Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Nie podoba mi się wylewanie płynu przez króciec z tyłu zbiornika. Normalnie do zbiornika powinny być podłączone węże odpowietrzające z bloku silnika, chłodnicy i ew. czegoś jeszcze (np. termostatu). Jeśli jeden z węży został odpięty, to powinien zostać zaślepiony wąż oraz króciec by układ był szczelny, a został otwarty przy nadciśnieniu kontrolowanym...
też stawiam na zapowietrzony układ. Podobna sytuacja się dzieje gdy pompa wody jest na umarciu i słabo pompuje, w bloku silnika wtedy woda wrze a rurki przy chłodnicy są ledwo letnie. Odkręć korek od zbiornika i rozgrzej silnik do momentu gdy otworzy się duży obieg. Wtedy powinien zacząć wlewać się płyn do zbiornika wyrównawczego i sam się odpowietrzyć.
Korek zbiorniczka to masz zajefajny, wymień go albo umyj i porządnie przedmuchaj, bo w korku prawdopodobnie masz zaworki pilnujące ciśnienia w układzie chłodzenia, dwa, jeden pozwala zassać powietrze, drugi je upuścić, wyrównywać ciśnienie w granicach pracy układu chłodzenia. https://allegro.pl/czesci-samochodowe-62...
Zobacz koło rozrusznika. W wielu fordach nie ma takowego.
Auto to Renault Trafic z roku 2016 roku z AdBlue, silnik 1,6 DCI MOC: 140 KM, przebieg 100% autentyczny 132 000 km- jestem pierwszym właścicielem auta. Problem polega na tym, że ubywa płynu chodzącego ok 200 ml na 100 km i przedostaje się on do oleju silnikowego- obecność dużych ilości "masła" w przewodzie odmy silnika foto poniżej, oraz dosyć mocne...
Na podstawie dostępnych informacji (schematy i fora dyskusyjne dla modeli C3 1.4 benzyna z AC z lat 2005-2011, silnik TU3JP/KFV), opiszę poniżej, jak działa system, możliwe przyczyny i kroki diagnostyczne. Schematy elektryczne dla Twojego modelu nie są publicznie dostępne w pełnej formie bez narzędzi diagnostycznych Citroena (np. Lexia), ale opieram...
Odsyłam do pierwszego posta. Przecież pisałem, że na zdjętej głowicy testy robiłem poprzez zalanie kanałów w bloku gorącą wodą. I o czym dalej z Tobą rozmawiać? Przecież pisałem - głowica ma być założona. Ubywa 1,5-2 cm i tak zostaje. Woda stygnąc, zmniejsza objętość. Więc i normalne że poziom spada. Acha. Teraz załapałem. To aż tak szybko może zmniejszać...
W samochodzie wymieniłem - chłodniczkę oleju bo był kanał wodny zatkany, nagrzewnicę, termostat, oraz korek na zbiorniczku bo nie był szczelny. Samochód oddałem klientowi bo prawdopodobnie jest gdzieś usterka w bloku silnika (dlatego został sprzedany). Trzy razy płukałem układ, robiłem próby z zamianą węży, i nic, zero poprawy. Byłem u trzech znajomych...
W Scanii z skrzynią Allison jest korek gumowy (który widać dopiero po wyjęciu rozrusznika) zaślepiający otwór do wykręcania śrub konwertera.
Po pierwsze za chwilę przegląd, średnia opcja jak diagnoście będą na głowę spływały kropelki oleju gorącego spod korka, druga sprawa że te elementy odmy nie byłem pewien czy będą pasujące, a w tym warsztacie drugim terminy to tak okolice 10.09. Ale fakt, nauczka jest, z drugiej strony mechanik też by mógł zadzwonić z kosztami tak? Czy na "Jana" naprawiać...
Korek spustowy będzie pod spodem w bloku silnika (ma kwadratowy otwór na klucz). Wlew powinien być widoczny po przeciwnej stronie wlewu paliwa.
Witam mam problem z odpaleniem Seata Alhambra 1.9 TDI 110 KM z roku 1998. Zaobserwowałem ubytek płynu chłodzącego niebieskiego na którym jeździłem . Podjechałem na stację aby uzupełnić płyn lecz niebieskiego nie było . Zaproponowano mi różowy który ponoć miał się mieszać z innymi . Wlałem 1 litr i przejechałem ze sklepu do domu ok 8 km. Pod domem zauważyłem...
Problem cisnienia Oleju w XF105 jest jego jedná z najwiekszych boláczek. Najczesciej przyczyná slabego cisnienia oleju, ktore daje sie we znaki NA GORÁCYM SILNIKU to zapchany filterek cieczy chlodzácej w chlodnicy oleju.Po prostu plyn chlodzácy nie recyrkuluje przez chlodnice oleju i nie odbiera ciepla.Wynikiem tego jest przegrzewanie oleju, ktory w...
2008r.. Kodu silnika nie wiem. On ma elektroniczny egr i elektroniczną klapkę gaszącą.. To nie będzie BKC bo nie ma bloku zaworów korek wlewu oleju po stronie rozrządu... On ma tylko tam jeden N75 zawór. Wychodzi BLS Zielono/czarny ok. Ale nie wiem o jakim mówisz bronzowo/Zółty. No własnie martiw mnie to że czarny z czerwonym taki sam mam też w klapie...
Witam Problem jest tego typu , że ubywa płyn w zbiorniczku wyrównawczym do zera, pod autem widać jak kapie mi na ziemie płyn, ściągnąłem osłonę rozrządu i szukam szukam i pod spodem auta również i dostrzegłem ze ścieka mi płyn po bloku silnika ale skąd... widać zbytnio nie było. Nie dało mi to spokoju i zerknąłem jeszcze raz od strony rozrządu i dostrzegłem...
Dzien dobry mam problem z scania 2008r R500 v8 Samochodzik w czasie trasy zagotowal plyn chłodniczy wyciekow brak tonaz okolo 9 ton jadąc po plaskim terenie. Dzisja sprawdzilem czy sa wycieki naplebilem uklad od dolu do maxa i przejechalem okolo 50 km zlapal temperature na wskazniku prawie do czerwonego pola a ze zbiirnikacz wyzucalo plyn gotowal sie....
Zamiast korka zbiornika płynu wkręcić stosowny adapter i napompować pompką ręczną do ok 1-1,5 bara. Sprawdzić, czy po czasie ciśnienie spadnie i jeśli tak, to szukać gdzie cieknie. Często płyn cieknąc po gorącym bloku zdąży odparować zanim zacznie kapać. Przy samochodach z klimą nie będzie mokrych dywaników, bo obudowa nagrzewnicy ma odpływy kondensatu...
Odpowietrzaj tylko na zimnym silniku, bo się oparzysz, podczas odpowietrzania korek od zbiorniczka ma być odkręcony.
Witam. Pojawił się problem z wyciekiem płynu chłodzącego z chłodnicy. Pacjent- Astra G 8V monowtrysk. Pęknięty jest górny króciec na który nałożony jest gumowy wąż idący do bloku silnika do termostatu . Próba spawania pękniętego króćca niewiele dała. Mam zamiar wymienić chłodnicę. Czy ktoś z forumowiczow dysponuje wiedzą który zamiennik posiada tak...
Mam pytanie do tych którzy robili sprężarkę na silniku 126p: zostawić jakiś wolny otwór w bloku silnika, tak aby powietrze z bloku mogło się swobodnie wydostawać na zewnątrz i z powrotem? Czy lepiej będzie gdy otwory zostaną dosyć szczelnie zaślepione? W małej sprężarce którą posiadam, korek wlewu oleju jest ciasno wciśnięty i ma w sobie niewielki otwór...
Co to za typ silnika? BKC ATD czy inny? asv Moze masz ladowanie w aucie sprawne ale akumulator na mrozie traci pojemność. Ładowanie w porzadku i nic nie "zjada" akumulatora na czas parkowania. A jakie było stare paliwo? Kolor zawartość? Co opisałem powyżej. Było lekko brązowawe, pożniej juz miało dobra barwę - jak odkrecałem korek spustowy filtra....
Jak to rozwiąże problem skoro zamarza obudowa która jest zamontowana na bloku silnika od strony ściany grodziowej? Robi się ciśnienie na dole silnika i wypycha olej bagnetem. Wiesz że w niektórych silnikach 1.4 16v gdy otworzysz korek oleju to zaczyna szaleć silnik i zapisuje błąd w ECU. Była chyba na to akcja serwisowa gdzie montowali podgrzewane odmy....
Niestety zakończyła się usunięciem wałków na stałe, przekręcone panewki, gniazda panewek nie trzymały już wymiarów, jedyna opcja wymiana bloku silnika, nie opłacalne, ostatecznie otwór smarujący panewki lewej głębokiej został zaspawany (blok silnika na szczęście jest ze stali, a nie żeliwa), otwór smarujący panewki lewej przedniej zakorkowany panewką,...
Właśnie kolego sprawdziłem testerem co2 na reakcję płynu.Kolor niebieski pozostał cały czas od zimnego 0stp do rozgrzanego silnika 86stp mimo wkręcania na obroty.Strumień jest idealny.Powietrza po odkręceniu odpowietrznika raczej nie widać tylko sam zielony płyn.Generalnie kłopot jest tylko ze wskaźnikiem płynu.Jeżeli ja odciągnę 300ml wskaźnik opadnie...
Od strony baku w bloku silnika jest za kołem zamachowym zaślepka wałka rozrządu i korek kanału olejowego. Oba poniżej okładu chłodzenia. Broki na zewnątrz głowic nie mają wpływu na płyn w oleju.
Te silniki mazdy są specyficzne, trzeba pamiętać o podkładkach pod wtryskami bo od tego się wszystko zaczyna. Silniki RF5c mają wadę - przepuszczające podkładki pod wtryskami - jak sprawdzić czy w waszych mazdach podkładki przepuszczają? To proste, wystarczy tylko odkręcić korek od oleju na włączonym silniku, jeśli czuć spaliny czy nawet robi się komin...
Cieknie mi woda z bloku silnka pod kolekorem wydechowym z przodu silnika na samym środku. Jest tam taki korek nie nakrętka. Nie wiem jak to wyjąć lub naprawić. Prawdo podobnie to nazywa się brok <takie zabezpieczenie na bloku>.
Założyłem termostat.przy okazji zmieniłem oring w aparacie.poskrecalem .dolaLem wody destylowanej z plynim do odkamieniania chłodnic. Zakrecilem korek zbiornika i chlodnicy Odpalam odziwo odpaliłem.widocznie trafiłem na taki sam zapłon. Radość się pojawiła. Wskazówka zaczęła się podnosic.po około 5-10 zacząłem mieć ogrzewanie .wąz co idzie obok pompy...
Transitem 2,5 D Musisz podać więcej danych. Który rok produkcji. Czy na bloku silnika jest pompka zasilająca, a nawet czy korek wlewu paliwa jest oryginalny.
panowie a jest akis korek spustowy do spuszczania płynu z tylko bloku silnika - bo przy wymianie termostatu -mimo iz z chlodnicy i całego ukł spusciłem cały plyn ok 5l jak sie wdawało - po odkreceniu termostatu z blkou wylało sie jeszcze dobre 2 litry ???
Witam, Samochód to Volvo FL 618, silnik TD61F. Kilka dni temu kierowca zjechał bo zapaliła się kontrolka temperatury silnika. Odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego aby sprawdzić poziom płynu. Poziom był ok, ale w płynie był olej. Rozebraliśmy silnik, wymienione uszczelki pod głowicą (na starych nie było widać ewidentnych oznak przebicia między kanałami...
Co do odpowietrzania- nie ma takiej potrzeby- te układy mają samoodpowietrzanie. Pozdrawiam No i tu kolega się myli. Owszem wszystkie passaty się odpowietrzają same, ale tylko w przypadku, gdy cały układ chłodzenia jest niezamulony, drożny i sprawny. Jesli cokolwiek jest chocby minimalnie niesprawne, volkswagenowski sposób na odpowietrzanie przestaje...
Witam ponownie,moze sie to kiedys komus przyda, a wiec za sprzeglo zabralismy sie z kolega,raczej bez pospiechu ,dzien wczesniej wymienilismy przy okazji pasek rozrzadu ,z rolka i napinaczem jesli chodzi o pasek ,to w dwie osoby niezbyt doswiadczone zrobilismy to w 2 godziny, nastepny dzien zabieramy sie za sprzeglo, zdjelismy piasty z amortyzatorow...
stoczone są tylko tam na dole, gdzie wchodzą w blok oraz na górze gdzie przylegają do głowicy jeżeli tak jest to i górna część, krawędź pomiędzy tulejami też powinna być poddana obróbce, ale w moim przypadku również tam jest ta szara maź a pod nią nierówny materiał. Ten smar wygląda na zabezpieczenie antykorozyjne, jak widać skuteczne skoro tuleje...
Odkręć korek dolewania oleju i sprawdź czy jest smarowanie zaworów, albo odkręć dekielek zaworów. Przypuszczam, ze olej zamiast smarować zawory, spływa do cylindrów. W bloku silnika jest rurka która dostarcza olej smarujący zawory, ta rurka musi być mocno wciśnięta w głowicę, bo inaczej olej może spływać między głowice, uszczelkę i blok.
Witam.W moim ursusie 4011 widać jak z otworu wlewu oleju do silnika wydostaje się dym.A drugi problem to wyciek oleju na sprzegło przez co musiałem wymieniać tarcze sprzegłową tylko niewiem czy olej wydostaje się z tylnego mostu czy z pokrywy bloku silnika ,a może te dwa zjawiska są ze sobą związane np może ten dym wydmuchuje uszczelkę.Proszę o odpowiedź
Witam. Przymierzam się do spuszczenia płynu chłodniczego z układu. Samochód to: Toyota Avensis T22 z roku 1997 z silnikiem benzynowym 1.8 o numerze: 7A-FE. 1. W poprzednim temacie o nagrzewnicy pisaliście o kraniku pod chłodnicą którym można spuścić płyn z układu chłodzenia ( wiem gdzie ten kranik jest, ale w książce która jest do toyoty cariny e, (ale...
Myślałem nawet by go zwykłą wodą z kranu zalać kilkukrotnie, nawet z 5-10 razy, a potem destylatem i na końcu dolać płukankę, co sądzicie? Ale znowu teraz wodą nie zaleję bo nocami temperatura spada nawet do -12, a bloku mi się wymieniać nie chce jak pęknie. Tak jak na ciepłym odkręcam korek to zasyczy :) Jak go zgaszę i na drugi dzień rano odkręcę...
Witam, Mam problem z układem chłodzenia w XP 2.0hdi 2002r. Auto jest po wymianie chłodnicy klimatyzacji oraz chłodnicy wody. Dodatkowo wymieniony został termostat na nowy. Zalałem nowy płyn chłodzący i odpaliłem auto z nawiewem ustawionym na maksymalnie ciepłe powietrze. Po otwarciu się termostatu dolałem brakujący płyn, ale przez ponad godzinę pracy...
Co ma robienie rozrządu do fabrycznie i technologicznie zrobionej dziurki przez którą widać koło zębate? Ta dziurka ma fabryczny plastikowy korek aby nie waliła tam woda i syf z komory silnika. Dziura jest poto aby podczas montażu lub demontażu skrzyni ew sprzęgła móc zablokować wał korbowy silnika. Nie przejmuj się tym zatkaj to tą plastikową zaślepką...
Witam. Pacjent Clio II ph1 1.9D (F8Q). Temat "rozkminki" - przedmuchy silnika. Jak odkręcę korek wlewu oleju, to z otworu dość dziarsko "dmucha" powietrzem, w którym jest rozpylona znaczna ilość oleju. Podobnie po wyciągnięciu bagnetu, również otworem znacznie "syfi" olejem. W piątek robiłem pomiar kompresji - ciśnienie na cylindrach jest od 26 do 29...
Witam. Passat wrócił do mnie, klient był w poprzednim warsztacie na reklamacji. Co się okazało założyli mu z powrotem stary separator oleju i chodzi dużo lepiej, jednak ma momentami te falowania i przerywanie ale po chwili sam sie potrafi ustabilizować. Jednak usterka nadal się pojawia i kiedy jeszcze niema temp. roboczej to chodzi w miarę ok ale po...
(at)BANANvanDYK napisał Jeśli można dodać w temacie wody i płynu, to praca silnika wyłącznie na płynie! Bo jeśli ktoś powie że na wodzie może chodzić... To się potem okazuje że: - Pompa wody do wymiany bo przecieka (pewnie powie że nawet oryginał długo nie wytrzyma). - Termostat do wymiany. - Uszczelki i węże do wymiany bo twarde lub się pokruszyły....
1. Nie ma to sensu. W miejsce parownika możesz założyć filtr fazy ciekłej, a parownik przenieść na prawą stronę, tam będzie mógł być niżej, a przewodu gazowego biegnącego pod samochodem nie będziesz musiał ruszać. 2. Wystarczy odpowietrzyć i będzie dobrze. Położenie parownika może utrudniać odpowietrzenie układu (trzeba to robić na przewodach przy parowniku),...
witam! prawdopodobnie masz silnik o kodzie NZ kod inumer znajduje się na wysokości połączenia bloku zgłowicą o strony rozrządu, patrząc na korek wleu oleju w dół na blok - znajdziesz )W tym silniku zastosowano dwie pompy paliwa :pompa paliwa zasilająca i pompa paliwa ciśnieniowa. Pompa zasilająca paliwa podaje (podnosi ) paliwo do pompy ciśnieniowej....
Jeśli problem występuje przy mrozach to odpowietrzenie zamarzło(tak jak pisze kolega) :arrow: A jeśli wysuwa się systematycznie to zobacz pod korek wlewu oleju czy czasem woda nie poszła do oleju i masełko zatkało odmę :idea: Wtedy ciśnienie w bloku może podnieść miarkę poziomu oleju. Czyli. :arrow: Sprawdzić odpowietrzenie silnika i poziom płynu w...
Wczesne wersje miały swój olej , potem było centralne smarowanie . Prosta sprawa jak jest rurka olejowa od bloku silnika do pompy wtryskowej to ma centralne smarowanie . A jak rurki nie ma to trzeba o olej samemu dbać . U góry jak przewody wtryskowe są przykręcane jest czerwony korek tam chyba jest wlew , a kontrolka to nawet nie wiem . Ciągniki co...
Jeszcze raz dziekuję. Jeśli chodzi o odpowietrzanie silnika to już kiedyś to robiłem i wiem że bmki nie lubia być zapowietrzone a operacja ta trochę trwa i muszę uzbroić się w cierpliwość. Odpowietrzałem zawsze na włączonym silniku odrecając mały czarny korek przy zbiorniczku na chłodnicy, do momentu gdy leciał sam płyn bez powietrza(dobrze)? Chyba...
korek bloku osiowanie bloku silnika powierzchnia bloku silnika
wymiana grzałki 86120 radio zabezpieczenie przeładowaniem ogniw
Konica Minolta bizhub 3351i – głośne pykanie w trybie głębokiego uśpienia, i-Series, hałas przekaźnika Bashan 200 – rozrusznik nie pokonuje kompresji po wkręceniu świecy, silnik wymontowany