Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Ciekawy egzemplarz, po takim przestoju mogło wylecieć trochę oleju. Nie wiemy ile. Na start znajdź oznaczenie skrzyni i procedurę wymiany i napełnienia oleju. ATF jest X rodzaji i ma to znaczenie a na dodatek one nie mieszają się w pełni. Opisane objawy wskazuja dla mnie na niski stan oleju, gdzie zaczyna się spieniać i już nie przenosi momentu. Po...
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Sprawdź okablowanie czujnika a w szczególności jego kostkę czasami przewody na zgięciach się uszkadzają i i nie ma odpowiedniego styku stąd wskaźnik może głupieć. Czytałeś ze zrozumieniem? W nawiewie też czuć zmianę temperatury powietrza Ciekawe rozumowanie, ale nieprawidłowe, bo przez złe wskazania termometru (wskaźnika temperatury) nie będzie się...
Otwierasz maske i stojac przodem do sam. masz w polowie wysokosci skrzyni od przodu plastikowy motylek, jest to korek wlewowy a zarazem miernik stanu oleju (powinno go byc po rant otworu). Spustowa srube masz od dolu skrzyni.
Nie pamiętam , ale u ciebie chyba siedzi skrzynia AJ0 ( gdyby była DP0 to ilości oleju sa podobne). Do skrzyni automatycznej owszem wchodzi 7 litrów ale do pustej. Konstrukcja skrzyni jest taka że NIGDY :!: nie zlejesz całego oleju ze skrzyni bez jej rozkręcenia i rozcięcia konwertera . Po zlaniu oleju przez korek w skrzyni zostaje jeszcze około 4 litry...
witam, są dwie mozliwości, pierwsza optymistyczna , niedrożna odma lub elementy wytracania oleju z przewietrzania skrzyni korbowej, druga najbardziej prawdopodobna, duże przedmuchy na cylindrach, luz cylinder -tłok przekroczony(zuzyty), ratuje jedynie naprawa wymiana tłoków i szlif tulej cylindrowych na wymiar naprawczy, lub wymiana silnika w dobrym...
Ludzie z całym szacunkiem, ale niektóre wpisy to nie jest chęć niesienia potrzebującym pomocy, tylko "głupie " wpisy nie wnoszące nic konkretnego tylko jak śmiem twierdzić chęć zdobycia paru punktów. No cóż gdzie jest MODERATOR. A teraz do Kucyk71 i innych mających problem ze skrzynią DP0. Zapalenie się kontrolki ASB to przejście skrzyni w tryb awaryjny...
Wymień filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i płynu okleja się na filtrze zmniejszając jego przepustowość, olej idzie na silnik by-passem pomijając filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zużycie silnika błyskawiczne. Aż tyle się tej mazi nie odkłada, żeby zapchać filtr oleju, filtr oleju czysty był zawsze. Masło robi się tylko...
Jak będziesz wymieniać opróżnij układ cieczy chłodzącej, spuść olej; dopiero potem demontuj pompę, około litra płynu wycieknie przez korek spustowy po wyjęciu pompy. Dobrze jest odessać resztki tego płynu przez otwór spustowy oleju używając strzykawki z wężykiem. Korki spustowe są tak montowane, że zostaje około 100ml płynu/oleju w misce olejowej. Dostęp...
Kupiłem auto i jeździłem i niby nic się złego nie działo, musiałem co jakiś czas troszkę dolać oleju i płynu chłodzącego… Znalazłem przyczynę ubytków płynu chłodzącego w nieszczelnym korku wlewu, syczał podczas naciskania na przewód na wyłączonym silniku… Założyłem inny korek z Meganki, który był szczelny i wtedy płyn zamiast uciekać przez korek, poszedł...
Po wymianie oleju w robocie powinno się CLIP`em wykonać adaptację. A gdzie znajdę korek spustowy oleju w " robocie" :?:
problem rozwiązany, rozwiązanie znalazłem na innym forum, jak odszukam stronę to wkleję linka do źródła, wystarczyło odkręcić korek wlewu oleju do skrzyni i dłuższym śrubokrętem popchnąć wodzik, który z charakterystycznym kliknięciem wskoczył na miejsce, z jakiegoś powodu wodzik wysunął się za daleko, nie wiem czy to całkowicie rozwiązało sprawę i czy...
Kompresję zmierz, sprawdź czy ma przedmuchy. Jak odkręcisz korek wlewowy oleju czuć np. spalinami i dmucha mocno?
jeśli się nie mylę tu chodzi o wymianę oleju i ogólny przegląd samochodu. Wymień olej, zmień filtr i daj nową uszczelkę pod korek i wtedy spróbuj skasować ten błąd metodą opisaną wcześniej.
Jezdzilem jezdzilem i plynu zaczelo ubywac wiecej. W tej chwili wyraznie widac iz ilosc oleju w sielniku sie zwiekszyla - na bagnecie to widac, oraz pojawilo sie maslo pod korkiem wlewu oleju. Wczesniej korek byl suchutki. W miedzyczasie znalazlem miejsce ubytku plynu - odpowietrznik na rurze plunu chlodniczego,m ale widocznie to nie bylo jedyne miejsce...
Witam, Mam problem, mianowicie wyciek oleju z każdego możliwego miejsca w silniku. Między innymi wyciek z uszczelniaczy na wale, chłodnica oleju, misa olejowa,pokrywa zaworów. Co może być przyczyną? Kupiłem samochód z takimi usterkami
Dzień dobry, podepnę się do tematu, Renault Clio 2 1.4 16V 2001r. Automat. Na gorąco wrażenie jakby "ślizgało się" sprzęgło błędy: 794763 - czujnik obrotów wyjściowych skrzyni biegów; 794767 - regulacja ciśnienia oleju; Możesz podpowiedzieć kolego co z tym zrobić ? Widzę że jesteś obeznany w temacie. Przy temperaturze oleju skrzyni 60oC odkręciłem korek...
ktory rok tego clio ? Dodano po 38 masz w misce dwa korki 1)na klucz trojkatny to korek spustowy 2)na klucz kwadrat to korek kontrolny.Na odpalonym silniku i przy temp. silnika ok 40C, odkrec korek kontrolny,powinno sie z niego obficie ulewac (to poziom oleju jest ok),jezeli nic nie leci uzupelniaj bardzo powoli olej przez rurke z gumowym korkiem.
Wymieniłem olej i pokazało wartość "00000" czyli ok, ale dzień później już tylko "0000_" czyli trochę ubyło i faktycznie po sprawdzeniu oleju bagnetem okazało się że jest mniej. Wygląda że korek wylewu oleju przecieka (chyba że to normalny objaw). Mam pytanko: gdzie znaleść korek wylweu oleju, bo chciałbym go wymienić.
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Odkrec korek wlewu oleju i zerknij na klawiaturę, jak czysta i żółta to zalej ten 5W i lataj a zamiast płukanki kup browar i w nagrodę wypłucz se żołądek od środka po wymianie oleju.
Witam wszystkich mam Renault Scenic II z 2004r. przebieg 180000km. Ostatnio zauwazyłem przypadkiem ze na rozgrznym silniku gdy odkręce korek wlewu oleju leci biały dym, samochód nie bierze oleju, chodzi równo, nie mam problemu z odpalaniem, ani z mocą, zauwazyłem tez jak mocniej przycisne gaz to dymi na czarno. Czy to odma? Czy może mam szukać już nowego...
Witam wyczyściłem dzisiaj odmę Przepustnice i EGR . EGR strasznie zabrudzony więc go wyczyściłem założyłem i to samo z przepustnica. W odmie też znajdowało się dużo syfu z oleju więc też wyrzuciłem . Wszystko fajnie skręcone . Samochód zaczął jeździł dużo lepiej niż wcześniej . Pojechałem. Się przejechać no i samochód się zbiera jedzie,pracuje rowno,...
Otwór sprawdzony drożny ,,z tym że jak patrzę przy odpaleniu przez korek wlewu oleju to zasuwa tam olej aż miło na zimnym ,coś mi się wydaję że jest problem z powrotem z koła
wiktorek29 - zdjęcie drugie które zrobiłeś (to pod licznikiem) to widok czujnika prędkościomierza z góry. Odkręć lewe koło i powinieneś ujrzeć ten czujnik po lewej stronie od uszczelniacza półosi. Delikatnie zdejmij wtyczkę, ale uważaj nie ciągnij za przewody i ostrożnie bo łatwo nie wyjdzie. Czujnik ten jak szanowne grono już napisało ma trzy przewody....
Dzień dobry Master II 2.5 80 kw W samochodzie ubywało płynu chłodniczego i kopcił, nieszczelność wykluczono bo po umyciu silnika robieniu ciśnienie nigdzie nic sie nie pokazywało - 100% Korek Z Oleju czysty Dodatkowo jak wspomniałem samochód kopcił. W układzie nie robiło sie ciśnienie A w samochodzie nie EGR- chyba od nowości- głowica jest zaślepiona...
Mógł być to wynik dolewania oleju zimą na mocno rozgrzanym silniku. Też się nad tym zastanawiałem ale jestem pewien, że nigdy nie popełniłem takiego błędu, bo po prostu wiem, że tak się nie robi. Dodatkowo korek wlewowy jest centralnie nad krzywką która pęknięta nie jest. Wydaje mi się że to właśnie ta powinna pęknąć. Dodatkowo popękane są również...
Witajcie chodzi mi o to że zauważyłem że jak mam pełny zbiornik paliwa, to leci z pod samochodu olej napędowy jak jest poniżej maksa to już nie leci ostatnio,, mechanicy,, wymieniali mi jakąś małą pompkę paliwa. I od tego czasu zaczęło lecieć jeżeli zatankuje na maksa. Pytanie czy pod zbiornikiem są jakieś uszczelki może oni je poruszali i od starości...
Turbina była wymieniana u znajomego mechanika, ale nic nie zostało mierzone. Jak samochód pracuje i odkręcę korek od oleju to wydobywa się jakieś ciśnienie. To by świadczyło o nieszczelności tłoków ?
jak ciężko ci szły śruby to lepiej ich nie ruszaj. może miałeś felerną uszczelkę albo planował ci głowice kowal ręcznie ? jeśli otworzysz korek wlewu oleju i silnik nie ma dużych przedmuchów spróbuj zalepić silikonem...może nie wypcha...
Witam wszystkich forumowiczów i przedstawiam mój problem którym jest moje nowo nabyte renault scenic II 2.0 16V AUTOMAT DPO 2007 rok ,polega to na tym gdy ruszam do tyłu kilka metrów to przez chwilę słychać w skrzyni kilka stuków i po ruszeniu do przodu jest to samo a póżniej jest już wszystko w porządku i mam pytanie do znających się na tych ustrojstwach...
Witam. Mam taki problem mianowicie zniknęło mi ogrzewanie w samochodzie renault Thalia 1.4 75km. Zauważyłem że węże do nagrzewnicy są po prostu puste, zdjąłem je i są puste,nie ma w nich płynu. Czy to normalne? Samochód wyposażony jest w instalację LPG. płyn w zbiorniku wyrównawczym jest między max a min ale gdy odkręce korek na gorącym silniku to płyn...
Jeśli olej pochodzi z silnika to masz duży problem, uszczelka pod głowicą albo co gorsza głowica uszkodzona... Odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy przypadkiem nie masz płynu chłodniczego w misce olejowej, olej robi się wtedy bardzo jasny, żólto-mleczny...
Kolego jak chcesz mi wciskać UPG to daj se spokój,to było 1 podejrzenia sprawdzone na kilka sposobów i wykluczone podstawowe objawy,brak szlamu pod korkami oleju i płynu chłodzącego,nie dymi,niczego nie ubywa ani nie przybywa,test wykonałem korek na zbiorniczek wyrównawczy i do niego plastikowa rurka taka jak do wina,i taki niebieski płyn,miał on zmienić...
Zobacz czy nie leje się z pompy wodnej, koło rozrządu. Zobacz bagnet oleju i korek na pokrywie zaworów. Jeśli masz tam majonez zamiast oleju, to znaczy, że woda ląduje w silniku i trafiona jest uszczelka pod głowicą. To, że w zbiorniku wyrównawczym masz bąbelki, może oznaczać, że układ nadal jest zapowietrzony i nadal brakuje w nim płynu, jednak 4 litry...
Tez bym sprawdzil najpierw swiece i napewno jak niedziala to nie jedna a 3. Jak odpalisz to odkrec korek od wlewu oleju i zobacz czy ci chlapie olejem jesli tak to silnik do remontu ale w lecie nawet diesel ze slaba kompresja musi odpalic , co innego zima. Pozdrawiam.
Skoro korek oleju sam wyskoczył to albo był źle założony albo silnik ma już niezłe przedmuchy (czy kopci z otworu na bagnet, lub z pod korka wlewu oleju)? Bo jeżeli tak to ten przebieg z licznika można pomnożyć około x2
Od jakiegoś czasu klepią mi zawory jak u starego diesla.Nie wiem czy mam je tylko wyregulowac czy robic remont ich remont ? Otworzyłem korek wlewu oleju i zauważyłem że rzyga olejem,nie jestem pewny ale wydaje mi się że są pierścienie do wymiany,ale nie jestem pewien . Proszę o pomoc.
Może ten, który robiłem po prostu się dotarł i dlatego się uspokoił. Ale myślałem nad problemem, i wydaje mi się , że znalazłem rozwiązanie: Pod korek wlewu oleju założyć taką tuleję z króćcem jaką montowało się za komuny w silnikach fiata 125p i poloneza (korek jest taki sam) i do tego dołożyć zbiorniczek płynu do wspomagania np z renault (2 króćce...
Witam mam problem ostatnio w trasie kierowca przegrzał auto bo przerdzewiał mu korek w głowicy co przy zamarznięciu płynu go wypchnie a nie rozsadzi głowice gdy go wymieniłem okazało się że poszedł płyn do oleju rozebrałem głowice uszczelka nie wygląda na przegrzaną nie ma śladu żeby mógł płyn przejść do kanałów olejowych gdzie jeszcze może przepchnąć...
A czy po wymianie filtra odpowietrzyłeś układ paliwowy? Filtr był od tego modelu? Dziwne że Ci zaczął kopcić... Może warto byłoby sprawdzić ciśnienie w cylindrach. Biało - siwy dym to efekt "brania" oleju ale taki rzeczy nie dzieją się od wymiany filtra:) A jak wykręcisz korek wlewu oleju to mocno wypycha powietrze? Pomimo dobrej kompresji możliwe jest...
Witam Wszystkich.Chciałem opisać Wam mój problem z którym się borykam od końca października.Zauważyłem wtedy,że ze zbiorniczka wyrzuca mi płyn nawet po otwarciu korka pienił się.Więc musiałem warunkowo do domu zjechać, odkręciłem korek od tego zbiorniczka i na dystans 700 km dolałem w ratach ok pół bańki 5 l wody po drodze nie było żadnego zagotowania.Auto...
Więc winny okazał się termostat, gotowany ponad godzinę w czajniku nawet nie drgnął, teraz już wiatrak chłodnicy się włącza ale na postoju trzeba było czekać około 30 min. zanim włączył drugi bieg ale ważne że działa a że rzadko to może i dobrze bo znaczy silnik się nie grzeje. Niestety żeby życie miało smaczek itd. zauważyłem że bardzo robi się twardy...
Może warto by sprawdzić czy kolega nie ma zatkanego syfem lub w skutek korozji odpowietrznika na smoku ze zbiornika ..? przychylam sie do rady innych kolegów jak masz ciemny kolor paliwa wymień o-ringi -- po zużyciu ponad 60%paliwa przy zamkniętym zbiorniku wytwarza się podciśnienie w czasie jazdy ok jak na postaju wysysa paliwo przez nadmiar i zasilanie...
Ile ten silnik ma przejechane kilometrow jak jestes pewien jego stanu. Jak silnik zuzywa olej to dym z rury jest koloru niebieskawego. Kiedys jak padly mi uszczelniacze to silnik zuzywal srednio okolo 1 l oleju na 2 tys kilometrow. Po wymianie niedolewam oleju wogole ( olej 10W40 ) a cena wymiany uszczelniaczy z robocizna w ASO okolo 200zl nie pamietam...
Witam. W moim poprzednim temacie opisywałem problem oleju w zbiorniku wyrownawczym. Auto oddałem do mechanika i po zrobieniu testów na szczelność uszczelki i innych diagnozach wykluczylismy uszczelke. Olej najprawdopodobnie dostał się przez termostat albo ktoś pomylił wlewy przy dolewaniu oleju ponieważ auto miało spory wyciek na zewnątrz i trzeba było...
Układ był naprawiany i napełniany w zeszłym roku wymieniony osuszacz. Napełniony czynnikiem z dolewką pewnej ilości oleju ( nie wiem ile dokładnie ale cały dozownik )Pochodził ok. 8 miesięcy i wąż ktory był dorabiany , rozszczelnił się na zakutej końcówce ( jak się potem okazało ) . Przy szukaniu nieszczelności układ został napełniony azotem i przez...
KOLEGO połóż sie pod auto z przodu głową do tyłu auta zaraz za zdezakiem PO TWOJEJ LEWEJ STRONIE na skrzyni biegów jest taki korek plastikowy wlew oleju skrzyni biegów obok tego jest miedziana plecionka jak oryginalna to powleciona czarnym plastikiem przykrecona jest do skrzyni biegów i pociągnieta do góry zderzaka jezeli plecionka wyglada w miare to...
Witam. Problemy jak wyżej w temacie. Po dłuższym postoju bardzo ciężko pali zarówno na benzynie jak i na gazie. Po odpaleniu potrafi za chwilkę zgasnąć. Aktualnie spalanie na poziomie 14-15l LPG (było nawet 20l/100). Wiem, że to stanowczo za dużo nawet jak na ciężką nogę, bo miałem już takie auto z takim samym silnikiem i było to max 11-12l. Auto ma...
korek oleju korek oleju obroty oleju korek spustowy
awaria ekspresu philips automat spłukujący silnik krokowy brama
Funkcje przycisku na liczniku przy kaloryferze Łożyska do turbiny kominka: wybór i zastosowanie