Gwint jest tylko w kolku. Jest ono nakrecone na os tak, jak nakretka. Gwint jest prawy. Klucz udarowy, wykorzystujac bezwladnosc wirnika, powinien to odkrecic bez problemu.
Pasek się nie zerwał, tylko wkręcił w koło jedno o tym mowilem pasek od alternatora itd.byl zle zalozony Rozrzad to inna bajka chodzilo ni o to zeby bledu nie powtarzac...
Tylko udarem ,ręcznie nawet nie próbujcie bo nawet udar nieraz ma problemy i przede wszystkim trzeba mieć specjalny klucz.P http://obrazki.elektroda.net/94_12277022...
I napinacz żeby nim nie telepało. Co do pracy alternatora. Jedynie chłodzenie ucierpi przy pracy w lewą stronę (straci trochę na wydajności) i o ile nie będziesz cały czas potrzebował z niego 100 % prądu to nic mu się nie stanie. Druga sprawa to sprzęgiełko ale spokojnie można je odkręcić i dać sztywną szajbę nawet na pasek V 17mm bądź 19 mm. Ale trzeba...
Jak najłatwiej i szybko wyciągnąć alternator? Przyjacielu... Odpiąć wtyczkę odkręcić kabel, odkręcić alternator i go wyjąć Tam na prawdę nie trzeba wiele żeby go wyjąć. Mógłby się pan odezwać w kwestii wyciągnięcia tego alternatora bo ten mechanik wyroskręcał koło ściągnął,popuszczał klimę spuścił płyn z wspomagania i bawił się cały dzień masakra.
Kostkę znalazłem (wymacałem) tylko będę musiał koło odkręcić i otworem koło alternatora łatwiej będzie mi się dostać i założyć wężyk. Ogólnie check włącza się po jakimś czasie przy większych obrotach. Przy okazji padł sterownik od gazu, jak go wymienię to zobaczę czy czy check się zapali. Auto jeździ ok, nie jest już mułowate, teraz sterownik Brc Storm.
Czy można wymienić wolne koło alternatora w samochodzie? Jak je odkręcić? W lagunie dci trzeba odkręcić alternator i specjalnym kluczem 33 kątnym odkręcić koło.
Jak użytkownik który rozpoczął temat zrobiłem błąd i próbowałem odkręcić torxem w lewo myśląc że jest tam śruba co za tym idzie dokręcałem jeszcze bardziej koło na oś . (Tam nie ma śruby to oś wirnika alternatora) Kolega wyżej napisał bardzo ważną informację kręcimy kluczem który ma 33 zęby w lewo a torxem tylko trzymamy oś alternatora moment obrotowy...
czy da sie odkręcić fachowo tę śrube jest to koło napędu przez pasek do alternatora odkręciłem te cztery śruby ale nic nie dało skreciłem je z powrotem powiem jescze ze nie jestem mechanikiem , chce zobaczyc bo mi płyn chłodniczy cieknie.
Witam, dzisiaj zakończyłem wymianę kompletu napędu pompy oleju w swoim VW Polo 1.4 TDI, i chciałem się podzielić uwagami i spostrzerzeniami. Na początku trzeba skompletować potrzebne narzędzia: - klucz nasadowy oraz nasadki: 8, 13, 15 (chociaż 16 też pasuje), 16, 19 (ta koniecznie dwunastokątna) - klucz nasadowy 10, np. taki z przyspawanym prętem w...
Koledzy, mam pytanie związanie z wymianą koła pasowego alternatora W202 250TD. Czy mogę ot tak po demontażu alternatora odkręcić nakrętkę koła pasowego, zdjąć go z wałka i założyć koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym? Przyznam, że od 2 lat borykam się z problemem skaczącego i niemiłosiernie tłukącego się paska klinowego, naprawdę nikt nie potrafi...
To nie prawda że alternator idzie wyciągnąć tylko odkręcając przód ja właśnie jestem po wymianie i wyjąłem go dołem nie wiem czy mniej roboty to niech ocenią specjaliści ,aby wyciągnąć alt. dołem trzeba odkręcić na dole tak -przy alt. śrubkę od plusa (oczywiście na samym początku odłączyć klemę od aku.) i wyciągnąć wtyczkę -teraz idziemy na górę i odkręcamy...
Witam! Potrzebuję pilnie porady. Napotkałem na problem przy rozkręcaniu alternatora. Chcę się dostać do diód. Niestety lecz nie mogę odkręcić nakrętki blokującej koło pasowe i wirnik. Jak zablokować oś by się nie kręciła i bym mógł przekręcić kluczem nasadowym nakrętkę. Moje próby nie przyniosły pozytywnego rezultatu. Bardzo proszę o szczegółowe wskazówki....
Witam! Potrzebuję pilnie porady. Napotkałem na problem przy rozkręcaniu alternatora. Chcę się dostać do diód. Niestety lecz nie mogę odkręcić nakrętki blokującej koło pasowe i wirnik. Jak zablokować oś by się nie kręciła i bym mógł przekręcić kluczem nasadowym nakrętkę. Moje próby nie przyniosły pozytywnego rezultatu. Bardzo proszę o szczegółowe wskazówki....
Jak stoisz z przodu samochodu i otworzysz maskę to koło zamachowe masz po prawej stronie, tam gdzie jest też sprzęgło i skrzynia biegów. Rozrząd ustawiasz według znaku "E", który jest bliżej krawędzi koła pasowego wałka rozrządu. Ustawiasz tak na pewno dla wersji silnika z dwiema cewkami zapłonowymi. Tak jest w instrukcji. Nie wiem do czego służą inne...
Wymontowanie alternatora nie jest aż takie trudne pod warunkiem, że do korpusu silnika przykręcony jest śrubami (nie szpilkami). Trzeba zdjąć grubą rurę ssącą i kluczem nasadowym odkręcić nakrętkę przez otwór blokując jednocześnie koło pasowe. Przed odłączeniem przewodów elektr. warto zdjąć klemę z akumulatora. Po podwieszeniu/podbudowaniu silnika oraz...
Wałek nie wyjdzie!. Potrzebne są specjalne przyrządy do ściągania dźwigienek, o czym wspomniał Krick 1987 lub docisku wszystkich dźwigienek i popychaczy "na raz". Ja sobie zrobiłem specjalne dźwigienki do wyjmowania kolejnych dźwiginek zaworów ale to mój chałupniczy pomysł i wyrób. Filtr-zgoda, olej to ja osobiście polecam mobil. Ważne jakie ..W/.....
Alternator z jednej strony czyli od tyłu samochodu ma przykręcone koło paska klinowego natomiast od przodu wentylator chłodzenia silnika. Można wyjąć alternator odkręcają wcześniej wentylator i pozostawiając go w obudowie. Trzeba zdjąć gruby wąż którym zasysane jest powietrze do chłodzenia silnika, dopasować klucz (najlepiej z przegubem bo miejsca mało),...
Koło pasowe jest na klinie i tu leży problem.Nie ma żadnych sprzęgiełek. Lepiej się upewnić na 100%,więc proponuję ściągnąć pasek wielorowkowy,wbić bieg,hamulec ręczny i odkręcić śrubę mocującą koło pasowe.Zerknij,czy poszedł klin .Robota na 30 minut a zyskasz pewność co do usterki.Wymiana klina będze trudna,bo musiszpoluzować rolkę napinającą, ściągnąć...
Tylko używane. Dziwne, że nie ma u Ciebie tego na szrotach, bo na srotach w mojej okolicy jest tego na pęczki. Pasuje to również z passata, jetty, toledo itd. Wiem, bo sam dorabiałem do swojej jetty wspomaganie i musiałem takie koło (to zaznaczone) kupić. Dziwne, że piszesz, że 2 koła Ci się "gibają". Spróbuj odkręcić koła i sprawdź, czy nic nie zostało...
da się,odkręcić sruby,odkręcic czarną osłone tylnej tarczy,"przekopyrtać" alternator tak aby koło pasowe było w dół .Ale dostęp wtedy cięzki i mozna nieuważnie połamać szczotki przy montażu.
witam jeśli chcesz wymienić od strony rozrządu to na pewno nie musisz wyciagać silnika , musisz prawdopodobnie odkręcić koło od paska który napędza alternator , później koło zębate paska rozrządu , i na pewno zobaczysz symeryng jeśli chodzi ci o strone od sprzęgła to na pewno musisz silnik wyciagać
Prawdopodobnie nakrętka skręcająca jest za duża lub nie ten skok gwintu i dlatego ciągle się odkręca. Robię alternatory od tak dawna i nie pamiętam, aby w Polonezie odkręciła się nakrętka alternatora.
ma ktoś pomysł jak odkręcić te zaspawane koło?
Tzn nie spodobało Ci się koło pasowe alternatora i postanowiłeś je zdjąć? A alternator kręci się? Jak odkręciłeś nakrętkę od tego koła, jak zablokowałeś koło?
Samochód wyłączył się, dobrze że nie w ruchu, po odpaleniu wyłączył się coś go blokuje. Widać małe wióry opiłki pod i nad paskiem , po demontażu napinacza , okazuje się jest dobry a koło pasowe alternatora zablokowane! Ale nie wiem skąd opiłki? Wieczór i ciężko zdemontować alternator, trzeba podnośnik, koło ściągnąć i chyba kompresor? Alternator może...
Na wbitym biegu da się normalnie obracać paskiem od alternatora oraz koło pasowe sie kreci też na wyłączonym silniku. Jak to, kręcisz paskiem od alternatora i kręci się koło pasowe na wale silnika ? Czyli masz odkręcone koło pasowe lub coś urwane.
Mógłby ktoś opisać jak rozłożyć/złożyć alternator? Mam Astę (1992). Altrnator: Delco Remy. Czy żeby go rozłożyć trzeba odkręcić śrubę, na której jest to koło pod pasek klinowy? Czy wystarczy odkręcić 3 śruby naokoło alternatora? Pozdrawiam
Witam. Dołożę coś od siebie ponieważ wydaje mi się że jest to możliwe. Koło pasowe alternatora wyposażone w sprzęgło (wolne koło) jest nakręcane na nagwintowaną końcówkę wałka wirnika (nie wiem czy jest tak we wszystkich alternatorach). To sprzęgło w pewnym stopniu zabezpiecza koło przed samoczynnym odkręceniem
Chciałbym coś dodać. Możesz nie mieć wyjścia W ale możesz wyciągnąć alternator ( odkręcić koło i ściągnąć nadkole) i w samym alternatorze zdjąć plastikową osłonkę. Pod nią znajdują się trzy przewody i mostek prostowniczy. Podpinasz się pod którykolwiek przewód i robisz wyprowadzenie na zewnątrz. To masz właśnie wyjście W. Ja już swój obrotomierz podpiąłem...
Wypracowana pompa miała by odchył w drugą stronę raczej Jest dokładnie tak jak napisałeś. Łańcucha demontowaćnie musisz, ani obudowy pompy oleju. Demontujesz dolne kolo paska rozrządu. Obudowę uszczelniacza (załóż potem nowy niezależnie od wysokiej ceny). Wymontuj napinacz łańcucha (z tyłu bloku). Blokujesz pompę (wiertło 6 mm). Torx 40 - odkrecasz...
Dodaję ten opis, gdyż pewnie wielu chętnym którzy mają corsę z czasem twierdzą że bez wspomagania ciężko i chcą je założyć Jest już jeden taki post na forum, jednak nie jest on zbyt precyzyjnie napisany. Jeśli wkradły się jakieś chochliki i nieścisłości dajcie znać, poprawie, dopisze. Skompletowałem części i zabrałem się do zakładania. Corsa 1.2 8V...
Witam. Myślę że może komuś się przydać ta wiedza, bo sam szukałem czegoś na ten temat ale nie znalazłem niczego sensownego. Moja Corsa B jest z 1995r, silnik 1.2 8v. Zdecydowałem się założyć do niej wspomaganie bo jest w bardzo dobrym stanie a moja żona, która nią jeździ ciągle narzekała na trudności z parkowaniem. Z rzeczy które należy zgromadzić to:...
Jeszcze chciałem zapytać, czy jest niezbędne zrzucanie łapy silnika przy wymianie pompy wody w tym silniku? W zasadzie patrząc na konstrukcję tego wszystkiego, to mógłbym zrzucić pasek z napinacza i alternatora, odkręcić koło pasowe z pompy wody a następnie wszystkie śruby mocujące pompę wody. Wyjdzie ona "bezkolizyjnie", ponieważ łapa silnika nie blokuje...
Z wyciaganiem alternatora w tym modelu też nie ma jakiegoś specjalnego problemu - na spokojnie do około godziny roboty. Pierwszy raz najgorszy jest, zwłaszcza odkręcić te dwie śruby obok osłony termicznej wydechu - a wystarczy je lekko zluzować dosłownie (płaski klucz 16mm, cienki dość) Ale oprócz tego trzeba zdemontować łącznik kolektora dolotowego...
Trzeba odkręcić koło pasowe na wale, te z którego jest przekazywany napęd na alternator i pompę wody, ta śruba zawsze mocno trzyma więc trzeba dużej siły aby ja odkręcić, następnie należy odkręcić pokrywę paska rozrządu. wymienić pasek i poskładać. Jeśli nie liczyć odkręcenia tej opornej śruby to cała operacja wymiany paska zajmuje max 30 min.
Jak bez sciagania przodu to trzeba wyjac alternator odkrecic wisko od tylu imus chyba 8 potem zeby wyjac wisko trzeba odkrecic koło po którym chodzi pasek od wiska (trzy sruby6 torks) i wyciagamy wisko do góry
Dzięki zaodpowiedzi, koło wymieniłem-drogie, odkręciłem torxem w imadle. Dodano po 4 Dzięki zaodpowiedzi, koło wymieniłem-drogie, odkręciłem torxem w imadle. Może ktoś będzie potrzebował:alternator 028 903 029B 0 124 515 026 120amper, łożyska 6003ZZ i 6303ZZ (orginalneBBi3065C)
Ludzie, koło można odkręcić pneumatem ale dokręca się odpowiednim momentem. https://www.youtube.com/watch?v=s80xIxOa...
witam jak zdemontować pompę wspomagania, znajduje się ona pod alternatorem, odkręcić koło pasowe oraz 3 śruby mocujące do aluminiowej podstawy lecz nie chce wyjść? .Co trzeba zrobić by pompa wyszła? na obrazku jak to wygląda chodzi o rozdzielenie obudowy od pompy http://obrazki.elektroda.net/44_12570288... http://obrazki.elektroda.net/62_12570290...
Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem, lub chciałby coś doradzić? Zastanawiam się jak bezpiecznie wyciągnąć alternator w motocyklu Yamaha MT-09. Dekiel alternatora mam już wyciągnięty. Śrubę kontrującą również mam odkręconą. Potrzebuję również zdjąć koło magnesowe. Czy może użyć w tym celu ściągacza? Podważanie nie zdaje egzaminu. Załączam zdjęcia...
Musisz ściągnąć koło pasowe, wentylator, filtr oleju, odkręcić pokrywę rozrządu i wtedy wyciągnąć laski popychaczy, podnieść popychacze (nie wiem jak, żeby nie spadły do miski) ale chyba miskę też musisz zdjąć, bo nie zdejmiesz pokrywy. Potem wyciągasz wałek rozrządu. To ten wałek z trzema śrubami mocującymi koło pasowe po stronie alternatora.
Potrzebuję zdemontować pasek rozrządu w KIA Shuma 1.5 16V. Do tego odkręciłem koło pasowe pompy wody i koło pasowe alternatora/wspomagania (na wale korbowym na dole). Niestety paska się nadal nie zdejmie i trzeba odkręcić jeszcze tą dużą nakrętkę na wale (pod klucz 21). I teraz moje pytanie - jak to zablokować i czy tam jest normalny gwint czy może...
Jest też taka możliwośc,że ktoś zdemontował to koło przed sprzedażą, bo poprostu potrzebował,lub oglądający odkręcili juz po stłuczce.
Witam wszystkich znowu mam problem z moim ESPACE 2.2 DT tym razem zatrzymało mi się koło które jest zamocowane do silnika pod alternatorem i to jest jakieś dziwne koło ponieważ w nim jest umieszczone inne, które hałasowało wydając dzwięk metaliczny , nawet nie wiem od czego ono jest i do czego służy zastanawiam się czy to nie jest od klimy!? proszę...
Strzelił mi pasek rozrządu podczas rozruchu. Niewiem czy nie doszło do skrzywienia popychaczy zaworów, w każdym razie nie było żadnego zgrzytu, poprostu strzelił pasek i Renia zaniemówiła. Odkręciłem obudowę, wywaliłem parcha, wymontowalem pasek od alternatora i przystąpiłem do odkręcenia koła pasowego wału korbowego..jednak w tym momencie przyszla...
Artur mam pytanie. Jak rozbebeszyles ten alternator? Ja niestety odkrecilem juz co sie dalo, a tego ustrojstwa za chuny nie moge rozlozyc:D Jakies rady lub sugestie? Bylbym wdzieczny Skodowka Club Łódź - CrashBandicot 1. Wyjąć regulator 2. Odkręcić i zdjąć koło pasowe oraz wentylator 3. Wykręcić szpilki skręcające 4. Alternator położyć płasko na stole,...
Nie raz tak jest, że alternator wzbudza się sam na wysokich obrotach, nie wiem czy ten też tak jest w stanie. Jutro wjeżdżam na kanał i dobiorę się do niego. Z tego co widzę nie jest tak najgorzej, wystarczy zdjąć koło i odkręcić półoś. Chodziło mi głównie o potwierdzenie, czy ten alternator jest klasycznie wzbudzany, czy sterowany jakimś sygnałem ze...
Viper, daj spokój. Zdejmie tylny dekiel ( i ile zdejmie) i odkręci koło pasowe. I dłuuuugo się będzie zastanawiał jak wybić wirnik. A ściągaczem można sobie tam pogibać.
Kolego, sprawdź jeszcze czy nie przestawiło Ci się koło pasowe wału, napędzające alternator. Jak odkręcisz śrubę od koła tam zobaczysz, że na kole jest wycięcie a na zębatce wału silnika po której pracuje pasek rozrządu jest wypustka. One muszą ze sobą pasować. Ja tak miałem takie same objawy okazało się, że albo ja źle przykręciłem koło pasowe albo...
Jest to alternator produkcji ELMOT. Osie symetrii nie są przesunięte. Koło pasowe się nie odkręci, bo nakrętka jest fabrycznie zapunktowana. Dziękuję za odpowiedzi. Kwestia została wyjaśniona. W związku że zaczyna się robić duszna atmosfera w wypowiedziach zamykam temat. p.s. Może i forum niektórych śmieszy, bo rzeczywiście niektóre pytania są dziwne,...
Witam, mam astrę jak w temacie, niestety posypały się panewki. Mogę tanio zdobyć tani silnik w miarę, ale jest połączony z automatem. Skrzyni nie biorę, chcę swoją starą. Pytanie, czy wystarczy zamontować moją skrzynię do tamtego silnika i będzie banglać? Koło zamachowe także? Czy ma inny blok. Najlepiej górą taki silnik czy dołem? Ze skrzynią razem...
Pasek tarł o przednią osłonę, była za mocno dociągnięta, osłona ma tuleje gumowe pod nakrętkami, albo poddały się za bardzo, albo ich nie ma. Miałem kiedyś podobny przypadek, odkręciła się sruba mocująca czujnik wałka rozrządu, spadła na dolne koło o też zmieliło pasek.
Na dzień dzisiejszy pojawił się błąd 34 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie. (Pokrywa przepustnicy zdjęta do sprawdzania wtryskiwacza itp.). Dodatkowo przy włączonym zapłonie silniczek krokowy zaczął wariować (wydaje dziwne zgrzyty - jakby robił coś w kółko). Po wyłączeniu zapłonu problem zniknął, został delikatny zgrzyt podczas...
Najbezpieczniej to przyłap sobie koło pasowe do wału i stary pasek załóż za np. alternator i zawiń na wale, tak idzie odkręcić najbardziej zapieczone śruby. Na pasku rozrządu, jeśli go nie zmieniasz, bym nie ryzykował żeby nie nadwyrężyć zębów paska. Uszczelniacz bez problemu wyjmiesz bez zdejmowania pokrywy, zobacz przy okazji czy nie cieknie spod...
Najlepszy sposób na sprawdzenie rozrusznika czy kręci, to podpięcie go na krótko, pomijając elektromagnes. Trzeba wcześniej odkręcić od niego przewody zasilające idące z samochodu. Jeśli nie obróci, to trup. Najprawdopodobniej zatarte łożysko ślizgowe (wałek wirnika zardzewiał pod łożyskiem ślizgowym i je rozepchało, a to się zaklinowało), to może być...
Witam Prawdopodobnie może sie rozpadac dolne koło pasowe,jest to usterka typowa dla HDI 2.0. Koło jest 2 masowe metalowo-gumowe. Koniecznie sprawdz bo jak sie rozleci to "pójdzie" rozrząd a to już gorzej.... Jeżeli zmieniłeś to zostaje sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze koszt ok.270zł. plus klucz do odkręcenia. Pozdrawiam . Witam . Jak sprawdzić...
Witam. Dziś zaglądaliśmy z ciekawości do auta syna własnie do silnika wspomagania. Po odkręceniu 3 śrub torx mało miejsca na odchylenie go bo kabelki trzymały. Ale też nie widać tych 2 przekaźników koło sprzęgiełka. Jest czarna plastikowa nakładka tylko z otworem na oś silnika i zanitowana w otworach na śruby. Może dlatego nie widać ja na fotach z podanego...
Która to? ta duża przy kole pasowym? Bo koło pasowe zdjąłem ale nakrętki tej dużej nie odkręciłem. Oto zaznaczyłem co odkręcone a co nie http://obrazki.elektroda.net/52_12759439...
Wydmuchanie na niewle sie zdało. Zdjąłem koło pasowe,z tyłu obudowe. Pod nią odkręciłem 4 długie sruby, 3 co trzymają szczotki,kolejne trzy z drugiej strony ale alternator nie chce się rozpołowić. Co go jeszcze trzyma? Widzę że jest peło syfu w srodku. https://obrazki.elektroda.pl/9103962300_... https://obrazki.elektroda.pl/3271529400_...
Więc tak, cewki zmieniłem, kable tak samo, chwile pochodził na lewym, prawy trochę postrzelał i padł. Kompresje sprawdzałem miernikiem ciśnienia, na lewym 9,2 na prawym 9,0. Odkręciłem lewy dekiel i wylała się benzyna. Zdemontowałem koło, sprzęgło i łańcuszek, simering wyglądał tak jakby nie dochodził do wału. Natomiast pod alternatorem w miarę sucho...
hałasu swoim skuterkiem nie zrobi. Zrobi. Odkręci rurę wydechową i zrobi... :) Chce zamontować radio 4x45w i jakieś głośniki których nie mogę zidentyfikować ale na pewno z osobówki. Nie będę zakładać żadnego wzmacniacza. 4x45W to realnie jakieś 4x20W. Powyżej są już tylko zniekształcenia, ale jak chcesz robić hałas... Dalej - 4x20W = 80W. (oczywiście...
Dzięki za odpowiedź. Oprócz tego że pasek się zerwał a jego resztki powkręcały się w miejsce między kołem pompy a korpusem pompy to wydaje mi się że koło tej pompy uszczerbiło się pękło.Czy to koło można wymienić bez wyjmowania pompy wspomagania ? Czy można kupić same takie kółko w intercars/interteam etc ? Chodzi mi o to kółko na którym opiera się...
... w moim przypadku bo też mam C-360 to siedzi Jenox Power + alternator od poloneza, i naprawdę polecam bo ciągnik pali na strzał i non stop napięcie na zgaszonym silniku mam w normie 12.60V. W moim przypadku po ładowaniu akumulatora napięcie na nim wynosi 12,8V a czasem nawet 12,9V, co jest zgodne z książkowym napięciem baterii naładowanej w 100%....
Dziękuję koledzy za szybką pomoc. Złożyłem jednak wszystko do kupy. Generalnie to jeżdżę tym samochodem tylko do pracy 4 km i od dłuższego czasu ładowania z powodu "rzadkich" szczotek czyli generalnie regulatora napięcia-bo w tym przypadku jest to komplet. Jeżeli jeździłem tylko do pracy i po pracy jeden przystanek na zakupy, to co 2 dni musiałem ładować...
Nie wszystkie wartości mam: - krzyżaki wtrysków - 6 Nm + obrót o 180 stopni - pompa serwa 22 Nm, koło pasowe pompy 64 Nm - pokrywa wałków rozrządu 10 Nm - wspornik alternatora 47 Nm - najważniejsze - świece żarowe 12 Nm, ale radzę posmarować gwint białą pastą ceramiczną, jest tania i łatwo dostępna w małych tubkach; pasta ceramiczna zabezpiecza świece...
Cześć, Przydarzyła mi się niemiła historia, otóż, wymieniałem w warsztacie samochodowym rozrząd w swoim golfie, kompletny z pompą wody, było to jakoś przed świętami 14 grudnia bodajże, odebrałem auto, wsiadłem wyjechałem za bramę warsztatu i odkręciło mi się koło pasowe napędzające alternator i pompę wspomagania. Oddałem autko z powrotem aby poprawili,...
Sposób ustawienia rozrządu w silnikach ISUZU 1,5 i 1,7 D jest w zasadzie taki sam. Różnią się tylko sposobem naciągu paska zębatego. Piszę z głowy - więc nie wiem, czy wszystko będzie zrozumiałe. O ile nie zdjąłeś jeszcze starego paska to poszczególne kroki wyglądają tak: 1. demontaż filtra powietrza i przewodu doprowadzenia; 2. odkręć przewód podciśnienia...
Tak ale oprócz tych oznaczeń które podałem - nic więcej nie ma. Sama obudowa która waży chyba z 300gram mówi sama za siebie że to badziew. Jak podczas pracy może odlutować się uzwojenie na wirniku ??? Totalna paranoja i kasa wyrzucona w błoto niestety. Skoro to wina regulatora to może być - bo został wstawiony z tego nowego badziewia. Nakrętka koła...
aku mam 55Ah przygasaja mi swiatła na włonczonym aucie.jak dam na maxa muzyczke towidac na kondensatorze na voltomierzu powolny spadek w zaleznosci od intensywnosci bassu az ponizej 11V i wyłącza sie wzmacniacz potem kondensator sie naładuje i znowu załącza i jest tak samo i niemoge odkrecic radyjka na maxa.Czy wymiana alternatora na 90A i zwiekszenie...
Witam. Mój problem polega na tym, że coś głośno buczy. Tak jakby coś sie zacierało. Podejrzewałem początkowo że jest to wina alternatora i wymieniłem łożyska ale problem nie minął. Po zdjęciu paska od altka buczenie mija. Wymieniłem także napinacz paska na nowy - nic nie pomogło może troszeczke ciszej. Odkręciłem wiskoze ale wygląda na dobrą. Dzisiaj...
Hmm powinna ci zejść obudowa z kołem pasowym i wirnikiem tylko może zaśniedziała na stojanie i musiałbyś potraktować młotkiem dookoła.Tylne małe łożysko nie będzie wcale trzymało bo jest w takiej plastikowej tulejce i zawsze wychodziło ładnie z obudowy.Ogólnie to już długo tego nie robiłem i moge sie troche pomylić ale jak będziesz ostrożny to rozbierzesz...
Przypuszczając jednak że to akumulator padł możesz spróbować go podładować lub zmierzyć jego napięcie. Stoi w garażu więc problemów nie powinieneś mieć. Przygotuj samochód do podnoszenia prawej strony z przodu. Odkręć prawe przednie koło i zabezpiecz go przed opadnięciem. Teraz poszukaj rozrusznika a dokładniej włącznika elektromagnetycznego i podepnij...
Witam, mam problem z moją astrą a mianowicie chodzi o to że na jałowych czuć wibracje w środku (auto kupiłem jakieś rok temu i już tak było). Dodatkowo zauważyłem że po odkręceniu korka wlewu oleju ulatnia się biały dym lub para ( jak zwał tak zwał). Wciskałem sprzęgło i wibracje nie ustają ( czyli dwumasa raczej odpada), na kompie nie mam żadnych błędów....
Z upływem czasu temat nabiera mocy. Po błędnym kole wzrostu cen energii, drugie to wzrost temperatury powodowany przez każdy dodatkowy milimetr asfaltu, betonu i zniszczony liść. W telewizji mówią, że południe Europy wyschło, rzeki nie płyną, z Kanady dotarł dym z palących się lasów. Występują tornada i powodzie, bo zwiększone parowanie powoduje zmagazynowanie...
Dwie najczęstsze przyczyny: uszkodzony regulator napięcia oraz zwarcie na żarówce. Na początek odłącz regulator napięcia, uruchom silnik z włączonymi światłami i nie dodawaj gazu (bo spalisz żarówki). Jeśli dalej nic, to podłącz z powrotem regulator, uruchom silnik i odłączaj po kolei przewody od oprawek żarówek aż trafisz na tą która robi zwarcie lub...
poduszki raczej powinny byc dobrze dobrane bo koledze takie same zakładałem i jest oki natomiast sprawdze jeszcze ten przekażnik koło akumulatora bo on mi do głowy nieprzyszedł a potem zostało mi już wyciągać skrzynie hehehe. Napisze jeszcze raz co wymieniałem żeby niebyło : świece wtryski zrobione znaczy sprawdzane i czyszczone bo były oki węzyki przelewowe...
Skoro u mnie wystarcza na komplet, jest szansa że odkręcisz jedno koło. Chodzi mi o to że 500l może nie wystarczyć, bo półoś czasem jest tak zapieczona, że nawet najlepszy klucz 1/2" nie da rady, rozumiesz? Albo bijesz takim kluczem pół dnia i wreszcie drgnie ;-) Nakrętka półosi to może być najgorsza rzecz w aucie osobowym do odkręcenia, dlatego jeśli...
Napięcie można dobrać, poprzez zmianę ... regulatora alternatora - nie ma to jednak żadnego znaczenia, dla czegokolwiek w instalacji, poza poczuciem spełnienia misji, przez robiącego. Jeśli jest problem w Pandzie, to radzę odkręcić śrubkę masy w skrzyni biegów (lica, lub linka w pcv-zależy od rocznika) i wkręcić na nowo. Najlepiej nową śrubką i w drugi,...
pompa to pewnie jest sprawna trzeba wyjąć sam silniczek więc pokolei najpierw zdejmij koło potem plastikowe nadkole zobaczysz silnik z pompą na "półce" cały zespół jest mocowany do półki na trzy śruby m8 odkręć nakrętki.na silniku masz cztery śrubki m6 wykręć je długie co? z boku tam gdzie dochodzą kable zasilające też masz śrubę m8 wykręć ją.teraz...
Witam, od początku opiszę swoją "przygodę" z moim quadem. Otóż kupiłem go sprawnego - palił, jeździł, jednak podczas drogi powrotnej do domu silnik strzelił - okazało się że urwał się tłok, przywalił w zawór a rozpędzony korbowód zmielił wszystko na swojej drodze, przez co z tłoka zostało samo "denko" a i kawałek cylindra pękł. Ściągnąłem wszystkie...
Witam, Zdecydowałem się napisać na ten temat, zbierając w jednym miejscu całą wiedzę jaką udało mi się zdobyć na podstawie własnych doświadczeń w walce z zakłóceniami oraz czytając przeróżne fora. Zakłócenia do radia CB mogą wchodzić do radia dwoma drogami, albo poprzez zasilanie, albo poprzez antenę. Jak sprawdzić którędy? Wystarczy odkręcić antenę...
Witajcie :) Z racji takiej iż mam zerwany rozrząd, szukam porad co do jego naprawy. Mechanika mam, jednak zaczynam gromadzić części, co by nie tracić czasu na zamawianie części w terminie późniejszym. Teraz opiszę jak doszło do zerwania. ( TL; DR; można pominąć) Miałem trochę głośną klimatyzację. Podjechałem do SPECA od klimy, mówi zmienimy olej zobaczymy...
Dzień dobry. Opiszę wszystkim kto będzie miał podobny kłopot z rozrządem. Niedawno opisałem temat z roku 2022 z marca. Po naprawie rozrządu w grudniu nie chciał mi zapalić silnik. Kręcąc silnikiem wchodził bez oporu na wysokie obroty na rozruszniku. Przypomnę , że przyjechałem busikiem i był normalnie zgaszony a puzniej stał jakiś miesiąc . Dym jaki...
żałosna udręka - fakt moj błąd nie ten znak co trzeba wziałem pod uwage http://obrazki.elektroda.pl/3642341200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1792647700_1... Poprawiłem wszystko, zablokowane wiertlem 8 Łańcuch wygląda na nowy zębatki również, na słupku znalazłem plomby pod łapą klimy regeneracja 2014 Panowie, napinacz...
Dużo odkręcania nie ma, możesz przełożyć .Pasek zrzucić tylko sprawdź koło pasowe czy jest takie samo i ile ma amper .
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Trzeba zobaczyć z której strony wychodzą przewody z kartera. Z tej strony co jest alternator jest też koło zamachowe / magnesowe. Zaciągasz karter, odkręcasz cewkę alternatora, dajesz nową uszczelkę pod karter i po sprawie. wpisz w YT Kontrola alternatora w Junaku M11 to ci zobrazuje jak mniej więcej to wygląda.
Pasek ma regulację podkładkami wstawianymi pomiędzy dwuczęściowym kołem pasowym pompy wspomagania. W ten sam sposób ściągasz- odkręcasz trzy śrubki koła pasowego pompy, rozłoży się ono na dwi części. Koło blokujesz kluczem specjalnym takim jak do blokowania pompy wody lub ... i tu już inwencja własna: blokowanie śrubokrętem pomiędzy łbami śrub, klucz...
Witam. Po strasznych burzach jakie przeszły nad mazowszem ubiegłą sobotę z braku zajecia w niedzielny poranek zrobiłem coś :-) Strasznie sie nudzilem bo całą niedzielę elektrycy naprawiali linie wysokiego napięcia co ciagneło za sobą brak energii :( Kiedyś na forum ktoś przedstawił model wiatraka... A że wiał silny wiatr postanowiłem coś ulepić może...
Witam, mianowicie problem jest taki, że z okolicy gdzieś rozrządu, wału korbowego jest dźwięk klepania, nawet nie wiem jak to nazwać, jest to dość irytujące. Na początku myślałem, że koło pasowe od wału korbowego wydaje taki dźwięk, więc zdemontowałem, odkręciłem również napinacz i zdjąłem pasek, dzięki czemu odłączyłem w ten sposób alternator i kompresor....
(at)ElektrodaBot Ok, dzięki za pomoc! Mogę znaleźć arkusz danych dla HUF75344G3 tutaj . Rozlutowałem go i przetestowałem za pomocą dobrze znanego, otwartego "testera tranzystorów" i pokazuje on, co następuje: https://obrazki.elektroda.pl/2797564200_... Identyfikuje go jako BJT, chociaż z poprzednich informacji jest prawie pewne, że to MOSFET......
Prąd płynął przez łożyska? A jednak,bingo. Ktoś "temu gościu" powiedział że alternator jest lepszy od prądnicy bo prądnica zawsze pobiera prąd. On codziennie wieczorem odkręcał przewód od niej. O ile samo odłączenie szkodliwe nie jest to zwarcie kluczem do koła jest już bombą zegarową. Takie zwarcie nadpala kulki i po jakimś czasie robią się kwadratowe....
DZIĘKUJĘ ZA RADĘ! CZYLI NIE MUSZĘ DODATKOWO ODKRĘCAĆ ŚRUBY MOCUJĄCEJ KOŁO PASOWE? WIRNIK RAZEM Z POKRYWĄ WYJDZIE PO PODWAŻENIU.ALE CZY NIE POŁAMIĄ SIĘ SZCZOTKI?
Rozumiem że kontrolka od oleju świeci brak tylko od ładowania, Sprawdż wtyczkę wielostykową koło akumulatora(kolor przewodu taki sam jak cienki przy alternatorze). Czy odkręcałeś przewód przy alternatorze i dotykałeś do masy ,lampka powinna zaświecić przy włączonym alternatorze. Dodano po 36 Wartość napięcia właściwa.
Ja koła nie zepsułem, bo wcześniej go nie odkręcałem, taki już był kupiony. Druga sprawa to na zimnym silniku, potrafią obroty trochę nisko chodzić i po wciśnięciu sprzęgła nawet mi zgasł dwa razy, zastanawiam się czy to nie aby przez to koło??? Czy takie kręcące się na boki koło może powodować złą prace alternatora i np, zła pracę silnika łącznie z...
Tak tak, sam sobie wymienisz koło wolnobiezne. Ciekawe skąd weźmiesz klucz do odkręcania. I sam sobie wymienisz łożyska jak tam jest Valeo. Trzeba ciąć doprowadzenia stojana do mostka i trzeba wiedzieć jak to później polutować.
odkręcić koło koło alternatora odkręcić koło pasowe
wskaźnik paliwo cordoba agregat lodówki kondensator zapamiętaj wyświetlac
nauczanie atego nauczanie atego
Adapter z 230V na 18V dla elektronarzędzi DeWalt Kondensatory elektrolityczne: bipolarne vs unipolarne w układach elektronicznych