Witam naprawdę nalałeś płynu po sam korek?
Odgrzeje kotleta ten sam problem żadnych innych pomysłów? Nowa pompa wody, korek, płyn, chłodnica, termostat czujnik temp.... przy wyższych obrotach leci ciepło a na "wolnych" chłodne....
Problemem może być chłodnica. Piszesz, że jest od 60-ik. Pewnie "chińczyk" za 350zł. Przekrój "rurek w tej chłodnicy jest bardzo mały. Płyn wtłaczany górnym wężem nie nadąża przepływać w dół chłodnicy. Szczelny korek powinien trochę pomóc.
W układzie muszą być spełnione trzy elementy. Szczelność, przepływ i wydajne chłodzenie (chłodnica, termostat i wentylator). Czegoś brakuje. Prawdopodobnie przepływu. Nową chłodnicę wykluczam, zostaje przepływ i jednak ten nowy korek. Brak ogrzewania przy średniej temperaturze płynu sugeruje jednak problem z przepływem. Tym bym się zajął.
Wg Twojego opisu to tak jakby zaworki w korku działały odwrotnie, jakieś to dziwne.
valdii1. Jeżeli płyn w układzie chłodzenia się rozgrzewa wytwarza się nadciśnienie i powietrze oraz nadmiar płynu chłodzącego poprzez korek wyposażony w zaworek nadciśnieniowy(w przypadku twojego auta korek w chłodnicy)przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego,gdy płyn stygnie wytwarza się podciśnienie w układzie chłodzenia i płyn ze zbiorniczka pobierany...
Może być uszczelka pod głowica. Wyrzuca gazy do układu chłodzenia. Sprawdzić ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo. Chłodnica u dołu zimna czy ciepła po jeździe? Temperatura ok na wskaźniku?
A jaką temperaturę osiąga to auto gdy wyrzuca ten płyn?Korek jest dobry?Chłodnica drożna wentylator chodzi?
Czy chłodnica się nagrzewa? Jak rano odpalisz odkręć korek i zobacz czy płyn powraca cieńkim wężykiem do zbiornika.
Zobacz ile masz płynu w chłodnicy. Jak mało dolej płynu do chłodnicy pod korek (na zimnym silniku) i uruchom silnik. Jak się zagrzeje na tyle że termostat włączy duży obieg (przez chłodnicę) to będziesz widział czy jest przepływ płynu przez otwarty korek. Jak nie będzie przepływu, to termostat się nie otwiera lub pompa nie pompuje. Jakby płyn wywalało...
Chłodnica w tym ciągniku ma pod korkiem zapas miejsca na powiększającą się objętość płynu. Prawidłowy poziom zimnego płynu w niej nawet nie zakrywa górnej rurki. Nawet jak zalejesz pod korek i tak wypluje ta wodę i wróci do prawidłowego poziomu. Zbiorniczek na płyn który wyrzuci chłodnica możesz sobie zrobić. Płyn nie woda warto go złapać by ponownie...
gdy rozwiercono korek ubytek płynu jest mniejszy Rozwiercono? To ma być hermetyczny układ, tam ma panować podwyższone ciśnienie robocze, inaczej płyn ci wykipi. Może nie w czasie jazdy, kiedy płyn krąży i chłodnica jest owiewana pędem powietrza, ale wystarczy, że trochę wdepniesz, potem zatrzymasz się na parkingu, zgasisz silnik, a on z pewną zwłoką...
Wymieniłeś ten zaworek o którym pisałem? Nie chodzi mi o korek.
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto I 55 1.1 z 97 roku. Auto gotuje płyn w chłodnicy, a po osiągnięciu temperatury momentalnie się zapowietrza i wywala płyn przez korek. Zapowietrza się tylko chłodnica. Po rozgrzaniu silnika ( ostro prze gazowany) temperatura na wskaźniku jest poniżej 1/2 wszystkie węże gorące, chłodnica też, odkręcam odpowietrznik...
Rano zaobserwuj jak zmienia się temperatura obu węży podgrzewania reduktora LPG. Zakręć wielozawór przy butli LPG i sprawdz następnego dnia, jak z temperaturą płynu chłodzącego. Niezależnie od powyższego, dobrze odpowietrz układ chłodzenia - wcześniej sprawdzając czy nie widać miejsc ubytku płynu (plastikowe trójniki LPG, połączenia zaciskowe przewodów,...
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Jadąc na "Sporcie" przy wyższych prędkościach i trzymając obroty 3-4,5 tys. wyrzuca płyn, temp. podchodzi pod 120° po czym wraca do 90° (rzecz jasna zwalniam do 100 km/h). Odkręcam korek, jest słyszalne syknięcie i muszę dolać płynu. Pytanie, skąd wiesz, masz pewność, że taka jest kolejność, jak to napisałeś? Wg mnie, raczej kolejność jest taka - Przy...
A jakie macie patenty na kraniki spustowe? Ciekną zwłaszcza na zimnym silniku, wymieniłem na nowe - trochę lepiej, ale nadal cieknie. Kraniki są różnej jakości, tych za 5 zł nie radzę kupować. Gdy jest wlany płyn niezamarzający to w ogóle można kranik pominąć i wkręcić korek M10.
Może termostat jest odwrotnie założony .Obieg wody można sprawdzić odkręcając korek chłodnicy .Woda intensywnie płynie podczas pracy silnika jeśli termostat jest otwarty (95stopni)
przyjechałem do domu płyn jeszcze był ok. Po dwóch godzinach otwieram maskę w zbiorniczku znów za mało płynu;/ po odkręceniu korka i zrobieniu kilku kilometrów w zbiorniczku z kolei za dużo płynu: Nie wiem jaką masz chłodnicę. U mnie w megance w chłodnicy (ze względu naj jej konstrukcję - nie ma na niej odpowietrznika) zostaje zawsze pęcherz powietrza...
mam problem z oplem astra 1.7 td 96 r wywala mi korek od zbiorniczka z płynem chłodniczym? wentylator i termostat są ok nowa chłodnica i czujnik temperatury co robić??
Nigdy nie wlewajcie tego środka na uszczelnienie chłodnicy! To ostatni gwóźdź do trumny dla auta. Zapcha się nagrzewnica potem chłodnica i pompa wody. Tego nie ta się później pozbyć z układu chłodzenia. Tylko naprawa bez uszczelniacza!!!
Witam, mam problem z wysokim ciśnieniem w układzie chłodzenia , mianowicie po przejechaniu 10 km , zapala się na czerwono lampka od temperatury a w układzie jest takie ciśnienie , że ciężko ścisnąć wąż przy chłodnicy , a jak lekko uchylę korek od zbiorniczka wyrównawczego to z dużym ciśnieniem wyrzuca płyn. Była zdjęta i sprawdzona na szczelność głowica...
Jaki jest zapach spalin? Jak słodkawy, to może już chłodnica spalin lub uszczelka pod głowicą. Sprawdź, co się dzieje pod korkami płynów, czy jest w ogóle. Sprawdź korek wlewu oleju, czy ta się nie maśli, może nagraj filmik.
Niestety najpierw sprawdzenie dlaczego wywala. Gdzie wywala? Przez korek?
Ja mam 2.0 TDI o mocy 136 KM i problem polega na tym, że bulgocze w chłodnicy nagrzewnicy. Po przejechaniu 20 km odkręcam korek zbiorniczka i poziom płynu podnosi się, a czasami uwalnia się ciśnienie powietrza. Chłodnica była zapchana, ponieważ nie było ogrzewania. Przepłukałem ją octem. Teraz ogrzewanie nie działa tak, jak powinno, ale działa. Ostatnio...
mechanik odkrecil na goracym silniku (zrobił może z 5km) zbiorniczek płynu na zgaszonym silniku, poziom plynu podniósł się do tego stopnia że zaczął się wylewać, wg mnie to normalny objaw ale wg niego uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, Nie znam układu chłodzenia w tym samochodzie, ale jeżeli układ ma poduszkę powietrza celowo pozostawioną w układzie...
w trakcie jazdy ma temperaturę 80° a na postoju w korku temperatura wzrasta powyżej 90° Podczas jazdy powietrze samoczynnie przepływa przez chłodnicę i studzi płyn. Na postoju chodzenie rozpoczyna się po uruchomieniu wentylatora przez czujnik i zależy od parametrów tego czujnika - temperatury załączenia.
Niwprawda. nie w tym układzie Fakt - nie ma tutaj przepływu, płyn jest zasysany do chłodnicy przy jego schładzaniu się, a nadmiar przy gorącym silniku. Jeśli stan płynu w zbiorniczku pozostaje ten sam, pozostaje sprawdzić drożność przewodu zbiorniczek-chłodnica, uzupełnić płyn - najpierw pod korek w chłodnicy , później w zbiorniczku i dobrze odpowietrzyć...
W oleju kaszy nie ma. Nie dymi na biało. Teraz mam podejrzenie dziurawej chlodnicy. Zsanawia mnie tylko dlaczego jest pusta. Termosat powinien się otwierać a nawet po jeździe chłodnia pusta a węże miękkie. Teraz zalałem chłodnice pod korek i sprawdze czy zleci z niej płyn.
Przyrząd podpinasz zamiast korka płynu chł. Układ chł. jest obliczany na 1,4 bara więc to jest maksymalne ciśnienie jakie tam możesz dać
1. Nie posiada korka 2. Odpowietrzy się samodzielnie, zalewasz płyn otwarty wlew płynu i gdy uchyli się termostat uzupelniasz płyn. 3. Pompa jest mechaniczna a elektryczna wspomaga przepływ płynu przez chłodnice EGR. Możesz uruchomić ją z pozycji testera diagnostycznego.
Jak nie gotuje i nie wyrzuca płynu przez korek to nie ma problemu.
Ok.zrobię ten test.Tak na marginesie-2 dni już wywala mi znowu płyn .Po Jedzie dziś spojrzałem pod maskę,i tak: Popuszczam korek,to płyn idzie do góry i syczy powietrze ,a i chłodnica od połowy w dół zimna -góra ciepła ,węże zbiornik itp b.gorące.Czy to normalne z tą chłodnicą?
Witam- jeśli wywala płyn przez zakręcony korek to trzeba z kontrolować termostat czy puszcza po nagrzaniu silnika obieg płynu na chłodnice .--- jeżeli puszcza termostat na chłodnice i wentylator pracuje oraz nagrzewnica grzeje dobrze w środku to pozostanie do wymiany uszczelka pod głowicą (przed rozbieraniem należy stwierdzić zawartość spalin w płynie...
gotowało płyn wyrzucało korkiem chłodnice wymieniono była bardzo zakamieniona silnik pracował na wodzie
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Przyszedł wczoraj nowy korek. Zalałem układ nowym płynem. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wywaliło płyn. Węże tym razem miękkie. Wg mnie nie powinny być miękkie. Całkiem miękkie mogą być tylko na zimnym silniku. W tym wypadku, jeżeli zawór ciśnieniowy w korku jest sprawny, to powinny dużo twardsze niż w stanie zimnym - czy tak jest to tylko Kolega...
Zgadzam Sie z Ankuchem. Takie srodki uszczelnią dziurki tylko i wyłacznie w chłodnicy lub nagrzewnicy. Ja stosowałem rok temu w 15 letrnim fordzie preparat który zawierał minn. drobne drewniane wiórki. Pływały one potem widoczne pod korkiem wlewu płynu ale były skuteczne po 15 minutach od zastosowania pzrez ponad poł roku. Potem forda sprzedałem ale...
Witam. Twój dziadek może nie demontował kranika ale na pewno odkręcał w celu spuszczenia wody. Jeśli na zimę zostawimy wodę w bloku i chłodnicy pojawią się pęknięcia. Chyba że ktoś ma płyn zimowy.Co do twojego pytania oczywiście że można wykręcić kranik, blok jest połączony z chłodnicą i z łatwością uzupełnisz brakującą wodę przez korek od chłodnicy.
napewno jest gdzieś niewielki wyciek na rozgrzanym pewnie nie zobaczysz bo zdąży wyparować więc kiedy jest zimny odkręć korek i zakręć go spowrotem (chodzi o to żeby po nagrzaniu wzrosło ciśnienie w układzie - warunek to sprawny korek) . Potem zapal silnik i podgrzej go do 60-70st. jeśli gdzieś na wężach puszcza po kilku minutach powinno się zrobić...
Zamarznięty płyn w układzie. Możesz spróbować uruchamiać go na krótkie chwile tak by się nie przegrzał, po kilku takich uruchomieniach lodowy korek powinien puścić.
A jak chłodnica ? nie był sypany uszczelniacz w zimie ?
Escalade "wytrzymuje" jazdę autostradową np. Łódź - Kraków, ale z prędkościami zgodnymi z prawem. Ewentualnie nieco szybciej, to tęż się nie zagrzeje. Do Paryża też dojedzie, ale bez poganiania (grożącego mandatami) na autostradzie. Standardowo: Sprawdź chłodnice, czy nie są zatkane Wymień olej w skrzyni i sprawdź / dołóż chłodnicę tego oleju. Chłodnica...
odpal auto odkręc korek i zobaczy czy nie idą bomble jeleli tak to uszczelka albo pęknieta głowica jerzeli oczywiście pompa wody jest dobra,jak i termostat i chłodnica ma obieg
Temat udało się rozgryźć :) W BMW X5 e70 jest korek spustowy w chłodnicy. Niestety żeby się do niego dostac trzeba wymontować intercooler który jest pod chłodnicą silnika.
Normalna temperatura pracy silnika powinna być utrzymywana przez układ chłodzenia w granicach 90 st.C. Duży obieg (przez chłodnicę) włączany jest przez termostat jak silnik osiągnie temperaturę ok. 80 st.C.
sprawdz: -czy nie ma oleju w płynie chłodniczym - nie ma "bąbelek" w zbiorniczku wyrównawczym -czy pod korkiem oleju nie zbiera sie szara maż jezeli tak to masz UPG do wymiany. jezeli nie to prawdopodobnie masz zapchaną chłodnicę
Chłodnica gorąca tak jak i płyn, , płyn mógł oparzyć , cały silnik też . Niepokoją mnie te głowice czemu takie gorące , pierwszy raz się z tym spotkałem żeby woda syczała jak kapnela na nie , skoro są chłodzone płynem, stan pod korek w chłodnicy . Pompa pompuje dosyć mocno , głowice po regeneracji, uszczelki nowe , miedziane pod głowicą . Skoro głowice...
Wszystkie przewody są ciepłem po za tym między termostatem a chłodnicą. Delikatnie odczuwam ciepło przewodu po nagrzaniu do tych 110 stopni ale tylko przy samym termostacie dalszy odcinek jest zimny tak samo jak chłodnica. Wentylator się nie włącza. Spuszczając płyn po przez korek spustowy z chłodnicy okazuje się że też jest zimny.
Bardzo możliwe, że to coś z chłodnicą bo płyn chłodniczy był zalany "pod korek". Czy to będzie wina zbyt dużego dolania płynu chłodniczego czy raczej nieszczelności w tym układzie? Jak to można sprawdzić?
Wymieniłem zbiorniczek, korek, nagrzewnice i chłodnice zaworu EGR, dolegliwości minęły. Niech Ci mechanik zrobi obejście chłodnicy zaworu EGR i zobaczysz, czy dalej będzie wyrzucało płyn.
Zaślepiłem korek i uważenie obserwowałem co pare kilometrów jak się będzie zachowywał układ chłodniczy. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów- zatrzymaniu się i odczekaniu minute przed zgaszeniem silnika, bulgot płynu chłodniczego był słyszalny nawet w kabinie, a po otwarciu maski słychać było jak się gotuje płyn w wężach i w zbiorniczku. Dalsza jazda...
Witam, Posiadam Peugeot Partner 1.6 HDI 75 KM 2008r. Od samego początku są z nim problemy. Obecnie przebywam w Szwecji a są tu chore stawki za naprawy i chciałbym prosić o pomoc. Może Wy pomożecie mi ustalić gdzie jest usterka. Niedawno miałem sytuację, że codziennie ubywało mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym, po kilku dniach dolewania wskazówka temperatury...
Temat można uznać za zamknięty. Wymieniłem termo włącznik w chłodnicy i korek od zbiorniczka i wszystko się uspokoiło:)
Jest szansa że źle odpowietrzyłeś albo zatkany i lokalnie gotuje. Odpowietrzałem kilka razy, również korkiem pod klapą gaszącą co sprawia trochę trudności, żeby się tam dostać. Witam serdecznie ewentualnie korek do wymiany . Korek podmieniałem ze sprawnej BMW E39 z silnikiem M57, efekt ten sam. 1. Chłodnicza egr wykluczyles. 2.pompy wykluczyles? 3....
Witam, mam problem z audi a3 8p 2009.Audi podczas jazdy przestaje grzać i wyrzuca płyn chłodniczy.Dodam iż wymieniony został korek, kompletny rozrząd , termostat , chłodnica i pompa ciepła postojowego . Robiono kilkukrotnie test na obecność dwutlenku , test wyszedł ujemny . Nic się nie zmieniło , nadal ten sam problem . Proszę o pomoc , może miał ktoś...
Silnik odpala bez najmniejszych problemów, od czasu do czasu dymi lekko na biało, znika płyn chłodniczy w niewielkich ilościach max/min na 2tys km głowica w dół czy są jakieś inne możliwości pojawienia się słodkawych kropli pod korkiem wlewu oleju? Chłodniczka oleju sprawdzona, chłodnica nowa, wycieków zewnętrznych nie widać - nie chcę na siłę zrobić...
Witam, Mam kłopot z utratą płynu chłodniczego w B8 2.0 TDI (150 KM). Na odcinku 20 km potrafi mi wylecieć blisko 1 l płynu, jeśli mocniej "pocisnę", przy delikatniejszej jeździe nie wycieka nic. Jeden serwis już się poddał, stwierdził, że nie wie, co jest przyczyną. Co udało mi się ustalić, to na 99% płyn wylatuje przez korek w zbiorniczku wyrównawczym...
Witam. Mam taki problem, mianowicie ciekła mi chłodnica więc wlałem uszczelniacz w płynie i od tego czasu zaczęły się większe problemy bo chłodnica dalej ciekła ale teraz doszło to, że cieknie także korek od zbiorniczka wyrównawczego. Chłodnice już wymieniłem i wlałem nowy płyn, żeby tego uszczelniacza się pozbyć bo zamienił się w taką gęstą maź która...
Płyn wyrzuca przez korek czy korek masz odkręcony? To jest układ ciśnieniowy i korek musi być zakręcony, ważne jest aby zawór w korku był sprawny. Do płynu nie musi się przedostawać olej, może tylko powietrze/spaliny ale równie dobrze chłodnica mogła być już stara (utlenione aluminium i plastik) i/lub zablokował się zawór w korku i ciśnienie w układzie...
Witam. Mam problem z płynem chłodzącym , po odpaleniu kapie z lewej strony tam gdzie korek odpowietrzający gdzieś miedzy chłodnicą a zbiorniczkiem wyrównawczym nie z wężyka od korka. Po zagrzaniu się nic nie kapie miał ktoś taki problem, auto daf xf 105.
Rocznik 2014. Przebieg 143tys. Silnik 1.6 psa. Wszystko było ok dopóki nie zauważyłem że z nawiewów leci zimne powietrze. Patrzę pod maskę a tam płyn pod sam korek. Mechanik wymienił termostat ale po jakimś czasie znów to samo. Test na uszczelkę był robiony i nic. Węże od chłodnicy zimne i chłodnica też. Ten od termostatu goracy. Płyn w zbiorniczku...
Tak objawia się pęknięta głowica. Problem pewnie był wcześniej ale przy niższym ciśnieniu w cylindrze ilość gazów w płynie była na tyle mała że korek sobie z nimi radził. Teraz już jest ich za dużo i wyrzuca płyn. Jedyna szansa to chłodnica EGR jak jest że ona się gotuje (przy pchana) lub nieszczelna. Przy pękniętej/wadliwej głowicy nieraz widać takie...
Tak ogólnie, to wlew płynu chłodniczego zwykle znajduje się powyżej "góry" chłodnicy i cylindra, aby można było dolać płynu. Szukaj korka wlewu w chłodnicy, albo dodatkowego zbiorniczka połączonego wężem gumowym z chłodnicą. Po zlokalizowaniu wlewu zbadaj płyn próbnikiem na "odporność" płynu na niskie temperatury. W razie konieczności wymień płyn na...
odpal auto dmuchawę w środku kabiny na 2. Odkręć korek od zbiorniczka i ten wężyk musi iść powyżej chłodnicy. Obserwuj czy wężykiem leci płyn ja k leci to odpowietrzony. Pamiętaj o tym aby odpowietrzyć termostat musi być nagrzany. Sprawdź czy górny wąż od chłodnicy jest gorący jezeli tak termostat otwarty i puszcza na chłodnicę. Powodzenia Dodano po...
Musisz wytworzyć ciśnienie przez korek zbiorniczka płynu aby przepchnąć płyn do hydrauliki pompy. Na YT jest film tytuł odpowietrzenie pompy zawieszenia citroen C5
Jeden jak i drugi wiatrak działają. Płyn jest czysty nie ma w nim śladu oleju. Po przejechaniu trasy poczekałem aż auto ostygnie, odkręciłem korek od chłodnicy płynu nie było widać więc dolałem. Dla sprawdzenia odkręciłem korek od chłodnicy i zapaliłem samochód z chłodnicy nie idą uchodzą bombelki.
Witam mam problem z uszczelką pod głowicą. Nie wiem czy warto jest to robić,ponieważ wszyscy mówią że w tym silniku jak zrobisz góre to poleci dół. Czy jest to prawdą? Objawem tej uszczelki jest...po zalaniu płynem i przejechaniu paru km i zgaszeniu silnika cały płyn wycieka przez zbiornik.Dodam że termostat,chłodnica,pompa oraz korek zbiorniczka wymieniony...
Czy jest coś specjalnego, do tych chłodnic innego niż borygo ? Nie ma nic specjalnego, tylko układ musi być pod ciśnieniem. I nie otwieraj korka na ciepłym bo stracisz ciśnienie i w tej chili płyn zacznie wrzeć.
Tak jak poprzednik pisał - gorąca woda, głowica na swoim miejscu i nabić ciśnienie powietrzem - oczywiście poprzez przerobiony korek od chłodnicy.
Zapchane ujście ze spadającego wężyka, korek z zaworkami, bo to on reguluje ciśnienie, turbo jeśli chłodzone. Dodam jeszcze że gdy zaczyna się grzać auto automatycznie przestaje lecieć ciepłe powietrze w kabinie. Brak płynu w nagrzewnicy, w silniku też, dlatego dolewałeś. Chłodnica i oba węże do niej są gorące? Wentylator się włącza?
Problem zaczyna się gdy jazda jest w trybie miejskim korek W korku zawsze będzie się włączał wentylator. Po drugie zobacz czy ci nie cieknie chłodnica.
Albo chłodnica nie oddaje ciepła (czy wentylator chłodnicy dawał ciepłe powietrze)? Więc może być zapchana. Albo uszczelka pod głowicą, na próbę popuścić korek zbiornika wyrównawczego płynu.
Ja pisałem o blokopompce/bloku wodnym, nie chłodnicy, chłodnica zresztą też mi się słabo podoba, ale to normalnie załatwiła by możliwość dolewania płynu. Może mamy inne doświadczenia? Po co jest ten korek w chłodnicy? Może być w najwyższym punkcie chłodnicy, jak i najniższym. Obok węża? https://whatnext.pl/test-chlodzenia-sile...
Aktualizacja z dnia dzisiejszego, zaintrygowany zimnym dolnym wężem trochę podłubałem w układzie chłodzenia. Auto rozgrzane, górna część chłodnicy gorąca, dół zimny. Odkręciłem korek zbiornika płynu chłodniczego i zacząłem uciskać oba węże z myślą odpowietrzenia układu. Po jakimś czasie płynu w zbiorniku przybyło i nagle znikł, dolałem do min, chłodnica...
Pewnie że warto, przynajmniej się przekonasz jak wygląda chłodnica. Z opisu na to wygląda skoro nie ma innych wycieków.
Dołóż drugi obieg z termostatem i chłodnicą i zamknij to szczelnie bo jak się zwiększa ciśnienie to i temperatura wrzenia rośnie. Tylko żeby jakiś zawór bezpieczeństwa też był, w oryginalnych korkach w samochodach to zazwyczaj 1 - 1,5 bar.
Każdy samochód ma mały odpowietrznik na przewodach łączących silnik z chłodnicą luc silnik z nagrzewnicą albo korek samoodpowietrzający na zbiorniczku wyrównawczym . Jak dla mnie każdy samochód odpowietrza się w inny sposób. Co do Twojego auta to ja zrobił bym to w taki sposób zalewasz układ płynem do momentu aż przestanie zasysać ze zbiorniczka wyrównawczego,...
Za pewne ucieka i kapie na cos goracego i szybko paruje, dlatego nie widać wycieku. Nagrzewnica, chłodnica na złaczeniach weży itd. Gdzies na pewno widać zacieki po płynie.
Jeśli samochód jest rozgrzany, ale po jeździe to słychać, że przez korek syczy płyn, jednak na zegarach temperatura jest mniej więcej na połowie. Jak pisałem, czujnik płynu zmieniłem Zarówno silnik, jak i chłodnica są gorące, więc długi obieg się otwiera. Jadąc wolniej lub po mieście ratuję się naciśnięciem A/C, co jak wspomniałem załączy mi 2 wentylatory....
korek z zamiennika to koszt 12 zl tyle płaciłem wczoraj do bory wiec sprawdzić idzie albo podmianka Korek od płynu chłodnicy? Czy to osobna instalacja -przybliż trochę bo nie pamiętam jak tam jest? Może faktycznie coś zapowietrzone.
Zdemontuj samą chłodnicę .Mniej więcej po środku chłodnicy jest zamontowana podpórka rurek z cieczą chłodżącą(przecierają się) i tam przecieka płyn do wydechu (na zgaszonym silniku) . Ciśnienie spalin jest wyższe od ciśnienia w układzie chłodzenia w przypadku nieszczelności i z tego powodu wyrzuca płyn ze zbiorniczka (prawdo podobnie).Kierowca nic nie...
Do przełączania czy włączania obiegu jest termostat w głowicy . Ten czujnik jest tylko do kontrolki , po odłączeniu kabla od czujnika i zetknięcie z masą powoduje zapalenie się kontrolki . Po przejechaniu kilkudziesięciu km motorek jest słabszy ,silnik i chłodnica gorące . Jak odkręcę korek od chłodnicy to ledwo syknie ,płyn wtedy jest pare cm pod korkiem...
Witam, pacjent Avensis T25 2005 r. 2.2 D-CAT 177 KM, nalot 261 tys. Problemem jest, że w trakcie jazdy wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Przy normalnej jeździe (V max 120), przejadę ok. 100 km i wskazówka od temperatury zaczyna iść do góry, gdy pojadę mocniej V powyżej 140, to nie zrobię więcej niż 50 km i wskazówka już się podnosi....
Jeśli ci się gotuje płyn to wylatuje zbiorniczkiem wyrównawczym przez korek. Albo siadł ci termostat albo coś odwalili mechanicy. Sprawdzałeś czy dolny wąż od chłodnicy jest ciepły po tym jak się zagotuje? i czy wogole chłodnica jest ciepła.
Sprawdź szczelność układu chłodniczego, czy płyn gdzieś nie ucieka, czy chłodnica cała. Miałem przypadek, że płyn z chłodnicy uciekał schodziło poniżej stanu, woda się gotowała, a że jedynym miejscem przez które mogła ujść był korek na chłodnicy to powodowało to efekt wyrzucania wody już miałem zdejmować głowicę ale najpierw zmieniłem chłodnice bo miałem...
Witam wszystkich, jednak coś jest nie Tak, kolega zrobił do domu ponad 600km i cała drogę było wszystko ok., następnie zrobił 15 km i zrobiło się takie cisnienie w układzie że wyrzucilo płyn na łączeniu dolnego węża idącego do chłodnicy a chłodnicą na tej opasce zaciskowej, jakieś pomysły?
Spokojnie, spokojnie. Jeśli pod korkiem wlewu oleju jest tylko trochę błotnistej mazi, to wcale nie jest jeszcze pewne, że padła uszczelka pod głowicą. Sprawdź olej na bagnecie - czy jest spieniony, mazisty i czy poziom jest wyższy (a jednocześnie ubywa płynu chłodzącego w zbiorniczku). Jeśli tak - to uszczelka. Jeśli nie - nadal nie ma 100% pewności....
Uszczelnij wyciek płynu, odkręć korek zbiornika wyrównawczego, odpal na biegu jałowym i obserwuj, jeżeli na postoju gotuje wodę to problem będzie z pompą wody, jeżeli wirnik jest plastikowy to pod wpływem temperatury i oporu wody będzie stał w miejscu , to dość częsty przypadek tanie pompy wody. Jeżeli na postoju z odkręconym korkiem węże od chłodnicy...
Witam wszystkich. Jeśli dodaję post w złym miejscu, to z góry przepraszam. Posiadam Peugeota 607, 2.2 16v z 2005 roku. Problem polega na tym, że wymieniłem chłodnicę wody na nową i pojawił się problem. Mianowicie: podłączyłem wszystkie węże do chłodnicy (jeden odpływ był zatkany, dolny wąski wąż, więc go rozwierciłem), ale problem polega na tym, że...
W sobotę robiliśmy jeszcze kilka testów. Ostatecznie wyjęliśmy termostaty z chłodnicy powietrza doładowania (tego przy misce oleju) i mamy taki efekt, że silnik się już nie grzeje. Temperatura podczas jazd próbnych maksymalnie 70-80. Czekamy na nowe termostaty, jak je założymy to napiszę czy problem rozwiązany. Nawiązując jeszcze do moich pytań o obieg...
Nie, tutaj napewno nikt Cię nie zapewni o usterce, bo nikt o zdrowych zmysłach nie widząc wozu, nie sprawdzając kilku elementów nie wyda opinii o uszkodzeniu uszczelki. Uszkodzona może być głowica, blok, uszczelka pod głowicą, pompy wody, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, korek zbiornika. Jest wiele potencjalnych usterek. Koszty wymiany uszczelki...
Dodam że dziś było trochę czasu odkręciłem korek na zdjęciu zaznaczony żółtą strzałką chłodnica nowa pełna płynu i zbiorniczek zalany przy zapalonym silniku gazowaniu ani kropla się nie wydobyła Czy ktoś może potwierdzić że pompa wody nie działa. . http://obrazki.elektroda.net/3_132422320...
Faktycznie koło akumulatora jest zbiornik wyrównawczy. Korek z napisem DANGER jest od chłodnicy, tam wlej płyn chłodniczy.
witam mam tez problem z wyżucaniem płynu , kupiłem auto juz z uszkodzeniem , kiedy jechałem samochodem do 1900 obr. to było oki , ale jak sie przekroczyło to zaraz gotował sie , mechanik stwierdził i wymienił uszczelke pod głowica , do tego rozrząd komplet , ale co do czego auto znowu sie gotuje :/ okazało sie ze dodatkowa pompka jest uszkodzona , została...
Jeśli nie ma w płynie "bombli" powietrza to raczej uszczelka w porządku, dwie opcje wg mnie, Nie otwarł się termostat, lub płyn "ochrzczony" wodą ( dziś w nocy było -11) i zrobił się korek lodowy w chłodnicy.
Witam, mam problem z ubywającym płynem chłodniczym w Sorento II, 2.2 crdi. Co prawda niewielka ilość, ale ubywa i czuć dziwny zapach z wydechu. Tester na zawartość CO2 nie zmienił koloru. Czy jest, teoretycznie, techniczna możliwość, aby płyn przedostawał się do cylindrów, a tester nic nie wykazał? Poziom oleju w normie, płyn jest czysty, korek też....
Witam Pacjentem jest Mitsubishi Lancer 1992 rok. Ciśnienie w układzie chłodzenia robi się tak duże, że aż wywala wodę z pod opasek ! Węże są bardzo twarde ! Co zostało zrobione: Nowa chłodnica aby wyeliminować ewentualne zablokowanie jej. nowa pompa wody aby wyeliminować brak obiegu płynu. Nowy termostat aby wyeliminować jego zablokowanie. Jutro przyjedzie...
Płyn do chłodnicy k2 zielony , w skali roku może 0,5 L ubywa. Korek jest na chłodnicy , jest czysty , nie zacina się. Nie mam jest sprawdzić przy jakim ciśnieniu się zaczyna otwierać. Płyn jest czysty. Chłodnica wytrzymuje około 1,5 roku , jeśli to wina uszczelki pod głowicą to szybciej rozwaliłoby chłodnice tak sobie myślę.
korek chłodnica korek płyn płyn korek
schemat zasilacz antenowy czujnik biegu wstecznego sterownik lm339
generator ozonu generator ozonu
Peugeot 307 SW 2004 – lokalizacja punktów masy tylnej lampy, usterki, naprawa Renault Midlum 270 DCI DXi7 – ustawienie luzu zaworów, wartości, procedura, momenty dokręcania