chyba nie jest wina tej śruby (dokręcona mocno). Dodatkowe objawy to: - po przekręceniu stacyjki nie zawsze od razu zapala się kontrolka ładowania akumulatora (czasem zapala się z opóźnieniem do kilku - kilkudziesięciu sekund). - w czasie jazdy...
Witam. Mam następujący problem: Jechałem tydzień temu i kontrolka ładowania zaczęła się żarzyć, po paru minutach zgasła i dwa dni był spokój. Po dwóch dniach kontrolka wyraźnie się zaświeciła i zgasła po kilku minutach. Niestety przedwczoraj zapaliła się na dobre i nie chce zgasnąć. Wyjąłem alternator rozebrałem go i sprawdziłem czy nie ma zwarć, sprawdziłem...
Brak ładowania tak sie objawia.
Znalazlem drugi alternator z własnym regulatorem, iskra 65a, d+ podlaczone pod akumulator, a b+ przez kontrolke pod stacyjke, kontrolka swieci, ładowania brak, co moze byc nie tak?
Sprawdziłem po podłączeniu akumulatora ładowanie, było poniżej 13V, jednak teraz już wiem, że trzeba zwiększyć obroty do ~ 3 tysięcy by wzbudzić alternator. Jutro sprawdzę jeszcze raz napięcie ładowania i napiszę.
[syntax=cpp-qt]Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie.[/syntax] Czy ja dobrze czytam? Zatem w jaki sposób wpływa na to którakolwiek dioda alternatora? [syntax=cpp]Ale gdy wkładam kluczyk od oleju sie świeci a od ładowania gaśnie. [/syntax] Chyba jednak należy szukać i wyciągać wnioski.
Panowie Koledzy, ratunku Problem: Rozładowanie akumulatora na odcinku 30km, jechała żona więc nie wiem dokładnie co się działo. Podmieniłem akumulator i pierwsze co zauważyłem to brak świecenia kontrolki ładowania akumulatora przy włączonym zapłonie. Kilka odpaleń i kontrolka zaczyna świecić, po odpaleniu nie gaśnie, dopiero po dodaniu gazu i wejściu...
W trakcie ładowania akumulatora nie występuje gazowanie.
Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
Zmierz napięcie ładowania na akumulatorze i alternatorze. I napisz ile wynosi...
hm z tego co pamiętam to nadlew jest z obu ale odpowietrznik tylko z jednej wychodzi więc się raczej nie zgubił . Jeśli nie zgubiłeś korka od celi to możesz olać bo wątpię by aż tak elektrolit gotował . Mieszasz pojęcia . nie rób nic jeśli nie zmierzysz napięcia ładowania bo to bez sensu .
Sprawdź czy nie ma prądu upływu przy zgaszonym silniku i wyłaczonych wszystkich odbiornikach.W tym celu odłącz klemę "+" od akumulatora i sprawdź amperomierzem prąd "jałowy"( dołącz "+" amperomierza do akumulatora, a "-" do klemy).Jeśli to nie pomoże to masz uszkodzony akumulator(nie trzyma) albo układ ładowania akumulatora. pozdrawiam
witam mam problem w polonezie 1.6 gsi 98r.otoz coś sie dzieje z ładowaniem gdy jade normalnie 2-4tys obrotow ładowanie nie świeci gdy jest na normalnych obrotach kontrolka ładowania jarzy a po właczeniu kierunków miga razem z nimi to samo ze stopem przy hamowaniu świeci bardziej co moze być przyczyna regulator?
Masz uszkodzony alternator ewentualnie. Kontrolka ładowania świeci się po przekręceniu kluczyka?
mam podobny problem jak hutnik. Chodzi mi o URSUSA mam w nim założony alternator od poloneza Caro z 96 roku regulator taki jak w maluchu. Kontrolka od ładowania przygasa ale nie gaśnie całkowicie niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Instalacja na pewno dobra bo po wpięciu innego kontrolka gaśnie i jest ładowanie. Więc wina leży po stronie alternatora...
Co do świateł zewnętrznych to może padać kontroler świateł. Polonez Plus nie ma osobnych przekaźników do świateł, wszystkim steruje ten układ. To taka biała kość w skrzynce bezpieczników, wygląda jak taki większy i wyższy przekaźnik. Była raz taka sytuacja iż w desce kontrolki ciemniały, a światła normalnie pracowały, i okazało się że to kontroler....
Pewnie mnie wyśmiejecie, ale z doświadczenia wiem, że w 1.6 GLI podobne cyrki się dzieją, gdy napięcie ładowania przekracza 17V, bo tak właśnie miałem :-)
A polonez lub maluch jaki ma prąd ładowania ? Dodano po 4 I czy takie alternatory maja regulatory ?
ładowanie czego? bo u mnie z ładowania to tylko może być akumulator ale to nie ta kontrolka ;)
Schemat jest dobry na 100%. Jest to scemat do alternatora dziewięciodoidowego np. Polonez z zewnętrznym regulatorem napięcia, zastosowanego w ciagniku lub widlaku. Nie wiem czy kolega "kierbedz4" pomylił go z sześciodiodowym- to gdzie przekaźnik lampki kontlolnej ładowania ? Jeśli nie mam racji to proszę mnie doszkolić.
Moim zdaniem nie ma jednoznacznej odpowiedzi (to bedzie TO) proponuje w tekiej sytuacji (po przejażdżce po deszczu) wypiąc kleme - właczyć w obwód miernik/amperomierz (powyłączać odbirniki / radio inne) i sprawdzić pobór prądu - powinien byc minimalny rzędu mA - jeśli bedzie większy to znaczy ze jest przyczyna w instalacji i trzeba ją sprawdzić - można...
sprawdż pasek klinowy napięcie ładowania .....masa przy silniczku wycieraczek ......programatory nie przyczyniają się do usterek jakie wymieniłeś
Polonez GSI MPI 1,6 rok 1998 : świeci sie Check Engine, kod czytany z błedów migowych to 49 , ( oczywiście pierwszy 12 - ale pomijam ) , wg kodów Nubiry : " wysoki poziom ładowania akumulatora " , były problemy z Hybryd H177 ( : po wymianie OK ), wycieraczki ( głupieją - trudno opisać raz pracują OK a raz "poluje" zeby zatrzymać w pkt zerowym) , szczególnie...
Też bym skupił się raz jeszcze na wirniku . Przepuść przez niego prąd 12 V ,sprawdź czy przyciąga blaszkę np ( brzeszczot piłki do metalu ) Toczenie pierścienia to kosmetyka która zapobiega biciu a co za tym idzie tętnieniu ładowania , małe bicie niwelują sprężynki szczotek . Toczę zawsze nożem ceramicznym do miedzi i mi nigdy nie obróciło pierścieni...
jakie jest napięcie na min przy wyłączonym zapłonie? jakie jest napięcie na nim przy uruchmoinym silniku? normałnie Ladowanie powinno być około 14V, podaje się że 14,4V to max napięcie ładowania alternatora jeśli padła cela to napięcie na min przy wyłączonym zapłonie będzie o około 2V(takie jest napięcie na jednej celi) niższe niż normalne (normalne...
problem może być w tych przypadkowych częściach. Nalezy wiąć po uwage fakt, ze były róznice w stojanie i wirniku. Różnica niebagatelna-dwie średnice wirników, a tym samym dwie srednice wewnętrzne stojana.(42 i 55A) Jakkolwiek nie da się załozyc 'wąskiego" strojana na szerszy wirnik, to sytuacja odwrotna jest możliwa, ale ładowania nie będzie-za duża...
Witaj. Ja to myśle, że ty byś chciał aby dokładnie ci pokazać to i to jest uszkodzone. Ale tak to nie da rady . Wcześniej miałeś napisane aby sprawdzić bezpieczniki i przekaźniki w obwodzie sterowania silnika, nie napisałeś czy to sprawdziłeś. Może czas wziąść w rękę schemat i miernik. Napisz czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać cyknięcie...
Zdjęcie by wiele pomogło, ew zakup alternatora od poloneza czy fiata to wydatek ok 50zł. Rozumiem że fiat i polonez mają regulator w alternatorze?Jakie jest zagrożenie jeżdżącz z napięciem ładowania 15.3V?
Klika uwag praktycznych 1. Napięcie ładowania akumulatora zależy od temperatury sposobu użytkowania akumulatora. W temperaturze pokojowej akumulatory instalacji alarmowych ładuje się napięciem 13,8 V ten sam akumulator w samochodzie wymaga napięcia w granicach 14,4 a nowe źródła (po wprowadzeniu obowiązkowej jazdy na światłach) podają nawet 14,6 V 2....
witam w starszych modelach był potencjometr do regulacji oświetlenia tablicy w "nowszych " nie mogę tego wypatrzyć , jest taki rezystor na pewno bo: 1 sprawny akumulator ( nowy) 2 właściwe napięcie ładowania więc nie ma możliwości przygasania żarówek. Spróbuje rozebrać jakąś deskę na szrocie dam znać o ile coś znajdę ps mam podobną sytuacje w większym...
Wracając do tematu bo problem z poldkiem jeszcze nadal do końca nie rozwiązany. Kontrolka (kłódeczka) nadal się zaświeci od czasu do czasu, natomioast problem z alternatorem istnieje trochę inny bo po wymianie na nowiutki alternator zaczęła lekko żażyć się kontrolka ładowania pomimo prawidłowego ładowania mierzonego na zaciskach akumulatora i tu nasuwa...
Najprostszym rozwiązaniem będzie zamontowanie alternatora A-124 od FSO Polonez i regulatora napięcia RA2/12V DE. Podoła twojemu sprzętowi grającemu i aku naładuje.
Regulator napięcia lub mostek prostowniczy? A może są jakieś różnice w napięciach ładowania akku? Ostatecznie można dodać elektrolit koło samego ustroju wskazówki, ale to ostatnia decha ratunku. pzdr
Jeśli to abimex to czujnik temperatury silnika ( ten dla komputera) znajduje się na kolektorze dolotowym w okolicy 4 cylindra, ale raczej to będzie silnik krokowy ( wd 40 plus szmatka załatwi sprawę) , lub uszkodzony regulator napięcia ( napięcie ładowania powyżej 14,4 v ) Dodano po 10 panie DWDM to zapewne byli naciągacze , jeśli to był wtrysk abimex...
Mój też nie chciał gasnąć jak go kupiłem. Pomogła wymiana wszystkich poprzepalanych żarówek podświetlających pokrętła, zapalniczkę i inne takie w kokpicie. U mnie było dużo przepalonych, nić właściwie więcej nie robiłem. Problem dobrze znany i opisywany na elektrodzie, zapuść wyszukiwarkę a na pewno znajdziesz. Polega to podobno na specyficznym zasilaniu...
Po wyjęciu kluczyków świeci się tylko kontrolka ciśnienia oleju i ładowania . To by miało sens ale czy mogło by spowodować, że bez kluczyka mogę włączać wycieraczki,migacze itp...? Jakieś przebicie - to możliwe. Tylko czy gdyby mostek prostowniczy byłby uszkodzony to czy kontrolka ładowania nie powinna się świecić również podczas jazdy, w końcu nie...
Co do przydatno ści twojego aukumulatora to można powiedzeieć że nadaje się do wymiany. Odno snie ładowania jest zasada że zkumulatory ładuje się prądem nie większym niż 10% "mocy" np. 45 Ah prąd ładowania nie większy niż 4,5 A itd. W czasie ładowania powinny być otwarte lub lekko odkręcone (jeżeli nie jest to akumulator bezobsługowy) korki w ceu odprowadzenie...
Bosch, jak w temacie. Napięcie ładowania ok, niedawno robiłem alternator i wszystko było ok, więc sądzę ze teraz tez jest, ale jutro zmierzę. Instalka do gazu jest z emulatortem sondy, bez komputera.
polonez ładowania wskaźnika ładowania polonez kontrolka ładowania polonez
ekspres bosch wyczyść zaparzacz licznik stanął uszkodzenia zasilacza laptopa
urmet cyfral dobry serwis streeming
Hitachi TV Firmware: Model-Specific Updates, Vestel/Hisense/Tempo Regions, Safe Download Guide Saeco Incanto De Luxe – para zamiast gorącej wody, przyczyny i naprawa