Cześć i czołem🫡 Pacjent VW Passat B6 1.9 TDI BXE 2006r. Mam Problem z korektą wtrysku na drugim cylindrze a mianowicie wahające się korekty od +0.7-1.1 mg/suw przy pracy na biegu jałowym, natomiast czasem korekty zaczynają wzrastać do +2.07-2.5 mg/suw i wtedy silnikiem zaczyna szarpać ale przy wyższych obrotach nie jest to odczuwalne. Dodam że uszczelniacze...
A co mają korekty do odpalania auta? Wyjaśnisz gdzie podąża Twoja myśl? Jakie obroty widzi sterownik i jakie ciśnienie jest na listwie podczas odpalania?
Sory za zbyt chaotyczny opis zaczne jesze raz. Wtryski zmieniałem sam ,programowane tez przeze mnie pod tym kontem jest poprawnie sprawdzane kilka krotnie .Niestety po tym zabiegu wtrysk na 4 cylindrze nie daje sie wysterować wywala blad korekcji wtryskiwacza czwartego cylindra .Po podmianie wtrysku z trzeciego cylindra na czwarty ta sama historia wywala...
Witam, U mnie problemem było falowanie obrotów na zimnym silniku a jego przyczyną był uszkodzony EGR (nie był on nawet mocno zabrudzony tylko się przycinał). Jeżeli chodzi o korekty wtrysku to są to tylko wartości wynikające z pracy całego silnika, mogą pomóc w znalezieniu usterki ale nie bazowałbym tylko na nich, np. jeżeli autko kopci, nie ma mocy,...
Pisałem że ECU wymieniony, kompresja jest, wtryski wymienione, a po drugie przy dodawaniu gazu i odpięciu wtyczki na tym jednym wtrysku nie ma reakcji gdyby był słaby ten cylinder to zgodzę się żeby komputer mu lał paliwo ale nie realne żeby korekta stała całkowicie w miejscu czy dodajesz gazu czy nie. Prędzej bym się zgodził z tym że soft zrypany....
Wpadnij to ci ustawie valvetronica bez problemu na dowolnym sprawnym sterowniku lpg. Korekty dokonaj na podstawie porównania czasu wtrysku pb do pb na lpg i tyle. OL na napięcie sondy by było ciut wyższe od tego co na pb. W sumie tyle. W silnikach ze stalym ciśnieniem kolektora map nie będzie i w niczym to nie przeszkadza.
To chyba nie dobrze jak nie mam podglądu na mieszankę paliwa z powietrzem. Masz, ale z poziomu diagnostyki sterownika silnika. Do działania instalacji LPG IV generacji sygnał sondy lambda nie jest niezbędny (jest pomocny przy jej kalibracji ale też da się bez niego, kalibruje się na mapy wtrysku lub na korekty czasu wtrysku benzyny).
Korekty odnoszą się generalnie do mocy poszczególnych cylindrów. Sterownik ustala sobie dawkę wtrysku dla danych warunków pracy silnika i mierzy przyspieszenie wału po każdym zapłonie. Jeżeli to przyspieszenie jest mniejsze jak powinno być to zwiększa dawkę na danym cylindrze i korekta rośnie, jeżeli jest większe to zmniejsza dawkę i korekta spada....
Dobry olej nie tworzy nagaru. Źle pierścienie dobrane do tulei i silnik nie był docierany. Niedotarty pierścień ma małą powierzchnię odprowadzania ciepła, powstają lokalne ogniska na których się przypala olej. Pierścienie uszczelniające są za sztywne, za duży zamek po wyjęciu z cylindra. Ile mm ma odstęp pomiędzy końcami pierścienia po wyjęciu z cylindra...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Mialem kiedys podobny przypadek, co prawda nie takim aucie jak Twoje (opel zafira 3, 1,6 turbo) Objaw był taki, ze auto sobie chodziło na postoju normalnie, wyciagales kluczyk a silnik dalej pracowal ale juz obroty mu spadalay tak dok ok 500 i jeszcze ok 30 sekund pracował i co sie okazało ... A to sie okazało, ze uszkodzony byl zawór odprowadzający...
W mojej Primerce pojawił się błąd P0169 - obwiniam za to słabe paliwo - nieraz nawet na Orlenie można się nadziać. Proszę rzucić okiem na screen z Elm-a - niepokoją mnie te korekty wtrysku. Pierwszy screen przed skasowaniem błędu - drugi po skasowaniu.
Na dawkę paliwa, może po prostu jest problem z regulacją dawki, akurat tu każda instalacja ma duże problemy na zimnym. Jaką masz temperaturę przełączania? W zasadzie dałbym ci na to poradę jak poprawić taką instalacje by na zimnym nie zalewało, ale w brc nie mam doświadczenia. Poza tym w zasadzie wole samemu zrobić i zachować wiedze dla siebie, bo sporo...
sondy za katalizatorem przede wszystkim kontrolują pracę katalizatora(jak i pełnią funkcję diagnostyczną dla poprawności pracy sondy przed katalizatorem. wykresy sond za katalizatorempowinny być jak najbardziej liniowe. To prawda, ale nigdy nie jest idealnie. samochód ma przejechanie 250000 więc może kat powoli się kończy Katalizator ma za zadanie utleniać...
Źle wrzuciłeś link.
witam również mam ten problem w 3,2 czy udało się zdiagnozować ten przepadek?? prawdopodobnie jest to problem z katami wstepnymi szukam potwierdzenia dla tej teorii
Obecnie przełącza na LPG bez problemu i to dosyć szybko. Czyli sterownik widzi temperaturę, tylko nie wiadomo skąd ją bierze. Jeżeli nie ma czujnika na reduktorze i wężach wodnych, to prawdopodobnie bierze ją z czujnika temperatury silnika, a nie z czujnika na listwie. Czujnik na listwie wtryskiwaczy mierzy temperaturę gazu (faza lotna) i być może...
pisze , to znaczy że opracowuje algorytm pracy sterownika :D, chyba jasno napisał :D:D Algorytm opiera się głownie na "podglądaniu" czasów wtrysków generowanych przez ecu benzynowe. Ponieważ gaz ma inna wartość opałową , a wtryskiwacze mają nieliniową charakterystykę buduje się krzywą mnożnika , który na podstawie zmierzonych pozornych czasów benzyny...
Tak pętla regulacji kąta wtrysku wykorzystuje sygnał z czujnika wału i właśnie sygnał z wtrysku sterującego. Na jego podstawie ustala faktyczny kąt wtrysku i koryguje go w razie potrzeby. Jak brak sygnału kąt ustalany jest na ślepo z mapy. Więc pewnie teraz masz lepiej ustawioną pompę i wartość ustawiana z mapy nie wymaga korekty albo bardzo małej
Ale kombinujesz, wystarczy ustawić to na drodze na czasy wtrysku a nie na mapy i ich zbieranie. Pozbierać to można sobie grzyby w lesie. Diego niestety nie należy to przyjaznych w strojeniu i to wiedza oraz sprzęt się przydaje. Ja stosuję AFR i wpierw ustawiam WOT w OL by mieć górne nachylenie a potem rzeźbię środek na porównywanie czasów wtrysku na...
pytam dlatego, że odczyt samych parametrów korekt wtrysku to zbyt mało, aby móc ze spokojem powiedzieć że jest Ok... Twoje rzeczywiście wyglądają bardzo dobrze, ale często bywa tak, że korekty są Ok... a wtryskiwacze już Nie dają rady... napisz coś więcej; czy silnik ma moc w całym zakresie obrotów, przebieg, co było ostatnio robione, kiedy był wymieniany...
Witam mam focusa mk3 1.6 16v sida walczyłem z wypadaniem zapłonu. Jak większość wymieniłem świece, przewody zapłonowe, cewkę, przepływomierz sprawdzone ciśnienie na cylindrach luzy zaworowe szczelność układu dolotowego wszystko ok. Korekty wtrysku różniły się 1i4 były inne niż 2i3. Czytałem o tym że sterowniki padają. Więc zrobiłem reset sterownika...
Nie, sadza powstaje przy zbyt bogatej mieszance, ale może być tak, że np. przy małych obciążeniach silnika mieszanka jest za bogata, a przy dużych zbyt uboga. Nie znam tego sterownika, ale jedyne korekty jakie może wprowadzać opierają się o sygnał z sondy lambda. Jeśli np. będzie problem z wydajnością wtrysku (np. za mała wydajność pompy paliwa) to...
Oczywiście, że wtryski za mało wydajne (nie przy tych czasach wtrysku PB). Tu tabelka się nie sprawdza i trzeba o większej dyszy ale przecież tragedii niema. Obserwując lambdę można to ustawić i do tego zaktualizuj sterownik do wersji plus a dostaniesz dodatkowe możliwości. Do tego auto można stroić na korekty OBD więc można to precyzyjne wystroić....
Doświadczeń nie mam - z tego co wiem, mapę paliwa dla centralki LPG IV wykonuje się w trasie - trzeba przejechać ten sam odcinek, możliwie zróżnicowany (ok 5- 10km) kilkakrotnie na przemian na benzynie i na gazie, każdorazowo korygując czasy wtrysku LPG. Trzeba doprowadzić do takiej sytuacji, że komputer benzynowy nie zmienia czasów wtrysku podczas...
benzyny mi wychodziło ok 8,5-9l a gazu ok 12-13 Pytanie kiedy tyle wychodziło na benzynie, bo jeżeli dawno temu, to warto byłoby to sprawdzić na nowo jaki apetyt na benzynę ma silnik, bo od tego zależeć będzie ile będzie konsumować gazu. Taki test aby był wiarygodny trzeba by zebrać na dystansie ok. 1000km (nie od tankowania do tankowania) i od razu...
Masz za duże ciśnienie dla tej średnicy dysz->mnożnik<1. Sterownik oblicza czas wtrysku gazu na podstawie poprzedniego impulsu, bo wtryskiwacz musi zamknąć się przed końcem bierzącego...niezbyt dobrze. Zmniejsz ciśnienie np. do 1,1 i zrób jeszcze raz autokalibrację i zbierz mapy. Mnożnik ma być >=1! Po zebraniu map w zakładce ręczna zmiana...
Redukor Tomasetto Alaska to dobry reduktor, ale do max 90KM. Dla Golfa IV 1.6 będzie za słaby. Osobiście poleciłbym reduktor Landi Renzo IG1. To chyba jedyny reduktor na polskim rynku, który nie zmienia ciśnienia na wyjściu wraz ze zmniejszaniem się poziomu gazu w zbiorniku. Jest dwustopniowy. Niestety jest bardzo drogi (ok 700zł). Wtryski AC W01 są...
Witam mam pytanie po zobaczeniu korekt wtrysku zastanawiam się czemu taka rozbieżność jest i co można zrobić z tym. Czy zostaje regeneracja pompowtryskiwaczy czy da radę coś z tym zrobić samemu. https://obrazki.elektroda.pl/8232070300_...
Nie wiem jaki samochód i jak w nim korekty chodzą. Mogę się wypowiedzieć na podstawie obserwacji w mojej corolli. U mnie przy źle, albo inaczej nie - ustawionej instalacji gazowej jak LTFT bujało się w okolicach ok. -8%, to po przejściu na benzynę korekta po ok. 100 km zjechała w okolice +1%. Na razie po 200 km ani drgnie, stoi w miejscu. Jak to Kolega...
Możesz pasować od innego- czyli szukasz po podobnych parametrach silnika i korygujesz go do swojego auta. Masz zgrać tak parametry aby czasy wtrysku benzyny były takie same na benzynie i gazie, Korekty dokonujesz jadąc autem ze stała prędkością około 100 km/h po w miarę równym terenie. Bez tej korekty gaz przesteruje mapę paliwową.
Są to korekty względem wtrysku prowadzącego jesli chodzi o silniki PD
A jak korekty czasu wtrysku (adaptacje krótkoterninowa i długoterninowa ) nie nauczył się bzdur z instalacji gazowej ?
Witam. Mam problem z megane 3 1.5dci 110km. Na początku silnik miał problem z rozruchem na zimno. Długo kręcił, czasami trzeba było 3 razy. Filtr nowy oryginał, zainstalowany zawór zwrotny i dalej to samo. Korekta wtrysku na jednym miałem 1.6 więc zakupiłem nówkę ze sklepu i po montażu i dopisaniu kodu do sterownika i przejechaniu 200km korekcja na...
Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji. Ujemne korekty wtrysku świadczą dobitnie o uszkodzonych wtryskiwaczach. Moim skromnym zdaniem najpierw należy doprowadzić do porządku z wtryskiwaczami, a później reszta świata. Jeżeli ktoś postąpi odwrotnie, to nie jest źle, tylko mniej wygodnie.
Ja stawiam na EGR lub uszkodzony zawór sterujący pracą EGR, zaślepiony będzie przebierał, prawie gasł i podbijał obroty. Do nowych przepustnic był jakiś zmodyfikowany kabel (przejściówka).Wiele razy miałem 2.3 przebierające obrotami, odpięcie wtyczki od zaworu sterującego EGR równało obroty i zapalało awarie silnika.
Intake temp -3 C? Czas wtrysku raczej z kosmosu. Znajdź normalny komputer albo spróbuj po OBD2 (tryb zgodności). Tam są na pewno korekty i sygnały lambda. Sterownik LPG powinien też czytać czasy wtrysku benzyny po podłączeniu do sterownika LPG.
Odświeżam temat. Co sądzicie o preparacie jaki jest ceramizer, ale nie ten do silnika, tylko do paliwa. Sam to zastosowałem w PD, jest różnica. Zrobiłem jakieś 15 tyś. km. Nic się nie stało a motor pracuje prawidłowo, nawet da się odczuć lepszy rozruch. Następnym razem przed dodaniem sprawdzę korekty wtrysku przed i po zastosowaniu. Swego czasu, kilka...
(at)kkknc dokładnie! Diesle generalnie nawet nie potrafią ustalić wypadających zapłonów (choć raz w którejś marce spotkałem taki błąd). A wymiana wtrysku na podstawie korekt to wróżenie z fusów. Owszem, nierówne korekty mogą oznaczać problem z którymś wtryskiem, ale rzadko z tym na którym korekta jest większa/mniejsza od innych. Po prostu ECU zwiększa/zmniejsza...
Potwierdzam do normy euro 5 nic się nie koduje - nawet nie ma zakładki, żeby wejść i cokolwiek wpisać. W euro 6 wtryski kodujemy!
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Pacjent peugeot 508 2.0 bluehdi. FAP wypala się co 120 km . Błędów brak , korekty wtrysku w normie . Moc ma nie kopci . Jakieś pomysły? Paliwo? Zaczęło się nagle . FAP zapchany w 15%.
Sprawdź czy masz jeszcze katalizator? Coś się dzieje z tym wtryskiwaczem. Piezo czasami tracą sprawność przy większych dawkach. Sprawdź czy ciśnienie nie skacze. Co do wskazówek kolegi zaxdamian to wszystkie są błędne.
Z dobrej strony liczysz trzeci? A co "mądre głowy" spodziewają się znaleźć w mapach? Wiem co masz na myśli :idea: . Tak, liczę od skrzyni. Ponadto dla pewności odpinałem kolejno wtryski i odczytywałem komunikaty błędów z KTS-a. Dodano po 4 W takich przypadkach często uszkodzeniu ulega korba Co masz na myśli. Proszę rozwiń myśl bo jestem trochę zaniepokojony...
Interfejs usb LPG do nowego i tak się przyda. Zresztą on jest tak naprawdę do wszystkich sterowników LPG. No może nie do BRC i wtyczki są różne. Transmisja ta sama. Tylko program trzeba mieć do konkretnej marki i serii serowników. Ja bym pierwsze kupił ten fejs viakena do Staga(odpowiednia wtyczka) za 74zł. Podejrzał co i jak z mapą jak zmienia się...
Na filmikach masz tylko postój i wszystko wygląda książkowo, korekty wg mnie idealne, patrzyłem też na czasy wtrysku i też są ok więc korekty pokazują prawdę. Auto musi być pod obciążeniem i wtedy poprzełączać gaz benzyna by porównać korekty czy czasy wtrysku. Ja tam prinsa nie robię stąd nie wiem który parametr (po nazwie skrótowej) co robi ale kolega...
Kolego pytałeś o mpropa i słusznie, ale go podał, wystarczy czytać uważnie lub wiedzieć jak w różnych systemach diagnostyki się to nazywa :) proszę - Kontroler zaworu wysjciowego cisnienia w listwie 2.80 % Dla mnie występuje oznaczenie mprop a nie korekta wtrysku także to moja wina ehh ... mprop to ilość procentowa zadana dla otwarcia tegoż zaworu sterującego...
Typowe niegroźne kody to 0 wiadomo. 2 zaraz po rozruchu silnika oraz 4 czyli brak pracy pompowtryskiwacza- hamowanie silnikiem. O ile w niektórych sterownikach błednie pokazywane jest 128 podczas hamowania silnikiem to całkowicie niedopuszczalne jest podczas pracy silnika a tym bardziej podczas rozpędzania. Kod 128 może być spowodowany też za uszkodzonym...
I w tym przypadku tez tak jest. W sumie sie ciesze bo już mam dosyć przygód z tym autem. A 1 wtrysku nie ruszam narazie. Auto jest po remoncie. Mało przejechane. Może sie dotrze i korekta się wyrówna.
Ok, na pompie wariował swoją drogą, po wymianie na listwie dodatkowo i zrobieniu resetu wartości czujnika ciśnienia paliwa + tych 2 zaworów zero problemów. Wbija w fotel aż miło jak się mu depnie, na autostradzie moment i 140 bez trybu awaryjnego. I nie szarpie przy tych prędkościach. Ale na zimnym dalej trzepie jak sku.... Okazało się na pierwszym...
korekty wtrysku benzyna zawór korekty wtrysku korekty kąta wtrysku
samsung zdjąć simlocka skoda fabia wycieraczka przedni zwrotnice kalkulator
naprawa taśmy matrycy naprawa taśmy matrycy
Brother HL-5350DN – kompatybilność wałka bębna DR-2200 vs DR-3200/DR-620 Radio lampowe – niskie napięcie na prostowniku selenowym, przyczyny, naprawa, wymiana na mostek krzemowy