Tu masz pozycję z której możesz skorzystać http://chomikuj.pl/Mariano1/*e2*96*ba+Ur... Tłoków i korbowodów nie można zakładać tak jak się chce. Kto to rozbierał.
Witam Korbowody w C 360 montowane są zamkami do wałka rozrządu , na tłokach niegdyś byli na obrzeżu takie wytłoczki , czasami strzałki , tym znakiem do przodu silnika lub jak kolega powyżej pisał ma to małe znaczenie . Pozdrawiam
Z jaką siłą dokręcić śruby łożysk głównych i korbowodów w 360-3P.
Nie jest to naturalne. że korbowód sam spada z mimośrodu w czasie pracy. Przyczyną może być: zużyte łożyskowanie sworznia tłoka, pęknięty sworzeń tłoka, zużyty (wytarty) tłok lub cylinder. Dodatkowo dochodzi jeszcze łożyskowanie mimośrodu (tulejka), i odkręcona nakrętka wałka napędzającego pompę wtryskową - co powoduje luz wzdłużny i przesuwanie się...
Nie piszesz nic o sprawdzeniu wtryskiwaczy. Rozrząd w 100% dobrze ustawiony? Jeszcze jedno pytanie. Sprawdzałeś wagowo korbowody?
Za niska uszczelka pod głowicą. Silnik się rozgrzewa korbowody wydłużają i pukają po nagrzaniu.
Znasz może odległość od środka panewki sworznia tłoka do środka panewki wału korbowodu C-360? Nigdzie nie podają tego wymiaru... Gdy założę 200mm, to przy 24 stopniach przyspieszenia zapłonu wychodzi, że początek tłoczenia paliwa powinien nastąpić na 6mm do GMP. (Patrz rysunek.) https://obrazki.elektroda.pl/2436348300_...
Witam. Właśnie remontuję URSUSA C-360 i robię kapitalke silnika. Chciałbym się dowiedziec po którym szlifie jest wał. Panewka wału 50501090NO25 Panewka korbowodu 50503940
Witam. Mam taki problem, że nie wiem jak wymienić korbowód sprężarki w c-360. Jak w ogóle się do tej sprężarki dobrać, czy od pompy wtryskowej czy ściągać pokrywę rozrządu? Proszę o szybką odpowiedź
Witam.Mam mały problem z c-360.Po kapitalnym remoncie silnika(wymianie tuleji i tloków,szlifie walu korbowego,,glowne czopy 3 szlif,korbowody 1 szlif)po okolo 200 moto godzinach zatarl sie na korbowodach(najbardziej na 1 i 4 cylindrze glowne czopy walu byly ok)Po sprawdzeniu wszystkiego nie znalazlem zadnej przyczyny.Sprawdzalem nawet korbowody czy...
Luz na wałe "góra dół" kwalifikuje wał do szlifu, luz na wale "przód tył" jest spowodowany zużyciem półpierścieni znajdujących się na pierwszej stopie głównej od strony koła zamachowego, treba wyjąć pólpierścienie i zamontować grubsze tak aby nie było luzu. Luz na korbowodzie góra dól też kwalifikuje do szlifu , ale luz korbowodu na boki po czopie korbowym...
Z ciekawości może sprawdzić stan pompy oleju. Jej zużycie widać już po rozebraniu, stan zaworu bezpieczeństwa czy się nie zacina lub nie jest wypłukany, stan baka (filtra oleju). A gdy miska będzie zdjęta niech obejrzy panewki lub nawet niech zmierzy czop korbowodu jaki ma wymiar w porównaniu dla danego szlifu.
Tyle, że 360 ma troszkę (no, więcej niż troszkę) inny silnik niż 360-3p....
Wiem że korbowody na 20 Nm+90 stopni
Kiedyś tak mieliśmy w ostrówku ale też i w c-360 . Nie pamiętam który uderzał w głowice ale ona nie trzymała ciśnienia . Słychać było stuk na zimnym jak i ciepłym silniku . Co do ostrówka to wybiła się tulejka w główce korbowodu , a w c-360 panewka korbowa i troszkę wał .
Miałem kiedyś uszkodzoną końcówkę wtryskiwacza i na wyższych obrotach przypominało odgłos luzu na tulejce korbowodu.
Witam kolego tego kleju użyłem do klejenia bloku silnika Ursus C 360 po tym jak korbowód wyszedł bokiem. Kleiłem dość dużą łatę w miejscu pęknięcia i klej trzyma do dziś czyli jakieś trzy lata. Co do gniazda to trudno powiedzieć czy ten klej da rade.
Witam, robię remont w Ursusie C-360 i wał, korbowody były u szlifierza, główne 2 korbowodowe 3 i po wsadzeniu wału i przykręceniu tylko stopek głównych wał trzeba obracać z dużą siłą. Może mi ktoś powiedzieć, co mam zrobić?
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
były wymienione całe zestawy naprawcze czyli tuleja tłok pierścienie, po regeneracji głowice, tulejowane korbowody wtryskiwacze nowe, wymienione koła rozrządu.
Dzięki ale mam ta ksiązkę i w niej na ten temat jest tylko o korbowodach lozyskach lownych i przeciwagach o kolach rozrzadu nic tam nie ma
Miejsce montażu korbowodu dowolne grunt by był on kompletny. Nie zamieniać części z innym korbowodem. Przez wszystkie klawiatury idzie spieniony olej?
Witam. Jakie cisnienie smarowania? Dokrecone wszystkie panewki korbowodów? Jaki stan panewek? Wszystko dobrze złożone?
jak już pisałem we wstępie mam silnik w najdrobniejszych elelmentach już. Przeciwwagi były dokręcone bez luzów, wał korobwy w porządku panewki zarówno korbowodowe jak i główne na wale w porządku, korbowody nie popękane tuleje na tłokach w porządku wszystkie standardowe cechy takiego stukania sprawdzone - sprawa zagadkowa
Panowie mam taki oto problem. Pompa wtryskowa tłoczkowa 2 letnia licząc od daty zakupu "nowa". Wydmuchało mi uszczelkę pod głowicą nr 4 licząc od rozrządu, wygląda na to że winę za to ponosi pompa. Podczas rozruchu na tym cylindrze dochodzi do ogromnej detonacji, takiego strzału, tylko i wyłącznie na tym cylindrze. Zawory już sprawdziłem są szczelne...
Co to za wał? Jakiej produkcji? Jak by miał za duże wykorbienia. Przecież nie ma prawa tam sięgać, zgranie rozrządu nie ma nic do tego. Po przekręceniu wału odpowiednią ilość razy(jest tego sporo 360 chyba, nie pamietam) powinny się ponownie zgrać znaki.
Nagraj film. U mnie stukało jakby zawory nie wyregulowane, okazało się, że klin prawie ścięty na wałku rozrządu. Było dobrze, ale jeszcze słychać było takie dziwne dudnienie. Natomiast po regeneracji korbowodów (główek) silnik pracuje jak zegareczek.
netbulasek widzę że naczytałeś nasłuchałeś się dużo a w rzeczywistości to niewiele wiesz jak widać o frezarkach i planowaniu! Co ma planowanie bloku do osiowości wału, prostopadłości korbowodów,o jakim luzie piszesz tłoka w cylindrze?. Jeśli chodzi o tłoki to dobiera się je osobno wagowo i osobno korbowody(są tabele z tolerancjami różnic wagowych)....
witam, podpinam się pod temat, gdyż mam taki sam problem, z tą różnicą że co nieco się orientuję w c360 i wiekszość rzeczy naprawiam sam, gdy zaczal mi sie problem z wyrzucaniem oleju przez regulotor wymienilem pierscienie, dosyc sporo jeżdzę na wlaczonej sprezarce i dotarcie pierscieni nic nie dalo, wiec wymienilem i tłok i cylinder(ponownie zalozylem...
Silikon nie wytrzyma , a tłoki nie wiem czy mają takie same wymiary jak w c360. Jak masz do wymiany 2 cylindry to kup 3 z 330 lub 360 w komplecie z głowicami i tłokami i zostanie Ci tylko rozwiercić główki korbowodów i dopasować wysokość.
jeżeli tuleje są całe to czeka cię kręcenie ,misa w dół ,główka korbowodu ,tłok w góra , tuleja do góry dystanse miedziane pod kołnierz i kolejność wstecz ,Przyjemności.
Na wał to może dobrał byś pierścienie wewnętrzne od łożysk igiełkowych ale wówczas korbowody nie wejdą a tyle wału nie sposób zeszlifować aby wyszedł nominał o ile w ogóle wymiary się zgodzą . Szlif wału przy tego typu korbowodach też odpada chyba że będziesz je tulejował . Tak to jest z współczesnymi pompami . W starych można zmienić łożysko i po problemie...
4 cylindrowy wał lekki i jedynie ursus 360 4garowy miał taki z układem 1=4 /2=3 , zużycie tego chyba się mierzy po grubości miejsc na korbowód , przy zabytkowych motorach i tych nowszych 1 cylindrowych to się łapie za korbowód i nawala w miejsce gdzie jest główka , jak strasznie dzwoni to zużyty a jak mało i ma małe luzy to dobry ale co to takich to...
Jeśli nie ma naprężeń i nie działa na ten kawałek żadna siła, to poxipol z powodzeniem się nada. Kiedyś w FSO urwało mi korbowód i wywaliło dziurę w bloku. Zrobiłem remont silnika, a ten kawałek przykleiłem na poxipol. Trzymało wieki.
Jedno zrobiłem przyszło inne, w poniedziałek raz dałem gazu do spodu i zaczęło pukac gdzieś jak by z przodu, zacząłem szukać skąd to słychać że to z kolektora ssącego niesie się aż do filtra powietrza. Z tego co wiem są dwie możliwości, albo zawory albo luz na główce korbowodu lub Sworzeń tłoka, stuka cały czas, nagrzany głośniej. Sprawdzę oczywiście...
Nie w tej chwili ale od zawsze. I nie jestem przekonany czy "szyje" Mi w 4011 wyleciał korbowód za pompą wtryskową wywalił dziurę na pięść. Wspawany był z takiego samego materiału kawałek. Jakiś czas trzymało potem pękło. Naciąłem pęknięcia na 5 mm głęboko i skleiłem tym http://obrazki.elektroda.pl/6476944800_1... Trzymało 10 lat i pewnie...
Sprawdzałem korbowody, panewki sworznie a nie sprawdziłem wysokości tulei, są na 0 z blokiem a powinny z tego co pamiętam od 0,02 do 0,06 powyżej płaszczyzny bloku , nie wiem jaki może mieć to wpływ na całokształt, na pewno ma wpływ na kompresję i na to że wydmuchuje uszczelki po kilku godzinach.
Witam, robię remont silnika ursusa c 360. Zdemontowałem wałek rozrządu i szklanki popychaczy ,zaskoczyło mnie że szklanki nie są jednakowe tzn. wymiarowo tak ale wizualnie już nie.Różnica jest w głębokościach przewężeń po środku szklanki i otworach, przykładowo pierwsza szklanka ma bardzo małe zagłębienie i jeden otwór a ósma szklanka bardzo głębokie...
Remont obejmował : wymiana wału korbowego na nowy (azotowany), panewki, osiowanie bloku, nowe korbowody (ważone do 6 g tolerancji), głowice po regeneracji, pompa wtryskowa i wtryskiwacze również, nowe koła rozrządu, pompa olejowa itd. Ciągnik ma przepracowane 302 mth i po tym czasie zaczął dziwnie pracować ale tylko jak się zagrzeje. Czy może to być...
Witam wszystkich serdecznie. Mam pytanie do "mechaników" :) Dawno, jakieś 17 lat temu uległ awarii Ursus 360. Wiem tyle że korbowód wybiło bokiem rozrywając bloki. Wtedy jeszcze świętej pamięci dziadkowie wymienili w nim praktycznie cały silnik, został stary rozrusznik, pompa paliwowa i inne drobiazgi. Z 15 lat temu pękła kolumna kierownicza i tak wciśnięty...
Robione było dosłownie wszystko, wałek rozrządu został stary, zakład w tyczynie osiował blok i mieli sprawdzić wałek rozrządu, wymieniony nie był, czy sprawdzili pewności nie mam. Luzu wzdłużnego na wale nie ma, korbowody troszkę jak by luźne ale takiej wiedzy nie mam żeby to zweryfikować. Silnik składałem sam, przez tydzień czasu po godzinach, bardzo...
Chodzi mi o to, że zacięcie się regulatora obrotów doprowadzi do nadmiernego wzrostu obrotów, które mogą spowodować rozerwanie obudowy sprzęgła, lub korbowody wyjdą bokiem z silnika. Jedynym ratunkiem jest odcięcie dopływu paliwa do wtryskiwaczy, zakręcenie kranika nic nie pomaga ze względu na sporą ilość paliwa znajdującą się w filtrach. Ale nie wiem...
Tłuc może luźny wyrobiony tłok o ścianki cylindra, sworzeń korbowodu, Korbowód na mimośrodzie lub mimośród albo wszystko na raz. Remont się kłania. Możliwe też że sprzęgło kłowe jest wyrobione skoro wybija dźwignię ale raczej blokada nie trzyma. Ten pionowa dźwignia.
Witam. Tym razem dla odmiany na garażu poczciwy ciapek. Miał problemy z ciśnieniem oleju i postukiwaniem od czasu do czasu. Po rozebraniu silnika okazało się, że korbowód trzyma się na jednej śrubie, połowę drugiej znalazłem w misce. Panewki obrócone, wał nominał nie wygląda najgorzej myślę że szlif wyjdzie. Teraz kilka znaków zapytania. 1. Dawać blok...
"Fiacik" ma 10 stopni wyprzedzenia statycznego zapłonu. Prosto wyliczyć ile to będzie w mm przed ZZ - skok tłoka wynosi bodaj 70mm - podzielić to przez 360 i pomnożyć przez 10 - niecałe 2mm przed ZZ Toś chłopie popłynął. Jak już się bawimy w dokładność, to: https://obrazki.elektroda.pl/3261257300_... r - wykorbienie k - długość korbowodu...
Witam Wielki dzięki za podpowiedzi koledzy.Na chwilę obecną kupiłem zestawy naprawcze, które trochę poczekają wraz z remontem, ponieważ traktorek potrzebny jest jeszcze do odśnieżania.Na zimnym silniku 1,5 atm.Kontrolka na rozgrzanym jeszcze się nie zapala. Może ktoś spotkał się z takim sinikiem jak S 43. Mam taki silnik i jest w nim zrobiony dół tylko...
Witam , jestem w trakcie uruchomienia silnika STIHL TS 360 . Silnik dwusuwowy , gaźnik Tillotson HL-327D. Silnik 3 kw, ma problem z odpaleniem. W silniku kompresja prawidłowa / ok 6 bar./ Po uszczelnieniu komory korbowodu paliwo jest prawidłowo zasysane / podciśnienie sprawdzone/. Iskra na świecy wyraźna niebieska /świeca podmieniana/ Gaźnik po wymianie...
Włączając się do tematu cen to za szlif wału, regenerację głowic, osiowanie bloku, tulejki górne, panewki wału i korbowodów i mycie wału i bloku po szlifie zapłaciłem coś ponad 1300 zł w tym samym zakładzie. I nawet muszę przyznać że akurat to zrobili dobrze bo wszystko do wszystkiego pasuje.
Co oni za pola mają? Kamieniste. Silnik z długim skokiem korbowodu i ciężkim układem korbowo -tłokowym, rozpędzone to wszystko do 2 tys obr. i nagle wyhamowane w ułamku sekundy - moment skręcający na wale jest wtedy potworny - najczęstsza przyczyna urwanych wałów, tudzież tzw. kolan.
Wyleciał mi korbowód w 4011 razem z pompą wtryskową, zrobił dziurę na pół pięści. Zmniejszyłem trochę jego średnicę, wspawałem w dziurę w kilku miejscach a reszta klej. Trzyma ponad 20 lat!!! Postęp poszedł tak do przodu przez ten czas że dziś kupić klej który to załata jest chwilą. Zaklej to sam a nie nabijaj kabzy spawaczowi którego robota ma szanse...
Za wczesny w tryk paliwa -głośna praca silnika ,grzeje się,ciężko przyśpiesza,pali nadmiernie ,brak mocy, (może pęknąć wał korbowy,zgiąć się może korbowód albo może wydmuchnąć uszczelkę pod głowicą).Przyczyną w/w szkód jest wzrost ciśnienia na tłoku przed osiągnięciem GMP. Za późny w trysk paliwa -pracuje cicho (jak benzyniak),przeważnie ciężko odpala...
Głowica na wymianę od 60 zł - około 100 zł. Toczenie 1 czopa bloku około 100 zł. [ZNMR Słupsk] oczywiście jak jest ciasny. Korbowód na wymianę około 50 zł. Szlifu wału nie podam bo dawno nie robiłem. Głowice możesz też oddać do naprawy, ale tam koszty będą zależne od tego co jest do wymiany, mi najczęściej wychodzi około 70 - 80 zł/szt. bez wymiany...
no to tak ... ja mam dwie sprężarki na silniku od malucha które miały po dwa zawory (jeden ssący i jeden wydechowy) od c 360 ... a do tego dookoła wyspawana rurka w której idzie płyn do odprowadzania ciepła lecz teraz rozberane jest wszystko i będe robił tak aby był po dwa zawory ssące i dwa zawory wydechowe na cylinder... no i jeszcze jestem w trakcie...
U nas po kapitalnym remoncie (ok 5 lat temu) też było słychać stuki. Jak się okazało winne było łożysko ślizgowe w korbowodzie, w które wchodzi sworzeń tłoka.
Różnica w smarowaniu między ciśnieniem 2 bary a 6 jest znikoma żeby nie powiedzieć że żadna bo za smarowanie układu odpowiada przede wszystkim olej a nie jego ciśnienie. No nie tak to działa. O ile na biegu jałowym nacisk stopy korbowodu na czop wału jest minimalny, o tyle im szybciej, tym bardziej zaczyna się robić ciężko - olej jest wyciskany spomiędzy...
Pewne badania nad tym silnikiem wykazały, że nie warto ustawiać początku wtrysku na czuja, tylko dokładnie na tyle ile zaleca fabryka. Kąt musiałbyś wyznaczyć w taki sam sposób jak dla silników dwusuwowych, tzn. na ileś mm przed GMP. Musiałbyś podać długość korbowodu (oś-oś), skok wału oraz offset osi tulei/wału aby przeliczyć stopnie na mm. Samo wyznaczenie...
No pewnie i w krótkim czasie w ciężkiej robocie jeżdżąc na tych obrotach będziesz remontował silnik. W 60-ce koło zamachowe i całe sprzęgło jest wielkie i ciężkie lepiej dla silnika jeździć na około 1800 obrotów a zmagazynowany w kole zamachowym moment obrotowy pomaga przeskoczyć chwilowe obciążenia przekraczające moc silnika oszczędzając go i to sporo....
Zestawy chińskich silników oferowane przez sprzedawców z allegro mogą być z różnych fabryk. Piszę odnośnie zestawów 66cc ,które oferują np. pelcio68 i czerwonybonzaj. Te od pelcia to ZAF-80 (FM-80) , a od bonzaja to ZAE-50 (Z-L) (oznaczenia na korbowodzie). Korbowód ZAE-50 jest krótszy niż ZAF-80, dlatego też różne są do nich tłoki: http://obrazki.elektroda.pl/7118745800_1...
Trochę odradzę Ci ten pomysł ze względu nieprzydatności w rolnictwie. Jeśli pracowałbyś w transporcie to owszem, może się przydać, ale w polu to nie pomoże. Zauważ, że głównym problemem w c-360 nie jest brak mocy a poślizg kół podczas orki, pracy w kultywatorem itp, więc zwiększanie mocy nie ma sensu. Trzeba by zamontować szersze opony 16.9 oraz dodatkowe...
Mam tego wariata http://moto.allegro.pl/nowy-rozrusznik-u... ... Dane jego : Dane Techniczne: nominal voltage 12 V rated output 2,7 kW rated speed 1500 rot/mi mashing moment 55 Nm pinion teeth number 11/3 modulus 3 mesh angle 165; 255; 345° weight 5,3 kg W sobotę będę brał się za sprzęgło jak mi bedzie pogoda...
Sprawdź ile milimetrów przesuwa się wał korbowy jak wciskasz sprzęgło.
Stracił kompresję, przedmuchuje do skrzyni korbowej i wydmuchuje olej odmą, może to tylko pierścienie na tłokach.
Panowie brniecie i nie wiecie gdzie. Pytanie: czy istnieje i jest w miarę dogodny taki układ mas, żeby silnik spalinowy działał bez drgań? Tak silniki z różnymi układami i ilością cylindrów, z różnymi wałami korbowymi potrafią być w 100% równoważone w naturalny sposób. Dokladnie i precyzyjnie dopracowany silnik spalinowy powinien pracowac praktycznie...
Panowie dziekuje za wszystkie cenne odpowiedzi , dziś o godzinie14 na chwilkę wyszło słonko , zrobiłem pomiary. Napięcie bez obciążenia 162 V ,Zapięta grzałka 1,5 KW napięcie spadło do 142V , 3,5 A , pogoda pozwoliła na dwa pomiary tylko i były podobne , Zostawiam to narazie w takim stanie z czasem rozejrzę się za mppt tylko gdzie w takim razie szukać...
Maksymalna dawkę paliwa daj od 2500 obrotów i śmiało wysoko trzymaj do 4000 obr. Od 1500 do 2500 zrób stopniowy wzrost. Korbowody i dwumasa się odwdzięczy
Położenie wału korbowego 1 Pokręcić wałem korbowym tak, aby przy cylindrze 1 zawór wydechowy był jeszcze nie zamknięty, a ssący zaczynał się otwierać, tzw. mijanka Przeprowadzić kontrolę luzów zaworów zaznaczonych na schemacie kolorem czarnym. Połażenie wału korbowego 2 Przekręcić wałem korbowym o dalsze 360°. Przeprowadzić regulację luzów zaworów...
A co mu jest, że będziesz go wyciągał ?.
tomek130 co twój post wnosi do tematu ... zbyt wysokie cisnienie oleju prowadzi do tzw kawitacji, a dalej do wytrąceń w warswie ślizgowej panewki. Oderwane kawałki zaczną wycierać jeszcze większe rowki wsdłóż osi panewki co prowadzi do zatarcia. Prawdopodobnie ktoś ratował się w ten sposób, że luzy w układzie korbowo-tłokowym, które spowodowały spadek...
W czterosuwowym silniku dwucylindrowym wypada 1 zapłon na jeden obrót wału korbowego (jeden zapłon na dwa obroty * edwa cylindry, obrócone w fazie o 360 stopni - tak jak w maluchu). Czyli podłączony do dwusuwowego jednocylindrowca, gdzie też występuje jeden zapłon na jeden obrót powinien chodzić. Śmiało podłączaj ten obrotomierz w wersji na dwa cylindry...
Jak długo (ile lat) ciągnik pracuję bez remontu?Może to świadczyć już o zużyciu silnika.Takie objawy z tego co pamiętam o tym świadczą.Do puki silnik nie dostanie temperatury,ciśnienie oleju jest wysokie,ale po osiągnięciu temperatury spada. Moim zdaniem może nie trzymać już ciśnienia na wale korbowym. Dodano po 9 Jeszcze zapomniałem dopisać jedną sugestię,jeśli...
Sprawdź zasilanie na cewkę oraz czujnik wałku korbowego (360-460Ohm 1.5V ≈). Wiązka pod aku. ok?
360 tys, ma No wiadomo, jak każdy 20-letni TDI w naszym kraju. W układzie dolotowym jest zbyt dużo oleju, i ten olej jest wyduszany przez ciśnienie z dolotu wszystkimi połączeniami. Można wymieniać węże, uszczelki itp. ale to niewiele pomoże. Trzeba usunąć przyczynę nadmiernej ilości oleju. Może turbina przepuszcza, czy może uszkodzona jest odma, ale...
mam pytanie w jaką strone odkręca sie nakrętkę zazębiacz z wału korbowego c 360? Odkręca się ją normalnie w lewo czy wał ma prawy gwint i odkręca sie w prawo? nie chcę gwintu uszkodzić więc pytam bo muszę to koło pasowe zdemntować. Koło pasowe też ma gwint bo mam obudowe rozrządu na odrzutnik i w jaką strone wykręcic koło pasowe wyjąc??
Na znaki - nie swoje mazakiem malowane (nie jestem artystą). Rozrząd jest ustawiony wg książki serwisowej, nie ma możliwości żeby było źle. Zawory ustawione. Zapłon opóźniony wg możliwej odchyłki. Georges jak sprawdzić pod obciążeniem? Rozumiem, że powinien wtedy się zmieniać ale o jakie wartości? Wloz kolki, bedziesz pewny. U PSA w zasadzie nie ma...
To w takim też robisz na mijankę. Ustawiasz mijankę.Potem robisz od tego miejsca cały obrót wałem korbowym i masz dokładnie w GMP na końcu suwu sprężania i początku pracy (czyli w miejscu gdzie masz regulować zawory).
Wysoki poziom oleju w skrzyni korbowej sprężarki lub zużyty mechanizm korbowy.
Wałek obrócony o 180° = wał korbowy obrócony o 360°. Nie robi to żadnego znaczenia. Odwrócenie ssania z wydechem możliwe jest wyłącznie przy przestawieniu wałka rozrządu o 90°, albo wału korbowego o 180°. Wówczas możliwe jest spotkanie zaworów z tłokiem. Mało możliwe jest że rozrząd został poprawnie ustawiony. Jeśli się zgadza na znak T i zębatkę rozrządu,...
Witam wszystkich serdecznie bo jestem tu nowy. Proszę o pomoc w interpretacji wydruku komputera diagnostycznego VAS5052A.Chodzi o pozycje nr 4,6,7,8,9. 1/ 01100001 0 1 - 0106850 2/ 0 10.11.14 18:15:21 3/ 660/min 4/ 23% 5/ 62 km/h 6/ 93oC 7/ 23oC 8/ 980 mbar 9/ 14,360 V Dokładnie w tym momencie silnik uległ destrukcji, z powodu rozpadnięcia się tłoków...
A nie potrafisz zmierzyć czopa wału korbowego?
8-8,5kGm korbowodowe i 9-9,5kGm główne.
Czemu służy wkręt wału korbowego?
To ustaw na mijankę. Mijanka na cylindrze, obrót o 360 stopni wału korbowego i ustawiasz oba zawory. I tak każdy następny. Bo coś ci chyba ucieka.
Teraz już nie ma co dochodzić czyja wina stało się i trudno trzeba naprawić i jak juz powiedziałem zabrałem sie za to i nie odpuszcze dopóki nie skończe... Po to właśnie założyłem temat żeby ktoś pomógł znaleźć przyczynę tego że olej nie jest pompowany...
Wałek rozrządu kręci się 2x wolniej niż wał korbowy. Przy jednym GMP (T) masz mijanke zaworów, przy drugim suw pracy (oba zamknięte) i w tej pozycji ustawiasz luzy
Miałem przypadek że wał korbowy był przestawiony względem frezowania na klin koła zębatego wału korbowego.
Sprawdź czy ma dobre zazębienie pompa oleju z zębatką wału korbowego. Możliwe że wytarło zęby i pompa nie obraca się. Były opiłki w misce olejowej?
Ok niech Ci będzie. Poszukaj na internecie książki pt. "Podręcznik traktorzysty" tam masz podany wykres faz rozrządu. Ale szybciej było by znaleźć oryginalne znaki na kołach zębatych. Na pewno różnią się one od tych co są nacinane podczas rozbiórki. Na kole pośrednim masz do znalezienia jedna kropkę którą ustawiasz na koło wału korbowego, a później...
Więc spotkania być nie mogło. Wszystko ok gdyby nie fakt, że w pierwszym momencie nie dało rady swobodnie ręcznie obrócić wału korbowego o 360 stopni. Tak przynajmniej twierdzi autor.
Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł. Odrzutnik oleju jest wciskany na wał korbowy. Sprawdzałeś, czy przypadkiem tam nie ma wycieku? Tzn. pomiędzy odrzutnikiem a wałem korbowym.
lampka zapala się gdy jest za niske ciśnienie oleju, przyczyn może być bardzo dużo, od mocno zużytego oleju po zbyt zużyte panewki wału korbowego. Lepiej przyczyne zdiagnozować wcześniej bo może to doprowadzić do całkowitego zatarcia silnika.
Prostszego silnika do regulacji zaworów już nie będzie . Ustawiasz wał korbowy na znak GMP regulujesz na cylindrze gdzie masz sów pracy , robisz obrót wałem o 360* i regulujesz na drugim cylindrze .
Podłączam się do tematu. Posiadam w firmie Ostrówek K 162, w którym pękł blok itp, posiadam też C 360 z silnikiem w dobrym stanie. Chciałbym przełożyć silnik z C 360 do Ostrówka. Czy są jakieś ukryte tematy, które uniemożliwią ten zabieg? Słyszałem jakieś plotki o innym wale korbowym, czy to prawda?
W C330M inne przełożenie jest tylko w zwolnicach, co daje inną prędkość jazdy. Są dwa rodzaje obrotomierzy do Ursusa. Do C-330 jest piktogram WOM przy 2200 RPM. Do C-360 jest piktogram WOM przy 2000 RPM (przełożenie w skrzyni 1:4). Czy jest jakaś różnica w stałej licznika dla C330 i C360, tego nie sprawdzałem. Obrotomierz ze zdjęcia to chińska podróba....
Czy aby nie jeździłeś wcześniej C 360? Typowym błędem po takiej zamianie jest to że "60 można jeździć na wolnych obrotach a Perkins potrzebuje przynajmniej 1500 obr/min a przy większym obciążeniu więcej. Mam silnik w ustawieniu z Tarpana- 39 kW, większe obroty i nie ma możliwości dymienia na czarno. No i ma buta. Uwaga- po zamianie silnika na Perkinsa...
Zacznij od wyregulowania luzów zaworowych. Na ciepłym silniku sprawdź jakie ma przedmuchy ze skrzyni korbowej. POtem pomiar ciśnienia sprężania z próbą olejową.
Witam. Mam pompę na wal korbowy od t 25 i orbitrol z ostrówka. Moje pytanie brzmi następująco jaki dobrać do tego siłownik?
Oczywiscie ze 360 stopni bo kretynie masz dwa obroty walu a jeden walka wiec nie filozofuj mamlasie. Dodano po 1 360 stopni na wale korbowym przestawic.
Witam. Ja w niektórych wypadkach GMP określam w ten sposób. Pokręcam wał korbowy i obserwuję zawory (np. w pierwszym cylindrze ). W momencie kiedy te zawory się mijają (tzn. zawór wydechowy kończy się zamykać a ssący zaczyna się otwierać) tłok w danym cylindrze jest w GMP ale po suwie wydechu. Należy wtedy obrócić wał korbowy o 360 stopni ( jeden obrót)...
Twój silnik ciężko odpala i odbija. Przyczyną tego może być: złe wyprzedzenie wtrysku, dawka paliwa nie odpowiednia, kompresja za niska lub opory mechaniczne w układzie tłokowo-korbowym.
[quote="cfg123"]330 to juz mamy co do majorka to troche juz one sa za stare. Co do 3p chodzi mi oto ze slyszalem ze pali nawet wiecej niz 360 . Poniewaz trzeba jezdzic na wysokich obrotach .[quote] Jak może 3p palić więcej od 360 przecież to silnik MF255.kup Sobie Mf czero cylindrowego i na pewno spali mniej od 360.Ja kupiłem MF165 (62KM)4 gary i pali...
korbowody volvo korbowody deutz korbowody ursus
łamanie klucza naprawa modułu pralki okres rozliczeniowy energa
lodówka migają diody lodówka migają diody
Deutz F2L511 – ustawienie luzów zaworowych, wartości i procedura regulacji Deutz F2L511 – luz zaworowy ssący i wydechowy 0,15 mm – regulacja i specyfikacja