Mialem kiedys podobny przypadek, co prawda nie takim aucie jak Twoje (opel zafira 3, 1,6 turbo) Objaw był taki, ze auto sobie chodziło na postoju normalnie, wyciagales kluczyk a silnik dalej pracowal ale juz obroty mu spadalay tak dok ok 500 i jeszcze ok 30 sekund pracował i co sie okazało ... A to sie okazało, ze uszkodzony byl zawór odprowadzający...
Witam mam focusa mk3 1.6 16v sida walczyłem z wypadaniem zapłonu. Jak większość wymieniłem świece, przewody zapłonowe, cewkę, przepływomierz sprawdzone ciśnienie na cylindrach luzy zaworowe szczelność układu dolotowego wszystko ok. Korekty wtrysku różniły się 1i4 były inne niż 2i3. Czytałem o tym że sterowniki padają. Więc zrobiłem reset sterownika...
Na filmikach masz tylko postój i wszystko wygląda książkowo, korekty wg mnie idealne, patrzyłem też na czasy wtrysku i też są ok więc korekty pokazują prawdę. Auto musi być pod obciążeniem i wtedy poprzełączać gaz benzyna by porównać korekty czy czasy wtrysku. Ja tam prinsa nie robię stąd nie wiem który parametr (po nazwie skrótowej) co robi ale kolega...
Rozjeżdżają się ale mapy LPG przez benzynę Na odwrót mapa LPG jest na stałe zaprogramowana na podstawie mapy z Benzyny. Jeżeli będziesz robił nowe mapy na rozwalonych benzynowych to nic z tego dobrego nie będzie. Żey dobrze zrobić mapę musisz pojeździć na benzynie żeby samochód wrócił do normy i jak już będzie OK wtedy się robi mapy gazu. Zasadniczo...
oczywiscie że jest to potrzebne , każdy sterownik dysponuje mapą " lag time " , inaczej dawka paliwa była by niestała w zależnosci od napiecia akku , a najabardziej podczas rozruchu gdzie napiecie spada do 9-10v i tak np dla typowiego wtryskiwacza 240cc przy 14v wtryskiwacz ma czas bezwładnosci w okolicach 0.7ms , ale dla napiecia 9v podczas rozruchu...
Chodzi o Primerę P12 z silnikiem benzyna 1.8 116KM - silnik QG18. MAF pokazuje podobnie jak w sierpniu tego roku trochę ponad 2g/s - dwa lata temu pokazywało 3-3.5g/s ale przy 100-150 obrotach na minutę więcej. Musze wymienić niedługo świece - może któraś już niedomaga.
Witam wszystkich i proszę o pomysły. Jak w temacie, czujnik płynu wymieniony na nowy, temperatura na wskaźniku 92st. Po podpięciu ELM327 temperatura pomiar na bieżąco 92st. Termometr wskazówkowy niezależny 92-93st. A ramka w załączeniu Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================...
Znalazłem taką instrukcję w internecie odnośnie ustawiania mapy: w lewej kolumnie masz czas inj, czyli czas przez jaki wtryskiwacz podaje gaz. Na górze masz obroty silnika rpm. Kropka wędruje po liczbach. Gdyby liczba wynosiła 112 (albo 120 - nie pamiętam) to czas wtrysku benzyny byłby taki sam, jak czas wtrysku gazu (mnożnik x1). Ponieważ gaz trzeba...
Witam Posiadam instalację BRC jak w temacie i od kilku dni usiłuję się z nią połączyć. Przeszukałem już kilkanaście może kilkadziesiąt tematów i wszędzie była informacja że moja instalacja czyli MY07 z okrągłym włącznikiem komunikuje się przez program Plug&Drive. Próbowałem połączyć się przez kilka wersji tego programu 203, 204, 205, 206, 307, 3.08.01,...
piaslem cisnienie reduktora ma byc zgodne z cisnieniem ustawionym na reduktorze inaczej sterownik zacznie wprowadzac korekty skracajace lub wydluzajace wtrysk gazu.usrednienie cisnienia jest to srednie cisnienie z czasu ustawionego w okienku u ciebie 0.8 s.masz tak regulowac instalke aby czasy benzyny po zmianie zasilania byly zblizone.przyklad:wolne...
To chyba nie dobrze jak nie mam podglądu na mieszankę paliwa z powietrzem. Masz, ale z poziomu diagnostyki sterownika silnika. Do działania instalacji LPG IV generacji sygnał sondy lambda nie jest niezbędny (jest pomocny przy jej kalibracji ale też da się bez niego, kalibruje się na mapy wtrysku lub na korekty czasu wtrysku benzyny).
"po drugie ważniejsze od długości wężyków jest miejsce nawiercenia kolektora ssącego" A czy kolega moglby przedstawic najlepiej w sposob graficzny, jak powinny wygladac nawiercenia kolektora w prawidlowy sposob, tak jak producent zaleca, czy to moze jest tajemnica? Jeżeli kolega tego nie wie, to nie wiem w jakim celu się wypowiada, bo to jest jedna...
Witam Jeździłem autem na LPG dość długo na ubogiej mieszance (tak ustawili gazownicy). Na dzień dzisiejszy długoterminowa korekta czasu wtrysku dla benzyny wynosi 15,6%. Teraz cały czas jeżdżę na benzynie od około 200 km. Na benzynie sonda lambda oscyluje i krótkoterminowa korekta czasu wtrysku jest na poziomie +-3%. Mam zatem pytanie czy długoterminowa...
Więc wypadałoby zlokalizować przyczynę tego błędu ją usunąć, a nie w kółko kasować błąd (jeśli masz LPG to masz problem z jego regulacją). Ten błąd akurat widzisz, bo jest bezpośrednio związany z układem kontroli emisji zanieczyszczeń... ale nie widzisz już np. krótko/długoterminowych korekt czasu wtrysku benzyny.
W większości przypadków wystarczy wyjąć bezpiecznik od stałego zasilania sterownika LPG. Niektóre sterownik LPG wykorzystują OBD do odczytu korekt czasu wtrysku. W większości druciarze to stosują żeby błędy kasowało.
Doświadczeń nie mam - z tego co wiem, mapę paliwa dla centralki LPG IV wykonuje się w trasie - trzeba przejechać ten sam odcinek, możliwie zróżnicowany (ok 5- 10km) kilkakrotnie na przemian na benzynie i na gazie, każdorazowo korygując czasy wtrysku LPG. Trzeba doprowadzić do takiej sytuacji, że komputer benzynowy nie zmienia czasów wtrysku podczas...
Sterownik LPG nie reguluje ciśnienia gazu. Głównym zadaniem sterownika LPG jest wysterowanie wtryskiwaczy LPG a nie jakiś zaworów, jak już to elektrozaworu podającego LPG na reduktor. Sterownik LPG steruje wtryskiwaczami gazu na podstawie czasu wtrysku benzyny, bierze przy tym jeszcze pod uwagę np. ciśnienie w kolektorze czyli obciążenie silnika. Tworzy...
Możesz pasować od innego- czyli szukasz po podobnych parametrach silnika i korygujesz go do swojego auta. Masz zgrać tak parametry aby czasy wtrysku benzyny były takie same na benzynie i gazie, Korekty dokonujesz jadąc autem ze stała prędkością około 100 km/h po w miarę równym terenie. Bez tej korekty gaz przesteruje mapę paliwową.
Intake temp -3 C? Czas wtrysku raczej z kosmosu. Znajdź normalny komputer albo spróbuj po OBD2 (tryb zgodności). Tam są na pewno korekty i sygnały lambda. Sterownik LPG powinien też czytać czasy wtrysku benzyny po podłączeniu do sterownika LPG.
1, Mnożnik ma być ≈ 1 przy maksymalnym czasie wtrysku i tak jest . 2. Nie jest zakłócony i filtr niczego nie wnosi , więc też OK 3. Wtryski lpg nie realizują czasów wtrysku poniżej 2 ms , więc jeśli dotryski występuja trzeba je odcinać na takim poziomie. 4. j.w. , a "chmurka" świadczy chyba o istnieniu dotrysków. 5. Sterownik lpg jest tylko "protezą"...
pisze , to znaczy że opracowuje algorytm pracy sterownika :D, chyba jasno napisał :D:D Algorytm opiera się głownie na "podglądaniu" czasów wtrysków generowanych przez ecu benzynowe. Ponieważ gaz ma inna wartość opałową , a wtryskiwacze mają nieliniową charakterystykę buduje się krzywą mnożnika , który na podstawie zmierzonych pozornych czasów benzyny...
benzyny mi wychodziło ok 8,5-9l a gazu ok 12-13 Pytanie kiedy tyle wychodziło na benzynie, bo jeżeli dawno temu, to warto byłoby to sprawdzić na nowo jaki apetyt na benzynę ma silnik, bo od tego zależeć będzie ile będzie konsumować gazu. Taki test aby był wiarygodny trzeba by zebrać na dystansie ok. 1000km (nie od tankowania do tankowania) i od razu...
Właśnie przez emulację sondy głupieje - jak widzi awarię sondy to nie będzie robił korekt i po przejściu na benzynę i dołączeniu sondy wszystko będzie ok. Jak ma emulację na sztywno ustawioną na 50/50 to w pewnych okolicznościach próbuje wzbogacić mieszankę, nie zauważa różnicy w sygnale z sondy więc wprowadza korektę czasu wtrysku i tak aż do osiągnięcia...
No to już widać problem z LPG. Korekta długoterminowa (wyuczona na LPG) jest 0,9 (czyli mieszanka zbyt bogata i korektą skrócone czasy wtrysku), natomiast korekta krótkoterminowa przy pracy na benzynie jest powyżej 1, co wskazuje na mieszankę zbyt ubogą (korekta wydłużająca czas wtrysku). Trzeba wykasować adaptacje wtrysku benzyny (można nie kasować...
Dlaczego jest to potrzebne do prawidłowej pracy na benzynie? Dlatego, że podczas jazdy na LPG sterownik wtrysku benzyny nie wie, że samochód jedzie na LPG, widzi odczyt sondy lambda i próbuje korygować mieszankę co prowadzi do wprowadzenia korekt długoterminowych do czasu wtrysku benzyny. W przypadku tego sterownika sprawdza się emulacja na "masę"...
ad. 1. Ze względu na posiadanie możliwości dynamicznej regulacji składu mieszanki i funkcję odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem - II generacja. Można by się zastanowić też nad III-generacją ale to stosunkowo rzadko u nas spotykane rozwiązanie. IV generacja jest nieuzasadniona finansowo (koszty montażu) aczkolwiek, wbrew opinii niektórych, możliwa....
Zaraz, diagnozujesz wersją demonstracyjną? No to zamykam.
Zakładam, że mechanicznie wszystko ogarnięte. Najpierw autokonfiguracja. Potem potrzebujesz drugiej osoby do pomocy (jeden prowadzi, drugi zbiera dane) i w trasę - różne prędkości i różne obciążenia. Patrzysz jak się zchowuje na gazie i jak na benzynie. Korekty dla gazu poprawiasz tak, żeby sterownik nie musiał zbytnio wzbogacać lub zubażać mieszanki...
Nie ma tu nic nielogicznego, po prostu źle zestrojona instalacja LPG rozjeżdża Ci adaptacje sterownika wtrysku benzyny - ewidentnie korekty na gazie są za małe lub za małe jest ciśnienie, w każdym razie mieszanka jest za uboga i ECU koryguje czasy wtrysku, co podczas pracy na benzynie owocuje zalewaniem silnika.
Więcej danych wejściowych - Leon 1 , 2? 1.6 8V czy 16V- to zawęża potencjalne usterki charakterystyczne dla silników. Jaka tam instalacja siedzi, jakie wtryski i ile to ma nalotu. Zakręć całkowicie gaz na butli i wypal go z rurek i parownika (pozwól żeby silnik się sam przełączył na benzynę) i pojeździj tak kilka dni. Ewentualnie zdejm wężyk podciśnienia...
Diagnoza sond wymaga nagrzanego silnika szczególnie jak chodzi o sondę 2. Zostawmy to.Ja tu widzę za bogato. Albo lejące wtryski benzyny/gazu albo nie wiem gaz w dolocie zła regulacja itp. Zakręć gaz i sprawdź korekty na samej benzynie.
gimak napisał: to zamieszczaj materiały dotyczące przedmiotowego samochodu wymienionego w temacie. Wszystkie zdjęcia dotyczą tego auta. To jak rozumieć ten cytat Tablica które załączyłem przedstawiają parametry z pracą na E95. Instalacja gazowa nie jest zintegrowana z OBDII. Moja również, ale jej ustawienie rzutuje na korekty czasu wtrysku benzyny....
Zalałeś paliwa? VCDSem sprawdzisz ewentualnie same korekty a czy wtrysk leje to na stole. A więc jak sprawdzić korekty?
Idiotoodporne, znaczy że (prawie) każdy "paprok" to założy i będzie działać (mniej więcej) poprawnie. Centralki "z OBD" mają możliwość śledzenia korekt czasu wtrysku benzyny i automatycznego korygowania mnożnika czasu LPG, czyli (teoretycznie) instalator nie musi takiej instalacji stroić. Przy instalacji IV i wyższych generacji (wtryskowych) nie ma...
W zasadzie to nic mu nie trzeba, możesz odpowiednio wyregulować ciśnienie gazu, dobrać średnicę dysz LPG i podłączyć wtryski LPG w miejsce benzynowych... Problem w tym, ze wtryski LPG nie są liniowe, a co gorsza są znacznie bardziej nieliniowe niż wtryskiwacze benzyny. Stąd konieczność generowania mapy korekcyjnej czasu wtrysku. Mnożnik czasu wtrysku...
Interfejs usb LPG do nowego i tak się przyda. Zresztą on jest tak naprawdę do wszystkich sterowników LPG. No może nie do BRC i wtyczki są różne. Transmisja ta sama. Tylko program trzeba mieć do konkretnej marki i serii serowników. Ja bym pierwsze kupił ten fejs viakena do Staga(odpowiednia wtyczka) za 74zł. Podejrzał co i jak z mapą jak zmienia się...
ze wzgledu na wtryski cisnienie ustawia sie 850-950mb. a masz mozliwosc do 1100mb. wiec z reduktorem ok. o ile nie leci cisnienie przy max mocy ale to inna kwestia.dlaczego chcesz ustawic cisnienie ponad 1100mb. te wtryski sie nie otworza.podjedz na diagnostyke i odczytaj korekty sterownika pb po przelaczeniu na gaz lub jak zmieniaja sie czasy wtrysku...
Wtrysk benzyny jest full-group, więc wymagania co do wtryskiwaczy LPG są spore i trzeba trochę czasu poświęcić na dobór odpowiednich dysz, ciśnienia i kalibrację map (na pewno automatyczna, na postoju, nie wystarczy). Resetter ECU mi się nie podoba, adaptacje można wyłączyć w tym ECU przy pomocy testera diagnostycznego ale chyba lepiej doprowadzić do...
Jeśli nie jest to ISA to nic samo się nie koryguje. Autokalibracja to tylko wstępne ustawienie. Sterownik rejestruje każde połączenie, więc gazownik i tak będzie wiedział, że się logowałeś do centralki, nie ważne co robiłeś, zawsze możesz zapisać ustawienia i później do nich wrócić... Tutaj albo po OBD (FT) albo po mapach, tylko z uwagi na niesprawność...
Prawdę mówiąc, to nie wiem jak to strzyc. U mnie prawdopodobnie paliłby się już check. Poza wymianą reduktora w instalacji nie było nic przestawiane? To większe spalanie wystąpiło po wymianie reduktora? A jak wyglądają korekty długoterminowe przy jeździe na gazie? Tak na moje ogólne pojęcie nie skażone znajomością rzeczy, szwankuje coś na linii sprzężenia...
Zawsze swoimi instalacjami LPG zajmowałem się sam bez żadnego problemu,ale Prins mnie przerasta. Czemu przerasta, wg mnie jest łatwiejszy do ogarnięcia niż np. Dream XXI N. Ja mam emulator starego typu (bez wtyczki). Całkiem możliwe, że ma rację kolega cyborg39 z tym przekaźnikiem. Dodano po 2 Jak się nad tym zastanawiam i analizuję to co autor tematu...
Plastikowy przezroczysty to będzie raczej od podciśnienia do serwa hamulcowego, albo innych rzeczy sterowanych podciśnieniem, kolego. Swego czasu Mercedes miał bardo rozbudowane sterowanie podciśnieniem, od stacyjki przez poziomowanie reflektorów po składanie zagłówków na tylnej kanapie. Może też iść do modułu zapłonowego do korekty zapłonu od obciążenia....
Tylko ze VCDS i VAG nie resetuje korekt długoterminowych. Chyba, że ja nie znam sposobu. ------------------------- EDIT: Zrobiłem logi na benzynie 002+033 Korekty na +25% Czasy wtrysków ponad 20ms (zapętlanie) Diagnoza: Pompa paliwa lub regulator Test manometrem wykazał spadek ciśnienie podczas zwiększania obrotów Będę wymieniał pompę
Nie jest. Regulator zepsuty diagnozujesz przez zaciśnięcie przewodu powrotnego.Auto będzie kopcić ,ale jedzie poprawnie ,bo pompa nie da o tyle więcej zeby się udusiło.Wiesz wtedy że niedostatek ciśnienia powoduje błąd regulatora bo "przepuszcza". Jeśli nie leci powrotem,a auto szarpie to masz do czynienia z brakiem paliwa i regulator go nie przywróci....
Chodzi o to że naprawa auta z LPG jest droższa i bardziej skomplikowana oraz wkur...... ca jak monter był lamerkiem. Normą jest zmiana korekt map, upalona pompa paliwa , uszkodzone wtryski benzyny, uszkodzone wtryski gazu i reduktor zalewający gazem silnik, nieszczelności układu chodzenia i wydechowego.
Mam, ale te korekty były mierzone po dłuższej jeździe na benzynie. Zresztą po resecie ECM też tak rosną. Na LPG wartości korekt są podobne, bo mapy benzyna/LPG dość dobrze się zgadzają.
561 dopasowanie(ustalenie) składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - mnożenie Przede wszystkim to rozjechały się korekty składu mieszanki w sterowniku wtrysku benzyny = źle skalibrowane mapy korekcyjne LPG lub źle ustawiona emulacja lambdy (zależnie czy masz instalację IV czy II generacji).
Doraźnie podniósłbym próg przełączenia na gaz czy to coś zmieni. Te silniki mają niskie obroty biegu jałowego i przez to LPG musi być wyregulowane idealnie. Ciekawe jakie masz korekty Lambda (szczególnie krótkoterminowa) przed przełączeniem (praca na benzynie) i zaraz po nim (praca na LPG ). Na szybko możesz sprawdzić jakie czasy wtrysku benzyny są...
Czas wtrysku benzynowego 2-3 ms, jak więcej to za bogato. U mnie przy 5 ms wyskakiwał ten błąd. W VCDS ładnie widać jak korekty latają. Adaptacja benzyny po skasowaniu mapy od nowa, bo ci gaz psuje mapę benzyny. O ile to nie jest stary błąd. Nie wiem gdzie to jest w Citroenie C5. :>
To samo masz przy Sterowniku LPG z komunikacją po OBD. Czas wtrysku sobie zmierzy z benzyny a odchylenie od normy ma w korekcie krótkiej i długiej.
Korekta czasu wtrysku LPG względem długości impulsów sterujących wtrysku benzyny uzależniona jest od temperatury, obrotów silnika i ew. podciśnienia w kolektorze. Sterownik LPG typu STAG 300 nie posiada żadnych funkcji samoadaptacyjnych w trakcie normalnej eksploatacji, dlatego nie można mówić, że cokolwiek skoryguje w reakcji na niewłaściwe dawkowanie...
Na pewno masz zły czujnik ciśnienia gazu - nie możliwe żeby było tak niskie, przy w sumie niezłej mapie... Przy tym samym podciśnieniu czas wtrysku na gazie jest dłuższy niż na benzynie - czyli za niskie ciśnienie gazu/za niski mnożnik. Pamiętaj, że podawane czasy wtrysków dotyczą zawsze czasu impulsów sterujących generowanych przez sterownik wtrysku...
Czasy wtrysku gazu nas mało interesują, obserwujemy ciągle czasy wtrysku benzyny. Najlepiej najpierw sprawdzić ustawienie instalacji gazowej podczas jazdy, bo to może mieć wpływ na przełączanie na zasilanie gazem dlatego że np jeżeli instalacja gazowa jest ustawiona za ubogo to sterownik benzynowy adaptuje sie do zbyt ubogiej mieszanki i wylicza że...
Redukor Tomasetto Alaska to dobry reduktor, ale do max 90KM. Dla Golfa IV 1.6 będzie za słaby. Osobiście poleciłbym reduktor Landi Renzo IG1. To chyba jedyny reduktor na polskim rynku, który nie zmienia ciśnienia na wyjściu wraz ze zmniejszaniem się poziomu gazu w zbiorniku. Jest dwustopniowy. Niestety jest bardzo drogi (ok 700zł). Wtryski AC W01 są...
Jak jest wypadanie zapłonu to mieszanka się nie spala i tlen zostaje. Co wyłapuje sonda lambda jako uboga mieszankę i dodaje "koksu". Tak że za duże podlanie (tak że wypada zapłon) bez informacji o wypadaniu zapłony jest interpretowane jak uboga mieszanka. Co się dzieje jak włączysz wszystkie 4 wtryskiwacze. Bo pierwsze trzeba wstępnie dobrać ciśnienie...
Bardzo fair niestety, ale dostaniesz jeszcze jedną szansę :-) Czytasz błąd, to znaczy że masz urządzenie umożliwiające podgląd parametrów. To niewiele roboty, żeby sprawdzić. Chodzi o korekty długie, bo błąd mówi o tym, że mieszanka jest uboga, a system autoadaptacji nie sięga aż tak daleko żeby ją skorygować, sugeruje to uszkodzenie któregoś z elementów...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
zakręcić tak, ale spuszczać nic nie musisz, po prostu inst. wypali gaz z przewodu i tyle, co do programu, to nie pokaże Ci, że masz wtryski uszkodzone, możesz to sprawdzić wyłączając poszczególny wtryskiwacz i obserwować czas wtrysku benzyny na benzynie i na gazie, lub korekty OBD, ale bez doświadczenia zawodowego ciężko Ci będzie to zweryfikować, zła...
Mam problem z benzyną w oleju. silnik m52tu Oleju przybywa , śmierdzi benzyną. Na pewno nie od niedogrzania/ krótki tras. Z wydechu / wlewu/ bagnetu czuć benzynę. Od strony czujników wszystko wygląda ok , przepławka pracuje tempratura cieczy / powietrza dolotowego działa , sterownik pracuje w close loop , sonda pracuje. Wyczyściłem wtryski na myjce...
Ja nie jestem uparty. Podałem to co wyczytałem na rożnych forach. Po przeanalizowaniu tego co tam wyczytałem wnioskuje tak: - Jeżeli auto chodzi poprawnie na benzynie, sonda wprowadza korekty które mieszczą się ze sporym zapasem, regulujemy LPG - Jeżeli wyreguluje LPG na korekty przypominające benzynę to będzie znaczyło że ani nie podlewa za dużo ani...
Jakie wtryski? Sondę od ecu odłączyć trzeba bmw tego nie lubi. Reset składu mieszanki potem z 100 km tylko na benzynie . A dopiero następne podgląd korekt czasów podczas jazdy na lpg
Tak, to wtrysk fazy ciekłej. Nie polecam ze względu na koszty i awaryjność. Minimalna nieszczelność wtryskiwaczy prowadzi po pierwsze do konieczności "dobijania" ciśnienia w instalacji na postoju, co powoduje rozładowanie akumulatora, a po drugie, gdy instalacja się uśpi i tak dochodzi do zapowietrzenia układu wtryskowego i/lub "zalania" silnika fazą...
Prawdopodobnie też, ale również do poprawnej pracy instalacji sekwencyjnej. Zasada działania sekwencyjnych instalacji tych które znam (Prinsa - dobrze, Dream XXI N - mniej) wygląda w następujący sposób: Sterownik benzynowy na podstawie swojej mapy wtrysku benzyny oraz na podstawie danych z różnych czujników w tym z sondy lambda określa czas wtrysku...
To co będziesz zmieniał na mnozniku ta kreska z tymi punktami Góra - dół zostanie automatycznie zapisane możesz wykasować wykres benzyny i gazu następnie przejechać się na benzynie wyrysuje się mapa przelaczysz na lpg i zacznie sie rysowac mapa gazowa. Jeżeli auto będzie super pracować zostawiasz i zapisujesz masz u góry w zakładce zapisz nastawy. Popatrz...
Rozwiązałem częściowo swój problem. LPG przełączało się szybciej niż uruchamiała się sonda lambda (praca w pętli zamkniętej), przez co totalnie rozjechała się mapa benzyny (16ms na start i zalewało silnik). Po załapaniu pętli zamkniętej czas wtrysku redukował się do około 3.8ms. Uruchomiłem silnik na lpg i poczekałem aż załapie lambda, przełączyłem...
Cisnienie wtryskiwaczy gazu dla wolnych obrotow bylo w zakresie 13,86 - 13,92 V. Nie wiem odkąd mierzymy ciśnienie w woltach... masz w ogóle czujnik ciśnienia gazu w listwie? Bo skoro na wyjściu czujnika ciśnienia masz napięcie zasilania to coś chyba jest "nie halo" z tym czujnikiem albo go wcale nie ma. Przy prawidłowo dobranych dyszach i skoku tłoczka...
zresetuj do nastw fabrycznych , żadnych wzbogaceń ,żadnego grzebania w mapach. WQtdy dopiero autokalibracja i ocena sytuacji. Prawidłowo skonfigurowana instalacja działa prawidłowo już tylko po autokalibracji. Korekty wzbogacenia i korekty map po obrotach dokonuje się w czasie jazdy obezrwując działanie sondy lambda, ciśnienia i czaasy wtrysków. Zrobiłeś...
Błędy to nie wszystko. Nie zrobili ci ponownej kalibracji LPG? Jak wyglądają korekty Lambda. Przy robieniu głowicy sporo się rozkręca i można sporo rzeczy źle poskręcać. Od nieszczelności po zamiennie przewodów od wtryskiwaczy LPG ,od wtryskiwaczy do dysz. Wystarczy że masz zamienione dwa i przy przełączaniu sekwencyjny chodzi wtrysk benzyny na raz...
Jaki emulator sondy w IV generacji?!? Czytanie błędów to żadna diagnostyka... druga sonda ma niewielkie znaczenia na pracę silnika, jest używana do wykrywania usterki katalizatora. Jakie masz korekty krótko- i długo-terminowe czasu wtrysku, jakie jest podciśnienie w kolektorze i czasy wtrysku benzyny na wolnych obrotach i ciepłym silniku?
Wtryski kiepskie, że po prostu kiepskie czy stare ? Kupiłem nowki przy walce z problemem. Wyciąć dotryski w sensie w opcjach w tym okienku w parametrach ustawień lpg tak ? Tam jest to gdzieś przy końcu. I mam pytanko po co w mapce - strojenie po obrotach można w kolumnie 0,0 ms (kiedy na benzynie występuje cut off) wpisać korektę wtrysku na lpg na plus...
Witam po dłuższej przerwie! Wszystkim dziękuję za pomoc i rady. Po wizycie u kolegi gazownika, problem checka skończył się. Rozwiązanie: Kolega uznał, że skoro pokazuje się błąd P0170 (regulacja mieszanki, bank 1), uznał, że dysze wtryskowe (2.0 mm) są za duże i silnik jest "zalewany" gazem. Wymieniliśmy dysze na 1.8 mm. Podłączyliśmy kompa. Kalibracji...
mieszanka powinna być poprawna, bo o to powinien zadbać sterownik benzynowy odpowiednią poprawką (korektą STFT) czasu wtrysku gazu. no właśnie nie jest, dlatego tak nierówno idzie, Nie znam szczegółów i jako powiedzmy trochę ignorant w tej dziedzinie, mam co do tego wątpliwości, bo nie wiem jak rozumieć - no właśnie nie jest. Opiszę jak zachowywał...
komputer benzynowy (ecu) posiada umiejetność autoadaptacji , czyli samodzielnego dostosowania się do paliwa o innych niż modelowo założonych właściowościach, a więc np o różnej liczbie oktanowej. W czasie jazdy na gazie również tak się dzieje. Prawidłowo wyregulowana i skonfigurowana instalacja lpg powoduje , że ecu nie zauważa zmiany paliwa i ewentualne...
Ale błędu nie łapie instalacja gazowa tylko błąd łapie samochód, w programie diagnostycznym do instalacji gazowej nie ma nic ciekawego oprócz mapy którą trzeba ustawiać ręcznie na korekty co jest straszliwie upierdliwe w tym konkretnym przypadku bo jest tu bezpośredni wtrysk z ciągłym dotryskiem benzyny a do tego turbosprężarka co daje trochę dziwnych...
Tulejka niedroga, można spróbować, nie zawsze działa. Katalizator lepiej montować zakupiony u tego, co montuje, gdyby nie robił, łatwiejsza reklamacja. Pewnie drożej niż na Allegro, ale z reguły oni wiedzą czy zamiennik będzie działał, czy nie. Przez rozjechaną mieszankę na LPG auto może nie palić na zimnym. Masz na przykład za bogatą mieszankę na LPG,...
Dzień dobry, czy ktoś orientuje się jakie jakie wskazania korekty wtrysków STFT i LTFT powinny występować w silniku Mercedesa M274.920 (2.0 T benzyna)? Obecnie, na rozgrzanym silniku STFT oscyluje w okolicach +/-5% zaś na LTFT buja się w okolicach 10>15% często pozostając na stalym poziomie np. 13,8%, czasem 12,5%. Żadnych błędów nie wyrzuca, silnik...
diagnostyka wskazuje zanik czasu wtrysku PB a nie uszkodzenie listwy LPG o ile mnie wzrok nie myli. zgłoś ten problem gazownikowi bo to Cię zdecydowanie przerasta. Działanie strerownika gazowego polega na "podglądaniu" pracy wtrysków benzyny i po mnożniku oraz korektach odpowiedniemu sterowaniu wtryskami gazu. Uprzedzając Twoje pytanie , tak sterownik...
Nie do końca wiem o czym piszesz ale postaram sie to wydrukować i dać mechanikowi do zapoznania się. Podejrzewam, że on też nie będzie wiedział. Spróbuję przedstawić w przybliżeniu algorytm działania Prins'a. Polega on na tym, że komp gazowy pobiera aktualne czasy wtrysku i na podstawie ciśnienia i temperatury gazu na listwie wtryskiwaczy przelicza...
A po dłuższej jeździe na gazie jakie są korekty długo i krótkoterminowe na luzie i 3000 obrotów? Masz możliwośc podpięcia sie pod sterownik gazu? Może chodzi na dwóch paliwach przy benzynie bo korekcje na minus nie na plus?
Informacja o spadkach ciśnienia na biegu jałowym nieprzydatna , napisz ile spada przy maksymalnym obciążeniu np. w warunkach wyprzedzania, albo lepiej dłuższej jeździe na maksa i do tego jaka jest wtedy temperatura gazu :) . Czasy wtrysku długie , więc jeśli wtryski sprawne nie są one przyczyną checka. Możesz spróbować korekty mapy, ale robisz to nie...
Może sprawdzić najpierw ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej, ten parametr ma decydujący wpływ na ilość paliwa dostarczanego do cylindrów, ECU co prawda może zredukować korekty długoterminowe ale robi to w pewnych granicach. Na gazie, komputer gazowy korzysta z tych czasów otwarć poszczególnych wtrysków benzynowych dokładając własne korekty(mnożniki)....
Podłączenie do przewodu sygnałowego sonda lambda w instalacji IV generacji (nie koniecznie wtrysk sekwencyjny, może być grupowy) służy w zasadzie wyłącznie do kalibracji instalacji. Jedyny dodatkowym czujnikiem jest właśnie MAP-Sensor czyli czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym (i zazwyczaj zintegrowany z nim czujnik ciśnienia gazu). Czujnik podciśnienia...
Buhahaha. Nawet w mikrze 1993 da sie rozjechac mapę. Wszystko co jest na wtrysku posiada system adaptacji. Zmien paparucha zanim uszkodzisz kata lub glowice. Kontroluj luz zaworowy. Ps. Aut nie stroi sie na mapy ani na nie nie patrzy. Szlaczki są dla przedszkolakow my uzywamy korekt obd lub czasow wtrysku plus zinda afr w wydech.
Na wstępie przeproszę za post pod postem, ale wróciłem do tematu korekt i jednak korekty są wyższe. Korekty krótkoterminowe potrafią sięgać nawet 15% na plus i na minus podczas stabilnej jazdy, moim zdaniem coś jest nie tak. Korekta długoterminowa, wynosi ok. 13% na plus. Przy ostrej jeździe, but w podłogę korekty cały czas 0%, a 1 sonda ma stałe napięcie...
Ludzie o czym Wy piszecie!?! Przecież to nie instalacja mieszalnikowa, tylko wtrysk LPG, nim steruje ECU od benzyny, poprzez sterownik LPG, tzn. sterownik LPG wprowadza tylko korektę czasu wtrysku (bierze sygnał z wyjść sterujących wtryskiwaczami benzyny). Wystarczy spojrzeć na mapy korekcyjne LPG i wszystko widać jak na dłoni. Tu nie ma żadnych emulatorów...
Nie mapy wtryskowej, bo ona jest stała ale jej korekt. W tym aucie powinien wystarczyć emulator sondy lambda, on powinien zapobiec rozjeżdżaniu się adaptacji wtrysku benzyny podczas jazdy na LPG. Ale jakbyś znalazł trochę wolnej gotówki to rozważyłbym przeróbkę na instalację wtryskową.
Podaj mi, jeśli możesz, dokładne oznaczenie swojego sterownika silnika. Skoro silnik pracował tak samo a wskazania się różniły to ewidentnie cos z nim jest nie tak Nie zupełnie w tym rzecz - chodzi o to, że oprogramowania STAGa podaje o 0,8ms dłuższy czas wtrysku niż moje. Mój program podaje oczekiwany czas wtrysku odczytany ze sterownika wtrysku, oprogramowanie...
Pomogła wymiana wtryskiwaczy na Magic Jet, Regulacja ciśnienia oraz precyzyjne ustawienie mnożników. Przed regulacją instalacji gazowej wykasowałem adaptację ECU benzynowego Przejechałem około 200km na benzynie i dopiero wtedy zacząłem regulacje Staga. Instalację gazową wstrajałem tak aby po przełączeniu z benzyny na gaz ECU nie wprowadzało korekt tj....
Przecież pisze że nie ma katalizatora - co komputer ustawi za skład mieszanki ? Na bogato? Na ubogo? Przecież bedzie pracowac permanetnie w trybie awaryjnym. Po co pytasz jak wiesz lepiej? Katalizator nie ma wpływu na ustalanie mieszanki - to jest robione na podstawie wskazań pierwszej sondy lambda umieszczonej przed katem (w Twoim przypadku przed...
Widziałem ten temat, ale korekty czasu wtrysków to jednak miał lekko w "kosmos", no i filtr od LPG mu rozdęło. O ile pamiętam to on to LPG przepompowywał zwykłą pompą do benzyny (elektryczną, zewnętrzną, albo nawet dwoma połączonymi szeregowo). W DLMie przełączanie też odbywa się za pomocą 2 elektrozaworów (a w sumie 1-go dwudrożnego) plus jeden do...
Nie ma żadnego problemu z żadnym ze stagów, tak jak koledzy wyżej piszą stroi się to fajnie, pod warunkiem, że robimy to dokładnie po korektach od obrotów, a podstawą są korekty sterownika benzyny, jeżeli chodzi o reduktor, to każdy sobie poradzi w tym silniku, co do wtrysków, to zalecane jest założyć "szybkie" wtryskiwacze, ponieważ tam są dość niskie...
Błedy są te 2 co wyżej napisane. Jeden od klap wirowych a drugi od czujnika DPF za.katalizatorem. Korekt nie sprawdzę bo mój komputer akurat w tym modelu opla nie wyswietla tej funkcji. Ciśnienia na cylindrach też nie sprawdzę bo mam tylko taki do benzyny. Ale jak przez sobotę nic nie wymyślę to raczej zakupie. Jutro postaram się sprawdzić jeszcze wtryski...
NIE. % jest ale z czasu wtrysku PB więc 30% z np 3ms to jest ~1ms i może się okazać, że wtrysk PB się nie otworzy i zrobisz sobie kuku ubogą mieszanką. A jak ma być regulowana dawka paliwa ? Czy na LPG czy na PB czy na LPG z dolewką zawsze jest używana sonda.
Podczas pracy na LPG wtryskiwacze benzyny są odłączone, emulator wtryskiwaczy to po prostu odpowiedni rezystor włączony w miejsce wtryskiwacza, aby centralka wtrysku benzyny nie zgłaszała uszkodzenia wtryskiwacza (otwarty obwód). Nie wiem czemu służy ten potencjometr (zapewne reguluje czas przełączania z benzyny na gaz i na odwrót), ale jego ustawienie...
Trzymałem 3000 obrotów i korekty po ponad 20 trzymają, nie patrzyłem na sondy ale dzisiaj sprawdzę i dam znać Dodano po 5 Sonda lambda nr1 bank1 0,175v-0,725 Sonda lambda nr2 bank1 1,725v i stoi twardo Sonda lambda nr1 i nr2 bank2 stoją na 0v Korekty czasu wtrysków paliwa bank2 od - 1,56 do 1,56 bank1 identycznie
korekta od temperatury zasysanego powietrza Na pewno to uwzględnia komp benzynowy w swoim oprogramowaniu i generuje odpowiedni czas wtrysku benzyny. W Prinsie (tym moim - 8 letnim), program przelicza czas wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu według wzoru: Tg = RC_inj * Tb + OFF_inj. RC - współczynnik nachylenia prostej (mnożnik - jeden dla całego zakresu),...
1. Wtrysków się nie da sprawdzić tak jak ci się wydaje - czasy równe to wtryski git. Otóż to największy błąd w sztuce. Tylko przełączanie 3 pb 1 lpg mogą coś wyjaśnić. 2. Czy przez podciśnienie z reduktora nie ucieka gaz? 3. Szczelność dobrze weryfikuje sie rozpylając benzynę ekstrakcyjną z "atomizera" na wszystkie połączenia kolektora. Warto słuchać...
Witam wszystkich , od kilku dni borykam się z problemem wypadających zapłonów i zalewanie (szarpaniem) na gazie w swoim bmw e39 silnik m54. Po 3 dniach jazdy na benzynie zero błędów,po przełączeniu na lpg zapłon wypada na 5 i 6 cylindrze, po wielu testach wychodzi że faktycznie problem od instalacji LPG, byłem u gazownika warsztat bardzo renomowany...
Kolega Fredw Twierdzi, że czasy otwarcia wtryskiwaczy PB/LPG mozna ustawić na tę sam czas przez korektę mapy - tak ale... Niemożliwe w sprawnym samochodzie! Jeżeli skórcimy czasy w mapie czy w mnożniku czas wtrusku LPG, aby dorównał do benzyny, to i tak wtrysk benzyny wzrośnie ponieważ sonda lambda odczyta ubogą mieszankę i rożnica pojawi się na nowo....
Stary... nie Diego masz resetować, ale sterownik silnika. To w sterowniku silnika rozjeżdża się program. Czasem dochodzi nawet do tego, że trzeba wgrywać nowy. Możliwe tylko fabrycznym ( czyt. serwisowym ) sprzętem. Uniwersalnym srzętem możesz zrobić nastawy podstawowe w ECU silnika, ale rób to podczas pracy na benzynie. Póżniej ustaw gaz podglądając...
norma korekty wtrysku benzyna korekty wtrysku korekty wtryskiwaczy benzyna
dlaczego wybija różnicówka powiesić kolumna galant podłączenie
spawarka transformatorowa spawarka transformatorowa
Tarcze retardera Telma, Voith, ZF – przyczyny ocierania, objawy, diagnostyka Zelmer Oceanik – demontaż silnika, instrukcja krok po kroku, modele 919, 829, 619