Gwint jest tylko w kolku. Jest ono nakrecone na os tak, jak nakretka. Gwint jest prawy. Klucz udarowy, wykorzystujac bezwladnosc wirnika, powinien to odkrecic bez problemu.
to jest vw jezeli bez sprzegla to pasowac powinien od golfa lub passata
Miałem ten sam błąd w audi a3 2.0tdi. Okazało się że koło alternatora było zatarte.
Dogrzewanie zżera moc oddawaną przez alternator. Można to zniwelować montując mniejsze koło pasowe alternatora bądz wyłączając dogrzewanie .
Czy mogę na takie koło alternatora założyć pasek? Możesz . Pozdrawiam.
To jest sprzęgło nowego typu OAP chyba tak, taki wymysł aby ograniczać wibrację alternatora - często niestety się uszkadza właśnie w ten sposób - najpierw gubi osłonę. Najlepiej wymienić na najlepsze co w tej kwestii wymyślono - koło orginiał INA Germany nr katalogowy 55347001. Bardzo często siadają te koła produkcja chyba Litens niby Canada rzeczywistość...
Kolego załóż koło pasowe od alternatora c330 70 mm.
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Zciągnij pasek i zobacz czy koło alternatora działa tak jak Wolnobieżka w rowerze. Jeśli skacze znacznie napinacz na wolnych to alternator do roboty
Sprawdź koło wolnobieżne alternatora
Oryginalnie we wszystkich tych silnikach montowane jest koło alternatora ze sprzęgłęm, jest dość awaryjne i cholernie drogie zapewne ktoś na łatwizne poszedł i założył zwykłe. Pozdrawiam
Mówiąc po ludzku : do wymiany koło pasowe alternatora. Sprawdzić to można w ten sposób: zdjąć pasek z alternatora i spróbować obrócić kołem pasowym (pokręcić alternatorem za koło pasowe). Powinno w jedną stronę napędzać oś a w drugą obracać się swobodnie. Jeżeli tak nie jest - wymienić.
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/48_12572351...
Zmień pasek i raczej koło pasowe alternatora bo V tam nie ma juz dawno raczej 0 .Dodatkowo zmień też przewód masowy alternator-głowica.
Koło wolnobieżne alternatora, albo rozpada się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego
Koło pasowe alternatora S40 2.0 benzyna , koło wolnobieżne lewy gwint. Dodano po 10 Śruba wału opel combo 1,3 cdti.
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Ale chodzi o tą płytkę z diodami oznaczona 214? To nie jest mostek prostowniczy tylko realizacja jakiejś logiki - trzeba by prześledzić co jest z czym połączone. To gdzieś kręci się koło sygnalizacji błędów, alarmu-buczka, sygnalizacji alternatora czy ciśnienia oleju ale trzeba by dokładnie przemyśleć co dają te diody.
Tzn nie spodobało Ci się koło pasowe alternatora i postanowiłeś je zdjąć? A alternator kręci się? Jak odkręciłeś nakrętkę od tego koła, jak zablokowałeś koło?
Prawdopodobnie za duże koło pasowe na alternatorze to znaczy że alternator przy pracy ciągnika na wolnych obrotach ma za niskie obroty na kole pasowym alternatora i wskutek czego na wolnych obrotach ciągnika nie wzbudza się
Kup używkę alternatora za stówę i sobie pomierz ile koło pasowe wystaje. Co do zablokowania rozrusznika. Stało się tak nam we firmie u Scanii. Stała w ciężkim terenie, podczas zapalania zespawało styki, czy coś się tam zablokowało. I w tym ciężkim terenie trzeba było ten rozrusznik wymienić. U mnie w Megane na kołach 6 rowkowych jest założony pasek...
Kupię koło pasowe alternatora Jobs Jubana przeznaczonego do Ursusa C-330 (na pasek A 13 mm), wykonane z żeliwa lub stali. Chodzi o alternator konstrukcyjnie podobny do tego z Fiata 125p/Poloneza. Cena do 20 zł. Ewentualnie mogę kupić kompletny spalony alternator Jubana od C-330, cena do 50 zł. Dodam że tego koła pasowego nie ma w sprzedaży – te...
czarna wsuwke z zielono czarnym przewodem Zasilanie grzałki sondy lambda - pin 87a zielona wsuwke z przewodem czerwono czarnym Nie przypominam sobie do czego ale to -pin M75s żółtą wsuwke z przewodem niebiesko czarnym Zasilanie wtyczki OBD - M30ag przewód na oczko ø8 żółto brązowy Masa głowicy dla ECU nie napisałeś jaki silnik wiec strzelam że...
Pasek się nie zerwał, tylko wkręcił w koło jedno o tym mowilem pasek od alternatora itd.byl zle zalozony Rozrzad to inna bajka chodzilo ni o to zeby bledu nie powtarzac...
A jeszcze jedno zapomniałem dodać pasek od alternatora polej wodą . Jak przestanie piszczeć to masz uszkodzony(słabo napięty) pasek lub koło wytarte.
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. To nie kombinuj tylko dolutuj, tak się robi. Sterowanie COM. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy rolka paska jest na pasek PK7? Jeżeli masz pasek 6PK to spoko założysz (pasek od wewnątrz), wolny rowek zostaje na zewnętrznej stronie. Możesz też przełożyć koło pasowe, trzeba mieć pneumatyczny klucz.
da się,odkręcić sruby,odkręcic czarną osłone tylnej tarczy,"przekopyrtać" alternator tak aby koło pasowe było w dół .Ale dostęp wtedy cięzki i mozna nieuważnie połamać szczotki przy montażu.
Przeprawszam, że wogóle ośmielam się zabierać głos. Ale przerabiałem coś podobnego i... Wyszło, że owe za takie spadki odpowiadało uszkodzone koło pasowe. Poprostu pod większym obciążeniem od alternatora pasek stawał , ale nie sam tylko ze wszystkim. Koło pasowe było rozwulanizowane, czyli poprostu zwiniła guma. Jakbym się mylił, to proszę mnie nie...
Pasek wielorowkowy piszczy od jakiś 200km, po przejechaniu 5km (+\-) kiedy już silnik osiągnie swoje 90stopni piszczenie ustaje i wszystko jest dobrze. Jak ma już swoje 90 to nie piszczy. zostanie wymienione) lepiej bym nie jechał bo za duże ryzyko czy nie mam się przejmować i dojadę bez lawety? Przyczyny "piszczenia" tego paska mogą być zasadzie 3....
Taka sama, tylko z drugiej strony alternatora. Uważaj, tam też jest klinek. Polecam założyć z powrotem koło pasowe by przytrzymać, zablokować wirnik do okręcenia tej nakrętki z tyłu- przy wentylatorze.
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
W dłuższej perspektywie uszkodzi napinacz i/lub koło pasowe.
5511, 5410, 5320 miały tachoprądniczkę. Jakie latach produkcji kamaza masz na myśli? Ja mam 5511 i 5320 jakoś koło 90 roku produkcji i oba mają obrotomierz z alternatora a miałem 77rp i była prądniczka. Jakie latach produkcji kamaza masz na myśli? Ja mam 5511 i 5320 jakoś koło 90 roku produkcji i oba mają obrotomierz z alternatora a miałem 77rp i była...
A czy koło pasowe ma być z jakiegoś danego modelu poloneza? Jeżeli grubość ośki Twojego alternatora ma 15 mm to od dowolnego Poloneza, Fiata jeżeli 17mm to od tych pojazdów nie nada się.
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od o - paru kW. Przecież silnik samochodowy nie oddaje swojej całej mocy na alternator. Zakres obrotów silnika to średnio od...
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
Będziesz musiał zmienić koło pasowe na typowe, może od prądnicy ale nie wiem czy nie za duże.
Koło rozrusznika jest wtyczka z dwoma kablami od alternatora (niebieski oraz czerwono-czarny). Niebieski będzie uszkodzony. Dostęp od dołu.
Kupiłem C328 i zauważyłem , ze koło pasowe pompy wody nie jest w jednej płaszczyźnie z kołem pasowym wału i alternatora. Jest dość znacznie cofnięte w stronę rozrządu tak że pasek klinowy chodzi krzywo. Co może być powodem ?
Pasek wielorowkowy wystarcza na 2-3 miesiące, alternator był w serwisie Boscha i niestwierdzili żadnych błędów. Rano piszczy i po około 10 sekundach koło alternatora jest gorące. Pobór prądu na wyłączonym zapłonie 0,03A Czy morze być uszkodzone dolne koło pasowe?
2.0 HDi. To klekotanie jest koło alternatora
sygnałowego z alternatora z zacisku D. Nie D tylko W. Możliwości masz kilka: -nakleic magnesik na koło pompy + kontaktron bądź hallotron(robiłem tak raz w maździe) -czujnik piezo na rurkę wtryskiwacza. -czujnik indukcyjny z koła wieńcowego (jak miały stare Peugeoty)
Pomysł z alternatorem jest bardzo dobry. 4 KM to tylko 3 kW, minus sprawność alternatora. Potrzeba alternatora rzędu 250 A (at) 12 V, 212 A (at) 14 V. Potrzeba by ci było tylko sporo drutu grzejnego który by to zniósł. Dosyć tanie, proste w budowie i proste w pomiarach (pomiar prądu cęgówką i napięcia prawie czymkolwiek) Używany alternator 200 A to...
Kółko nie jest czasem zdarte?
Jeśli konkretny mechanik to sam po ustawia i nie zapomnij o wymianie pompy wody, napinacz i koło pasowe pośrednie bo nie wiadomo kiedy było wymieniane żebyś 2 razy tej samej roboty nie robił.
żeby zmatowić trochę koło pasowe papierem ściernym? Znajomy mi tak radził. Nie słuchaj go.
Golf 4 i pochodne miały Boscha 120 A z regulatorem wbudowanym, można je nabyć nawet za 50 PLN, tylko koło pasowe do zmiany bo tam były na pasek 6pk. Z doświadczenia z montażem alternatora w C360 jest problem z obrotami niestety te silniki pracują normalnie na obrotach około 1600 RPM a to są za małe obroty aby uzyskać nominalne prądy z alternatora. Czasem...
Witam ,mam pytanie kupiłem nowe sprzegiełko alternatora firmy INA.W poniedziałek będe je wymieniał lecz czy trzymając je w ręku i zblokowanie od środka palcem sprzegiełko fizycznie powinno sie kręcić w jedną stronę a w drugą nie ?Dodam ,że moje ani w tę ani w tę sie nie kręci czy tak ma być ?Czy dopiero na zamontowanym alternatorze ma się kręcic jak...
1.5 obrotu wychodzi mu na kole pasowym alternatora a jak wiadomo koło to jest mniejsze od koła pasowego silnika,jedną z poszlak jest stwierdzenie, że jak zakręci te półtora obrotu to dalej nie chce się silnik obracać a autem rzuca,co wskazuje na wbicie któregoś z biegów(auto nie jest na luzie)
Zmniejsz koło pasowe z 5-8mm na średnicy,uzyskasz pełne ładowanie na wolnych. Pełnych obrotów i tak sie prawie nie uzywa,sprawdzony myk. ;) A1003 ma też wysokie napięcie regulowane także styknie ci prądu.
Kupić właściwe koło lub alternator co innego?
Ja bym zaproponował silnik od wycieraczek od malucha[śmieszne ceny na złomie]a zamiast ramienia przykręconego do osi przekładni zamontować tam malutkie koło pasowe -podobne do tego od alternatora zrobić w nim otwór z boku i przełożyć przez niego linkę lub koło łańcuchowe np od komar-ka od silnika i na to łańcuch ale to tak pięknie wyglądać nie będzie...
Tak zero mi się zgubiło (zaraz poprawię) - znający temat i tak będą wiedzieli o co chodzi. Druga uwaga: jeśli piszę obroty wałka to obroty wałka, jeśli obroty altka to obroty altka a nie obroty silnika razy przekładnia. Od początku konstrukcja. Przekładnia pasowa 2:1 tzn 2 obr alternatora do 1 obrotu wałka zdawczego, albo koło napędzające 2 razy większe...
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Witam. Tak jak kolega wyżej napisał. Przewód ten powinien iść od alternatora z zacisku D+ a z drugiej strony łączyć się w tej białej kostce co jest koło klemy. Jak widzę na zdjęciu tam też wystaje niebieski kabelek. Po podłączeniu powinna na desce rozdzielczej świecić się czerwona lampka od ładowania. Dodano po 1 Na pewno nie do wiązki świateł. Sprawdź...
Wymieniaj na sztywne tyle że szukaj jak koledzy mówią czegoś tańszego Ja w swoi m tolku od paru lat mam zwykłe i nie widzę różnicy czy negatywnych tego oznak. A co do skrzyni że siada czy przeguby...Miedzy bajki włożyć Auta z lat teraźniejszych można powiedzieć że silnik sterowane technologią kosmiczną a nafaszerowane sprzęgiełkami czy to od alternatora...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
Tak,tę wajche trzeba wsadzic w ten otwór !Inaczej ten trzpien jest wciskany do srodka a co za tym idzie zwiera się włącznik wewnątrz.Musisz pociągnąc koło zębate rozrusznika na zewnątrz,wtedy dzwigienka widełek sie pochyli i zaczepisz trzpien elektromagnesu. Spręzyne scisnij sznurkiem a potem go usuniesz.Dzwigienka widełek(wajcha) jest pociągana przez...
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
I jest tak jak piszesz sprzęgielko jest luźne można by napisać ze lata. Jeśli koło pasowe się rusza to zatarła się nie tylko sama sprężarka ale i rozpadło się łożysko, to nie powinno się było wydarzyć. Na nową to raczej nie masz co liczyć, to co kupujesz w InterCarsie to są regenerowane. Jeśli opiłki poszły w układ (olej w sprężarce będzie brudny)...
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
Moim zdaniem niesłusznie. Trochę skromności , nie lepiej by brzmiało "moim skromnym zdaniem niesłusznie", mało tego , należałoby wyjaśnić dlaczego niesłusznie. Tylko proszę nie pisać "niesłusznie bo tak uważam". Koła, świece i jeszcze parę rzeczy dokręcam kluczem dynamometrycznym, ale zwykłą rajbetkę lub sprzęgiełko alternatora to jadę pneumatykiem....
Zamienniki: CA1627IR ORAZ: CA1661, koło CG234994 CA1645 28-3891, 283891 28-4614, 284614 437208 DELCO REMY: DRA4148 934148 LUCAS LRA01990 MITSUBISHI: MW30638577 NISSAN: 23100-00Q0A, 2310000Q0A 23100-00QAK, 2310000QAK 23100-00QAM, 2310000QAM 23100-00QAL, 2310000QAL OPEL: 4403540 4411316 4430591 9111540 93160665 93161425 93198179 RENAULT: 7700426849 7711134316...
z tyłu silnika koło alternatora
Tylko sciągacz.
Tak. Koło pasowe alternatora padło, ale wymieniłem cały alternator.
W teorii można trochę inaczej ale czy koło alternatora nie będzie się ślizgało tego nie wiem. Lecisz paskiem od koła wału nad rolką prowadzącą, pod kołem pompy wspomagania, dalej nad kołem alternatora, pod napinaczem i z powrotem koło wału. Długości paska Ci nie podam bo się nie da.
Samochód wyłączył się, dobrze że nie w ruchu, po odpaleniu wyłączył się coś go blokuje. Widać małe wióry opiłki pod i nad paskiem , po demontażu napinacza , okazuje się jest dobry a koło pasowe alternatora zablokowane! Ale nie wiem skąd opiłki? Wieczór i ciężko zdemontować alternator, trzeba podnośnik, koło ściągnąć i chyba kompresor? Alternator może...
Maksymalne obroty, jakie mogę uzyskać na alternatorze to 2400obr/min Trochę mało, zakładając, że w większości aut koło pasowe alternatora jest dwa razy mniejsze niż koło na wale, alternator będzie pracował z mocą taką, jaką by w aucie pracował przy obrotach silnika spalinowego rzędu 1200 obr/min, czyli ułamek mocy znamionowej. I czuję w kościach że...
Co prawda nie było to koło wału tylko rolka na alternatorze. Klient przyjechał z problemem piszczącego paska przy dodawaniu gazu, po otwarciu maski okazało się że koło wolnobieżne alternatora się rozpadło, zewnętrzna część leżała na podłużnicy a pasek napędzał wewnętrzną gładką tuleję
Może... Tylko dziwi mnie, czemu są obroty dla których jest OK. Przełożenie jest standard C330+standardowe koło alternatora z poloneza. Jeszcze zauważyłem, że jak kontrolka świeci to mam 14,2/14.3V, a jak nie świeci to 14,4V.
Pasek pk spadl. Pewnie koło alternatora do wymiany na normalne. Tam siedzi wynalazek z gumką
Co do lokalizacji przelotki to są dwa przeważnie miejsca . Koło bezpieczników na ścianie grodziowej od strony kierowcy i okolice nóg pasażera. Ew będą jakieś gumowe zaślepki w ścianie grodziowej. Ostatecznie poszukac orginalnej wiązki elektrycznej i tam próbować przejśćz kablem plusowym. Poruszę tu jeszcze kwestię kabla masowego czyli minusa. Są dwie...
Rozrząd posiadam na łańcuchu i posiadam tylko 1 pasek idący od alternatora przez pompę wody, koło pasowe, pompę klimatyzacji i ten właśnie pasek chce wymienić
Wersje bez kabiny miały alternatory 55 A, a z kabiną 100 A. Mam też ten problem, obroty mi zaniża o 100-200 obr. Mam nieoryginalny alternator i na forum mi ktoś napisał, że koło pasowe alternatora może mieć inną średnicę i przez to źle pokazuje. Pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.pl/8059914200_1... Witam serdecznie. Chciałem Wam zaprezentować moją konstrukcję jaką jest agregat prądotwórczy służący do zasilania pomp CO i pompy do solarnego ogrzewania wody w przypadku zaniku napięcia sieciowego, które zdarza się już coraz rzadziej, ale jednak jeszcze występuje, zwłaszcza w terenach wiejskich...
Trzeba zobaczyć z której strony wychodzą przewody z kartera. Z tej strony co jest alternator jest też koło zamachowe / magnesowe. Zaciągasz karter, odkręcasz cewkę alternatora, dajesz nową uszczelkę pod karter i po sprawie. wpisz w YT Kontrola alternatora w Junaku M11 to ci zobrazuje jak mniej więcej to wygląda.
Na wbitym biegu da się normalnie obracać paskiem od alternatora oraz koło pasowe sie kreci też na wyłączonym silniku. Jak to, kręcisz paskiem od alternatora i kręci się koło pasowe na wale silnika ? Czyli masz odkręcone koło pasowe lub coś urwane.
I kup koło z wolnobiegiem.
Alternator, który miałeś zamontowany ma w sobie wbudowany regulator napięcia, ta srebrna kostka koło szczotek. Dlatego działała lampka kontrolna ładowania. Chcąc teraz ją ożywić musisz zastosować zewnętrzny przekaźnik
Witam znowu. Dzisiaj uruchomiłem alternator. Ładowanie 28V, przy jeździe kosiarki napięcie spada na 21-23V. Po silniku spalinowym nie widać obciążenia. Po 25min koło pasowe alternatora miało 70 stopni, alternator 53 stopnie. Silniki napędowe elektryczne zimniejsze niż wcześniej (stabilniejsze napięcie?). Bezpieczniki za alternatorem i pomiędzy akumulatorami...
Tak, niezależnie w którą stronę kręci się koło pasowe, wał alternatora obraca się w jedną stronę albo stoi.
Koło alternatora z wolnobiegiem może być zatarte, w 1,9ctdi Fiata często siadają.
http://obrazki.elektroda.pl/6641829000_1... We wszelkiego rodzaju rowerach treningowych energia, jaką człowiek uwalnia podczas treningu jest zamieniana w ciepło za pomocą regulowanego hamulca i niestety całkowicie tracona. Oczywiście zyskujemy kondycję, ale czy nie można by zyskać coś jeszcze? Np. zamienić naszą pracę w prąd elektryczny...
koło Świebodzic i Wałbrzycha,
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
W Renault dochodzi jeszcze koło z tłumikiem drgań, ma taki szeroki kołnierz, ono też się zrywało. Ale to chyba starsze modele niż 4. Tak czy inaczej napięcie za niskie, mierzyłeś na śrubie i obudowie alternatora? Bo mogą być jeszcze spadki napięcia na połączeniach. https://obrazki.elektroda.pl/5532380500_...
Znaleziony klucz nasadkowy blokujący koło zamachowe.
shegipl - wczoraj zsunąłem pasek - rolkę wymieniałem ze 3 miesiące temu więc cicho, alternator i łożysko alternatora dość cicho bez luzów, koło klimy nieco głośniej z delikatnym luzem - wszystko w "akceptowalnym" zakresie bez przycięć. Aktualnie z zaparkowanego pojazdu nie sączy się płyn a stan w zbiorniczku jest na stałym poziomie. Zastanawiam się...
Masz zaspawane koło pasowe?
Nie wiemy jaki masz silnik w tym samochodzie. W dieslu sterowanie alternatora idzie z BSM (tej skrzynki koło akumulatora), w silnikach benzynowych alternatorem steruje ecu. Tak, czy inaczej trzeba sprawdzić ten kabelek pod kątem zwarć do + https://obrazki.elektroda.pl/5501132200_...
Miałem 2-3 razy taką sytuację od kiedy założyłem woltomierz, jak sięgnę w odmęty mojej niepamięci. Przeważnie startuje od 12 V, kręci się koło 14,0 do 14,2. Temat zostawiam.
No i w końcu, po długim czasie zabrałem się za ten mój alternator. Podchodziłem do tego jak "do jeża" biorąc pod uwagę ciężki dostęp, trudności z demontażem i montażem. No i to że alternator w zasadzie cały czas ładował prawidłowo, tylko przez problemy z komunikacją pomiędzy alternatorem a ECU zapalała się ta kontrolka ładowania na desce. Tak przy okazji,...
Znajomy mówił że koło czynne alternatora porusza się dość lekko i nie trzeba wielkiej siły żeby nim ruszac to prawda? Porusza się lekko tylko gdy alternator nie jest obciążony np. światła wyłączone a akumulator naładowany. Włączenie świateł czy innych odbiorników powoduje taki w zrost oporu jaki stawia alternator że potrafi spalić się pasek napędowy...
Może masz słaby akumulator i dość duży prąd występuje przy starcie ładowania. Może ten pasek to podróbka i nigdy nie stał koło continentala. Rolki napinacz też nie wiadomo jakiej jakości z jaką siłą to napina. Masz dużo zmiennych jakoś dzisiejszych części i to nawet tych firmowych pozostawia dużo do życzenia.
alternatora koło pasowe koło pasowe alternatora odkręcić koło alternatora
skasowac check wykrywanie dźwięku pulsuje dioda
ekspres siemens wymiana wyswietlacza samemu
Wymiana pompy w pralce Brandt WTC0951KXD/D – instrukcja APC Smart-UPS 2200 - migające diody, brak zasilania