b](at)lukaszd82[/b] np. dla tego, że jak nie używa się hamulca ręcznego to nie ustawiają się samo regulatory w tylnych kołach ( poza tym jak go trzeba użyć to niestety już nie działa, bo cały mechanizm zardzewiał z nieużywania) Drugi powód - po co napinać poduszki silnika i skrzyni biegów jak jest urządzenie postojowe w samochodzie. W automacie tym...
Sznurek weź dłuższy niż zasięg Twoich rąk. Ok. 2 m. W MF bardzo sprytnie go się wymienia, przynajmniej ja tak robię, bez rozbierania. ? Odkręcamy 3 śruby M8 i demontujemy cały starter. Mając dostęp do plastikowej tarczy na której nawija się sznurek kręcimy nią w przeciwną stronę niż nawija ona sznurek, podczas kręcenia napina się sprężyna. Jak poczujemy...
Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Przy demontażu nie, natomiast przy składaniu już tak. Koło wałka rozrządu ma tzw. "pływający klin", trzeba je poluzować, zablokować wałek i dopiero napinać pasek. Wymiana samych pierścieni bez honowania cylindrów na pewno nie rozwiąże problemu z ubywaniem oleju, tylko pogorszy sprawę. Ale zakres...
I napinacz żeby nim nie telepało. Co do pracy alternatora. Jedynie chłodzenie ucierpi przy pracy w lewą stronę (straci trochę na wydajności) i o ile nie będziesz cały czas potrzebował z niego 100 % prądu to nic mu się nie stanie. Druga sprawa to sprzęgiełko ale spokojnie można je odkręcić i dać sztywną szajbę nawet na pasek V 17mm bądź 19 mm. Ale trzeba...
Jeśli nie zależy Ci na jakimś szybkim i wygodnym włączaniu i wyłączaniu tej pompy, to zastosuj dwie zębatki i łańcuch, do tego napinacz z zatrzaskiem. Napinaniem pasków zniszczysz pompę, na łańcuchu będzie pracowała znacznie dłużej. To nie lepiej zrobić na pompie koło zębate i na wałku podporowym też koło zębate a z drugiej strony na wałku koło pasowe...
tam są tylko 2 talerzyki co tworzą koło pasowe żadnym sposobem nie można po mojemu napiąć tego paska,lipa totalna bo pasek luźny jak cholera
Kolego trzeba by jakoś automatycznie napinać te łańcuchy, np starymi napinaczami od przerzutek w rowerach górskich, w oryginalnych maszynach gąsienicowych jest 1 koło zębate "gwiazda" oraz koło napinające oraz rolki jezdne, jest to tak rozwiązane aby tył pojazdu jednocześnie poza napędem mógł skręcać i jest on właśnie na tym kole zębatym, reszta jest...
Co do pompy a raczej pomp. Zacznę od jednej oompy nsz16 na przystawce mocy. Do napędu ramienia, oraz drugiej nsz10 napędzanej z koła pasowego silnika do napędu tura i orbitrola przez regulator VPR3. Kłopot mam z tym że silnik który wybrałem nie ma miejsca mocowanie czegoś poza alternatorem. Wychodzi na to że pompę muszę przymocowac do ramy i napinać...
Koło wałka rozrządu jest na stożku i w celu dokładnego napięcia paska powinno je się poluzować tak żeby można było nim normalnie obracać i wtedy napinać pasek.
Witam. Co do zawieszenia to raczej nie jest żaden problem. Można wykorzystać pióra poprzeczne z malucha ( amortyzacja kół parami ) ale tak naprawde nie sądzę żeby w ogóle amortyzacja była potrzebna. Ewentualnie jezeli już z amortyzatorami to poprostu jedno koło powinno być ze sprężyną i napinać gąsienice. Właśnie się zastanawiam czy nie spróbować zrobić...
Jeżeli jest krótsza , to idzie wyregulować . Obie mają napinać tak samo . Dodano po 11 Jak wygląda tarcza ?
Wczoraj dobrałem się do ustawień rozrządu i ustawiłem go ponownie stosując dokładnie procedure serwisową. Blokady na kole pasowym wałka plus blokada w koło zamachowe. Klin wychodzi na środku. Okienko na kole zamachowym sprawdzałem też czy jest w osi bo mam koło od starego sprzęgła i tam jest pogięte. Efekt - żaden. Mam wrażenie ze chodzi jeszcze głośniej....
Znam wielu mechaników i dlatego ja tylko naprawiam samochody. Auto data mówi że co 100 tyś,dopiero silnik AT po 5/08 co 125 tyś. Praktyczna strona Honda VVT 2.2 według fabrycznej instrukcji -120 kontrola -160 wymiana Po otwarciu do kontroli nie było czym napinać zakres się skończył a rolki to jeden szum.Od razu wszystko wymieniłem. Mój wniosek koło...
Ten bęben jest trochę zużyty. Ruda od zewnątrz go gryzie a od środka są wyczuwalne rowki. Wcześniej musiał zostać wypiłowany. Sam rant jest niewielki, może z 1mm. To nie jest tak że prawe koło ładnie hamuje a lewe wcale. Przy podciąganiu linki w momencie w którym linka zaczyna lekko się napinać na całkowicie zwolnionym hamulcu, podciągnięciu na 4 ząbek...
długość taka jak starego lub trochę krótszy, bierzesz ten stary na wzór do sklepu z częściami rolniczymi Agroma itp i tam Ci dobiorą nowy na wzór tego i kosztuje ze 20zł ale pewnie źle założyłeś na napinacz i dlatego nie jeździ, zakłada się go przy wciśniętym pedale sprzęgła, tak, żeby jak się puszczało sprzęgło to pasek się napinał a koło pasowe napinacza...
czyli mozna by to dac do tego tokarza? bedzie to bezpieczne?
A w czym problem? Wał OT okienko przy skrzyni , wałek blokada , potem poluzować koło , blokada w koło pompy , zakładasz , napinasz , dokręcasz i gotowe . Chyba że rysunki chcesz .
Dokładnie tak. Tylko zwróć uwagę na koło pływajace, żeby podczas napinania paska nie blokowalo się o wałek.
Wiążesz drutem łapki, napinasz i uderzasz młotkiem w śrubę napinająca ściągacz.
Prawdopodobnie zbyt duże obciążenie poprzeczne (naciąg pasków) dla łożyska o nieokreślonym stanie. Załóż pasek tylko na koło napędzane, rękoma napinaj i spróbuj obrócić kołem. Efekty? Rozwalone łożysko obstawiam. Grzeje się coś? Zatrzymywanie występuje podczas obróbki? Są jakieś niepokojące odgłosy?
Witam uprzejma prośba o pomoc bardziej zaawansowanego kolegi Przekładam pompę wtryskową marki Lucas epic z jednego samochodu do drugiego oznaczyłem sobie markerem pozycje paska względem koła na pompie i koła rozrządu i miałem nadzieję na wymiany pompy bez tykania dolnej osłony rozrządu bo musiałbym podnosić samochód Wszystkie czynności przy wymianie...
Witam Mam problem ze zdjęciem gąsienicy, wykręciłem śrubę napinająca lecz koło napinające cofnelo się bardzo mało co uniemożliwia zdjęcie gąsienicy, ma ktoś może jakiś pomysł ?[/table]
Kolego "mateuszwieczorkowski"jak Ci możemy pomóc,jak tego koła nie widzimy. Mógłbyś rozkręcić ten mechanizm i pokazać to koło?
A czasami te koło napinające nie powinno być na wierzchu paska?a nie jak u ciebie w środku.
Dobra odkręć teraz drugą stronę zdejmij obudowę oraz sprawdź czy nic nie wpadło pomiedzy koło magnesowe a cewkę!
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Tylko pamietaj abyś w pierwszej kolejności "zluzował" koło napinające pasek napędu alternatora a dopiero potem zaczął "demontować" alternator. Pozdrawiam!
Koło pasowe na osi silnika jest "zabite na amen" więc demontaż nie wchodzi w grę. Ściągniesz. Potrzebny dobry ściągacz i spawacz(rozumny, czyli taki który podgrzewał kiedykolwiek podobne elementy) z palnikiem acetylenowym. Napinasz ścigacz do granic możliwości a wtedy spawacz podgrzewa koło pasowe nad klinem. Powinno puścić.
Pytanie podstawowe, czy ma to być tokarka manualna, czy CNC. Jeśli manualna, to najwygodniej i najtaniej założyć koło pasowe o zmiennej średnicy z kołem napinającym do zmiany przełożenia. Masz wtedy większy moment obrotowy przy mniejszych obrotach, a regulacja jest prosta poprzez dokręcanie koła napinającego. Widzę że mieszkasz w UK, wiec pewnie słyszałeś...
ustawiasz na zamachowym 0, luzujesz pasek lub koło na wałku. ustawiasz pompę za zegar i ją blokujesz z boku jest śrubka, napinasz lub dokręcasz koło, odblokowujesz pompę
No więc tak. Z tyłu głowicy masz czujnik hala (w pokrywie zaworów), wymontuj go i tam montuje się blokadę wałka. Następnie z tyłu silnika (nad krawędzią gdzie przykręca się miskę olejową) masz czujnik położenia wału korbowego, należy go wymontować i w to miejsce wkłada się blokadę wału. Jak już masz poblokowane wszystko (górę i dół) to zakładasz łańcuch,...
Napisał kolega wyżej ściągnij pokrywę z tyłu wałka rozrządu zakładasz blokadę delikatnie dokręcasz koło zakładasz pasek napinasz dokręcasz koło zakładasz pokrywę i gotowe.
Jeśli chodzi Ci o napinacz w postaci rolki, to bym go odpuścił. Lepiej zrobić napinanie paska poprzez ruchome mocowanie silnika, tak w oryginalnych konstrukcjach jest to rozwiązane. Co to za sprężarka że koło 6 tysięcy obrotów potrzebuje?
No to nie dokręcaj koła. Ustaw wał w GMP (wiadomo), pompę (wiadomo), koło wałka rozrządu luźno ma być, ale nie zbyt luźno. Następnie napinasz pasek i dopiero po ustawieniu krzywek wałka (tak jak pisałem wyżej) dokręć koło wałka rozrządu. Ponownie sprawdź naciągnięcie paska, obracasz dwa razy wałem i jeszcze raz dla pewności wszystko sprawdzasz. Czy...
Do czego będzie służyć ta szlifierka?, coś wąska taśma. Ostrzenie noży,nożyczek, szlifowanie rurek, profili drobnica myślę kilkucentmetrową taśmę 40-50 mm... hm najszersza najlepsza...?
Sądzicie więc że takie spadki napięć to normalna rzecz ? Ja z kolei czytałem na forach (zresztą na tym też) że przyczyną może być alternator, akumulator, regulator napięcia, naciąg paska wielorowkowego itd. Kiedyś mi jeden z mechaników mówił że mam do wymiany jedno koło napinające pasek wielorowkowy, to było jakiś czas temu, więc może tu leży przyczyna...
Jakiej wydajności sprężarke kupić? Każdy chce jak największą. Jężeli mowa o jakimkolwiek piaskowaniu to celuj w 40m3/h i 5.5kW. Jaki silnik do tej sprężarki? To każdego chinola z allegro piszą jakiej mocy silnik i jakie obroty na wale sprężarki są potrzebne. Jakie zabezpieczenie termiczne? Jak zdecydujesz się na ze zespół silni sprężarka to wtedy kup...
Szukałem porad jak wymienić pasek w suszarce gorenije. Niestety nie otrzymałem porad jak się do tego dobrać, ale problem rozwiązałem . Porada serwisu tej marki była chyba raczej nie trafiona- zalecano rozebrać suszarkę od strony systemu grzewczego , czyli tylny panel obudowy. Tam oprócz systemu grzewczego nie znalazłem nic co by mi przypominało system...
No to koło to będzie ciąć pasek jak tylko go porządnie napnie .Tylko że przy tych sprężarkach to bez napinania paska nawet zakładając go przez koło i tak się nie ślizga . Wąż nie zawsze rozpuszcza się i pęka .Pamiętam jak ojciec miał tak zrobione i kiedyś przy pracy ok 2 godz non stop dopiero spuchł a że nie było czasu na wymianę to okręciliśmy gąbką...
przede wszystkim obok koła pasowego silnika powinny być takie pręciki, uniemożliwiające zdjęcie/spadnięcie paska z koła pasowego, może ktoś je odgiął, lub nawet odkręcił/ułamał i dla tego pasek spada - pytanie czy spada po wciśnięciu sprzęgła, czy podczas jazdy? bo jak podczas jazdy to raczej koło pasowe napinające ma już straszny luz na boki i przez...
Zakładasz pasek, napinasz, ustawiasz pompę, dokręcasz koło na wałku. Zrobione! Nie można jaśniej...
Witam forumowiczów, Mam pytanie ODNOŚNIE POŁOŻENIA KÓŁ ZĘBATYCH - czy położenie tych kół ma znaczenie - 1 pompa wysokiego ciśnienia -2 koła pośredniego - 3 koła 3 trzema zębami /// koło jest trójzębne napinane sprężyną wewnętrzną - 4 koło pompy wody - 5 koło od wału korbowego Dodam, że wszystkie koła były znaczone "ząb na dwa zęby" Mam jeszcze 3-pytanie...
czy jest to w jakiś sposób do zdiagnozowania. Z drugiej strony pasek wywiera na pompę stałe obciążenia ustawione poprzez stałe napięcie rolki napinającej , koło jest na wałku zaś wałek jest w łożysku.co za tym idzie łożysko musiało by mieć luz wyczuwalny. czy tak jeśli się mylę proszę mnie poprawić
Witam. Mam takie kosisko jak na zdjęciach (70 cm). Robię kosiarkę zdalnie sterowaną i mam pytanie, jakiego rozmiaru powinno być koło pasowe na wale silnika i jaki rozmiar paska (chodzi mi o grubość paska, nie długość)? Jak działa taki mechanizm naciągu paska - jak hamulec jest zaciągnięty na kole kosiska, to pasek się ślizga? Jaki jest skok koła napinającego?...
Zrób zdjęcie wszystkiego co masz do kosiska bo były tam 2 rodzaje napinania paska. Wtedy będę wiedział jaki masz rodzaj. A koło pasowe do wyczyszczenia i wyprostowania bo będziesz miał bicie podczas pracy noży.
(at)240sx Dość to proste, tylko gdzieś zgubił lewą rolkę prowadzącą linkę skali ? Prawa jest na miejscu, a po lewej tylko otwór został z gwintem M3 :cry: Z dużego kola kondensatora zmiennego zamocowany w nim koniec linki w doł, owinąć ze trzy razy na osi gałki strojenia, po skosie do góry i w prawo, poprzez prawą rolkę do lewej rolki(ktorej brak) i...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Co to za dziwny zestaw - INA + Continental? INA już dawno wycofała ten napinacz z tego co pamiętam - przynajmniej w 2.0. Możesz napisać jaśniej o co chodzi? Nie możesz założyć paska klinowego czy paska rozrządu? Napinacz hydrauliczny powinien być zablokowany zawleczką. Wyjmujesz ja dopiero wtedy kiedy pasek jest już założony. Tutaj potrzebny jest przyrząd...
Siła będzie przesuwała pręt z listwą w dół , listwa napędza poprzez koło zębate i sprzęgło jednokierunkowe koło zamachowe oraz napina sprężynę . W górę pręt z listwą podnosi napięta sprężyna .
Przyczyn może być kilka 1 brak podtrzymki unoszenia pasa napinacza włączania ,wyłączania hederu [gardzieli] 2 zbyt mocno podkręcony napinacz [ niskie położenie przy unoszeniu pasa ] 3 koło pasowe regulacji napinania żle ustawione [do ustawienia ] 4 rozumnie że sprężyna unosi napinacz do końca 5 dolna podtrzymka do regulacji [uniesienia]
napinać łańcuch napinać rozrząd napinać pasek
pompa wtryskowy bosch mercedes lanos kable radio miernik naziemny
zmywarka amica zasilacz impulsowy schemat
Opel Corsa B - Brzęczenie przerywacza kierunkowskazów na wyłączonym zapłonie Obsługa i reset panelu CCX17 - instrukcje i porady