Witam Ostatnio zauważyłem że odkrecajac korek zbiorniczka plynu wyrownawczego na zimnym silniku ciśnienie rośnie i płyn zaczal sie podnosic. Czy to tak powinno wyglądać?
Witam Mam problem z moim Golfem, mianowicie chcialem dolalac plynu chlodniczego do ukladu bo w zbiorniczku go juz nie bylo. Dolalem, chcialem odpowietrzyc wiec na wlączonym silniku otworzylem korek od zbiorniczka wyrownawczego i plyn zaczelo wyrzucac. Bulgotało i wyrzucalo bardzo gorący plyn jak by ktoś dmuchał rurką :/ Czy to jest normalne zjawisko?...
Witam... Pompa wody plus rozrzad wymieniony przy stanie 160 tys. czyli od wymiany przejechalem okolo 2 tysiecy...zawsze to robie gdy zakupie jakis dylizans :| Po zakupie auta wszystko bylo ok. do momentu kiedy zachcialo mi sie dolac plynu. Wyszedlem na parking i za szybko odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownawczego. Auto jednak dobrze nie wystyglo.Wywalilo...
Witam wszystkich forumowiczów. Sięgałem wiedzy w Internecie na wielu forach nt. mojego problemu z ubywaniem wody w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej i nie mogłem dopatrzyć się jasnej odpowiedzi, dlatego zakładam ten temat. Sprobuje skrocic opisy do minimum. Sytuacja jest następująca. Niedawno kupiłem auto (troszkę w ciemno - przyznaje się)....
Troszke trudno znalezc tu logike. Co ma zaworek od przelewu do dolania np. 50 plynu do zbiorniczka wyrownawczego? Poza tym w roverku w chlodnicy nie ma zaworka tylko przelew nastepuje po otwarciu duzego obiegu, tak samo w zbiorniczku nie ma zadnego zaworka. Za cisnienie w ukladzie odpowiada korek od zbiorniczka wyrownawczego. Nie chciało mi się wcześniej...
Witam! Mam problem z w/w autem. Otoz w czasie jazdy czasem zdarza sie ze spod maski zaczyna sie dymic. Uklad wyglada na szczelny, nie ma zadnych zauwazalnych wyciekow, ubywa natomiast plynu i to w bardzo dziwny sposob. Mianowicie plyn delikatnie jest wypychany spod korka zbiorniczka wyrownawczego i kapie na rozgrzany silnik (stad dym). Na poczatku myslelismy,...
Witam. Nie mam już sił co do mojej audi. Problem polega na tym, że gotuje mi sie woda w ukladzie chlodzenia, wylewa sie podczas gotowania woda z zbiorniczka wyrownawczego. Nie wiem co jest grane juz, co zdążyłem sprawdzić: -chlodnica jest drożna -wyciagnełem termostat(ktory i tak jest dobry) -niby odpowietrzylem, ale dalej to samo. -nie otwieral sie...
Po odpieciu rury od chlodnicy trzeba bylo odkrecic odpowietrzniki na obudowie termostatu i rurze do nagrzewnicy oraz, oczywiscie, korek zbiorniczka wyrownawczego. Bez tego w ukladzie tworzy sie podcisniene, ktore nie pozwala na jego oproznienie. Odpowietrzanie klasyczne: odkrecic odpowietrzniki az wyleje sie plyn bez powietrza (najlepiej z dodatkowym...
Czesc, Uszczelka pod glowica. Cisnienie z komory sprezania przedostajac sie do ukladu chlodzenia powoduje to co obserwujesz (a raczej slyszysz) odkrecajac korek zbiorniczka wyrownawczego. Sprawdz cisnienie na poszczegolnych cylindrach (min. 9 bar) i jak mozesz to w ukladzie chlodzenia (norma 1,2-1,5 bar). Jesli bedzie drastycznie mniejsze - wiesz, ktorym...
Dokladnie. Jesli klocki sa takie same to pozostaje wcisnac glepiej tloczki. Odkrec przy tym korek od zbiorniczka wyrownawczego.
wymień korek spustowy zbiorniczka wyrownawczego. Zbiornik założyłem nowy = korek też jest nowy.
Jak w temacie - auto z 1997 roku - chłodnica z dwoma wentylatorami - zdrazylo mi sie to 2 razy ale dzisiaj to juz byla przesada. Opisuje sytuacje - jechalem z pracy do domu - silnik osiagnal prawie 70 stopni - wysiadam a pod maska cos bulgocze - otworzylem maske a tam w okolicach zbiorniczka wyrownawczego i pod nim mokro i paruje... z pod auta ciekla...
Witam. Niestety ciągle ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym. 1) wymieniono korek zbiorniczka na nowy 2) wymieniono wkład termostatu 3) konkretnie odpowietrzono układ 4) auto pali ładnie, temp. max ~90 st., zawsze odpala 5) nie ma "masła" pod korkiem od oleju 6) nie ma białego dymu 7) płyn chłodniczy jest delikatnie zabrudzony ale w serwisie wykluczyli,...
mam 700-tę i mialem dokladnie ten sam problem,wciaz temp.70.stopni i nic wiecej,slabe ogrzewanie. sprawa na 100%dotyczy termostatu,ale i zapowietrzenia ukladu. Zrob tak: - temp.ogrzewania w srodku auta ustaw na FULL - odkrec korek zbiorniczka wyrownawczego - odkrec korek przewodu odpowietrzania -spusc plyn z ukladu po odkreceniu przewodu dolnego chlodnicy...
Kolego bartek_j, moje pytanie odnosilo sie do nadcisnienia jakie wytwarza sie, jak wywnioskowalem z opisu kolegi tomaszkom26, w ukladzie chlodzenia niezaleznie od temperatury silnika. Czyli do stalych jego przyrostow. Podgrzana ciecz i powietrze w zbiorniczku oczywiscie sie rozszerzaja co powoduje wzrost cisnienia podczas pracy silnika, czasem az do...
sprawdź drożność tego cienkiego wężyka od zbiorniczka wyrownawczego, mogł potraktować silikonem jak składał Ci i moglo go zatkać zgadza się :) więc tak grzeje się sprawdzić; termostat, korek zbiorniczka najlepiej pożyczyć miałem taki przypadek że mechanik wymienił upg ,nie pomogło kazał kupić głowicę bo pewnie pęknięta i zalać olejem z diesela i pieprzył...
Witam, mam problem z ogrzewaniem, wyczytalem na kilku forach ze moze to bys spowodowane niedroznym przewodem od zbiornika wyrownawczego i dlatego sie zapowietrza jednak to sprawdzilem i jest wszystko ok, nie widze tez zadnych wyciekow na dywanikach czy zaparowanych szyb o poranku (co mogloby wskazywac na peknieta nagrzewnice), nie miesza mi sie rowniez...
tak chodzi mi o korek na zbiorniczku taki niebieski zbiornicze okrągły po prawej stronie pasażer gdy otworzysz maske układ chłodzenia jest jeden dla całego auta czyli silnik się nagrzewa, wpierw jest mały obieg czyli leci ciepły płyn na nagrzewnice która jest w aucie dzięki temu możesz sie ogrzać potem otwiera sie termostat i cześć płynu leci na chłodnice...
Polskich zamienniki termostatow sa juz dwa. Jeden taki jak opisujesz a drugi to totalna pomylka. Ten lepszy polski widzialem ale jak mam byc szczery to wyglada az za solidnie :) w stosunku do oryginalu. A jak termostat wymienialem to wtedy jeszcze polskich zamiennikow nie bylo. A jestes pewny ze oba sa polskie? Bo kiedys byly tureckie zamienniki i...
Sprawdz czy buduje sie cisnienie w ukladzie chlodzenia...Czy weze gumowe przy goracym silniku sa bardzo twarde...Lub jak jest zimny to przy odkreceniu korka zbiorniczka wyrownawczego uchodzi duzo powietrza...Jezeli tak to uszczelka pod glowica lub pekniecie samej glowicy... Pozdrowionka. Dodano po 6 Jeszcze jedno... Przy duzych przedmuchach uszczelki,...
witam wszystkich serdecznie. Jestem posiadaczem krolowej lawet czyli Laguny II 1.9 dci z 2005 roku.Od pewnego czasu mam problem z uzyskaniem cieplego powietrza wewnatrz pojazdu.Auto dmucha zimnym powietrzem.Probowalem odpowietrzyc uklad poprzez odpowietrzniki na wezu wchodzacym do wewnatrz kabiny,pod termostatem oraz odpowietrznikiem przy chlodnicy....
Witam. Zacznę od finału histori. Jadę 150 km/h nagle auto traci moc, cisne gaz na maxa a on zwalnia do 110 i nie moge bardziej przyspieszyć. Po minucie bialy dym z wydechu, duzo dymu! Staje na poboczu i gasze silnik. Poziom oleju ok. W zbiorniczku wyrownawczym kolor plunu.jak woda z kałuży.. doczekałem chwile i sprobowalem odpalić silnik ale obroty...
moze byc bardzo mala nieszczelnosc spowodowana np zle dokrecona opaska czy popekanym ze starosci wezem -bedzie sie to nasilac dopiero po zagrzaniu silnika kiedy wzrosnie cisnienie w ukladzie , ale wyciek moze byc niewidoczny bo plyn bedzie natychmiast odparowywal. W warsztatach do diagnostyki tego maja specjalne urzadzenia montowane w miejsce korka...
Witam wszystkich. Mam nastepujacy problem. Od jakiegos czasu padaja mi przewody z ukladu chlodzenia juz wymienilem praktycznie wszystkie. 2 razy juz go przegrzalem, wczoraj wymienilem chlodnice i wszystko bylo by ok gdyby nie ogromne cisnienie w ukladzie chlodzenia. Nawet jak autko jest zimne i chwile popracuje to juz slychac syczenie spod korka zbiorniczka...
Ja sugerowalbym sprawdzic pompe czy pompuje: odkrec korek od zbiorniczka wyrownawczego i zobacz czy plyn przelewa sie w zbiorniczku. Pozdrawiam [/list]
Ponadto po powrocie do domu okazało się, że przewody chłodzące są strasznie twarde. Odkręcił korek zbiorniczka wyrównawczego i poszło powietrze a następnie cały zapełnił się płynem. Domyślam się ze uszczelka pod głowicą do wymiany. Podmien korek zb.wyrownawczego. Następna tego typu porada i nagrodzę ostrzeżeniem! Poza tym pisz zgodnie z zasadami poprawnej...
mialem u siebie termostat motorcrafta [ wydaje mi sie ze oryginal ] i zacial sie w pozycji zamknietej, tak zagotowalo mi sie auto, ze caly plyn wylecial korkiem od zbiorniczka wyrownawczego
zacznij od wymiany termostatu. sprawdz tez korek zbiorniczka wyrownawczego( powinien miec zaworek ktory otwiera sie przy zbyt wysokim cisnieniu). przejzyj uklad chlodzenia czy niema gdzies w gornych partiach wezy jakiegos odpowietrznika.
Ostatnio zaobserwowalem po zapaleniu sie lampki od temperatury dotklem chlodnicy-byla zimna, odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownawczego zaczelo cos bulkac na wylączonym silniku i chlodnica odrazu zrobila sie goraca moze to was na cos naprowadzi bo ja nie mam pojecia dzieki
Ile razy ci się wylał płyn ze zbiorniczka wyrównawczego?? Nie powinno się tak dziać. Weź odkręć korek od zbiornika wyrownawczego i na postoju pogazuj torochę silnikiem, najlepiej gdyby silnik był termostat otwarty. Jeśi w zbiornikczku wyrównawczym bedą pojawiać się pęcherzyki powietrza to prawdopodobnie jest wydmuchnięta uszczelka pod głowicą. Możliwe...
to sa typowe objawy uszczelki pod glowica.mozesz sprawdzic to odkrecajac korek od zbiornika wyrownawczego i ktos musialby probowac odpalic silnik jesli woda w zbiorniczku zacznie tak jakby podskakiwac tzn ze jest przedmuch z cylindra
sprawdz szczelnosc korka zbiorniczka wyrownawczego Dodano po 2 jak sie szybko nagrzewa i nie masz problemow to sie ciesz to mniej spali
Panowie nie mialem jak wczesniej wbic... a wiec tak - ply nie lecial z odpowoetrznikow - ale to przeze mnie... Bo w chwili odpowietrzania mialem odkrecony korek od zbiorniczka wyrownawczego... Rozumiem ze przez to operacja sie nie powiodla, tak? Jutro rano sprobuje z zamknietym, tak?
Co dzieje się z plynem chlodzacym? Co się stanie jeżeli auto złapie temperaturę gdzieś w okolicy 40 st C. I odkrecisz korek ze zbiorniczka wyrownawczego? Czy ktoś sprawdził chłodnice doładowania - tą montowana pod blokiem silnila od przodu? Były wymienione tam termostaty? Czy musisz dolewać płyn chłodzący- ubywa ale nie widać plamy pod autem. Jaką masz...
Witam Posiadam Forda Mondeo MK3 2.0TDCI 130kM. Problem dotyczy wzrostu poziomu oleju na miarce. W warsztacie powiedziano mi ze leja wtryski i trzeba je naprawic, wiec tak zrobilem. Dla info plyn chlodzacy nie ubywa ze zbiorniczka wyrownawczego. Filtr czestek stalych (FAP) nie jest zatkany. Przez miesiac bylo wszystko OK az samochod pojechal do miasta...
Witam mam problem z ukladem chlodniczym tzn uklad sie zapowietrza plyn cofa sie do zbiorniczka wyrownawczego gdy odpowietrzy sie na wezu przy wlocie do srodka plyn poleci ze zbiorniczka wyrownawczego tez ubywa spada do normalnego poziomu jest dobrze a z czasem znowu sie zapowietrza gdy dostanie wyzsza temperature to tak jakby sie przepchalo i leci cieplo...
Witam, Wszystkich forumowiczow- jest to moj pierwszy post pod tym nickiem i od razu z problemem -licze na wyrozumialosc. Pisywalem tu kilka lat temu pod innym nickiem-niestety konto mailowe juz mi zamkneli i takie tam. W kazdym badz razie witam. Wiec problem polega na tym, kilka dni temu kiedy byly wielkie mrozy jak na szczecin czyli ok -10C w nocy...
witam mam problem z cieniasem 700 gdy juz samochod zlapie temperature silnika ok 90 stopni to zaczyna mi wyciekac plyn ze zbiorniczka wyrownawczego od chlodnicy jaki to moze byc powod?? czy w korku od tego zbiorniczka trzeba dziurke mala wywiercic czy co??
Kolego Georges , chłodnicę ręka "macałem" na całośći byla gorąca równomiernie. Nie zauważyłem nigdzie wycieku gdzie indziej, wszedzię płynem jest osrane najbardziej przy wylocie od zbiorniczka wyrownawczego( KOrek wymieniałem na nowy) i dalej wywala płyn tzn. bardziej Tworzy sie powietrze, gdy silnik jest wyłaczony i ostyga i jak na zimnym otworzy...
No wlasnie waham sie pomiedzy wymiana sprezarki a demontażem glowic. Ja obstawiam glowice, natomiast klient upiera sie przy sprezarce. Zerkalem na zestawy dostepne na popularnym portalu aukcyjnym ale tak czy inaczej sa one za male i z tego co widze to nie bedzie mozliwosci zastosowania ich w Scani. Z tego co sie zdazylem zorintowac to najwieksze korki...
Mam od 2 dni problem Samochod to Golf II 1.6 TD Na poczatku zaczol sie grzac wskaznik od wody max w prawo i zaczela migac czerwona dioda Po wjechaniu do garazu sprawdzilem plyn chlodniczy nie bylo malo byl minimum gorna rura byla ciepla dolna o wiele zimniejsza odchodzaca z chlodnicy przez termostat Wymienilem termostat sprawdzilem pompe wodna (wirnik...
W takim razie jak mam odpowietrzyć układ? Skoro naleje płynu chłodzącego do zbiorniczka i zakręcę wszystkie odpowietrzniki i korek od wlewu? Naprawde nic nie rozumiesz, czy tylko udajesz? Odpowietrzasz przy napelnianiu odkrecajac odpowietrzniki. Jesli dobrze to zrobisz, nie bedzie powietrza w ukladzie. Jesli cos jednak zostanie, zostanie wyrzucone...
no jezeli cos paruje to jest nieszczelne.jest taki srodek w proszku stosowany do uszczelniania chlodnic.wsyp go do zbiorniczka wyrownawczego, a najlepiej wylej plyn z silnika rozrob go z tym proszkiem i znow zalej motor.nie zapomnij odpowietrzyc ukladu.Bo inaczej sie nie da(podejrzewam ze nie masz korka wlewu plynu na chlodnicy)
Witam mam Toyote carine E 1.6 z 94 i mam problem z chlodzeniem silnika podczas stania w korkach a nawet jazdy wyrzuca mi wode ze zbiorniczka wyrownawczego i musze mu dolewac do chlodnicy codziennie podejrzewam termostat poniewaz do chlodnicy od silnika ida dwa weze to chyba nazywa sie duzy i maly obieg? ale nie jestem pewien bo mechanikiem nie jestem....
Witam mam problem z samochodem VW VENTO silnik 1.8 benzyna strasznie sie grzeje, wymienilem termostat ,korek zbiornika wyrownawczego pompa wody jest ok , a silnik nadal sie grzeje juz niemam sily czy to morze byc glowica ale weze nie sa twarde i nieida bombelki w zbiorniczku wyrownawczy ,wentylator tez sie wlancza jeszcze ztaka awaria sie niespodkalem...
Sam mam golfa i mialem takie objawy. wymienialem termostaty-kombinowalem i nic, az wreszcie wymienilem korek wlewu od zbiorniczka wyrownawczego i spokoj.
Kolego ile tego płynu musisz dolewać i nie leci ci może para z wydechu jak sie silnik zaczyna już nagrzewać? A jak sie nagrzeje to co sie dzieje ,jak korek odkrecasz od zbiorniczka wyrownawczego?
falujace obroty i zapowietrzania uklady chlodzacego,rzadka przypadlosc, co do obrotow mozesz miec uszkodzona uszczelke przy kolektorze ssacym, jesli sie zxapowietrza uklad a nie ma wyciekow to moze byc uszkodzona membrana wodna w reduktorze,ale wtedy masz gaz w ukladzie chlodzenia, jezeli to nie gaz sprobuj wymienic zakretke chlodnicy,jest t5am sprezynka...