Wilgoć w aparacie zapłonowym ma wpływ na odpalanie, co do gazu - pewnie membrany w parowniku są już sztywne i dlatego gaśnie
Witam. Mam problem z układem zapłonowym. Od pewnego czasu jak jest wilgoć (odwilż) wszystko pod maską jest wilgotne i jak rano zapalę samochód, to na cewce zapłonowej podczas dodawania gazu, między fajkami cewek widać mocne iskry. W tym aucie są dwie cewki po dwie fajki każda. Jak auto się zagrzeje i wszystko wyschnie, to jedzie super bez żadnych problemów....
Wilgoć w układzie zapłonowym.
być może jest to wilgoć na aparacie zapłonowym
Mechanizm zjawiska jest prosty-w czasie pracy powietrze wewnątrz się nagrzewa, zwiększa objętość i część zostaje wypchnięta, podczas postoju natępuje proces odwrotny ( zassanie zimnego powietrza) i skondensowanie pary wodnej.
do wymiany są świece a przewody do wymycia, osuszenia i spryskania preparatem do przewodów zapłonowych. Dodano po 51 nie zaszkodzi sprawdzenie luzów zaworowych.
Czasami w tych autach zdarza się że zbiera się wilgoć w aparacie zapłonowym.
Była pęknięta kopułka aparatu zapłonowego, łapała wilgoć i auto nie odpalalo.
pewnie śnieg stopniał i się nalało do aparatu zapłonowego, zdejm kopułkę i wysusz
sprawdź układ zapłonowy... może dostaje Ci się wilgoć np. do kopułki aparatu zapłonowego... czy nie zauważyłeś np. słabszej formy auta w pochmurne i wilgotne dni?? czy dzieje się to zawsze niezależnie od pogody? I po co ty cokolwiek piszesz to tego nie wiem?
Nie polecam takich kostek- szczególnie do modułów zapłonowych, wilgoć do środka będzie się dostawać i zbyt długo ten moduł nie podziała. Tu potrzebne było by połączenie z gniazdem na przewodach.
Sprawdź układ zapłonowy (ROZDZIELECZ) mogła dojść wilgoć.
Marne CB, sieje zakłóceniami, musisz znaleśc regułę, po tym dojdziemy do przyczyny. A wilgoć na przewodach zapłonowych tez robi swoje. Ale moim zdaniem to urok tandety. Dlaczego markowe jest kilka razy droższe ? SławeK
Z opisu wynika, że masz silnik B20Z (ten posiada czujnik położenia wału korbowego). Błąd wskazuje na uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu, ewentualnie na problemy z komunikacją tego czujnika. Na początek rozkręć dokładnie aparat zapłonowy, przeczyść i sprawdź okablowanie (tam lubi zalegać wilgoć i robi zniszczenia). Aparat zapłonowy można kupić...
Przyczyn może być dosyć sporo np. słaba świeca, kable zapłonowe wilgoć w obwodzie cewki WN, nieprawidłowa praca zaworów, rozrząd... Nie mając numeru błędu nic więcej nie mogę pomóc...
Jak od wilgoci to może przewody zapłonowe do wymiany.
Sprawdzić kopułkę aparatu zapłonowego pod względem pęknięć i skroplonej wilgoci wewnątrz. Pomysł ze spryskiwaniem przewodów WN też dobry, ale jak są stare, zakurzone, przetarte to wymieniłbym w ciemno. Kontrola przerwy na świecach zapłonowych też by nie zaszkodziła. Przy zapłonie elektronicznym ma być 1 mm, wg. instrukcji.
Sprawdzałem zasilanie na wtryskiwaczach i jest. Nowy problem się pojawił z tym że nie ma iskry nie wiem czym to jest spowodowane (ktoś z ekspertów zostawił włączony zapłon, albo nadmierna wilgoć) napięcie do aparatu zapłonowego dochodzi a iskry nie widać.
Taka drobnostka, ale objawy bywają podobne - w jakim stanie są kable zapłonowe? Sprawdzałeś? Jak wyglądają fajki? Czy wilgoć nie dostała się pod gumowe osłony?
To silnik gaźnikowy, 8V czy 16V? Na początek nie zaszkodzi: - jak z paliwem? Czy do zbiornika nie dostała się skroplona woda? Nie ma jakiegoś "korka" w układzie? - warto sprawdzić cewkę i przewody zapłonowe oraz świece. Cały układ zapłonowy warto przetrzeć i pokryć olejem silikonowym, który "wypiera" wilgoć. - czy do układu chłodzenia była dolewana...
Witam, Takie podłączenie raczej nic by cewce iskrownika by nie zrobiło , ale wilgoć jak najbardziej tak.
Jeżeli jest czujnik za iast przerywacza to powinno działać (słyszałem że były takie oryginalnie montowane do pf 126p ale nigdy się z takim nie spotkałem - nie mówię o rozwiązaniu z eleganta) . Zostaje tylko podłączyć i przejechać się na próbę. W polonezach występowały moduły GL 118 (120), APE 05 i 05 Sport i zdaje śię że HR 138 albo jakoś tak. Najlepiej...
witwm a była sprawdzna kopołka aparatu i palec zapłonowy przczyścic styki tam sie zbiera wilgoć i moze jest przebicie ewent wymień
Na razie przyniosłem cały aparat zapłonowy z kopułką do domu żeby cała wilgoć z niego zniknęła i może to przyniesie jakiś rezultat. Pewnie i tak czeka mnie kupno nowego aparatu.
Powymieniałem wszystko dzisiaj z własnej inwencji....tak mnie naszło... kopułka + palec rozdzielacza+świece... Nic nie błyska w ciemnościach więc przewody odpadają... Zobaczę co będzie rano ...z tym że wewnątrz gum na przewodach znalazłem w ciorty wody..... albo wilgoć tak szaleje albo już nie wiem... osuszyłem i podpiołem... zobaczymy. Mam pytanko...
Sprawdż ustawienie elektrody zapłonowej może jest zbyt duża odległość od palnika i dlaczego jest wilgoć w pojemniku na baterię.
Tam się lubi gromadzić woda lub wilgoć w tych zagłębieniach co są zamontowane świece. Kable zapłonowe tam sa,do tych wiekszych świec idą bezpośrednio kapturki z cewek,to tych mniejszych kable.
Witam !! W linku schemat , niestety po angielsku , a tak na moje oko to niestety jest uszkodzony moduł optyczny , w matizach z tego roku nie wiadomo dlaczego dostaje się wilgoć do modułu i go psuje.Sprawdził bym jeszcze cewkę zapłonową. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Dzień dobry. Mam problem z moim Ogarem 200. Brak iskry po postoju. Sprawdzałem z inną świecą, dalej nie ma. Proszę o pomoc. AI: Czy sprawdzał Pan/Pani inne elementy układu zapłonowego, takie jak cewka zapłonowa, przewody wysokiego napięcia lub iskrownik? Nie sprawdzałem. AI: Czy motorower stał na zewnątrz i mógł być narażony na wilgoć lub deszcz podczas...
sprawdz przewody przy elektronicznym module zapłonowym taki duży radiator bodajrze koło zbiornika wyrównawczego.One są wrażliwe na wilgoć.
kolego ja u siebie w corsie miałem taki sam problem winna była cewka zapłonowa jak dostała wilgoci auto stawało nawet w drodze , spróbuj ją podmienić i zobacz efekty,pozdr.... :)
Jak pamiętam to 1.3 wielopunkt to DIGIJET nie na możliwości podłączenia VAG Pomiar kompresji i do sprawdzenia kable zapłonowe mogą mieć przebicie,wilgoć robi swoje,a gdyby była uszczelka pod głowicą to nierówno by chodził też na ciepłym silniku.[/quote] A czy te kable mają nasadki przeciwzakłóceniowe?
Nieśmiało tylko przypomnę o możliwości użycia cewki zapłonowej od samochodu/motocykla... Napięcie i energia odpowiednie, odporne na wilgoć.
Witaj! A samochodzik jest garażowany? jeśli nie to możliwe że wilgoć przez noc łapie w module zapłonowym. A właśnie , jaki to ma rodzaj zapłonu, bo na silnikach diesla to słabo się znam. Ale niektóre rzeczy znam z autopsji. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują...
Sprawdz wszystkie połączenia w kostce (czy nie odłączył się jakiś przewód, czy nie jest zaśniedziała, czy wszystkie styki siedzą sztywno w kostce). Dodano po 1 Ewentualnie sprawdź czy do aparatu zapłonowego nie dostała się wilgoć. (Niestety taka pogoda jaką mamy aktualnie sprzyja wilgoci).
Olej, przynajmniej ten który w pracy używam do napełniania transformatorów kosztuje około 7zł za litr. Jak napisał kolega wyżej spytaj w dobrych sklepach z osprzętem elektrycznym, widziałem też oferty w internecie. Pamiętaj olej transformatorowy jest higroskopijny, czyli absorbuje wilgoć. Troche oleju (około 200ml) znajdziesz w butelkowej cewce zapłonowej...
Przeczyść wszystkie możliwe wtyczki i kostki używając odpowiedniego sprayu, pędzelka i w miarę możliwości powietrza, aby wydmuchać wilgoć. Nieco zaśniedziałe styki we wtyczce cewek zapłonowych (Astra G) były powodem, że motor wchodził w tryb awaryjny, gasł itd. Zdarzało się to sporadycznie - raz na tydzień - znalezienie usterki trwało kilka tygodni.
Przyczyną może być zbierająca się wilgoć. Wymień aparat na nowy, jakiś czas pojeździsz. Tylko nie na taki od Tico, to nie jest to samo.
Sprawdziłbym okolice aparatu zapłonowego,może się dostawać wilgoć po kilkudniowym postoju, odkręć po kilku dniach wtedy kiedy nie jeździsz kopułkę z aparatu zapłonowego, przetrzyj od środka delikatnie suchą szmatką, nie zaszkodzi po odkręceniu sprawdzić czy nie ma nagaru w środku kopułki,i na palcu rozdzielacza, jeżeli jest to drobny papier ścierny,...
Cześć. Wczoraj (sobota) wieczorem piec wyświetlił błąd F27 i nie działa. W instrukcji napisano: znaczenie - obce źródło światła , przyczyna - uszkodzony czujnik płomienia. Szczerze nie znalazłem czegoś takiego jak czujnik płomienia (ale może przez to że rzadki jestem w tym temacie). Co zrobiłem do tej pory: 1) suszyłem suszarką płytkę - ponieważ wyczytałem...
Zwykły kabel kupiony na metry w elektrycznym - jak do pralki, a ekranowanie można zrobić, jeśli okaże się konieczne, jeśli będą zakłócenia. Do czego to ma być użyte? Czy w okolicy będą pracować urządzenia wrażliwe na zakłócenia? W obudowie lampy tylko palnik i cewka zapłonowa. I dobra izolacja + odporność na wilgoć ! W końcu tam są niebezpieczne napięcia.
Skuter Junak 4t euro 4 gaznik elektroniczny delltoro problem po odpaleniu kilka sekund gasnie po kilku krotnym odpalaniu zaskakuje i jest ok kiedy się rozgrzeje pracuje normalnie w czasie jazdy nie sprawia żadnych problemów po zgaszeniu odpala bez zarzutu elektrozawór ssania gaznika sprawny nie wiem co może być przyczyną że problem występuje gdy jest...
Skoro auto reaguje na wilgoć to znaczy zły styk. Posprawdzaj czy wszystkie łączówki dobrze wpięte w obwodze zapłonowym, do czujników, wszystkie masy czy są ok. Popraw styki w kablach WN, sprawdź w jakim stanie są świece.
Sprawdź czy nie ma jakiegoś zaworu regulującego dawkę paliwa przy zapalaniu. Być może się zaciął i nie zwiększa dawki paliwa na zimnym silniku. A jak z zapłonem?? Spróbuj przed odpaleniem samochodu lekko podgrzać modół zapłonowy np suszarką i sprawdź czy coś się zmienia (być może wilgoć)
Też myślałem o tym czujniku, dla świętego spokoju zrobię to, podmienię go. Tylko, że gdyby było coś z nim nie tak, to mógłby gasnąć w czasie jazdy, a do tego pojawiłby się jakiś błąd, a nic takiego się nie dzieje. Z tego co wiem tutaj czujnik wału nie odpowiada za kąt wyprzedzenia zapłonu, tą informację komputer bierze z cewki zapłonowej.
zaleciłem pomiar omomierzem, bo padnięcie na raz dwóch cewek, też wydaje mi się mało prawdopodobne (chyba że ktoś w nią porządnie trzepnął, tak do popękania lub podłączał niewiadomo gdzie). I jakieś duże różnice w wynikach powinny dać do myślenia. A z opisu mdcsa wywnioskowałem że sprawdzał iskrę nie między przewodami w.n., a względem masy. A cewka...
Witam. Jeśli to niewłaściwy dział, to proszę admina o poprawienie. Znajomy posiada quada Honda ATV TRX500FE5 Foreman, 475,5 cm³ z 2005 r. Silnik 4T. Jakiś czas temu przez nieuwagę uszkodził mechanicznie moduł zapłonowy. Przy jego rozbieraniu dodatkowo poodpadały niektóre elementy SMD, bo całość została fabrycznie zalana masą silikonową. Udało mi się...
Może wilgoć je załatwia. Zobacz czy woda nie po niej nie płynie, blacharka tico lubi "kwitnąć". :-)
Fachman no nie przesadzaj bo na przykład elektroniczne regulatory napięcia do poloneza (ERNA,Jezpol) w latach 80i 90 były pod maską i nic im wilgoć nie szkodziła.Obudowa wcale nie hermetyczna.Dalej-moduł zapłonowy w favoritce-prawie płytka na wierzchu.I mógłbym tu przytoczyć całą masę przykładów.Ale po co?A centralki od gazu to po prostu masówa,włoszczyzna...
witam! jesli to krutkie szarpania to problem w układzie zajłonowym.Jeżeli jest układ elektroniczny 1.zacznij od cewki indukcyjnej w aparacie zapłonowym(przeciera się izolacja wew. cewki, połączenie kabel.ziel.biał. z cewką)2.moduł zapłonowy (bez oscyloskopu będzie ciężko).Powodzenia! Dodano po 4 to jeszcze ja, zapomniałem o kablach zapłonowych sprawdz...
Wilgoć szczególnie ma wpływ na układ wn . Skoro jesteś pewny kabli (ja nie) to pozostała ci kopułka palec rozdzielacza, cewka zapłonowa, świece.
Sprawdz czy nie ma wilgoci w aparacie zapłonowym w tak zwanej kopułce. Wysusz dobrze przewody zapłonowe
Witam. Sprawa może być związana z fizyką, a konkretnie ze zmianą stanu skupienia wody. Wilgoć zawarta w powietrzu kondensuje się na elementach metalowych (m.in. na elektrodach świec zapłonowych) i to prowadzi do kłopotów z uruchomieniem. Miałem takie przypadki w citroenach, fiatach i bmw, ale działo się to po krótszych odcinkach(do 1 km). W Twoim przypadku...
Zapalnika piezo do zastosowań polowo-ziemniaczanych nie polecam bo wilgoć go unieszkodliwi. Polecam tanią zapalarkę na baterie za 5zł. Przewody wysokiego napięcia można wyprowadzić na zewnątrz, a jako elektrody zapłonowej użyć zwykłej świecy zapłonowej od samochodu albo kosiarki.
no tak wykręciłem cewki i faktycznie te oringi zaczynają się sypać {a cewy mają około roku po wymianie} i pewnie potem zaczynają puszczać wilgoć i cewy zaczynają padać więc jak kolega pisze owinołem oringi taśmą teflonową puki jeszcze cewki są dobre może to coś pomoże:D
wymień świece, przewody zapłonowe żeby np wilgoć powietrza nie powodowała trudności w uruchomieniu malana, no i weź przede wszystkim zakonserwój dobrze podłogę i nadkola i progi w środku żebyś na wiosnę nie miał dodatkowych wlotów hehe. Przeczyśc wszystkie styki przy zapłonie, podjedź gdzieś gdzie sprzedają akumulatory i sprawdź testerem czy nada się...
Pompę i jej wydajność powinieneś sprawdzić (min. 0,7 bar - gdzieś o tym pisałem), ale skoro odpala, to myślę, że jest ok. Następna sprawa to aparat zapłonowy. Odkręć te dwie śrubki i zobacz do kopułki, bo tam często, gęsto zbiera się wilgoć i nie tylko. Sprawdż/wyczyść kopułkę i zobaczymy co dalej. Co do modułu, to ja już nie mierzę, tylko podstawiam...
Wg mnie (a miałem to samo) do wymiany jest cewka a raczej moduł zapłonowy. Prawdopodobnie są na nim mikropęknięcia przez które dostaje się wilgoć i po prostu ginie iskra. Ja sprawdziłem to używając w suchy dzień, wtedy kiedy palił normalnie, spryskiwacza do kwiatków traktując nim cewkę na chodzie. Palił normalnie ale po zgaszeniu i ponownej próbie odpalenia...
Wlej wody do butelki po płynie do mycia szyb i spryskaj cewkę i kable zapłonowe.(Dwa dni temu tak znalazłem przyczynę szarpania po wjechaniu w kałużę w polo-cewka ładnie się świeciła jak poczuła wilgoć-i co najlepsze po wjechaniu prawym kołem w wodę.)
Może trochę głupie ale sprawdź podłączenie (kolejność) przewodów zapłonowych. Możesz też w nocy odpalić auto, otworzyć maskę i sprawdzić czy iskierki nie " skakają " po komorze silnika, u mnie w kadecie tak było i oznaczało to przebicie. Może wilgoć się gdzieś dostała w kablach lub też ewentualnie uszczelkę przy kolektorze dolotowym czy nie jest uszkodzona.
dziękuje za pomoc wszystkim .tak dojechałem .myśle że to wilgoć buszowała .rozciołem wiązki na jednym przewodzie od aparatu był nalot ,zadymiony przewód dodchiliłem i iskra się pojawiła.dziękuje za wskazówki.
Prawdopodobnie musisz też wymienić w aucie świece i przewody zapłonowe, ponieważ instalacja gazowa jest bardzo wrażliwa na wszelakiego rodzaju zakłócenia w układzie zapłonowym i rano jak jest troche wilgoci to może szarpać.
Palec(w środku popękany, zielony.) Kopułka( zielony nalot) Do wymiany w pierwszej kolejności. Auto więcej stoi niż jeździ i stoi na dworze dlatego obstawiam wilgoć bo rosa się pojawi do 10-11 wyschnie i zapali od strzała i cały dzień można jeździć
Pogoda jest zmienna, auto stare, więc spora wilgotność może zrobić swoje... Proponuję dokładnie oczyścić i spryskać wszelkie elementy elektryczne oraz okablowanie specjalnym preparatem ochronnym lub środkiem wypierającym wodę. Sprawdzi się tu doskonale olej silikonowy w sprayu lub wiele innych preparatów tego typu. Szczególną uwagę warto poświęcić cewce...
Napisz jak zachowywał się silnik przy próbie ruszania,objawy zbliżone do silnika który pracuje na 3 cylindry i niema siły uciągnąć auta po całkowitym puszczeniu sprzęgła.Pisałeś że takie objawy były gdy temperatura powietrza była 0-5°C czyli wtedy gdy jest największa wilgotność powietrza.Doczytałem też że gdy silnik pracował kilka minut na postoju to...
Zdemontowałem pompę wysokiego ciśnienia i rozkręciłem . W komorze par paliwa było trochę brudu . Pływak pompy nie jest dziurawy . Przedmuchałem wszystko po kolei sprężonym powietrzem . Dodatkowo wszystkie wtyczki sprawdziłem i spryskałem preparatem usuwającym wilgoć . Nie podoba mi się , tylko czujnik ciśnienia paliwa . Wygląda na taki drętwy choć do...
Rezystancja może się lekko różnić przy różnych producentach. Albo po prostu lekkie zwarcie. Jak podeszła wilgoć albo obudowa jest pęknięta to i tak ci to nic nie da ten pomiar. Rezystancja tych cewek ma być dokładnie 5 kiloΩ. Pomiar prądu cęgami i pomiar wtórnego przeważnie wystarczy do oceny całego układu doskonale. W praktyce mało kto to robi bo raz...
wymieniałem już kilka cewek w aparacie zapł. w astrach,vectrach,są słabej jakosci,mają słabą izolację i szkodzi im wilgoć lub czasem po jakichs dziwnych naprawach naprawch ociera o któras częsc,dokładnie nie pamietam która
Możliwe przyczyny : 1 Kabel cewka-kopułka 2. Wewnątrz kopułki jest ruchomy styk zwany węgielkiem-czy aby jest? 3.Czasami nowy palec ma przebicie do masy - podmień 4.Wilgoć w kopułce 5.Uszkodzony układ zmiany konta wyprzedzenia zapłonu
Zaznaczę że nie jestem mechanikiem . Tak to wygląda : -ogólnie wskazówka temperatury nie chce się podnościć podnosi sie, jak zatrzymam się i chwilkę stoję to wtedy rośnie... - albo też jest tak że trochę wskazówka rośnie podaczas jazdy ale jak już dam na 1 bieg dmuchawke to temperatura spada do zera. - a teraz nawet zauważyłem że obroty mi skaczą i...
czy jestes pewien ze w tym nietypowym zapalaniu wybuchowym jest iskra na elektrodach, mysle ze moze byc kilka problemów z których wynika taki bład 1 trzeba wzmocnic izolacje na przewodach iskrownika zwłaszcz przy podłaczeni przy elektrodach(uszkodzona izolacja, woda)np rurki silikonowe 2 wymienic same elektrody moga byc peknięte + wilgoć czy elektrody...
Może przewody zapłonowe dostały wilgoci od tego śniegu. Ile razy dolewałeś płynu do zbiornika i poziom nadal opadał?
Po pierwsze to zajrzałbym do kopułki czy jest czysta, sprawdził kondensator, kable WN, oraz świece zapłonowe. Najprościej spróbować odpalać w ciemnościach, jeden kręci a drugi patrzy pod maskę czy dyskoteki nie ma na kablach. Zima była naloty się mogły porobić, teraz deszcze wilgoć, i się maszyna mści....
Witam!Ja też mam Golfa i wbrew powszechnym opinią stwierdzam ze auto jest nieprzewidywalne. W twoim przypadku radze zacząć od kabli. Zadne VW. Kup BERU- wsród niektórych panuje przekonanie ze częsci beru sa lepsze niż oryginał VW. Kosztują około 120zł. Sprawa 2. Radzej sprawdzić wartości czujnika TPSu. Sprawa 3. Sprawdzić opór na czujniku temperatury....
Sprawdź stan kopułki zapłonowej i palca. o tej porze roku potrafi być tam pełno wilgoci. Często padają również moduły zapłonowe w aparacie.
witam ponownie jak wcześniej sam sobie sugerowałem, zrezygnowałem z usług tamtej ASO i pojechałem do gościa poleconego mi przez szwagra kumpla ze strony stryja itd. Rzucił tylko okiem, przejechał się kawałek i mówi "wilgoć w elektronice"-faktycznie wielożyłowy kabel wchodzący do modułu zapłonowego w komorze silnika był cału zaśniedziały, niektóre styki...
Więc sprawa jasna, masz uszkodzoną kolejną świetlówkę jeszcze raz sprawdź opór skrętki. Jest jeszcze możliwość że dławik jest uszkodzony, i przez skrętki idzie napięcie prosto z sieci i to je uszkadza. Jeszcze spróbuj zrobić tak aby mieć pewność że dławik sprawny. Włącz w szereg z dławikiem dwie żarówki 12V minimum 21W(szeregowo) i podłącz do sieci,...
Co w/g Ciebie znaczy "mechanicznie niezniszczalne"? Jak pisałem mój dziadek ma takie Polo 6N z 1994 roku z przebiegiem coś koło 240 tys. km. Wszystko co można było wymienić w zawieszeniu musiało zostać wymienione, wybite były wszystkie połączenia gumowo-metalowe i wszystkie amortyzatory do wymiany (z przodu nie są klasyczne McPhersony, można je rozebrać...
Witaj. Sprawdz: -świece, może już czas je zmienić, napisz ile na nich przejechałeś, czy nie są okopcone i wilgotne. -kable wn, jak na kablach masz takie metalowe osłonki to je ściągnij i zobacz jak będzie chodzić czy nie ma tam przebicia,(ja psikłem spryskiwaczem do kwiatków i zwykłą wodą, w ciemności przeskakiwały iskry) jak to nie pomoże to: - aparat...
miałem podobny problem co prawda z silnikiem 1,2 x12sz ale to bliźniacza konstrukcja. auto stało przez prawie cały rok, może raz na miesiąc odpalanie. zanim auto zacząłem eksploatować dzień w dzień zrobiłem gruntowny przegląd. wymieniłem m.in przewody zapłonowe renomowanej firmy włoskiej. gdy tylko pojawił się mróz, wilgoć, kałuża autem nie dało się...
Wymyj acetonem listwe zapłonową i zamień gumkę z czwartego cylindra z jakimś innym - może na niej jest przebicie lub listwa łapie gdzieś wilgoć (kurz, brud lub pęknięcie). Listwa z fabii ma inna wtyczkę (poza tym dwa przewody są zamienione) ale po jej wymianie pasuje do Felicii - zresztą teraz w sklepach jeżeli chce sie kupic oryginalna listwę Champion...
To znaczy użył bym tantalowego kondensatora, zwykły elektrolit może jednak dostać po dupie (drgania, różnice temperatur, wilgoć), no i z czasem traci swoje właściwości. Ogólnie jeżeli by ktoś chciał robić moduł 6V na MOSFETach to należało by chyba lepiej poszukać specjalnych wersji tych tranzystorów które do pełnego otwarcia na bramce nie potrzebują...
Przyczyn może być naprawdę wiele. Jeno z prostych czynności jest dotykanie kabli zapłonowych. Przeskoki iskry widać na kablach po ciemku lub biją po łapach przy dotknięciu. Miałem tak na jednym z 4 przewodów pozostałe 3 były sprawne. Silnik szarpał przy przyspieszaniu przy jednostajnej prędkości jakoś jechał ale czuć było brak mocy. Subiektywnie w wilgotne...
Sprawa wilgoci nasuwa jeden wniosek-układ zapłonowy,strona wtórna. Od cewki,poprzez kopułkę i palec do kabli WN.
Witam posiadam audi a4 b5 1.6 AHL , i przypadłość jest taka że jak rano po całym dniu postoju jak jest zimny silnik to jak się odpali to czasem szarpie na 3 cylindry . A po dodaniu gazu od razu wskakuje 4 i już silnik pracuje normalnie . Ostatnio zakupiłem wtrysk i podmieniałem po kolei by wykluczyć awarie któregoś z 4 . Nic mi to nie dało wiec to coś...
Witam wszystkich Mam problem z silnikiem 1.4 Mpi 60 km AZE objawy to: -szarpanie szczególnie na zimnym -spadek mocy ale nie zawsze -nie równa praca na biegu jałowym -mulenie podczas przyspieszania To co wyeliminowałem Sonda lambda gdyż objawy nie zawsze występują -Przestnica wymieniona -Świece wymienione -Lewe powietrze raczej też bo objawy nie zawsze...
No tak, to się zdarza. Niskie temperatury, wilgoć... Chociaż w przypadku grubszych świetlówek T12 te efekty nie występują aż tak często jak w cieńszych T8 i T5. Jeżeli piszesz, że to Polamp Components, to na pewno nie leżała tam 15 lat, bo Componentsy spotykane są na rynku od około 2006 roku - pierwszy raz widziałem je w użyciu latem 2007 roku w jednym...
Witam po Świętach. Odkręciłem lecz nie CAŁKOWICIE. Jak się z tym gwintem mocowałem, czułem opór i odgłosy kruszenia szkła. Na gwincie zostały kawałki szkła Wstawiłem takiego Phillipsa ze starych zapasów ale klosz do niego spasować......hmmmm....no nie wiem. Może taka żarówka wisieć bez klosza w łazience? Na razie wisi i świeci ;-) https://obrazki.elektroda.pl/5071048800_...
Jeszcze jedno pytanko, 3 przewody, które idą do modułu są bez wtyczek, bo się wykruszyły podczas ściągania, może to ma gdzieś winę? Może iska lub wilgoć jakoś działa na nie?. Przewody od czujnika indukcyjnego też są "gołe", bo zeszła z tej cewki izolacja, zaizolować to, czy to nie powinno mieć wpływu? Ma to wpływ i to wielki ponieważ od tego zależy...
ja tak miałem w pasacie 1.8 i wymieniłem aparat zapłonowy bo dostał trochę wilgoci i jak gazu dodawałem to gasł
Szkoda, że nie daje się odpalić tego silniczka bo lepiej spuszczać ciepły olej. Ale jak już poradzisz sobie z opróżnieniem silnika ze starego oleju to wlej ok 2 litrów zwykłego, mineralnego oleju silnikowego o lepkości 15W/40 lub 20W/40klasy sf/cc lub wyższej. Po wlaniu tych 2 litrów sprawdź na miarce jaki jest poziom oleju w misce olejowej (powinno...
Czytając https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... i szukając upływu prądu ok 0.3A, odkryłem stan wiązki w progu przy kierowcy zgodny z opisem kolegi forsius (dwa śmieszne zgnite sploty: jeden 3czarne kabelki ok 0.5, drugi 3żółte ok 0.5) Naprawiłem, upływ teraz ok. 0.025A niby dobrze, ale pozostał mi problem podświetlania wyświetlacza...
Witam Ogólnie skody mają ogromne problemy z instalacją elektryczną - szczególnie wrażliwa jest płytka drukowana. Jakakolwiek wilgoć jest problemem dla tego samochodu. Ja po zrobieniu tego auta poleciłem klientowi "wymiane" go na np. golfa 2, co też uczynił.Od tego czasu czyli od 2006r był u mnie 2 razy na doregulowanie gazu :).Auto nie do zarżnięcia...
Może być to po prostu olej transformatorowy. Chłodzi, izoluje i nie dopuszcza wilgoci. Dostępny choćby w starych cewkach zapłonowych. Pozdro
czyli paliwo prawdopodobnie jest ok... jak masz możliwość to podmień cewkę zapłonową, prawdopodobnie jest na 3 piny, często siadały, sprawdź kostkę czy nie jest skorodowana. i jeszcze jedno, kolejność zapłonu musi być prawidłowa. można sprawdzić też kopułkę, palec rozdzielacza i same kable. teraz dużo samochodów z tym przyjeżdża ze względu na wilgoć.
Przeciez technologia z starterami z bimetalem jest przedpotopowa.(migają itp ) Może i "przedpotopowa" ale ile wytrzyma świetlówka (ta "przedpotopowa") a ile kompaktówka (nawet lepszego typu). Sam sie przekonałem mam już 11 lat zwykłe "przedpotopowe" świetlówki i świece ok. 2 h dziennie i jeszcze "żyją" a co powiem o kompaktówkach? Nie jest to zły pomysł,...
A potem regularnie wymieniałem te "rzemieślnicze" regulatory, bo padały jak tylko trafiła się dłuższa trasa Elmotu nie były dużo lepsze bo ta czarna masa którą były zalane kurczyła się odrywając co słabsze elementy z ceramicznej płytki. A jak nie oderwała nic to i tak wilgoć robiła swoje bo dziury były w skurczonej masie. Fabryczny jednak był najtrwalszy......
Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Nie opłaca się robić szlifu i czegokolwiek jak w przestrzeni pod tłokiem była długo wilgoć. To co widzisz na gładzi cylindra to tylko wierzchołeczek góry lodowej. A to jak wygląda łożyskowanie stopy korbowodu nie widac i bez...
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
Pierwszą rzeczą, którą bym sprawdził jest układ zapłonowy (zwłaszcza kopółkę i palec, a najlepiej od razu to zmienić, łącznie z przewodami). Teraz po nocy jest wilgotno, a materiały z których wykonane są te elementy robią się po jakimś czasie higroskopijne (wchłaniają wilgoć), i dostają przebić. To może powodować trudny rozruch zimnego silnika. Jak...
kopułka zapłonowy wilgoć wilgoć kopułka domofon wilgoć
yamaha amplituner tuner stereo mikrofon czyszczenie telefonie arduino kasowanie eeprom
wysuw szuflady stilo bezpieczniki
Schemat przetwornicy step-up: kluczowe elementy i zasada działania Sterownik wtrysku Mitsubishi Carisma 1.8 a Pajero Pinin 2000 GDI - kompatybilność