1.9 dci czy 1.9 dti bo to roznica,dci nie ma czujnika polozenia iglicy to uklad comon rail
Były straszne p rzedmuchy, zrobiona Góra silnika( głowica pierścienie, problem znikł
A płynu chłodzącego Ci nie ubywa?
Witam. Dla mnie to wyglada na jakiś może problem mechaniczny na 3 cylindrze.Jak masz możliwość sprawdziłbym ciśnienie spreżania,może nie ma kompresji-biały dym.Wyjąłbym uszkodzony wtrysk i go obejrzał,czy nie ma uszkodzeń mechanicznych końcówki-może coś lata w cylindrze i go uszkadza.Dziwnie też brzmi poprzednie uszkodzenie-gniazdo,co go spowodowało?Wytopione,połamane?I...
Witam wszystkich, jak w temacie mam problemy z moim Renault Trafic 2003 1.9 dCi 401000 tysięcy kilometrów przebiegu tj. zaczęło się to nagle od dodaniu gazu na postoju wszystko ok ale przy 2500 tysiącach obrotów auto dusi się i intensywnie kopci na niebiesko tak przez około 5 sekund po tym elegancko bez żadnego dymka wkręci się do maksymalnych obrotów....
Witam. Mam problem z nowo zakupionym Renault Trafic. Samochód z 2010r. Otóż na zimnym silniku bardzo mocno kopci na biało a nawet dzisiaj odkryłem po dłuższym postoju że kopci na niebiesko. Dzieje się to tylko na zimnym silniku, kiedy samochód się rozgrzeje wszystko jest ok nic nie kopci. Przy kopceniu jest bardzo nieprzyjemny zapach starego ropniaka....
Witam. Problem z Trafikiem polega na tym, że kopci na niebiesko poczas odpalania (gdy auto postoi nockę), kopcenie jest tak przy temperaturach poniżej 8-9 stopni. Wymieniłem świece żarowe na oryginalne wraz z przekaźnikiem, przewód z zaworem zwrotnym do obudowy filtra paliwa, zawór na wytryskach, kompletny rozrząd. Auto pochodzi 30 sekund i nawet podczas...
witam. mam megane 1.6 8v 98 rok i problem jest taki ze kopci na niebiesko ale dopiero jak sie po kilku kilometrach rozgrzeje . jak jest zimny z rana nie kopci. oleju ubywa tak pol litra na 1000 km, czy wina beda gumnki na zaworach czy pierscienie, cisnienie sprezania ma tak ok 8-10 atm,
...paliwo jakie stosuje to najczęściej opal:) może to jest przyczyna? Pomocy To może być jedna z najważniejszych przyczyn takiego stanu rzeczy. Z własnego doświadczenia eksploatowania diesla czy to był VW, czy Renault, Escort MK5, na paliwie typu "opał" lub "made in import z Ukrainy" samochody, tak jak piszesz się zachowywały. O ile w Eskorcie pomogła...
Zaworow juz nie slychac, kostka od jednego wtryskiwacza nie łączyła do konca i chodził wtryskiwacz ale nie tak jak powinien, dlatego bylo słychac strasznie zawory, bardzo kopcil na czarno. Kwestia zaworów juz wyjasniona, jeszcze został problem z dymieniem, juz nie kopci az tak bardzo ale kopci... Dodano po 1 na kompie pokazuje zawór EGR, tylko teraz...
Witam gdy jest zimny silnik to mi kopci na niebiesko i nie chodzi równomiernie tylko skacze na obrotach czym to jest spowodowane? Moim zdanie to uszczelniacze na zaworach
Usterka była już przed wymiana świec i kabli (dałem 60 zł za ich komplet) W momencie przyduszenia samochód nie zadymi bo wtedy dostaje takiej jakby czkawki, ale swoją droga to auto zżera mi olej i ogólnie delikatnie kopci czyli na niebiesko
Witam, ma problem z w/w autkiem mianowicie brak mocy, czasami kopci na jałowych obrotach na niebiesko biało. -wymienione końcówki wtrysków z przekładkami -wymieniona pompa wstępna zębata , najpierw na zamiennik a później na używana z drugiego sprawnego auta w którym ciśnienie na filtrach było 3.8 bar a po przełożeniu pokazuje ciśnienie 1 bar na filtrach,...
To jak osiągnie te 90 stopni to problem znika czy jak ? Tak, problem znika całkowicie. Po odpaleniu przez około minutę jest ok, potem trzy gary i zagrzany do 90 stopni znów działa prawidłowo Dodano po 4 Zapomniałem dodać że samochód nie kopci ani na czarno ani na niebiesko Dodano po 1
Witam Nie ubywa ci płynu chłodzącego jeśli tak to masz silnik do roboty. Jeśli auto kopci na niebiesko zjada olej jeśli na biało płyn chłodzący problemy z rozruchem mogą właśnie być spowodowane wodą w cylindrach.
Witam. Posiadam Carismę z 2000 roku z silnikiem Renault 1,9 TD. Jestem z niej bardzo zadowolony ale mam jeden problem. Rano gdy odpalam (bez problemu) kopci mi na niebiesko na biegu jałowym oraz podczas jazdy i skaczą obroty od 400 do 900. Jak się rozgrzeje to nie ma dymu tylko nieznacznie skaczą obroty 600-800. Olej w porządku - nie bierze, płyn w...
Wymieniłem przewód paliwowy od filtra do pompy wtryskowej teraz jest lepiej już tak nie kopci ,tylko martwi mnie jeszcze to że jak przytrzymam gaz około 3tys.obrotów na biegu jałowym to ma takie momenty że puści kopułę dymu zazwyczaj na niebiesko i potem znowu jest oki.
Witam wszystkich dalej mam problem warsztat autoryzowany nie może dalej zlokalizować problemu a mianowicie rozrząd sprawdzony , ciśnienie na tłokach w granicach 29 bar,wtryski sprawdzone wymienione , ciśnienie na listwie sprawdzone ,czujniki sprawdzone, pompa wysokiego ciśnienia sprawdzona, synchronizacja z czujnikami sprawdzona, komputer nie ma błędów...
Hmnnn chodzi taki mit że samochody z włoch nie mają grama rdzy na karoserii ale prawie każdy ma już wymęczony silnik (wyskoka temperatura, ruch miejski). Być może chociaż ja osobiście kupiłem na firme autko z Rzymu i silnik pracuje bez zarzutów. Gdyby rozrząd był żle złożony to silnik nie pracował by jak należy, choć możliwe że akurat to wina rozrządu....
Może być tak, że olej w turbinie "ustoi" się za zgaszonym silniku i jak odpalasz wtedy jest przepalany i kopci przy rozruchu.
9 litrów w zimie w sumie nic dziwnego. Nie kopci na niebiesko?
Czyli auto nie było na diagnostyce ! Zrób porządną diagnozę na serwisie wg schematu poszukiwań usterek dla takiego dymu. Należy też wykluczyć błędny kat wtrysku wartości czujników, etc. i "fizyczną" kompresję.
Witam. Czy może mi ktoś podpowiedzieć, co jest, że auto ciężko odpala. Wtryski po regeneracji, pompą też i czujniki na listwie. Z góry dziękuję Dodano po 1 Dodam, że po odpaleniu trochę szadkuje przez ok. 10 sekund, a potem jest ok, nie kopci ani na czarno, ani na niebiesko.
Zapowietrza się układ paliwowy. Dziwne że możesz go rano uruchomić. Temperatura to prawdopodnie uszkodzony czujnik, bądż przerwa w obwodzie. Tam zdaje się były czujniki pozytywowe.
Witam, proszę o pomoc mianowicie mam Kangoo 1.4 z 99 r. silnik na wolnych obrotach pracuje normalnie, ale po dodaniu gazu zaczyna sie cały trząść rzuca nim i kopci na szaro-niebiesko. Z góry dziękuje.
w volvo i carismie jest dokładnie ten sam silnik z renault.
Olej by kopcił na niebiesko lub biało a tu jest czarny dym tylko na zimnym silniku, na cieplym do odcinki na każdym biegu nie puści czarnego dymu nic.
siwo i niebiesko ?, lepiej obejrzyj tą turbine, sterowanie zaworem upustowym oraz połączenia.
Jeżeli kopci na czarno to stawiam na EGR jeżeli na niebiesko(siwo) i tylko z rana zanim silnik się rozgrzeje to wtryski lub uszkodzona świeca żarowa .
Zawory były wporządku, bez przecieków. Wymienione uszczelniacze zaworów, uszczelki, pierścienie i silnik przestał kopcić. Dziękuje wszystkim za porady i pomoc.
Tu jest podobnie, ale nie wiem, czy dokładnie to samo. Gdyż, mój na wolnych obrotach i przy zapalaniu nie kopci.. Dymienie zaczyna się tylko i wyłącznie po przegazowaniu. Pozdrawiam.
Mam pytanko, od jakiegoś czasu rosło mi spalanie i pojawiało się kopcenie (niebiesko-białe) przy podjeżdżaniu na górki, potem to już nawet i z lekko załadowaną naczepą. Były błędy mechaniczne fmi 10 od 2 pompowtrysków, więc oddałem je do sprawdzenia i w konsekwencji regeneracji. Potem oczywiście ustawienie zaworów itp. Po regeneracji błędy od wtrysków...
Podejrzewałbym rozszczelnienie pompy wtryskowej- "samo zapowietrzanie". Efekt wtedy jest identyczny. W oczy niesamowicie szczypie, samochód szarpie wraz ze wzrostem obciążenie, kopci jak opisałeś. Powinno być lepiej po nagrzaniu silnika a dokładnie pompy paliwa. Na próbę można zamontować jakąkolwiek bańkę z paliwem z tym że wyżej jak pompa paliwa-wtryskowa....
disel kopci na czarno i szarpie silnikiem po odpaleniu Szarpanie to tak, ale od świec zazwyczaj jest niebieski lub biały dym. Ja bym się zainteresował wtryskami, ciśnieniem paliwa i EGR. Na komputerze był?
Mam problem z Renault Espace III 2.2 dci, auto gaśnie pod pełnym obciążeniem. Na pierwszym biegu nie gaśnie, gaśnie na pozostałych jak dodam gazu do oporu, na różnych biegach przy różnych obrotach silnika. Jeśli przyśpieszam stopniowo to auto będzie się rozpędzało do wysokich prędkości. W aucie zregenerowane są wtryski - lały. Zawór regulacji ciśnienia...
Dziękuję za odpowiedź. Problem został rozwiązany... powodem było zacięcie się klapki hamulca górskiego, moc jest :D ale teraz bardziej kopci na czarno, sprawdzałem wtryski (pompiarz powiedział że są dobre lecz końcówki są takie jak by były przegrzane i końcówki wtrysków są niebieskie) i teraz mam pytanie Dlaczego kopci na czarno?? Pozdrawiam Ps. zrobiłem...
Witam ...uszkodzenie turbiny może być dwojakie albo nieszczelność po stronie olejowej ...i mamy znaczny ubytek oleju w silniku i dymek z tyłu niebieski..Albo zły stosunek powietrza doładowania do wtryskiwanego paliwa i mamy dymek z tyłu czarny..Oczywiście w drugim przypadku przyczyn może być co najmniej parę
Ogólnie wygląda to tak, kupiłem auto od handlarza, kopcił na niebiesko po przekroczeniu 1800 obrotów. Zajrzałem do chłodniczki EGR, żeby mieć dojście, zdjąłem Aku i obudowę. Gdy zdjąłem chłodniczkę, zauważyłem, że dolot powietrza, ta część aluminiowa, jest zawalona nagarem. Została zdjęta do czynienia, z automatu poszła chłodnica intercoolera do czynienia,...
Turbina wróciła 2 miechy temu z regeneracji więc raczej to nie turbina, Dlaczego nie turbina ? miałem przypadek że turbina padła po 2 tygodniach od regeneracji - wszystko zależy od tego kto i jak ją zrobił. Najlepiej tak jak w postach powyżej podepnij auto pod Clip-a i sprawdź parametry. Przepalany olej to jak dobrze pamiętam ma niebieski kolor, szary...
dzisiaj po prawie połowie roku postanowiłem zajrzeć do Mastera. Ale najpierw sprawdziłem bagnet - zero oleju, więc tak jak kilka miesięcy temu dolałem 2 L (myslalem ze olej wykapal w tym czasie ) i odpaliłem - zapalił od razu, a potem zaczynał sporo kopcić na niebiesko. Przekulałem go kilka minut, aż przyszli sąsiedzi, że coś się pali. Odpaliłem ponownie...
Hej mam pytanie w sprawie renault megane 1 lift 1.9 dci . Ostatnio odczuwam brak przyśpieszenia chodź turbine słychać. Czy mogą być zapchane jakieś przewody ? I czy da się jakoś je wyczyścić ? Nie które osoby podpowiadały mi żeby usunąć kata czy coś to pomoże ? Dodano po 2 Jeszcze jedno gdy rano ją odpalam lub po dłuższym staniu mocno zakopci na niebiesko...
Pacjent Renault Master 2.5 dCi 2004 r. Wersja silnikowa bez EGR-a, bez przepływomierza. Silnik odpala prawidłowo na wolnych obrotach, chodzi rewelacyjnie, po dodaniu gazu na zimnym zaczyna szarpać silnikiem i kopcić szaro-niebieskim dymem. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach można nim jechać do Afryki i z powrotem, ale nie przekraczając 2200 obrotów,...
Nieszczelny tłumik nie ma nic do tego czy silnik kopci. Zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia by wykluczyć uszczelkę pod głowicą. Z reguły jest tak ; jeśli dymi na biało to albo para wodna - jak na dworze zimno , albo płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania. Jak dym niebieski - to spala olej - pierwsza podejrzana turbina. Jak dymi...
Witam Od nie dawna zaobserwowałem że z moim Clio dzieje się coś nie dobrego. Otóż Od momentu zakupu (Październik 2010) po każdej, czy dłuższej czy krótszej jeździe chłodzę turbo sprężarkę zostawiając silnik na jałowych obrotach. Ostatnio zauważyłem, że podczas gwałtownego przyspieszania powyżej 1.5 tyś obrotów auto kopci na niebiesko, zero czarnego...
Witam mądre głowy tego forum!! :) Jak w temacie renia z 93r. 2.2b + gaz, nie równo pracuje na wolnych obrotach, a do tego bardzo kopci na taki niebieskawy kolor! Jak się jej dołoży do pieca to znowu czarno w tyle za autem!!! Ciśnienie 13 na każdym, sprawdziłem już chyba wszystko co możliwe, ale moglem coś przeoczyć!? Proszę o sugestię i świeże spojrzenie...
No to się trochę wyjaśniło. Dzisiaj padła turbina, zasłona dymna już od 1300obr. Dym szaro niebieski z posmakiem oleju. Pracował krótko więc na bagnecie nie widać aby dużo ubyło. Co dziwne to całkowicie przestał kopcić na czarno nawet przy 4k obrotów. Czy to kopcenie na czarno mogło być spowodowane agonią turbiny? Czy turbina w tym modelu jest chłodzona...
Witam zainteresowanych. Taki mam problemik z moją laga. Od kiedy ja mam to zawsze trochę dymiła ale to co się dzieje teraz to jakaś masakra. Odpala dobrze, nie wariuje, normalnie silnik chodzi, płynu nie ubywa ale kopci. Im mocniej jest nagrzany tym bardziej dymi, kolor szaro-niebieski. Zauważyłem też, że jak mu depnę trochę to dymi dużo mocniej nawet...
Cytuje: ..."Jeżeli z rury wydobywa się niebieski dym, oznacza to, że spalany jest olej silnikowy. Dotyczy to zarówno silników benzynowych, jak i diesli. Jeżeli chcesz się upewnić, czy to rzeczywiście ta przyczyna, sprawdź poziom oleju na zimnym silniku (na ciepłym nie robi się tego, ponieważ sporo oleju jest jeszcze na ściankach i pomiar będzie bezwartościowy)....
Witam, mam taki problem, nie dawno kupiłem Lagunę II DCI 130KM initiale 2007r. Niby wszystko pięknie, ale nie było książki serwisowej, więc postanowiłem zmienić dla pewności rozrząd, filtry płyny itd. Po kilku dniach zaczęła mi kopcić na niebiesko po rozgrzaniu silnika(na zimnym ani dymka) i zaczął znikać płyn chłodzący. Oddałem do serwisu(nie autoryzowanego),...
kopci niebiesko kopci niebiesko astra kopci biało niebiesko
przetwornik pomiarowe wkrętarka awaria odbiornik częstotliwość wzorcowy
transformator standby yamaha transformator standby yamaha
Podłączenie Sonoff beznapięciowego do Mhouse CL2SK Jak sparować radio Voice Kraft z telefonem?