Witam Skoda fabia 1,2 htp z instalacją gazową i 240k przebiegu. Problem z CO którego ma 1,253 przy normie max 0,2. Wymieniłem przed badaniem sondy, czy problem jest w kat. czy w przepływomierzu? Bierze ok. 1l oleju na 1000 km przy jeżdzie autostradowej w ruchu miejskim znacznie mniej. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Pojazd: Skoda...
Gdy przekręcam kluczyk w stacyjce, rozrusznik kręci, obrotomierz wchodzi na obroty, ale niskie i nie chce mi odpalić. W momencie gdy dodam gazu na pedale, obrotomierz jakby wchodzi na wyższe obroty i auto odpala. Informacja o zachowani się obrotów podczas kręcenia jest trochę dla mnie niezrozumiała, bo i mnie tego nie obserwowałem. Co do kłopotów z...
muszę odnaleźć tą opcje w diagboxie Mając diagnostykę, to powinieneś odczytać wszystko, poczynając od korekty wtryskiwaczy po czujniki temperatury itd. A skoro szarpie, to powinieneś obejrzeć zawór dawki paliwa, bo również od temperatury może szwankować, ale to wszystko zweryfikuje tym czym jest diagnostyka komputerowa. (A może masz chińską podróbkę...
oczywiscie że jest to potrzebne , każdy sterownik dysponuje mapą " lag time " , inaczej dawka paliwa była by niestała w zależnosci od napiecia akku , a najabardziej podczas rozruchu gdzie napiecie spada do 9-10v i tak np dla typowiego wtryskiwacza 240cc przy 14v wtryskiwacz ma czas bezwładnosci w okolicach 0.7ms , ale dla napiecia 9v podczas rozruchu...
Znalazłem taką instrukcję w internecie odnośnie ustawiania mapy: w lewej kolumnie masz czas inj, czyli czas przez jaki wtryskiwacz podaje gaz. Na górze masz obroty silnika rpm. Kropka wędruje po liczbach. Gdyby liczba wynosiła 112 (albo 120 - nie pamiętam) to czas wtrysku benzyny byłby taki sam, jak czas wtrysku gazu (mnożnik x1). Ponieważ gaz trzeba...
LTFT spadło do 12.5% i dalej nie idzie. Lewego powietrza nie ma, sonda lambda pracuje na postoju jak i podczas jazdy. STFT oscyluje w granicach +-5%. Mam ten sam problem, brak pomysłów już... Na podstawie moich późniejszych spostrzeżeń, dołożę do tego co napisałem wcześniej, jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy. U mnie wystąpiły dwa takie przypadki:...
Czy autor tematu ogarnął problem z wtryskiwaczami? Mam również do wyjaśnienia temat z korektami w silniku mJTD 1.9 120 KM. Przede wszystkim chciałbym dowiedzieć się jakie korekty graniczne można przyjąć za prawidłowe? W sieci są w tym temacie sprzeczne opinie, wniosek jest tylko jeden - im mniejsze tym lepiej. W moim przypadku korekty na rozgrzanym...
Witam! podłączyłem ostatnio moje Atego pod komputer i mech. stwierdził że trzeba zregenerować wtryskiwacze. korekcje błędów wyglądały następująco: 1- +0,78 2- -1,5 3- +2,5 4- +2,4 5- +1,3 6- -3,9 Nie pamiętam dokładnie 2 cyl ale na pewno było mniej od 2. Czy na pewno już czas na wtryski? auto nie kopci nic, pali ładnie czy to na zimnym czy na ciepłym...
Na benzynie na wolnych podglądając korektę krótkoterminową, oscyluje ona w granicach 0 +3. Przełączając na gaz trzęsie budą i korekta krótka idzie na -25%. raczej sprawdził bym wtryskiwacze niż reduktor, jakby on puszczał podciśnieniem to problem był by przy odpalaniu auta
To temat chyba nie dla ciebie. Korekta długa i krótka. Czas pracy wtryskiwaczy gazowych na benzynie i ich czas na gazie. Mapa gazowa w stosunku do benzynowej. Do parownika wystarczy szklanka z wodą. Do wtryskiwaczy też chociaż ja mam inny sposób.
Raczej same pierścienie to byłby cud. To nie opel astra G w benzynie i problemem nie jest pobór oleju a przedmuch.
Ważne czy na PB było też z błędem? Podejrzyj korekty długoterminowe jeszcze przy występowaniu błędu. Jesteś pewny regeneracji wtryskiwaczy? Podbij mapę mnożnika o 10 punktów tak dla testu. Jak będzie nieszczelność to będzie i na benzynie coś nie tak. Oczywiście to nie może być nieszczelność w wydechu w okolicach kolektora wydechowego bo to sonda ubogo...
Mogą przeciekać wtryskiwacze albo reduktor w podciśnienie, może być też strojenie tak skopane że korekty idą w kosmos i ciepłego zalewa. Ale co do tego ostatniego to raczej za mało jeszcze pojeździłeś na samej benzynie żeby się poprawiło, więc bardziej prawdopodobne przecieki gazu.
skoro nie można nic regulować na wtrysku sekwencyjnym bo to nic nie daje . to po co w ogóle są te kropki zbieranie map , podnoszenie mnożniika opuszczanie ,korekty itp? Mapy są po to, żeby zgrać charakterystykę wtryskiwaczy gazowych z wtryskiwaczami benzynowymi, tak żeby ECU "nie widziało" różnicy i nie musiało wprowadzać korekt do swoich map podczas...
Przede wszystkim, żeby nie wróżyć ze szklanej kuli, wskazane byłoby podanie jaką instalacją zainfekowałeś silnik. Błąd jak w temacie :"P0171-92 zbyt uboga mieszanka, rząd 1 - Nieprawidłowe osiągi lub działanie" Po tym wpisie od razu nasuwa się pytanie, czy ta sytuacja dotyczy tylko jazdy na gazie, czy występuje również na benzynie. Jeżeli tylko na gazie,...
Egr zaślepiony, brak poprawy. Obroty nie falują. Jedyny parametry jaki na tą chwilę mi nie pasuje to temperatura oleju silnikowego ( pokazuje minusowe temperatury) Odczyt robiony HDS Hondy. Przepływka wygląda jak nowa ( firma hitachi) Jak się rozgrzeje samochód to nie da rady nim jeździć ( powyżej 2500 obrotów dławi się). Wtryskiwacze benzyny ładnie...
pisze , to znaczy że opracowuje algorytm pracy sterownika :D, chyba jasno napisał :D:D Algorytm opiera się głownie na "podglądaniu" czasów wtrysków generowanych przez ecu benzynowe. Ponieważ gaz ma inna wartość opałową , a wtryskiwacze mają nieliniową charakterystykę buduje się krzywą mnożnika , który na podstawie zmierzonych pozornych czasów benzyny...
Witam. Mam taki problem. Toyota Avensis t22 1.6 benzyna gaz 1999r produkcji. Po odpaleniu na zimnym silniku oczywiście na benzynie szarpie, czasami nie da się ruszyć bo się dławi. Jak złapie temperatury na benzynie można jechać ale brak jej trochę mocy. Po przełączeniu na gaz zachowuje się normalnie. Praktycznie cały czas jeździ na gazie. Sprawa jest...
Może to trochę niewiarygodne, ale można powiedzieć, że nagle padły mi dwa wtryskiwacze benzynowe - stan licznika coś ponad 100 tys. km. Bardzo utrudnione było uruchomienie zimnego silnika. Ciepły startował praktycznie od razu na gazie. Wcześniej, jak jeszcze samochód był na gwarancji padł jeden wtryskiwacz przy stanie licznika coś ok. 30 tys. km. Z...
Zawsze swoimi instalacjami LPG zajmowałem się sam bez żadnego problemu,ale Prins mnie przerasta. Czemu przerasta, wg mnie jest łatwiejszy do ogarnięcia niż np. Dream XXI N. Ja mam emulator starego typu (bez wtyczki). Całkiem możliwe, że ma rację kolega cyborg39 z tym przekaźnikiem. Dodano po 2 Jak się nad tym zastanawiam i analizuję to co autor tematu...
Doświadczeń nie mam - z tego co wiem, mapę paliwa dla centralki LPG IV wykonuje się w trasie - trzeba przejechać ten sam odcinek, możliwie zróżnicowany (ok 5- 10km) kilkakrotnie na przemian na benzynie i na gazie, każdorazowo korygując czasy wtrysku LPG. Trzeba doprowadzić do takiej sytuacji, że komputer benzynowy nie zmienia czasów wtrysku podczas...
benzyny mi wychodziło ok 8,5-9l a gazu ok 12-13 Pytanie kiedy tyle wychodziło na benzynie, bo jeżeli dawno temu, to warto byłoby to sprawdzić na nowo jaki apetyt na benzynę ma silnik, bo od tego zależeć będzie ile będzie konsumować gazu. Taki test aby był wiarygodny trzeba by zebrać na dystansie ok. 1000km (nie od tankowania do tankowania) i od razu...
Obecnie czyszczę i wymieniam graty w parowniku i od 3 dni auto chodzi tylko na benzynie i jak by mniej było albo delikatniejsze te szarpnięcia. Patrzyłem na parametry na benzynie i korekty długoterminowe poszły mocno w minus jakieś -15, -20. Auto chodzi praktycznie 99% czasu na gazie i nigdy nie było regulowane przy wymianie filtrów bo wszystko było...
Na pewno coś korektą po OBD (zaoszczędzisz na regulacjach). Wtryskiwacze raczej pojedyncze na krótkich wężykach do dysz w kolektorze. Dysze jak najbliżej wtryskiwaczy benzyny. Ze sterowników polecam AC QNext plus (korekcje po OBD i obsługa bluetooth aplikacja na telefon )
Redukor Tomasetto Alaska to dobry reduktor, ale do max 90KM. Dla Golfa IV 1.6 będzie za słaby. Osobiście poleciłbym reduktor Landi Renzo IG1. To chyba jedyny reduktor na polskim rynku, który nie zmienia ciśnienia na wyjściu wraz ze zmniejszaniem się poziomu gazu w zbiorniku. Jest dwustopniowy. Niestety jest bardzo drogi (ok 700zł). Wtryski AC W01 są...
Ja bym obstawiał na zle ustawioną emulację wtryskiwaczy
Podłączenie do przewodu sygnałowego sonda lambda w instalacji IV generacji (nie koniecznie wtrysk sekwencyjny, może być grupowy) służy w zasadzie wyłącznie do kalibracji instalacji. Jedyny dodatkowym czujnikiem jest właśnie MAP-Sensor czyli czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym (i zazwyczaj zintegrowany z nim czujnik ciśnienia gazu). Czujnik podciśnienia...
Błędy to nie wszystko. Nie zrobili ci ponownej kalibracji LPG? Jak wyglądają korekty Lambda. Przy robieniu głowicy sporo się rozkręca i można sporo rzeczy źle poskręcać. Od nieszczelności po zamiennie przewodów od wtryskiwaczy LPG ,od wtryskiwaczy do dysz. Wystarczy że masz zamienione dwa i przy przełączaniu sekwencyjny chodzi wtrysk benzyny na raz...
zaraz po starcie przed przelaczeniem na gaz cisnienie na reduktorze bylo tylko 1,18. po przelaczeniu natychmiast skoczylo ale nie na ustawione wczoraj 2.18 tylko na 2.26-przez co korekta na gazie tez podskoczyla z wczorajszego 0,2 na 10,8 czy to normalne objawy? To, że było 1.18 (w diagu), to oznacza, że masz ciut nieszczelne wtryskiwacze (bo reszta...
Rozwiązałem częściowo swój problem. LPG przełączało się szybciej niż uruchamiała się sonda lambda (praca w pętli zamkniętej), przez co totalnie rozjechała się mapa benzyny (16ms na start i zalewało silnik). Po załapaniu pętli zamkniętej czas wtrysku redukował się do około 3.8ms. Uruchomiłem silnik na lpg i poczekałem aż załapie lambda, przełączyłem...
Witam Mam problem z korektami w bmw e39. Mianowicie bank pierwszy +5% bank drugi +12% i przez to blad na desce. Co zrobiłem -wymiana filtra paliwa -wymiana świec -sprawdzona disa -sprawdziłem dymiarką kolektor szczelny -podmieniłem sondy lambda z 1 na 2 i i odwrotnie. Co zrobic żeby korekty sie zrównały ? Rozumiem jak by tylko na benzynie byly takie...
Możliwe że uszkodzony, sprawdź ciśnienie na listwie, powinno wynosić ok 3bar. Masz zaworek w listwie podobny do wentyla w kole ? Zdjęty wężyk to też lewe powietrze do silnika, masz czysty filtr powietrza ? Gazu nie masz ? Gazownicy często zmniejszają dolot powietrza przed filtrem powietrza do silnika przy kłopotach z regulacją instalacji 1 i 2 gen gazu....
Jak jest wypadanie zapłonu to mieszanka się nie spala i tlen zostaje. Co wyłapuje sonda lambda jako uboga mieszankę i dodaje "koksu". Tak że za duże podlanie (tak że wypada zapłon) bez informacji o wypadaniu zapłony jest interpretowane jak uboga mieszanka. Co się dzieje jak włączysz wszystkie 4 wtryskiwacze. Bo pierwsze trzeba wstępnie dobrać ciśnienie...
Tak, to wtrysk fazy ciekłej. Nie polecam ze względu na koszty i awaryjność. Minimalna nieszczelność wtryskiwaczy prowadzi po pierwsze do konieczności "dobijania" ciśnienia w instalacji na postoju, co powoduje rozładowanie akumulatora, a po drugie, gdy instalacja się uśpi i tak dochodzi do zapowietrzenia układu wtryskowego i/lub "zalania" silnika fazą...
Bardzo chaotycznie to napisałeś. Nie napisałeś jaka jest dynamika silnika na benzynie i na gazie, jak odpala jak jest zimny. Nie mam pomysłu na opisany przypadek, bo nie zajmuję się samochodami i instalacjami gazowymi zawodowo. Ja bym sprawdził kompresję na cylindrach. Jak luzy zaworowe nie ją regulowane automatycznie (hydropopychacze), to zainteresowałbym...
zakręcić tak, ale spuszczać nic nie musisz, po prostu inst. wypali gaz z przewodu i tyle, co do programu, to nie pokaże Ci, że masz wtryski uszkodzone, możesz to sprawdzić wyłączając poszczególny wtryskiwacz i obserwować czas wtrysku benzyny na benzynie i na gazie, lub korekty OBD, ale bez doświadczenia zawodowego ciężko Ci będzie to zweryfikować, zła...
witam wszystkich serdecznie, mimo wielu postów w tym temacie pozwolę sobie założyć kolejny - z nadzieją na jednoznaczne ustalenie przyczyny trudnego rozruchu W168 z silnikiem benzynowym -bez LPG - po dłuższym postoju w chłodniejsze dni. po podłączeniu pod komputer: - pojawia się tylko jeden błąd P0170 - wysoka korekta długoterminowa - sondy działają...
Obecnie przełącza na LPG bez problemu i to dosyć szybko. Czyli sterownik widzi temperaturę, tylko nie wiadomo skąd ją bierze. Jeżeli nie ma czujnika na reduktorze i wężach wodnych, to prawdopodobnie bierze ją z czujnika temperatury silnika, a nie z czujnika na listwie. Czujnik na listwie wtryskiwaczy mierzy temperaturę gazu (faza lotna) i być może...
Jeżeli obroty masz na 1000, to sterownik pewnie odczytuje "brudne" obroty, czyli sygnał jest czymś zakłócony, lub masz wpięty generator obrotów, możesz to sprawdzić wpisując w zakładce Sensors, parametr RPM_fac cyfrę 2,(teraz masz 13 lub 0) wtedy na obrotomierzu w programie pojawią się rzeczywiste odczyty sterownika, zasadniczo wyłączenie tej nie ma...
Nie pomyliłem się. Na benzynie pod obciążeniem są korekty są na ubogo. Krótka 7% A na LPG są na bogato. Krótka -2% Tak robiłem. Te po obrotach były na 0 wszystkie wcześniej. Tak
Pleciesz kolego :D, mnożnik ustawia się identycznie - kłania się czytanie instrukcji. Zapomniałeś podać czas benzyny na biegi jałowym - to decyduje o przydatności wtryskiwaczy. Reduktor OK. Poczytaj instrukcję , rozdział kalibracji instalacji i korekty map nawet kilka razy bo bez tego nigdy nie zrozumiesz sensu najprostszych rad.
Witam Opel Zafira A 1999r 1.8XE1 125KM. Błąd P0130(4). Brak mocy na benzynie na gazie dużo lepiej. Pomiary na benzynie. Przepływka ok. 10Kg/h na jałowym. Czas wtrysku ok 3,2ms Sonda lambda 4887mV czyli uboga z tego co się już dowiedziałem. Po podaniu plaka w dolot sonda reaguje i silnik poprawia pracę. Ciśnienie paliwa 3,7 bara cały czas, nie spada....
Jeżeli w momencie przełączenia na gaz, na manometrze nie ma skoków ciśnienia, to bez podglądu w programie diagnostycznym trudno będzie postawić jednoznaczną diagnozę. Może prins ma jeszcze mapy ustawione pod zepsute wtryski i trzeba odłączyć akumulator albo pojeździć na benzynie żeby dostał nowe ustawienia. Prins nie ma żadnych map. Niesprawne wtryskiwacze...
ad. 1. Ze względu na posiadanie możliwości dynamicznej regulacji składu mieszanki i funkcję odcięcia paliwa podczas hamowania silnikiem - II generacja. Można by się zastanowić też nad III-generacją ale to stosunkowo rzadko u nas spotykane rozwiązanie. IV generacja jest nieuzasadniona finansowo (koszty montażu) aczkolwiek, wbrew opinii niektórych, możliwa....
Witam, Dziś wyjechał ode mnie po ostatecznych doszlifowaniach pierwszy 2.2 direct na instalacji Stag 400 DPI. Chodzi bez najmniejszych problemów. Zlitrażowaliśmy go na trasie 465km, czyli od pełnego do pustego zbiornika LPG (to Signum, wchodzą ok. 42 litry max). Tryb pozamiejski, w większości cięgiem 140-150km/h, trochę 120km/h, jeden korek na jakieś...
zrobiłem pracę od podstaw czyli wyczyściłem przepustnice ,przewody odpowietrzające ,wymieniłem świece ,skasowałem luzy w układzie kierowniczym ,zrobiłem alternator, i wizyta u gazownika -auto sprawne . Bezpośrednia odpowiedź na pytanie W instalacjach Landi Renzo wtryskiwacze gazu zasilane są typowo napięciem z instalacji elektrycznej pojazdu, czyli...
Sterownik LPG nie reguluje ciśnienia gazu. Głównym zadaniem sterownika LPG jest wysterowanie wtryskiwaczy LPG a nie jakiś zaworów, jak już to elektrozaworu podającego LPG na reduktor. Sterownik LPG steruje wtryskiwaczami gazu na podstawie czasu wtrysku benzyny, bierze przy tym jeszcze pod uwagę np. ciśnienie w kolektorze czyli obciążenie silnika. Tworzy...
W zasadzie to nic mu nie trzeba, możesz odpowiednio wyregulować ciśnienie gazu, dobrać średnicę dysz LPG i podłączyć wtryski LPG w miejsce benzynowych... Problem w tym, ze wtryski LPG nie są liniowe, a co gorsza są znacznie bardziej nieliniowe niż wtryskiwacze benzyny. Stąd konieczność generowania mapy korekcyjnej czasu wtrysku. Mnożnik czasu wtrysku...
Korekta czasu wtrysku LPG względem długości impulsów sterujących wtrysku benzyny uzależniona jest od temperatury, obrotów silnika i ew. podciśnienia w kolektorze. Sterownik LPG typu STAG 300 nie posiada żadnych funkcji samoadaptacyjnych w trakcie normalnej eksploatacji, dlatego nie można mówić, że cokolwiek skoryguje w reakcji na niewłaściwe dawkowanie...
Nie ma żadnego problemu z żadnym ze stagów, tak jak koledzy wyżej piszą stroi się to fajnie, pod warunkiem, że robimy to dokładnie po korektach od obrotów, a podstawą są korekty sterownika benzyny, jeżeli chodzi o reduktor, to każdy sobie poradzi w tym silniku, co do wtrysków, to zalecane jest założyć "szybkie" wtryskiwacze, ponieważ tam są dość niskie...
Witam. W ostatnim czasie uszczęsliwiłem swoją mamę istalacją LPG instalując jej w samochodzie marki Dodge Caliber 2.0 ze skrzynią biegów CVT AGIS OBD CAN z wtryskiwaczami i reduktorem MAGIC. Instalacja nawet ładnie pracuje tylko jest jeden mały problem. Czasami na wolnych obrotach gaśnie silnik. Serwis który montował instalację poddał się. W komputerze...
pisałeś wcześniej trochę inaczej, Skoro 2 dni jeździłeś na benie i dopiero wtedy się naprawiło to przyczyna nie leży w nieszczelności instalacji gazowej. Instalacja gazowa w tym przypadku jest powodem autoadaptacji ecu benzyny do spalania gazu. Ponieważ instalacja gazowa ma jakieś istotne błędy regulacji lub wykonania, jazda na gazie powoduje duże zmiany...
korekty wtryskiwaczy korekty wtrysku benzyna zasilanie wtryskiwaczy benzyna
kabel electrolux odkurzacz połowa matrycy działa inteligentny rs485
autko elektryczne schemat autko elektryczne schemat
Ford Transit 2.2 TDCi 2008 - Błędy poduszki pasażera Kod błędu E30 w pompie ciepła Nulite - przyczyny