Tylko jak wyjaśnić ubywanie płynu chłodniczego? Ja takie zagadki rozwiązuję w prosty sposób - korek na zbiorniku zastępuję korkiem z króćcem do którego podłączam powietrze pod ciśnieniem 2-2.5 bara i obserwuję gdzie się robi mokro. Na zimnym nie pracującym silniku to zaraz widać, na gorącym może to być niewidoczne, bo zaraz paruje.
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
Wymienić korek i sprawdzić.
Możliwe że układ jest zapowietrzony, odkręć korek i odpowietrzniki żeby się upewnić, pozostaje jeszcze kwestia czy auto się nie przegrzewa?
Cześć wszystkim! Mam problem ze swoją audiczką A mianowicie wygania płyn chłodniczy przez korek od zbiorniczka wyrównawczego i nie grzeje w środu. Próbowałem odpowietrzyć ale po odkręcaniu odpowietrznika przy wężu od nagrzewnicy nie leci wogóle płyn w czym może być problem?
Do autora postu: nie podałeś przy jakiej temperaturze silnika odkręciłeś korek zbiorniczka. Musisz jednak przyjąć do wiadomości, jak nie wiesz kiedy można ów korek odkręcić, to lepiej tego nie rób-choćby dla własnego dobra. Koledzy wyraźnie sugerują, układ ciśnieniowy ma być szczelnie zamknięty. Dodano po 2 Do autora postu: nie podałeś przy jakiej temperaturze...
Witam. To jest korek zaślepiający widok na koło zamachowe które ma znak do ustawienia górnego martwego punktu podczas ustawiania rozrządu przy zmianie pasków.
no to już podpowiedź dzięki sprawdzę zbiornik w takim razie
Niewielkie wahania poziomu płynu w zbiorniku są naturalne - po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Ale zmiana aż po wlew to faktycznie nietypowe zachowanie płynu. Korek oczywiście warto sprawdzić i wyeliminować tę możliwość. lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą Uszkodzenie uszczelki można stosunkowo łatwo zweryfikować po dość typowych objawach:...
Po serwisowaniu niby ogrzewanie jest ale ta maź się zbierała a teraz po założeniu nowej chłodnicy tej mazi nie ma no ale woda ze zbiorniczka znika. Więc chyba muszę sprawdzić te uszczelki... Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Przed wymianą chłodnicy były typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Sama wymiana chłodnicy tego nie naprawi,...
Witam, tak można spuścić płyn z bloku silnika, korek znajduje się pod kolektorem ssącym( taka mosiężna śrubka na klucz 13mm). Instrukcja podaje, że ma wejść ok 6,7l.
A szpilki wymieniałeś na nowe? Typowy objaw uciekania kompresji z pod uszczelki.
powąchaj tą wydzielającą się pare, płyn chłodniczy po odparowaniu ma specyficzny "słodki" zapach, zapowietrzanie nagrzewnicy, przy takim ubytku płynu wskazuje na inne źródło, bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki pod głowicą, lub głowicy. rozgrzej silnik do załączenia wentylatora chłodnicy i delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzącego...
też stawiam na zapowietrzony układ. Podobna sytuacja się dzieje gdy pompa wody jest na umarciu i słabo pompuje, w bloku silnika wtedy woda wrze a rurki przy chłodnicy są ledwo letnie. Odkręć korek od zbiornika i rozgrzej silnik do momentu gdy otworzy się duży obieg. Wtedy powinien zacząć wlewać się płyn do zbiornika wyrównawczego i sam się odpowietrzyć.
Rozszczepiając układ chłodniczy obniża się temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej. Na dłuższą metę nie jest to wskazane dla całego układu. Rolę zaworu pełni na ogół korek w zbiorniczku wyrównawczym .... Jeśli w instalacji pojawia się zbyt duże ciśnienie, trzeba na pierwszy rzut sprawdzić działanie korka ( o ile posiada zaworek ), termostatu i ew. wykonać...
Sprawdź kolego czy odpowietrzenie zbiorniczka drożne. Ewentualnie poluzuj korek i zobacz czy przestanie się lać.
Witam serdecznie ewentualnie korek do wymiany .
Tak jak poprzednik pisał - gorąca woda, głowica na swoim miejscu i nabić ciśnienie powietrzem - oczywiście poprzez przerobiony korek od chłodnicy.
Zauważyłem że problem pojawia się przy minusowych temperaturach, jak było chłodniej samochód musiałem odpalać po nocnym postoju z użyciem gazu nawet kilka dni pod rząd, dzisiaj znowu tylko tym razem nawet nie chciał zaskoczyć przy użyciu pedału gazu, znowu temperatura zeszła poniżej 0 ale przy odpalaniu pokazywało 5 po wyjechaniu z garażu -2, samochód...
Wymień filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i płynu okleja się na filtrze zmniejszając jego przepustowość, olej idzie na silnik by-passem pomijając filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zużycie silnika błyskawiczne. Aż tyle się tej mazi nie odkłada, żeby zapchać filtr oleju, filtr oleju czysty był zawsze. Masło robi się tylko...
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Witam, pacjent Avensis T25 2005 r. 2.2 D-CAT 177 KM, nalot 261 tys. Problemem jest, że w trakcie jazdy wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Przy normalnej jeździe (V max 120), przejadę ok. 100 km i wskazówka od temperatury zaczyna iść do góry, gdy pojadę mocniej V powyżej 140, to nie zrobię więcej niż 50 km i wskazówka już się podnosi....
Witam. Posiadam samochód Skoda Octavia I 1.6 102KM 2003r. Silnik BFQ. Z klimatyzacją. Mam następujący problem gdyż po przejechaniu jakiegoś odcinka płyn chłodniczy podnosi się pod sam korek i z zbiorniczka wyrównawczego wychodzi para przez dziurkę z boku zbiorniczka a gdy płyn podejdzie pod korek to zaczyna wyciekać i dzieje się to jak mam ustawiony...
Układ pracuje w określonym ciśnieniu i widocznie stary korek "przepuszczał" i stąd były braki płynu Jeszcze nie widziałem SPRAWNEGO układu chłodniczego który przepuszczałby ciecz chłodzącą przez korek. Korek poto posiada "zaworek" ponieważ układ chłodniczy pracuje w nadciśnieniu a "zaworek" upuszcza ewentualne zbyt wysokcie nadiśnienie.
Witam, mam problem z Oplem Astrą G 1.6 8v (X16SZR) 1999 r. benzyna gaz. Ubywa mi ciągle płyn chłodniczy, odkąd go kupiłem (czyli jakiś rok). Dziś po przejechaniu 50 km (30 km w trasie, później gaszenie/odpalanie, jeździłem z punktu A do B i gasiłem) zobaczyłem na korku oleju "białą maź" i trochę tam w oleju dalej. Czy to uszczelka pod głowicą? Auto...
Jakiś czas temu opisywałem w jednym z tematów na tym forum tester płynu hamulcowego. Jako że zajmuje się motoryzacją i udzielam się w dziale "Samochody Serwis" postanowiłem przybliżyć Wam kolejne urządzenie które może przydać się w przydomowym garażu. Urządzenie które zaprezentuje poniżej to refraktometr - będzie to optyczny, spotykane są również refraktometry...
Dzień dobry. Mam problem z ładowarką teleskopową massey ferguson 9407. pracowała 20min w upale na powietrzu, zauważyłem że temperatura silnika jest wysoka, ale wskazówka nie wchodziła na poziom czerwony. zdecydowałem że uruchomie wentylator na gorące powietrze żeby ochłodzić silnik. Później dokończyłem prace (10min) i wyłączyłem silnik. wtedy płyn chłodniczy...
Witam, doświadczyłem podobnego zjawiska. Samochód Opel Meriva B 1.4 140KM. Pojawił się wyciek z króćca wody przykręconego do głowicy silnika od strony akumulatora (nie jest to obudowa termostatu). W związku że wyciek musiał być od dawna bardzo mały a nie od razu określiłem jego lokalizację oryginalny płyn uzupełniałem wodą destylowaną. Wymieniłem króciec...
Ale jak odpalisz auto to w zbiorniku widać strumień płynu z przelewu? Tam powinno być widać ładny strumień płynu. A jak odkręcisz korek i odpalisz zimne auto to czasami nie podnosi się poziom płynu? Co do pompy to, że była wymieniana 8tys. km temu nie oznacza, że jest sprawna. Poza tym jeszcze może być jedna sprawa. Mnie się taka przytrafiła. Kupiłem...
Dzień dobry, mam Opla Corsa D 1.2 silnik, rocznik 07. I mam taki problem, że sprawdzałam dzisiaj płyn chłodniczy. Korek od zbiorniczka był w maź, jak na to mówią "masło". Mam podejrzenia, że po prostu płyn chłodniczy pomieszał się z olejem. Ale moje pytanie jest takie: jaki jest powód tego, że olej znajduje się w płynie chłodniczym? Czy to musi być...
a jak odkręcasz korek od wlewu oleju jest na nim biały osad? jeżeli tak to płyn chłodniczy miesza się z olejem, jest to niewielki przeciek skoro auto normalnie pali, i ma moc przy jeździe.
Witam. VW Golf 4 1.6 SR benzyna bez LPG r. 2000. Na rozgrzanym silniku, gdy go zgaszę i postoi jakieś 5-10 min, nie da się go odpalić, można kręcić cały czas i nie ma szans na odpalenie. Zauważyłem, że jeśli nie odpala i podniosę maskę, a następnie odkręcę korek oleju i po chwili znów go zakręcę, odpala od strzała. Co to może być? Miał ktoś takie problemy?...
Sprawdź węże przed odkręceniem korka. Przy sprawnym silniku bez wywalonej UPG ma być tam trochę ciśnienia, tzn mają być zdecydowanie twarde, ale też nie jak kamień. W osobowych ciśnienie które korek będzie utrzymywał w układzie to zwykle 1.2 albo 1.4 bar i daje to taki efekt. Jak masz totalne miękiszony jak na zupełnie zimnym silniku to korek nie trzyma...
Witam Serdecznie. Mam pytanie dotyczące Mercedesa S 400 CDI z 2004 roku (191,00 kW). Płyn chłodniczy wycieka ze zbiorniczka wyrównawczego nie przez zabezpieczenie w korku, lecz jednym - dokładnie lewym wężykiem stojąc przodem do pojazdu. Po jeździe pojawiają się krople płynu pod tym wężykiem. Prawy wężyk, który przychodzi do tego naczynia jest suchy....
Moje doświadczenia z tego typu problemami w silnikach ciężarówek, głównie DAF, MAN, (duże ciśnienie w układzie chłodzenia) podpowiadają, że należy zacząć od wykonania testu na CO2 w zbiorniczku wyrównawczym. Pozwala to zawęzić obszar poszukiwań do strefy cylindrów i głowicy. Zdarzają się obniżone tuleje poprzez uszkodzone gniazda osadzenia kołnierza...
Tak jak w temacie. Ucieka mi płyn chłodniczy przez korek wlewowy. Nie wiem czy to jest wina korka czy poważniejsza sprawa? Temperatura silnika prawidłowa. Może zacina się termostat. Proszę o pomoc.
Witam,gdzie w Opel Movano 2006 spuścić płyn chłodniczy? Gdzie znajduje się korek spustu? Nie potrafię znaleźć,może jakieś foto?
Odkręcasz korek zbiorniczka, zdejmujesz dolny wąż z chłodnicy i spuszczasz płyn, możesz na chwilę odpalić silnik, wtedy pompa wypchnie część płynu z bloku. Zalewasz nowy płyn na odkręconym odpowietrzniku. Odpowietrza się na pracującym silniku, odkręcając odpowietrznik na wężu wodnym lub termostacie(miejsce zamontowania odpowietrznika zależy od silnika,...
Witam Nagle auto nie trzyma obrotów na biegu jałowym, silnik 2,8 V6 automat, świece czarny nalot zmienione na nowe, korek oleju czysty, płyn chłodniczy ok. Jak dodam gazu, to czasami tworzy się wystrzał. Proszę o jakieś sugestie, bo na mechanika długo się czeka. [youtube]https://youtu.be/fJRJCQNY7jA[/y...
Witam mam problem z Oplem Movano. Po włączeniu silnika na zimnym w zbiorniczku wyrównawczyn na moment pojawia się efekt bulgotania(bąbelkuje) i po chwili jest ok. Po rozgrzaniu silnika i po tym jak wentylator się załączy aby schłodzić czynnik znów pojazwia się bąbelkowanie aż wyrzuca czynnik chłodniczy przez otwór na korek Master ma silnik 2,5 DCI....
Korek nieszczelny? Może wystarczy zmienić korek i będzie dobrze. Zwróć uwagę czy nie jest uszkodzony sam zbiorniczek. W wyniku nagrzewania powstaje ciśnienie co może powodować wypływ przez nieszczelności. Napisz najlepiej z którego dokładnie miejsca masz wyciek.
Do scani zamontowałem nową sprężarkę powietrza bo ponoć w 98% takich objawów to jej wina .Niestety zero poprawy.Jak wczeniej pisałem , płyn chłodniczy bardzo szybko krąży przewodami przelewowymi w głowicach (zamontowałem bezbarwne) a najszybciej na pierwszej ,drugiej słabiej i trzeciej jeszcze słabiej,reszta głowic praktycznie woda stoi.Szybkie krążenie...
Płyn chłodniczy jest OK? Korek oleju klarowny?
Płyn chłodniczy czysty, korek nie śmierdzi spalinami, nie "bąbluje" go?
Do spraedzenia korek i sama szczelnosc ukladu chlodzenia. Wnioskując z tego co pisze autor, to układ jest szczelny, tylko robi się ciśnienie.
Witam. Mam dosyć dziwny temat układu chłodzenia. Znika płyn chłodniczy tj. ok 1 litr na 400 km. Test co2. Zrobiony i negatywny. Korek zbiornika nowy . Rozrząd z pompą wody zmieniony. Węże po rozgrzaniu twarde ale płynu nie wywala że zbiorniczka. Wycieku nigdzie nie widać. W aucie nie czuć płynu. Po otwarciu zbiornika poziom płynu podnosi się do stanu...
nowy korek zbiorniczka wyrównawczego. Czekam na sugestie. Nowy oryginalny korek? Zamienniki robią takie problemy.
Czym zalewasz to auto? Korek masz sprawny?
Tylko że w zbiorniczku od chłodnicy NIE MA być płynu pod korek :P . Płyn się nagrzewa a potem rozszerza, wydaje się że jest go jakby więcej. Na zbiorniczku powinieneś mieć wyraźne wskazania minimum i maksimum. To że płyn chłodniczy robi się ciepły to normalka, przecież tak ma działać. Nagrzewać się w silniku, przepłynąć będąc gorącym i się chłodzić...
Witam. Skoda Favorit 1991r. Przebieg 132 000km. Problem polega na tym, ze wyciska płyn chłodniczy przez korek na zbiorniku. Wcześniej tylko uchodził z niego nadmiar ciśnienia. Silnik na małym obiegu gotuje się, założony został nowy termostat i dalej to samo, tzn tak jakby za późno się otwierał. W kabinie nie ma ogrzewania, dopiero po otwarciu termostatu,...
płyn chłodniczy korek korek chłodniczy ciśnienie lutować chłodniczy
pralka indesit jakie łożysko zwiększyć prąd ładowania rozruch prostownika
taktowanie kotła gazowego pilot cosmo
TCL, Android TV, Google TV – bezpieczne ustawienia w Service Menu, wyłączenie Shop/Hotel Mode FirstChip FC1178BC MPTool v1.0.5.6 Direct Download, USBDev.ru & FlashBoot.ru Links, Hashes