Brązowo-biały plus, czarny masa.
jakaś przyczyna przepalenia musiała zaistnieć Padnięta pompa
Wyjmij pompę i zobaczysz które idą do pompy, a które do czujnika poziomu paliwa. Jak dasz zasilanie pompy na czujnik to się może spalić.
Na podłużnicy, po lewej, gnije kostka.
Poszukaj na elce schematu seicento (jest napewno) i zlokalizuj, które kable zasilają pompę. Może między przekaźnikiem, a kostką jest jakieś złącze po drodze i ono puściło. Jeżeli pompa sie faktycznie zatarła, to wzrósł gwałtownie prąd i mógł coś upalić.
Jedynie co mnie zastanawiało to kostka zwisająca pod filtrem paliwa, 5 pinowa płaska czerwona. Jak by to była np kostka do EPS, to nie zapali bo przez EPS przechodzi czasem 2x CAN. Kolor wtyczki nie pasuje ale sprawdź. Jak tam ok i wszystkie masy plusy ok, to wygląda mnie to na padnięty CIM.
Do sprawdzenia bezpiecznik oraz przekaźnik http://obrazki.elektroda.pl/4686751500_1... Przekaźnik działa tylko jakieś 2 sek po włączeniu zapłonu lub cały czas w podczas pracy silnika czyli na bezpieczniku też jest tylko zasilanie przez 2 sek lub cały czas gdy silnik pracuje (weź to pod uwagę przy pomiarach).
Problem w tym, że na dwóch przewodach są 4 ciapki, na jednym jedna, a na dwóch dwie. Znalazłem odpowiedź na angielskim forum: https://www.justanswer.com/toyota/38cc0-... Dodano po 54 Odpowiedź na forum: https://www.justanswer.com/toyota/38cc0-...
Będę chciał posprawdzać kilka rzeczy w weekend. Czy odpinając kostkę pompy paliwa trzeba to robić na ściągniętej klemie z akumulatora? Czy po ponownym podłączeniu pompy wymaga ona później auto adaptacji?
kolego nic nie wyciągaj tylko sprawdzić trzeba ciągłość przewodów do pompy paliwa ,jak otworzysz boczek od strony kierowcy to tam idzie cała wiązka elektryczna i pneumatyczna na samym zakręcie jest kostka dwu pinowa z przewodami czarnym i szarym ,jest to przewód do pompy paliwa ,kostka też ma kolor szary ,na bank jest zjedzona ,cała operacja to uciąć...
Przekaźnik główny i przekaźnik pompy paliwa znajduje się na jednej płytce zalanej w skrzynce bezpieczników w komorze silnika wymieniona - bez zmian zapomniałem dopisać w głównym temacie. Dziękuję za pomoc. Dodano po 5 Dziękuję za pomoc ale jak napisałem w temacie głównym brak prądu na kostce pompy paliwa po odpięciu od pompy, wiec pompę bede sprawdzał...
to jest kostka filtra paliwa. U mnie nie ma w tej okolicy innej podobnej kostki. http://obrazki.elektroda.pl/6402027900_1... http://obrazki.elektroda.pl/7891108500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9299303800_1... http://obrazki.elektroda.pl/9583778100_1...
Ta kostka to reg.ciśnienia paliwa na wtryski. Jest on sterowany impulsowo. Nie mierzymy na nim napięcia , lecz prąd. Wypnij wtyczkę i próbuj palić. Powinno zapalić ,tz. praca awaryjne. W innym przypadku ; niskie ciśnienie paliwa lub zatarty tłoczek rozdzielacza napędzany przez klapę spiętrzającą.
rozkręciłem pompę w poszukiwaniu usterki (opis usterki moderator wywalił do kosza i kazał do warsztatu jechać) więc może się komuś przyda schemat połączeń w kostce np do awaryjnego zasilania pompy lub do testu Niebieski + pompy żółto-zielony gruby- pompy zielony wskaźnik poziomu żółto-zielony masa wskaźnika piny wskaźnika są w środku kostki
Posiadam piec SAS ze sterownikiem i nadmuchem. Bardzo dobry i ekonomiczny . Palę w nim drewnem i węglem kostką.
Witaj, na samym początku to musisz sprawdzić instalację, bo każda odpowiedz będzie wróżeniem z fusów. Sprawdź kostkę przy pompie paliwa, przekaźnik pompy Ew. instalację elektryczną gazu. Poszukaj na forum schematu zasilania pompy, to będzie Ci łatwiej zdiagnozować problem. Nie wiem czy jest w Passatach możliwość sprawdzenia błędów komputera domowym...
Te same objawy, uporałem się: 1. kostka szyny paliwa, 2. kostka wysokiego ciśnienia, 3. kostka pompy waku. Ogólnie proponuję po odpinać wszelkie dostępne kostki, posprawdzać piny. Kontakt sporej dobrej marki jest tańszy niż naprawa wtrysków. U mnie pomogło, ale nieregularny stukot sugerował przycinanie wtrysków, co miało miejsce, gdy prąd zabierał...
pomylono kostki od czujnika ciśnienia (mapsensor) i często niewykorzystanej kostki od filtra paliwa.
Dwa grubsze zasilanie, a te cieńsze to poziom paliwa, sprawdź czy kostka nie zgniłą.
Trzeba sprawdzić przejście pompy paliwa (w kostce przy sterowniku), silnika dmuchawy, czujników temp. na piecu (ciut powyżej 1 kilooma) , oraz czy jest plus zasilający oraz plus włączający. Domniemam, iż jest to ogrzewanie Eberspacher D3LC.
zaadaptuj wtrysk komp go nie widzi i myśli że nie ma go wcale. jak odpowietzrałeś wtryski na odpiętych kostkach? jeśli kostek nie odpiełeś przy odpowietrzaniu to mogłeś je zatrzeć. wypnij czujnik ciśnienia paliwa poluźnij przewody paliwowe przy wtryskach i odpowietrzaj. spróbuj odpalać bez czujnika ciśnienia a potem z wpiętym czujnikiem. nie jestem...
Najprawdopodobniej kostka stacyjki uszkodzona.
Sprawdź połączenia przy kostce stacyjki. To co słychać to zapewne pompka paliwa
Znalzłem schemat mi potrzeby
To jeszcze napisz od czego ta kostka.A napięcie mierzyłeś przy zbiorniku?
Wymień kostkę stacyjki i nie szukaj przekaźników
Sprawdzałeś czy jest iskra, bo nic nie piszesz. Sprawdź czy nie zgniła taka kostka połączeniowa w okolicy tylniej belki pod spodem auta z prawej strony
znalazłem coś takiego na forum ----czujnik ciśnienia jest zasilany z czujnikami temperatury płynu i paliwa jeżeli któryś z nich ma zwarcie musisz je wymienić ------. no i faktycznie tak jest odłączyłem górną kostkę od filtra paliwa auto chodzi normalnie przyśpiesza nie odcina mocy ale wyświetla tryb awaryjny powstaje pytanie co jest grane i od czego...
A kostkę stacyjki kolega sprawdzał?
Sprwdź połączenie MASY na desce rozdzielczej. Albo zaśniedziała, albo masz słaby styk masy na kostce deski.
Bezpieczniki są w skrzynce pod maską silnika. Przy okazji - w tylnej lewej lampie jest kostka pompy paliwa.
Brak masy na zegarach, pozaginane styki w kostce lub niedokręcona do nadwozia.
Witam i proszę o pomoc. Po przekręceniu zapłonu nie słychać pompy paliwa,pompa została podpięta na krótko i na krotko chodzi, napięcie w kostce od pompy wynosi 5v a nie 12v :/ Bezpieczniki sprawdzone, auto nie posiada wyłącznika wstrząsowego. Znajomy polecił sprawdzić przekaźnik pompy który powinien znajdować się pod Ecu a go tam nie ma ;/ Prosze o...
Kolega sprawdzi w pierwszej kolejności pompę paliwa. Podłączy najlepiej na moment do zewnętrznego zasilania.
jaki silnik? kostkę stacyjki sprawdź
Spróbuj odpalić na plaku.Jak odpalisz to wina pompki paliwa,a tak na marginesie kostkę stacyjki masz dobrą.
Witam samochód peugeot 206 hdi 2.0 rok . Cieknie mi ropa z takiej kostki tuż przed filtrem paliwa. Mamy wtyczke i taka kostkę do której dochodzi i odchodzi przewód paliwa do filtra. Teraz pytanko - czy potrzebna jest ta kostka - do czego służy, czy mogę zmostkować przewody poza nią?
To są kostki serwisowe. Czarna do włączenia pompy, niebieska to sygnał prędkości obrotowej, a brązowa do ustawiania wstępnego KWZ. Te kostki nie powinny być wpięte w żadne inne, tylko "zaślepione". Aby uruchomić pompę paliwa, należy do czarnej kostki podać +12V - zwykłym przewodem, bezpośrednio z akumulatora. A te pokazane przewody na obrazku są w moim...
Dodano po 25 Witam. Sprawdź napięcie zasilania tego czujnika. Bezpiecznik f894. Później zmierz bezpośrednio przy czujniku. Pin 1 +24v Pin 2 masa I oczywiście sprawdź czy wszystko jest w porządku z pomarańczową kostką na wysokości smoka od paliwa.
Jak masz elektryczną pompę paliwa, to odepnij kostkę, albo wyciągnij bezpiecznik.
To odkręcasz plasikowy boczek na lewym słupku, dostajesz się do kostki łączącej wiązkę przednią z tylną i wyciągasz pin z kostki. Albo przecinasz kablel.
System KE-jetronic,nie działa poprawnie "druckregler";przerwa na przewodach do komputera,komputer lub sam druckregler. Druckregler taka kostka przy rozdzielaczu paliwa przykręcona dwoma śrubami spróbój magnesem mają być ze stali nierdzewnej magnes nie "chwyta".Sprawdzić można włączając w szereg amperomierz. Dodano po 16 Usterka może być bardziej prozaziczna...
Podgrzewanie filtra paliwa.
Sprawdź przekaźnik od pompy paliwa czy ma sterowanie i jest napięcie na przekaźniku . Jeśli jest a pompki nie słychać to zdejmij kostkę od pompy paliwa i sprawdź czy masz napięcie na kostce zasilania pompy jeśli będzie to pompka do wymiany.
Wracam do tematu. Gdzie znajduje się przekaźnik pompy paliwa w tym modelu Peugeota 206 1.1 z 2000 r? Pod komputerem nie znajduję takiej kostki, proszę o pomoc.
temat zamykam wystarczy kostkę od czujnika ciśnienia paliwa z tyłu silnika wymienić bądż tak jak ja zacisnąć tą kostkę trytytką i od tamtej pory problem zniknął
A ile mocy ma Twoja "lampka"? Napięcia na kostce do pompki paliwa sprawdzasz przy podpietej kostce, czyli równolegle, czy przy odpietej ?
Sprawdź moduł sterowania pompy paliwa jest umieszczony na zbiorniku paliwa zobacz czy przez piny z kostek nie dostała się woda a najlepiej rozbierz. Nowa część w renault to niecałe 900zł. Jest tam system START/ STOP ??
Witam dołączam się do pytania kolegi ,taka sama sytuacja ,wymianilem pompę paliwa, filtr ,kostkę pod kanapa ,i zacza chodzić normalnie tzn palić za każdym razem ale trwało to 3 tygodnie aż znowu przestał zapalać jak trochę nim pojeździłem , ktoś pomoże
Najpierw trzeba by sprawdzić kostkę stacyjki.
Następnie wziełem się za zobaczenie ciśnienie paliwa zaraz przed listwą wtryskową i ciśnienie paliwa jest dobre. Jak jest ciśnienie to i pompa działa. Po zdemontowaniu listwy wtryskowej okazuje się że wtryski nie podają paliwa a na kostce co jest wpięta do listwy wtryskowej nie ma żadnego napięcia, zamó okazuje się że wtryski nie podają paliwa a na...
Nie napisałeś który jest to dokładnie model, ale obstawiam że 8P. Ona ma moduł pompy paliwa w zbiorniku - dochodzi zasilanie i komunikacja, a z niego wychodzi kostka 4-ro pionowa na zbiornik.
Na pewno pompa ma bezpiecznik warto go poszukać. Albo odepnij kostkę
Z ciekawości odpiąłem kostkę od pompki paliwa nie gasząc auta, samochód dalej chodzi, gdy go zgasiłem samochód kręci ale nie odpala, Odłączyłeś tę kostkę bezpośrednio od pompy❓ jeśli tak to silnik chodzi z przyzwyczajenia bez paliwa❓😁 Jeśli nie na pompce to musiałeś pomylić kostki innego wytłumaczenia nie ma. Jak przekręcisz kluczyk słyszysz pompkę...
A ewentualnie nie wiesz które przewody odpowiadają za wskaźnik poziomu paliwa w kostce przy zegarach ? Dodano po 6 A ewentualnie nie wiesz które przewody odpowiadają za wskaźnik poziomu paliwa w kostce przy zegarach ?
mi chodzi o kolor kabli by przedzwonić czy nie ma przerwy miedzy czujnikiem a kostka z pniami do wskaźnika paliwa
https://obrazki.elektroda.pl/1066063600_... https://obrazki.elektroda.pl/2856338700_... Co to za pompa? Dlaczego ma tylko dwupinową kostkę (wskaźnik paliwa)? Czy jest możliwość wymiany na coś, co pomoże dostarczyć paliwo do układu??
Tak i po chwili gaśnie, dodam że jak odłączyłem kostkę od pompy paliwa i dałem na zapłon to kontrolka grzania świec mrugała. Jeszcze jedna ważna rzecz : Prąd najpierw idzie na przekaźnik czy bezpiecznik ?
Wątpię, w zasadzie to na pewno wiem ze nie podejdą kostki.
Od kilku tygodni walczę z Hyundai Terracan 2.9 CRDi. Podczas jazdy stracił moc, po zatrzymaniu palił na 2 cylindry. Okazało się, że była nieszczelność na przewodzie paliwowym. Po wymianie na szczelny bez zmian, tylko na 2 cylindrach i brak reakcji na gaz. Po wielu próbach odpowietrzania, za radą mechanika, strzał z plaka, wzrosły obroty i zaczął reagować,...
Ta kostka to pętla immo,dlatego nie odpala.
Mam problem z odpaleniem Hyundai ix35 2,0 diesla 184 kw, na mrozie łapie za drugim razem, zostały wymienione świece żarowe, przekaźnik świec, akumulator, przewód łączący listwę świec z kostką i filtr paliwa i dalej nie pali jak powinien. Prosiłbym o pomoc.
w masterach 3 jest elektryczna pompa w baku, także radził bym przyjrzeć się kostce pompy paliwa w baku bo tak się często styki wypalają no chyba że tu chodzi o mastera 2 po lifcie a nie o trójkę
Musisz mieć czym odczytać wartości mierzone, może to będzie np brak sygnału obrotów i nie koniecznie wywali błąd. Albo nie ma paliwa :)
Zielona dwupinowa kostka jest od podgrzewacza paliwa.
Miałem podobny problem w swoim 5720, u mnie wadliwy okazał się czujnik temperatury paliwa. Odepnij kostkę od czujnika i sprawdź, czy nadal pali bezpiecznik. https://obrazki.elektroda.pl/5706227700_...
nie pisaem a powinienem , sprawa rozwiazana rozgiete blaszki w kostce kontrolera przeplywu paliwa przy pompie , wystarczylo tylko wymienic wtyczke ze zlomu od dawcy i auto zagralo . dzieki wszystkim za zangazowanie . i zamykam temat Dodano po 58 wymiana kostki od czujnika cisnienia paliwa .
Miałem zapowietrzony układ i postanowiłem sobie wyeliminować wszystkie bąble z układu. Wymieniłem oringi na wejściu do filtra, na wyjściu, na odpowietrzeniu, uszczelniłem kostkę podgrzewania paliwa i został mi tylko ten kranik na dole. Wyeliminowałem około 95% powietrza z tego co miałem. Zostało mi jednak 5% i mnie to gryzie. A tego uszczelnienia nie...
Witam Wolałbym zdjęcie wtyczki od strony kabli tzn. na które piny są podłączone, ile ich jest i czy któreś dwa z nich są ze sobą splecione (oznaka CAN) ale z tego co widzę a zwłaszcza płytki to jest analogowy dogrzewacz. W kostce pewnie są podłączone piny 2 diagnoza, 3 zal.pieca, 6 pompka paliwa. Samo wytopienie kostki zasilającej było pewnie spowodowane...
Tak przewody ok w przelotkach sprawdzone pod wykładzina wiązki też sprawdzone Dodano po 1 Problem rozwiązany psiknełem kontaktem pod plastikową osłoną nadkola w kierunku kostki od otwierania wlewu paliwa i centralny zamek zadziałał.
Zamowilam kranik paliwa jeszcze, wymienie go i zobacze. Skuter odpala za pierwszym razem po wymianie kostki. Filtra paliwa nie posiada. Nie wiem czy mam odkrecac cylinder i silnik ?! Ponad rok czasu jezdzilam bez problemow nim. Obecnie ponad 9 000km ma przejechane. Podolewalam do paliwa roznych plynow czyszczacych niby motor, uszczelki, przewody, niestety...
Wszystko fajnie, tylko po wyciągnięciu przekaźnika/bezpiecznika i ponownym włożeniu samochód normalnie pali przez pare dni. To samo dzieje sie przy rozpięciu i przypięciu kostki przy pompie paliwa. Chociaż nie zawsze te sposoby działają.
A co z 12V? Masz 12 v na cewce jak krecisz? Tam czesto leciala kostka pod stacyjka.
Witam, krótko na temat pali na 3 gary po odpaleniu wychodzę otwieram maskę odpinam 3 cylinder kostkę, wpinam ją ponownie pali na 4, czasami w trasie wypadnie zapłon robię tak samo i działa, samochód ma 230 tysięcy na liczniku, ja nie mam pojęcia po wymianie świec zaczął prykać sobie tak leciutko bez zmian w obrotomierzu. Czy może ECU ma problem czy,...
Fiat Ducato 2.8jtd 2005r po wymianie sprzęgła pracuje na wolnych obrotach czasami 1 minutę, czasami 5 minut. Już nie wiem, co to może być. A przy montażu skrzyni biegów rozłączyłem przypadkiem kostkę od pompki paliwa w baku, nie wiedząc o tym. Próbowałem odpalić i czy to może trzeba układ odpowietrzyć. Ma ktoś pomysły, co to może być?
Mały update. https://obrazki.elektroda.pl/1389830000_... https://obrazki.elektroda.pl/6556466000_... W oleju wciąż benzyna 😵💫 Cos mi się wydaje, ze będzie pompa paliwa. Ta kostka idzie do pompy paliwa jest cała ubrudzona w oleju.
Przekaźnik pompy albo jak zwykle kostka stacyjki
u mnie problem z był z kostką czujnika ciśnienia paliwa.. podejrzen bylo mnostwo, wystarczylo poodginac styki wyczyscic, wpiąć.. i od roku spokoj :)
Czujnik jest w tubie a'la rura plastikowa. Sprawdź na początek czy kostka nie zaśniedziała i czy jest pewny styk oraz nie ma problemu z uszkodzonymi przewodami.
Czujnik jest u góry na zbiorniku. Musisz ściągnąć siedzenie, bagażnik i dwa boczne plastiki. Kostkę znajdziesz od strony tłumika.
Licznik paliwa zostanie uaktualniony po większym tankowaniu. Można zresetować ręcznie ale potrzebne są odpowiednie rezystory (wypinanie kostki nic nie da, trzeba "oszukać"). Generalnie, jeżeli problem się będzie powtarzać, zaleciłbym upgrade softu BSI.
Zasilanie na pompę paliwa idzie z BSM pod maską.
Nie 12V , bo takie napięcia na stałe na akumulatorze nie ma / zmienia się od obciążenia / lecz 10V , a skąd się bierze takie napięcie na czujniku temp. dla wskaźnika i czujnika poziomu paliwa , napisał Ociz. Najlepiej jak dostaniesz się do kostki czujnika paliwa.
1. Światła - masz uszkodzony przełącznik zespolony pod kierownicą . 2. Nie podpięty przepływomierz - taka kostka zaraz za filtrem powietrza. 3. Zmierzyć ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej. 4. Sprawdzić czujnik temperatury chłodziwa. Pytanie: Na ciepłym i na zimnym silniku tak samo się zachowuje?
Jaki masz filtr paliwa? Plastikowy z paroma króćcami? Czy wkład, z 2 króćcami i kostką?
Kabel sygnałowy zwarty do masy. Zacznij od kostki przy zbiorniku paliwa.
Może kostka w stacyjce się wypaliła i odcina 15 w pozycji włączenia rozrusznika
Kierunki w lewym boczku na białej kostce niebieski i niebieski z czarnym. W tym samym miejscu pompa paliwa chyba brązowy. A szyby elektryczne znajdziesz na włącznikach.
Przyczyną okazala się kostka czujnika cisnienia paliwa - nie laczyla. Dziękuje bardzo wszystkim za pomoc.
Sprawdź czy po odpięciu kostki od pompki paliwa na tych dwóch cienkich przewodach masz miedzy nimi 5V DC. Masz jakiś tester by zrobić aktywacje zegarów jak działa wskazówka poziomu paliwa?
A co to da jak dołączę kostkę?
Po mojemu dzieje sie tak: odłączysz wtryskiwacz - uruchamiasz - silnik przepala nadmiar paliwa z cylindrow i kolektora po czym gasnie - podłączasz wtryskiwacz i silnik odpala normalnie. Czy przed tym zabiegiem z odłączeniem wtryskiwacza są swiece mokre? Tak jakby go zalewlo paliwem. Sprawdz czy wtryskiwacz nie puszcza paliwa.
Mierzone było multimetrem cyfrowym na kostkach wtrysków
Wszystkie kostki i bezpieczniki posprawdzałem.
Do sprawdzenia wszystkie zasilania sterownika, łącznie z bezpiecznikami i przekaźnikami. Możliwe także uszkodzenie kostki stacyjki.
Sterownik znajdował się za skrzynką z bezpiecznikami przed nogami kierowcy. Dostęp był trudny ale możliwy. Jednak okazało się ostatecznie, że jest on sprawny. Winna okazała się być wiązka, która przekazuje sygnał RCO do pompki znajdująca się między samą pompka fap, a kostką pod siedzeniem pasażera / pod kanapą na zbiorniku paliwa. Po rozebraniu kostek,...
http://obrazki.elektroda.pl/8634010200_1... Paliwo wycieka dokładnie spod tej kostki przykręconej na imbusy . Moje pytanie związane z tym : dam radę zrobić to sam w warunkach garażowych ? Macie może jakieś pomysły jak to zabezpieczyć ? A jeśli nie to jaki bedzie koszt naprawy ?
Witam, koleżanki i koledzy, potrzebuję opinii na temat uszkodzenia w Oplu Combo 1.7 DTI. Opis: Wczoraj wymieniałem filtr paliwa w ww Oplu, wszystko wyglądało OK. Dzisiaj problem z odpaleniem, tzn. odpala, ale trzeba długo - bardzo długo kręcić. Szukanie ew. przyczyny i padło na wczorajszą wymianę filtra. Okazało się, że po odkręceniu dekla w środku...
Witam. Posiadam Passata B5 FL 2.0 ALT 130 KM 2003 r. Mam problem z odpaleniem auta. Auto kręci, ale nie odpala. Nie słychać pompki, gdy na zapłonie, wcześniej było buczenie, tak zwane dopompowywanie. Sprawdziłem napięcie na kostce zasilania pompy paliwa w baku. I tu się zdziwiłem, bo zasilanie było w przedziale 3/4 V. Z tego, co wiem, zasilanie powinno...
Pytanie czy wymienił kostkę czy całą stacyjkę? Gaz jakiej generacji bądź firmy? Jest komunikacja z ECU?
kostka przekaźnika paliwa kostka pompy paliwa kostka regulatora paliwa
zawór wydechowy yamaha zmienić podświetlenie zegarów huawei ładowanie
Jak nabić kilometry w liczniku Honda Shadow 125? Toyota Corolla sedan - kontrolka ręcznego świeci się podczas jazdy