http://obrazki.elektroda.net/12_12652003... D+ -kontrolka B+ -akumulator
Prąd po kluczyku najbezpieczniej z wycieraczek lub z czujnika śwateł cofania jak nie ma pod maską bezpieczników.
Nie była to wina regulatora,problem rozwiązany :)
Według mnie, masz gdzieś zwarcie. Może to być na przewodzie wzbudzeniowym do alternatora, bo według Twojego opisu pasuje do problemu (zazwyczaj podłączają DRL do wyżej wymienionego przewodu). Odepnij kostkę z alternatora i sprawdź, czy nadal się dzieją te cyrki.
Na L 24V w odłączonej kostce. Normalnie jak ładowania nie ma albo jest włączony tylko zapłon, regulator "zwiera" L do masy i wtedy jest tan ze 2V. Ciekawostka jest taka że te alternatory potrafią się wzbudzić bez tej kostki - trzeba tylko na chwilę docisnąć prawie do końca obrotomierza.
Napięcie jest na płycie na pinach kostki ISO, na pinach front panela też, ale wysokie, bo ok. 17–18 V. Jeśli na, jak Pan to określa, "front panelu" byłoby takie napięcie, to radio jest trupem. Choć widzę pewną szansę - usmażona któraś ścieżka masowa w radiu i zła metodologia pomiarowa. I co to za zasilacz, który podaje tak wysokie napięcie - elektrolity...
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
Po pierwsze przewód o oznaczeniu 61 (żółty) to sygnał powiedzmy do kontrolki ładowania( tak naprawdę jest wykorzystywany też do pary innych rzeczy jak blokada rozrusznika po zapłonie, włączenie zasilania do osuszacza, podgrzewanie lusterek....) natomiast sygnał obrotomierza to przewód o oznaczeniu W (pomarańczowy). przewód 61 idzie od alternatora do...
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Prosze 1021 to alternator Na koncu masz tez przejscie przez 2 kostki laczace wiazki. https://obrazki.elektroda.pl/5615226600_... https://obrazki.elektroda.pl/6020609100_... https://obrazki.elektroda.pl/8354323400_... https://obrazki.elektroda.pl/8665183000_... https://obrazki.elektroda.pl/3996326400_...
sprawdź masę od akumulatora do nadwozia zastanawia mnie jak możesz mieć ładowanie skoro po zapłonie nie świeci kontrolka alternatora - ona wzbudza alternator jaeżeli masa ok sprawdź kostki w liczniku
Najłatwiej zamontować żarówki o właściwej mocy - Nowe zawsze lepiej świecą. Jeśli zamontowałeś żarówkę o znacznie większej mocy, to na pewno BSI zarejestrowało przeciążenie . Przy stosowaniu żarówek o większej mocy zaczną się topić kostki w tych francuskich lampach i od ciepła odkształcać się gniazda żarówek . Należy zamontować właściwej mocy nowe żarówki...
Wiazka Forda oznaczona EC (2M5T 12A522) ma podlaczone przewody od alternatora niebieski na pin 41, szary na 45 do PCM. W przypadku mojej wiazki niebieski przewod byl juz zasniedzialy przy samym pinie do PCM. Oznaczenie wiazki jest zamocowane pare centymetrow powyzej duzej plastikowej kostki wpuszcznej w slupek B (ponizej PCM).
witam wszystkich mam nastempujący problem w aucie jak wyżej przy alternatorze jest okrogła kostka na 4 przewody pryjechał do mnie klient któremu ta kostka sie stopiła i wyleciały przewody a ja nigdzie nie moge znależc jak je tam po wtykać wiec jak ktos pamieta to niech napisze albo najlepiej narysuje wtyczke i co gdzie przychodzi z góry dziekuje
Witam, Kupiłem Saaba 93 1,9 TiD rocznik 2005. Po 3 minutach od odpalania wyskakuje komunikat o braku ładowania. Ładowanie jest na poziomie 14,2 V i nie ma żadnych spadków. Zauważyłem, że przy alternatorze pourywane są kable od kostki regulatora napięcia. Niestety nie mogę znaleźć, gdzie był podłączony czarny kabel wychodzący z kostki.
blinker - kierunkowskaz (na pewno masz tylko jeden kabelek bez rozróżnienia strony) kl 58 - +12V - zacisk 58b z wylacznika swiatel - do podswietlania zegarow po wlaczeniu swiatel. temp - Wskaznik temperatury cieczy chlodzacej tank - Wskaznik poziomu paliwa w baku masse - Masa ze styku 31 przelacznika swiatel ( w każdym razie minus obojętnie skąd bedzie)...
Witam serdecznie.Bandyta ma rację ale nie do końca.Bez zarowki nie bedzie ładowania ale tam jest dioda LED.Przewod idzie do centralki z bezpiecznikami.Odepnij 2 plastykowe zatrzaski i całą unieś i wysuń do przodu.Z tyłu są kostki z kablami.Tam będzie ten niebieski i dopiero stąd idą białe do wskażników.Podłącz się pod niebieski i resztę też masz pod...
Najprościej to sprawa wygląda tak: Na jeden gwint, ten bliżej rozrusznika przykręcasz przewód wystający z rozrusznika. Na drugi gwint przykręcasz kabel plusowy z akumulatora taki gruby oraz troszkę cieńszy który idzie z prądnicy lub alternatora - nie wiem co masz, ale to nie ma znaczenia. Te dwa muszą być na jednym zacisku bo nie będziesz miał ładowania....
1 ... BRĄZOWY ... Masa 2 ... ZIELONY ... Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 3 ... NIEBIESKO/CZARNY ... Wskaźnik poziomu paliwa 4 ... NIEBIESKO/ZIELONY ... Kontrolka rezerwy paliwa 5 ... BRĄZOWO/CZARNY ... Kontrolka niskiego stanu oleju 6 ... CZARNO/CZERWONO/FIOLETOWY ... Zasilanie + 12V 7 ... BIAŁY ... Kontrolka świateł drogowych 8 ... RÓŻOWO/CZERWONY...
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
Dokładnie tak, bez podłączonej kostki sterowania alternatora podaje identyczne napięcie. Dodano po 1 Co prawda teraz wyjechałem na dwa tygodnie, ale jak wrócę to sprawdzę dokładnie i dam znać
Witam Jak podłączyć alternator który dodaje w zalczniku. Chodzi o to ze zawsze podłączalem w ten sposob ze tam gdzie jest srubka (podpisana BAT) to prowadzilem grubszy kabel do rozrusznika a drugi do kontrolki ladowania tylko ze tu sa dwa wyjscia i nie wiem co z tym zrobic. Druga sprawa to co to za kostka widoczna na zdjeciu? Zapomnialem wspomniec ze...
panowie poszukuję wszystkiego co związane z alternatorami.opisy wyjść pinów z kostek i wszystko co z tym związane.może ktoś jest w posiadaniu takich informacji.a może jakieś linki.z góry dziękuję.
Witam! W jeepie spalił się alternator. Poprzedni alternator miał kostkę taka na zdjęciu https://obrazki.elektroda.pl/3724577000_... Właściciel auta kostkę zniszczył i teraz wiszą dwa luźne przewody. Niebieski i brązowo niebieski. Teraz właściciel zamontował nowy Alternator ale kostka jest inna https://obrazki.elektroda.pl/3434615500_...
https://filmy.elektroda.pl/68_1735483091... dobra, jednak jak jakiś czas temu mierzyłem w moim Passacie to albo coś miernik źle wskazywał albo nie wiem... Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) dodam, iz ladowanie...
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Witam, mam problem. Mianowicie chodzi o to ze mam alternator od forda, jest on po wypadku w wyniku którego została zniszczona, wyrwana wtyczka z kablami. Co można zrobić żeby to naprawić? czy mogę zastosować inny regulator napięcia? i ewentualnie jak go podłączyć? niżej pokazuje na fotce, o który element mi chodzi. Z góry wielkie dzięki za wszelka pomoc....
Witam forumowicze jestem tutaj częstym gościem ale mam kolejny problem ostatnio miałem problem z prądnicą przy C360 tylko dużo czytałem na ten temat i wyrzuciłem ją już zakupiłem alternator nie znanego pochodzenia (ze złomu) i gościu powiedział mi gdzie jest + i gdzie wzbudzenie niestety kabli jakich kolwiek nie było więc kabel + pusciłem grubszym przewodem...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Witam ponownie po dłuższej przerwie. To nie tak, że się poddałem. Zanim poprosiłem o pomoc szanownych forumowiczów, dzwoniłem i odwiedziłem kilku auto-elektryków, opisując problem i zostawiając namiary do siebie, ale ,,euforia" jaką u nich widziałem i słyszałem sprawiła że założyłem ten wątek. Zaskoczył mnie telefon od jednego z nich, że zrobiło mu...
W fordzie alternator sterowany z zewnątrz. To dlaczego po odpięciu tej kostki ładowanie alternatora spada do "normalnych" 13,8 Dzisiaj sprawdzaliśmy błędy komputerem i właściwie po wykasowaniu starych nie pokazywał żadnych związanych z ładowanie - nie wiemy co teraz robić ?? Myślimy nad podmianką sterownika ale to strasznie dużo zachodu. Może macie...
Witam, mam problem z peugeot 208 z 2015 roku. Brak odpowiedniego ładowania. Wymieniłem już akumulator, bo myślałem, że to jego wina. Później został sprawdzony alternator i zostały wymienione szczotki, ale problem niestety nie zniknął. Prąd ładowania ok 12V. Po odpięciu kostki od alternatora, zaczyna ładować normalnie. Czy ktoś miał taki problem z tym...
Weź sobie żarówkę 5W, taką jak do pozycyjnych, przylutuj do niej kabelki i podłącz pomiędzy śrubę na elektrozaworze pompy wtryskowej a niebieskim, cienkim kablem wychodzącym z alternatora
Nie za bardzo mogę sprawdzic czy się grzeje bo nie odpala . Natomiast pamiętam ,że ładowanie jest słabe ale to chyba problem typowy w tych Apriliach bo widziałem gdzieś post po angielsku też ktos miał problemy . U siebie dodałem dodatkowy Voltomierz na desce i łapałem sie gdzieś z przodu do kabelka z plusem . Napięcie na tym Voltomierzu jest jakis...
Przy wieku pojazdu 26 lat alternatora bym nie wykluczał bez sprawdzenia. Choć zaczął bym kostki stacyjki ,przekaźników , bezpieczników (czy któryś nie jest nadtopiony) ,wiązki głównej prądowej (masa i zasilanie) a na końcu podmienił zregenerował alternator jak poprzednich krokach nie znajdzie się usterka.
Tak jest to przekaźnik elektroniczny. W koparkach JCB identyczny przekaźnik dostaje 2 sygnały, sygnał wzbudzenia z alternatora i ma zapobiegać możliwości uruchomienia silnika, gdy silnik już jest uruchomiony i jest ładowanie, oraz właściwy sygnał ze stacyjki uruchomienia rozrusznika.
Witam. Samochód jak w opisie. Mój problem polega na tym, że nie zrobiłem sobie zdjęć jak były powpinane kostki w okolicy skrzyni biegów przed jej demontażem. Po poskładaniu wszystkiego mam problem z ładowaniem, mianowicie; podłączyłem kostki kolorami i pali mi się kontrolka ładowania. Po wypięciu niebieskich kostek kontrolka znika, alternator ładuje...
Witajcie , wracam do tematu , sprawdziłem uzwojenie w alternatorze czy tam prądnicy bo nie wiem co to jest i od kostki do uzwojenia w czerwonym kablu nie było ciągłości przewodu , natomiast za diodą od czerwonego kabla do uzwojenia już ciągłość była . Nie wiem czy tak powinno byc , ze dioda przerywa ciągłość więc postaniowiłem wyjąć diodę i kupić nową...
kontrolka z ładowania świeci !!!! jest już wszystko ok.Między alternatorem a akumulatorem na dole jest wiązka przewodów!!! Do alternatora dochodzi kostka z dwoma kabelkami niebieski i brązowy.Drugi kabel jest gruby ten jest ok!!!sprawdzając kabel od wtyczki dalej dochodzi się do kostki tam właśnie była przyczyna" WYRWANE OBA PRZEWODY"NAJCZĘSTSZA WADA...
u mnie od miesiąca jest problem z odpaleniem silnika ale na rozgrzanym. Po nocy pali od strzała a już w trakcie dnia nieraz trzeba długo kręcić np 2-3 razy . Robiłem diagnostykę i wyszło mi niskie ciśnienie na szynie CR. Przymierzam się do wyciągnięcia wtrysków i pompy. Mam 7tys mth. Może u Ciebie też szykuje się naprawa układu? Problemy z odpaleniem...
Witam kolegów jestem nowy i mam takie pytanie posiadam mazdę 6 z 2003 r diesel i webasto thermo top dogrzewacz sterowany po canie problem polega na tym że odpala przez thermo test przy wyłączonym silniku i grzeje pokazuje brak błędów, a po uruchomieniu silnika już nie odpala w zeszłym roku wszystko było dobrze w tą zimę może odpaliło 3 razy normalnie,...
wiązka kabli idąca od kostki którą podłącza się do modułu, a drugi koniec do kabli wychodzących z alternatora sprawdzona "pikaczem" kabel po kablu zginana i nie widać żadnej przerwy Sprawdzanie "pikaczem" instalacji niema sensu a jedynie żarówką 12 V 50 W gdzie jest jakieś obciążenie prądowe. Motocykl enduro więc instalacja mogła zgnić. Przed sprawdzanie...
Witam panowie pacjent to MAN 26-414 2000 rok sprawa wygląda tak zaczął gasnąć w losowych momentach rozrusznik kręcił ale nie odpalał jak postał jakiś czas różnie 15 min, pół godziny to pstryk i pali teraz to już na dobre ''sfiksował" po podpięciu klemy świecą się kontrolki stop, akumulator, i oleju wyglądało by to na stacyjkę lecz nie odpięcie kostki...
Łatwo nie było i trochę to trwało ale piny wyjęte i wiązka naprawiona/przerobiona/zamontowana. W końcu pali się kontrolka braku ładowania. Może się komuś przyda: Zastosowałem 4 kolorowe przewody 1mm2 i dodatkowo nałożone termokurcze. Wszystko wciągnięte w oryginalną osłonę razem z przewodem + alternator/akumulator. Dodatkowo nałożona czerwona siateczka...
Aku ma nowe ładowanie 13.9V-14.0V Jakie kostki pod alternatorem?od alternatora czy jakieś łączące wiązkę bo nie kojarzę o które dokładnie chodzi? Dodano po 6 Sprawdzałem kostkę z tyłu silnika zaraz za pompą paliwa CR i było ok to jakby patrzył to nad alternatorem chyba że jeszcze którąś pominąłem
Witam. Mam problem z ładowaniem. Auto fiat ducato 2007r 2.3 jtd 120 km Dokładnie chodzi ze świeci się kontrolka od ładowania. Ładowanie 14.3v. Co zostało zrobione i sprawdzone. - alternator ... nowy regulator napięcia. - wymienioną skrzynka z bezpiecznikami i przekazniki kolo silnika - nowy kabel żolty od alternatora - kostki szare ok . - wyczyszczone...
Po odłączeniu 4-pinowej kostki od alternatora. Oznacza że to wina alternatora ponieważ gdy nie jest obciążony świst znika. Napisz co było robione przy alternatorze. Czy były wymieniane łożyska.
https://obrazki.elektroda.pl/3889618400_... Mercedes Atego 1224 2010r Problem nr 1 polega na tym że świecą się światła stop po wyjęciu kluczyka. Odpięcie włącznika stop przy pedale hamulca nie pomogło Odpięcie kostki stacyjki nie pomogło. Odpięcie kostek lamp tylnych Prawej i Lewej nie pomogło. Odpięcie wszystkich przekażników nie...
Witam nawiązując do tematu ,mam problem z ładowaniem w nissanie almera n15 , pali się bezpiecznik od liczników ,np jadę samochodem nagle liczniki przestają działać ,spalony bezpiecznik poz 9 ,od liczników ,samochód nie gaśnie jedzie dalej lecz nie mam ładowania,żadna kontrolka się nie zapala ,zakładam bezpiecznik i znów to samo .po podłączeniu bezpośrednio...
https://obrazki.elektroda.pl/5048735300_... https://obrazki.elektroda.pl/2714178800_... Stare przewody wiązki silnika zapamiętały jeszcze kształt. Metodą "domyśl się" poszło odzyskać kształt wiązki. Pewne wątpliwości mam w miejscu rozwidlenia przewodów od tacho i czujnika temp. cieczy (ten jest jakoś dziwnie za długi)....
1. Czujnik temperatury zewnętrznej - przewód masowy, (jeśli auto jest w niego wyposażone) 2. Czujnik braku płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym w komorze silnika. 3. Masa ze styku 31 przełącznika świateł 4. Reset wskazań MFA - prawdopodobnie MFA, 1 (jeśli auto jest w niego wyposażone) 5. Masa - jak w pinie 3 6. Reset wskazań MFA - prawdopodobnie...
EDIT: Dzisiaj zlokalizowałem przepalony bezpiecznik 15A. Po poprawnym podłączeniu kostki alternatora i wymianie bezpiecznika ożyły kontrolki świec, ręcznego, ładowania itp. Po przekręceniu kluczyka dalej nie kręci. Postanowiłem sprawdzić sygnał, który idzie na rozrusznik i przy odpalaniu miernik pokazuje napięcie 0,6V . Przy próbie odpalenia "na krótko"...
Witam, Temat rozwiązany w sposób " druciarski" ale skuteczny. Odcięcie od kostki alternatora kable na którym było zaniżone napięcie wyeliminowało wszystkie problemy. Auto nie zgłasza żadnych błędów, biegi chodzą jak należy a ładowanie jest w granicach 28V. Temat do zamknięcia. Dziękuję
Jeden kabel leci do zegarów, drugi do sterownika silnika. po odpięciu kostki kontrolka ładowania powinna zgasnąć [url=https://obrazki.elektroda.pl/634425...
po wyciągnięciu przekaznika gaśnie kontrolka ładowania na wyłączonym zapłonie ale co jeszcze nie działa nie sprawdzałem . Kontrolka ładowania gaśnie również po wyjęciu bezpiecznika nr 28 i nr 30 w kabinie. wogóle to stało się tak jak podjechałem pod dom miałem włączone wycieraczki zgasiłem samochód i nagle zaczęło coś trzeszczeć pod kierownicą i zapaliła...
Witam, mam dość złożony problem z samochodem Renault Megane 3 kombi 1.2 TCE 115KM 2013r Zaczęło się od delikatnego szarpania silnikiem przy jeździe na tempomacie przy prędkości 50-60 km/h. Denerwowało na tyle, że sprawdziłem własnymi możliwościami wszystko w układzie powietrza i paliwa. Wymieniłem świece, sprawdziłem cewki, kable oraz czujniki powietrza....
Planocy bezpiecznik nr 14 okazało się na łączeniu alternatora, tam gdzie jest W i B+, było napięcie 12 volt zamiast wzbudzenia i sygnału na obrotomierz. Z tej kostki dałem 12V na zawór pompy, a z alternatora puścił 2 przewody do licznika - jeden na wzbudzenie, a drugi na obrotomierz i wszystko wróciło do normy, tak jak powinno być. Podejrzewam, że gdzieś...
kostki alternatora honda zaśniedziałe kostki volvo kostki
symbol piekarnik gorenje blokada drzwi pralka bosch buczy wirowania
vestel 17mb110 firmware toshiba 43ua2063
Napięcia zasilacza w drukarce Epson L800 Jak odblokować piekarnik z trybu demo - Ariston, Samsung, Bosch