Jak zresztą przy każdym oplu.Ten czarny niżej w kostce stacyjki.
Przyczynę znasz, tylko nie do końca. Centralny zamek nie zadziała z pilota dopóki nie wyjmiesz kluczyka ze stacyjki, a konkretniej dopóki nie zniknie napięcie na styku W kostki stacyjki.
Pierwszym miejscem które bym odwiedził to kostka przy stacyjce :)
Problem rozwiązano powodem była kostka stacyjki .
Walnięta w tym przypadku , to może być , kostka stacyjki.
Może być alarm a również może być kostka pod stacyjką.
Bo Tobie Kolego zasilanie niknie. Linia po "kluczyku". Tutaj szukaj problemu. Nie wykluczyłbym kostki stacyjki.
Może od tych wskaźników- bezpieczniki ewentualnie kostka stacyjki.
Podmień kostkę stacyjki.
Podłącz miernik pod cewkę zapłonową. Włącz zapłon i patrz czy pojawia sięnapięcie. Następnie obserwuj miernik i spróbuj uruchomić mobila jeśli napięcie to zniknie to będzie wskazywało na uszkodzenie kostki stacyjki.
Kostka stacyjki.
Do sprawdzenia stacyjka tj. "kostka" pod nią.
Gaszę przekażnikiem silnika kostka stacyjki podmieniana .
Styki (kostka) stacyjki do weryfikacji.
Odłącz kostkę stacyjki(może ona knoci po przeróbce) i sprawdż jak działa centralny.
Kostka stacyjki na początek.
a kostka w stacyjce
sprawdż kostkę w stacyjce
Na drugim końcu , za wkładką stacyjki jest kostka stacyjki - przełącznik , ją sprawdź.
a ten twoj mechanior sprawdzil kostkę w stacyjce
Kostka stacyjki, na popych spróbuj .
sprawdzic bezpieczniki oznaczone jako KL15,jeżeli są ok,to prawdopodobnie kostka pod stacyjką
Kostka stacyjki sprawna?
a kostkę przy stacyjce sprawdziłeś?
Kostka stacyjki do kontroli.
Dziękuję za podpowiedzi, problem wstępnie rozwiązany, kostka od stacyjki, pozdrawiam.
Może kostka w stacyjce? rozłącza podczas kręcenia dlatego gaśnie wszystko na zegarach,spróbuj na pych jeśli odpali to masz odpowiedź.
A kostkę stacyjki może wymień na początek.
a może to kostka stacyjki,sprawdz czy masz napięcie na cewce zapłonowej podczas kręcenia rozrusznikiem . dołączam schemat może Ci w czymś pomoże
Witam jeszcze jedna możliwość kostka stacyjki ,dość częste awarie.
ogrzewanie działa Nie ogrzewanie tylko dmuchawa. Kostka stacyjki do wymiany.
To nie stacyjka popsuta tylko taka mała kostka,nie prościej wymienić?Stacyjka używana też kosztuje grosze.
Jak sprawdziłeś, że kostka stacyjki ok? Przekaźniki te pod maską też sprawdzałeś?
Na trzecim pinie w dolnym rzędzie na dużej kostce pojawia się + po stacyjce. Jak wypniesz kostkę to piny są opisane wewnątrz gniazda.
Winna była kostka stacyjki :)
Pod stacyjką jest kostka http://www.opel-sklep.com/mobile/pl/p/Ko... , ona do wymiany. Wypalają się styki. Chyba że przekręcając kluczyk czujesz że to mechaniczne uszkodzenie,wtedy to wkład.
Tak, najczęściej ona to powoduje; częstokroć przyczynia się też do awarii rozrusznika-nie cofnie z pozycji rozruch. Kostki nie musisz kupować oryginalnej, może być podróbka np z Torpan lub Febi.
Problem rozwiązało dociskanie kluczyka w stacyjce do środka w czasie włączania radia z AS. Dopiero wtedy radio zechciało spytać o kod. Być może odpowiedzialna za to była nieoryginalną kostka stacyjki.
Złącze elektryczne przy stacyjce ma zabezpieczenie przed samoczynnym wpadnięciem, należy je nacisnąć i delikatnie prawo-lewo wyjmować. Dodano po 2 Tu masz instrukcję. http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-ko...
A nie lepiej (prościej) wymienić uszkodzoną kostkę stacyjki na nową ?
Człowieku! Twój poprzedni, identyczny, post poleciał do kosza. Nie dało Ci to do myślenia? Rozrusznik, masy i kostka stacyjki do sprawdzenia na początek.
styki są takie same jak w oplach (vectra a na pewno) i wystarczy wymienić kostkę bez wyjmowania bębenka stacyjki...koszt takiej kostki to ok. 25 zł ale nie w ASO :)
to kostka stacyjki, zrobiłem jak radziliście i tylko dotknąłem kostki od razu zapalił, auto leci do warsztatu na wymianę dzięki za pomoc sam bym na to nie wpadł ja obstawiałem wkład stacyjki.
Jesteś pewny, że kostki pasują do tego nowego radia? Próbowałeś mierzyć napięcia w kostce? A i czy radio nie reaguje po przekręceniu kluczyka w stacyjce?
Witam serdecznie Mam problem z odpalaniem samochodu Opel Vactra 1,6. Akumulator mam sprawny, rozrusznik po sprawdzeniu u elektryka też dobry. Samochód szczegolnie rano ma problem z przekreceniem rozrusznika.Im dłużej trzymam kluczyk w stacyjce na pozycji rozrusznika tym lepiej kreci. Zauważyłem też że problem narasta w wilgotnych warunkach np. deszcz....
witam.problem jak w temacie,wylanczam zaplon wyciągam kluczyk a autko natal chodzi i swieci sie kontrolka od ładowania.dodam jeszcze że gasnie w momencie wcisnięcia hamulca lub włączenia wycieraczek.dzisiaj wymieniłem kostkę stacyjki ale bez zmian.
Opel przestał palić na paliwie, wymienione zostały stacyjka i kostka. Nadal nie odpala, wcześniej palił bez problemu, do wymiany była tylko wkładka stacyjki. Paliwo do gaźnika dochodzi, nie przechodzi przez wtrysk i nie podaje paliwa. Gdzie problem? [/b]
Sprawdziłbym kostkę stacyjki (pogmeraj trochę kluczykiem w stacyjce i zobacz czy będzie jakaś reakcja).
Stacyjka daje 15 wiec bedzie chyba wypalona
Kostka stacyjki raczej nie cyka. Chyba uszkodzony automat rozrusznika.
Temat uważam za zamknięty, problemem był przepalony bezpiecznik pod kostką zakręcaną koło akumulatora .
Witam wszystkich użytkowników, mam dość nietypowy problem z moja viki. Mianowicie w ostatnim czasie wymieniane były: cewka, świece, kable filtr powietrza po tych zabiegach silnik po dłuższej jeździe nie gaśnie po przekręceniu kluczyka. jak ja odpalę i zaraz zgaszę jest ok ;/ wymieniłem już kostkę przy stacyjce, proszę o porady
Wiesz możesz mieć ukręcone pióro w stacyjce i nowa kostka nawet ze złota nic nie da.
Mechanik który zmieniał stacyjkę odłączył kostkę od czytnika. Dla tego kod się skasował? W takim razie czym się za to zabrać? Czy konieczny jest Tech?
Sprawdź czy błędu nie wywala żadnego. Sprawdź czy immobilizer czasem nie odcina ( jeśli jest kontrolka to czy gaśnie) - możliwe, że cewka immobilizera. Jeśli kapsuła od immobilizera jest w kluczyku to wziąć spróbować zapasowym. Może też odcinać inne zabezpieczenie, np. alarm. Zobacz czy sygnał sterowania na cewce się pokazuje(niestety nie znam które...
Na dużej wtyczce do ecu są 3 piny większe od pozostałych na te piny wchodzą try przewody 2 brązowe i 1 czerwony na pierwszy rzut oka wygląda to na zasilanie ecu tam nie ma żadnego prądu czy to może te kable? Dodano po 16 Nadal brak komunikacji i brak check engin Dodano po 6 Ten czerwony kabel z ecu idzie gdzieś do środka niewiesz czy będzie szedł do...
Ok rozumie przepraszam a co do tego odpalenia to kostka stacyjki byla dobra bylo popsute cewka i modul zaplonowy
albo ci kostka w stacyjce rozłącza ,palą się podczas kręcenia wszystkie kontrolki gdy nie zapala?
Kostkę stacyjki na szybko sprawdziłam a kable odpowiedzialne za zapłon razem spięte nie dały żadnego efektu
Radzę wymienić kostkę stacyjki "check" się nie świeci brak zasilania,nie dochodzi "15"-ka za stacyjką.
Z cewki zapłonowej (jeśli to benzyniak), a jeśli diesel, to z przekaźnika świec żarowych. Z cewki to z kostki? Może powiesz mi który to przewód?
Po co 2 razy to samo ? Witam. Najprawdopodobniej koledze chodziło o "kostkę" bezpośrednio przy stacyjce. Napisz coś więcej . Czy po przekręceniu kluczyka coś się dzieje ?np. gasną kontrolki ,jakieś dżwięki?
CAR-300 ma standardowe kostki ISO, tylko ma zamienione miejscami IGN i BAT, czyli 12V po i przed stacyjką, pamiętaj o tym przy podłączaniu nowego radia.
Sprawdź czy nie brakuje mu zasilania na ster. Moze kostka pod stacyjka? Jezeli brakuje mu iskry moze to byc czujnik wału lub wałka.
Nie ma nic po drodze,kabel czarno-czerwony zasuwa od kostki pod stacyjką prosto do elektromagnesu rozrusznika. Trzeba sprawdzić czu masz prąc na styku 50 rozrusznika jak dajesz kluczyk w pozycję rozruch. W autach z automatem jest prąd na sterowanie odłączany przez układ przełącznika wielofuncyjnego,chodzi o to abyś nie odpalił inaczej jak na D albo...
http://obrazki.elektroda.pl/9863378300_1... Wedle schematu pin A4 ze starej kostki odpowiada za stacyjkę. Sprawdź miernikiem z masą czy po przekręceniu kluczyka pojawi się na nim napięcie +12V.
Na początek sprawdź kostkę od stacyjki , wygląda na to że bolce sterujące stykami stacyjki się wytarły i następują przerwy. Pozdrawiam
Witam Mam problem z Vectrą B 1.8 benzyna z roku 1998, mianowicie przestała działać dmuchawa nawiewu.Rozebrałem podszybie i nie dochodzi napięcie do dmuchawy a bezpieczniki ok. Natomiast niema wogóle napięcia na przekaźnikach R7 i R64 na zaciskach 30,W czym szukać?Czyżby kostka stacyjki?Prosze o pomoc i z góry dziękuje
Nie.Odkręcasz 2 wkręty od strony kierownicy,są one zasłoniete zaslepką.Ściągniesz górną częśc obudowy.Dolna jest przykręcona od dołu 3 wkrętami.Nastepnie trzeba ściagnąc tą gumowa osłone stacyjki,podważyć wkrętakiem.przełacznik wchodzi na wcisk,sa takie dwa zatrzaski,naciskasz je i wysuwasz przełacznk,odpinasz kostkę (trzyma zatrzask) i gotowe.Potrzebne...
Musisz cienkim srubokrętem (wkrętakiem?) przez otwór po wkładce podnieść blokade kierownicy do góry, aż tam zaskoczy. W nowej wkładce przekręcasz lekko kluczyk, tak, żeby dało sie wcisnąć ząbek blokujący i wkładasz. dla kontroli możesz zdjąć kostkę stacyjki. Zobacz tż czynie masz na nowej wkładce dużych szwów odlewniczych.
A co do innego radia w tym aucie to należy zastowować przejście gniazdo/wtyczki DIN gdzie są oczywiście wszystkie głosniki, a z dolnej kostki tylko ACC, BATT, AntAut,GND i ILL. Oczywiście ACC z BATTm bywają zamienione lub radia różnie to wymagają i niekiedy należy je zamienić ze sobą. Właśnie pozostałe sygnału blokują niekiedy różne funkcje radia, np...
Przekaźnikiem startera steruje ECU , cewka przekaźnika zasilana przez bezpiecznik F7, styk przez F2 pod maską. Opcji jest kilka, w kolejności prawdopodobieństwa: ECU, wiązka, przekaźnik , skrzynka, bezpiecznik (niekontakt). Dodano po 1 Najpierw diagnostyka komputerowa. Bez tego to robota po omacku - bez sensu. Może być wkładka stacyjki, immo itp. Kolego,...
Dzieńdobry , nie jestem elektrykiem samochodowym ale trafiła do mnie Vectra z zakodowanym radiem , niestety w kostce brakuje plusa po stacyjce , klient twierdzi że wymieniał tylko akumulator i po tym przestało działćać , klimatyzacja to samo. Wszystkie bezpieczniki sprawne (pod maską , pod kierownicą z boku i z tyłu w lewym boku bagażnika ) Prosze o...
Witam Bez miernika nic nie zrobisz cos masz nie tak albo z radiem albo z kostką w samochodzie ogónie sprawdz w kostce samochodu gdzie masz napiecie stałe 12v i te po przekreceniu stacyjki moze ktoś coś namotał.Tu jest strona z fainym opisem https://wytworniabasu.pl/pl/content/14-o... Pozdrawiam
Czy może znaczenie ma to że kostka immo jest podpięta pod kabel i wisi pod stacyjką nie jest na nią założona ? A gdzie tam,to bez znaczenia.
Dziękuję za zaineresowanie. Wyjęcie przekaźnika oczywiście przerywa pracę pompki ale powtarzam jeszcze raz że przekaźnik sprawny. Nawet po wypięciu kostki stacyjki na przekaźniku jest takie samo napięcie jak na akumulatorze. Chciałbym jeszcze sprawdzić kostki przy ECU. Podpowie ktoś jak się do niego dostać zanim "rozpruje" pół auta?
A ja bym wymienił kostkę stacyjki. Przywalić kolejne ostrzeżenie za pisanie głupot? Kiedy zrozumiesz zasadę: "nie wiem = nie piszę" ?
Witam! Podczas jazdy gaśnie radio, wskazówki prędkościomierza i obrotomierza zatrzymują się w danym momencie. Po kilku chwilach wszystko wraca do normy. Dzieje się tak co kilka minut. Dzisiaj nawet "uciekły" mi kierunkowskazy. Najpierw myślałem, że to może kostka w stacyjce, ale objaw kierunkowskazów mi tu nie pasuje. Proszę o rady.
Sprawdź w kostce obok aku czy stacyjka podaje napięcie na rozrusznik , bodajże czarny z czerwonym paskiem przewód ale lepiej będzie z podnosnika/kanału. Tam żadnej filozofii nie ma.
Witam wszystkich !! Mam takie pytanie kupiłęm samochód vectre i mam problem z podłączeniam radyjka bo ktoś mi uciął wcześniej kostke ISO i wszystkie kabelki są rozwalone i nie wiem jak się wpiąć do nowej kostki na radio forda schemat takmtej kostki mam ale nie wem jak się podłączyć prosze podpisać mi każdy kolor kabelka do czego jest znalazłęm dwa napięcia...
Witam, chciałbym przedstawić swój problem mam opla vectre 1.8 16v 1997r auto jeździło bez problemu do czasu kiedy zgasło w trasie i nie chciało odpalic przez moment na jakis czas ustalo i samochód normalnie jeździł, potem wrócił problem auto odpala po czym czy na zimnym czy na zagrzanym silniku zgasnie i nie odpala tylko kreci, jak odpali to obroty...
Nie masz łączyć tych kabli tylko je zamienić miejscami w kostce ISO. Ew. możesz zostawić niepodłączony 12V po stacyjce, a oba zasilania wziąć ze "stałego" 12V. Co to za radio?
Ten przedow idzie bezpisrednio z kostki stacyjki. zobacz czy za kostka stacyjki wychodzi plus na ten przewod. Jesli tak to znaczy ze przewod ma gdzis przerwe p[oszukaj ja lub ewentualnie zastap przewod nowym odcinkiem. Jesli za stacyjka rowniez sie nie pojawia to do wymiany jest kostka. Chyba,ze chcesz sobie zrobic odpalanie na przycisk :lol!: :lol!:...
Witam, mam problem z samochodem. Gdy przekręcam kluczyk w stacyjce powinno być charakterystyczny dopływ paliwa, lecz tego nie ma tylko jest takie stuknięcie. Sprawdzałem i to stuknięcie dochodzi od tych różowych kostek co są pod maską. Co mam zrobić ?
Bo ponieważ: pomijając fakt uszkodzenia pilota, w Vectrach masz możliwość uruchomienia radia po włożeniu kluczyka, bez jego przekręcania, jednocześnie po włożeniu kluczyka blokowana jest centrala CZ dla uniknięcia przypadkowego zaryglowania drzwi pilotem z kluczykiem w stacyjce. Wyjmij radio, zobacz czy nie zostały przypadkiem zmostkowane niewłaściwe...
Sprawdź biało-niebieski przewód w kostce radia - jego odpięcie powoduje ciągłe wyświetlanie daty w dolnej linii, po przekręceniu kluczyka w stacyjce idzie tam 12V i data powinna zniknąć.
Troche juz temat przeterminowany ale odpisze. Okazalo sie, ze w vectrach stosuja przynajmniej 2 rodzaje stacyjki. Jedna podtrzymuje sygnal do chwili wyciagniecia kluczyka, zas druga odlacza go juz po przekreceniu na "0". Ten sygnal jest dostepny w kostce radia. Ja trafilem na ten drugi typ i niestety klient musial pogodzic sie z tym "dyskomfortem"....
o widzisz to zeczywiscie ma sens , jak ja to teraz mam ogarnac ? skoro stacyjka nie wylacza radia z czerwonego ani z zoltego ani z zadnego innego bo moj kolega wszystko sprawdzil . Jest mozliwosc ze ta kostka z kablami jest zepsuta czy cos podobnego ?
Ja kiedyś miałem ten sam problem. Bezpiecznik OK, przełącznik od dmuchawy OK, opornica też (napięcie też było na luzie, ale pod obciążeniem spadało do zera) - powodem nie działania dmuchawy był nadpalony styk w przełączniku od stacyjki i jak spadała temperatura poniżej zera, dmuchawa przestawała pracować. Po wymianie kostki problemu nie mam już dwa...
problem jest prosty-centralka nie otrzymuje informacji że zapłon jest wyłaczony. Masz problem z kostką stacyjki, zrób tak-odkręć nakładkę progową z prawej strony, dostań się do centralki, wyczep wtyczkę, i zobacz czy na cienkim czerwonym kablu znosi sie napięcie kiedy klucz jest wyjety.
Testowanie w toku (na benzynie) tylko ostatnio niewiele jeżdżę. Jak dostać się można do kostki stacyjki? I co oznacza VSS do radia? Jeśli chodzi o odpalanie po takim niespodziewanym zgaśnięciu to zazwyczaj nie ma problemu z odpaleniem (dokładnie opisałem to na początku tego tematu).
Po zgaśnięciu próbuje przekręcić kluczyk, a tam cisza, zero reakcji, A kostkę stacyjki to kolega sprawdzał no bo to że zaświecą kontrolki w pozycji zapłon Reg. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady,
ja stawiam na sterownik,wszystkie plusy masy są ok po włączeniu zapłonu tam gdzie powinno byc napięcie jest,przy rozruchu prąd nigdzie nie ginie czyli kostka pod stacyjką ok wywala te błędy które wyżej opisałem jutro spróbuje podmienić sam sterownik bo całą pompe to wiecie...masakra dzięki za zainteresowanie tematem
Co do grzebania przy prądach to mam małe pojecie:( ,jestem blacharzem auto miałem jakiś czas u elektryka to przez 4 miesiące nic nie zrobił (tylko powyciągał bezpieczniki)... A ja tylko grzebiąc przy aucie w weekendy po parę godzin mam jakieś postępy :) Calibra była bez immobilizera więc w vectrze go nie podłączałem czy ten zacisk 15 ze stacyjki muszę...
wiec tak wszystkie potrzebne kabelki znajdziesz na lewym slupku po zdjeciu plastikowej oslony slupek-naproze na wysokosci stopy nogi lewej!kierunki maja dwa kabelki-nic nowego sa to te ktore ida do tylnych lamp(kolory mozesz odczytac patrzac na tyl lampy z tylu lub wlaczajac awaryjne probierka je namierzysz(ida +12v)sterowanie zamka jesli jest zamontowany...
Manetkę wziąłem od kolegi który miał cdr2005 i właśnie przełożył na NCDC z GIDem. Kostka od wyświetlacza jest ok. Obawiam się tylko, że nie wszystko jest ok z CANem. Zrobiłem tak jak w oryginalnej wiązce: 1 Can idzie od lewej do stacyjki i ze stacyjki do OBD a drugi od OBD do wyświetlacza i do radia. Ale w OBD te przewody się nie łączą więc o ile wyświetlacz...
Więc tak. najprawdopodobniej Popsuty jest wyłącznik start/stop na pompie wtryskowej Koszt ok 45 zł lub kostka przy stacyjce która go nie rozłańcza. Jest prawdopodobnie ze po przekręceniu stacyjki rozłańcza się altelnator ale czujnik st/stop dalej pracuje na napięciu z akumulatora gdyż stacyjka go nie rozłączyła. \dopiero przy spadku napięcia np. włączenia...
Ogólnie mówiąc radio ma ruszyć na 3 przewodach: - czerwony +12V zasilanie główne - żółty +12V - zasilanie pamięci - czarny - masa resztę można pominąć. Weź radyjko podłącz bezpośrednio pod akumulator pod maską. Żółty i czerwony - wychodzące z radia połącz razem i daj na PLUS do akumulatora, a CZARNY na minus. Jeśli włączy się - będzie oznaczało że coś...
Jeśli plus idzie jak twierdzisz ze stacyjki to również jak podłączysz go bezpośrednio do pompy - świece nie powinny się załączać. Jeśli nie ma plusa po przekręceniu stacyjki, sprawdź kostkę stacyjki. Ja jednak twierdzę, że to coś z przekaźnikiem. U mnie (volvo) na przykład przekaźnik podaje prąd na świece z chwilą wyłączenia świec podaje prąd na przekaźnik...
Nie musisz jechać do serwisu aby zdiagnozować błędy komputera. Aby to zrobić znajdujesz kostkę pod maską Vectry ( jest po stronie kierowcy prawie pod szybą w zał. zdjecie alda.jpg ): - zwierasz styki A i B - przekręcasz stacyjkę - sczytujesz błyski z kontrolki błędu silnika ( check engie ) szczegóły możesz znaleźć np. www.vectra-unlimited.eu -> Porady...
kostek stacyjka skoda usterka kostek stacyjka kostek stacyjka volvo
alpine kostka pułapka basowa programator zmywarki bosch
wentylator łazienkowy pozycja pływająca
Kod błędu 90BD13 w Ford - czujnik temperatury zewnętrznej Pralka Mastercook - komunikat "loop" - przyczyny i rozwiązania