Nie świeci się czasem kontrolka ładowania??
sprawdź ciągłość przewodu od kontrolki ładowania aż do samego zacisku na alternatorze bo na pewno gdzieś nie łączy i stąd taki objaw, i niepotrzebnie inwestowałeś w altka i aku bo nie tam problem. daj auto na zapłon i obserwuj kontrolke czy nie zapali się ruszając kostkami na wiązkach.
Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
mostek do wymiany
Ubita dioda w alternatorze
Regulator ,mostek ,oryginał?
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Gwarantuję że diody regulator nie reguluje masy a popaliło by ci się w tym momęcie wszystko. Jest to już spawdzone w wielu oplach. POZDRAWIAM
,,formant" No tak faktycznie no ale przy okazji i tak niech zajrzy do tego alternatora jak już się za to weźmie.
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
Tak ,w alternatorze,w okablowaniu, w niechlujnie wykonanej robocie.
Masz do wymiany mostek prostowniczy.Notoryczna usterka w tych Delco-Remy.
Witam. Mam problem z astra J 1.7 diesel auto z 2011roku. Po odpaleniu ładowanie jest w granicach 14.8 v , ale po około minucie spada stopniowo do 12.5v. Kupiłem drugi alternator i nic się nie zmieniło, problem nadal występuje. Gdzie szukać przyczyny. Kontrolka ładowania nie zapala się.
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Mostek do wymiany, na bank.
Zaczołbym od sprawdzenia wartości napięcia (prawidłowe ładowanie).
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Witam Sprawdź bezpieczniki. Kontrolka świeci dlatego, że ma napięcie z alternatora a brakuje tego po stacyjce. Pozdrawiam
Jutro wytestuje ale po części już Ci mogę odpowiedzieć że alternator zacznie ładować a ECU nie zaświeci żarówki i kontrolka nie zgaśnie od ładowania.
Tak, przekaźnik jest w prawym słupku. Czyli jak puszczę tak przewód będzie poprawnie? Wydawało mi sięze to idzie od alternatora do kontrolki i własnie alternator gasi kontrolkę ładowania...
A gdzie mierzysz to napięcie? Na alternatorze czy na akumulatorze? Jeżeli na akumulatorze to bład pomiaru. nie Jeżeli napięcie by faktycznie spadło poniżej powiedzmy 8V to silnik by zgasł. Penwie miernikiem nie dotykałeś albo miernik lipny. Zmierz w chwili kiedy się kontrolka świeci.
Pomijając temat kontrolek sprawdż miernikiem czy ładuje.
Nie wiem jak jest w innych samochodach, ale w moim FSO-150 żarzenie kontrolki ładowania zlikwidowała wymiana kostki w stacyjce. Słaby styk w kostce i przy dużym obciązeniu prądowym był na nim na tyle duży spadek napięcia, że powodowało to żarzenie kontrolki ładowania.
Decybel, mostek to os razu pali sie kontrolka. I wspomagania niet...
Brak plusa na zegarach, do sprawdzenia na początek bezpiecznik nr 7.
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Miernik masz sprawny? Co z kontrolką ładowania?
Astra 1.6 16v benzyna.
Masz na alternatorze dwa piny ,L i DFM. L t kontrolka a DFM to sygnał do komputera o aktualnym obciążeniu
Tzn że pracuje na dwie fazy i prawdopodobnie jest uszkodzona dioda od wzbudzenia, podaj jeszcze jakie masz napięcie na kontrolce na alternatorze.P
czarny plus za stacyjką niebiesko-biały to kontrolka ładowania brązowo-biały to diagnoza
Może tak zamiast w ciemno wymieniać alternator, zacząć od początku? Ładowanie, wiązka, masy...?
Sprawdź masę w tylnych lampach. Kiepska masa powoduje, że po naciśnięciu stopu prąd "płynie" z braku masy przez kontrolki (ładowania, kierunków).
Jest ładowanie a kontrolka świeci dlaczego tak jest?
kontrolka zarzy sie podczas jazdy
do sprawdzenia ładowanie
to sprawdz ładowanie...bez obciążenie i z obciążeniem(wł wszystkie odbiorniki włącznie światła),nie raz może się palić kontrolka a ładowanie może być
Zwykły startuje na stole z kontrolki . Po odłaczeniu jej ciągle działa. F L po odłączeniu jej przestaje ładować tyle z praktyki.
Więc... Połączyłem kostkę L z alternatora z L na wtyczce i zrobiłem Mostek. Jak jest mostek to zanim odpalę auto kontrolka ładowania nie świeci. Połączyłeś nie te przewody co trzeba.P
a kontrolka od ładowania gaśnie?
witam forumowiczów Mam podobny problem z kontrolką ładowania. Jakiś czas temu żarzyła się przy włączonym silniku,a przy wzroście obrotów świeciła coraz jaśniej. Aż wreszcie przestała gasnąć. Świeciła się od włączenia zapłonu. Na aku było zbyt wysokie napięcie, więc zdiagnozowano regulator i mostek. Wymieniłem oba i na teście pod obciążeniem wszystko...
Może dwie usterki,jakie masz ładowanie?
Wg.tego modelu napięcie na klemach akumulatora przy silniku pracującym na wolnych obrotach powinno wynosić 13,8-14,4v po zgaśnieciu kontrolki ładowania.
A sprawdziles przekaznik ladowania ?? znajduje sie on pod oslona plastykowa na slupku przednich drzwi w okolicach nog pasazera po prawej stronie. On zalacza kontrolke ladowania i ladowanie.
Było tryliardy razy, kiedy się nauczycie korzystać z wyszukiwarki? Uszkodzona dioda plusowa w mostku prostowniczym.
Niemacy tak robią już ze 30lat:D Raczej diody masz spalone. nNie stawiałbym od razu na regler. Pewno spaliła się także kontrolka ładowania.
Nie kombinuj ze starymi kablami.Kup w sklepie linkę o przekroju 8mm2 ok. 8 zł za metr , końcówki oczkowe i zlutuj je porządnie.Połącz alternator z akumulatorem.Masa alternatora-najlepiej miedzy śrubą amortyzatora a obudową alternatora.Poprawa prądu ładowania gwarantowana.
Mam problem z ładowaniem , mam alternator bosha i na wyjściu powinno być 14V a mam 13,2v co moze być tego przyczyną ? Czy jest wadliwy regulator napięcia ? i nie wiem jak sprawdzić regulator :(
Witam Ostatnio zakupiłem akumulator nowy podłączyłem wszystko. Zapaliłem go. Jechałem ok. 3 godziny. Dojechałem do domu i zgasł. Podłączyłem go do prostownika i ładowałem do końca. Nazajutrz sytuacja się powtórzyła. Co jest nie tak? Proszę o pomoc Tak na chłopski rozum - nie ma ładowania akumulatora w trakcie jazdy. Czy kontrolka ładowanie świeci się...
no wszystko fajnie tylko gdzie w aucie szukać tego przekaźnika kontrolki ładowania?? jak ktoś wie to niech pomoże...
alternator hitachi wymieniłemna nowy zamiennik ładowanie jest ok tylko teraz cały czas świeci sę kontrolka od ładowania. co moze być przyczyną prosze o pomoc
Ładowanie 14-9-15V to zdecydowanie za dużo, Skończysz akumulator.
mostek
Zmierz ładowanie.
Kolega viper555 ma całkowitą racje, występuje różnica napięć i dlatego kontrolka żaży.
Jak przygazujesz lub zapalisz światła to też mierzyłeś jakie jest ładowanie?
Podłączam wszystko tak jak trzeba (pod ladowanie). Witam. Podłaczasz pod kontrolkę ładowania ale od strony plus 12 V, a musisz podłączyć od strony wzbudzenia. Rysunek wszystko wyjaśnia.
Posprawdzaj wszystkie przewody pod maską czy nie jest żaden urwany. Ja ostatnio miałem przypadek z oberwanym przewodem od masy alternatora, auto odpaliło ale nie było ładowania i zaraz zgasło. Kontrolek po zapłonie również nie było. Poczyść połączenia i nasmaruj wazeliną techniczną dla zabezpieczenia.
Wyrywasz alternator ,mostek z regulatorem kpl. zestaw i simmering plus oring,pompy. Za ok 250zł-300zł przeważnie masz zrobione w warsztacie. Bez kanału ,podnośnika nie podchodz do roboty.
tak, działa, a co to oznacza?
Witam, w moim Oplu Astrze świeci sie kontrolka ładowania mimo że alternator ładuje. Prąd ładowania wynosi 13,9 i jest taki sam mierzac na alternatorze jak i na klemach. Kontrolka żarzy się mocniej po dodaniu gazu . Czasem całkiem zgaśnie i jest zazwyczaj ok, dopoki nie wlącze kolejnego odbiornika energii np. kierunku. Wymienilem regulator napięcia wraz...
Wszystko przez ten blaszak, pod niebem by zakręcił :-) A tak a poważnie, najpierw sprawdź akumulator. Czy rano, przed ładowanie, miałeś normalnie świecące lampki na desce rozdzielczej (pierwsza pozycja kluczyka)?
a czy czasem nie masz juz starego akumulatora ?? gdyz jak bedzie mial popsute cele moze ci skopac alternator i robic takie psikusy. wymien akus i sprawdz ładowanie miernikiem na nowo :) pozdro
Na słupku pasażera jest przekaźnik od kontrolki, na pewno spalony.P
Powodem może być jedna z diód w alternatorze. Ja tak miałem w starej Astrze że kontrolka ładowania się "bździła" (nie gasła całkowicie) i winna okazała się jedna dioda w mostku prostowniczym alternatora.
Witam, z góry dziękuję za podpowiedzi. Problem polega na tym, że po włączeniu zapłonu zapala się tylko kontrolka świateł długich auto nie reaguje włączają się światła postojowe i kierunkowskazy, po wyłączeniu zapłonu światła nie gasną kontrolka długich dalej świeci i żarzy się kontrolka ładowania.
Podaj jeszcze jakie masz napięcie przy wyłączonym silniku z obciążeniem i bez oraz jak zachowuje się kontrolka od ładowania ?
Czy na początku jak silnik jest zimny pali się kontrolka ładowania po przekręceniu zapłonu? I to samo pytanie jak już jest gorący i nie ładuje. Czy po przekręceniu zapłonu kontrolka świeci?
Czy zaciski B i D alternatora są dostępne bez żadnego rozbierania/rozkręcania? Dzisiaj nic nie będę rozkręcał. Dodano po 3 Kiedy włączę światła postojowe lub drogowe to też zmienia sie jasność świecenia kontrolki ładowania aku.
Warto sprawdzić połączenie obudowy alternatora z masą silnika.
napewno dioda,
Stabilizator raczej nie jest od kontrolek?!
Witam. Mam Opla Astrę f 1,7td isuzu i mam problem z ładowaniem. Mam zakupiony nowy alternator, akumulator oraz przekaźnik i nie ładuje mi ciągle. Nawet już rozrusznik był w naprawie. Już brak mi sil na ten samochód bo nie wiem co może być. Może ktoś pomoże? Dodam, że kontrolka ładowania gaśnie.
Witam. Wczoraj pisałem o problemach z astrą, że za pierwszym razem odpala, a po zgaszeniu już nie chce ponownie. Mierzyłem napięcie przy włączonym silniku i jest ok 9V, i spada.. (bez żadnego obciążenia, sam działający silnik) A przy wyłączonym silniku jest ok 11,7V. Patrzyłem jak ktoś odpowiadał, wszystkie kabelki od alternatora są ok. No i nie świeci...
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
Uporać się z ładowaniem trzeba
Nie ma ładowania ECU odłącza pompę.
Nowe regulatory napięcia (nowe alternatory )wymagają niekiedy inicjacji bezpośrednio napięciem z akumulatora - większym prądem niż przepływa przez żarówkę kontrolki ładowania. Pozdrawiam
Być może przekaźnik się "przykleił" odłącz akumulator na początek i sprawdź przekaźniki jeżeli jesteś pewien co do stacyjki.
Ładowanie w mojej Astrze 1,7 TD mierzone na akumulatorze wynosi 12,6 V. Kontrolka ładowania gaśnie odrazu po uruchomieniu silnika. Dodam, że wykonane jest dodatkowe masowanie alternatora. Usterka najprawdopodobnie wystąpiła po wizycie u mechanika który zmieniał uszczelkę pod głowicą. W czym może być problem?
11 pin sterownika świecami ---<|---- żółty z paskiem przekaźnika ładowania(cewka przekaźnika)
Jak na 13,5 v to troszkę za małe to ładowanie. Dodano po 2 Na prawym słupku drzwi przednich.
Kolego na temat alternatora Hitachi jest już tu napisane chyba wszystko więc alternator wyciągać i najczęstszą przyczyną jest uszkodzony prostownik i gnijący stojan a regulator to rzadkość ale wymienia się zaraz profilaktycznie ,na dodatek jest spalony przekaźnik K-79 i tyle.P
Które kontrolki się świecą? W przypadku zwarcia diody alternatora przyłączonej do + , przy wyłączonym zapłonie pali się kontrolka ładowania. Istnieje realne zagrożenie całkowitego rozładowania akumulatora.
Ale jakby to był alternator to chyba świeciłaby się kontrolka na desce hmm? No i nie byłoby ładowania, a ładowanie jest.
Możliwe że akumulator jest do wymiany .w nissanie miałem tak że gdy akumulator był niedoładowany to po wyjęciu kluczyka świeciła lampka ładowania
Witam wszystkich w mojej asterce. Błąd czujnika położenia wału wywalało przy słabym ładowaniu, choć kontrolka ładowania gasła. Po umyciu regulatora ładowania problem zniknął i błędu czujnika położenia wału nie ma.
Wymienić albo naprawić alternator, a wspomaganie wróci samoistnie:D.
Problem rozwiazany :) Tak jak mowiłem, przełozyłem koła pasowe miedzy alternatorami i ładowanie na alternatorze wynosi 14,45V na akumulatorze 14.4V na biegu jałowym bez obciążenia, po obciązeniu (właczenie swiateł i nawiewów oraz radia 14.2V) Wrzuce poradnik do internetu tak dla innych na przyszłość jak łatwo można podłaczyc alternator z inna wtyczką...
Dobra, a teraz do rzeczy- jak się zachowuje wspomaganie? Działa, przerywa, kierownica jest twarda do czasu aż nie przygazujesz? Pytam nie nie kozery, bo działanie wspomagania w tym modelu zależne jest od tego, jak się zachowuje lampka ładowania.
diody wzbudzenia.
czy działa kontrolka ładowania.....?(tzn czy gaśnie)
Kwoku, kabel czujnika w F idzie tym samym fragmentem instalacji co kontrolka ładowania. Czujnik jest zaraz pod alternatorem.
szczotki są nowe, włożyłem alternator od kolegi i jest to samo, nic nie ładuje
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Brak ładowania z alternatora, gaśnie kontrolka ładowania przy zapalaniu. olel chyba nie znasz tego alternatora.P
Bezpiecznik ci strzelił .
14,1-14,3V
Ładowanie sprawdzić.
aster świecić kontrolka ładować kontrolka ładować żarzyć aster aster ładować
czyszczenie pralki candy blokada radio blaupunkt archer logowanie
amortyzatory stukają regulacja prądu ładowania
Renault Laguna 3 2.0 16V 140KM 2008 – liczba cewek zapłonowych, typ COP, M4R Chińskie prądnice trójfazowe – brak przewodu neutralnego, układ gwiazda/trójkąt, 230V/400V