A w czym problem? Wał OT okienko przy skrzyni , wałek blokada , potem poluzować koło , blokada w koło pompy , zakładasz , napinasz , dokręcasz i gotowe . Chyba że rysunki chcesz .
Dokładnie tak. Tylko zwróć uwagę na koło pływajace, żeby podczas napinania paska nie blokowalo się o wałek.
Prawdopodobnie zbyt duże obciążenie poprzeczne (naciąg pasków) dla łożyska o nieokreślonym stanie. Załóż pasek tylko na koło napędzane, rękoma napinaj i spróbuj obrócić kołem. Efekty? Rozwalone łożysko obstawiam. Grzeje się coś? Zatrzymywanie występuje podczas obróbki? Są jakieś niepokojące odgłosy?
długość taka jak starego lub trochę krótszy, bierzesz ten stary na wzór do sklepu z częściami rolniczymi Agroma itp i tam Ci dobiorą nowy na wzór tego i kosztuje ze 20zł ale pewnie źle założyłeś na napinacz i dlatego nie jeździ, zakłada się go przy wciśniętym pedale sprzęgła, tak, żeby jak się puszczało sprzęgło to pasek się napinał a koło pasowe napinacza...
Wiążesz drutem łapki, napinasz i uderzasz młotkiem w śrubę napinająca ściągacz.
Witam, mam taki problem z magnetowidem ponieważ gdy podłączę go do prądu to jest wszystko ok, ale komplikacje dzieją się gdy włożę kasetę. Rolki nasuwają taśmę na głowicę, ona kręci się ~3 sek następnie coś strzela jakby koło zębate plastikowe się wyłamało. Po sprawdzeniu miałem rację koło pękło i nie wiem jak to się nazywa żeby dokupić taka część,...
Dobra odkręć teraz drugą stronę zdejmij obudowę oraz sprawdź czy nic nie wpadło pomiedzy koło magnesowe a cewkę!
ustawiasz na zamachowym 0, luzujesz pasek lub koło na wałku. ustawiasz pompę za zegar i ją blokujesz z boku jest śrubka, napinasz lub dokręcasz koło, odblokowujesz pompę
Napisał kolega wyżej ściągnij pokrywę z tyłu wałka rozrządu zakładasz blokadę delikatnie dokręcasz koło zakładasz pasek napinasz dokręcasz koło zakładasz pokrywę i gotowe.
czyli mozna by to dac do tego tokarza? bedzie to bezpieczne?
Jakiej wydajności sprężarke kupić? Każdy chce jak największą. Jężeli mowa o jakimkolwiek piaskowaniu to celuj w 40m3/h i 5.5kW. Jaki silnik do tej sprężarki? To każdego chinola z allegro piszą jakiej mocy silnik i jakie obroty na wale sprężarki są potrzebne. Jakie zabezpieczenie termiczne? Jak zdecydujesz się na ze zespół silni sprężarka to wtedy kup...
Koło pasowe na osi silnika jest "zabite na amen" więc demontaż nie wchodzi w grę. Ściągniesz. Potrzebny dobry ściągacz i spawacz(rozumny, czyli taki który podgrzewał kiedykolwiek podobne elementy) z palnikiem acetylenowym. Napinasz ścigacz do granic możliwości a wtedy spawacz podgrzewa koło pasowe nad klinem. Powinno puścić.
No to koło to będzie ciąć pasek jak tylko go porządnie napnie .Tylko że przy tych sprężarkach to bez napinania paska nawet zakładając go przez koło i tak się nie ślizga . Wąż nie zawsze rozpuszcza się i pęka .Pamiętam jak ojciec miał tak zrobione i kiedyś przy pracy ok 2 godz non stop dopiero spuchł a że nie było czasu na wymianę to okręciliśmy gąbką...
No więc tak. Z tyłu głowicy masz czujnik hala (w pokrywie zaworów), wymontuj go i tam montuje się blokadę wałka. Następnie z tyłu silnika (nad krawędzią gdzie przykręca się miskę olejową) masz czujnik położenia wału korbowego, należy go wymontować i w to miejsce wkłada się blokadę wału. Jak już masz poblokowane wszystko (górę i dół) to zakładasz łańcuch,...
No to nie dokręcaj koła. Ustaw wał w GMP (wiadomo), pompę (wiadomo), koło wałka rozrządu luźno ma być, ale nie zbyt luźno. Następnie napinasz pasek i dopiero po ustawieniu krzywek wałka (tak jak pisałem wyżej) dokręć koło wałka rozrządu. Ponownie sprawdź naciągnięcie paska, obracasz dwa razy wałem i jeszcze raz dla pewności wszystko sprawdzasz. Czy...
Witam forumowiczów, Mam pytanie ODNOŚNIE POŁOŻENIA KÓŁ ZĘBATYCH - czy położenie tych kół ma znaczenie - 1 pompa wysokiego ciśnienia -2 koła pośredniego - 3 koła 3 trzema zębami /// koło jest trójzębne napinane sprężyną wewnętrzną - 4 koło pompy wody - 5 koło od wału korbowego Dodam, że wszystkie koła były znaczone "ząb na dwa zęby" Mam jeszcze 3-pytanie...
Zakładasz pasek, napinasz, ustawiasz pompę, dokręcasz koło na wałku. Zrobione! Nie można jaśniej...
Jeśli nie zależy Ci na jakimś szybkim i wygodnym włączaniu i wyłączaniu tej pompy, to zastosuj dwie zębatki i łańcuch, do tego napinacz z zatrzaskiem. Napinaniem pasków zniszczysz pompę, na łańcuchu będzie pracowała znacznie dłużej. To nie lepiej zrobić na pompie koło zębate i na wałku podporowym też koło zębate a z drugiej strony na wałku koło pasowe...
Jeśli pompa jest blokowan trzpieniem fi6 to nie może się zmienić. Co innego gdy koło pompy blokujesz trzpieniem fi16. W pierwszym przypadku pompa jest ustawiona na stole. Luzujesz trzy śruby od niej tak ja i koło wałka. Napinasz pasek, skręcasz, robisz dwa obroty i sprawdzasz. Jeśli po ustawieniu wału na znaki, blokady wejdą bez problemu, musi być dobrze....
Jeśli chodzi Ci o napinacz w postaci rolki, to bym go odpuścił. Lepiej zrobić napinanie paska poprzez ruchome mocowanie silnika, tak w oryginalnych konstrukcjach jest to rozwiązane. Co to za sprężarka że koło 6 tysięcy obrotów potrzebuje?
Witam Bardzo proszę o pomoc. Mam zafirę 2.0DTI 2003R. Nie do końca "łagodnie" odpala ale zaraz potem jest ok. Niestety po 1-2 minutach coś szarpie i wydobywa się biało-niebieski dym z tłumika (wszystko dzieje się na wolnych obrotach). Po dodaniu gazu przez kilkadziesiąt sekund praca silnika stabilizuje się i potem jest już ok. Jeśli silnik znowu dość...
Przyczyn może być kilka 1 brak podtrzymki unoszenia pasa napinacza włączania ,wyłączania hederu [gardzieli] 2 zbyt mocno podkręcony napinacz [ niskie położenie przy unoszeniu pasa ] 3 koło pasowe regulacji napinania żle ustawione [do ustawienia ] 4 rozumnie że sprężyna unosi napinacz do końca 5 dolna podtrzymka do regulacji [uniesienia]
Znaki na kole wałka rozrządu i pompy wtryskowej zgadzały się ze znakami na pasku? W jaki sposób napinałeś rozrząd? Koło na wale korbowym było "pływające"? Czy koło na wałku rozrządu było z "fasolkami"?
Napisz jaki to silnik, co napędza dany pasek, co się reguluje tymi nakrętkami. Może jest to dzielone koło pasowe służące do napinania paska, wtedy powinny być pozakładane różnej grubości podkładki regulacyjne między półtalerzami koła. Jakiś rysunek, albo zdjęcie miele widziane. Pozdrawiam
Zrób zdjęcie wszystkiego co masz do kosiska bo były tam 2 rodzaje napinania paska. Wtedy będę wiedział jaki masz rodzaj. A koło pasowe do wyczyszczenia i wyprostowania bo będziesz miał bicie podczas pracy noży.
kolego wkładasz płetwe w wałek rozrządu patrzysz na znak 0 na skrzyni biegów,ustawiasz pompę na znaki, wyciągasz płetwe,zakładasz koło pasowe wałka rozrządu i dokręcasz śróbe palcami tak aby koło obracało się na wałku ale nie napędzało go zakładasz pasek,napinasz go ale znaki na pompie i wale muszą się zgadzać i dopiero dociągasz koło wałka rozrządu.
Koło wałka tak powinno być ustawione ale ja bym jeszcze sprawdził wałek czy jest tak jak pisałem. I ten wał musisz ustawić na znaki a żeby ci koło rozrządu nie uciekło podczas napinania musisz je zablokować na wałku z tyłu to samo odnosi się do kola wału.
Kolego trzeba by jakoś automatycznie napinać te łańcuchy, np starymi napinaczami od przerzutek w rowerach górskich, w oryginalnych maszynach gąsienicowych jest 1 koło zębate "gwiazda" oraz koło napinające oraz rolki jezdne, jest to tak rozwiązane aby tył pojazdu jednocześnie poza napędem mógł skręcać i jest on właśnie na tym kole zębatym, reszta jest...
tam masz taki jakby napinacz samoregulujący(niewiem czy to się tak nazywa) on jest od góry koło wentylatora wisko może jest jużwypracowany
Wałek ma być zablokowany i koło pasowe na nim poluzowane, jest na stożku bez klina. Ustawiasz pompę na blokadę, napinasz pasek i dokręcasz koło na wałku. Najlepiej pobierz darmową wersję VCDS Lite. http://www.ross-tech.com/vcds-lite...
Rozrząd na znakach.Luzujesz koło na wałku rozrządu(na kole pompy wtryskowej szukasz karbu -od strony pompy)Karb ustawiasz w okolicach znaku (w okolicach śruby od chłodnicy jest kreska -jakby odlew) w tym położeniu koło pompy "ma luz pomiędzy sekcjami" zakładasz i napinasz pasek rozrządu.Teraz łapiesz koło pompy ręką i kręcisz "z obrotami silnika" do...
Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć imbus 10 (średnica 11,5mm i odpowiednio długi), jako blokadę wałka rozrządu przedłużkę od małych nasadek (8,5mm). W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 8,5mm, otwór w korpusie ma 5mm (kołek o dwóch średnicach). Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni -...
Jeżeli poślizg następuje na nicie, to powodem jest zbyt słabe napięcie łańcucha. Warto by przemyśleć, aby koło napędowe miało możliwość regulacji naciągu. Jeżeli nie ma możliwości na kole napędowym, to warto by inne koło nośne, miało możliwość napinania łańcucha. Zdejmij ewentualnie tę koszulkę z nitów. Jest zbyteczna. Inną opcją jest zastąpić łańcuch...
b](at)lukaszd82[/b] np. dla tego, że jak nie używa się hamulca ręcznego to nie ustawiają się samo regulatory w tylnych kołach ( poza tym jak go trzeba użyć to niestety już nie działa, bo cały mechanizm zardzewiał z nieużywania) Drugi powód - po co napinać poduszki silnika i skrzyni biegów jak jest urządzenie postojowe w samochodzie. W automacie tym...
A czasami te koło napinające nie powinno być na wierzchu paska?a nie jak u ciebie w środku.
Zły montaż paska rozrządu-1% ze trafił na to samo miejsce koło powinno być poluzowane przy napinaniu paska (ustawienie wałka rozrządu-podniesienie 2 krzywki wałka 0.53 mm ustawienie pompy wtryskowej 0.9mm OT na kole zamachowym pod metalową pokrywą)
Witam Mam problem ze zdjęciem gąsienicy, wykręciłem śrubę napinająca lecz koło napinające cofnelo się bardzo mało co uniemożliwia zdjęcie gąsienicy, ma ktoś może jakiś pomysł ?[/table]
Tylko pamietaj abyś w pierwszej kolejności "zluzował" koło napinające pasek napędu alternatora a dopiero potem zaczął "demontować" alternator. Pozdrawiam!
Znowu Ty.... Podobno sobie poradziłeś? dzięki za pomocy - dałem sobie rade z wystruganymi narzędziami Koło zakładasz jak leci, paluszkami dokręcasz śrubę, zakładasz pasek, napinasz go, wtedy dokręcasz KZFR. Poczytaj jeszcze to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
No może dać mniejszy falownik. Z silnika 1.5kW zrobi się 500W przy takich obrotach... Jak zażyczy sobie pracy na tych 2800rpm, to wtedy musi dorobić układ odłączający falownik bo ten nie da 1.5kW... Trochę to komiczne rozwiązanie... Po za tym, do takich zastosowań do silnik ze 3kW i koło stopniowane + szybkie napinanie paska na zawiasie z mimośrodem....
Ok. To może inaczej. Nie mam talentu do rysowania,ale powinno wystarczyć.Począwszy od lewej,masz kierunek który próbuje wymusić na wałku spręźyna zaworowa .Kolejny rysunek to kiedy krzywka mineła przełamanie i popychacz napiera teraz z drugiej strony . Analogicznie do tego zmienił się kierunek napinania łańcucha przez koło wałka. Pewnie nie rozumiesz...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Przecież pompa jest napędzana z wałka rozrządu i nie da jej się inaczej zamontować. Rozrząd na blokady, jedna w koło wałka, druga w koło zamachowe (dziurka Φ3mm za rozrusznikiem), na wale jest koło z pływającym klinem, samo się ustawi przy napinaniu paska
Czy przy demontażu głowicy trzeba blokować rozrząd ? Przy demontażu nie, natomiast przy składaniu już tak. Koło wałka rozrządu ma tzw. "pływający klin", trzeba je poluzować, zablokować wałek i dopiero napinać pasek. Wymiana samych pierścieni bez honowania cylindrów na pewno nie rozwiąże problemu z ubywaniem oleju, tylko pogorszy sprawę. Ale zakres...
To 2 zdjęcie to co to jest? Podwójne koło pasowe czy napinacz? Napinacz do 2 paska jest ten sam? W takim razie też musi być podwójny. Dziwne trochę byłoby to napinanie. Napinasz 1 pasek i luzujesz 2-gi pasek. To 2 zdjęcie to podwójne koło nr2 z pierwszego zdjęcia, które faktycznie jest również napinaczem krótszego paska do 2 noża.
Nie ma tam zadnych znaków na wałku,masz tylko wyciecie z tyłu,koło zrzucasz z wałka,instalujesz pasek,napinasz,dokręcasz srubę centralna na wałku.Inaczej to nie może być wykonane. Jak bedzie na wałku przestawione to bedzie palił tylko gorzej.Nie mowie tu o zębie czy dwoch bo to juz inna historia.
Witam. Co do zawieszenia to raczej nie jest żaden problem. Można wykorzystać pióra poprzeczne z malucha ( amortyzacja kół parami ) ale tak naprawde nie sądzę żeby w ogóle amortyzacja była potrzebna. Ewentualnie jezeli już z amortyzatorami to poprostu jedno koło powinno być ze sprężyną i napinać gąsienice. Właśnie się zastanawiam czy nie spróbować zrobić...
Zrobiłeś to źle. Wał ustawiasz na blokadę (trzpień, łatwo wykonać) wkręcany w okolicach sprzęgła alternatora. Wałek rozrządu blokujesz płaskownikiem. Luzujesz koło wałka rozrządu, tak, aby się swobodnie obracało. Zakładasz pasek, napinasz tak, aby znaki na napinaczu się pokryły. Dokręcasz koło wałka rozrządu. Demontujesz blokady, kręcisz ręcznie silnikiem,...
Tak blokady mam. Podczas napinania paska kzfr było luźne, natomiast koło na drugim wałku było nie ruszane. Czyli błąd w sztuce? Zastanawiam się tylko dlaczego po odłączeniu zaworu kzfr tego obok cewki na pierwszym cylindrze ten cały grzechot ginie.? No nic jak będę miał chwilę to rozbiore i ustawie od nowa. Pytanie czy w takim wypadku wymieniać pasek...
W napinaczu sprężynowym napięcie stałe zapewnia sprężyna śrubowa o określonej charakterystyce, w dźwigniowym na dźwigni zamocowany określony obciążnik, natomiast w hydraulicznym , odpowiednio zadane ciśnienie. Warunkiem w piłach taśmowych jest, aby jedno koło było zawieszone elastycznie względem drugiego i piła była napinana stałą siłą zależną od przekroju...
Nie wiem jak w bls ale coś mi tu nie pasuje znak 4Z powinien wskazywać to wcięcie. Czy przy napinaniu paska poluzowałeś 3 śruby na kole rozrządu?
Witam Problem rozwiązany, tzn znak na kole wału korbowego blisko godz. 6/krawędź znaku na silniku/ - wtedy w okienku przy kole zamachowym nacięcie ustawia się na cyfrze 0.(1 i 4 tłok w GMP). Znak na kole rozrządu naprzeciwko znaku (walcowa wypustka) znajdującego się na ruchomej płytce plastikowej obudowy rozrządu - płytka musi być wysunięta. Zakładamy...
Sądzicie więc że takie spadki napięć to normalna rzecz ? Ja z kolei czytałem na forach (zresztą na tym też) że przyczyną może być alternator, akumulator, regulator napięcia, naciąg paska wielorowkowego itd. Kiedyś mi jeden z mechaników mówił że mam do wymiany jedno koło napinające pasek wielorowkowy, to było jakiś czas temu, więc może tu leży przyczyna...
Jeżeli jest krótsza , to idzie wyregulować . Obie mają napinać tak samo . Dodano po 11 Jak wygląda tarcza ?
Do napinania paska rozrządu służy napinacz a nie pompa wodna, do prawidłowego ustawienia rozrządu wykorzystuje się znaki na kołach zębatych, które mają się zgrywać ze znakami na bloku silnika lub wewn. pokrywie rozrządu. Kolega OWIK dokładnie tłumaczył. Gdy tego nie znajdziesz to może lepiej się za to nie bierz. Możesz takie znaki sam zrobić ale nie...
ja zawsze ustawiam koło zamachowe w punkcie 0 wałek rozrządu blokuje się po zdjęciu pokrywy klawiatyry i robie nacięcie na pompie wtryskowej jeśki takiego nie ma , reszta juz jes nieważna potem zakładam nowy pasek i napinam go napinaczem.Potem robie jeden obrót wałe aby sprawdzić czy wszystko jest ok i to wszystko.Odpalam silnik i pyka sobie prawidłowo.
Szukałem porad jak wymienić pasek w suszarce gorenije. Niestety nie otrzymałem porad jak się do tego dobrać, ale problem rozwiązałem . Porada serwisu tej marki była chyba raczej nie trafiona- zalecano rozebrać suszarkę od strony systemu grzewczego , czyli tylny panel obudowy. Tam oprócz systemu grzewczego nie znalazłem nic co by mi przypominało system...
Dzisiaj się postaram zrobić zdjęcie :) Dodano po 44 Myślałem też żeby zrobić napęd na pasku tak jak wyżej było napisane tylko koło pasowe z alternatora na silnik i większe koło z pompy wspomagania na koło w rowerze tylko gdzie i jak je przymocować? I wtedy napęd na pasku który był by napinany lub luzowany :)
Co do pompy a raczej pomp. Zacznę od jednej oompy nsz16 na przystawce mocy. Do napędu ramienia, oraz drugiej nsz10 napędzanej z koła pasowego silnika do napędu tura i orbitrola przez regulator VPR3. Kłopot mam z tym że silnik który wybrałem nie ma miejsca mocowanie czegoś poza alternatorem. Wychodzi na to że pompę muszę przymocowac do ramy i napinać...
wał okno w skrzyni zero lub blokada na koło zębate wałek rozrządu kołek fi 6 koło pływające ,śruby na 13 klucz 3 sztuki luzne przy napinaniu Dodano po 6 a no i napinacz zależy czy mechaniczny czy hydraulic jak ten drugi to musisz zblokować pożyczył bym ci blokady ale do ełku troche daleko
Koło wałka rozrządu jest na stożku i w celu dokładnego napięcia paska powinno je się poluzować tak żeby można było nim normalnie obracać i wtedy napinać pasek.
blokada wału za rozrusznikiem i blokada wałka, jeden z najprostszych rozrządów pasek zakładasz od wału ,pompa ,koło wałka,napinacz, pompa płynu ,jak masz fasolki w kole rozrządu to luzujesz 3 śruby (klucz 13)napinasz i dokręcasz śruby
Alternator Denso (te lata produkcji) powinien mieć koło pasowe na pasek klinowy a nie wielorowkowy. Po objawach też podejrzewam coś innego- luźny pasek wspomagania i ten jest wielorowkowy.
Witam uprzejma prośba o pomoc bardziej zaawansowanego kolegi Przekładam pompę wtryskową marki Lucas epic z jednego samochodu do drugiego oznaczyłem sobie markerem pozycje paska względem koła na pompie i koła rozrządu i miałem nadzieję na wymiany pompy bez tykania dolnej osłony rozrządu bo musiałbym podnosić samochód Wszystkie czynności przy wymianie...
po złożeniu sprawdz czy nie przyciera wiatrak Dodano po 4 nie napinaj mocno paska bo znowu będzie po łożyskach i przy okazji pójdzie drugie koło z filtrem odśrodkowym
Ponieważ na wrzecionie masz koło pasowe 3 stopniowe, to na silniku by też takie mogło być. A jeśli ma być jednostopniowe, to musi być mocowanie silnika regulowane w dwóch płaszczyznach :góra- dół i w poziomie(napinanie paska). Moc silnika, będzie zależała od tego jakiej średnicy wiertła masz zamiar używać i co wiercić.
Do czego będzie służyć ta szlifierka?, coś wąska taśma. Ostrzenie noży,nożyczek, szlifowanie rurek, profili drobnica myślę kilkucentmetrową taśmę 40-50 mm... hm najszersza najlepsza...?
Trzeba ściągać rozrząd. Przez ten otwór widoczny na zdjęciu przechodzi wał korbowy. Trzeba odkręcić śrubę na wale - tu możesz mieć największy problem. Reszta bez problemu. Ściągasz obudowę rozrządu, ustawiasz rozrząd na znakach, poluźniasz 3 śruby na pompie wody, ściągasz pasek, odkręcasz koło pasowe, ściągasz dół obudowy. Odkręcasz śrubę na wale, ściągasz...
Znalazłem usterkę. Wpływ na obraz nie miał tracking tylko nierównomierny albo wolniejszy przesów taśmy z boku z lewej strony jest na spręzynce koło windy napinacz taśmy on był zgiety i za bardzo napinał, obciążał z abardzo Capstan, głośniej nawet trochę pracował, już to naprawiłem sprawdziłem, obejrzałem 2 fily i wszystko jest Ok teraz czekam tylko...
Nie musi być przestawiony o ząbek może być o każdy kąt, koło na wałku jest na stożku, niektórzy przy wymianie paska popełniają błąd nie luzując koła na wałku podczas napinania napinacza, wtedy rozjeżdża się synchronizacja. Coś nie tak z autem?
przede wszystkim obok koła pasowego silnika powinny być takie pręciki, uniemożliwiające zdjęcie/spadnięcie paska z koła pasowego, może ktoś je odgiął, lub nawet odkręcił/ułamał i dla tego pasek spada - pytanie czy spada po wciśnięciu sprzęgła, czy podczas jazdy? bo jak podczas jazdy to raczej koło pasowe napinające ma już straszny luz na boki i przez...
Proszę Barubar to samo koło tylko że widok z drugiej strony, jak widać jest klin. http://obrazki.elektroda.net/44_12823957... To koło jest stosowane również w 1.5 dci tylko że w nowszych wersjach, luzujesz 3 śrubki napinasz pasek i dokręcasz.
Ten silnik przy wymianie paska rozrządu wymaga ściśle zachowanej procedury dokręcania kolejnych elementów układu napędowego paska rozrządu , co następuje wał korbowy na OT koło pompy na blokadzie (śruby poluzowane ) koło rozrządu poluzowane na stożku bez wyczuwalnego przechylania się na boki .Napinamy pasek do wartości wymaganej następnie lekko dokręcamy...
Witam. Nawijarki z fotek są nieco inne niż ta z linku. Na tej stronie - z linku - jest inny projekt- znacznie prostszy. Kiedyś nawinąłem kilka przetworników. Muszę powiedzieć że nawijanie zwój koło zwoju przy takiej średnicy drutu jest dość iluzoryczne. Nawet uznani " nawijacze " prowadzą ręką również. Samo napinanie drutu już jest dość trudne. Pozdrawiam.
Kolego to że da się jeździć bez termostatu to wszyscy wiemy, ale jak wyjmiesz termostat nie wstawiając nic w zamian osłabiasz cyrkulację płynu przez chłodnicę ,termostat w c330 działa w ten sposób że otwierając się przymyka obieg przez silnik a otwiera dłuższy na chłodnicę, jeśli go niema to płyn wędruje z powrotem najkrótszą drogą czyli do bloku a...
No na zdjęciach wygląda że jest tak jak ma być, przy napinaniu paska rozumiem że popuszczasz te 6 śrubek w kółkach? jakie znaczenie ma koło pompy i dlaczego wogule ma skoro nie ma tam klina Pompa tylko pompuje, i klina mieć nie musi, a ten czujnik robi za czujnik położenia wałka rozrządu. Tak więc zakładaj kapę, mierz ciśnienie sprężania i wtryski na...
Hej wszystkim. Jako że potrzebuje pomocy, a ktoś z Państwa mógłby mi pomóc, to proszę o radę. Dziś prowadzący przestawił nam dwa rozwiązania napędu (betoniarki, etc) ale ogólnie chodzi o dobór typu, i przedstawienie wad i zalet. Każde z rozwiązań składa się z elementów: silnik elektryczny (SE), reduktor zębaty (RZ), przekładnia pasowa (PP), sprzęgło...
Sznurek weź dłuższy niż zasięg Twoich rąk. Ok. 2 m. W MF bardzo sprytnie go się wymienia, przynajmniej ja tak robię, bez rozbierania. ? Odkręcamy 3 śruby M8 i demontujemy cały starter. Mając dostęp do plastikowej tarczy na której nawija się sznurek kręcimy nią w przeciwną stronę niż nawija ona sznurek, podczas kręcenia napina się sprężyna. Jak poczujemy...
Mam problem z alternatorem w polówce, ma przejechane 85 000. Czasami podczas jazdy zapalała się kontrolka ładowania i po chwili gasła , tak samo po przejeżdzie kolejoym się działo. Został regulator ze szczotkami wymienione na nowe Magnetelli , nowy pasek wielorowkowy i koło napinające, pierścienie ślizgowe niewiele zużyte. Przejechałem może z 25 km...
Siła będzie przesuwała pręt z listwą w dół , listwa napędza poprzez koło zębate i sprzęgło jednokierunkowe koło zamachowe oraz napina sprężynę . W górę pręt z listwą podnosi napięta sprężyna .
A coś innego jak nie mam plaka ? Może coś specjalnego do anty ślizgania się pasków ? http://tanie-lakierowanie.pl/429-665-lar... I psikać od roboczej strony czy od zewnętrznej ? Jeżeli ucichnie to napinasz do wymiany ? Bo tak sobie właśnie myślałem... jeże szwankowałoby koło pasowe alternatora czy też jego łożysko to...
czy jest to w jakiś sposób do zdiagnozowania. Z drugiej strony pasek wywiera na pompę stałe obciążenia ustawione poprzez stałe napięcie rolki napinającej , koło jest na wałku zaś wałek jest w łożysku.co za tym idzie łożysko musiało by mieć luz wyczuwalny. czy tak jeśli się mylę proszę mnie poprawić
Witam ! Powiedziano tu wiele ale jescze nie wszystko.Na harmonijkowanie papieru mogą mieć wpływ jeszcze dwie rzeczy : 1.starte, bądź brudne rolki gumowe odbiornika papieru (pull up roller) jego zadaniem jest napinanie papieru na wałku i ciągnięcie go do góry-łatwo sprawdzić czy rolki są dobre przeciągając przezeń papier, jednocześnie hamując palcem...
I tak trzymać. Blokady rozrzadu to specjalne krzywki, płaskowniki i inne elementy ze stali, które przykręca się (lub wkłada) w zaczepy (otwory technologiczne w bloku silnika) w celu unieruchomienia części silnika (pompa wysokiego ciśnienia, koła zębate, koło zamachowe, a także blokaby wałków rozrządu lub szpilki do napinania paska rozrządu) na czas...
http://obrazki.elektroda.net/97_12889858... http://obrazki.elektroda.net/8_128898611... Pasek rozrządu Cylinder 1 w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Wał korbowy obracać w kierunku jego obrotu aż rowek na kole pompy (B) znajdzie się w pozycji na godzinę 12, a otwór w kole wałka rozrządu (A) – w pozycji na godzinę 8. Obracać przeciwnie...
Rozrząd prosty, jak budowa cepa. Na kole wałka rozrządu masz blokadę, koło wału korbowego ma znak. Jakbyś robił przy tym, to znalazłbyś sam wszystko... Jaki silnik tam masz, chodzi mi o napinanie paska (napinacz mechaniczny, hydrauliczny)? Taka "pierdółka" a odpowiedź trudna, tzn. specjalnie zadałem pytanie, żebyś się zastanowił i poszukał, jak i ile...
Tam powinny byc podkładki 3 chyba na tym kole pasowym z silnika za pomocą których napinasz pasek a i klin na kole https://obrazki.elektroda.pl/4999551700_...
Wczoraj dobrałem się do ustawień rozrządu i ustawiłem go ponownie stosując dokładnie procedure serwisową. Blokady na kole pasowym wałka plus blokada w koło zamachowe. Klin wychodzi na środku. Okienko na kole zamachowym sprawdzałem też czy jest w osi bo mam koło od starego sprzęgła i tam jest pogięte. Efekt - żaden. Mam wrażenie ze chodzi jeszcze głośniej....
Odkopuję temat. Dziś robiłem silnik x16xel. Jest on miksem 1.6 i 1.8 z tego co zauważyłem. Koła zębate rozrządu od 1.8, reszta od 1.6. Wszystko proste gdyby nie pompa wody i jej napinanie. Autodata, Atris Technik oraz instrukcja producenta Gates podają źle. Podają, że należy ustawić korpus pompy który działa jak mimośród, na znak którego na pompie nie...
Wymien czujnik dla swietego spokoju roboty na kilkanascie minut i koszt kilkunastu zlotych. Po regeneracji każda pompka wyregulowana na dziwgniach ? i druga ważna sprawa, czy koło wałka rozrzadu było luzowane (3 sruby na 13) przy napinaniu paska rozrządu ? Bo niestety wielu ludzi tego nie robi, a to jest bardzo istotne do prawidłowego ustawienia rozrządu...
Witam szanownych forumowiczów. Żeby trochę nakreślić sprawę: jakiś czas temu w silniku ładowarki przegubowej zerwał się pasek rozrządu. Jako, że silnik był już mocno wyeksploatowany- padła decyzja o wykonaniu kapitalki: szlif cylindrów na nadwymiar, regeneracja pompek i wtrysków, itp. itd. Po remoncie silnik miał tendencję do przydymiania na czarno...
Jeżeli głowica jest od innego c20xe to nie będzie problemu. Były 2 typy rozrządów w silniki c20xe. Ja mówię stary i nowy typ. Stary typ miał właśnie większe koła pasowe na wałkach, 1 pompę wody, jedną rolkę stałą i jedną rolkę do napinania, która była między pompą wody a kołem pasowym wałka ssącego. W nowym typie były właśnie mniejsze kółka, w miejscu...
Co to za dziwny zestaw - INA + Continental? INA już dawno wycofała ten napinacz z tego co pamiętam - przynajmniej w 2.0. Możesz napisać jaśniej o co chodzi? Nie możesz założyć paska klinowego czy paska rozrządu? Napinacz hydrauliczny powinien być zablokowany zawleczką. Wyjmujesz ja dopiero wtedy kiedy pasek jest już założony. Tutaj potrzebny jest przyrząd...
Witam. Mam takie kosisko jak na zdjęciach (70 cm). Robię kosiarkę zdalnie sterowaną i mam pytanie, jakiego rozmiaru powinno być koło pasowe na wale silnika i jaki rozmiar paska (chodzi mi o grubość paska, nie długość)? Jak działa taki mechanizm naciągu paska - jak hamulec jest zaciągnięty na kole kosiska, to pasek się ślizga? Jaki jest skok koła napinającego?...
Dzięki. Tak zrobię. Nie napinam się na pełną prędkość, niech byłoby chociaż połowę. To i tak o wiele więcej, niż moja neostrada max 10 Mb, praktycznie koło 2- 3. Bardziej zależy mi na stabilnym łączu, choć pewnie LTE "faluje". Chodzi o to, by nie zrywało połączenia i nie wywalało mnie np z ZOOM czy Meet. Czy przy tych parametrach jest to wykonalne?...
I napinacz żeby nim nie telepało. Co do pracy alternatora. Jedynie chłodzenie ucierpi przy pracy w lewą stronę (straci trochę na wydajności) i o ile nie będziesz cały czas potrzebował z niego 100 % prądu to nic mu się nie stanie. Druga sprawa to sprzęgiełko ale spokojnie można je odkręcić i dać sztywną szajbę nawet na pasek V 17mm bądź 19 mm. Ale trzeba...
Pytanie podstawowe, czy ma to być tokarka manualna, czy CNC. Jeśli manualna, to najwygodniej i najtaniej założyć koło pasowe o zmiennej średnicy z kołem napinającym do zmiany przełożenia. Masz wtedy większy moment obrotowy przy mniejszych obrotach, a regulacja jest prosta poprzez dokręcanie koła napinającego. Widzę że mieszkasz w UK, wiec pewnie słyszałeś...
Witam, jest pasek, który się napina, a koło zamachowe robi pół obrotu. Nie wiem, czy tak powinno być. Dodaję filmy oraz zdjęcie (na jednym filmie coś "wyję", lecz to nie z magnetofonu) https://obrazki.elektroda.pl/7865056000_... https://filmy.elektroda.pl/87_1688426583... https://filmy.elektroda.pl/51_1688426593...
Znam wielu mechaników i dlatego ja tylko naprawiam samochody. Auto data mówi że co 100 tyś,dopiero silnik AT po 5/08 co 125 tyś. Praktyczna strona Honda VVT 2.2 według fabrycznej instrukcji -120 kontrola -160 wymiana Po otwarciu do kontroli nie było czym napinać zakres się skończył a rolki to jeden szum.Od razu wszystko wymieniłem. Mój wniosek koło...
Tam nie ma g/k, to sufit napinany z folią. Taśma LED idzie w narożniku przy suficie odstęp 10 cm i listwa do zamocowania folii. Cały efekt tak wygląda. Zasilacze każdy do osobnego pomieszczenia. Szkoda mi zasilaczy bo będą chodzić cały czas. https://obrazki.elektroda.pl/4015817300_...
napinać łańcuch napinać rozrząd napinać pasek
ustawi adres publiczny tranzystor bc337 temperatura zamrażarka siemens
akumulatory jakie różnice spawarka inwertorowa przekaźnik
Jak wyłączyć tryb demo w piekarniku Ariston FZ 1002 C.1 IX? Pobór mocy falowników Sofar Solar KTLX w nocy