To daj znać czy to nie uszczelka... Układ sam z siebie nie ma możliwości się zapowietrzyć. Możesz spróbować wymienić korek na zbiorniczku wyrównawczym. Przejrzyj również instalację LPG czy w jakiś sposób nie zapowietrza układu. Ewentualnie dobrze odpowietrz układ. Na zdjęciu masz zaznaczone odpowietrzniki. Zaczynasz od tego przy nagrzewnicy. https://obrazki.elektroda.pl/9767602800_...
Wg Twojego opisu to tak jakby zaworki w korku działały odwrotnie, jakieś to dziwne.
gdy rozwiercono korek ubytek płynu jest mniejszy Rozwiercono? To ma być hermetyczny układ, tam ma panować podwyższone ciśnienie robocze, inaczej płyn ci wykipi. Może nie w czasie jazdy, kiedy płyn krąży i chłodnica jest owiewana pędem powietrza, ale wystarczy, że trochę wdepniesz, potem zatrzymasz się na parkingu, zgasisz silnik, a on z pewną zwłoką...
napewno jest gdzieś niewielki wyciek na rozgrzanym pewnie nie zobaczysz bo zdąży wyparować więc kiedy jest zimny odkręć korek i zakręć go spowrotem (chodzi o to żeby po nagrzaniu wzrosło ciśnienie w układzie - warunek to sprawny korek) . Potem zapal silnik i podgrzej go do 60-70st. jeśli gdzieś na wężach puszcza po kilku minutach powinno się zrobić...
Zapchane ujście ze spadającego wężyka, korek z zaworkami, bo to on reguluje ciśnienie, turbo jeśli chłodzone. Dodam jeszcze że gdy zaczyna się grzać auto automatycznie przestaje lecieć ciepłe powietrze w kabinie. Brak płynu w nagrzewnicy, w silniku też, dlatego dolewałeś. Chłodnica i oba węże do niej są gorące? Wentylator się włącza?
odpal auto odkręc korek i zobaczy czy nie idą bomble jeleli tak to uszczelka albo pęknieta głowica jerzeli oczywiście pompa wody jest dobra,jak i termostat i chłodnica ma obieg
Przyszedł wczoraj nowy korek. Zalałem układ nowym płynem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wywaliło płyn. Węże tym razem miękkie. Wg mnie nie powinny być miękkie. Całkiem miękkie mogą być tylko na zimnym silniku. W tym wypadku, jeżeli zawór ciśnieniowy w korku jest sprawny, to powinny dużo twardsze niż w stanie zimnym - czy tak jest to tylko Kolega...
Skraplacze owszem, gdy kupuję w hurtowni oryginał czy zamiennik są nabite jakimś gazem, A jak wtedy podłaczysz go z tym gazem do instalacji przecież ucieknie, przez zakręceniem śrub? Dodano po 2 Nie chodzi o korek który masz w starym skraplaczu tylko o zabezpieczenie nowego osuszacz. Nie kumam tego, skraplacz to inaczej chłodnica z klimatyzacji?, osuszacz...
Brawa dla mechanika.poszedł na łatwiznę bo jeżeli za pierwszym razem gdy pękł pasek i auto zostało lekko przegrzane co skutkowało uszkodzeniem uszczelki pod głowicą powinno się taką głowice poddać probie szczelności a przede wszystkim każdą głowice po przegrzaniu powinno się "splanować" tzn. wyrównać jej płaszczyznę ponieważ aluminium jest materiałem...
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
zakręciłem nowy korek i dalej gotuje została juz tylko pompa wody i chłodnica do sprawdzenia...
Ja pisałem o blokopompce/bloku wodnym, nie chłodnicy, chłodnica zresztą też mi się słabo podoba, ale to normalnie załatwiła by możliwość dolewania płynu. Może mamy inne doświadczenia? Po co jest ten korek w chłodnicy? Może być w najwyższym punkcie chłodnicy, jak i najniższym. Obok węża? https://whatnext.pl/test-chlodzenia-sile...
Szczerze, jeśli czujnik źle by "pokazywał" a temp, cieczy chłodzącej była by ok to nie uruchamiał by się wiatrak, To że uruchamia się wiatrak, to jeszcze o niczym nie świadczy, o tym decyduje czujnik który go załącza - na jaką temperaturę jest ustawiony i gdzie jest umiejscowiony. U mnie nie ma żadnego czujnika temperatury w chłodnicy. Jak wyżej napisałem...
Witam. Mam problem z bizonem Z 056 podczas pracy na wysokich obrotach wyrzuca wodę przez korek chłodnicy, temperatury nie łapie. Ma 90 stopni ale wypycha wodę. Co to może być proszę o pomoc. Dziękuję i pozdro AI: Czy układ chłodzenia był ostatnio serwisowany lub czy zauważyłeś jakieś problemy z nim wcześniej? Był serwisowany AI: Czy zauważyłeś jakieś...
Masz tam na górze chłodnicy korek wlewowy? Przy tak nagrzanym silniku odkręć go i zobacz, czy woda/płyn leci ostro pełnym przekrojem. Tylko bardzo ostrożnie, bo tam będzie nadciśnienie i możesz się poparzyć. Można też odkręcić zawczasu i sprawdzać, ale z reguły układy chłodzenia powinny pracować przy pewnym ciśnieniu. Jeśli przepływ jest słaby, to wina...
Bo to trzeba sprawdzić na miejscu nie przez forum. proste pytania : ogrzewanie jest? chłodnica drożna? termostat otwiera? korek na zbiorniczku dobry? Jak wysadza plyn to nie ma obiegu ,w tym chłodzenia ,korek ,albo uszczelka i koniec . Nic nie wymiślisz.
Chłodnica w tym ciągniku ma pod korkiem zapas miejsca na powiększającą się objętość płynu. Prawidłowy poziom zimnego płynu w niej nawet nie zakrywa górnej rurki. Nawet jak zalejesz pod korek i tak wypluje ta wodę i wróci do prawidłowego poziomu. Zbiorniczek na płyn który wyrzuci chłodnica możesz sobie zrobić. Płyn nie woda warto go złapać by ponownie...
Witam, gdy termostat był w układzie, na postoju chłodnica była zimna. W zbiorniczku się gotowało, a na desce było magiczne 90'C. Po wymontowaniu termostatu, na postoju silnik osiąga 90'C, chłodnica powoli staje się ciepła. w zbiorniczku SPOKÓJ. Podczas jazdy temperatura naturalnie spada nawet do 50'C. Dziś przyjechał koncentrat G12 (ponoć dobry do Opla)...
Witam, mam problem z wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia , mianowicie po przejechaniu 10 km , zapala się na czerwono lampka od temperatury a w układzie jest takie ciśnienie , że ciężko ścisnąć wąż przy chłodnicy , a jak lekko uchylę korek od zbiorniczka wyrównawczego to z dużym ciśnieniem wyrzuca płyn. Była zdjęta i sprawdzona na szczelność głowica...
Jest szansa że źle odpowietrzyłeś albo zatkany i lokalnie gotuje. Odpowietrzałem kilka razy, również korkiem pod klapą gaszącą co sprawia trochę trudności, żeby się tam dostać. Witam serdecznie ewentualnie korek do wymiany . Korek podmieniałem ze sprawnej BMW E39 z silnikiem M57, efekt ten sam. 1. Chłodnicza egr wykluczyles. 2.pompy wykluczyles? 3....
Termostat wymieniłem na nowy a może być nagrzewnica bo jak odkręcić korek to chłodnica robi się ciepła a jak zakręc to zimna
Jaki jest zapach spalin? Jak słodkawy, to może już chłodnica spalin lub uszczelka pod głowicą. Sprawdź, co się dzieje pod korkami płynów, czy jest w ogóle. Sprawdź korek wlewu oleju, czy ta się nie maśli, może nagraj filmik.
Czy chłodnica się nagrzewa? Jak rano odpalisz odkręć korek i zobacz czy płyn powraca cieńkim wężykiem do zbiornika.
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Witam, mam problem z VW Passat B6 2.0 tdi BMA z DSG. Latem auto złapało dwa razy temperaturę ponad 110°, dopiero teraz znalazłem czas żeby wziąść się za nie. Wymieniłem termostat (ktoś założył od benzyny), wymieniłem cieknącą chłodnicę, wentylatory startowały przy 70° - wymiana czujnika załatwiła problem. Z kratek nawiewu lód, rurki od nagrzewnicy zimne,...
Jeśli jest tak jak opisujesz to masz problem z układem chłodzenia a nie z elektryką .Jaką temperaturę masz na wskaźniku , bo być może masz uszkodzony korek , albo termostat. Chłodnica jest gorąca?
Zaślepiłem korek i uważenie obserwowałem co pare kilometrów jak się będzie zachowywał układ chłodniczy. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów- zatrzymaniu się i odczekaniu minute przed zgaszeniem silnika, bulgot płynu chłodniczego był słyszalny nawet w kabinie, a po otwarciu maski słychać było jak się gotuje płyn w wężach i w zbiorniczku. Dalsza jazda...
Chłodnica gorąca tak jak i płyn, , płyn mógł oparzyć , cały silnik też . Niepokoją mnie te głowice czemu takie gorące , pierwszy raz się z tym spotkałem żeby woda syczała jak kapnela na nie , skoro są chłodzone płynem, stan pod korek w chłodnicy . Pompa pompuje dosyć mocno , głowice po regeneracji, uszczelki nowe , miedziane pod głowicą . Skoro głowice...
1.8t masło w układzie. Panowie, mam wywaloną odmę, zastopioną oil catchtank, korek od oleju po odkręcaniu podskakuje tak jak powinien, a w całym układzie zbiera się mało z wodą. Czy jest jakaś inna możliwość niż UPG? Chłodnica oleju nad filtrem oleju może dawać takie objawy? To już drugi słupek, a masło się zbiera dalej.
Z tego co wypatrzyłem na etykiecie mojego kolektora , temperatura stagnacji to 230*. Taki DOT-5 załatwił by sprawę ( temp. wrzenia 260*) Oczywiście może być to jakiś inny płyn który wytrzyma tak wysoką temperaturę , no i jego temperatura krzepnięcia będzie w okolicach -20* No nie wiem. Koszt wychodzi ogromny. Nie wiem jak zareaguje pompa, uszczelnienia...
Strona 145 https://cdn.powersports.honda.com/docume...
Możesz zrobić jeszcze jedną rzecz. Skoro układ jest szczelny poskładaj wszystko do kupy i sprawdź jak zachowuje się pod ciśnieniem na samym powietrzu. Stary korek przerób na szczelny z wyjściem na szybkozłącze takie jak do układów pneumatycznych kompresora. Podać mu 1-1,5 bar, podpiąć manometr i sprawdzić czy i jak szybko spada. Jeśli ciśnienie będzie...
Witam, Mam kłopot z utratą płynu chłodniczego w B8 2.0 TDI (150 KM). Na odcinku 20 km potrafi mi wylecieć blisko 1 l płynu, jeśli mocniej "pocisnę", przy delikatniejszej jeździe nie wycieka nic. Jeden serwis już się poddał, stwierdził, że nie wie, co jest przyczyną. Co udało mi się ustalić, to na 99% płyn wylatuje przez korek w zbiorniczku wyrównawczym...
Ja mam 2.0 TDI o mocy 136 KM i problem polega na tym, że bulgocze w chłodnicy nagrzewnicy. Po przejechaniu 20 km odkręcam korek zbiorniczka i poziom płynu podnosi się, a czasami uwalnia się ciśnienie powietrza. Chłodnica była zapchana, ponieważ nie było ogrzewania. Przepłukałem ją octem. Teraz ogrzewanie nie działa tak, jak powinno, ale działa. Ostatnio...
W samochodzie wymieniłem - chłodniczkę oleju bo był kanał wodny zatkany, nagrzewnicę, termostat, oraz korek na zbiorniczku bo nie był szczelny. Samochód oddałem klientowi bo prawdopodobnie jest gdzieś usterka w bloku silnika (dlatego został sprzedany). Trzy razy płukałem układ, robiłem próby z zamianą węży, i nic, zero poprawy. Byłem u trzech znajomych...
Jeśli nie masz termostatu lub jest zatkany, jeśli chłodnica niedrożna to się będzie grzał. Jeśli pompa nie cieknie to nie powinna być uszkodzona ale jeśli nic nie pomorze to trzeba by do niej zaglądnąć, w silniku tez nie powinno się nic zatkać. Jak zrobisz zabieg z wyciągnięciem termostatu i na jego miejscu założeniem węża to powinieneś widzieć przez...
Nie ma korka.
Korek jest szczelny, na płynie jest od 3-4lat od kiedy jest nowa chłodnica ,kąt wtrysku ustawiony
Odpal ciągnik, odkręć korek od chłodnicy dodaj gwałtownie gazu i obserwuj czy woda w owej chłodnicy nie podnosi się- nie zaczyna uciekać, być może chłodnica zaszła kamieniem i nie ma tak dobrej przepustowości przez co woda ucieka korkiem.
Zestaw ten zawiera do nowszych aut adapter do korków, ale akurat tego nie zawiera, kiedyś przed zimą robiłem W202, diagnostycznie chłodnica rozszczelniona na elemencie plastikowym, poszła jej wymiana, po teście szczelności wszystko okey, ale nadal przewody nie robiły się twardsze, skoro test na zimno wyszedł, odpalenie auta na zimnym i tester pokazał...
Witam, jakiś czas temu robiłem remont Zetora 7211. Dzisiaj pracował z głęboszem 1-pazur. Miał trochę ciężko. Chłodnica jest zalana płynem do połowy tego górnego węża. Z wężyka tego co jest pod korkiem chłodnicy założyłem wężyk, który włożyłem do butelki. No i gdy sprawdziłem czy coś naleciało do tej butelki to było jakieś 0,7l. Termostat był wymieniony...
Jeśli samochód jest rozgrzany, ale po jeździe to słychać, że przez korek syczy płyn, jednak na zegarach temperatura jest mniej więcej na połowie. Jak pisałem, czujnik płynu zmieniłem Zarówno silnik, jak i chłodnica są gorące, więc długi obieg się otwiera. Jadąc wolniej lub po mieście ratuję się naciśnięciem A/C, co jak wspomniałem załączy mi 2 wentylatory....
Może termostat jest odwrotnie założony .Obieg wody można sprawdzić odkręcając korek chłodnicy .Woda intensywnie płynie podczas pracy silnika jeśli termostat jest otwarty (95stopni)
Tak objawia się pęknięta głowica. Problem pewnie był wcześniej ale przy niższym ciśnieniu w cylindrze ilość gazów w płynie była na tyle mała że korek sobie z nimi radził. Teraz już jest ich za dużo i wyrzuca płyn. Jedyna szansa to chłodnica EGR jak jest że ona się gotuje (przy pchana) lub nieszczelna. Przy pękniętej/wadliwej głowicy nieraz widać takie...
Witam temat nurtujący. Walczę już któryś dzień z kolei z passatem. Przyjechał z brakiem ogrzewania i buzującym płynem w zbiorniczku. Rósł podczas jego odkręcania. podczas jazdy delikatnej temperatura silnika 90 stopni i brak ogrzewania, kiedy dodam gazu powyżej 2000 obr i przyspieszam gwałtownie to momentalnie czuć ciepłe powietrze z nawiewu i temp....
Dziękuję za odpowiedź. Zastanawiam się zatem po co jest korek wlewu na chłodnicy?
Korek sprawny? Chłodnica gorąca? Węże twarde czy możesz ścisnąć? Odpowietrzasz zgodnie z opisem? Jakie są objawy uszkodzonego wisko? Wisko uruchamia się razem z silnikiem i jakiś czas jest zapięte. Później zapinać powinno się dopiero przy odpowiedniej temperaturze, wtedy słychać wichurę spod maski.
Musisz wytworzyć ciśnienie przez korek zbiorniczka płynu aby przepchnąć płyn do hydrauliki pompy. Na YT jest film tytuł odpowietrzenie pompy zawieszenia citroen C5
Witam, zmagam się z ubytkiem płynu chłodniczego od wielu wielu lat, przez ten okres (3-4lata) wymieniłem wszystko co możliwe: chłodnica wody, węże od termostatu do parownika i inne (mam lpg), czujniki wszystkie co możliwe od temperatur, termostat i jego obudowa, chłodniczkę oleju komplet z oringami, chłodnica klimy też wymieniona. Sprawdzałem uszczelkę...
Albo chłodnica nie oddaje ciepła (czy wentylator chłodnicy dawał ciepłe powietrze)? Więc może być zapchana. Albo uszczelka pod głowicą, na próbę popuścić korek zbiornika wyrównawczego płynu.
W 307 nie trzeba wyjmować deski. Ściągasz plastik przy nogach kierowcy i wymieniasz oringi. Jest pełno filmów na jutubie, wprawdzie nie po polsku, ale co widzisz to widzisz. Korek chłodnicy nie ma nic do wycieku z okolic nagrzewnicy.
Zgadza się. Po nr OE jest cała lista zamienników ale nie ma informacji czy dana chłodnica posiada korek spustowy. Tu jest problem. Oglądałem kilka dobrych zamienników NRF, NISSENS itp ale nie widać tego korka. Sprzedawcy też nie bardzo orientują się w tym temacie. Jak będzie trzeba to zamówię oryginał ale będzie pewnie sporo kosztował. Używki no nie...
Witam serdecznie i z góry dziękuję za informację. Mam problem z wysoką temperaturą. Nabyłem motocykl juz z tą usterka. A mianowicie, silnik posiadał niesprawne czujniki temperatury. Po wymianie czujników okazało sie, że temperatura silnika szybko rośnie od razu po odpaleniu silnika. W czasie jazdy temperatura jest w połowie skali czyli ok, w normie....
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
przy silniku ten górny waż jest gorący, natomiast ten dolny cały czas zimny To oznacza, że chłodnica działa prawidłowo. Jeśli strzela ze zbiiornika po pałowaniu to znaczy, że jest przedmuch spalin do układu chłodzenia. Ewentualnie korek nie trzyma ciśnienia, możesz wymienić na próbę, to grosze kosztuje.
Za pewne ucieka i kapie na cos goracego i szybko paruje, dlatego nie widać wycieku. Nagrzewnica, chłodnica na złaczeniach weży itd. Gdzies na pewno widać zacieki po płynie.
Witam. Mam pytanko. Posiadam Kia carnival 2003r zaczęło wbijać płyn że zbiornika wyrównawczego. Odkamienilem termostat i korek i wyczyscilem obudowę termostatu z kamienia. Z powrotem poskladalem zalalem płynem. Odpaliłem silnik żeby odpowietrzyc układ tak po 3 min pracy auta zaczęło wbijać płyn do góry czy tak powinno być czy powinno bombelkowac i pynu...
Escalade "wytrzymuje" jazdę autostradową np. Łódź - Kraków, ale z prędkościami zgodnymi z prawem. Ewentualnie nieco szybciej, to tęż się nie zagrzeje. Do Paryża też dojedzie, ale bez poganiania (grożącego mandatami) na autostradzie. Standardowo: Sprawdź chłodnice, czy nie są zatkane Wymień olej w skrzyni i sprawdź / dołóż chłodnicę tego oleju. Chłodnica...
Zastanawiam się jeszcze , gdyż chce wymienić króciec łączący pompę wody z rurka metalową, rurkę też chce wymienić na nową, jest trochę pordzewiała i korek spustowy nie sposób odkręcić. Zastanawia mnie jeszcze chłodnica ( jest dość pordzewiała i nie wiem czy spróbować uszczelnić ją czy kupić nową w zamienniku, tylko pytanie czy nowy oryginalna , która...
Aktualizacja z dnia dzisiejszego, zaintrygowany zimnym dolnym wężem trochę podłubałem w układzie chłodzenia. Auto rozgrzane, górna część chłodnicy gorąca, dół zimny. Odkręciłem korek zbiornika płynu chłodniczego i zacząłem uciskać oba węże z myślą odpowietrzenia układu. Po jakimś czasie płynu w zbiorniku przybyło i nagle znikł, dolałem do min, chłodnica...
Tak i zaznaczę ze chłodnica po nagrzaniu jest cała ciepła To jest normalne, układ jest ciśnieniowy. Gdy otwierasz korek obniżasz ciśnienie w układzie, a co za tym idzie obniżasz temperaturę wrzenia płynu chłodniczego. Dlatego płyn idzie do góry.
Zobacz ile masz płynu w chłodnicy. Jak mało dolej płynu do chłodnicy pod korek (na zimnym silniku) i uruchom silnik. Jak się zagrzeje na tyle że termostat włączy duży obieg (przez chłodnicę) to będziesz widział czy jest przepływ płynu przez otwarty korek. Jak nie będzie przepływu, to termostat się nie otwiera lub pompa nie pompuje. Jakby płyn wywalało...
Wymieniony korek wlany płyn i dalej wyrzuca płyn z zbiorniczka wyrównawczego na rozgrzanym silniku Jak się otworzy korek na ciepłym to widać jak para bucha z zbiorniczka Tester szczelności jakoś ewidentnie się nie barwi, tak daje para spalinami że wydmuchuje preparat z testera ale tylko na ciepłym Olej przybywa i widać na bagnecie że rozrzedzony Chłodnica...
to nie pompa, właśnie ją zdemontowałem i jest w dobrym stanie, poza silikonem którego poprzedni właściciel nie żałował ;/ edit: Podgotowałem teraz termostat- otwiera się. Panowie pomóżcie bo pomysły się mi kończą ;/ Edit2: zmontowałem wszytko do kupy i nic się nie zmieniło: węże od nagrzewnicy do połowy gorące, węże od kolektora ssącego ledwo letnie,...
Płyn do chłodnicy k2 zielony , w skali roku może 0,5 L ubywa. Korek jest na chłodnicy , jest czysty , nie zacina się. Nie mam jest sprawdzić przy jakim ciśnieniu się zaczyna otwierać. Płyn jest czysty. Chłodnica wytrzymuje około 1,5 roku , jeśli to wina uszczelki pod głowicą to szybciej rozwaliłoby chłodnice tak sobie myślę.
Zamarznięty płyn w układzie. Możesz spróbować uruchamiać go na krótkie chwile tak by się nie przegrzał, po kilku takich uruchomieniach lodowy korek powinien puścić.
Dobry wieczór, mam problem z bąbelkami pokazującymi się w zbiorniku wyrównawczym, i to problem który już występuje tak od około 50 000 km. Postaram się krótko w punktach opisać objawy: auto: Passat B7 2.0 140 km, CFFB, 248 000 km, 1. Przy przebiegu około 200 000 km, wyskoczyła mi informacja w zimie o niskim poziomie płynu chłodniczego. Jednak nie przypominałem...
Sprawdź szczelność układu chłodniczego, czy płyn gdzieś nie ucieka, czy chłodnica cała. Miałem przypadek, że płyn z chłodnicy uciekał schodziło poniżej stanu, woda się gotowała, a że jedynym miejscem przez które mogła ujść był korek na chłodnicy to powodowało to efekt wyrzucania wody już miałem zdejmować głowicę ale najpierw zmieniłem chłodnice bo miałem...
Czy jak się rozgrzeje to chłodnica jest gorąca? Czy wąż górny i dolny przy niej jest gorący? Jak góra gorąca dół chłodny to termostat może być zacięty na minimalnym otwarciu tylko wtedy wąż do chłodnicy robiłby się stopniowo ciepły po odpaleniu zimnego samochodu.Spróbuj podmienić korek zbiorniczka wyrównawczego.Ople mają to do siebie że jak przy odpowietrzaniu...
1.Sprawdź kup korek 2. Sprawdź czy jest chłodnica EGR jak jest trzeba sprawdzić czy nie jest dziurawa. Jak tu będzie wszystko ok to zostaje uszczelka pod głowicą.
Ciężko będzie coś tu napisać - ma być wlane pod ciśnieniem (vacum) - i dalej rozmawiać i to na odległość , zalewalismy kiedyś w ten sposob bulgotalo w nagrzewnicy itp (ierwsze auto/) teraz nawet na drodze- napelniamy podcisnieniowo. Masz termostaty u góry i w chłodnicy powietrza dwa małe, Masz czujnik ciśnienia płynu w chłodnicy na dole?nie pamiętam...
A jak chłodnica ? nie był sypany uszczelniacz w zimie ?
Jeśli nie ma w płynie "bombli" powietrza to raczej uszczelka w porządku, dwie opcje wg mnie, Nie otwarł się termostat, lub płyn "ochrzczony" wodą ( dziś w nocy było -11) i zrobił się korek lodowy w chłodnicy.
Do przełączania czy włączania obiegu jest termostat w głowicy . Ten czujnik jest tylko do kontrolki , po odłączeniu kabla od czujnika i zetknięcie z masą powoduje zapalenie się kontrolki . Po przejechaniu kilkudziesięciu km motorek jest słabszy ,silnik i chłodnica gorące . Jak odkręcę korek od chłodnicy to ledwo syknie ,płyn wtedy jest pare cm pod korkiem...
Musi wyjść całe powietrze z układu. Musi być ogrzewanie bardzo dobre i temeperatura musi być na połowie wskaźnika. no ok ale jak odpowietrzyc, waz ktory idzie do nagrzenicy to praktycznie dojscia nie ma do niego przy wejsciu do nagrzewnicy, sruba w miesjcu gdzie jest termostac poluzowałem ale nic z tego nie idzie, odpowietrznik na chłodnicy leci ciurkiem...
Witam! Dziękuję za odpowiedź. Kupiłem na znanym portalu aukcyjnym pompkę od mercedesa w202. Jak przyjdzie zacznę kombinować. Muszę zrobić jakiś prosty timer na 555 tak na 20min. Jak myślisz kolego Zbychul 20min wystarczy? Ty masz jakieś doświadczenie ja żadne;) . Chcę też później dokupic jakąś radiolinię. Moduły gsm są strasznie drogie a przerabianie...
Chłodnica tak samo jak pompa wody są nowe, korek już zamówiłem, zobaczymy czy pomoże. Mam nadzieję!
(at)BANANvanDYK napisał Jeśli można dodać w temacie wody i płynu, to praca silnika wyłącznie na płynie! Bo jeśli ktoś powie że na wodzie może chodzić... To się potem okazuje że: - Pompa wody do wymiany bo przecieka (pewnie powie że nawet oryginał długo nie wytrzyma). - Termostat do wymiany. - Uszczelki i węże do wymiany bo twarde lub się pokruszyły....
Dlatego napisałem że nie zauważy - ale jak może iść w dolot jak miał sprawdzić chłodnica powietrza ? Przecież jeżeli ja zdemontujesz widzisz dolot i tak jak w moim przypadku kilka razy oblepiony dolot płynem chlodniczym twarfym jak adblue. Widziałeś coś takiego? Bo jak rozmawialem kiedys z wykladowcami w cenyrum Man na szkoleniu to pytali się czy mam...
Chłodnica jest zimna ze 20 minut no może trochę krócej. Potem robi się gorąca. A wężyki przedmuchiwałem są drożne, jestem w trakcie płukania układu. Nie wspomniałem w sumie najważniejszego w zbiorniczku poza brązowymi złogami jak po rdzy są też jasne grudki ni to mydło ni to smar. Nie jest tego strasznie dużo. W palcach raczej śliskie, jak mydło. Doczytałem...
Korek na zbiorniku wyrównawczym jest nowy jak robi ciśnienie to słychać jak syczy zaworkiem a jak plyn się podnosi to leci pod korkiem miałem tak z miesiac temu później się uspokoiło i teraz znowu to samo odpowietrzalem go już chyba z milion razy i cały czas to samo. Obszedłem też chłodnice EGRu i też nic nie pomogło,termostat działa, chłodnica gorąca...
Mechanik juz modyfikowal korek oraz wykonał jak by to nazwać hmm "drenaż" polegajacy na tym : poprowadził wężyk od odpowietrznika termostatu do zbiorniczka wyrównawczego i ogólnie wygląda to tak ze teraz plyn trzyma się w poziomie min a maxi dodam ze auto się wgl nie gotuje temperatura w normie Czy możliwe żeby chłodnica byla zapchana ? Lub jakieś węże?
https://obrazki.elektroda.pl/1918450000_... Poszedłem niedawno do auta, zbiornik pusty, odpaliłem i dałem na 2 tys obrotów, przydał się monopod od statywu aby trzymać gaz :) obserwowałem temp przez szybę w menu ukrytym i patrzyłem na wentylator, przy około 85st wąż od termostatu zrobił się ciepły więc chyba on dobrze działa, w miare...
Mam taki problem z swoim golfem niedawno jadąc auto zagrzało mi się do 120 c samo od siebie (na trasie) problem wyglądał tak dolny waz od chłodnicy zimny chłodnica tez, wiec diagnoza padł termostat, dzisiaj kupiłem nowy najdroższy jaki był i po założeniu dalej to samo auto czymam na obrotach temperatura ponad 90c i nic ogrzewanie działa a obiegu niema...
Korek podmieniłem w sobotę - czekam na efekty. Chłodnica jest nowa... Z początku myślałem, że układ się nie do końca odpowietrzył, po wymianie chłodnicy dlatego trzeba dolewać, ale po zrobieniu ponad 1 tys. km, to już raczej nierealne.
No i klops! Termostat wymieniony na oryginalny z intercarsu, podejrzewałem że nie otwiera obiegu, i długo chłodnica zimna a tym bardziej wąż dolny zimny, wskazówka po naprawie tak samo, cały czas w pionie, na 90`C, przy dobrej jeździe od zimnego ładnie się nagrzewa, temp rośnie do góry i zostaje na 90` i tak już cały czas. Niestety po mieście nie zauważam...
Proszę. Nr nadwoziaVF32KRHYF42976973 model206 DAM09572 83 1 0126 Fabryka (kod)83 Początek obowiązywania gwarancji2003-04-11 Informacja serwisowa Karoseria0220458 RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT TYP NADWOZIAKOMBI 5DRZW WYKOŃCZENIEPOZIOM XS SILNIKDIESEL TURBO DW10TD PRZENIESIENIE NAPĘDUSKRZYNIA MECHA 5 PODSTAWA...
W fordzie transit szybko ubywa mi płyn chłodniczy - jakieś 3 l na niespełna 1000 km. Silnik pracuje bardzo ładnie, ma niewielki przebieg (95 tys. km). W zbiorniku wyrównawczym czysto, korek oleju też czysty. Brak jakichkolwiek widocznych wycieków. Z rury nir leci para. Jest to auto z dodatkową nagrzewnicą na pakę, ma też webasto. Którędy może ubywać...
Pojazd: Yamaha Aerox 70 LC Cylinder: Malossi Sport 70 LC Gaźnik: Motoforce 17,5mm Wydech: Gianelli Extra V2 Skuter 75km temu miał wymieniany tłok wraz z pierścieniami i pompą wody, ponieważ wcześniej pierścienie nie wytrzymały. Aktualnie nadal "docieram?" na mieszance 1:40. Problem: Skuter się grzeje. Pokrywa pompy wody, węże i chłodnica po 3 minutowym...
Wiem że wykopalisko ale może się przyda.... Ja też z pewnej przyczyny musiałem spuścić płyn chłodniczy (kolega podobnie - po założeniu parownika musiał od nowa napełniać układ i od tego się zaczyna), nabić od nowa i zaczęło się gotowanie ( tak jak u kolegi, dość losowo ale pewne było że za którymś razem temperatura na wskaźniku pójdzie pod niebo a wyrównawczy...
Witam Pacjentem jest Mitsubishi Lancer 1992 rok. Ciśnienie w układzie chłodzenia robi się tak duże, że aż wywala wodę z pod opasek ! Węże są bardzo twarde ! Co zostało zrobione: Nowa chłodnica aby wyeliminować ewentualne zablokowanie jej. nowa pompa wody aby wyeliminować brak obiegu płynu. Nowy termostat aby wyeliminować jego zablokowanie. Jutro przyjedzie...
Uszczelka pod głowicą była uszkodzona, było to na niej widać. Zmieniłem korek i ciśnienie jest w układzie. Teraz zastanawia mnie tylko czemu nie załącza się wentylator. Na desce rozdzielczej wskaznik był na przed ostatniej kresce a on się nadal nie włączyl. Czujka w chłodnicy była sprawdzana i działa. Dodano po 27 I jeszcze dodam, że kiedy był uszkodzony...
Witam jestem świeżym posiadaczem Audi a6 c5 1.8t 150km, mam problem z awarią chłodnicy oleju dodam że już się pociła w ciepłe dni a straciła żywot jak temperatura zeszła niżej oraz okazało się ze płyn zamarzł i zrobiła się z niego kaszka ale w układzie nie było jakoś dużo tego płynu.(Poprzedni właściciel zapewniał ze był zalewany nowy płyn bo wcześniej...
Dziękuję za bardzo pomocną wypowiedź Wczoraj wieczorem zakręciłem gaz, wyjechałem do zera przełączając kilkanaście razy ręcznie na LPG podczas hamowania silnikiem i na postoju Dziś rano na benzynie dokładnie to samo. Temperatura wariowała pewnie powietrze zakłóca czujnik. Miałem 1/2 skali, nagle 1/4, później urosło do 1/2, nagle 3/4 po chwili czerwona...
Witam. mam problem z samochodem - mazda 323f bg, a mianowicie po przejechaniu kilkudziesięciu km ok 40, przy predkości 80-90km/h, temperatura wzrasta ponad 100 stopni, a gdy przyspieszę do 110km/h idzie na maksa (u mnie literka H). Żeby go schłodzić muszę zwalniać do ok 60km/h redukować bieg, wtedy wskazówka opada do prawidłowego poziomu. Zaznaczę że...
Witam. Mam problem z moim ursusem c 330. Na wiosnę podczas obsypywania ziemniaków pierwszy raz zagotowało mi wodę, odkręciłem korek chłodnicy i uszło spore ciśnienie, a węże były spuchnięte. Okazało się że szła kompresja do układu chłodzenia to wziąłem się za wymiane uszczelki pod głowicą. Rozebrałem wszystko głowice dałem do regeneracji i zmontowałem...
2.5 tds sam się odpowietrza Teoretycznie tak,ale w praktyce bywa różnie.Potrafi w układzie zrobić się korek powietrzny i samoistnie nie chce ustąpić.Tak kiedyś miałem w Mercedesie W126.Dopiero mocne rozgrzanie na postoju z poluzowaniem elektrozaworów puściło korek i potem do końca było dobrze.
No właśnie olej jest Oki,ani nie zmienił koloru ani nie zauważyłem jego ubytku lub nadmiaru , ani mazi nie ma na korku od oleju ani na bagnecie ani w zbiorniczku , ale ciśnienie jest wysokie tak mi się wydaję bo syczy , gdzieś pisali też że może być walniety korek od zbiorniczka,gdzieś również wyczytałem że z tyłu jest chłodnica EGR i z tamtąd lubią...
Termostat się otwiera? Chłodnica czysta, kratki przelotowe powietrza? Dół chłodnicy gorący? Może tworzy się korek powietrzny i nie ma obiegu. Pompa pracuje?
nalot korek chłodnica korek płyn chłodnica chłodnica polonez polonez chłodnica
schemat unitra merkury silnik gotuje przebieg samochodu
agregat prądotworczy multimedialne urządzenie autors
Samsung T22B300 Service Manual, Block Diagram, Board Layouts, and Schematic Access LG Portable AC IR Remote Codes with OpenBK on BK7231 – Debugging and Sending 48-bit Frames