zmieniałeś korek wlewu płynu chłodniczego? On ma zaworek i utrzymuje odpowiednie ciśnienie by płyn nie wrzał. U siebie zmieniałem co roku - koszt kilka/kilkanaście PLN w motoryzacyjnym.
termostatu nie widać. otwiera się przy odpowiedniej temperaturze (około 85) Uwalnia on duży obieg i część płynu chłodniczego została w silniku (dlatego nie wszystko wlałeś). Zrób tak: nagrzej auto do czasu aż się włączy wentylator(zgaś auto), potem zdejmij węża, który wchodzi do zbiorniczka i włóż go do większego pojemnika, potem odpal na chwilę i pompa...
Niewielkie wahania poziomu płynu w zbiorniku są naturalne - po to właśnie jest zbiornik wyrównawczy. Ale zmiana aż po wlew to faktycznie nietypowe zachowanie płynu. Korek oczywiście warto sprawdzić i wyeliminować tę możliwość. lub najgorsze czyli uszczelka pod głowicą Uszkodzenie uszczelki można stosunkowo łatwo zweryfikować po dość typowych objawach:...
Faktycznie koło akumulatora jest zbiornik wyrównawczy. Korek z napisem DANGER jest od chłodnicy, tam wlej płyn chłodniczy.
Poluzuj korek wlewu płynu chłodniczego , zapal silnik , zdejmij korek , popatrz czy w srodku w chłodnicy pojawiaja sie pecherzyki powietrza , jezeli zwiekszysz obroty delikatnie ma pojawiac sie ich wiecej , w ten sposob stwierdzisz czy wydmuchana jest uszczelka pod głowica. Mozna popatrzec tez czy olej nie robi sie biały jak mydło , ale to gdy juz zdrowo...
Witam, dziś zauważyłem taka sytuacje: przejechałem autem z jakieś 8 km, oczywiście się nie nagrzał, temp osiągnęła 75 stopni ale spadła do 2 kresek, otworzyłem korek wlewu płynu chłodniczego i przy gazowałem mocno autem no i w płynie zauważyłem malutkie pęcherzyki powietrza, co to może oznaczać?
Dzień dobry, mam Opla Corsa D 1.2 silnik, rocznik 07. I mam taki problem, że sprawdzałam dzisiaj płyn chłodniczy. Korek od zbiorniczka był w maź, jak na to mówią "masło". Mam podejrzenia, że po prostu płyn chłodniczy pomieszał się z olejem. Ale moje pytanie jest takie: jaki jest powód tego, że olej znajduje się w płynie chłodniczym? Czy to musi być...
Biały nalot to nie wyciek to osad wyczyścić i sprawdzić czy cieknie i jeśli jest wyciek dopiero wymieniać. Jak wygląda korek od wlewu płynu chłodniczego przy zbiorniczku?
Wczoraj zrobiłem trochę kilometrów, dzisiaj chciałem dolać płynu do spryskiwaczy i widzę, że wąż od chłodnicy jest wklęśnięty, ten górny: https://obrazki.elektroda.pl/1656077300_... Ostatnio podczas wymiany uszczelek był zlewany płyn chłodniczy więc może nieodpowietrzone? Jak odkręciłem korek wlewu płynu chłodniczego to wąż prawie zrobił...
Witam, mam problem z samochodem Renault Thalia 1.4 LPG, dzisiaj wieczorem podczas jazdy wskaźnik temperatury zaczął się podnosić do dosyć wysokich wartości 113°C gdzie zazwyczaj się to nie działo, zauważyłem że podczas odpalenia nawiewu na maksa wskaźnik zaczął pokazywać granicę temperatury oraz znak stop i znacznik przegrzania oraz jak zacząłem podnosić...
Witam Peugeot 307 2.0 HDi 136 km czy to normalne zjawisko jeżeli jadąc 30 km ciągiem stanę na parkingu i otworze korek od wlewu płynu chłodniczego to płyn chłodniczy wyskoczy duzym ciśnieniem ? Czy to uszczelka pod głowicą ? Z góry dziękuję za odpowiedź
Miałem to samo w XC70 2003. Skończyło się na wymianie uszczelki pod głowicą. Termostat i korek też wymieniałem.
Po serwisowaniu niby ogrzewanie jest ale ta maź się zbierała a teraz po założeniu nowej chłodnicy tej mazi nie ma no ale woda ze zbiorniczka znika. Więc chyba muszę sprawdzić te uszczelki... Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Przed wymianą chłodnicy były typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Sama wymiana chłodnicy tego nie naprawi,...
Było kompletnie pusto Jak układ jest zapowietrzony, jak ma grzać? Trzeba odpowietrzyć! Dowolny warsztat powinien zrobić to za darmo, w ramach reklamy! Zawór nagrzewnicy otworzyć na full. Korek wlewu odkręcić. Trzymać na średnich obrotach, aż przestaną wydobywać się bomble. Uzupełnić płyn.
Nie wiem już sam co myśleć, na postoju przy wyższych obrotach daje gorącym powietrzem a przy ok 600 obr schładza się... Na ciepłym, nie gorącym silniku odkręciłem delikatnie korek od wlewu płynu chłodniczego i wyleciało dużo powietrza, pochodził 10min i poluźniłem znów korek i nie było słychać żeby powietrze wyleciało Dodano po 1 Byłem na warsztacie...
Witam Mam takie problem, posiadam Passata Combi, 1990r 1,8 benz. Problem polega na tym, iż samochód mocno sie grzeje. Oddałem do mechanika samochód ponieważ temperatura dziwnie skalała, znaczy sie podskakiwała do prawie 105 stopni i wiatrak zbijał ją na 90, tak w kółko podczas jazdy. Oddałem jak już mówiłem do mechanika jak sie okazało był walnięty...
Kopci na biała po odpaleniu na zimnym lub podczas jazdy? Zobacz czy na korku wlewu oleju nie ma żółtego-kawowego nalotu
Silnik to AHW. Korek wlewu oleju jest czysty. Płyn chłodniczy wymieniałem i był czysty.
Witam Ostatnio samochód po przejechaniu kilku kilometrów zaczął tracić moc i gasł na gazie. Przełączyłem na benzynę i po ok kilometrze znowu zaczął gasnąć. Zjechał na pobocze i zauważyłem brak płynu w chłodnicy. Czujnik nie wskazywał wzrostu temperatury. Po wlaniu płynu wszystko wróciło do normy. Po przejechaniu ok 400km znowu zaczął się dziwnie zachowywać....
Dziwny mechanik... Dobrze że go nie poparzyło. Chyba w każdym aucie jak się silnik zagrzeje i otworzysz korek od płynu chłodzącego to następuje nadciśnienie (możesz OSTROŻNIE sprawdzić to na innym aucie). Uszczelka pod głowicą może być sprawdzona testerem który wykryje spaliny w komorze wody a nie takie dziwne eksperymenty. Również dziwne dla mnie wydaje...
A ja proponuje ci sprawdziw ten sposób, odkrecasz korek wlewu płynu chłodniczego, odpalasz samochód, i zaczynasz grzać go na wolnych obrotach, jednocześnie sprawdzając pożom cieczy w tym zbiorniczku, powinnien nieco sie podnieść ale nie dużo, w okolicach 80 stopni powinnien otworzyć sie termostat, i wąż dolny powinen się zacząć rozgrzewać, grzejąc go...
a jak odkręcasz korek od wlewu oleju jest na nim biały osad? jeżeli tak to płyn chłodniczy miesza się z olejem, jest to niewielki przeciek skoro auto normalnie pali, i ma moc przy jeździe.
Na dzień dobry zmierz ciśnienie sprężania wraz z próbą olejową . Później sprawdź płyn chłodniczy na obecność CO2.
W Tonero 50 pompy wody na oczy nie widziałem, więc nie wiem, czy tam jest jakiś odpowietrznik, a płyn wymieniałem ze trzy razy i nigdy nie było problemów z zapowietrzeniem... A w Tonero 50 siedzi nic innego jak nie 4Y. Ogólnie Toyota w manualu instruuje, by przy wymianie czy uzupełnianiu płynu chłodzenia rozgrzać silnik z odkręconym korkiem wlewu płynu,...
Odkręcić korek i napełnić zbiornik płynem na zgaszonym silniku, zsunąć wąż z parownika aż do chwili pojawienia się cieczy w obu końcach (koniec pierwszy napełniony przytkać palcem) zakręcić opaskę .Uzupełnić płyn do max .Zakręcić korek wlewu płynu. Jeżeli parownik zamontowany jest na wysokości wlewu płynu chłodniczego ,odpowietrzenie dokonać na podwyższonych...
Jak poziom płynu chłodniczego? Jak wygląda korek ok wlewu oleju? Czy był diagnozowany komputerem?
Bez sensu, tylko łapiesz powietrze. Odpowietrznik jest skuteczny tylko do wypuszczania oparów na rozgrzanym silniku, jak w układzie jest już ciśnienie, przy zamkniętych pozostałych dojściach. Przy pomiarze poziomu płynu ma być otwarty tylko korek wlewu i tylko na zimnym silniku.
Wyrzucanie płynu z układu chłodzenia może być związane z nieszczelnością układu chłodzenia np. uszkodzony wąż, przecieki na połączeniach, uszkodzona chłodnica lub nagrzewnica. Może też być uszkodzony korek wlewu płynu chłodniczego, którego zadaniem jest utrzymywanie określonego ciśnienia w układzie. Może też być pęknięty zbiorniczek płynu. Ale równie...
Witaj wygląda na to że gdzieś jest nie szczelność i bierze płyn chłodniczy. Sprawdź czy na korku wlewu oleju lub na bagnecie nie ma białego płynu.
Ubywa płynu chłodniczego? Zobacz, czy w zbiorniczku z płynem chłodniczym nie masz oleju, na zimnym silniku odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego i jak będzie bomblować to uszczelka pod głowicą do wymiany, sprawdź czy na korku wlewu oleju masz "masło".
Tak ogólnie, to wlew płynu chłodniczego zwykle znajduje się powyżej "góry" chłodnicy i cylindra, aby można było dolać płynu. Szukaj korka wlewu w chłodnicy, albo dodatkowego zbiorniczka połączonego wężem gumowym z chłodnicą. Po zlokalizowaniu wlewu zbadaj płyn próbnikiem na "odporność" płynu na niskie temperatury. W razie konieczności wymień płyn na...
Coś mi dużo oleju ubywa, dolewam ten półsyntetyk wlałem już 1litre, zrobiłem 800km i mam poniżej minimum, główny wyciek z uszczelki pod pokrywą zaworów został zahamowany, cieknie jeszcze ale raczej minimalnie z pod miski, i nie wiem czy tam na tych oringach jeszcze nie będzie wycieku, muszę wyczyścić silnik, bo z tej uszczelki lało się aż na sam dół....
1. Nie posiada korka 2. Odpowietrzy się samodzielnie, zalewasz płyn otwarty wlew płynu i gdy uchyli się termostat uzupelniasz płyn. 3. Pompa jest mechaniczna a elektryczna wspomaga przepływ płynu przez chłodnice EGR. Możesz uruchomić ją z pozycji testera diagnostycznego.
To że dymi po tym jak się przyłoży do pieca to sią czasami zdarza jak jest niskiej jakości paliwo albo i też o tym że wtryski leją (ale to będzie także odczówalne przy dynamice jazdy). Ważne by dym nie byłe niebieski !!! bo to już sprowadza powoli samochód do remontu. W Audi 100 2.5TDI gwizd turbiny słychac jak jest zimny silnik i chłodno na polu wtedy...
Jeśli olej pochodzi z silnika to masz duży problem, uszczelka pod głowicą albo co gorsza głowica uszkodzona... Odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy przypadkiem nie masz płynu chłodniczego w misce olejowej, olej robi się wtedy bardzo jasny, żólto-mleczny...
Na ścianie grodziowej komory silnika z prawej strony jest zbiorniczek płynu chłodniczego a w nim "wlew" http://obrazki.elektroda.net/86_12787139... W linku powyżej masz fotkę, na fotce zaznaczony czerwonym kółkiem jest korek wlewu płynu do zbiorniczka.
Panowie dodatkowe informacje do objawów po zaaplikowaniu plaka odpala od razu jak zapali nie dymi jak dodam mocno gazu to nie dymi ale jak już puszczę gaz to przy schodzeniu z obrotów biały dym . Odkręcam korek wlewu oleju do silnika i wyciągam bagnet i dodaje gazu -zero dymu z wlewu korka zero wylatującego oleju .Odkręcam korek od płynu chłodniczego...
[quote="rafal6113"]... "masło" pod korkiem wlewu oleju lub wzrost poziomu oleju albo płynu chłodniczego.... BARDZO mało prawdopodobe. Nawet "masło" pod korkiem to nie koniecznie objaw uszkodzonej uszczelki głowicy. Zrób test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia i się wyjaśni, choć jak wcześniej powiedziano objawy wskazują na uszczelkę.
Witam potrzebuje podpowiedzi przymierzam się do wymiany płynu chodzącego i płukanie całego układu bo zbiorniczku jest taki syf,nie wiem czy jest korek spustowy w moim peugeot 807 2.2 bęzyna Wymiana płynu chłodzącego oraz płukanie układu w Peugeot 807 2.2 benzyna to ważne czynności serwisowe, które pomogą utrzymać silnik w dobrym stanie. Oto szczegółowy...
Z opisu wynika że płyn chłodniczy wydostał się przez korek wlewu,a więc napewno nie działa termostat,który można sprawdzić w wrzącej wodzie, gdyż termostat działa od 85-90st.Celcjusza zależnie od modelu.Ponadto nie działa czujnik załączający wentylator chłodnicy,bo w przeciwnym razie nie doszłoby do wycieku płynu.
Sprawdź króciec wody który jest przykręcony do głowicy od strony skrzyni - często pękają i leci spod nich płyn,
Witam, pacjent Avensis T25 2005 r. 2.2 D-CAT 177 KM, nalot 261 tys. Problemem jest, że w trakcie jazdy wyrzuca płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego. Przy normalnej jeździe (V max 120), przejadę ok. 100 km i wskazówka od temperatury zaczyna iść do góry, gdy pojadę mocniej V powyżej 140, to nie zrobię więcej niż 50 km i wskazówka już się podnosi....
Na ciepłym silniku odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy nie ma na nim masłowatego nalotu, i tak jak wspomniał mój przemówca sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego.
Ok, dzięki. A nie powinno być tego widać w takim razie też przy korku wlewu albo na bagnecie? Czy niekoniecznie?
Dziś jadąc do pracy ok 6 rano przy temp ok 4 st C na trasie temp trzymała się w granicach 103-108 st. (trasa ok 40 km) na kilku ostatnich km podniosła się do 113- 117 st. i nastąpiło wychylenie wskazówki od temperatury. Po wrzuceniu na luz po kilku sekundach spadło znów do 108. Jadąc po południu ok. 12 st. C temp osiągnęła co najwyżej 105st. Po mieście...
Witam mam problem mam problem z moim polo 1998 1.4 benzyna silnik AKV od niedawna zaczął ubywać płyn chłodniczy. Zauważyłem wyciek płynu zdjęcie w załączniku. Pod korkiem wlewu biały osad. Przez wyciek płynu samochód nie chce palić gdyż zalewa czujnik poniżej wycieku. Proszę o jak najszybszą pomoc.
Witam, po 1,5 h jazdy na pulpicie wyskoczyła mi kontrolka STOP i chłodnicy. Okazało się że przez zawór w korku od wlewu płynu chłodniczego, wykipiało 70% zawartości. Dolałem ubytek i po 20 km ta sama sytuacja. Silnik chłodzony jest przez jeden wentylator. Zlokalizowałem przekaźnik i zmostkowałem ten którego przewód szedł bezpośrednio do wenylatora (uzyskałem...
Witam.Zobacz czy na miarce oleju i pod korkiem wlewu nie osadza się rosa,płyn z olejem nie zawsze stworzy "majonez" , zależy jaki jest stosunek oleju do płynu.Przeważnie przyczyną jest uszczelka pod głowicą ale czasem problem tkwi w samej głowicy np. pęknięta.Podniesiony stan oleju może być spowodowany przeciekiem płynu chłodniczego do miski olejowej...
Witam panowie, odnośnie VW 2.0 FSI, ubywa mi płyn chłodniczy. Sprawa wygląda tak, że nie idzie namierzyć, gdzie ucieka ten płyn. Olej nie idzie, bo nie robi się budyń do oleju, płyn raczej też, bo bagnet jest czarny. Jedynie na korku wlewu oleju, po odkręceniu, jest budyń lekki, ale to może być to, że jeździ się po bułki do sklepu i jest niedogrzany....
jeszcze zapomniałeś o bloku jest korek na kluczyk 11 obok rurki wlewu oleju /jakby ktoś nie wiedział/
Witam ! Może być uszczelka pod głowicą ale może też być problem ze sprężarką ,tam też ciśnienie powietrza może dostawać się do układu chłodzenia i powodować taki efekt.A jak wygląda z temperaturą chłodziwa na zegarze? są jakieś skoki temperatury podczas jazdy?Bo raczej wątpię że była wadliwa uszczelka w korku wlewu, no chyba że wcale jej tam nie było!
https://obrazki.elektroda.pl/6906877100_... Zawór nadciśnieniowy to ta guma dociskana sprężyną. Otwiera się przy ciśnieniu podanym na korku. Służy zwiększeniu temperatury wrzenia cieczy chłodzącej. Natomiast zawór podciśnieniowy to ta blaszka na środku, służy do tego aby nie powstawało podciśnienie w układzie chłodzącym, ale w tym...
Pod korkiem wlewu oleju jest czysto?
Wymiana oleju w silniku, filtra oleju, powietrza, kabinowego, w żadnym wypadku nie ma nic wspólnego z opisanymi przypadłościami. Co do filtra paliwa, jak ma już niezły przebieg, to należy go wymienić. Jakkolwiek serwisówka pozwala na sporo dłuższe przebiegi, ja w 1,5 dCi wymieniam co ok. 20k km. Jak dalej trudno zapala i mocno dymi, to zrób diagnostykę...
A PŁYNU OD UKŁADU CHŁODZENIA CI CZASEM NIE UBYWA?? A OPIŁKI NIE WZIEŁY SIĘ Z NIKĄD. NIE JESTEM EKSPERTEM ALE JAK NA NIEBIESKO DYMI TO SILNIK SPALA PŁYN CHŁODNICZY PRZEZ NIESZCZELNĄ USZCZELKĘ GŁOWICY. ODKRĘĆ KOREK OD WLEWU I ZOBACZ CZY NIE MASZ MASŁA NA KORKU I CZY NA BAGNECIE NIE PRZYBYŁO OLEJU+ PLYNU Z CHŁODNICY.
Witam, mam okazję kupić w dobrej cenie auto z silnikiem TDI AFN 110km, niestety problem leży gdzieś po stronie mechanicznej. Niestety wiem tylko tyle, że nie odpala. I teraz moje pytanie brzmi co i w jaki sposób mogę sprawdzić w silniku żeby wyeliminować poważne uszkodzenie go typu zerwany pasek rozrządu lub dziura w tłoku albo inne podobne ? wiem że...
Witam wszystkich Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w toyocie previ 1996rok 2.4 benzyna. O kilku dni zauważam wachania temperatury silnika na wskazniku deski rozdzielczej tzn. temperatura się podnosi i opada do normalnej jaką miałem wcześniej podczas normalnej jazdy samochodem. Zauważyłem również, że po odkręceniu korka wlewu na zbiorniczku...
Witam. Mam problem z chłodzeniem w Fiacie Punto 55 1.1 z 95 roku. Podczas jazdy miejskiej (dużo stania i mało ruchu) gotuje się woda w układzie chłodzenia. Wentylator załącza się, choć moim zdaniem zbyt rzadko i na zbyt krótko (zwykle załącza się na 10-15 sekund, po czym wyłącza na około 30). Często gdy spod korka od wlewu płynu chłodniczego syczała...
jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić Kup do tego kawę i śmietankę - zaoszczędzisz na cukrze....
Wymień filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i płynu okleja się na filtrze zmniejszając jego przepustowość, olej idzie na silnik by-passem pomijając filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zużycie silnika błyskawiczne. Aż tyle się tej mazi nie odkłada, żeby zapchać filtr oleju, filtr oleju czysty był zawsze. Masło robi się tylko...
Moga byc świece ale skad te skaczące obroty-zaznaczam że nie jestem specjalista ale kumpel miał walnietą uszczelke pod głowica to też mu obroty wariowały-sprawdz przede wszystkim czy nie bierze ci płynu chłodniczego,czy nie podniósł sie poziom oleju(jezeli tak to dostaje sie do niego płyn) i odkręc korek wlewu oleju sprawdz czy nie ma na nim jakiegoś...
Witam, byłem na wymianie oleju w moim BMW e46 i mechanik powiedział mi, że mam jakiś wyciek, zobaczyłem do zbiornika z płynem chłodniczym i było go bardzo mało, dolałem płynu, niby mieszalnego z każdym innym płynem, patrzę na drugi dzień i zrobiła się biała "maź", coś jak majonez. Pojechałem do mechanika, po jednym dniu mechanik stwierdził, że to uszczelka...
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Wygląda mi to na walniętą uszczelkę pod głowicą, skoro niema wycieków, ale zobaczymy co myślą inni użytkownicy forum. Sprawdź czy z tłumika nie leci para wodna i czy na korku wlewu oleju niema brązowo-białego szlamu.
Witam . Proponuje wymienić uszczelkę pod głowicą przy okazji splanować głowice. A zobacz czy masz na korku wlewu oleju taka maz?
Sprawdź ciśnienie sprężania oraz płyn chłodniczy na obecność CO2.
Jak to jest biały dym to sprawdź czy płynu chłodniczego nie ubywa, czy oleju może natomiast nie przybywa, czy masła pod korkiem wlewu oleju nie ma. Mamy teraz taką porę roku, że dość często jest biały dym (para wynikająca z różnicy temperatur i to dość sporej różnicy), ale nie należy olewać tego. Przyjrzyj się czy aby to na pewno biały czy nie czasem...
Witam. Od jakiegoś miesiąca zauważyłem znaczny ubytek oleju(wlałem już ok. 1L na 800 km.) do tego ubyło płynu chłodzącego a dziś zauważyłem gęsty smar koloru czarnego pod korkiem wlewu oleju. Czy ktoś może wie o co chodzi?
Dzień dobry, zwracam się z prośbą o pomoc, ponieważ wyrzuca płyn ze zbiornika wyrównawczego oraz wydaje mi się, że jest za duże ciśnienie w układzie. Bardzo twarde przewody chłodnicze. Pacjent to Mercedes MP4 450 KM euro6 2017 r. 580 tys. przebiegu. Była to wersja z retarderem, ale został już wcześniej wymontowany, zaślepiony i przewody chłodnicze zostały...
Cześć wszystkim znowu mam problem z golfikiem. Raz na 2, 3 tygodnie muszę dolewać płynu chłodniczego. Płyn w zbiorniczku ma normalny kolor i nie śmierdzi spalinami. Oleju nie dobywa ale sporadycznie nie zawsze na bagnecie lub na korku wlewu oleju pojawia się śladowa ilość "masła" uszczelka pod głowicą powoli puszcza? Czy może coś innego. Czy oprucz...
do przyjecia ale nie w dieslu masz albo peknietą głowicę albo do wymiany uszczelkie pod glowica sprawdz czy masz parowanie z tlumika na ciepłym silniku i czy ubywa ci płynu chłodniczego jezeli tak to trzeba sprawdzić te dwie rzeczy.
Cudów nie ma! radzę zmienić mechanika, możesz jeszcze spróbowac z tym korkiem jak kolega radzi, co do oleju to pierścienie lub uszczelaniacze, ale podobno głowica była robiona, zostają pierścienie. Odkręć korek wlewu płynu na zimnym silniku jak strzeli duże ciśnienie to wąchnij płyn w zbiorniczku jak będzie śmierdział spalinami to albo uszczelka albo...
Układ chłodzenia może być zapowietrzony albo zatkany. Sprawdź, czy w zbiorniku płynu nie pojawiło się coś brunatnego (olej), na korku wlewu oleju czy nie ma białego osadu (o konsystencji śmietany), oraz czy po nagrzaniu silnika węże z płynem chłodniczym można swobodnie ściskać, czy są pod dużym ciśnieniem. Oczywiście w zbiorniku jest płyn chłodniczy,...
Witam serdecznie. Potrzebuje pomocy do skody Octavii 99r silnik 1.6 sr 101 km. Mam taki problem ze ubywa mi płyn chłodniczy, na korku wlewu oleju nie ma żadnych mazi i innych tego typu rzeczy, w zbiorniku wyrównawczym również jest wszystko wporzadku nic na korku, żadnych bombelkow ani nic z takich rzeczy, nigdzie nie widać wycieku. Zrobiłem taka rzecz...
Witam, Czy są przedmuchy do skrzyni korbowej, po zdjęciu korka wlewu oleju przez otwór wydostaje się dym? Czy płyn chłodniczy jest klarowny bez bąbelków powietrza? To tak na początek , później podpięcie pod komputer i sczytanie parametrów pracy podczas rozruchu i jazdy i oczywiście kody błędów.
Witam, podepne się pod temat, ponieważ też zakupiłem Pandę 1.1 z przebiegiem 166 tys. km z gazem i niepokoi mnie bulgotanie z wnętrza silnika słyszalne tylko po wykręceniu korka wlewu oleju, poza tym autko dobrze się spisuje, dodam że, jest stan oleju i płynu chłodniczego. ps. mam nadzieję że, to nie koniec silnika ;-)
Witam. To dymienie to zapewne para z płynu chłodniczego, który wydobwa się gdzieś z ukladu i pada na gorący silnik.Musisz znaleźć ten przeciek i go zlikwidować,a wtedy dolać płynu i odpowietrzyć układ poprzez odkręcenie korka wlewu płynu i ściskanie ręką dolnego węża od chłodnicy aż przestanie w zbiorniku bulgotać.Później włącz silnik i niech sobie...
Siema. Mam problem z moim samochodem. Otoz jest to Opel Vectra B. 2.0 16v. No wiec generalnie taka sytuacja. Dzisiaj rano wymienialem przewody od wspomagania kierownicy. No i generalnie wszystko pieknie, pojechalem sobie jakies 20 km . Zgasilem auto. Wysiadlem i widze ze leje sie cos na ziemie. Szybko zdiagnozowalem ze to płyn chlodniczy wycieka przez...
1. Oglądałem wałek rozrządu. Tam są takie krzywki co do których wiem, że sterują pracą zaworów. Jedna z tych krzywek jest brzydka tzn. ma takie zadziory na krawędziach. Czasem - nie zawsze, ale czasem silnik wydaje taki dźwięk, trochę jak stary diesel - typowe klek, klek, klek. Pojawia się taki dźwięk szczególnie często zaraz po zapaleniu silnika lub...
Witam i proszę o opinie. W moim Yarysie pod korkiem wlewu oleju i na pokrywie zaworów ( od wewnątrz ) widać gromadzenie się gęstej mazi w kolorze kawa z mlekiem. Pierwsze co pomyślałem, to to że uszkodzona jest uszczelka pod głowicą, ale płynu chłodniczego nie ubywa, olej ma stały poziom i wygląda normalnie. Silnik odpala i wydaje się, że pracuje normalnie.
A wiązało to sie ze spadkiem mocy? Pytam gdyż u siebie nie zauważyłem żeby stracił moc, silnik też pracuję równo, nie dusi się po dodaniu gazu, generalnie działa bez zarzutów. A objawy z zapalaniem są takie że po nagrzaniu świec za pierwszym razem ma kłopoty z "załapaniem" kręci ładnie ale nie może "załapać". Kiedy nagrzeje świece, wyłączam stacyjkę,...
Rano jest to samo tzn. jeśli auto się rozgrzeje, następnie odstawię je i poczekam do rana to wtedy gdy odkręcam korek wlewu jest lekkie syknięcie, oraz wzrost ilości płynu do prawidłowego poziomu. Dodam, że silnik ma prawidłową temperaturę, węże nie są twarde oraz grzanie w kabinie jest lux, brak jakiegokolwiek zapachu ze zbiorniczka wyrównawczego.
Witam mam problem z audi a4 b5 2.6 bezyna Auto zaczęło wywalac plyn chłodniczy A wygląda to tak po trasie około 16 km po zgłaszaniu auta zauważyłem że plyn chłodniczy zaczyna się wylewać od dołu zbiorniczka na plyn. Może ktoś miał podobny problem? Jakieś porady ? Co gdzie sprawdzić. Dodam że robiłem test na uszczelkę pod głowice wielokrotnie nic nie...
Czy nic nie robiłeś w układzie chłodzenia? Jeżeli tak,to go odpowietrz. Odkręć korek i połóż lużno na otworze wlewu płynu do zbiorniczka wyrównawczego. Pokrętło ciepła daj na max-a i uruchom silnik niech sobie popracuje do chwili zadziałania silnika na chłodnicy.tak ze 2x.Być może gdzieś się zapowietrzył-lubi zapowietrzyć się w nagrzewnicy,
Posiadam auto AudiA4 Avant (8ED, B7) / 2.0 TDI 16V - 140 KM, jestem świeżo po wymianie głowicy, zaworów, uszczelki pod głowicą, cała naprawa kosztowała około 6000zł. Przejechałem autem około 200km, następnie auto stało pod blokiem 3 dni. Dzisiaj odpaliłem samochód, a na desce rozdzielczej pojawił się komunikat związany z chłodnicą, po sprawdzeniu poziomu...
Niekoniecznie od razu uszczelka pod głowicą! Sprawdź chłodnicę i wszystkie węże czy nie ma gdzieś wycieku! Gdyby to była uszczelka to miałbyś ślady wody w oleju, nalot na korku wlewu oleju, płym chłodniczy chodzl by góra-dół. Więc sprawdź to co powyżej!
Jeśli po nagrzaniu do temperatury roboczej +/- 90st.C silnik w dalszym ciągu nadmiernie dymi na biało może to oznaczać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Może Pan sprawdzić czy po odkręceniu korka wlewu oleju silnikowego nie ma biało/żółtego nalotu jak również czy podczas pracy silnika w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego nie następuje bąblowanie.
Auto od około miesiąca ma problem z temperatura silnika/chłodzeniem. Nagrzewa się zarówno na biegu jałowym jak i podczas jazdy do okolo 100-110 stopni i nie schodzi niżej (a jak juz zejdzie to po chwili znowu mocno wzrasta). Na korku oraz sciankach od wlewu płynu chłodniczego pojawia się dziwna brazowa maź, nie jest oleista, jest bezwonna (patrz zdjecie)....
Dasz radę ;). Daję opis z forum BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=... - proszę moderatora o nieusuwanie linka :). Dodam, że robiłem to już 2 razy i sposób działa w 100% Prawie we wszystkich BM-kach, wcześniej, czy później pojawiają się problemy z układem chłodzenia. Jego niedomagania objawiają się ogólnie przegrzewaniem lub niedogrzewaniem,...
Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. Czy ubywa płyn chłodniczy? spaliny z wlewu oleju świadczą natomiast o przedmuchach na cylindrach czyli braku szczelności Na podstawie czego kolega uważa że to uszczelka pod głowicą? Ostrzeżenie za wypisywanie bzdur.
Piotrek, upg padla raz w 2020r. Glowica byla na 100%planowana i sprawdzana. Zapomnialem dopisac, ze po ostatniej wymianie wtryskow, oleju itd. po przejechaniu 70km samochod dymi na bialo jak smok. Nie ma znaczenia czy silnik jest cieply czy zimny. Dodatkowo, przed wymiana oleju bylo pelno szlamu na korku wlewu oleju. Panowie, jesli okaże sie ze glowica/tuleja...
po przejechaniu ~200 km pozom płynu chłodniczego dnia kolejnego za zimnym silniku był taki jak przed dolaniem czyli max. Dodatkowo co zauwazyłem: - z korka wlewu oleju po zwiększeniu obrotów przestaje być czuć spaliny, - z bagnetu/miernika poziomu oleju po zwiększeniu obrotów nie czuć dmuchania bądź jest tak znikome że go nie czuję.
Oczywiście, zalewasz płynem chłodniczym do pełna na zbiorniczku, następnie ustawiasz temperaturę wewnątrz na maksimum, wentylator na pierwszy bieg, i odpalasz silnik. Nie zakręcasz korka wlewu, czekasz około pięciu minut, i po tym czasie możesz dodać więcej obrotów. Cały czas kontrolując poziom płynu czekasz do momentu osiągnięcia temperatury 90°C....
Zimny silnik i krótkie trasy to twój kłopot ( o ile płynu chłodniczego nie ubywa a olej jest na stałym poziomie). Prócz innych pojazdów posiadam CC 700 i gdy jest zima (zimno) w korku wlewu oleju jest maź latem jest OK!
Witam. Mam problem z moim mercedesem atego 815 a mianowicie po około 2 godzinach od przerwania jazdy zaczyna uciekać płyn chłodniczy ok. 3-5l ( gdzieś jakby z tyłu zbiorniczka wyrównawczego. przy odkręcaniu korka do wlewu płynu (zimny silnik) zaczyna ostro wylewać się płyn pod cisnieniem mimo że już duża jego ilość wyciekła wczesniej. W samochodzie...
LPG nie ma wpływu na "masełko" :) Chyba tak nie do końca, LPG może zwiększać takie zjawisko z uwagi na to że produktem spalania gazu jest ogromna ilość pary wodnej, co przy jakichś przedmuchach w silniku będzie dawało więcej "masełka" niż przy spalaniu benzyny. Ale jak już kolega napisał - jeśli jeździsz na odcinakch zaledwie paru kilometrów zjawisko...
Węże od nagrzewnicy sa gorące. Nagrzewnica nowa ze sklepu. Nic nie wskazuje na to żeby to była uszczelka pod glowica olej w normie cały czas. nie kopci, plyn chłodniczy w normie. Olej ani płyn nie miesza się razem, po otwarciu korka od wlewu ojeju spaliny tez się nie wydobywają. Latem jak jeździłem golf się nie przegrzewał temperatura w normie.
w megane z tego rocznika układ się sam nie odpowietrza, trzeba to zrobić ręcznie odkręcając odpowietrznik na ciepłym ale nie gorącym silniku. a odnośnie "masła" na korku wlewu oleju to wcale nie musi to oznaczać padniętej uszczelki pod głowicą może to być z powodu nie dogrzania silnika
Silnik odpala bez najmniejszych problemów, od czasu do czasu dymi lekko na biało, znika płyn chłodniczy w niewielkich ilościach max/min na 2tys km głowica w dół czy są jakieś inne możliwości pojawienia się słodkawych kropli pod korkiem wlewu oleju? Chłodniczka oleju sprawdzona, chłodnica nowa, wycieków zewnętrznych nie widać - nie chcę na siłę zrobić...
Witam Trochę się pomyliłem, pompa była wymieniana 2 lata temu i nic się nie działo przez 1,5 roku , skoro byłoby powietrze w układzie chłodzenia po wymianie tejże pompy , objawy powinny wystąpić od razu . Nie znaczy to , że nie ma problemu z uszczelką , głowicą czy blokiem , bo jak wącham wlew zbiornika płynu chłodniczego wyczuwam spaliny, czekam na...
zasysa korek płynu chłodniczego korek wlewu korek chłodniczego
regulator obrotów wentylatora dospel volvo spalanie z18xe wymiana silnika
ekspres naprawa żarówka szeregowo
Dlaczego grzejnik olejowy nie grzeje? Przyczyny i rozwiązania Konfiguracja routera do Neostrady: PPPoE, ADSL/VDSL