Pół litra nie zobaczysz jak silnik spala. W bloku brak miejsca styku tych czynników. Oglądając i patrząc nic dalej nie pójdzie. Ja bym popracował cały dzień i zobaczył dokładnie ile oleju ubywa. Bo teraz twierdzisz że 0,5l/h skoro dostaje się do układu chłodzenia to po 10h powinieneś tam mieć 5l oleju. Czyli pół oleju pół płynu. A sam korek który ma...
Dziękuję za odpowiedź :) A mam jeszcze dwa pytanka dodatkowo: 1. Jeśli chodzi o Karchera 720 MX to jak sie ma do wersji 6/13 która słyszałem że jest lepsza i nowsza a tylko trochę drożej (jakieś 300zł) da się dostać używane ? 2. Obydwie te myjki mają strasznie dużą moc (około 3kW) i nie wiem czy będą działać ze zwykłego gniazdka w mieszkaniu w bloku...
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
Witajcie! Od tyg.walczyłem z tym problemem,czyli nie włączającym się went. Posiadam astrę h z 1,6 105kM. Silnik ten pracuje w wysoko ciśnieniowym układzie chłodzenia. Sam termostat ma temp. 105 stopni pełnego otwarcia wybitą na aluminiowej obudowie,to już coś nam mówi. Podstawa:wymiana termostatu(ok.330zł),który posiada czujnik temp.drugi zaraz obok(ok.5cm....
witam! prawdopodobnie masz silnik o kodzie NZ kod inumer znajduje się na wysokości połączenia bloku zgłowicą o strony rozrządu, patrząc na korek wleu oleju w dół na blok - znajdziesz )W tym silniku zastosowano dwie pompy paliwa :pompa paliwa zasilająca i pompa paliwa ciśnieniowa. Pompa zasilająca paliwa podaje (podnosi ) paliwo do pompy ciśnieniowej....
Moim zdaniem ubytki płynu związane są z nieszczelnością połączenia głowica blok silnika. Czyli uszczelka lub głowica. Głowica może posiadać małe nierówności mikro wżery. Ponadto podczas pracy silnika na skutek detonacji w komorze cylindra i występujących w procesie spalania udarów temperaturowo ciśnieniowych głowica ma tendencję do odrywania się od...
To zrób test ciśnieniowy, są do tego takie fajne przyrządy (pompki). Test zrób na zimnym i na gorącym silniku i będzie pewne co jest grane. No, ale wszystko by wskazywało na uszczelkę głowica/blok. A co do mazi na korku to ona może występować mimo iż silnik jest w porządku. Pozdrawiam.
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
przed chwilą odłączyłem 2 węże ogrzewające parownik i połączyłem je ze sobą, by wyeliminować gaz w układzie chłodzenia i niestety dalej dzieje się to samo, myślę że ten sposób był bardziej pewny niż zakręcanie gazu na butli. Jest pewny i szybszy, ale powinno temu towarzyszyć jeszcze odpowietrzenie układu i wtedy jest całkowita pewność. Nie znam tego...
A co będie jeżeli nawet zrobie tak jak pisze "rbiesiada" Co to mi da oprócz tego że pewnie będę miał smarowanie jak w skrzyni korbowej będzie coraz więcej zbierać się oleju i tak będzie jeszcze więcej go wywalać. Może zrobić w korku spustowym mały otworek i w ten sposób jak mi się tworzy to podciśnienie to siłą cisnienia wyrzuci nadmiar ojeju korkiem...
Jak auto było zalewane płynem to obieg ogrzewania był otwarty na full? Bo jeśli nie był otwarty zawór na nagrzewnice i auto było odpowietrzane na takim ustawieniu to ciecz krążyła w obiegu blok-chłodnica i pomijała nagrzewnice. Teraz mogła się zrobić poduszka powietrzna. Niestety nie wiem jak jest z chłodzeniem w Xanti-tzn.chłodnica ze zbiorniczkiem...
jeżeli chodzi o uszczelkę to chyba niestety wlasnie o to chodzi, jednak spotkałem się jeszczę z opinią ''mechanika'' ktory twierdzi ze jest to wina TERMOSTATU.;/ ??? Może być i tak - warto sprawdzić tę opcję (termostat ukąpać we wrzącej wodzie. Ponieważ objawy nie są precyzyjne opisane więc i diagnozę na odległość trudno postawić. Ja staram się tylko...
Dlatego napisałem że nie zauważy - ale jak może iść w dolot jak miał sprawdzić chłodnica powietrza ? Przecież jeżeli ja zdemontujesz widzisz dolot i tak jak w moim przypadku kilka razy oblepiony dolot płynem chlodniczym twarfym jak adblue. Widziałeś coś takiego? Bo jak rozmawialem kiedys z wykladowcami w cenyrum Man na szkoleniu to pytali się czy mam...
Nie bardzo wiem o co koledze chodzi. Z tematu - brak ogrzewania , ale ciepłe powietrze leci, może za mało ciepłe. Informacja z ostatniego postu - węże do nagrzewnicy: jeden mocno ciepły, a drugi ciepły, czyli obieg przez nagrzewnicę jest, może tylko niewystarczający jeżeli tak duże jest schłodzenie na nagrzewnicy (czy wentylator od nagrzewnicy był wtedy...
Zacznijmy od tego że podpinanie się pod komputer w 1.8TD nie ma większego sensu. Przede wszystkim do sprawdzenia booster. Utrzymywanie się obrotów czy nawet wkręcanie się silnika na wyższe po wysprzęgleniu to może być to. Element znajdziesz od czoła pompy, wykręcasz bodajże kluczem 37. Po wykręceniu całego zespołu należy zdjąć kopułkę, odkręcić 3 torxy...
Cześć. Temat wałkowany już wiele razy, ale rozkładam ręce - może ktoś pomoże ? Pacjent VW Passat B6 Variant 2007r silnik BMP 2.0 TDI DSG (jeżeli to komuś ma coś dać w tym przypadku). Klimatronik dwustrefowy. Brak ogrzewania w aucie - leci ledwo letnie powietrze (według wskazań czujników 4 stopnie C ) Co działo się kolejno: 1. Komputer wskazywał błąd,...
Możesz zrobić jeszcze jedną rzecz. Skoro układ jest szczelny poskładaj wszystko do kupy i sprawdź jak zachowuje się pod ciśnieniem na samym powietrzu. Stary korek przerób na szczelny z wyjściem na szybkozłącze takie jak do układów pneumatycznych kompresora. Podać mu 1-1,5 bar, podpiąć manometr i sprawdzić czy i jak szybko spada. Jeśli ciśnienie będzie...
Dmuchałem w kranik w bloku bez głowicy po zaślepieniu kanałów w bloku i króćca na wąż. Dmuchałem sporym ciśnieniem (może nawet kilka barów)i z wodą w kanałach i bez wody. Nigdzie ani syku ani kropli. Piszesz, że dmuchałeś w kranik chłodnicy a korkiem chłodnicy i przelewem nie uciekało ciśnienie?
1.za słabe ciśnienie/za mały wydatek pompy paliwa-wymiana na nową. 2.zanieczyszczona dysza paliwa. 3.źle ustawiona przepustnica 4.zanieczyszczony zbiornik paliwa, paliwo może być zmieszane z chemią(ktoś dolał do zbiornika paliwa zamiast do zbiornika na chemię),z wodą albo z innymi zanieczyszczeniami. Dodano po 14 Mam KARCHERA HDS 1295 od jakiegoś czasu...
Wzdłużny i poprzeczny blok jest ten sam. Ostatnio z takiego cglc montowałem wał do cfca w T5 i po założeniu napędu pompy na pasek wszystko pasowało. Układ olejowy i jego elementy są takie same w obu typach silnika, różnice są w osprzęcie. Problemy z ciśnieniem oleju mogą mieć wiele źródeł zaczynając od dołu martwa pompę, przetarte walki wyważające,...
Jak już to pęknięcie bloku/głowicy. Ilość paliwa nie ma tu nic do tego. Korek zbiorniczka był wymieniony? Swoją drogą, sprawne ATD działają bez problemów przy podwojonej mocy. Ja bym raczej strzelał, że ktoś popełnił błąd przy remoncie - ale jaki to już ciężko powiedzieć. Może głowicę podnosi i wali ciśnieniem do układu chłodzenia...
Powinieneś wykonać jeszcze jeden eksperyment. Mimo, że jest ciepło to włącz ogrzewanie w kabinie i nasłuchuj czy jest bąbelkowanie i brzęczenie zapowietrzonego płynu szczególnie podczas podjazdów z obciążeniem. Jeśli tak, nawet okresowo to zbiera się kompresja. Można podpiąć manometr do węża powrotu płynu do zbiorniczka lub na korek. Jeśli pod obciążeniem...
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
Powinieneś wykonać jeszcze jeden eksperyment. Mimo, że jest ciepło to włącz ogrzewanie w kabinie i nasłuchuj czy jest bąbelkowanie i brzęczenie zapowietrzonego płynu. Jeśli tak, nawet okresowo to zbiera się kompresja. Można podpiąć manometr do węża powrotu płynu do zbiorniczka lub na korek. Jeśli pod obciążeniem wzrośnie do powyżej 1,8 atm. to masz...
Dokładnie, w chłodnicy jest korek który pracuje w danym ciśnieniu - strzelam ... zamyka zaworek przy 0,8atm otwiera przy 1,2 atm. Wcześniej miałem korek topran... :) ale zakupiłem korek w ASO i nic się nie zmieniło. Układ odpowietrzony, oba węże idące do zbiorniczka wyrównawczego drożne. Problem z ciśnieniem w wężach jest również gdy wody w zbiorniku...
Koledzy, mam jeszcze jedno praktyczne pytanie odnośnie zaworu powrotnego. Jest to zawór Danfoss (poniżej zdjęcia). Czytałem na ten temat i odpowiedzi zdają się być podzielone. Czy zawór ten jest zabezpieczony przed nadmiernym wykręceniem korka i jego wypchnięciem przez wodę pod ciśnieniem? Czy może jednak trzeba zachować dużą ostrożność przy odkręcaniu...
W zamkniętym mieście na Syberii rosyjski koncern Rosatom buduje przyszłość branży energetycznej. Eksperymentalny reaktor Brześć-300 ma nie produkować już niemal żadnych odpadów jądrowych. Droga do obszaru zamkniętego prowadzi przez gęsty las. Tutaj, kilka kilometrów na północ od miasta Tomsk, raczej można by się spodziewać starych wiosek lub parterowych...
Problem cisnienia Oleju w XF105 jest jego jedná z najwiekszych boláczek. Najczesciej przyczyná slabego cisnienia oleju, ktore daje sie we znaki NA GORÁCYM SILNIKU to zapchany filterek cieczy chlodzácej w chlodnicy oleju.Po prostu plyn chlodzácy nie recyrkuluje przez chlodnice oleju i nie odbiera ciepla.Wynikiem tego jest przegrzewanie oleju, ktory w...
Witam, Przepraszam że dopiero teraz odpisuję ale sprawy zawodowe... Więc tak, zaślepiamy korek wlewu chłodnicy tak żeby woda nie mogła sie wydostać (układ zalany wodą pod korek, a pod kranik w bloku podłączmy np. sprężarkę z ustawionym ciśnieniem ok 3 bary , może być pompka samochodowa z manometrem , lub podłączmy pod siec wodociągową przewodem z manometrem...
Daj znać jak wyglądają krzywki. Jest jeszcze jedna mozliwość-jesli dałeś(czy ktoś dał) zbyt dużo silikonu na styku obudowa wałka-głowica to mógł się przytkać otworek którym płynie olej smarujący czopy wałka i krzywki. Tylko wtedy raczej "świerszczy" i długo byś nie pojeździł. Czy dobrze jest podawany olej można zaobserwować przy pomocy latarki. Odkręcić...
Węże od chłodnicy miałem cały czas napuchnięte wymieniałem termostat Trzeba było zacząć od wymiany korka. Napuchnięte węże świadczą o jego uszkodzeniu, a znikający płyn o wyciekach spowodowanych nadmiernym ciśnieniem. Teraz jak jest sprawny korek to może już nie być wycieków. To bulgotanie jest dowodem na to, że układ jest permanentnie zapowietrzony,...
słuchaj, nie twierdzę że musi być uszczelka, głowica to jest stop aluminium, który kurczy się inaczej niż żeliwny blok, zapewne silnik ma już swoje i lata i kilometry, więc jest i zużycie, wystarczy żebyś miał mikropęknięcie w głowicy, albo trafioną uszczelkę i tak będzie się działo. A co ma dawka rozruchowa i kąt jeśli powyżej 10st. pali na dotyk?...
No właśnie rysunek który podałeś jest od typu przekładni 300 a u mnie 460 więc u mnie jest tak: I ciśnienie oleju na C1 C2 i C3 II ciśnienie oleju na C1 III ciśnienie oleju na C2 Lock valve nowy tak jak mówiłem. Dzisiaj zrobiłem tak. Odkręciłem przewody od C1 i C2 przy samym zasilaniu na kosze i złączyłem przewodami hydraulicznymi i wpuściłem do skrzyni...
Problem z płynem chłodzącym. Jestem "szczęśliwym" posiadaczem mazdy mpv 2003 r. diesel RF5C 2.0 136 km. Wczoraj przy standardowej wymianie oleju oleju zauważyłem, że poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym jest poniżej minimum. Zdarzało się, ze płyn dolewałem ale zazwyczaj w niewielkich ilościach, nie wiem 100 ml na miesiąc, może mniej....
Z opisu usterki, sporo wskazuje na przeciekającą pompę wodną. Trzeba zdjąć plastikową pokrywkę rozrządu z lewej strony silnika (odkręcić 4 śrubki). Poświecić latarką nieco poniżej koła zębatego pompy (bliżej bloku silnika). W górnej części pompy jest niewielki otworek widoczny od góry, jeśli tam widać wycieki, lub zacieki, to pompa jest nieszczelna...
Mogła trzymać spaliny, olej, płyn chłodzący, ale mogła puszczać na którymś cylindrze w momencie sprężania. Przypominam, że silnik 4 suwowy :D Nie wydaje mi się, że szczelina byłaby aż tak "foszasta", że sprężoną mieszankę by przepuszczała do układu chłodzenia a sprężone spaliny już nie. I to na dwóch uszczelkach tak samo? Inna i ostateczna możliwość...
Witam ponownie. Wczoraj wszystko jeszcze raz pooglądałem i zauważyłem: 1) Jak wykręciłem szpilki olejowe (te co mają tulejki) z cylindra to nie znalazłem żadnych dodatkowych otworów magistrali olejowej którymi olej mógłby wypływać i dalej po szpilkach płynąc na głowicę do góry 2) Sprawdzałem otwory są czyste -dmuchając w te otwory nic się działo jakby...
http://obrazki.elektroda.pl/3995422400_1... Witam wszystkich, moim nowym projektem jest wydajna wytwornica dymu, którą konstruowałem przez ostatnie tygodnie :D Jako że nowe wytwornice dymu są drogie i dość mało wydajne, średnio zużywają 25ml na minutę. Moja wytwornica dymu miała spełniać kilka założeń: - po pierwsze - tanio!; - po drugie...
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
korek bloku korek bloku silnika korek bloku silnika peugeot
ekspres delonghi uszkodzony spieniacz pralka whirlpool bęben ociera zasilanie manipulatorów integra
hulajnogi elektryczne problemy hulajnogi elektryczne problemy
Konsola nie uruchamia się po zaniku zasilania Yamaha AX-750 a głośniki Infinity Kappa 8.2 - dopasowanie