Witam mam pytanie składam silnik z nowych części, wał korbowy jest po szlifie wymieniane są tuleje, tłoki, korbowody, panewki. W stopce korbowodu i w trzonie są zamki i teraz pytanie czy jest różnica jak ustawie je na zamkach w sensie czy zamki mają być jeden pod drugim czy na skos, stopka nie ma oznaczeń...
Zgodnie z numerem katalogowym: 0050/10-391/0 Półpanewka korbowodu N000 0050/10-391/1 Półpanewka korbowodu N025 I wymiar naprawczy 0050/10-391/2 Półpanewka korbowodu N050 II wymiar naprawczy 0050/10-391/3 Półpanewka korbowodu N076 III wymiar naprawczy 0050/10-391/4 Półpanewka...
Tu masz pozycję z której możesz skorzystać *e2*96*ba+Ursus+c+-+360+*2c+3p+4011+sam+... i korbowodów nie można zakładać tak jak się chce. Kto to rozbierał.
We wtorek (nigdy nie zaczynam od poniedziałku) oddaję blok do osiowania oraz wał do szlifu, myślę też nad tym żeby wycentrować korbowody, oczywiście nie podlega dyskusji że korbowody dostaną nowe tulejki pod swożnie tłokowe.
Tłuc może luźny wyrobiony tłok o ścianki cylindra, sworzeń korbowodu, Korbowód na mimośrodzie lub mimośród albo wszystko na raz. Remont się kłania. Możliwe też że sprzęgło kłowe jest wyrobione skoro wybija dźwignię ale raczej blokada nie trzyma. Ten pionowa dźwignia.
Z tego, co mój ojciec rozkminia (mechanik gwarancyjny POM ursus, FMŻ) to wystarczy, że stopki źle założyłeś zamkami albo zamieniłeś stopki z korbowodów i już w większości c-330 pojawia się problem. Jeżeli jesteś pewny, że dobrze wszystko złożone to zamień stopki w korbowodach - jeżeli nie pomoże to tak...
Witam. Dzisiejszego dnia moja sprężarka uległa awarii otóż jeden z uszczelniaczy nie wytrzymał i olej zaczął wyciekać jak woda z kranu. Po zdemontowaniu sprężarki i i rozebraniu jej wymieniłem oba uszczelniacze( ten drugi też był do wymiany, bo też lekko przeciekał, lecz było to mało zauważalne)....
jeżeli już rozbierzesz dół silnika i odkręcisz korbowody sprawdź też czy któryś tłok na korbowodzie nie ma luzu. będzie dość ciężko ale da się to sprawdzić i wyczuć. Napisz też co było robione podczas tego remontu i jak dawno. ile motogodzin tak około.
Witam. Właśnie remontuję URSUSA C-360 i robię kapitalke silnika. Chciałbym się dowiedziec po którym szlifie jest wał. Panewka wału 50501090NO25 Panewka korbowodu 50503940
Sytuacja ta powtarza się na dwóch pompach wtryskowych, za pierwszym razem muszę trochę przytrzymać rozrusznikiem żeby C360 zapalił. Później już pali na dotyk. Ursus po wymianie korbowodów, regeneracji rozrządu, wtrysków, głowic itp. Przed remątem było to samo. Zaczęło się tak dziać gdy oddałem pompe...
Mam tego wariata ... Dane jego : Dane Techniczne: nominal voltage 12 V rated output 2,7 kW rated speed 1500 rot/mi mashing moment 55 Nm pinion teeth number 11/3 modulus 3 mesh angle 165; 255; 345° weight 5,3 kg W sobotę będę brał się za sprzęgło jak mi bedzie pogoda sprzyjała......
Witam wszystkich serdecznie. Mam pytanie do "mechaników" :) Dawno, jakieś 17 lat temu uległ awarii Ursus 360. Wiem tyle że korbowód wybiło bokiem rozrywając bloki. Wtedy jeszcze świętej pamięci dziadkowie wymienili w nim praktycznie cały silnik, został stary rozrusznik, pompa paliwowa i inne drobiazgi. Z...
witam kupiłem silnik do ursus c 330 miał być niby niedawno po remoncie okazało się że był ktoś zrobił taki remont że wymienił panewki jedynie na korbowodach a te na czopach głównych były wytarte do brązowego. i tu moja prośba po zdemontowaniu panewki znalazłem numer panewki pierwszy rząd B 1D drugi...
Kłaniam się forumowiczom. Mam kilka pytań dotyczących ursusa 904. Silnik mam starego typu czyli Z8001, silnik jest po kapitalnym remoncie, wszytko było zrobione jak książka pisze tj. osiowanie bloku, szlif wału, planowanie głowicy, nowe części i regenerowana pompa wtryskowa. I tu pojawia się pytanie....
Witam, robię remont silnika ursusa c 360. Zdemontowałem wałek rozrządu i szklanki popychaczy ,zaskoczyło mnie że szklanki nie są jednakowe tzn. wymiarowo tak ale wizualnie już nie.Różnica jest w głębokościach przewężeń po środku szklanki i otworach, przykładowo pierwsza szklanka ma bardzo małe zagłębienie...
Witam! Pacjentem jest ursus 3512 i występują w nim dwa mankamenty: 1) Drobne wycieki oleju na wyjściu WOM. Czy mógłby ktoś przybliżyć jak się dobrać do tego uszczelniacza? Próbowałem dzisiaj to rozebrać, ale po zdjęciu osłony, okazuje się, że chyba konieczne jest zdjęcie całego zaczepu ze względu...
Witam. Zatarł mi się silnik w Ursusie 914 na korbowodzie. Ciągnik mam prawie od nowości. Wał nominalny. Niestety po zatarciu, na tym czopie jest niemal milimetr ubytku, co skutkuje tym, że wał nie wyda IV szlifu na tej korbie. Czy ktoś z forumowiczów napawał wał do C-385 lub innej maszyny? Jeżeli...
Witam. Pytanie czysto teoretyczne. Jak wiadomo w Ursusach tłoki posiadają 5 pierścieni: 3 uszczelniające oraz 2 zgarniające (tzw. olejowe). W Perkinsie i Zetorze już dawno temu doszli do redukcji ilości pierścieni (3 uszczelniające/1 olejowy do 2 uszczelniających/1 olejowy w wersjach Turbo). Ponieważ...
Nie widzę nic złego w tym że zamontował manometr wszystkie duże ursusy,mtezety i małe iwany go mają seryjnie montowanego i co wszystkie się zacierają?A bizon ma nawet 2 czujniki jeden na zegar a drugi na klakson.Zegar jest o wiele lepszy od kontrolki zwłaszcza jak się jeździ starym rupem bez obrazy.Miałeś...
Kolega ma jakieś doświadczenie w skradaniu silników np URSUS C360/1224 lub 1614 ? Ksiazka do napraw John Deere 6300 jest droga, ale jest ...
Hmm jeszcze słowo co się czepiać ringów nie wiem czy 60-tka ma przestawioną oś sworznia względem osi tłoka ale faktem jest że w polskich zestawach tłoki były znaczone trasowaną strzałką na denku bądź wybraniem i wiadomo że ten znak do przodka motora. Jeszcze jedno pytanie: czy można przekręcić...
Wał nie był ruszany tylko spradzane korbowody bo jak sie okazało to wał był wczesniej robiony tak stwierdził mechanik a jak z tym było to nie wiadomo bo ja go kupiłem takiego złoma do remontu i nic nie wiem owczsniejszych remontach
Witam Miałem niegdyś taki przypadek w Starze rechu , stukał przestawał znowu stukał ,okazało się że tulejka na korbowodzie miała duży luz , ale wobec twojego ciapka to tylko sugestia . Pozdrawiam
Witam Mam problem z ursusem gdy jadę pod górkę (obciążony silnik) słychać metaliczne stukanie z silnika problemu nie ma gdy zjeżdżam z górki lub gdy ciągnik stoi chodzi na wolnych obrotach . Co jest powodem stuków ? Jak można zdiagnozować źródło stukania ? ROZRZĄD, ZAWORY itp - Słyszałem że stukot...
A czy tulejki korbowodów były dobre nie wybite
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach:...
Panewki montujemy zamkami do siebie, tzn. że zamki jednej i drugiej połówki panewki muszą być po tej samej stronie czy to korbowodu czy pokrywy łożysk głównych.
Witam mam problem z ursusem c-360 a mianowicie przed remontem w silniku był dziwny stukot po remoncie i wymianie wału korbowego, panewek,tulejek w korbowodach , pompy olejowej, głowice zostały poddane regeneracji . Po odpaleniu silnika ten stukot pozostał . Co może być przyczyną?
Widziałem raz w życiu ja mój sąsiad kończył c 330 i mu wodę miarką od oleju wywalało ale to potem był remont i trudno powiedzieć konkretnie przez co ale orał nią do końca Remont tak zrobił że korbowód bokiem wyleciał tak więc jak nie masz pojęcia o robocie to sie nie bierz Skoro piszesz ze blok pęknięty...
kompresja ok jest wyjście i wejście dla wody pewnie zrobię mały zbiornik a co do oleju to po prostu go zaleje do miski Kolego ja mam tak zalane :) tyle żeby korbowód sie zanurzył tylko daj specjalny olej sprężarkowy
Książkowo śruby korbowodu 110-120Nm. Śruby pokrywy panewki głównej 180-200Nm
To czym ten mechanik szlifował ten wał pilnikiem? Po pierwsze to trochę złe jednostki ciśnienia Kolega podaje. Po drugie to nie gdybać tylko zmierzyć wał mikrometrem w dwóch płaszczyznach i będzie wiadomo. Pomierzyć czujnikiem korbowody z panewkami i bez panewek, to samo obudowy łożysk głównych w bloku....
Skoro coś blokuje wał to myślę że trzeba zdjąć miskę olejową i zajrzeć do panewek na wale i korbowodach, obejrzeć wał korbowy. A od góry sprawdzić układ zaworowy. Zapytaj jeszcze specjalistę.
A mógłby ktoś jeszcze podrzucić moment dokręcania korbowodów i panewek głównych?
Kolego jak chcesz więcej mocy zamontuj turbine i masz 100% pewności że podkręcona pompa nie będzie źródłem kopcenia na czarno. Piszę całkiem serio. Turbiny na pewno nie będę montował, ten silnik ma służyć przez długie lata po remoncie a nie. Przerabiać tłoki i korbowody, dorabiać chłodnicę oleju,...
Mam blok do c-330 po szlifie na panewki R-ki. Do tego mogę dorzucić dwa korbowody i zestaw nowych panewek głównych R. Są to panewki grubsze stosowane jak N-ki się w czasie eksploatacji obrucą w bloku. Do bloku sa włożone nowe tuleje. Po za tym blok nie ma pęknięć i sądząc po małej korozji w części...
były wymienione całe zestawy naprawcze czyli tuleja tłok pierścienie, po regeneracji głowice, tulejowane korbowody wtryskiwacze nowe, wymienione koła rozrządu.
Witam Potrzebuje schematu budowy silnika gdyż rozebrałem taki i nie wiem w którą strone idzie wykorbienie korbowodów(zamki panewek idą w strone pompy wtryskowej czy w strone rozrządu)
Witam robię kapitalny remont silnika wursusie cc330. mam pytanie z jaką siła dokręcić panewki główne na wale korbowym, z jaką dokręcić panewki na korbowodach, z jaką siłą dokręcić głowice i jakie powinny być luzy na zaworach i w jakiej kolejności ustawia się zawory
Witam moim problemem jest to iż silnik w ursusie c 360 stuka, słychać metaliczny dźwięk, wystarczy zakręcić rozrusznikiem, wyciskanie sprzęgła nie pomagało. Rozkręciłem cały silnik zawory niepourywane, nie widać śladu uderzeń tłoków, na tłokach również nie widać żadnych śladów bicia, czy usterek, panewki...
myślę założyć od c 330 korbowody i wtedy założę panewki od c 330 tylko teraz główkuje jaki szlif na wale mam p 0,25a w c 330 to chyba r1 może ktoś pomuc
jeżeli tuleje są całe to czeka cię kręcenie ,misa w dół ,główka korbowodu ,tłok w góra , tuleja do góry dystanse miedziane pod kołnierz i kolejność wstecz ,Przyjemności.
stasiak64 pierwsza rada to może być trafna sprawdzę potem, ale co do drugiej był przypadek że woda znajdująca się na tłoku podczas odpalania ugieła korbowód Jakby się korbowód ugiął to chyba bym ciągnika nie odpalił tak mi się wydaje. :D W poniedziałek zawiozę wtryski do innego fachowca zobaczymy...
Założę się że jeszcze niemożliwie klepie. Raczej cała góra będzie do wymiany. A z praktyki wiem, że wszystko trzeba zrobić: tłok, cylinder, pierścienie, główka korbowodu przynajmniej. Często i zaworki w głowicy puszczają. Co prawda nie ma to wpływu na olej ale bardzo obniża sprawność, tym bardziej...
Trochę odradzę Ci ten pomysł ze względu nieprzydatności w rolnictwie. Jeśli pracowałbyś w transporcie to owszem, może się przydać, ale w polu to nie pomoże. Zauważ, że głównym problemem w c-360 nie jest brak mocy a poślizg kół podczas orki, pracy w kultywatorem itp, więc zwiększanie mocy nie ma sensu....
Jeśli nie ma naprężeń i nie działa na ten kawałek żadna siła, to poxipol z powodzeniem się nada. Kiedyś w FSO urwało mi korbowód i wywaliło dziurę w bloku. Zrobiłem remont silnika, a ten kawałek przykleiłem na poxipol. Trzymało wieki.
kilka osób opisywało przypadek poluzowania się nakrętki koła pośredniego rozrządu i stuki a nawet wysunięcie się osi do środka silnika i uszkodzenia silnika :( czyli sciągać miskę i ewentualnie odkręcić stopy korbowodów i sprawdzić luzy na sworzniach
Być może masz podobny problem co ja kiedyś. Dałem wał na szlif do ZNMR z odbiorem kompletu panewek. Nie sprawdzałem zgodności numerów względem szlifu, ciśnienia oleju nie mierzyłem. Po wyjechaniu w ciężką wiosenną pracę ciągnik zaczął delikatnie stukać. Po zdjęciu misy oleju okazało się ,że na korbowodach...
Witam posiadam ciągnik jak w temacie. Zrobiony kapitalny remont silnika. Szlif wału, nowe panewki, tuleje, tłoki i pierścienie.W korbowodach wymieniane tulejki. Po pierwszym uruchomieniu zdziwiła mnie praca czujnika ciśnienia oleju. Mianowicie po zgaszeniu ciągnika, kontrolka nie zgasła. Odkręciłem...
Nie w tej chwili ale od zawsze. I nie jestem przekonany czy "szyje" Mi w 4011 wyleciał korbowód za pompą wtryskową wywalił dziurę na pięść. Wspawany był z takiego samego materiału kawałek. Jakiś czas trzymało potem pękło. Naciąłem pęknięcia na 5 mm głęboko i skleiłem tym Trzymało 10 lat i pewnie...
Witam, mam problem z 60tka mianowicie po odpaleniu po około 2 min coś zaczyna klepac i to tak głośno ze słychac z daleka. Zawory sprawdzane ze 100 razy nowe głowice nowe szklanki i popychacze nowa klawiatura nic nie dalo ciągle klepie. Na słuch wydaje się ze to z zaworów ale to niemozliwe tyle razy...
Tak są to zawleczki śruby korbowodu ale jak kolega pisze trzeba zrzucić miskę i zobaczyć co tam się dzieje.
Miejsce montażu korbowodu dowolne grunt by był on kompletny. Nie zamieniać części z innym korbowodem. Przez wszystkie klawiatury idzie spieniony olej?
Witam. Jak masz zdemontowaną głowicę, misę i tłoki z korbowodami to zalej kadłub gorącą wodą i obserwuj skąd wycieka woda. Może być przegnita tuleja, uszkodzone uszczelki tulei lub- co gorsza zniszczone(przeżarte) gniazda tulei cylindrowych.
Witam, robię remont w Ursusie C-360 i wał, korbowody były u szlifierza, główne 2 korbowodowe 3 i po wsadzeniu wału i przykręceniu tylko stopek głównych wał trzeba obracać z dużą siłą. Może mi ktoś powiedzieć, co mam zrobić?
Tu sprawdzałam i nie mogę znaleźć tego co chcę jest M9x1,25. Była np. do odpowietrzników chłodnicy BMW lub śruba korbowodu Renault 1,9dCi F9Q. Ale ta, której szukam musi mieć gwint na całej długości trzpienia i najlepiej łeb sześciokątny. Może ktoś kupował M9x1?
Temat z silnikiem,na razie rozwiązany nie ruszałem panewek głównych, wymieniłem tylko korbowodowe, i pierścienie założyłem nowe na tłoki. Niestety nie mam ,żadnych zdjęć panewek. :| Co na ten temat mogę powiedzieć, hmm no cóż silnik ma swoje lata, swój przebieg, ale panewki nie były złe, jedyne co mnie...
Wyleciał mi korbowód w 4011 razem z pompą wtryskową, zrobił dziurę na pół pięści. Zmniejszyłem trochę jego średnicę, wspawałem w dziurę w kilku miejscach a reszta klej. Trzyma ponad 20 lat!!! Postęp poszedł tak do przodu przez ten czas że dziś kupić klej który to załata jest chwilą. Zaklej to sam...
Witam ponownie . Olej superol najgęściejszy , czwarty szlif , gość który robił szlif / W ANDRYCHOWIE / DAŁ PANEWKI DO CZWARTEGO SZLIFU , mechanik poskładał , ale nie zrobił wałka rozrządu , to było w tamtym roku , po może 50 mtg znów mówię gościowi że jest słabe ciśnienie , zrobił wałek rozrządu...
Za wczesny w tryk paliwa -głośna praca silnika ,grzeje się,ciężko przyśpiesza,pali nadmiernie ,brak mocy, (może pęknąć wał korbowy,zgiąć się może korbowód albo może wydmuchnąć uszczelkę pod głowicą).Przyczyną w/w szkód jest wzrost ciśnienia na tłoku przed osiągnięciem GMP. Za późny w trysk paliwa -pracuje...
Z jaką siłą dokręcić śruby łożysk głównych i korbowodów w 360-3P.
Witam, mam problem z Ursusem 902. Zaznaczę tylko że w takim stanie otrzymałem ciągnik. Problem drgań o dużej częstotliwości występuje przy obrotach od 1500 wzwyż. Starałem się wszystko już zrobić aby usunąć tą dolegliwość lecz niestety nie dałem rady. Wał oraz koło zamachowe i korbowody wysyłałem do...
Mogła wybić się panewka na korbowodzie i tłok uderza w głowicę. Sprawdź ciśnienie smarowania na zimnym jak i na gorącym silniku.
Wymienione zostało: -szlif wału -nowe wszystkie panewki -nowe korbowody -nowe tłoki pierścienie i tuleje -pompa i wtryski były regenerowanie a potem sprawdzone w 3 różnych serwisach i ok. -zregenerowane głowice, -nowy wałek rozrządu, I jeszcze pewnie coś
No pewnie i w krótkim czasie w ciężkiej robocie jeżdżąc na tych obrotach będziesz remontował silnik. W 60-ce koło zamachowe i całe sprzęgło jest wielkie i ciężkie lepiej dla silnika jeździć na około 1800 obrotów a zmagazynowany w kole zamachowym moment obrotowy pomaga przeskoczyć chwilowe obciążenia...
Nie wierzę w to absolutnie. Mtz ma biedę osiągnąć 40 kilometrów przy obrotach 2600 gdzie przy 2200 jedzie około 32. Więc 60-ka która przy przy 2200 jedzie około 25 km/h nie ma szans nawet zbliżyć się do 40-ki. Długoletnia jazda już na obrotach 2600 tym ciągnikiem z czasem pourywa korbowody tak że przy...
Robione było dosłownie wszystko, wałek rozrządu został stary, zakład w tyczynie osiował blok i mieli sprawdzić wałek rozrządu, wymieniony nie był, czy sprawdzili pewności nie mam. Luzu wzdłużnego na wale nie ma, korbowody troszkę jak by luźne ale takiej wiedzy nie mam żeby to zweryfikować. Silnik...
Silnik został zatarty, to jak on chodził dalej tylko pogorszyło jego stan. Widać po korbowodzie że obróciło w nim panewkę, zapewne bez szlifu wału i kapitalnego remontu się nie obędzie. Tulei nie wybijesz młotkiem, należy je wyciągnąć ściągaczem, zapraszam do przeczytania instrukcji obsługi gdzie jest...
Witam mam problem, zrobiłem remont silnika, wymieniłem tuleje tłoki panewki na korbowodzie i pierścienie tłokowe. Resztę złożyłem jak była, przy głowicy nic nie ruszałem tylko dałem nową uszczelkę. Po całkowitym złożeniu i zalaniu płynem i olejem spróbowałem odpalić traktor. układ paliwa odpowietrzyłem...
Pewne badania nad tym silnikiem wykazały, że nie warto ustawiać początku wtrysku na czuja, tylko dokładnie na tyle ile zaleca fabryka. Kąt musiałbyś wyznaczyć w taki sam sposób jak dla silników dwusuwowych, tzn. na ileś mm przed GMP. Musiałbyś podać długość korbowodu (oś-oś), skok wału oraz offset osi...
Witam. Mam taki problem, że nie wiem jak wymienić korbowód sprężarki w c-360. Jak w ogóle się do tej sprężarki dobrać, czy od pompy wtryskowej czy ściągać pokrywę rozrządu? Proszę o szybką odpowiedź
Hmm, zużycie ciągnika, ale on pali na raz bez tak zwanego "hehłania". To znaczy że sprężanie masz dobre, ale mi chodziło o zużycie powierzchni smarnych. Prawdopodobnie półpanewki korbowodów i/lub wałka rozrządu. Choć w tym silniku nie wiem jak rozrząd jest zrobiony. Głupie pytanie... sprawdzałeś...
Wszystkie głowice są te same od kiedy mam ten ciągnik, te dwie czarne były ostatnio zrobione bo olej kapał prowadnicami zaworowymi, wróciły w stanie oczyszczonym z rdzy i farby to je pomalowałem a pozostałe dwie po prostu zardzewiały, w nich były tylko docierane zawory. Panewki.. sprężarkę również...
Witam mam problem z c328 ostatnio zakupiłem nowy wał jest od c 330 a panewki od c328 główne a korbowodowe od 330 i tu mam problem bo gdy dokręce stopy korbowodów nie można wałem obrócic czy korbowody od c328 a 330 różnią sie czymś ? proszę o szybką odpowiedź pozdrawiam :)
Sworznie w C330 pasuje się pod korbowód a nie pod tłok. Każdy szanujący się zakład który regeneruje korbowody przed przystąpieniem do regeneracji będzie od Ciebie wymagał sworzni które spasuje z korbowodami. Zakładanie pierwszych lepszych nie polecam.
Ja bym obstawiał sworzeń tłoka skoro na odprężniku nie ma hałasu a pojawia się przy kompresji. Znane są przypadki pękniętego sworznia lub tulejki korbowodu.
Nie jest to naturalne. że korbowód sam spada z mimośrodu w czasie pracy. Przyczyną może być: zużyte łożyskowanie sworznia tłoka, pęknięty sworzeń tłoka, zużyty (wytarty) tłok lub cylinder. Dodatkowo dochodzi jeszcze łożyskowanie mimośrodu (tulejka), i odkręcona nakrętka wałka napędzającego pompę wtryskową...
Pytanie. Fabrycznie były montowane tulejki w całości z brązu? Tak, fabrycznie były montowane tam tulejki z brązu podobnie jak w C360. Takie tulejki nadal są dostępne podobnie jak te kompozytowe. Tulejki kompozytowe mają taką przewagę nad tymi z brązu że nie dochodzi w nich aż do takiego "wygniecenia"...
Nie piszesz nic o sprawdzeniu wtryskiwaczy. Rozrząd w 100% dobrze ustawiony? Jeszcze jedno pytanie. Sprawdzałeś wagowo korbowody?
Pewnie macie rację z tymi korbowodami :( ALE to miał być mały remont "góry" silnika (bo ciśnienie oleju miał dobre na "gorącym") a jak zawsze robi się z tego pełna kapitalka :( Zwlaszcza że jedna tulejka jest uszkodozna a na pozostałych nie czuć luzu na nowych sworzniach - swoją droga jak się mierzy...
Nagraj film. U mnie stukało jakby zawory nie wyregulowane, okazało się, że klin prawie ścięty na wałku rozrządu. Było dobrze, ale jeszcze słychać było takie dziwne dudnienie. Natomiast po regeneracji korbowodów (główek) silnik pracuje jak zegareczek.
Po umyciu na starej tulejce znalazłem numer 50001730 Po wpisaniu w google wyskakuje tulejka korbowodu c 330 Pasuje tulejka od korby tylko ja dorabiałem od C360 z nadwymiaru. Ośka rozrzadu jak i sworzeń korbowodu w tym ciągniku mają po 38mm. Tulejka musi być surowa i z brązu a nie kompozytu.
Witam mam taki problem z Ursusem c-330 mianowicie występuje metaliczne pukanie w okolicach tłumnika pukanie narasta wraz z dodawaniem gazu. Na wolnych obrotach nie słychać tego stukanie. Dodam że wymienione zostały korbowody zestawy naprawcze czyli tuleje tłoki panewki na 100% sprawne
Uszczelniacze tulei są prawdopodobnie winne twojej usterce. Tam puszcza wode do oleju. Czeka cię zwalenie głowic, misy olejowej odkręcenie korbowodów wyjęcie tłoków potem tulei i weryfikacja co tam piszczy. Albo uszczelniacze tulei albo wżery w bloku. Roboty w pytę. Można zdjąć misę na początek nalać...
Ciekawe jeszcze jak wygląda reszta panewek, czy zacierał się na wszystkich, czy reszta idealna a ta jedna nie , bo może korbowód przy wyciąganiu był w miejscu panewki młotkiem poczęstowany. Wał i tak jest do wyrzucenia, a korbowody do ponownej obróbki stopy/wymiany. Więc to i bez znaczenia.
Witam! Mam pytanie, jak prawidłowo powinny być ułożone korbowody tłoków w silniku ursusa c 330 na przemian czy w jedna stronę, jeśli w jedna stronę to w która? Proszę o szybką odpowiedź
Witam Wszystkich. Chciałbym zasięgnąć porady ile Nm należy ustawić na kluczu dynamometrycznym alby dokręcić korbowody w Ursus 2812 ? Z góry dziękuję uprzejmie za pomoc :)
Tak jak napisałem Wycięcie w tłoku, idzie od strony wtryskiwacza ogólnie tj. filtra powietrza. Tłoki masz już założone na korbowody.
Witam, jestem w trakcie remontu silnika Perkins w C360 3P, prosił bym o poradę w którą stronę mają być skierowane zamki na panewkach korbowodowych, w stronę wałka rozrządu czy w stronę pompy wtryskowej?
Pierwsze trzeba sprawdzić gdzie trzyma, czy dobrze zrobione. dobrze złożone. Może być jeden korbowód krzywy i już jaja się robią. Trzeba szukać drogą eliminacji i tyle.
4 cylindrowy wał lekki i jedynie ursus 360 4garowy miał taki z układem 1=4 /2=3 , zużycie tego chyba się mierzy po grubości miejsc na korbowód , przy zabytkowych motorach i tych nowszych 1 cylindrowych to się łapie za korbowód i nawala w miejsce gdzie jest główka , jak strasznie dzwoni to zużyty a jak...
No spox pomysł. Jestem za... tylko gdzie taki silnik znajdę...?? Jest jeszcze jedno, mniej efektowne wysjście- korbowód A jeśli chodzi o moje pomysły to cóż... - gobo flower (mój własny, prosty projekt) - wildmoon (uproszczony przeze mnie) - fajny efekt kuli - fire storm no i oczywiście szperacz Jak...
Odpowiem krutko zwazcie kolo zamachowe ze sprzeglem i walkiem sprzeglowym w fergusonie a w c360 Wtedy mozna wysunac wniosek o ile ten zespol jest ciezszy w c360 i ile go mozna spokojnie odchudzic. silnik ten byl konstruowany do fergusona a nie do ursusa a zwiekszenie obrotow do 3500 jest bezpieczne...
A dlaczego Common Rail nie klekocze? :roll: a słyszałeś kiedyś pompe wtryskowa jaką kolwiek na stole do sprawdzania pomp? Pomijając mechaniczny klekot pompy rzędowej lub rotacyjnej, w CR jest seria kilku mniejszych wtrysków, która rozłożona w czasie powoduje elastycznę pracę układu tłok-korbowód....
Witam kolego tego kleju użyłem do klejenia bloku silnika Ursus C 360 po tym jak korbowód wyszedł bokiem. Kleiłem dość dużą łatę w miejscu pęknięcia i klej trzyma do dziś czyli jakieś trzy lata. Co do gniazda to trudno powiedzieć czy ten klej da rade.
Na wał to może dobrał byś pierścienie wewnętrzne od łożysk igiełkowych ale wówczas korbowody nie wejdą a tyle wału nie sposób zeszlifować aby wyszedł nominał o ile w ogóle wymiary się zgodzą . Szlif wału przy tego typu korbowodach też odpada chyba że będziesz je tulejował . Tak to jest z współczesnymi...
Gdyby było ciśnieniowe to , wał korbowy byłby wiercony , by smarować łożysko . Nie wiem jak z korbowodem i jego główka . czy tam też kanał czy na górę rozbryzg. Widziałem gdzieś na forum ( nie pamiętam jakim ) smarowanie pod ciśnieniem wykonane przez twórcę . Estetyki tam nie było ale pewnie działanie...
Szczerze powiem, nie wiem jak jest w Ursusie MF, bo nigdy takiego nie obsługiwałem Pompa to cztery tłoki, po dwa zawory zwrotne na każdy tłok . Obok pompy jest zawór sterujący pompą. Ma on trzy położenia. Opuszczanie - zamknięcie dopływu ojeju do pompy(pompa nie może zassać oleju,smarowanie tłoków odbywa...