To chyba nie dobrze jak nie mam podglądu na mieszankę paliwa z powietrzem. Masz, ale z poziomu diagnostyki sterownika silnika. Do działania instalacji LPG IV generacji sygnał sondy lambda nie jest niezbędny (jest pomocny przy jej kalibracji ale też da się bez niego, kalibruje się na mapy wtrysku lub na korekty czasu wtrysku benzyny).
Na filmikach masz tylko postój i wszystko wygląda książkowo, korekty wg mnie idealne, patrzyłem też na czasy wtrysku i też są ok więc korekty pokazują prawdę. Auto musi być pod obciążeniem i wtedy poprzełączać gaz benzyna by porównać korekty czy czasy wtrysku. Ja tam prinsa nie robię stąd nie wiem który parametr (po nazwie skrótowej) co robi ale kolega...
Możesz pasować od innego- czyli szukasz po podobnych parametrach silnika i korygujesz go do swojego auta. Masz zgrać tak parametry aby czasy wtrysku benzyny były takie same na benzynie i gazie, Korekty dokonujesz jadąc autem ze stała prędkością około 100 km/h po w miarę równym terenie. Bez tej korekty gaz przesteruje mapę paliwową.
Zaraz, diagnozujesz wersją demonstracyjną? No to zamykam.
Doświadczeń nie mam - z tego co wiem, mapę paliwa dla centralki LPG IV wykonuje się w trasie - trzeba przejechać ten sam odcinek, możliwie zróżnicowany (ok 5- 10km) kilkakrotnie na przemian na benzynie i na gazie, każdorazowo korygując czasy wtrysku LPG. Trzeba doprowadzić do takiej sytuacji, że komputer benzynowy nie zmienia czasów wtrysku podczas...
Krotko jezeli silnik pracuje na benzynie to pracuje z pominieciem centralki gazu-to chyba jak najbardziej zrozumiale... Wiec nie rozumiem jakim cudem silnik pracuje inaczej na benzynie po zmianach dokonanych w korekcjach dawek gazu-bo tylko tym zajmuja sie gaziarze. Bez cudów - sterownik benzyny wprowadza korekty do mapy wtrysku na podstawie odczytów...
Diagnoza sond wymaga nagrzanego silnika szczególnie jak chodzi o sondę 2. Zostawmy to.Ja tu widzę za bogato. Albo lejące wtryski benzyny/gazu albo nie wiem gaz w dolocie zła regulacja itp. Zakręć gaz i sprawdź korekty na samej benzynie.
benzyny mi wychodziło ok 8,5-9l a gazu ok 12-13 Pytanie kiedy tyle wychodziło na benzynie, bo jeżeli dawno temu, to warto byłoby to sprawdzić na nowo jaki apetyt na benzynę ma silnik, bo od tego zależeć będzie ile będzie konsumować gazu. Taki test aby był wiarygodny trzeba by zebrać na dystansie ok. 1000km (nie od tankowania do tankowania) i od razu...
Nie ma tu nic nielogicznego, po prostu źle zestrojona instalacja LPG rozjeżdża Ci adaptacje sterownika wtrysku benzyny - ewidentnie korekty na gazie są za małe lub za małe jest ciśnienie, w każdym razie mieszanka jest za uboga i ECU koryguje czasy wtrysku, co podczas pracy na benzynie owocuje zalewaniem silnika.
No to już widać problem z LPG. Korekta długoterminowa (wyuczona na LPG) jest 0,9 (czyli mieszanka zbyt bogata i korektą skrócone czasy wtrysku), natomiast korekta krótkoterminowa przy pracy na benzynie jest powyżej 1, co wskazuje na mieszankę zbyt ubogą (korekta wydłużająca czas wtrysku). Trzeba wykasować adaptacje wtrysku benzyny (można nie kasować...
Zakładam, że mechanicznie wszystko ogarnięte. Najpierw autokonfiguracja. Potem potrzebujesz drugiej osoby do pomocy (jeden prowadzi, drugi zbiera dane) i w trasę - różne prędkości i różne obciążenia. Patrzysz jak się zchowuje na gazie i jak na benzynie. Korekty dla gazu poprawiasz tak, żeby sterownik nie musiał zbytnio wzbogacać lub zubażać mieszanki...
Tylko ze VCDS i VAG nie resetuje korekt długoterminowych. Chyba, że ja nie znam sposobu. ------------------------- EDIT: Zrobiłem logi na benzynie 002+033 Korekty na +25% Czasy wtrysków ponad 20ms (zapętlanie) Diagnoza: Pompa paliwa lub regulator Test manometrem wykazał spadek ciśnienie podczas zwiększania obrotów Będę wymieniał pompę
Witam Jeździłem autem na LPG dość długo na ubogiej mieszance (tak ustawili gazownicy). Na dzień dzisiejszy długoterminowa korekta czasu wtrysku dla benzyny wynosi 15,6%. Teraz cały czas jeżdżę na benzynie od około 200 km. Na benzynie sonda lambda oscyluje i krótkoterminowa korekta czasu wtrysku jest na poziomie +-3%. Mam zatem pytanie czy długoterminowa...
Mialem kiedys podobny przypadek, co prawda nie takim aucie jak Twoje (opel zafira 3, 1,6 turbo) Objaw był taki, ze auto sobie chodziło na postoju normalnie, wyciagales kluczyk a silnik dalej pracowal ale juz obroty mu spadalay tak dok ok 500 i jeszcze ok 30 sekund pracował i co sie okazało ... A to sie okazało, ze uszkodzony byl zawór odprowadzający...
Właśnie przez emulację sondy głupieje - jak widzi awarię sondy to nie będzie robił korekt i po przejściu na benzynę i dołączeniu sondy wszystko będzie ok. Jak ma emulację na sztywno ustawioną na 50/50 to w pewnych okolicznościach próbuje wzbogacić mieszankę, nie zauważa różnicy w sygnale z sondy więc wprowadza korektę czasu wtrysku i tak aż do osiągnięcia...
skoro nie można nic regulować na wtrysku sekwencyjnym bo to nic nie daje . to po co w ogóle są te kropki zbieranie map , podnoszenie mnożniika opuszczanie ,korekty itp? Mapy są po to, żeby zgrać charakterystykę wtryskiwaczy gazowych z wtryskiwaczami benzynowymi, tak żeby ECU "nie widziało" różnicy i nie musiało wprowadzać korekt do swoich map podczas...
Witam mam focusa mk3 1.6 16v sida walczyłem z wypadaniem zapłonu. Jak większość wymieniłem świece, przewody zapłonowe, cewkę, przepływomierz sprawdzone ciśnienie na cylindrach luzy zaworowe szczelność układu dolotowego wszystko ok. Korekty wtrysku różniły się 1i4 były inne niż 2i3. Czytałem o tym że sterowniki padają. Więc zrobiłem reset sterownika...
Więc wypadałoby zlokalizować przyczynę tego błędu ją usunąć, a nie w kółko kasować błąd (jeśli masz LPG to masz problem z jego regulacją). Ten błąd akurat widzisz, bo jest bezpośrednio związany z układem kontroli emisji zanieczyszczeń... ale nie widzisz już np. krótko/długoterminowych korekt czasu wtrysku benzyny.
Sterownik LPG nie reguluje ciśnienia gazu. Głównym zadaniem sterownika LPG jest wysterowanie wtryskiwaczy LPG a nie jakiś zaworów, jak już to elektrozaworu podającego LPG na reduktor. Sterownik LPG steruje wtryskiwaczami gazu na podstawie czasu wtrysku benzyny, bierze przy tym jeszcze pod uwagę np. ciśnienie w kolektorze czyli obciążenie silnika. Tworzy...
Mam, ale te korekty były mierzone po dłuższej jeździe na benzynie. Zresztą po resecie ECM też tak rosną. Na LPG wartości korekt są podobne, bo mapy benzyna/LPG dość dobrze się zgadzają.
Doraźnie podniósłbym próg przełączenia na gaz czy to coś zmieni. Te silniki mają niskie obroty biegu jałowego i przez to LPG musi być wyregulowane idealnie. Ciekawe jakie masz korekty Lambda (szczególnie krótkoterminowa) przed przełączeniem (praca na benzynie) i zaraz po nim (praca na LPG ). Na szybko możesz sprawdzić jakie czasy wtrysku benzyny są...
Jeśli nie jest to ISA to nic samo się nie koryguje. Autokalibracja to tylko wstępne ustawienie. Sterownik rejestruje każde połączenie, więc gazownik i tak będzie wiedział, że się logowałeś do centralki, nie ważne co robiłeś, zawsze możesz zapisać ustawienia i później do nich wrócić... Tutaj albo po OBD (FT) albo po mapach, tylko z uwagi na niesprawność...
zakręcić tak, ale spuszczać nic nie musisz, po prostu inst. wypali gaz z przewodu i tyle, co do programu, to nie pokaże Ci, że masz wtryski uszkodzone, możesz to sprawdzić wyłączając poszczególny wtryskiwacz i obserwować czas wtrysku benzyny na benzynie i na gazie, lub korekty OBD, ale bez doświadczenia zawodowego ciężko Ci będzie to zweryfikować, zła...
Dzień dobry, czy ktoś orientuje się jakie jakie wskazania korekty wtrysków STFT i LTFT powinny występować w silniku Mercedesa M274.920 (2.0 T benzyna)? Obecnie, na rozgrzanym silniku STFT oscyluje w okolicach +/-5% zaś na LTFT buja się w okolicach 10>15% często pozostając na stalym poziomie np. 13,8%, czasem 12,5%. Żadnych błędów nie wyrzuca, silnik...
Skoro wiesz lepiej to jak kończę dyskusję... chciałem pomóc ale Tobie nie da rady. Może komuś innemu się temat przyda. Nie musisz bo ciśnienie w dolocie się nie zmieni? Wcześniej pisałeś o górce, pochyleniu jezdni. Zmieni się, ale właśnie o to chodzi, żeby się zmieniało, bo to jest potrzebne do stworzenia mapy korekcyjnej, a nie tylko statycznej korekty....
Może sprawdzić najpierw ciśnienie paliwa w listwie wtryskowej, ten parametr ma decydujący wpływ na ilość paliwa dostarczanego do cylindrów, ECU co prawda może zredukować korekty długoterminowe ale robi to w pewnych granicach. Na gazie, komputer gazowy korzysta z tych czasów otwarć poszczególnych wtrysków benzynowych dokładając własne korekty(mnożniki)....
Na pewno masz zły czujnik ciśnienia gazu - nie możliwe żeby było tak niskie, przy w sumie niezłej mapie... Przy tym samym podciśnieniu czas wtrysku na gazie jest dłuższy niż na benzynie - czyli za niskie ciśnienie gazu/za niski mnożnik. Pamiętaj, że podawane czasy wtrysków dotyczą zawsze czasu impulsów sterujących generowanych przez sterownik wtrysku...
Wtryski kiepskie, że po prostu kiepskie czy stare ? Kupiłem nowki przy walce z problemem. Wyciąć dotryski w sensie w opcjach w tym okienku w parametrach ustawień lpg tak ? Tam jest to gdzieś przy końcu. I mam pytanko po co w mapce - strojenie po obrotach można w kolumnie 0,0 ms (kiedy na benzynie występuje cut off) wpisać korektę wtrysku na lpg na plus...
Jak jest wypadanie zapłonu to mieszanka się nie spala i tlen zostaje. Co wyłapuje sonda lambda jako uboga mieszankę i dodaje "koksu". Tak że za duże podlanie (tak że wypada zapłon) bez informacji o wypadaniu zapłony jest interpretowane jak uboga mieszanka. Co się dzieje jak włączysz wszystkie 4 wtryskiwacze. Bo pierwsze trzeba wstępnie dobrać ciśnienie...
Przecież pisze że nie ma katalizatora - co komputer ustawi za skład mieszanki ? Na bogato? Na ubogo? Przecież bedzie pracowac permanetnie w trybie awaryjnym. Po co pytasz jak wiesz lepiej? Katalizator nie ma wpływu na ustalanie mieszanki - to jest robione na podstawie wskazań pierwszej sondy lambda umieszczonej przed katem (w Twoim przypadku przed...
Tulejka niedroga, można spróbować, nie zawsze działa. Katalizator lepiej montować zakupiony u tego, co montuje, gdyby nie robił, łatwiejsza reklamacja. Pewnie drożej niż na Allegro, ale z reguły oni wiedzą czy zamiennik będzie działał, czy nie. Przez rozjechaną mieszankę na LPG auto może nie palić na zimnym. Masz na przykład za bogatą mieszankę na LPG,...
Redukor Tomasetto Alaska to dobry reduktor, ale do max 90KM. Dla Golfa IV 1.6 będzie za słaby. Osobiście poleciłbym reduktor Landi Renzo IG1. To chyba jedyny reduktor na polskim rynku, który nie zmienia ciśnienia na wyjściu wraz ze zmniejszaniem się poziomu gazu w zbiorniku. Jest dwustopniowy. Niestety jest bardzo drogi (ok 700zł). Wtryski AC W01 są...
Prawdę mówiąc, to nie wiem jak to strzyc. U mnie prawdopodobnie paliłby się już check. Poza wymianą reduktora w instalacji nie było nic przestawiane? To większe spalanie wystąpiło po wymianie reduktora? A jak wyglądają korekty długoterminowe przy jeździe na gazie? Tak na moje ogólne pojęcie nie skażone znajomością rzeczy, szwankuje coś na linii sprzężenia...
Trzymałem 3000 obrotów i korekty po ponad 20 trzymają, nie patrzyłem na sondy ale dzisiaj sprawdzę i dam znać Dodano po 5 Sonda lambda nr1 bank1 0,175v-0,725 Sonda lambda nr2 bank1 1,725v i stoi twardo Sonda lambda nr1 i nr2 bank2 stoją na 0v Korekty czasu wtrysków paliwa bank2 od - 1,56 do 1,56 bank1 identycznie
Informacja o spadkach ciśnienia na biegu jałowym nieprzydatna , napisz ile spada przy maksymalnym obciążeniu np. w warunkach wyprzedzania, albo lepiej dłuższej jeździe na maksa i do tego jaka jest wtedy temperatura gazu :) . Czasy wtrysku długie , więc jeśli wtryski sprawne nie są one przyczyną checka. Możesz spróbować korekty mapy, ale robisz to nie...
Rozjeżdżają się ale mapy LPG przez benzynę Na odwrót mapa LPG jest na stałe zaprogramowana na podstawie mapy z Benzyny. Jeżeli będziesz robił nowe mapy na rozwalonych benzynowych to nic z tego dobrego nie będzie. Żey dobrze zrobić mapę musisz pojeździć na benzynie żeby samochód wrócił do normy i jak już będzie OK wtedy się robi mapy gazu. Zasadniczo...
Powyższe bylo żałosne...... isy mosy srosy.... wiedza plus kontrola nad sterownikiem uchroni przed glupotami sterownika. Jak mu damy lejce to cuda się dzieją. Po co tak kombinowac? Obd jest dokładniejsze niz czas wtrysku tylko nie zawsze czyta poprawniw ltft i trzeba uważać patrzac na korekty i czasy.
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Ja nie jestem uparty. Podałem to co wyczytałem na rożnych forach. Po przeanalizowaniu tego co tam wyczytałem wnioskuje tak: - Jeżeli auto chodzi poprawnie na benzynie, sonda wprowadza korekty które mieszczą się ze sporym zapasem, regulujemy LPG - Jeżeli wyreguluje LPG na korekty przypominające benzynę to będzie znaczyło że ani nie podlewa za dużo ani...
Luzów w modelu się nie sprawdza. Są hydroregulatory? Ja mam corollę 1.4 vvt-i z końca 2004 na szklankach i niestety trzeba pilnować luzów. Gaz miałem montowany w ASO Toyoty i obecnie na gazie już przeleciane jest 127 tys. Co to za przebiegi ? LTFT iSTFT To są korekty czasów wtrysku, LTFT - długotermnowa, STFT - krótkoterminowa. Porównanie ich przy...
A po dłuższej jeździe na gazie jakie są korekty długo i krótkoterminowe na luzie i 3000 obrotów? Masz możliwośc podpięcia sie pod sterownik gazu? Może chodzi na dwóch paliwach przy benzynie bo korekcje na minus nie na plus?
Remont silnika nic nie pomógł. Okazuje się że gazownik partacz wpisał w dokumenty inny sprzęt niż założył. Zamiast reduktora AC R01 jest KME z zaworem OMB. Regeneracja parownika KME Tur 6 zmieniła tylko objawy związane z parownikiem. Ostatnio było to przegrzewanie gazu do 65˚C, zablokowanie ciśnienia. W srodku parownika był klocek z żywicy. Nadal...
Chodzi o Primerę P12 z silnikiem benzyna 1.8 116KM - silnik QG18. MAF pokazuje podobnie jak w sierpniu tego roku trochę ponad 2g/s - dwa lata temu pokazywało 3-3.5g/s ale przy 100-150 obrotach na minutę więcej. Musze wymienić niedługo świece - może któraś już niedomaga.
Czasy wtrysku gazu nas mało interesują, obserwujemy ciągle czasy wtrysku benzyny. Najlepiej najpierw sprawdzić ustawienie instalacji gazowej podczas jazdy, bo to może mieć wpływ na przełączanie na zasilanie gazem dlatego że np jeżeli instalacja gazowa jest ustawiona za ubogo to sterownik benzynowy adaptuje sie do zbyt ubogiej mieszanki i wylicza że...
Bardzo fair niestety, ale dostaniesz jeszcze jedną szansę :-) Czytasz błąd, to znaczy że masz urządzenie umożliwiające podgląd parametrów. To niewiele roboty, żeby sprawdzić. Chodzi o korekty długie, bo błąd mówi o tym, że mieszanka jest uboga, a system autoadaptacji nie sięga aż tak daleko żeby ją skorygować, sugeruje to uszkodzenie któregoś z elementów...
To co będziesz zmieniał na mnozniku ta kreska z tymi punktami Góra - dół zostanie automatycznie zapisane możesz wykasować wykres benzyny i gazu następnie przejechać się na benzynie wyrysuje się mapa przelaczysz na lpg i zacznie sie rysowac mapa gazowa. Jeżeli auto będzie super pracować zostawiasz i zapisujesz masz u góry w zakładce zapisz nastawy. Popatrz...
Podaj mi, jeśli możesz, dokładne oznaczenie swojego sterownika silnika. Skoro silnik pracował tak samo a wskazania się różniły to ewidentnie cos z nim jest nie tak Nie zupełnie w tym rzecz - chodzi o to, że oprogramowania STAGa podaje o 0,8ms dłuższy czas wtrysku niż moje. Mój program podaje oczekiwany czas wtrysku odczytany ze sterownika wtrysku, oprogramowanie...
komputer benzynowy (ecu) posiada umiejetność autoadaptacji , czyli samodzielnego dostosowania się do paliwa o innych niż modelowo założonych właściowościach, a więc np o różnej liczbie oktanowej. W czasie jazdy na gazie również tak się dzieje. Prawidłowo wyregulowana i skonfigurowana instalacja lpg powoduje , że ecu nie zauważa zmiany paliwa i ewentualne...
Cisnienie wtryskiwaczy gazu dla wolnych obrotow bylo w zakresie 13,86 - 13,92 V. Nie wiem odkąd mierzymy ciśnienie w woltach... masz w ogóle czujnik ciśnienia gazu w listwie? Bo skoro na wyjściu czujnika ciśnienia masz napięcie zasilania to coś chyba jest "nie halo" z tym czujnikiem albo go wcale nie ma. Przy prawidłowo dobranych dyszach i skoku tłoczka...
Dziękuje za zainteresowanie tematem, ze względu na brak czasu musiałem zaprzestać dalszego szukania problemu. Udało mi się jednak dzisiaj sprawdzić wtryski wszystkie wydają się być sprawne nie leją oraz oporność na nich równe 15ohm. Postanowiłem sprawdzić jak działają sondy na gazie i benzynie, po przełączeniu na gaz sonda za katem spada do 50mv i skacze...
Prawdopodobnie też, ale również do poprawnej pracy instalacji sekwencyjnej. Zasada działania sekwencyjnych instalacji tych które znam (Prinsa - dobrze, Dream XXI N - mniej) wygląda w następujący sposób: Sterownik benzynowy na podstawie swojej mapy wtrysku benzyny oraz na podstawie danych z różnych czujników w tym z sondy lambda określa czas wtrysku...
Na wstępie przeproszę za post pod postem, ale wróciłem do tematu korekt i jednak korekty są wyższe. Korekty krótkoterminowe potrafią sięgać nawet 15% na plus i na minus podczas stabilnej jazdy, moim zdaniem coś jest nie tak. Korekta długoterminowa, wynosi ok. 13% na plus. Przy ostrej jeździe, but w podłogę korekty cały czas 0%, a 1 sonda ma stałe napięcie...
Podesłać plik oscyloskopu tu lub na PW to powiem co jest nie tak a nie mędrkować. Plik musi zawierać prace na zmianę na PB i na LPG w dokładnie tych samych warunkach czyli bez zmiany czasu wtrysku wynikłego ze zmiany obciążenia silnika. Nikomu nic nie mówi co się dzieje przy 2000 rpm ? Druga sprawa czy ktoś to ustawiał w trasie czy tylko autokalibracja...
Bloki 30 do 33 Dodano po 43 Prościej sprawdźic spod gazu, nawet vcds zbędny. Nie mam tego w blokach 30-33. Spod gazu? Nie rozumiem. A co jest? Przełączasz po jednym wtrysku pb i szukasz takiego na którym kuleje, nie pracuje stabilnie, korekty wariuja..... Ogólnie jak pracuje na benzynie to strasznie czuć paliwo. Naprawdę dostaje sporą mieszankę, że...
Dlaczego jest to potrzebne do prawidłowej pracy na benzynie? Dlatego, że podczas jazdy na LPG sterownik wtrysku benzyny nie wie, że samochód jedzie na LPG, widzi odczyt sondy lambda i próbuje korygować mieszankę co prowadzi do wprowadzenia korekt długoterminowych do czasu wtrysku benzyny. W przypadku tego sterownika sprawdza się emulacja na "masę"...
Golf 4 1.6 8V AKL + LPG, czy auto pracuje na benzynie czy na LPG, sonda widzi zbyt bogatą mieszankę i odcina korekty i zgłasza błąd 537 układ regulacji sonda lambda przed katalizatorem wartość ograniczenia dolnego. Widać na przebiegu jest częściej bogato niż ubogo. Wtryski i regulator ciśnienia paliwa odpada bo na gazie jest to samo, zawór par paliwa...
piaslem cisnienie reduktora ma byc zgodne z cisnieniem ustawionym na reduktorze inaczej sterownik zacznie wprowadzac korekty skracajace lub wydluzajace wtrysk gazu.usrednienie cisnienia jest to srednie cisnienie z czasu ustawionego w okienku u ciebie 0.8 s.masz tak regulowac instalke aby czasy benzyny po zmianie zasilania byly zblizone.przyklad:wolne...
silnik nadal lekko szarpie bo jest na ubogiej mieszance, Pytanie zasadnicze, czy tak się dzieje na benzynie i na gazie? Wg mnie, przy poprawnej pracy sondy lambda (tego co widzi sterownik benzynowy), mieszanka powinna być poprawna, bo o to powinien zadbać sterownik benzynowy odpowiednią poprawką (korektą STFT) czasu wtrysku gazu.
Parownik Stag R02 Czarny Wtryski Allex Flipper Niebieskie Sterownik Stag 300-4 Plus Dodano po 3 A i jeszcze może to w czymś pomoże ? Na benzynie na biegu jałowym niezależnie czy ciepły czy zimny jest zajebiście bogata mieszanka korekty krótkie -15 -20% już do przesady , na gazie na biegu jałowym na rozgrzanym korekty krótkie są 1-2% czyli ok.
oczywiscie że jest to potrzebne , każdy sterownik dysponuje mapą " lag time " , inaczej dawka paliwa była by niestała w zależnosci od napiecia akku , a najabardziej podczas rozruchu gdzie napiecie spada do 9-10v i tak np dla typowiego wtryskiwacza 240cc przy 14v wtryskiwacz ma czas bezwładnosci w okolicach 0.7ms , ale dla napiecia 9v podczas rozruchu...
Wtrysk benzyny jest full-group, więc wymagania co do wtryskiwaczy LPG są spore i trzeba trochę czasu poświęcić na dobór odpowiednich dysz, ciśnienia i kalibrację map (na pewno automatyczna, na postoju, nie wystarczy). Resetter ECU mi się nie podoba, adaptacje można wyłączyć w tym ECU przy pomocy testera diagnostycznego ale chyba lepiej doprowadzić do...
Idiotoodporne, znaczy że (prawie) każdy "paprok" to założy i będzie działać (mniej więcej) poprawnie. Centralki "z OBD" mają możliwość śledzenia korekt czasu wtrysku benzyny i automatycznego korygowania mnożnika czasu LPG, czyli (teoretycznie) instalator nie musi takiej instalacji stroić. Przy instalacji IV i wyższych generacji (wtryskowych) nie ma...
Stary... nie Diego masz resetować, ale sterownik silnika. To w sterowniku silnika rozjeżdża się program. Czasem dochodzi nawet do tego, że trzeba wgrywać nowy. Możliwe tylko fabrycznym ( czyt. serwisowym ) sprzętem. Uniwersalnym srzętem możesz zrobić nastawy podstawowe w ECU silnika, ale rób to podczas pracy na benzynie. Póżniej ustaw gaz podglądając...
Mam pytanie - Astra G 1,8 z gazem, Mam kabelek do sterownika gazu, oraz kabelek do Op-coma Czasami zaświecał mi się blad 0130 -wysokie napięcie O2 sensora. przeprowadziłem regulacje gazu na podstawie odczytu czasów wtrysku benzyny przy pracy na benzynie i na gazie - ustawiłem korekty tak ze czasy się zgadzają (obydwa na wolnych obrotach ok 3,44ms),...
Nie do końca wiem o czym piszesz ale postaram sie to wydrukować i dać mechanikowi do zapoznania się. Podejrzewam, że on też nie będzie wiedział. Spróbuję przedstawić w przybliżeniu algorytm działania Prins'a. Polega on na tym, że komp gazowy pobiera aktualne czasy wtrysku i na podstawie ciśnienia i temperatury gazu na listwie wtryskiwaczy przelicza...
Witam. Podłączę się po temat. Mapa z dużymi kwadratami to praktycznie to samo co ta którą załączyłeś, tyle że ona zmienia więcej pól w tej dokładnej mapie na raz. A że tak dopytam, czy dobrze to kojarzę. Rozumie, że podczas jazdy doprowadzam do stabilnej pracy silnika w danym kwadracie. Teraz należy sprawdzić czas wtrysku benzyny podczas jady na benzynie...
Witam wszystkich , od kilku dni borykam się z problemem wypadających zapłonów i zalewanie (szarpaniem) na gazie w swoim bmw e39 silnik m54. Po 3 dniach jazdy na benzynie zero błędów,po przełączeniu na lpg zapłon wypada na 5 i 6 cylindrze, po wielu testach wychodzi że faktycznie problem od instalacji LPG, byłem u gazownika warsztat bardzo renomowany...
Jeżeli w momencie przełączenia na gaz, na manometrze nie ma skoków ciśnienia, to bez podglądu w programie diagnostycznym trudno będzie postawić jednoznaczną diagnozę. Może prins ma jeszcze mapy ustawione pod zepsute wtryski i trzeba odłączyć akumulator albo pojeździć na benzynie żeby dostał nowe ustawienia. Prins nie ma żadnych map. Niesprawne wtryskiwacze...
Widziałem ten temat, ale korekty czasu wtrysków to jednak miał lekko w "kosmos", no i filtr od LPG mu rozdęło. O ile pamiętam to on to LPG przepompowywał zwykłą pompą do benzyny (elektryczną, zewnętrzną, albo nawet dwoma połączonymi szeregowo). W DLMie przełączanie też odbywa się za pomocą 2 elektrozaworów (a w sumie 1-go dwudrożnego) plus jeden do...
korekta od temperatury zasysanego powietrza Na pewno to uwzględnia komp benzynowy w swoim oprogramowaniu i generuje odpowiedni czas wtrysku benzyny. W Prinsie (tym moim - 8 letnim), program przelicza czas wtrysku benzyny na czas wtrysku gazu według wzoru: Tg = RC_inj * Tb + OFF_inj. RC - współczynnik nachylenia prostej (mnożnik - jeden dla całego zakresu),...
Witam Proponuję sprawdzić szczelność wtyskiwaczy. Miałem podobny problem z wolnymi obrotami na gazie ( wtrysk z kompem Agis ). Obroty falowały w zakresie od prawie zgaśnięcia do 1000. Na benzynie praca idealna 750 obr. Gazownicy wyprawiali cuda, programowali centralkę w lewo i w prawo. Nic nie pomagało. Któregoś razu podsunąłem im myśl, ze może jest...
Nie pomyliłeś się z tymi korektami? Na benzynie nie wyrabia a na LPG wyrabia z zapasem pod obciążeniem? Te korekty po obrotach teraz robiłeś? A może trzeba było ich nie ruszać a ustawić korekte po temperaturze bo chyba jak się zagrzeje to na luzie pewniej chodzi niż jak zimny? Ogólnie było wydać jeszcze te ~200 zł i zmienić reduktor na KME TUR który...
Ktoś mi piwiedział że może być uszkidzony czujnik sprzęgła i obroty zaburza Powiedz temu ktoś by zajął się tym czym umie. Widzisz te błędy ? Musisz je wszystkie naprawić bo nic z tej naprawy nie będzie. Widzisz jakie masz korekty ? Musi się zająć tym typ co się zna przykro mi. Jak już bym miał zgadywać patrząc na ten filtr to MAF,może sonda. Do tego...
Jeśli masz taką możliwość w swoim sterowniku, to wyłączaj wtryski gazu pojedynczo i wtedy patrz. Nie mam u siebie takiej opcji w sterowniku lpg. Na benzynie na wolnych podglądając korektę krótkoterminową, oscyluje ona w granicach 0 +3. Przełączając na gaz trzęsie budą i korekta krótka idzie na -25%. raczej sprawdził bym wtryskiwacze niż reduktor, jakby...
Okazało się że jest za duża dawka gazu napięcie pokazuje 0.45 V na benzynie a jak przełączę na gaz pokozuje 0.82V. Ja bym się tym za bardzo nie kierował, bo nie wiem czy to nie jest jakaś emulacja lub jakaś średnia. U mnie w wskazania w programie diagnostycznym nie oddawały tego co było w rzeczywistości. Żeby wiedzieć co sonda pokazuje, to trzeba by...
Muisz wykasować korekty i pojeździć na benzynie jeżeli twoim zdaniem wszystko jest ok jedź do gazownika niech ustawi Ci instalację pokaż mapy i ktoś mądry może na odległość coś Ci napisze. Na koniec sprawdź długość przewodow między wtryskiem A wkretka w kolektorze mają być równej długości wszystkie. . błąd pokazuje się bo jest źle ustawiona - była instalacja...
to nie komp gazowy przestawia :D, rzecz polega na tym , że nawet jak jedziesz na gazie to faktycznie wtryskami gazu steruje komputer benzynowy. Zadaniem sterownika lpg jest tylko pośredniczenie pomiędzy wtryskami gazu i sterownikiem benzyny, linearyzacja , korekty od ciśnienia gazu , temperatury itd. Jednym słowem sterownik benzyny nie wie czy silnik...
Znalazłem taką instrukcję w internecie odnośnie ustawiania mapy: w lewej kolumnie masz czas inj, czyli czas przez jaki wtryskiwacz podaje gaz. Na górze masz obroty silnika rpm. Kropka wędruje po liczbach. Gdyby liczba wynosiła 112 (albo 120 - nie pamiętam) to czas wtrysku benzyny byłby taki sam, jak czas wtrysku gazu (mnożnik x1). Ponieważ gaz trzeba...
Wtryski nie są takie znowu aż drogie. Nie wiem jak jest z tymi Valtekami, ale ostatnio gadałem z mechanikiem jak to jest z gorszymi wtryskami. Jak mają za krótki czas reakcji, to zalewają silnik na wolnych obrotach. Sterownik zubaża mieszankę ale to nic nie pomaga. Potem podczas jazdy musi znowu wzbogacić mieszankę i korekty się rozjeżdżają, czy jakoś...
Witam. W ostatnim czasie uszczęsliwiłem swoją mamę istalacją LPG instalując jej w samochodzie marki Dodge Caliber 2.0 ze skrzynią biegów CVT AGIS OBD CAN z wtryskiwaczami i reduktorem MAGIC. Instalacja nawet ładnie pracuje tylko jest jeden mały problem. Czasami na wolnych obrotach gaśnie silnik. Serwis który montował instalację poddał się. W komputerze...
Widzę że kolega ma bardzo dużą wiedzę, niestety jak dla mnie niewiele ma ona wspólnego z rzeczywistością, montuje od dłuższego czasu instalacje gazowe w niemczech, głównie Prins, KME, do tego zajmuje się także mechaniką i co jakiś czas trafiają do mnie auta z syndromem pogazowym, i właśnie (może to czysty przypadek) większość z nich była z instalacjami...
Tak i taki gaz na śrubę. Zabija katalizator sondę lambda jak za ubogo to jeszcze głowica dostaje. Korekty w ECU pewnie pewnie z już w granicznych wartościach. Ciekawe czy CHECK się świeci (jedyna szansa że nie to taka że nie ma żarówki i nawet testu nie robi). Zresztą w ogóle to ja się dziwię że przeszło przegląd. Silnik 1.8 od opla z dobrą sekwencją...
ad. 1. Ze względu na posiadanie możliwości dynamicznej regulacji składu mieszanki i funkcję odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem - II generacja. Można by się zastanowić też nad III-generacją ale to stosunkowo rzadko u nas spotykane rozwiązanie. IV generacja jest nieuzasadniona finansowo (koszty montażu) aczkolwiek, wbrew opinii niektórych, możliwa....
Witam wszystkich i proszę o pomysły. Jak w temacie, czujnik płynu wymieniony na nowy, temperatura na wskaźniku 92st. Po podpięciu ELM327 temperatura pomiar na bieżąco 92st. Termometr wskazówkowy niezależny 92-93st. A ramka w załączeniu Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================...
Reasumując, jeśli tak, to taka sonda będzie źle działała na gazie w sensie nie będzie pokazywać lambdy =1 dla gazu (AFR=15,5) i tym samym nie nadaje się dla gazu. Aby ją przysposobić dla LPG/CNG, trzeba byłoby zmienić napięcie polaryzujące. Czy tak? Nadal podtrzymuję opinię, że napięcie przeskoku nie zależy lub zależy tylko w minimalnym stopniu od...
LPG zakręciłem na butli i wypaliłem - myślisz, że to może być niewystarczające? Wtryski benzynowe wyjmę i do czyszczenia gdzieś wyślę, chyba że któryś będzie ewidentnie uszkodzony. Wiecie, jakie ciśnienie paliwa powinno być na szynie? Czujnik położenia wału zamówiłem nowy, oryginalny, jutro powinien być. Parametry sprawdzę, dam znać. Dodano po 6 https://obrazki.elektroda.pl/3789893500_...
Turbina stawia większe wymagania co do wydajności reduktora ( nie wiem jaki masz), ale zasady co do budowy wykresu mnożnika są identyczne w każdym przypadku. Przy takim mnożniku jak masz nie ma sensu dyskutować przebiegu map gazowych w relacji do benzyny. W instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu w zasadzie nie powinna występować mieszanka uboga lub bogata...
561 dopasowanie(ustalenie) składu mieszanki przekroczona wartość adaptacji - mnożenie Przede wszystkim to rozjechały się korekty składu mieszanki w sterowniku wtrysku benzyny = źle skalibrowane mapy korekcyjne LPG lub źle ustawiona emulacja lambdy (zależnie czy masz instalację IV czy II generacji).
ze wzgledu na wtryski cisnienie ustawia sie 850-950mb. a masz mozliwosc do 1100mb. wiec z reduktorem ok. o ile nie leci cisnienie przy max mocy ale to inna kwestia.dlaczego chcesz ustawic cisnienie ponad 1100mb. te wtryski sie nie otworza.podjedz na diagnostyke i odczytaj korekty sterownika pb po przelaczeniu na gaz lub jak zmieniaja sie czasy wtrysku...
Witam.A więc mam parę problemów z ustawianiem.Więc po pierwsze nie pokazuje mi ciśnienia gazu...Nie wiem dlaczego......Drugie pytanie wyczytałem że czas wtrysków na benzynie na jałowym biegu nie powienien sie zbytnio zmieniać w stosunku do pracy na gazie...U mnie czas wtrysku na samej benzynie to 3,10 natomiast na gazie to 3,80.....Wiem również że czas...
To wyreguluj auto dla kazdego czasu wtrysku w CL na takie same korekty stft i ltft z kontrolnym porownaniem czasow wtrysku. Jest ogloszenie w tym dziale. Przyznam się szczerze, że jeszcze nie miałem czasu usiąść do tego co powiedziałeś (SESJA dla studenta bywa zabójcza :/). Ostatnio skasowałem błędy (jak pisałem posta) i odpiąłem auto od akumulatora....
CS0? Niech podłączy skaner i zerknie na korekty może się coś rozjechało o ile 2003-2007r. Niemniej problem leży po stronie lpg albowiem wtryski masz aktualnie przez kompa od gazu więc jeśli coś z wiązką tak to na benie by nie latał. Zaciagnij opinii kogoś kto siedzi w brc. ps. ile ma instalka i czy byłeś w zakładzie który ją zakładał?
Jedź do gazownika, wszystko może być. Przycinające się wtryski (przy małym czasie), ECU mogło jakieś bzdurne korekty połapać, za dużo rzeczy może być, w tej instalacji nie nagrywa się map, sama się uczy po OBD (na żywo). Gorzej jak ktoś w cale nie jeździ na benzynie :P (albo ma uszkodzoną lambdę) to nie ma się z czego uczyć, błędne koło ;). Raczej nie...
Kolego nie przeczytałeś tego co napisałem ze zrozumieniem, albo jak tak niezrozumiale piszę. Zmieniono mnożnik parametr ze 133% na 128% i na komputerze pokładowym schodziłem na 8.2 litra albo i niżej to teraz 9.6-9.4 litra , tak więc nie wiem czy nie ma drastyczne zmiany to jest normalna reakcja sterownika benzynowego na tą zmianę. Spróbuję inaczej....
Dzień dobry, czy ktoś orientuje się jakie jakie wskazania korekty wtrysków STFT i LTFT powinny występować w silniku Mercedesa M274.920 (2.0 T benzyna)? Obecnie, na rozgrzanym silniku STFT oscyluje w okolicach +/-5% zaś na LTFT buja się w okolicach 10>15% często pozostając na stalym poziomie np. 13,8%, czasem 12,5%. Żadnych błędów nie wyrzuca, silnik...
jest założona instalacja I generacji i nie ma w niej ani komputera ani też silniczka krokowego a czytałem na pewnym forum że do silników na wtrysku powinno zakładać się instalację II generacji gdyż mogą być problemy z jazdą na benzynie gdyż kopie się coś z komputerem Witam. Masz rację, do silników z wtryskowym układem zasilania zakłada się instalację...
Instalacja była strojona w trasie w miarę dokładnie, auto zarówno na benzynie jak i na LPG jeździ dobrze. Nie ma oznak rozjechania mapy benzynowej. Problem z którym mam do czynienia jest raczej nietypowy, opisałem powyżej. Po podłączeniu skanera OBD na benzynie jest wszystko o'k w czasie jazdy. Jak tylko się przełączy na LPG to korekty krótkoterminowe...
wysokie korekty utrzymywały się od uruchomienia na zimnym silniku az do osiągnięcia temperatury roboczej. z tym że jeszcze wtedy nie sprawdzałem napięcia sond więc nie wiem jak się zachowywały. innym razem po uruchomieniu zimnego silnika po nocy też były wysokie korekty ale po mocniejszym wciśnięciu pedału przyspieszenia zaczęły już oscylować w okolicy...
No dla mnie też było to dziwne samochód kupiłem już z informacją, że dożo pali. W katalogu producent przewiduje około 13,9litrów, po mieście w trybie mieszanym około 9litrów w pozamiejskim 7litrów A na początku robiłem tylko trasy pozamiejskie nic nie ruszając, bo miałem 2 samochody i spalanie wychodziło mi w przedziale 10litrów na gazie na benzynie...
Na wolnych obrotach przełącza na Pb raczej dlatego, że sterownik jest tak zaprogramowany by automatycznie przełączyć na paliwo jeżeli obroty spadną poniżej jakieś wartości( a tutaj samochód się dławi i obroty spadają praktycznie do zera). Dzisiaj byłem regulować zawory i oczywiście nic to nie pomogło, w warsztacie powiedzieli mi że nie było tak źle...
norma korekty wtrysku benzyna korekty wtrysku korekty wtryskiwaczy benzyna
instrukcja obsługi zegara schematy laptopów poszukiwane magneto naprawa
lutownica arduino lutownica arduino
Jak rozkręcić radio Philips AZ1834/12? Błąd E3 w czajniku Tefal Control - przyczyny i rozwiązania