skąd ta wiedza że 120 mm to absolutne minimum jeżeli z lektury to proszę podać z jakiej ,proszę jeszcze o absolutne minimum dla paska 8mm,10mm 13mm,22mm,25mm. Znalezione na szybko, do samodzielnego przestudiowania. http://www.harvestbelts.biz/gfx/harvest/... https://obrazki.elektroda.pl/5436917100_...
1000x26/2870=9cm średnica na silniku. A długość paska zależy od tego jak szeroko rozstawione są koła pasowe.
СО-7Б bardzo dużo jest o niej na rosyjskich forach. Jezeli chodzi o części przeglądając te fora są cale zestawy naprawcze uszcelki, tłoki pierscienie itp. Z tego co mi ojciec mówił to kwestia raczej silnika.. Spróbuję na weekendzie uruchomic sam silnik. Obracając kołem klinowym słychać jak zasysa powietrze.
Silnik kręci jednak nie dociska koła do paska klinowego Bo pasek źle jest założony. Popatrz jak ciągnie sprężyna a jak założyłeś pasek ;)
O ile pamiętam przekładnię pasową rysowało się tak jak poniżej. Trójkąt w środku oznacza pas klinowy, a koła wyglądają płasko, tak jak tu, albo w postaci dwuteowników. http://obrazki.elektroda.pl/6933608900_1...
W życiu nie odkręcisz tego koła pasowego takim kluczem, kolejna sprawa to nie musisz go nawet tykać. Zauważ, że masz taki wyprofilowany kawałek płaskownika który napina alternator. Popuść śrubę i przesuń sobie cały alternator w tej fasolce, wtedy ściągniesz pasek bez trudu.
Może sprawdż czy wszystkie koła pasowe ustawione są w jednej lini...
Brak liniowości prowadzenia paska, powstają naprężenia i pasek zrywa. Napinacz, rolki, koła.
Przy rozmiarze kół ze zdjęcia mierząc na tak zwane oko obstawiam że będzie to jakieś 6-8 cm, mogę się oczywiście mylić nie znając średnic kół, ale będzie to mniej więcej ten rząd wielkości. Rozmiar koła nie ma tu najmniejszego znaczenia. Pasek ma centymetr grubości, a koła klinowe są... kołami. Kto by się spodziewał. Także przy wzroście średnicy (jaka...
Pokręci wałem i straci palce między kołem a paskiem klinowym :) Nie prościej i bezpieczniej wziąć miernik lub sprawdzić bezpieczniki ?
Pasek ma regulację podkładkami wstawianymi pomiędzy dwuczęściowym kołem pasowym pompy wspomagania. W ten sam sposób ściągasz- odkręcasz trzy śrubki koła pasowego pompy, rozłoży się ono na dwi części. Koło blokujesz kluczem specjalnym takim jak do blokowania pompy wody lub ... i tu już inwencja własna: blokowanie śrubokrętem pomiędzy łbami śrub, klucz...
Po zdjęciu paska może być cicho, brecha w dłoń i sprawdź. wyrabia się guma koła pasowego, przerobione nie raz.
Masz racje spale silnik przez asymetrie napieć. Wiec nie ma co ryzykować. Falownik lub dodatkowe koła klinowe.
A od czego są przekładnie ? 2 koła pasowe i 1 pasek klinowy. http://pl.wikipedia.org/wiki/Przek%C5%82...
Cześć! F6 Brak sygnału z tachometru lub nie obraca się bęben, a możliwe usterki to: Zerwany pasek klinowy, wypadł magnes z koła pasowego, uszkodzone szczotki w silniku, uszkodzona wiązka przewodów do silnika lub kontaktronu.
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
no,zdemontuj pasek i sprawdz czy te koła sie lekko obracają
Prosty kalkulator: https://forsplit.pl/Kalkulator-dlugosci-...
Zmiennej fazy nie masz a pompa wody lata na rozrządzie(nie widać jej). Te dwie małe rolki to rolka napinacza i prowadząca-obie identyczne.Duże koło na dole to główne koło wału korbowego, ono napędza pozostałe koła poprzez pasek.
O czym mówisz? Fabrycznie to tam nie ma koła klinowego tylko koło na pas transmisji... Jakie ktoś sobie dorobi takie założy. Ja mam koło na dwa paski szescioklinowe do napędu pompy hydrauliki, kompresora i alternatora oraz dwa większe jednoklinowe do napędu przekładni redukcyjno-kątowej skrzyni biegów. 993616
Generalnie jest coraz lepiej. Co do pytania dot. punktu 4, odpowiem nie wprost. Powierzchnia, po której poruszają się igiełki łożyska, musi być płaska. Inaczej igły uległyby uszkodzeniu. Podkładka nr 2 ma wg mnie za dużą średnicę. Może przeszkadzać w założeniu dolnej pokrywy przekładni. Zasadniczo ta podkładka powinna mieć średnicę zewnętrzną taką jak...
Wszelkiej maści łańcuchy, paski klinowe, zębatki, koła pasowe, łożyska, smary, uszczelniacze, material na uszczelki itd. kupuję w roliczym bo w jednym miejscu i taniej.
Witaj. 3100/1440= w przybliżeniu 2.15 czyli takiego przełożenia potrzebujesz. Według normatywnych rozmiarów kół pasowych klinowych można dobrać np: 190mm na silniku i 85 na wale co daje około 3218obr/min lub 180 na 85 wtedy będzie 3049obr. Łatwe do policzenia więc można tworzyć wiele kombinacji zależy od dostępności kół. Pozdrawiam
Tokarka którą posiadam to chuihon 5 i na niej chcę zamocować owe liniały. obrabiam różne rzeczy koła klinowe śruby sworznie z dokładnością do 0,01 tak więc odczyt musi być precyzyjne.
I tu może właśnie być przyczyna grzania się łożysk. Oczywiście chodzi o smar użyty do smarowania łożyskowania. Dodano po 13 Nie wiem,jak ułożone są paski klinowe na kołach pasowych? Paski muszą pracować bokami, nie mogą być na dnie rowka klinowego koła. Oczywiście właściwe kąty tego rowka, identyczne jak paska.
Podstawowy wzór dla obliczenia przekładni pasowej, i nie tylko (także zębatej i łańcuchowej) n1/n2 = d2/d1 gdzie: n1 – prędkość obrotowa koła napędzającego (najczęściej na wale silnika) n2 – prędkość obrotowa na kole odbiorczym (biernym) d2 – średnica koła odbiorczego (biernego) d1 – średnica koła napędzającego (najczęściej na...
Witam, mam problem z grzejącym się paskiem klinowym przy krajzedze. Koła mam 170 silnik i 80 wałek. Obroty około 3000. Pasek napięty, nie ślizga się. Kola spasowane w linii. Podpowiedzcie coś...
Zębaty - przeniesie największy moment, są i szerokie na 10cm brak poślizgu. Można dodać sprzęgło przeciążeniowe, albo wykorzystać tylko do połączenia wałów noży (np. synchronizacja i praca noży z 'mijanką'), dalej napęd klinowymi, hydrauliką itd. Wielorowkowy - drogi i lubi się ślizgać - patrz samochody z piskiem z pod maski, do tego koła skomplikowane...
Na kole od paska klinowego masz znak który musisz zgrać ze znakiem zero na plastikowej osłonie rozrządu.Wtedy sprawdzasz czy znak na wałku rozrządu pokrywa się ze znakiem na blaszanej osłonie z tyłu koła.Może być konieczność obrócenia jeszcze raz wału o jeden obrót.W ten sposób możesz sprawdzić ustawienie rozrządu bez dalszej rozbiórki.Jeśli nie da...
Nie ma jak to w zakochanym tunelu! A tak na poważnie przypaliłeś pasek w jednym miejscu i dlatego masz wibracje. Sprawdź dokładnie sam pasek oraz jego prowadzenia na kołach pasowych.
No to będzie w takim razie problem bo mam do dyspozycji około 200mm wału napędowego a muszę zmieścić jeszcze dwa podwójne koła....
Witam. A nie zrobił się luz osiowy na dużym kole ? Albo skrzywione?
Jak już ma taki silnik to chyba nie ma innego wyboru, zresztą pisałem o tym. Przy takim malutkim kole pasowym na silniku proponuję paski klinowe zębate.
Bez opciazenia śmiga bez problemu ale jak już założę paski klinowe 2x17 koła pasowe u silnika 100mm i przy wałku 90mm, pila zwylka 550mm No to tu już pojawią się problem Daj fotkę jak wygląda pasek ma kole, bo tu też może być problem. Jeśli nie spoczywa na bokach, tylko leży cały w rowku, to potrafi dać poważne opory. Kwestia naciągu paska też ma znaczenie...
Akumulatory naładować i naprawić ładowanie. Sprawdzić naciąg paska klinowego i stan kół pasowych.
Co innego mogę zrobić? Użyć klucza udarowego do odkręcenia. Koło opasać pasem klinowym przytrzymać ręką i wał nawet nie drgnie.
Szukając w sieci wygooglałem 4 tematy pod linkami: https://www.elektroda.pl/rtvfor... https://www.ebmia.pl/wiedza/kalkulatory/... i https://pl.laermfeuer.org/formula-calcul... Punkty: "Pasek klinowy między dwoma kołami pasowymi o tej samej średnicy", "Pasek...
Na filmiku widać tylko koła pasków klinowych - nie wyglądają na luźne, to od paska jedno-klinowego jest chyba krzywe. Ale jeżeli koło paska rozrządu na wale korbowym ma luz na osadzeniu, to można to sprawdzić tylko próbując je obrócić przy zablokowanym wale korbowym, a to raczej wymaga zdjęcia paska rozrządu.
W mojej oryginalnej betoniarce 150l, jest duże koło 320mm małe 80mm (po zewnętrznej średnicy), koła na dwa paski klinowe chyba 16-stki, silnik 1,1kw 1450obr/min. Myślę że te koła co masz będą dobre, będzie co najwyżej nieco szybciej się kręcić.
Dobre kilka lat temu widziałem w jakiejś książce projekt małego jeździdełka z prądnicą malucha. Sprężona z jednym tylnym kołem paskiem klinowym, Zasilał to akumulator z malucha, jakieś 40-44Ah. Z rozrusznikiem od Tira powinno się udać, żeby to jeździło, ale o 80 km/h zapomnij. Przyspieszenie, przy dobrej przekładni będzie dobre ( moc rozrusznika przeciętnej...
Jak łożyska są głośne i luz wyczuwalny- nie czekaj tylko wymieniaj bo alternator stanie ci w najmniej odpowiednim momencie i nie wrócisz do domu. Kilka słów o pasku klinowym i kołach pasowych: pasek dobiera się do kół tzn. pasek ma określoną szerokość powierzchni grzbietowej i kąt klina, tak samo koła pasowe muszą mieć odpowiednią szerokość rowka, zaś...
Nakładasz pasek na koło silnika, następnie na koło bębna ile się da a następnie obracając kołem bębna naciągasz pasek aż wskoczy na miejsce.
Zapomnijcie o napędzaniu pompy paskiem klinowym. Chyba, że zastosujecie koła pasowe o dużej średnicy i kilka pasów (minimum trzy).
to jak sie nie chce krecic to jaka jest przyczyna,lozyska???? Silnik nie kręci czy nie da się przekręcić kołem pasowym?
Ja widziałem to tak, silnik nad przednim kołem połączony dwoma paskami klinowymi z napędzanym kołem Lepiej łańcuch, łatwiej o większe przełożenie i można przekazać solidną moc/moment.
Witajcie. Szukałem i tylko mętlik mi w głowie powstał- mianowicie mam krajzege do niej silnik 7.5kw 1440obr/min i pojedynczym cienkim pasem szer.100mm jest to napędzane (wkurzające bo często spada), kolo na silniku 200mm a na wałku 300mm. Piła ma średnicę 500mm. I teraz sedno- liczyłem i liczyłem i wychodziło mi że koła powinny być odwrotnie(w przybliżeniu)....
Krzywe koło pasowe wału, bądź pasek klinowy naciągany jak struna. Stąd i katastrofa.
Uściśle :), należy zdjąć pasek klinowy (wyłączyć z prądu) i mocno zakręcić kołem pasowym dużym słychać cokolwiek oprócz lekkiego szumu ? tak ? - łożyska z uszczelką do wymiany następnie ze zdjętym paskiem klinowym należy pralkę włączyc na wirowanie i będzie słychać tylko szczotki nie ? nie tylko? to łożyska na silniku do wymiany Amortyzatory jw (nares),...
W obecnej pracy mam wiertarkę chińską z 2000 roku, paski już wymienione na Stomile (długość już niewidoczna), ale koła pasowe mają szerokość 9.5 mm (pośrednie nawet 9 mm) i paski wystają 1 mm powyżej kół pasowych. Nie ma co kombinować z szerokością paska. Skoro fabrycznie był 10 mm, to nowy musi pasować. To że obecny ma 8 mm szerokości wynika wyłącznie...
Zużyty pasek.Brud w kołach.
No i mi się trochę rozjaśniło. Dziś po wstępnych pomiarach zdecydowałem się na koła średnicy 106mm z podwójnym kanałem na 2 paski klinowe uzębione i tulejami taperlock. Faktycznie pasek na małym kole byłby nienaturalnie "przegięty" więc nie należy oszczędzać na kołach.
Witam Prawdopodobnie masz zużyte koło wieloklinowe alternatora.Wymień go i po sprawie.Rowki na kole klinowym mają ściśle określony kąt,jak się wytrą to pasek będzie piszczał nawet przy dużym naciągu. Pozdrawiam
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora zablokowane. Jak masz wersję ze sztywnym kołem załóż taką wolnobieżkę i będzie po problemie.
JESIOTR1 Możesz zdradzić gdzie można zdobyć koła pod paski klinowe o podobnych średnicach. Pozdrawiam
tak jak żciśniesz w imadle koło to odkręcisz, ja jak nie miałem specjalnego klucza to robiłem to kluczem na powietrze. Bez tego koła będziesz miał duże drgania na pasku klinowym.
Nie jest to pasek wieloklinowy! Jest to zwykły klinowy, koła są w lini i jest wszystko z nimi OK. Nie ma napinacza.
piłe mam od prawie roku wcześniej ojciec miał tzw (ciapaka) taśm do ciecia mam około 20 i zmieniam co godzinę i 12 h odpoczynku według zaleceń producenta ostrzałke też mam taką jaką zaleca producent.Taśmy mam od nowości wcześniej żadnych problemów.Wcześniej koła były o rozmiarze 52 na zwykłym pasku klinowym teraz nowe koła maja paski płaskie.Na koła...
Pompa napędzana jest paskiem klinowym z koła pasowego silnika... rozbierałeś to musiałeś widzieć. Wlej dobry płyn o ile takowego nie wlałes i daj znać co jest grane dalej.
Na początek do sprawdzenia czujnik położenia wału, przy deklu rozrządu, przylega prawie do dużego koła z paskiem klinowym. Zobaczyć czy przewód od niego nie przetarty.
Przyjrzyj się kołu pasowemu na wale.
Poza zmianą długości paska ścierają się powierzchnie boczne paska i powiększa szerokość rowków klinowych kół pasowych. Jeśli to możliwe wstaw zdjęcie kół pasowych i widok napędu.
Ważne, żeby nie odbierać sygnału z koła napędzanego pasem klinowym, który może mieć uślizg. Może mieć uślizg oraz inną przekładnię dlatego planowałem montaż czujnika przy kole pasowym bezpośrednio zamontowanym na wale silnika. Tak jak zrobił to autor filmu.
Albo koła pasowe na paski klinowe (koszt produkcji w miarę tani - wystarczy ogarnięty tokarz, paski też nie są drogie) tam ładnie średnicami dobierzesz przekładnie np 3/4 i masz już pełną zgodność.
Wiertarka przejdzie gruntowny remont (koła pasowe na pasek klinowy Ale po co zmieniać na gorsze ? W tym układzie przekładnia ma wyższą sprawność energetyczną. Sam pasek przeżyje kilka klinowych...
nie jest to wina łozysk, zainteresuj się paskiem klinowym i kołem pasowym-to ostatnie być może straciło zarys...
Witam. Moim zdaniem należy się dokładnie przyjrzeć rozrusznikowi. Dobrze umyć (spirytusem) stojan, sprawdzić stan uzwojeń i izolacji. Mam nadzieję, że pasek klinowy jest odpowiednio naciągnięty. W długo eksploatowanych pojazdach koła pasowe też się zużywają, a to też nie poprawia ładowania. Pozdrawiam.
udało mi sie nałożyć pasek klinowy, jak go naciągnąć bo w czasie pracy silnika zsuwa mi się z koła
Zobacz, czy wystarczająco masz naciągnięty pasek klinowy. Obejżyj też czy nie są wyrobione koła pasowe po których chodzi ten pasek.
Witam , w mechanice pękło trybko z koła zamachowego do napędzania paska klinowego , czym to skleić ? a najlepiej gdzie kupić ?
Na wale jest wcięcie, na kole zębatym jest wcięcie a wypełnia się klinem. Zobacz w Google 'połączenia klinowe"
Z tego co pamiętam AVX-y miały mniejsze dopuszczalne średnice kół.
Potrzebujesz freon, azot, pompę próżniowa, zestaw manometrow to takie minimum aby to złożyć. Ja jak kiedyś kombinowałem to akurat pompę i manometr pozyczylem resztę kupiłem. W miarę prosto jak jest miejsce to założenie jeszcze koła mikropaskowego do istniejącego koła na paski klinowe. Niektóre ciągniki posiadają nawet otwory na przykreceenie dodatkowego...
Weź kawałek sznurka naciągnij w miejsce w którym siada pasek, następnie go zdejmij i zmierz długość np.1480 mm. Zmierz szerokość koła pasowego czyli najszerszej części klina na kole pasowym. Po podaniu w sklepie tych dwóch wymiarów kupisz odpowiedni pasek klinowy.
schemat do wymiany paska klinowego :!: :!:
Sprawdź łożyska jak napisał axxx oraz jeśli łożyska są dobre to koło pasowe czy nie "chwieje" (czy jest cały czas współbieżne do paska klinowego) się podczas pracy. Jeśli jest powyginane to ołówek do ręki przyłożyć do koła pasowego i nakreślić prostą linie obracając kołem a później młotek do ręki i prostować :)
Można i tak. Czyli jak rozumiem, rozrusznik jest tylko silnikiem elektrycznym z kołem pasowym na wale i to poprzez pasek klinowy napędza tarczę rozruchu ręcznego z jej własnym sprzęgłem jednokierunkowym. I żadnych ,,bendixów". Wystarczy sam przekaznik rozruchowy.
Miedzianą rurkę przeginałem kole pasowym odpowiedniej średnicy (na paski klinowe). Nie płaszczy się.
Przekładnia multiplikująca 4 krotnie, a wiec musisz mieć dwa koła różniące się średnicą 4-krotnie, małe zakładasz na potencjometr. Koła możesz wybrać jakie ci będzie łatwiej kupić, zębate, albo pasowe, na pasek klinowy lub zębaty - zajrzyj do sklepów modelarskich.
a przepraszam czy tam są koła typowo pod pasek zębaty czy zwykłe koła pod paski klinowe bo wówczas ilość zębów nie ma znaczenia Inna sprawa - paski przeważnie są co 10mm, czasem nietypowe co 5mm, więc taki nierówny wymiar to raczej błąd pomiarowy
Witam. To jest pasek klinowy zębaty. Z tym że te "zęby" nie przenoszą momentu tylko pomagają się paskowi dopasować się do koła. Sprawdź na aliexpress - tam tego pełno. A co do długości - są w necie kalkulatory długości pasków. Pozdrawiam.
Przecież masz alternator. Zasada działania jest taka sama - indukowanie prądu przemiennego w stojanie. Więc obrotomierz od diesla sprawdzi się tutaj, jednak trzeba będzie popracować nad wskazywaniem, bo u ciebie siedzi pewnie bezpośrednio na wale, a w silnikach z "tradycyjnym" alternatorem jest przekładnia w postaci paska klinowego i kół różnych średnic....
Polecam bardzo dobry (moim zdaniem) poradnik dot. pasów i kół klinowych oraz ich obliczania: Poradnik konstruktora. Przekładnie pasowe ogólnego przeznaczenia z pasami klinowymi produkcji "STOMIL SANOK" S.A. stosowane w budowie maszyn i urządzeń. Był kiedyś dostępny na stronie w/w tej firmy. Myślę że i teraz też jest. Jest już tu: [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Alternator może mieć za duży opór ale to zwykle słychać- piszczenie łożysk. Przy zakładaniu następnego paska można sprawdzić jak się kręci. Zrób to co można sprawdzić bez rozbierania silnika czyli jak są koła pasowe.
Równie dobrze można dać silnik z tyłu i napęd pasem klinowym nad kołem zamachowym. I nic koło łap się nie kręci
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
Ja dodam jeszcze żeby kolega zwrócił uwagę na kąty opasania pasków klinowych .
Witam. Widziałem małą przekładnię bezstopniową na allegro za 200pln regulacja obrotów polegała na wciskaniu paska klinowego pomiędzy tarcze koła a rozchodzące się zmieniało średnic .zobacz!
Zdejmij pasek klinowy z koła pasowego, następnie pokręć bębnem ręcznie i będziesz miał odpowiedź czy to łożyska w bębnie czy może w silniku.
witam serdecznie , mam problem z fordem fiesta mk4 1.3 b silnik enduro z w spomaganim kierownicy, jadac urwał mi się :?: pasek klinowy i zakup zrobiłem jego ale jak on był założony na te koła pasowe poprawnie ,,, proszę o zdjęcie paska klinowego na silniku lub schemat narysowany jak poprawnie założyć ten pasek klinowy :?:
ale koła nie odpadną?
Witam Właśnie jestem po wymianie rozrządu w moim Grande Punto i w kwestii blokad, jeśli nie odkręcasz górnego koła to są ci one nie potrzebne, wystarczy zaznaczyć na starym pasku klinowym i na kołach miejsca które maja się ze sobą zgrywać (ja używam korektora w płynie), później przenieść znaki na nowy pasek i założyć go w miejsce starego. Wniosek da...
Jak nie?? Blokada koła
Witam , więc co do hałasującego paska klinowego w tym silniku , sprawa wygląda tak , że to raczej nie wina brakującego klina pod kołem pasowym , bo gdyby tak było to raczej nie miał byś pełnego ładowania , w pełni sprawnej klimatyzacji oraz wspomagania z racji tego , iż koło pasowe ślizgałoby się po wałku na którym się mieści i nie byłoby przekazania...
Koła będę miał oryginalne znacznie taniej ot taki traf... ;p
kontrolka jest oki, bo jak pokrecilem tym kołem gdzie jest pasek klinowy to sie zapalila po ktoryms obróceniu, a reszty to nie iwem jak sprawdzic:)
Najprościej przekładnia. Przewinięcie da poniżej 750 obrotów. Dajesz do wytoczenia dwa koła pasowe, kupujesz pas klinowy i działa.
Jak najbardziej. Był taki film kiedyś......pt. ,,Barwy Walki" z W. Siemionem. Tam na rafkę zwykłego roweru, tylnego koła, założyli pasek klinowy i napędzali prądnicę samochodową, która zasilała poprzez przetwornicę wibratorową radiostację RBM 1. To kilkadziesiąt watów.
nie klepał nikt po kołach pasowych?
Sprężarka klimatyzacji napędzana jest paskiem klinowym (wieloklinowym) Jak każda maszyna podczas pracy wymaga dostarczenia energii - w tym przypadku poprzez pasek z koła pasowego wału korbowego. Większe obciążenie silnika = większe zużycie paliwa
paski klinowe koło pasowe klinowe pralka paski klinowe
uszkodzone drzwi lodówki samsung wiertła widiowe amica wymiana pompy
Toyota Verso 2009 diesel – brak napięcia w kostce radia, bezpieczniki sprawne Volkswagen Golf Plus 2008 – opis pinów zamka tylne lewe drzwi, schemat, kolory