Witam, tak można spuścić płyn z bloku silnika, korek znajduje się pod kolektorem ssącym( taka mosiężna śrubka na klucz 13mm). Instrukcja podaje, że ma wejść ok 6,7l.
Niektóre silniki wyposażone są w korek spustowy w bloku silnika.
Jest tylko jedna wewnątrz silnika. Wyciągnij korek wlewu oleju przy bloku i ją zobaczysz.
Przyczyną wycieku był wspomniany wcześniej korek/brok w bloku silnika, który kosztuje chyba 5 zł. Pozdrawiam i dziękuję za wszelakie próby diagnozy.
Z tego co widzę na zdjęciu to wycieka Ci płyn poprzez brok("korek" "zaślepka" otworu technologicznego w bloku silnika). Jeżeli uważasz że jesteś odpowiednio zdolny sam naprawić to możesz to zrobić sam. Po prostu wybijasz stary i wbijasz nowy koszt jest niewielki. Naprawa u mechanika może być dużo większa. Ewentualnie możesz dokładnie oczyścić w około...
posiadam Forda Escorta z 93 r diesla. Szukam zaworu gdzie spuszcza sie płyn z bloku silnika. Wie ktos czy wogóle jest taki i jak tak to gdzie, w jakiej częsci silnika się znajduje?? prosze o odpowiedz...
Nieszczelny korek. Wydmuchana uszczelka pod głowicą. Pęknięty blok silnika. Pęknięta głowica. Jeżeli korek jest sprawny, a węże są twarde, to znaczy, że w układzie chłodzenia jest za wysokie ciśnienie. Powodem może być którekolwiek z powyższych.
Korek spustowy będzie pod spodem w bloku silnika (ma kwadratowy otwór na klucz). Wlew powinien być widoczny po przeciwnej stronie wlewu paliwa.
pompa raczej nie bo wyciek jest znacznie wyżej niż pompa, a napisałem że leci mi z tego korka na bloku silnika (chyba zaślepka techniczna czy jakoś tak to się nazywa)
Odpowietrzaj tylko na zimnym silniku, bo się oparzysz, podczas odpowietrzania korek od zbiorniczka ma być odkręcony.
też stawiam na zapowietrzony układ. Podobna sytuacja się dzieje gdy pompa wody jest na umarciu i słabo pompuje, w bloku silnika wtedy woda wrze a rurki przy chłodnicy są ledwo letnie. Odkręć korek od zbiornika i rozgrzej silnik do momentu gdy otworzy się duży obieg. Wtedy powinien zacząć wlewać się płyn do zbiornika wyrównawczego i sam się odpowietrzyć.
Nie podoba mi się wylewanie płynu przez króciec z tyłu zbiornika. Normalnie do zbiornika powinny być podłączone węże odpowietrzające z bloku silnika, chłodnicy i ew. czegoś jeszcze (np. termostatu). Jeśli jeden z węży został odpięty, to powinien zostać zaślepiony wąż oraz króciec by układ był szczelny, a został otwarty przy nadciśnieniu kontrolowanym...
Wszystkie stare 1.6 i 1.4 miały taki otwór w bloku z metalową zaślepką i nigdy się nie spotkałem żeby w którymś był wykorzystany, a ten gumowy korek rzadko się tam spotyka bo przeważnie wypadnie i się zgubi.
Silikon czerwony i plastikowa płytka, pozatym rozszczelnij układ chłodzenia żeby nie robiło ciśnienia i nie stój w korkach.
Witam. Mam błąd P2279 w Peugeot 308 1,6 THP 150KM benzyna. Zastanawiam się czy wymiana pokrywy zaworów rozwiąże problem. Wymieniłem czujnik MAP Sensor ale nie naprawił się błąd. Przewody podciśnienia wizualnie są ok. Auto kupiłem miesiąc temu z tym błędem, także nie wiem co poprzedni właściciel robił. Wiem tylko, że pokrywa zaworów jest wklejona na...
W Scanii z skrzynią Allison jest korek gumowy (który widać dopiero po wyjęciu rozrusznika) zaślepiający otwór do wykręcania śrub konwertera.
Od tego jest korek w zbiorniczku a nie jakies zaworki.
Co tak się tego podnoszenia temperatury uczepiliście. W prawidłowo eksploatowanym silniku można jeździć nawet bez korka i ciecz się nie zagotuje. A ciśnienie podnoszone jest aby zminimalizować zjawisko kawitacji na tulejach, a nie po to żeby zapobiegać gotowaniu płynu. Ja Mf-255 zrobiłem 8000 mth bez uszczelki w korku chłodnicy. Teraz ma 15000 mth....
jeszcze zapomniałeś o bloku jest korek na kluczyk 11 obok rurki wlewu oleju /jakby ktoś nie wiedział/
Korek zbiorniczka to masz zajefajny, wymień go albo umyj i porządnie przedmuchaj, bo w korku prawdopodobnie masz zaworki pilnujące ciśnienia w układzie chłodzenia, dwa, jeden pozwala zassać powietrze, drugi je upuścić, wyrównywać ciśnienie w granicach pracy układu chłodzenia. https://allegro.pl/czesci-samochodowe-62...
Miedzy dwoma końcówkami grzałki jeżeli grzałka 2000W to ok 21 OHM sprawdź czyjnik NTC - też rezystancję. - czy grzałka jest dobra Upływ miernik na najwyższy zakres rezystancji jedna końcówka do zacisku grzałki druga na obudowę grzałki lub jeżeli grzałka w pralce zalana wodą to na obudowę pralki. Te diody też sugerują błąd F16: Niedziałający blok kosza...
Witam, zgadzam sie ze uwagami, chociaz nie do konca rozumiem "A kondensat w sprezonym powietrzu skad sie bierze tzw."majonez"" o co tu kolega pyta. Raczej zastanawia mnie samo zjawisko, woda jako taka powstaje w procesie spalania ale w sprawnym szczelnym ukladzie nie powinna sie przedostawac do obwodow smarowania. Kondensacja tak ale gdzie, cylindry...
W samochodzie wymieniłem - chłodniczkę oleju bo był kanał wodny zatkany, nagrzewnicę, termostat, oraz korek na zbiorniczku bo nie był szczelny. Samochód oddałem klientowi bo prawdopodobnie jest gdzieś usterka w bloku silnika (dlatego został sprzedany). Trzy razy płukałem układ, robiłem próby z zamianą węży, i nic, zero poprawy. Byłem u trzech znajomych...
panowie a jest akis korek spustowy do spuszczania płynu z tylko bloku silnika - bo przy wymianie termostatu -mimo iz z chlodnicy i całego ukł spusciłem cały plyn ok 5l jak sie wdawało - po odkreceniu termostatu z blkou wylało sie jeszcze dobre 2 litry ???
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Cieknie mi woda z bloku silnka pod kolekorem wydechowym z przodu silnika na samym środku. Jest tam taki korek nie nakrętka. Nie wiem jak to wyjąć lub naprawić. Prawdo podobnie to nazywa się brok <takie zabezpieczenie na bloku>.
Czyli masz z wersji 318, bo ten miał 118 KM. Mechanicznie powinno wszystko pasować, nie wiem jak ze sterownikiem (chyba, że kupiłeś uzbrojony), ale ogarnięty mechanik nie powinien mieć z tym problemu. Co do układu chłodzenia, już Cię wcześniej pytałem o kontrolki. Dlaczego? Bo jak zaświeci kontrolka niskiego poziomu płynu to znaczy, że poziom już nie...
To nie jest klin tylko przyrząd do ustalenia położenia wału korbowego i jest wkręcany w blok silnika zamiast korka (zaślepki) w wieszaku akumulatora nad miską olejową.
Transitem 2,5 D Musisz podać więcej danych. Który rok produkcji. Czy na bloku silnika jest pompka zasilająca, a nawet czy korek wlewu paliwa jest oryginalny.
to ani uszczelka pod głowicą Teraz dopiero spadła mi klapka w głowie. Byłem pewien że smarowanie z bloku idzie kanałem na głowicę i przy uszkodzonej uszczelce przciska się do kanału wodnego. Tylko że w tym silniku smarowaniw idzie przez drążki popychaczy. Mój błąd PRZEPRASZAM. Zasugerowałem się czymś innym.
Sprawdź szczelność dolotu i kolektora wydechowego. Kompresja tu bez znaczenia. Ten silnik nie kopci z braku paliwa. ściągnij jeszcze cewkę gaszenia. Może się zacinać. Po wyjęciu zagiętym haczykiem pociagniesz ręcznie listwę. Można też to zrobić przez korek wlewu oleju w bloku. Jak go masz. Sprawdź też obroty maxymalnie silnika bez obciążania. Pamiętaj...
Witam.Mam prośbę.Może ktoś poda wielkość gwintu korka znajdującego się w bloku silnika a służącego do spuszczania płynu chłodzącego. Mam zamiar zamontować w to miejsce grzałkę 230v. Informacja ta uprościłaby i ułatwiła mi te czynności. A może ktoś poda namiary na producentów takich grzałek-bo ja znam tylko jednego. Pozdrawiam.
No bo nie pojechał Piszę co ja bym u siebie posprawdzał, gdybym stanął przed problemem "gotowania" się płynu, bez pojechania wskaźnika do góry (ponad normalną temperaturę pracy silnika). Przy normalnej temperaturze pracy silnika 100*C i powyżej (podobno są takie silniki) sprawdziłbym sprawność zaworków w korku. Przy niesprawnym korku (nie trzymającym...
Dzień dobry Może ktoś coś doradzi, zaczęło się na wiosnę przy uprawie kultywatorem, po niecałych dwóch godzinach pracy silnik zaczął się grzać , później pojawiły się spaliny w komorze oleju i dmuchało z pod korka wlewu oleju , woda się nie gotowała. Stara 4011 bez zegarów. Zdjąłem głowice żadnych widocznych przyczyn, dałem do regeneracji, 1 musiałem...
Na przedniej ścianie bloku silnika jest cztery wprasowane korki (zaślepki). Problem polega na tym że jedna z nich jest nieszczelna i leje się z niej ciurkiem. W jaki sposub są te zaślepki montowane-są wprasowane czy wkręcane i czy da się to wymienić.
W tych silnikach słabym punktem są zaślepki magistrali olejowej w bloku silnika. Znajdują się one za kołem zamachowym oraz rozrządem. Jest to korek wyglądający jak korek spustu oleju na imbus 10 mm, uszczelniany podkładką metalowo-gumową która ma tendencje do "puszczania" oleju po jakimś czasie. Problem ten jest często mylony w wyciekami z uszczelniacza...
Od strony baku w bloku silnika jest za kołem zamachowym zaślepka wałka rozrządu i korek kanału olejowego. Oba poniżej okładu chłodzenia. Broki na zewnątrz głowic nie mają wpływu na płyn w oleju.
Blok silnika wyciągał chociaż z komory silnika ?
hej. Powiem, że mam ten sam problem. Wóz odpala w największe mrozy od kopa. Jeżdżę wyłącznie po mieście, jest ślisko, więc unikam wysokich obrotów i na pewno mam niedogrzany silnik, bo po kilku kilometrach mogę trzymać rękę na bloku silnika. Pod korkiem mnóstwo tej mazi, więc może faktycznie powodem jest niedogrzanie silnika. Najpierw wymienię termostat...
Nie wiem jaki masz silnik - ja mam K4J. W moim jest jeden punkt odpowietrzania na obudowie termostatu (śrubka M6), ale już za termostatem (w stronę chłodnicy). Na chłodnicy odpowietrznika nie mam i w chłodnicy zawsze zostaje pęcherz powietrza. Nie ma on większego znaczenia na temperaturę silnika, ale ma na twardość węży po nagrzaniu silnika i jeżdżenie...
mechanik twierdzi ze mimo wszystko chlodnica powinna zrobic sie goraca jak juz termostat otworzy... u mnie z mechanika slabo... chodzi mi o fakt ze silnik jest faktycznie nowy, na starym byly te same objawy, dlatego UPG odpada, sama glowica rowniez , blok tez jest ok. wymieniony korek, pompa wody niby sprawdzana i jest ok, termostat wymieniony na nowy...
Te 90 stopni to na zegarach czy w blokach pomiarowych? Syczeć może z korka (zaworek) albo może być też jakaś nieszczelność, nie otwiera się korka na gorącym silniku.
Przy 90 stopniach spod maski wydobywa się para. No to trzeba zajrzeć i zobaczyć skąd... Pytanie czy podejrzewacie uszczelkę głowicy czy to może zwykły wyciek i płyn leje się gdzieś po silniku i dlatego ta para spod maski? Może się lać po silniku, może też się wydostawać przez uszkodzoną uszczelkę pod głowica na zewnątrz (ale zwykle wtedy widać zaciek...
Jazda na krótkich dystansach. To reakcja oleju na wilgoć w bloku silnika.
Żeby wymienić większą część oleju w skrzyni, trzeba zdemontować blok zaworowy albo przeprowadzić wymianę dynamiczną. Poziom oleju zawsze ustala i sprawdza się na uruchomionym silniku, na zgaszonym i po odkręceniu wewnętrznego korka olej ze skrzyni ma wyciekać. W tej skrzyni olej możesz też zalać z góry, za pozycjonerem,bliżej ściany grodziowej jest...
Odkręcasz korek zbiorniczka, zdejmujesz dolny wąż z chłodnicy i spuszczasz płyn, możesz na chwilę odpalić silnik, wtedy pompa wypchnie część płynu z bloku. Zalewasz nowy płyn na odkręconym odpowietrzniku. Odpowietrza się na pracującym silniku, odkręcając odpowietrznik na wężu wodnym lub termostacie(miejsce zamontowania odpowietrznika zależy od silnika,...
Dmuchałem w kranik w bloku bez głowicy po zaślepieniu kanałów w bloku i króćca na wąż. Dmuchałem sporym ciśnieniem (może nawet kilka barów)i z wodą w kanałach i bez wody. Nigdzie ani syku ani kropli. Piszesz, że dmuchałeś w kranik chłodnicy a korkiem chłodnicy i przelewem nie uciekało ciśnienie?
dostałem pralkę w prezencie miały być tylko łożyska do wymiany wymieniłem łożyska w bębnie i silniku gdy rozkręciłem silnik wydawało mi sie ze jest krzywy wirnik ale nie jestem pewien. pralka działa normalnie ale silnik strasznie się grzeje i czuć zapach rozgrzanego silnika ale oprócz tego grzeją mi sie przewody od prądu i trzeszcza korki mieszkam w...
Stojąc twarzą do rozrządu ,otwor znajduje się po prawej stronie na wysokości korka w bloku do spustu płynu .Otwór jest umieszczony w nadlewie bloku.
A więc ominięcie triaka daje rozruch silnika, niestety startując na pełnych obrotach wywala korek (instalacja w bloku słabe korki). Wymiana triaka z BTA12 600BW na jedyny jaki dostałem na szybko BTA12 600B też nie pomogła a więc jego sterowanie padło, czy w takim razie wymiana całej płytki czy można zlokalizować usterkę? Czy można jakoś "wysterować"...
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
albo coś w silniku. Co może rozwalić w silniku? Blok ? Cylinder? Co może rozwalić? A to kolega nie wie co jest w silniku oprócz "cylindra i bloku" ?? A wszelkie uszczelniacze,uszczelki i masa innych pierdół przez które przepływa płyn chłodniczy. Co do montażu starego korka to nie za dobry pomysł,jeżeli jest odpowiedni zamiennik i działa OK ! Układ...
To zrób test ciśnieniowy, są do tego takie fajne przyrządy (pompki). Test zrób na zimnym i na gorącym silniku i będzie pewne co jest grane. No, ale wszystko by wskazywało na uszczelkę głowica/blok. A co do mazi na korku to ona może występować mimo iż silnik jest w porządku. Pozdrawiam.
Nie rób sobie jaj. Jak składałeś silnik. Albo kto go składał? Przecież blok trzeba wyczyścić, i ten zawór wyciągasz. Jest pod zaślepka na imbus z przodu silnika. Dostępny od zewnątrz. Nie ma zaślepki tylko pod czujnikiem ciśnienia jest korek a w środku trzpień z sprężynka, szukając go zacząłem rozkręcać stary silnik w drobny mak inaczej to w życiu bym...
Węże od chłodnicy miałem cały czas napuchnięte wymieniałem termostat Trzeba było zacząć od wymiany korka. Napuchnięte węże świadczą o jego uszkodzeniu, a znikający płyn o wyciekach spowodowanych nadmiernym ciśnieniem. Teraz jak jest sprawny korek to może już nie być wycieków. To bulgotanie jest dowodem na to, że układ jest permanentnie zapowietrzony,...
czytając pytając oglądając każdy mówi że upg głowica Nie przerabiałem tego osobiście. Wg mnie, pisałem o tym wcześniej, że przy przedmuchu na uszczelce głowicy, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym lub odkręconym korku na chłodnicy, po odpaleniu zimnego silnika (zamknięty termostat) poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym lub w chłodnicy pojedzie od...
Po pierwsze za chwilę przegląd, średnia opcja jak diagnoście będą na głowę spływały kropelki oleju gorącego spod korka, druga sprawa że te elementy odmy nie byłem pewien czy będą pasujące, a w tym warsztacie drugim terminy to tak okolice 10.09. Ale fakt, nauczka jest, z drugiej strony mechanik też by mógł zadzwonić z kosztami tak? Czy na "Jana" naprawiać...
otworzyłeś duży obieg ,silnik będzie nie dogrzany wzrośnie zużycie paliwa i zlikwidowałeś tym sposobem ciśnienie w bloku silnika ,a u ciebie napewno uszczelka do wymiany i jesli samochód ci jeszcze służy to warto ją wymienić
ciśnienie w układzie chłodzenia ,które wylewa chłodziwo ,możesz mieć z przedmuchów z cylindrów albo zbyt wysokiej temperatury wody,bo wypływa korkiem jak piszesz.Jeśli to nie uszczelka ani pęknięty blok silnika,to pozostaje zatkany układ chłodzenia.
No własnie kolego doczytałem, że przy spuszczaniu całości schodzi ok ~80% płynu. Dopiero co przeprowadziłem odpowietrzanie zgodnie z instrukcją tą http://img83.imageshack.us/i/bmw0014al.j... ( tzn prawie zgodnie...gdyż sąsiadka kazała mi się usunąć spod bloku...) Nie gasząc silnika zakręciłem korek podjechałem na Lidl odkreciłem ponownie i dogrzałem...
Witam. Mam następujący problem ze swoim Jupiterem. Żonie podczas odkurzania spadły obroty do zera. Ruszała kablem przey wejściu do odkurzacza coś tam próbował wejść na obroty ale jednak przestał pracować. Przeczytałem wasze posty rozebrałem go żeby się dostać do triaka. Oczywiście sprawdziłem żarówką koniec kabla a tu nic. Myślę że już przyczyna znaleziona...
Tak z ciekawości cytat: "Przyczyną awarii i zatarć silnika są ubytki płynu chłodniczego, który ucieka przez korek zbiorniczka wyrównawczego. Wskutek opuszczenia się tulei powstaje szczelina między głowicą a blokiem silnika. Ma ona zwykle ok 0,02 do 0,1 mm. Przez tę szczelinę wydobywa się ciśnienie, które przechodzi do układu chłodzenia i wypycha płyn....
No tak jak kolega pisał - uszczelka do ponownej wymiany, albo pęknięta głowica, blok silnika, ogólnie raczej katastrofa. Pozdr.J. Ps chyba że nie oczyścili korka :cry: acha a we wnętrzu nie czuć coś jak przyprawa maggi?
witam! prawdopodobnie masz silnik o kodzie NZ kod inumer znajduje się na wysokości połączenia bloku zgłowicą o strony rozrządu, patrząc na korek wleu oleju w dół na blok - znajdziesz )W tym silniku zastosowano dwie pompy paliwa :pompa paliwa zasilająca i pompa paliwa ciśnieniowa. Pompa zasilająca paliwa podaje (podnosi ) paliwo do pompy ciśnieniowej....
Niestety zakończyła się usunięciem wałków na stałe, przekręcone panewki, gniazda panewek nie trzymały już wymiarów, jedyna opcja wymiana bloku silnika, nie opłacalne, ostatecznie otwór smarujący panewki lewej głębokiej został zaspawany (blok silnika na szczęście jest ze stali, a nie żeliwa), otwór smarujący panewki lewej przedniej zakorkowany panewką,...
2008r.. Kodu silnika nie wiem. On ma elektroniczny egr i elektroniczną klapkę gaszącą.. To nie będzie BKC bo nie ma bloku zaworów korek wlewu oleju po stronie rozrządu... On ma tylko tam jeden N75 zawór. Wychodzi BLS Zielono/czarny ok. Ale nie wiem o jakim mówisz bronzowo/Zółty. No własnie martiw mnie to że czarny z czerwonym taki sam mam też w klapie...
Odkręć korek dolewania oleju i sprawdź czy jest smarowanie zaworów, albo odkręć dekielek zaworów. Przypuszczam, ze olej zamiast smarować zawory, spływa do cylindrów. W bloku silnika jest rurka która dostarcza olej smarujący zawory, ta rurka musi być mocno wciśnięta w głowicę, bo inaczej olej może spływać między głowice, uszczelkę i blok.
odma to taka plastikowa rura która służy do ''odpowietrzania'' skrzyni korbowej najprościej to rura która idzie z bloku silnika do filtra powietrza lub do puszki koło korka wlewu
Jak to rozwiąże problem skoro zamarza obudowa która jest zamontowana na bloku silnika od strony ściany grodziowej? Robi się ciśnienie na dole silnika i wypycha olej bagnetem. Wiesz że w niektórych silnikach 1.4 16v gdy otworzysz korek oleju to zaczyna szaleć silnik i zapisuje błąd w ECU. Była chyba na to akcja serwisowa gdzie montowali podgrzewane odmy....
Witam.W moim ursusie 4011 widać jak z otworu wlewu oleju do silnika wydostaje się dym.A drugi problem to wyciek oleju na sprzegło przez co musiałem wymieniać tarcze sprzegłową tylko niewiem czy olej wydostaje się z tylnego mostu czy z pokrywy bloku silnika ,a może te dwa zjawiska są ze sobą związane np może ten dym wydmuchuje uszczelkę.Proszę o odpowiedź
Samochód jeszcze nie wrócił od szpeca, ale nasunęło mi się pytanie... czym grozi jazda z niedokręconym korkiem układu chłodzenia w sytuacji jak wyżej?
Jeśli to para z płynu to źle zrobiona głowica , błąd przy montażu , lub krzywy blok . Jeśli para to spaliny to też pytanie czy były robione gniazda i uszczelniacze(raczej były ) i w jakim stanie były zawory. Może być tak że uszkodzone są pierścienie i spaliny przedostają się do komory korbowej . Trzeba określić jasno co to za rodzaj pary , nie zaszkodzi...
Witam .Bardziej stawiam na brak osiowości bloku ,ten silnik ma ponad 50 lat i po tylu latach pasowało by nu zrobić osiowanie i zamontować panewki grupy R oraz osadzić wałek rozrządu i wałek koła pośredniego ,A tak na marginesie to czy wyczyściłeś wał z osadów w komorach pod korkami technologicznymi ,tam jest ogromna warstwa syfu który przy pierwszym...
Ja jak kiedyś sprawdzałem czy dwu wskaźnik działa włożyłem go do wrzątku ok.90 ° to wyszło na czerwone pierwsze pole. Na zielonym już jest nie za dobrze, ja wtedy przestaję pracować i dam ciągnikowi ochłonąć, nie gaszę tylko chwilę czekam 5 -10 minut. I czy wejście wskazówki na czerwone pole powinno skutkować zatrzymaniem silnika do ostygnięcia? Czerwony...
Witam serdecznie proszę o pomoc zrobiłem kapitan remont silnika w MF 255 zrobiono głowice zawory prowadnice płaszczyzna. Blok wystawione tuleje obrobione na bloku płaszczyzna bloku nowe tłoki (5-o pierscieniowe) pierścienie panewki pompa oleju. Silnik zapala ładnie pracuje nie dymi tylko ma silny przedmuch do misy olejowej,olej sączy się z pod bagnetu...
Kolejne poczynania - diagnoza- krzywy blok silnika- płaszczyzna bloku. Sprawdzenie szczelności bloku i glowicy- wszystko ok,zrobienie płaszczyzny bloku ,planowanie głowicylanowanie bloku, finał taki że teraz temperatura płynu chłodzenia na trasie waha się między 83 a 87 😀 a po miescie/korki 99-104- załącza się drugi bieg wiatraka i zbija temperaturę...
Witam. Przymierzam się do spuszczenia płynu chłodniczego z układu. Samochód to: Toyota Avensis T22 z roku 1997 z silnikiem benzynowym 1.8 o numerze: 7A-FE. 1. W poprzednim temacie o nagrzewnicy pisaliście o kraniku pod chłodnicą którym można spuścić płyn z układu chłodzenia ( wiem gdzie ten kranik jest, ale w książce która jest do toyoty cariny e, (ale...
Tata miał rację, że w takich silnikach są raczej bloki surowe/obrobione. Szkoda, bo trochę w korek dymi, nie wiem czy same pierścienie z tłokami załatwią sprawę, bo jak się przeholuje za długo to i blok będzie do roboty. A odma jest połączona jakoś z kolektorem? Bo jak się dodaje gazu to wtedy nie wydostaje się przez korek dymek. Tak jakby zasysało...
napewno jest korek spustowy, zwykle w Yanmarach jest po lewej stronie na ramie pomocniczej przy silniku taki korek i idą do niego zwykle takie 2 wężyki wyglądające jak kabel od żelazka takie w oplocie biało-czarnym jeden wężyk idzie do chłodnicy drugi do bloku i to jest wspólny spust. swoją drogą warto przepłukać układ kilka razy zalewając wodę, grzejąc...
Witam. Pojawił się problem z wyciekiem płynu chłodzącego z chłodnicy. Pacjent- Astra G 8V monowtrysk. Pęknięty jest górny króciec na który nałożony jest gumowy wąż idący do bloku silnika do termostatu . Próba spawania pękniętego króćca niewiele dała. Mam zamiar wymienić chłodnicę. Czy ktoś z forumowiczow dysponuje wiedzą który zamiennik posiada tak...
Witam! Potrzebuje pomocy, ponieważ wlałem wodę do chłodnicy i mróz złapał:(rozmroziłem to wszystko i nalałem wody,i to chyba był błąd;/odpaliłem go i woda zaraz uciekła gdzieś do środka,wiec dolewałem żeby był stan...i wywaliło mi tą wodę z olejem korkiem od wlewu oleju.:( co teraz musze zrobić?? czy silnik do wymiany???proszę o pomoc.
Żeby rozebrać odme w twoim przypadku trzeba zdjąć kolektor ssący. Często dolny przewód odmy pod kolktorem jest pekniety i przez to nie ma żadnej reakcji na otwarcie korka oleju. Jestem prawie pewny ze cały blok pod kolektorem ssącym jest zawalony olejem.
Pół litra nie zobaczysz jak silnik spala. W bloku brak miejsca styku tych czynników. Oglądając i patrząc nic dalej nie pójdzie. Ja bym popracował cały dzień i zobaczył dokładnie ile oleju ubywa. Bo teraz twierdzisz że 0,5l/h skoro dostaje się do układu chłodzenia to po 10h powinieneś tam mieć 5l oleju. Czyli pół oleju pół płynu. A sam korek który ma...
Dziękuję za podpowiedzi. jeżeli chodzi o zdjęcia to nie bardzo moge coś zrobić, bo jest zakurzony w tym miejscu i trzeba by to dobrze umyć aby było coś widać. Natomiast czemu pękł - nie wiem. Kupiłem z pękniętym blokiem, nie wiedząc o tym. Blok był sklejony i przez pewien czas nawet było szczelnie. Ze względu na bardzo trudny dostęp do silnika w tej...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Jeśli to silnik 2.0 dci a po roczniku tak wychodzi, to wygląda na to , że jest już ugotowany :cry: Po jakichkolwiek pracach przy układzie chłodzenia powinno się zastosować specjalną procedurę zalewania i odpowietrzania układu specjalną maszyną ( przy pomocy próżni). Inaczej w układzie zostaje powietrze i silnik się gotuje ( krzywa głowica i często blok)...
Mam pytanie do tych którzy robili sprężarkę na silniku 126p: zostawić jakiś wolny otwór w bloku silnika, tak aby powietrze z bloku mogło się swobodnie wydostawać na zewnątrz i z powrotem? Czy lepiej będzie gdy otwory zostaną dosyć szczelnie zaślepione? W małej sprężarce którą posiadam, korek wlewu oleju jest ciasno wciśnięty i ma w sobie niewielki otwór...
Witam, Mam pytanie do speców od Mercedesow. Mam na warsztacie Atego 815 z silnikiem OM 904/LA. Ktos bardzo madry zostawil go na cala zime na parkingu z woda w ukladzie chlodzenia. Na pewno pekla glowiczka sprezarki ale procz tego w silniku zrobily sie dwa stany oleju. Wyglada na to ze olej pomieszal sie z woda. Ma ktos wiedze czy sa w tym silniku jakies...
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
Właśnie kolego sprawdziłem testerem co2 na reakcję płynu.Kolor niebieski pozostał cały czas od zimnego 0stp do rozgrzanego silnika 86stp mimo wkręcania na obroty.Strumień jest idealny.Powietrza po odkręceniu odpowietrznika raczej nie widać tylko sam zielony płyn.Generalnie kłopot jest tylko ze wskaźnikiem płynu.Jeżeli ja odciągnę 300ml wskaźnik opadnie...
BMW E61 M57N2, był problem z za niską temperaturą podczas jazdy(max 60 stopni). Po wymianie termostatu głównego - wyrzuca płyn korkiem przy zbiorniczku. Temperatura na zegarach 89-93 stopnie - dolny wąż zimny. Górny wąż robi się twardy, przepływ w zbiorniczku jest ciągły. Chłodniczka EGR zaślepiona(specjalnymi korkami został odcięty płyn chłodzący)...
Powierzchnia bloku była w dobrym stanie. Nie było ubytków. Dzisiaj zauważyłem że gdy wyciągnę termostat to po zalaniu chlodnicy płynem przy odkręconym korku na odpalonym silniku nie wyrzuca płynu a przez przewód powrotny leci płyn. Jeśli jednak ręką ścisnę wąż od termostatu to zaczyna wywalać płyn a przez cienki przewód nie leci już płyn
czy musze w zime podgrzewać silnik przy mrozie ? Takiego przymusu nigdzie nie ma(!), chociaż jest to zalecane przez wszystkch producentów aut i z tego powodu w zależności od miejsca przeznaczenia sprzedaży auta, odpowiednia grzałka może być zainstalowana fabrycznie w bloku silnika, zwykle w miejsce któregoś z "korków" przeciwmroźnych. Układ ten jest...
Z www.307online.com.ar/manuales/reparacion... 4 - ZALECENIA DOTYCZĄCE ODPOWIETRZANIA UKŁADU HAMULCOWEGO Po wykonanej naprawie pompy hamulcowej lub bloku abs odpowietrzyć w kolejności : * przednie lewe koło * przednie prawe koło * tylne lewe koło * tylne prawe koło Po interwencji na strzemieniu rozpieracza lub cylindrze koła, odpowietrzyć w kolejności...
Prawdopodobnie blokujemy wirnik silnika od dołu i siłujemy się z odkręceniem wirnika w wannie. Nie pamiętam, czy tam nie ma lewego gwintu albo przeciwnego do ruchu obrotowego po włączeniu pralki. Jakiś czas temu był tu temat dotyczący wymiany uszczelnienia wirnika.
jeżeli chodzi o uszczelkę to chyba niestety wlasnie o to chodzi, jednak spotkałem się jeszczę z opinią ''mechanika'' ktory twierdzi ze jest to wina TERMOSTATU.;/ ??? Może być i tak - warto sprawdzić tę opcję (termostat ukąpać we wrzącej wodzie. Ponieważ objawy nie są precyzyjne opisane więc i diagnozę na odległość trudno postawić. Ja staram się tylko...
U mnie na zimnym silniku (tak z -5st.) po odpięciu tej kostki podczas pracy na benzynie silnik zaczyna nierówno pracować, ale nie gaśnie. Po podłączeniu wraca do normy. Sprawdzałem tylko na wolnych obrotach. Na gazie prawdopodobnie będzie chodził równo. Mam 1,4 ABD, czujnik ma 4 bolce. Dodano po 1 Odnosnie tej mazi to ja sadzę, że to wina zużytych pierścieni...
Witam, Po pierwsze tłoki nie mogą wystawać ponad płaszczyznę bloku silnika, co do filmu to podejrzewam spalanie detonacyjne i uderzanie zaworów o tłok . Co do szczelności układu to należało podłączyć układ chłodzenia do np. sieci wodociągowej uprzednio zaślepiając korek chłodnicy, test szczelności to ok. 30 min. Można w ten sposób dokładnie określić...
Witam. Śledząć kłopoty naszych forumowiczów, a jest zimno.......... i więcej kłopotów z zapaleniem auta, szczególonie diesla, zakładam ten post, aby ludzie którzy mogą pomóc i wpisać coś pożytecznego w tej sprawie, mogli się tutaj wykazać; Na poczatek podam takie dwa przykłady, miałem kiedyś Merca z silnikiem 220 D i zimą znalazłem bardzo proste rozwiązanie,...
Powinieneś wykonać jeszcze jeden eksperyment. Mimo, że jest ciepło to włącz ogrzewanie w kabinie i nasłuchuj czy jest bąbelkowanie i brzęczenie zapowietrzonego płynu szczególnie podczas podjazdów z obciążeniem. Jeśli tak, nawet okresowo to zbiera się kompresja. Można podpiąć manometr do węża powrotu płynu do zbiorniczka lub na korek. Jeśli pod obciążeniem...
korek bloku korek bloku silnika peugeot korek ciśnieniowy bloku
zasilacz kondensator 10000uf huawei mobile windows zasilacz lenovo zamiennik
Problem z przełączaniem z Bluetooth na radio Brak prądu na bezpieczniku F2 - diagnostyka i rozwiązania