Może termostat jest odwrotnie założony .Obieg wody można sprawdzić odkręcając korek chłodnicy .Woda intensywnie płynie podczas pracy silnika jeśli termostat jest otwarty (95stopni)
Strona 145 https://cdn.powersports.honda.com/docume...
Termostat wymieniłem na nowy a może być nagrzewnica bo jak odkręcić korek to chłodnica robi się ciepła a jak zakręc to zimna
Tak, idą do chłodnic
Nie ma korka.
Jeśli miałeś przez jakiś czas wyjętą chłodnicę aż woda wyschła, to część brudu powinien przekształcić się do postaci pyłu i dać się wydmuchać sprężonym powietrzem. Ogólnie wypłukaj chłodnicę wodą pod ciśnieniem. Powinno wystarczyć. Z chemią... Też jestem ciekaw skuteczności preparatów typu radiator flush. Można użyć octu czy odkamieniacza, ale to się...
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
Wymieniłem zbiorniczek, korek, nagrzewnice i chłodnice zaworu EGR, dolegliwości minęły. Niech Ci mechanik zrobi obejście chłodnicy zaworu EGR i zobaczysz, czy dalej będzie wyrzucało płyn.
No nie powiem, mega dziwne to jest. Ciśnienie robi w układzie, po wyłączeniu silnika i zaglądnięciu do zbiorniczka wyrównawczego z wężyka lecą bąbelki powietrza więc zaworek ciśnieniowy delikatnie się uchyla i schodzi ciśnienie z układu. Co też dziwne bąbelki lecą tylko po wyłączeniu silnika. Korek jest na 1.1 bara. Jak zgaszę silnik, delikatnie "uchylę"...
W 307 nie trzeba wyjmować deski. Ściągasz plastik przy nogach kierowcy i wymieniasz oringi. Jest pełno filmów na jutubie, wprawdzie nie po polsku, ale co widzisz to widzisz. Korek chłodnicy nie ma nic do wycieku z okolic nagrzewnicy.
Witam. Twój dziadek może nie demontował kranika ale na pewno odkręcał w celu spuszczenia wody. Jeśli na zimę zostawimy wodę w bloku i chłodnicy pojawią się pęknięcia. Chyba że ktoś ma płyn zimowy.Co do twojego pytania oczywiście że można wykręcić kranik, blok jest połączony z chłodnicą i z łatwością uzupełnisz brakującą wodę przez korek od chłodnicy.
W układzie muszą być spełnione trzy elementy. Szczelność, przepływ i wydajne chłodzenie (chłodnica, termostat i wentylator). Czegoś brakuje. Prawdopodobnie przepływu. Nową chłodnicę wykluczam, zostaje przepływ i jednak ten nowy korek. Brak ogrzewania przy średniej temperaturze płynu sugeruje jednak problem z przepływem. Tym bym się zajął.
Chłodnica w tym ciągniku ma pod korkiem zapas miejsca na powiększającą się objętość płynu. Prawidłowy poziom zimnego płynu w niej nawet nie zakrywa górnej rurki. Nawet jak zalejesz pod korek i tak wypluje ta wodę i wróci do prawidłowego poziomu. Zbiorniczek na płyn który wyrzuci chłodnica możesz sobie zrobić. Płyn nie woda warto go złapać by ponownie...
Jeśli jest tak jak opisujesz to masz problem z układem chłodzenia a nie z elektryką .Jaką temperaturę masz na wskaźniku , bo być może masz uszkodzony korek , albo termostat. Chłodnica jest gorąca?
Witam naprawdę nalałeś płynu po sam korek?
Witam, mam problem z wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia , mianowicie po przejechaniu 10 km , zapala się na czerwono lampka od temperatury a w układzie jest takie ciśnienie , że ciężko ścisnąć wąż przy chłodnicy , a jak lekko uchylę korek od zbiorniczka wyrównawczego to z dużym ciśnieniem wyrzuca płyn. Była zdjęta i sprawdzona na szczelność głowica...
Rano zaobserwuj jak zmienia się temperatura obu węży podgrzewania reduktora LPG. Zakręć wielozawór przy butli LPG i sprawdz następnego dnia, jak z temperaturą płynu chłodzącego. Niezależnie od powyższego, dobrze odpowietrz układ chłodzenia - wcześniej sprawdzając czy nie widać miejsc ubytku płynu (plastikowe trójniki LPG, połączenia zaciskowe przewodów,...
zakręciłem nowy korek i dalej gotuje została juz tylko pompa wody i chłodnica do sprawdzenia...
Olej: ATF Preferowana specyfikacja Ford WSS-M2C919-E ATF Alternatywna specyfikacja Mercon V Przekładnia automatyczna Wkład zapasowy do skrzyni biegów (Z chłodnicą oleju) 6.7 (l) Lokalizacja korka (Korek wlewu) to miarka tak jak pisałeś. Pozdrawiam.
Wymień korek chłodnicy najpierw.
Zbiorniczek jest razem z chłodnicą, ten drugi korek to spryskiwacze.
Problemem może być chłodnica. Piszesz, że jest od 60-ik. Pewnie "chińczyk" za 350zł. Przekrój "rurek w tej chłodnicy jest bardzo mały. Płyn wtłaczany górnym wężem nie nadąża przepływać w dół chłodnicy. Szczelny korek powinien trochę pomóc.
A jaką temperaturę osiąga to auto gdy wyrzuca ten płyn?Korek jest dobry?Chłodnica drożna wentylator chodzi?
gotowało płyn wyrzucało korkiem chłodnice wymieniono była bardzo zakamieniona silnik pracował na wodzie
Odgrzeje kotleta ten sam problem żadnych innych pomysłów? Nowa pompa wody, korek, płyn, chłodnica, termostat czujnik temp.... przy wyższych obrotach leci ciepło a na "wolnych" chłodne....
Witam Potrzebuję informacje, jakie objawy daje uszkodzony korek chłodnicy MF 255. Czy może odpowiadać za wzrost ciśnienia w układzie?
Korek sprawny? Chłodnica gorąca? Węże twarde czy możesz ścisnąć? Odpowietrzasz zgodnie z opisem? Jakie są objawy uszkodzonego wisko? Wisko uruchamia się razem z silnikiem i jakiś czas jest zapięte. Później zapinać powinno się dopiero przy odpowiedniej temperaturze, wtedy słychać wichurę spod maski.
Spuszczasz olej, odkręcasz miskę i dekiel zaworów, zalewasz gorącą wodą i ładujesz 0,5 bara z kompresora przez korek chłodnicy. Cudów nie ma - musi pokazać gdzie leci.
Czy chłodnica się nagrzewa? Jak rano odpalisz odkręć korek i zobacz czy płyn powraca cieńkim wężykiem do zbiornika.
Korek rzadko jest nowy z nową chłodnicą. Zrób test CO2 ponownie.
Może być uszczelka pod głowica. Wyrzuca gazy do układu chłodzenia. Sprawdzić ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo. Chłodnica u dołu zimna czy ciepła po jeździe? Temperatura ok na wskaźniku?
Zobacz ile masz płynu w chłodnicy. Jak mało dolej płynu do chłodnicy pod korek (na zimnym silniku) i uruchom silnik. Jak się zagrzeje na tyle że termostat włączy duży obieg (przez chłodnicę) to będziesz widział czy jest przepływ płynu przez otwarty korek. Jak nie będzie przepływu, to termostat się nie otwiera lub pompa nie pompuje. Jakby płyn wywalało...
Bo to trzeba sprawdzić na miejscu nie przez forum. proste pytania : ogrzewanie jest? chłodnica drożna? termostat otwiera? korek na zbiorniczku dobry? Jak wysadza plyn to nie ma obiegu ,w tym chłodzenia ,korek ,albo uszczelka i koniec . Nic nie wymiślisz.
Dziękuję serdecznie za odpowiedzi. A więc termostat był niedawno wymieniany, temperatura silnika się nie zmienia. Części które wymieniałem to między innymi, pompa wody, chłodnica, korek od zbiornika wyrównawczego. Czy powyższe informacje są pomocne? Pozdrawiam serdecznie.
1. Chłodnicza egr wykluczyles. 2.pompy wykluczyles? 3. Przed demontażem czapki sprawdził bym jeszcze raz termostaty czy się otwierają w pełni i faktycznie w jakiej temperaturze. 4 zasyfiona chłodnica w środku. 5. Korek Testy na co2 wykonywane na zimnym i na rozgrzanym aucie? Ten silnik praktycznie sam się odpowietrza pamiętam jak w e39 stawalem pod...
Takie objawy występują również jak jest uszkodzony korek chłodnicy... a uszczelka pod głowicą to starty chwyt mechaników. Wniosek jest jeden układ się zapowietrza ....miałem podobnie ,była dziurka w przewodzie gumowym. albo sparciała guma. i twierdzili że uszczelka. Witam, z tym starym chwytem mechaników to trochę przesada, ponieważ w większości przypadków...
Zmień korek chłodnicy i sprawdź czy czasem po zagrzaniu silnika węże chłodnicy nie robią się twarde - zwiększone ciśnienei płynu chłodniczego może powodować taki efekt - cieknącą pompę wody.
Jeżeli masz możliwość to zdejm pasek od pompy wodnej odpal na chwile auto odkręć korek od chłodnicy i się przekonasz czy masz wywaloną uszczelkę,jeszcze mam pytanie gaz czy benzyna
Brawa dla mechanika.poszedł na łatwiznę bo jeżeli za pierwszym razem gdy pękł pasek i auto zostało lekko przegrzane co skutkowało uszkodzeniem uszczelki pod głowicą powinno się taką głowice poddać probie szczelności a przede wszystkim każdą głowice po przegrzaniu powinno się "splanować" tzn. wyrównać jej płaszczyznę ponieważ aluminium jest materiałem...
Korek spustu powinien być pod chłodnicą
Dodam iż wymieniony został korek, kompletny rozrząd , termostat , chłodnica i pompa ciepła postojowego A został dobrze odpowietrzony układ chłodzący po tych wszystkich zabawach?
Korek chłodnicy czy tam na zbiorniczku wyrównawczym do wymiany. Częsty objaw nietrzymajacych/uszkodzonych korków.
Dziękuję za odpowiedź. Zastanawiam się zatem po co jest korek wlewu na chłodnicy?
Odpal ciągnik, odkręć korek od chłodnicy dodaj gwałtownie gazu i obserwuj czy woda w owej chłodnicy nie podnosi się- nie zaczyna uciekać, być może chłodnica zaszła kamieniem i nie ma tak dobrej przepustowości przez co woda ucieka korkiem.
Temat udało się rozgryźć :) W BMW X5 e70 jest korek spustowy w chłodnicy. Niestety żeby się do niego dostac trzeba wymontować intercooler który jest pod chłodnicą silnika.
W oleju kaszy nie ma. Nie dymi na biało. Teraz mam podejrzenie dziurawej chlodnicy. Zsanawia mnie tylko dlaczego jest pusta. Termosat powinien się otwierać a nawet po jeździe chłodnia pusta a węże miękkie. Teraz zalałem chłodnice pod korek i sprawdze czy zleci z niej płyn.
1.Sprawdź kup korek 2. Sprawdź czy jest chłodnica EGR jak jest trzeba sprawdzić czy nie jest dziurawa. Jak tu będzie wszystko ok to zostaje uszczelka pod głowicą.
Przewód przelewowy to jest ten, co wraca do zbiorniczka płynu chłodzącego? Dodano po 55 Chodzi normalnie, pali na strzała bez problemu. Przelewałem chłodnicę korkiem u góry i woda normalnie wylewała się bez problemu dołem.
Zaślepiłem korek i uważenie obserwowałem co pare kilometrów jak się będzie zachowywał układ chłodniczy. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów- zatrzymaniu się i odczekaniu minute przed zgaszeniem silnika, bulgot płynu chłodniczego był słyszalny nawet w kabinie, a po otwarciu maski słychać było jak się gotuje płyn w wężach i w zbiorniczku. Dalsza jazda...
Nic nie będzie wrzeć, bo przecież masz chłodnicę. W układach zamkniętych panuje niewielkie ciśnienie, ustalane z reguły sprężyną w korku chłodnicy.
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
Wymieniłeś ten zaworek o którym pisałem? Nie chodzi mi o korek.
Witam. Mam problem z płynem chłodzącym , po odpaleniu kapie z lewej strony tam gdzie korek odpowietrzający gdzieś miedzy chłodnicą a zbiorniczkiem wyrównawczym nie z wężyka od korka. Po zagrzaniu się nic nie kapie miał ktoś taki problem, auto daf xf 105.
Jeśli nie masz termostatu lub jest zatkany, jeśli chłodnica niedrożna to się będzie grzał. Jeśli pompa nie cieknie to nie powinna być uszkodzona ale jeśli nic nie pomorze to trzeba by do niej zaglądnąć, w silniku tez nie powinno się nic zatkać. Jak zrobisz zabieg z wyciągnięciem termostatu i na jego miejscu założeniem węża to powinieneś widzieć przez...
Skraplacze owszem, gdy kupuję w hurtowni oryginał czy zamiennik są nabite jakimś gazem, A jak wtedy podłaczysz go z tym gazem do instalacji przecież ucieknie, przez zakręceniem śrub? Dodano po 2 Nie chodzi o korek który masz w starym skraplaczu tylko o zabezpieczenie nowego osuszacz. Nie kumam tego, skraplacz to inaczej chłodnica z klimatyzacji?, osuszacz...
We fiatach standardowa usterka to wentylator chłodnicy. Pompa nie była wymieniana, więc do wymiany musowo - koszt 100 zł + 40 zł termostat. Musisz sprawdzić czy zbiorniczek jest cały, jeżeli tak to korek od zbiorniczka warto wymienić (15 zł) (może nie trzymać jak gotowała Ci się woda i uciekała). Warto sprawdzić chłodnicę cieczy, ale tutaj kwota jest...
odpal auto odkręc korek i zobaczy czy nie idą bomble jeleli tak to uszczelka albo pęknieta głowica jerzeli oczywiście pompa wody jest dobra,jak i termostat i chłodnica ma obieg
Korek chłodnicy do wymiany
Uszczelka pod głowicą była uszkodzona, było to na niej widać. Zmieniłem korek i ciśnienie jest w układzie. Teraz zastanawia mnie tylko czemu nie załącza się wentylator. Na desce rozdzielczej wskaznik był na przed ostatniej kresce a on się nadal nie włączyl. Czujka w chłodnicy była sprawdzana i działa. Dodano po 27 I jeszcze dodam, że kiedy był uszkodzony...
Czyli Panie Moderatorze jutro reklamuję pompę od sw 400 a co z chłodnicą>? przecież dokładnie nie da rady zobaczyć czy jest zakamieniała przez korek(kombajn z 86r. i chłodnica nie zmieniana)..Kanały wodne w bloku i głowicy drożne co może być jeszcze tego przyczyną że powstaje podciśnienie i wywala wodę trochę korkiem do jakiegoś stanu a później pompą...
Różni ludzie, różnie oceniają ten test. Wiesz co? Załóż balonik zamiast korka chłodnicy, ciekawe czy go napompuje na wolnych... Przy malutkiej przygazówce, odkręcam korek a tu takie ciśnienie że korek odleciał do góry na gorącym silniku zrozumiem takie rzeczy ale auto całą noc stało i silnik był zimny Że gorące może być niebezpieczne, to wiesz... Gdy...
Chłodnica gorąca tak jak i płyn, , płyn mógł oparzyć , cały silnik też . Niepokoją mnie te głowice czemu takie gorące , pierwszy raz się z tym spotkałem żeby woda syczała jak kapnela na nie , skoro są chłodzone płynem, stan pod korek w chłodnicy . Pompa pompuje dosyć mocno , głowice po regeneracji, uszczelki nowe , miedziane pod głowicą . Skoro głowice...
Zgadza się. Po nr OE jest cała lista zamienników ale nie ma informacji czy dana chłodnica posiada korek spustowy. Tu jest problem. Oglądałem kilka dobrych zamienników NRF, NISSENS itp ale nie widać tego korka. Sprzedawcy też nie bardzo orientują się w tym temacie. Jak będzie trzeba to zamówię oryginał ale będzie pewnie sporo kosztował. Używki no nie...
uszczelka pod głowica. pozdrawiam
Ja pisałem o blokopompce/bloku wodnym, nie chłodnicy, chłodnica zresztą też mi się słabo podoba, ale to normalnie załatwiła by możliwość dolewania płynu. Może mamy inne doświadczenia? Po co jest ten korek w chłodnicy? Może być w najwyższym punkcie chłodnicy, jak i najniższym. Obok węża? https://whatnext.pl/test-chlodzenia-sile...
Niwprawda. nie w tym układzie Fakt - nie ma tutaj przepływu, płyn jest zasysany do chłodnicy przy jego schładzaniu się, a nadmiar przy gorącym silniku. Jeśli stan płynu w zbiorniczku pozostaje ten sam, pozostaje sprawdzić drożność przewodu zbiorniczek-chłodnica, uzupełnić płyn - najpierw pod korek w chłodnicy , później w zbiorniczku i dobrze odpowietrzyć...
Jaki jest zapach spalin? Jak słodkawy, to może już chłodnica spalin lub uszczelka pod głowicą. Sprawdź, co się dzieje pod korkami płynów, czy jest w ogóle. Sprawdź korek wlewu oleju, czy ta się nie maśli, może nagraj filmik.
Dzięki za odpowiedź. Mamy już i tak po robocie od soboty, bo zdjeliśmy po prostu wąż i tyle.
Nie, tutaj napewno nikt Cię nie zapewni o usterce, bo nikt o zdrowych zmysłach nie widząc wozu, nie sprawdzając kilku elementów nie wyda opinii o uszkodzeniu uszczelki. Uszkodzona może być głowica, blok, uszczelka pod głowicą, pompy wody, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, korek zbiornika. Jest wiele potencjalnych usterek. Koszty wymiany uszczelki...
to może też być objaw niesprawnego zawory ciśnieniowego w korku, jesli ciśnienie w chłodnicy przekracza wartośc krytyczną nadmiar płynu jest odprowadzany do zbiorniczka wyrównawczego. Wypływ płynu przy gorącym silniku to normalna sprawa, układ chłodzenia jest ciśnieniowy, gorzej jak po otwarciu korka nic się nie dzieje - wtedy układ jest nieszczelny....
Witam po latach, dużo czasu minęło ale warto napisać, ponieważ może kogoś uchronić przed niepotrzebnymi wydatkami. Winnym całego zamieszania był korek od chłodnicy który wpuszczał wodę do zbiorniczka, ale nie pozwalał jej wrócić do obiegu. Koszt 13 zł i po problemie. Pozdrawiam Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny...
Korek jest szczelny, na płynie jest od 3-4lat od kiedy jest nowa chłodnica ,kąt wtrysku ustawiony
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
w trakcie jazdy ma temperaturę 80° a na postoju w korku temperatura wzrasta powyżej 90° Podczas jazdy powietrze samoczynnie przepływa przez chłodnicę i studzi płyn. Na postoju chodzenie rozpoczyna się po uruchomieniu wentylatora przez czujnik i zależy od parametrów tego czujnika - temperatury załączenia.
Wymień korek chłodnicy może jest nieszczelny koszt ok.20zł , jeśli nie pomoże to idzie w układ chłodzenia cisnienie.
To daj znać czy to nie uszczelka... Układ sam z siebie nie ma możliwości się zapowietrzyć. Możesz spróbować wymienić korek na zbiorniczku wyrównawczym. Przejrzyj również instalację LPG czy w jakiś sposób nie zapowietrza układu. Ewentualnie dobrze odpowietrz układ. Na zdjęciu masz zaznaczone odpowietrzniki. Zaczynasz od tego przy nagrzewnicy. https://obrazki.elektroda.pl/9767602800_...
Przyszedł wczoraj nowy korek. Zalałem układ nowym płynem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wywaliło płyn. Węże tym razem miękkie. Wg mnie nie powinny być miękkie. Całkiem miękkie mogą być tylko na zimnym silniku. W tym wypadku, jeżeli zawór ciśnieniowy w korku jest sprawny, to powinny dużo twardsze niż w stanie zimnym - czy tak jest to tylko Kolega...
Jeśli nie ma w płynie "bombli" powietrza to raczej uszczelka w porządku, dwie opcje wg mnie, Nie otwarł się termostat, lub płyn "ochrzczony" wodą ( dziś w nocy było -11) i zrobił się korek lodowy w chłodnicy.
Korek zbiorniczka wyrównawczego jest NOWY Zaworek bezpieczeństwa jest w korku chłodnicy, nie zbiorniczka :D Twoja opinia jest błędna Korek jest jeden bo zbiorniczek z chłodnicą zintegrowany i to właśnie ten korek na zbiorniczku ma zaworek Taktowne było by zapytanie się czy np.potrzebnie wymieniłem ten korek bo to czy tamto...? ale po co lepiej od razu...
Witam. Mam taki problem, mianowicie ciekła mi chłodnica więc wlałem uszczelniacz w płynie i od tego czasu zaczęły się większe problemy bo chłodnica dalej ciekła ale teraz doszło to, że cieknie także korek od zbiorniczka wyrównawczego. Chłodnice już wymieniłem i wlałem nowy płyn, żeby tego uszczelniacza się pozbyć bo zamienił się w taką gęstą maź która...
Wszystkie przewody są ciepłem po za tym między termostatem a chłodnicą. Delikatnie odczuwam ciepło przewodu po nagrzaniu do tych 110 stopni ale tylko przy samym termostacie dalszy odcinek jest zimny tak samo jak chłodnica. Wentylator się nie włącza. Spuszczając płyn po przez korek spustowy z chłodnicy okazuje się że też jest zimny.
Po nagrzaniu oba węże chłodnicy jednakowo ciepłe i wentylator załącza się? (jeżeli oba węże miękkie to uszkodzony korek chłodnicy, powinny być lekko twarde ).
Jeśli się nie mylę to korek w tym zbiorniczku powinien utrzymywać ciśnienie i woda powinna się gotować przy 125 stopniach... cytuje( Korek wlewu w układzie jest zaopatrzony w zawór nadciś- nieniowy, który pozwala utrzymywać nadciś- nienie około 100 do 130 kPa i tym samym podwyższyć temperaturę wrzenia cieczy do +125°C) zobacz ten korek, zobacz czy chłodnica...
Korek chłodnicy do wymiany.
Mając 1,6 8v x16szr 99r temperatura trzyma się na 95C, w korkach często włącza się wentylator - w końcu nie ma innego chłodzenia niż obieg z wentylatora. Chłodnica w miare nowa, mały obieg sprawny w razie czego.
Jeden jak i drugi wiatrak działają. Płyn jest czysty nie ma w nim śladu oleju. Po przejechaniu trasy poczekałem aż auto ostygnie, odkręciłem korek od chłodnicy płynu nie było widać więc dolałem. Dla sprawdzenia odkręciłem korek od chłodnicy i zapaliłem samochód z chłodnicy nie idą uchodzą bombelki.
Niestety najpierw sprawdzenie dlaczego wywala. Gdzie wywala? Przez korek?
Witam. Tak jak w tytule, problem polega na tym że przy dynamicznej lub autostradowej jeździe przybywa płynu chłodzącego aż do wywalenia korkiem. Wymontowałem chłodnicę egr i przy ciśnieniu ok 1.5 bara nie widać powietrza (test w wodzie). Tylko czy to na 100% oznacza że chłodnica jest szczelna? Czy ewentualna nieszczelność może powstawać w momencie rozgrzanego...
wyrzucało kiedy korek był zdjęty chłodnica miała 2-3 lata wyrwało jej górną część prawej strony tam gdzie podłącza się węża z silnika nie chcę nic sugerować ale może pompa za wolno podaje na chłodnice zrobiłem próbną jazdę ruszyłem na ulice gdy temperatura wynosiła 85 c jadąc cały czas przez 10 min temperatura utrzymywała się na poziomie 85-88 mniej-więcej...
na zimnym silniku otwórz korek chłodnicy i odpal auto zobacz czy masz bąbelki
Przyrząd podpinasz zamiast korka płynu chł. Układ chł. jest obliczany na 1,4 bara więc to jest maksymalne ciśnienie jakie tam możesz dać
gdy rozwiercono korek ubytek płynu jest mniejszy Rozwiercono? To ma być hermetyczny układ, tam ma panować podwyższone ciśnienie robocze, inaczej płyn ci wykipi. Może nie w czasie jazdy, kiedy płyn krąży i chłodnica jest owiewana pędem powietrza, ale wystarczy, że trochę wdepniesz, potem zatrzymasz się na parkingu, zgasisz silnik, a on z pewną zwłoką...
Omega 2.0 XEV W tym to lubię rozrząd robić. Nawet żeby cały płyn spuścić wystarczy tyko korek w chłodnicy odkręcić.
Witam. Płyn wykipiał BO TAK MA BYĆ nie bez powodu przy korkach chłodnic i zbiorników wyrównawczych jest ostrzeżenie o możliwosci poparzenia. Przy prawidłowo działajacym układzie chłodzenia płyn znajduje się pod ciśnieniem w momencie otwarcia korka ciśnienie z układu musi się wyrównać z ciśnieniem atmosferycznym ,następuje gwałtowne podniesienie poziomu...
Zwykle powody to: - Nieszczelny korek układu chłodzenia (nie utrzymuje nadciśnienia). - Chłodnica zamulona, zdeformowana po upadku, pogięte lub zabrudzone finy. - Pompa cieczy niesprawna, połamany wirnik lub brak napędu. - Uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Zbiornik wyrównawczy masz do tego, aby w układzie nie było powietrza (nie było korka powietrznego,...
Sprawdź szczelność układu chłodniczego, czy płyn gdzieś nie ucieka, czy chłodnica cała. Miałem przypadek, że płyn z chłodnicy uciekał schodziło poniżej stanu, woda się gotowała, a że jedynym miejscem przez które mogła ujść był korek na chłodnicy to powodowało to efekt wyrzucania wody już miałem zdejmować głowicę ale najpierw zmieniłem chłodnice bo miałem...
Sprawdż ciśnienie sprężania na tłokach .Gdy będzie za niskie to czeka Cię wymiana pierścienii . Także po zapaleniu samochodu odkręć korek chłodnicy - nie powinno być ciśnienia w chłodnicy .
przyczyną niedogrzania silnika bywa uszkodzony korek ciśnieniowy chłodnicy piszę ciśnieniowy bo występuje on również zależnie od marek na zbiorniku wyrównawczym a nie wiem co ma ford
Witam. mam problem z samochodem - mazda 323f bg, a mianowicie po przejechaniu kilkudziesięciu km ok 40, przy predkości 80-90km/h, temperatura wzrasta ponad 100 stopni, a gdy przyspieszę do 110km/h idzie na maksa (u mnie literka H). Żeby go schłodzić muszę zwalniać do ok 60km/h redukować bieg, wtedy wskazówka opada do prawidłowego poziomu. Zaznaczę że...
Witam, mam problem. CORSA zaczęła się gotować, wymieniliśmy termostat, pompę . Nie pomogło, więc wymieniliśmy uszczelkę pod głowicą i chłodnice. Układ odpowietrzony, korek wymieniony. Nadal ten sam problem, na postoju auto zaczyna się po 10 minutach przegrzewać, wywala płyn ze zbiornika wyrównawczego. Co jeszcze może być przyczyną ?
ursus korek chłodnica seicento chłodnica korek korek płyn chłodnica
ustawienie anteny warszawa moduł zapłonowy kabel logowanie przez telnet
wkładka antywłamaniowa wkładka antywłamaniowa
Skrzynia biegów nie działa po zabawie dziecka Jak uruchomić program testowy w zmywarce Bosch SD6P1B?