Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
Strona 43 instrukcji.
Zetor 7245, rozebrałem silnik i wyjąłem korbowody. Zamki panewek korbowodu były do strony pompy. Wszędzie piszą, że mają być do rozrządu. Co z tym zrobić?
Głowica jest do zespawania. A co do korbowodów to wydaje mi się, że nie powinny być w żaden sposób wygięte. Główka korbowodu musi być równoległa do stopy. Nie znam aż tak dokładnie tego silnika, ale nie przypominam sobie, żeby był wygięty korbowód. To raczej będzie zużycie. Pewnie dostał ostro "po garach". :wink:
W zetorku różni się głowicą - ( troszkę inaczej wykonane gniazda ) i korbowody oczywiście mocniejsze są . Pompa do przestawienia , tak jak napisał któryś z kolegów . Osobiście zetora nie przerabiałem , mam doświadczenie za to z Jelczem SW 680 zwykły został przerobiony ( nie jedna sztuka , kilka )zmienialiśmy tylko korbowody , dokładaliśmy turbo , głowice...
Pytanie czy powinienem tak to zostawić? A jak jest montowany fabrycznie?
1 etap: 42Nm 2 etap: 80-90Nm
Czy ktoś wie jaki jest moment dokręcania śrub panewek i korbowodów w Zetorze 16145?
A korbowody ktoś w ogóle posprawdzał?
Witam! mam takie pytanie jak montować korbowody na wale korbowym w zetorze 7211? czy zamkiem do rorzadu? 3 cylindrowy
jeżeli już rozbierzesz dół silnika i odkręcisz korbowody sprawdź też czy któryś tłok na korbowodzie nie ma luzu. będzie dość ciężko ale da się to sprawdzić i wyczuć. Napisz też co było robione podczas tego remontu i jak dawno. ile motogodzin tak około.
Tylko że za 1000 zł kupiłem jeszcze blok po osiowaniu, korbowody 2 wały korbowe silnik jezdny do ładowarki UNC 060 pokrywę sprzęgła i tak po kolei by wymieniać. generalnie 400 kg na palecie części. Także OPŁACAŁO SIĘ.
Witam. Ostatnio zgodziłem się pomóc przy remoncie silnika 3 cylindrowego w traktorze Zetor 5211. Remont polegał na wymianie starych elementów na nowe tj. tulei, tłoki z pierścieniami, sworznie korbowodów, panewki korbowe, dwie kompletne głowice, chłodnica, pompa wody oraz węże wodne. Z układu zasilania zregenerowana została pompa wtryskowa (jedna sekcja...
Witam. Tym razem dla odmiany na garażu poczciwy ciapek. Miał problemy z ciśnieniem oleju i postukiwaniem od czasu do czasu. Po rozebraniu silnika okazało się, że korbowód trzyma się na jednej śrubie, połowę drugiej znalazłem w misce. Panewki obrócone, wał nominał nie wygląda najgorzej myślę że szlif wyjdzie. Teraz kilka znaków zapytania. 1. Dawać blok...
To wyjaśnij mi proszę, jak podniecając się pasowaniem sworzeń-tulejka korbowodu, zapewnisz właściwe pasowanie sworzeń-tłok? Bo cały czas jest mowa o: Już napisałem wyżej, nie ma potrzeby tego robić w C330 i zestawach markowych pomijając te które kosztują 100zł za słupek z filtrem oleju w gratisie. Piszę to na podstawie naprawdę ogromnej ilości przerobionych...
Witam. Pytanie czysto teoretyczne. Jak wiadomo w Ursusach tłoki posiadają 5 pierścieni: 3 uszczelniające oraz 2 zgarniające (tzw. olejowe). W Perkinsie i Zetorze już dawno temu doszli do redukcji ilości pierścieni (3 uszczelniające/1 olejowy do 2 uszczelniających/1 olejowy w wersjach Turbo). Ponieważ drugi pierścień olejowy znajduje się poniżej sworznia...
Masz kolego racje, tylko nie wiem co ma zima do tego? Gestość powietrza w okresie od grudnia do marca jest inna? No chyba ,ze kolega składa silnik na mrozie pod płotem... Gdybyś chwilę się zastanowił, to może głupich pytań byś nie zadawał. Temperatura zmienia wzajemne pasowanie części, wpływa na objętość ładunku w cylindrze i ma bezpośredni wpływ na...
Mam tego wariata http://moto.allegro.pl/nowy-rozrusznik-u... ... Dane jego : Dane Techniczne: nominal voltage 12 V rated output 2,7 kW rated speed 1500 rot/mi mashing moment 55 Nm pinion teeth number 11/3 modulus 3 mesh angle 165; 255; 345° weight 5,3 kg W sobotę będę brał się za sprzęgło jak mi bedzie pogoda...
Schemat w jakim sensie? Chodzi ci o rysunek katalogowy z wyszczególnieniem części? http://obrazki.elektroda.pl/1056555300_1... http://obrazki.elektroda.pl/6678482100_1... http://obrazki.elektroda.pl/2631877400_1... http://obrazki.elektroda.pl/7664685600_1... http://obrazki.elektroda.pl/4411531100_1...
Nowsze modele zetora a przynajmniej 5340 mają coś skopane ze znakami bo nie pasuje. Za skarby świata. Możesz robić co chcesz i nie gra. Pewnie pepiki coS zapożyczyły i nie pasuje.Ale w starszych jest ok i kombinacja z szukaniem martwego punktu na zaworach mija się z celem. Tym bardziej że nie jesteś wstanie znaleźć go dokładnie na podstawie wahania...
Nie roboczogodziny tylko motogodziny. Tachogenerator wytwarza dwa sygnały: napięciowy, w zależności od którego wychyla się wskazówka obrotomierza (sygnał ten jest zależny od obrotów silnika), oraz sygnał impulsowy do licznika motogodzin. Licznikiem motogodzin steruje po prostu styk, który zwiera wyjście licznika motogodzin do masy co kilka obrotów prądniczki....
Witam panowie mam podobny problem kurcze zapomniałem spuścić wode i zamarzło :/ Mówie o zetorze 5211 wymieniłem głowice bo była pęknieta niby wszystko gra a olej jest szary jeśli możecie to coś doradźcie z góry dzieki
Pompa napędzana jest z rozrządu - połową prędkości obrotów wału korbowego - orbitrol z zasady wymaga większego przepływu, niż mały siłowniczek serwa. Swoją droga prawidłowo wyregulowane serwo jest dużo lepsze od orbitrola - większa precyzja sterowania.
C-360, są bardzo wytrzymałe, wiekowe tak samo jak i c-330. Natomiast 3-P, już są bardziej awaryjne, pewnie też ze względu na nieparzystą liczbę cylindrów, wał korbowy często pęka. No ale masz większą kulturę pracy, coś za coś. :D
Tak dokładnie. Nie jeden już pokrzywił nie trafiając wieloklinem. A mogliście tez na odwrót tarczę założyć bo i tak się da. Tyle że wtedy wieloklinem tarcza dociska do wału korbowego. Co prawda w 60-ce ale jeśli to taka sama konstrukcja to i tu jest taka opcja.
A co do przekładni głównej to też chyba nie wiemy dlaczego, po co i z jakich powodów było wykonywane. Wymieniane było koło ataku i wałek i nie dlatgo żeby go uciszyć po prostu zerwał się gwint na wałku a koło miało spore ubytki więc też je przy okazji wymieniłem' tależ wyglądał praktycznie jak nowy więc został... Wtedy akurat nie miałem czasu ani za...
[quote="cfg123"]330 to juz mamy co do majorka to troche juz one sa za stare. Co do 3p chodzi mi oto ze slyszalem ze pali nawet wiecej niz 360 . Poniewaz trzeba jezdzic na wysokich obrotach .[quote] Jak może 3p palić więcej od 360 przecież to silnik MF255.kup Sobie Mf czero cylindrowego i na pewno spali mniej od 360.Ja kupiłem MF165 (62KM)4 gary i pali...
Ale turbo to bardzo dobry pomysł, chociaż tez trzeba by troszkę pokombinować z głowicami. Gniazda powinno się wtedy wstawić twardsze żeby za szybko się nie wypalały. Czemu sądzisz że panewki byś zmieniał tak często. Odnośnie głowic od zetora zaślepki będą pasować w sumie i tak musisz je dać do tokarza żeby zrobił miejsce na nie. Tu masz porównanie....
Teraz żyjemy w świecie podróby, i mamy różne zestawy. Kiedyś dawano po 3 pierścienie uszczelniające, teraz próbują wciskać tylko po 2. Jeżeli są z dobrego materiału, to jeszcze pół biedy. Są i czeskie zestawy do c360. Pierścień na dole tłoka stosowany w starych zestawach jest raczej zbyteczny. W żukach stosowano po 2 pierścienie olejowe obok siebie....
Witam, mam problem z cieknącym uszczelniaczem tyłu silnika w C-360-3P, silnik jest świeżo po kapitalnym remoncie, wał nie ma żadnych luzów, uszczelniacz wału korbowego tyłu silnika wymieniłem na nowy (uszczelniacz dobrej jakości). Olej zaczął cieknąć od razu po złożeniu i pierwszych godzinach pracy po remoncie silnika. Przed remontem też wyciekał. Wykluczam...
Panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość Otóż mam taki problem z tym ursusem. Ciągnik jest po kapitalnym remoncie i ciągle kopci na czarno i jest słaby. Wymienione zostały tuleje, tłoki, pierścienie, wał korbowy po szlifie(nowe panewki) pompa oleju nowa, Głowica po regeneracji (całe zawory nowe + szlif) pompa po regeneracji, końcówki wtryskiwacza...
Witam może ktoż udostepnić mi schemat taki jak w temacie z góry dziekuję
Obejrzałem zdjęcia z ogłoszenia i moje uwagi to: 1. Kratki na bokach maski z modelu poprzedniego (małe) — w tej serii były większe, chyba że od któregoś roku produkcji zmienili. Problem we Fetorach to hamulce, często są niesprawne i rolnikom nie chce się ich naprawiać. Bębny są większe niż w C-360 i dużo droższe. W ostatnich rocznikach z tej serii były...
zetor korbowody korbowody renault moment korbowody
działa głośnik mikrofon dobór kondensatora biernej przepala bezpiecznik deski rozdzielczej
renaul trafic klimatyzacja renaul trafic klimatyzacja
Utrata mocy w pile: przyczyny i diagnostyka Jak skonfigurować subwoofer: ustawienia i porady