Na filmiku trochę to brzmi jak poluzowane koło pasowe.
Najlepiej ściągaczem odkręcając śrube musisz opukać młotkiem koło wokół osi żeby zruszyć tlenek aluminium powstający na styku z osią. Ściągacz 3 łapowy. Powodzenia.
Próbowałem ściągaczem ale nie drgnęło nawet, bałem się ' na całego' ale może tak trzeba. Niestety w większości przypadków tylko dobra prasa daje radę.
Ok już wiem, a jak odkręcić to koło pasowe?
Trzeba spuścić wodę , następnie wyciągnąć grzałkę. Przez otwór grzałki śrubokrętem podważasz drzwiczki bębna i obracasz bęben za koło pasowe.
Jak w tytule poszukuję do kupienia koło pasowe do pralki Polar PDN 885.
Jak zdemontować koło pasowe w pralce model Polar PDH 585
Najlepiej przewinąć ten stary. Silnik z Wiatki ma za krótki wałek na którym osadzone jest koło pasowe (też nie ten wymiar).
Panowie sobie trochę tu pitolą, na chybił trafił :) Usterka prozaiczna i nagminna w tych konstrukcjach Whirlpoola (Polara) - uszkodzenie wałków bębna wskutek korozji i ich wykrzywienie. Wałki do wymiany, a to już było na forum.
Gdzie można kupić (w internecie) koło pasowe do polara PWA 800. Przeniosłem z AGD. <skryn>
Są trzy przyczyny. Łożyska,koło pasowe,zerwana lub wykrzywiona oś bębna. Ta trzecia jest najbardziej prawdopodobna. To powinno być to.
Sprawdź czy bęben nie ma luzów bo mogło dojść do korozji krzyżaka bębna i dlatego koło pasowe tak pracuje. Tutaj przykład takiej awarii: https://youtu.be/uh9LjhhAAts Oczywiście naprawa w przypadku gdy krzyżak ulegnie uszkodzeniu jest jak najbardziej możliwa: https://youtu.be/BrKuDXULzCs Koło pasowe jeszcze jest dostępne: https://north.pl/karta/kolo-pasowe-bebna...
Właśnie próbuje kupić w internecie. Tylko zamiast korzystać z ogłoszeń sprzedawców, sam publikuję ogłoszenie zgodnie z przeznaczeniem tego panelu. Koszt przesyłki to zawsze niepotrzebny koszt, więc opłaca się kupować lokalnie. W każdym razie koło pasowe zostało zakupione a temat można zamknąć .
Witam czy może się ktoś orientuje gdzie mogę zdobyć takie koło pasowe silnika do tej praleczki, przy wymianie łożysk silnika niestety pękło to koło. Za pomoc z góry dziękuję.
Cześć. Trzeba przesunąć silnik ,żeby wyregulować położenie koła pasowego małego względem dużego to nie będzie zrzucać paska.Jeżeli koło duże jest krzywe to trzeba go wymienić.
Dziękuję , chwile mnie nie był kalkulator okazał się pomocny Dziękuję Pozdrawia
Witam !!! Załączam spakowane zdjęcia - trochę słabej jakości bo z telefonu komórkowego - budowy starszego typu łożyskowania w pralce LT1013 Polar z roku 1997 zrobione przy okazji wymiany łożysk. Gdyż mój poprzedni temat już zamknięty. Pozdrawiam Marek K. Tematy zostały scalone.
Złap za bęben rękami i poruszaj nim energicznie góra - dół, prawo - lewo, przód - tył. Jak wyczujesz luz, stukanie to masz przyczynę spadania paska. Ewentualnie luźne koło pasowe.
żeby to nałożyć w miarę swobodnie. Swobodnie nie założysz lecz siłowo. Najpierw zakładasz pasek na koło pasowe silnika, a następnie na koło bębna (maksymalnie ile się da) i trzymając pasek mocno przyciśnięty do koła, kręcisz nim aż pasek wejdzie.
Podejrzewam luźny krzyżak bębna. Ja natomiast podejrzewam, że nawet nie zdemontowałeś bocznych ścian jak sugerował Ci kol. zhudomel zdejmij boczne obudowy pralki Gdybyś to zrobił to upewniłbyś się że masz luźne koło pasowe.
Poruszaj poprzecznie koszem piorącym ,a drugą ręką trzymaj za koło pasowe w ten sposób sprawdzisz czy nie ma tam luzów powodującuch spadanie paska:D:D:?::?:
witam.czy moge prosic o kilka prakrycznych rad jak wymienic lozyska w silniku tej pralki silnik wloski,1 pytanie jak zdjąc koło pasowe-czy jest jakos zabezpieczone,bo sciagacyem ani drgnie,2 jak zdemontowac bezpiecznie tacho z drugiej strony wirnika
Ile tam jest łożysk 2 ?, koło pasowe mam już zdjęte.
składanie wodwrotnej kolejności: 1.Wstępnie założyć krzyżak na zbiornik i przykręcić trzy suby (te w ramionach) 2.Wciągnąć oś poprzez podłożenie grubej podkładki dystansowej i wkręcanie śruby (jako dystans użyć starych łożysk) 3.Przykręcić dokładnie wszystkie śruby mocujące krzyżak. 4.Założyć pierścień zabezpieczający. 5.Założyć koło pasowe i przykręcić...
Najbardziej prawdopodobne uszkodzone łożyska bębna lub koło pasowe bębna.
Witam! Potrzebuję w/w koło "na wczoraj" lub adres,gdzie mogę je kupić. Jeden z kolegów specjalistów od napraw oferuje ale trzeba czekać dwa tygodnie,a to długo.A może ktoś przerabiał na inne koło ??? Andrzej
piszczy coś gdzieś w przestrzeni samego bębna i tylko czasami przy charakterystycznym ruchu bębna. Może być już nadjedzony i osłabiony przez proszki krzyżak bębna , taki co w tym temacie http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... . Jak buja się na boki na obrotach koło pasowe to krzyżak długo nie pociągnie .
luz miedzy kołem pasowym a wałem bębna Jaki luz? Koło pasowe nakładasz na oś, wkręcasz śrubę z podkładką do oporu i nie ma żadnego luzu. Chyba, że coś nabroiłeś.
To prosta praca Zdejmij pasek, koło pasowe odkręć krzyżak wyjmij krzyżak wybij łożyska i uszczelkę zamontój nowe i to wszysko Pozdrawiam
Silnik z pralki polar 885 ma inne koło pasowe i w pralce polar 685 mogą być za szybkie obroty rewersyjne . Poza tym silnik 885 ma inny kondensator, powinien działać ale mogą być komplikacje np, z wirowaniem bo za szybko będzie wchodził na wirowanie bez modułu i pralka może skakać.
Witam. Opcja wymiany łożyska silnika jest pod warunkiem, że zdejmiesz koło pasowe, roznitujesz silnik, usuniesz ewentualny wyciek, który spowodował zatarcie łożyska i powoduje działanie zabezpieczenia (wybija korki).
To nie wina koła ani paska , masz uszkodzoną stronę czynną bębna (flanszę łożyskową) , poszukaj na forum z dzisiaj AWT 7105 problem z krzyżakiem . Dodano po 2 Choc w tym modelu części są inne , problem ten sam .
Śruba wkręcona jest w oś bębna, zablokuj koło pasowe i odkręć ją w lewo (zwykły prawy gwint). Jak ją odkręcisz, podważając od spodu zdejmij koło pasowe, póżniej pierścień i możesz zacząć wybijać oś bębna z krzyżaka, tylko ostrożnie żeby jej nie uszkodzić.
Sprawdz jeszcze zamocowanie amortyzatorow przy zbiorniku oraz stan samych amortyzatorow.Ponadto obciazniki czy sa dobrze dokrecone. Wycentrowanie kola pasowego nigdy nie jest idealne.
Witam. Problem już rozwiązany dzięki koledze -"january wietrzyk". Wyczyszczenie tego sitka rozwiązało problem.Taka mała rzecz,a tyle krwi mi zepsuła! Jeszcze raz dziękuję wszystkim kolegom,którzy próbowali pomóc,a szczególnie koledze JANUAREMU!
Może spadł pasek napędowy? odkęć trzy wkręty prawego boku i sprawdź czy pasek jest na miejscu i czy koło pasowe nie ma bicia?
Witam! Gdzie znajduje się grzałka w pralce POLAR pdt411. Wg mnie zawsze grzałka jest koło koła pasowego. W tej pralce nie moge jej zlokalizować.
Mnie by interesowało koło pasowe, jest możliwość kupna?
Ale żeś się chłopie na pracował.W pierwszej kolejności musisz zdjąć koło pasowe,
to jeszcze tylko powiedźcie, żebym się nie pomylił :) które to koło pasowe?
W pralce j.w.w. modelu ukręciła się śruba mocująca koło pasowe do bębna pralki.Jak mi mówił mechanik z warsztatu AGD podobno jest ona wkręcona na jakiś klej. Tak śruba jest wkręcona na klej Loctite Aby wyeliminować działanie kleju należy podgrzać to złącze (śrubę) małym palnikiem gazowym na propan butan i klej puszcza. Czy zna ktoś jakiś sposób aby...
kondensator znajduje się z tyłu po prawej stronie prawdopodobnie przecieka na łożyskach i koło pasowe rzuca wodę na kondensator
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów :) Nastawiłem dziś pranie (pełny wsad), po nabraniu wody pralka wykonała dwa obroty i ... coś strzeliło, okazało się że pasek jakby odwrócił się na lewą stronę na kole pasowym bębna, po poprawieniu paska, dalej się odwracał, wcześniej nie było podobnych problemów, co może powodować ten problem, dodam że koło...
Witam - proszę zobaczyć to może będzie pomocne ; https://abc-rc.pl/product-pol-6732-Zebat... https://abc-rc.pl/product-pol-7637-Zebat... Dodano po 2 https://abc-rc.pl/product-pol-9739-Kolo-...
Jeżeli w oś wkręcisz śrubę mocującą koło pasowe to będzie centrum użycia młotka :D
Witam. Zobacz czy dobrze przykręciłeś koło pasowe? czy przypadkiem nie obciera o krzyżak.
Aby bez problemu ściągnąć koło pasowe podgrzej trzpień i koło opalarką lub lut lampą lub palnikiem gazowym. Zejdzie bez wysiłku i nie uszkodzisz koła pasowego.
Witam Tak jak w tytule wiadomości poszukuję koła pasowego do pralki Polar, w Tarnowie pochodziłem trochę po sklepach, skupach złomu itp. i niestety kicha... :/ W razie jakby ktoś miał takie koło proszę o wiadomość na priv, z sugerowaną ceną za tą część.
Koło pasowe nie jest luźne (śruba mocująca dokręcona dobrze)?
Trzeba by sprawdzić czy koło pasowe się nie poluzowało i czy nie powoduje to poślizgu w przeniesieniu napędu
A może by ktoś oczyścił koło pasowe silnika z resztek gumy pochódzącej z paska???????????????????????????????????...
Możliwe, że amortyzatory są już zużyte i stąd te drgania. Jeżeli koło pasowe ma spore "odchyły" to może to świadczyć, że z krzyżakiem bębna strony czynnej jest problem. Należało by zdjąć pasek i dokładnie sprawdzić czy krzyżak z powodu korozji nie ma luzów: https://arena.pl/krzyzak-bebna-pralki-po...
Ten kondensator był podłączony do instalacji pralki, czyli w czasie próby był poza silnikiem. Podłącz jeszcze raz ten silnik na krótko tylko tym razem rozpędź ręką koło pasowe bębna (nie zdejmuj paska podczas próby).
Czyli tylko rozkręcić zbiornik rozpołowić go, zdjąć koło pasowe i mam dojście do łozysk?
odkręć koło pasowe zdejmij zabezpieczenie odkręć śruby mocujące krzyżak jest ich 6 wkręć śrubę do ośki bębna abyś miał po czym uderzyć i nie uszkodzić ośki jedną ręką podciągaj krzyżak ni młotkiem w śrubkę w razie problemów 783024366
Psikalem WD 40 i pukałem w śrubę . Ale raczej bałem się niszczyć gwint bo potem bym nie dał rady sam raczej . Poza tym urwany naciąg fartucha . I pralka ma 3 przerdzewiałe klapy. Mimo 4 lat więc nie wiem co dalej . Może ktoś jakąś nową poleci tania ładowana od góry ale bezawaryjna. A może jest jakiś sposób żeby przyblokować koło pasowe ?
wyłączyć z prądu odkręcić pokrywy (górną i tylną ) zdjąć pasek odkręcić koło pasowe i zdjąć je odkręcić śruby mocujące krzyżak z zbiornikiem wyjąć krzyżak ( jeśli nie chce wyjść to w oś bębna wkręcić śrubę do końca gwintu i walnąć młotkiem w śrubę celem wybicia ) zdemontować łożyska i uszczelkę wymienić łożyska i uszczelkę na nową sprawdzić jakość wałka...
zdemontuj koło pasowe zdejm zabezpieczenie potem odkręć 6 śrub na krzyżaku mocującym bęben wybij stare łożyska nowe traktuj łagodnie lepiej użyć prasy niż młodka pierścien uczszelniający posmaruj smarem poskładaj to wszystkow odwrotnej kolejności powodzenia
Witam. Zobacz z tyłu pralki czy przypadkiem koło pasowe silnika nie zaczepiło się o tylną część obudowy pralki.
Szarpiąc za koło pasowe paska nie wyczuwalny jest żaden luz. Nic nie stuka i nie puka.
Witam. W warunkach domowych będziesz miał spory problem żeby zdjąć koło pasowe, lepiej udaj się do zakładu specjalizującego się w naprawach silników elektrycznych.
Wstyd koledzy kobieta zapędziła was w kozi róg.Waszą wiedzę o d... rozbić.Prawdopodobnie problem leży w tym,że pasek jest ciaśniejszy a koło pasowe bije i przy obrocie o pewien kąt jest duży opór,który nie pozwala na pełen obrót.Przesunięcie silnika w stronę bębna przyniesie poprawę pracy układu.Nie wiem jak jest mocowany silnik,ale po przeciwnej stronie...
Witam Na jakiejś stronie wyczytałem, że jest to: 6203 RS -2szt simery22x40x7, 25x40x7 +tulejka ustalająca 25x40x5,5. . Co więc trzeba powiedziec w sklepie: 2 łożyska: 6203RS 1 simmering: 22x40x7 1 simmering: 25x40x7 Ewentualnie jeszcze plastikowa tulejka, ale u mnie ani razu nie było potrzeby jej wymiany. Łożysko od strony kola pasowego wymienia sie...
witam ,wkręć w os śrubę mocującą koło pasowe i użyj młotka tylko z umiarem bęben wyskoczy i krzyżak twój .pozdrawiam
Załóż na małe koło pasowe, potem fragmentem na duże i powoli kręć, musi wejść. Niczym nie smaruj, nie nagrzewaj.
Sprawdż koło pasowe (duże), też lubi pękać, zwłaszcza kiedy za mocno jest naciągnięty pasek. Ale wtedy będzie strzelać tylko z założonym paskiem.
Potrzebuję koło pasowe z wielowypustem do PDP 885. Podobno w 695 jest identyczne. Masz? GG11365319 zbigaw(at)op.pl
Witam Sprzedam części z pralki POLAR PWA 820a/p : - zawór wejściowy wodny - amortyzator 2 szt. - zawór podciśnienia - oprawa łożyska – bębna z łożyskiem - koło pasowe – bębna kontakt: marekburek(at)o2.pl tel. 508-394-267
Witam. Zdejmij tylną ścianę i zobacz, czy przypadkiem koło pasowe silnika nie obciera Ci o tylną część obudowy, jeśli tak to wypoziomuj dobrze pralkę.
Musisz zdjąć koło pasowe, odkręcić żeliwny krzyżak, wymienić łożyska i simmering i w odwrotnej kolejności złożyć
Wkręciłem magnes na klej i nie pomogło. Chciałem sprawdzić tacho podłączając miernik i kręcąc za koło pasowe silnika , ale miernik nic nie wskazuje. Czy powinien miernik wskazać minimalne napięcie?
Zobacz jak koło pasowe silnika położone jest względem koła bębna.Prawdopodobnie nie wyciągnąłeś dobrze ośki bębna.
Silnik pod 230V na krótko działa prawidłowo. Mając na myśli że programy są ok to to że wszystko robi oprócz wirowania wirowanie w każdym programie jest na bardzo wolnych obrotach. Przychodzi mi do głowy triak lub wysypane sterowanie. Silnika podpiętego na krótko nie da się zatrzymać więc silnik chyba ok. Pasek się nie ślizga. Silnik można zatrzymać...
Właśnie chodzi o to, że jak mi się przy silniku od odkurzacza rozwaliły łożyska to był taki dźwięk. Wymieniłem i chodzi nadal bez problemu i bez hałasu. Tu dźwięk wydobywa się z nasady koła pasowego. W tym miejscu gdzie koło "wchodzi" do bębna. Zrobiłem jak napisaliście i poświeciłem ale nic nie widzę, prócz grzałki i otworu odpływowego wody.
Witam Sprzedam części do pralki Polar PDT 819. blokada drzwi 20zł elektrozawór 40 zł. koło pasowe 80 zł. pasek 15 zł. oś pokrętła 10 zł. silnik 120 zł. okablowanie z gniazdami i przewodem podłączeniowym 100 zł. Fotki na maila. Wysyłka albo odbiór w Ząbkach.
No to śruby koła pasowego dokręca się momentem 30 Nm, a potem obrót o 95 stopni - trzeba się przyłożyć. Pasta zabezpieczająca przed dokręceniem wskazana. Ale sprawdź, czy koło pasowe nie rozwarstwia się na gumie - bo w rzeczywistości jest to jakby koło dwumasowe, połączone gumą zwulkanizowaną do dwóch elementów. Sprawdza się przed zdemontowaniem, podważając...
Bęben nie ma luzu, podobnie koło pasowe. Sprawdziłem sprężyny, przeciwwagę i amortyzatory i wszystko wydaje się być w porządku - poruszałem zbiornikiem na wszystkie strony i nie było słychać żadnych stuków.
Jak nie da rady wirowac to moze byc uszkodzony: -kondensator silnika -silnik -za luzny pasek Schodzacy pasek to skutek nierownoległego osadzenia kół pasowych Sprawdz duze koło czy nie ma peknięc lub picia powodzenia
Trzeba mieć trochę praktyki Jak się dostać dołożysk. Odkręć bok pralki Zdejmij pasek Odkręć i zdejmij koło pasowe Odkręć metalową obejmę którą jest przykręcona boczna pokrywa bębna Odepnij przewody od grzałki i wszystko co jest w tej pokrywie. W bębnie po przeciwnej stronie koła pasowego jest plastikowa zaślepka z otworem jest tam ukryta śruba (klucz...
Noże z resora od TIR bez wycinania w tarczy. Resor prostowany - mam prasę 100 ton, frezowana podstawa pod noż po skosie z oporem z tyłu. Przykręcanie przez tarczę śrubami jak do lemiesza. Wiercenie w resorze przeostrzonym wiertłem do betonu, tylko nie chińskim, bo doczekacie następnej olimpiady. Na wał do posuwu - oprawy od starej pralki Polar x 3....
czy jest jeszcze jakaś szansa na zregenerowanie tego Szansa jest tylko trochę pracy. 1.Kupujesz na Allegro czop ułożyskowania (krzyżak) http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-bebna... 2.Zdejmujesz bok pralki od strony prawej patrzą na pralkę z przodu (śruby są z tyłu i jedna na dole z przodu). 3.Zdejmujesz koło pasowe...
sprawdź czy koło pasowe się nie odkręciło, albo nie wybiło gniazda dla ośki bębna, ewentualnie zdejmij pasek i sprawdź czy to na układzie bębna jest czy silnika
mój sposób jest dużo bezpieczniejszy.Potrzebne są dwa młotki, jeden wąską stroną wkładasz pomiędzy koło a krzyżak, a drugim uderzasz w pierwszy młotek- schodzi przy nawet słabym uderzeniu. Sposób sprawdzony wielokrotnie Pozdrawiam. Co w ten sposób ściągasz koło pasowe, czy krzyżak z ośki bębna bo nie bardzo rozumiem :?:
Witam, mam problem z pralką Polar PWA 1027/2. Od jakiegoś miesiąca spada mi notorycznie pasek z dużego koła pasowego napędzającego bęben. Zauważyłem że podczas pracy nie jest ono w jednej linii z paskiem tylko ma bicie. Wymieniłem już komplet łożysk i dalej to samo, samo koło wydaje się być w porządku i zastanawiam się czy samo mocowanie tego paska...
Zdejm pasek klinowy,poobracaj bębnem za koło pasowe, jeśli czujesz opór to coś dostało się między bęben a zbiornik, lub blokują uszkodzone łozyska.Może być też luźny pasek klinowy.
Odkręcić koło pasowe(może koło wyjdzie razem z pokrywą jeśli czop będzie już oderwany),odkręcić przeciwwagę, odkręcić pokrywę zbiornika i naprawić: https://youtu.be/Lx4dOwmKGKk?si=m9d9e9im... Części: https://sklep-elwron.pl/pl/p/Krzyzak-os-...
Tu masz bardzo dobre ułożyskowania włoskiego producenta: https://expertagd.pl/ulozyskowanie-kompl... A tutaj piasty bębna: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/4-P... Naprawa...
Zdejmij osłony boczne i sprawdź czy koło pasowe pracuje równo. Jeśli widoczne będzie bicie na boki to najprawdopodobniej pękła oś bębna: https://sklepsg.pl/produkt/krzyzak-os-be...
Pewnie tak, ale chodzi o to, czy ta jedna prędkość (55 obr/min), na którą jestem skazany (falownika wstawiać nie będę, toczyć kół pasowych o innej średnicy też nie) pozwoli na wytoczenie czegokolwiek z gliny?
Sprawdź łożyska jak napisał axxx oraz jeśli łożyska są dobre to koło pasowe czy nie "chwieje" (czy jest cały czas współbieżne do paska klinowego) się podczas pracy. Jeśli jest powyginane to ołówek do ręki przyłożyć do koła pasowego i nakreślić prostą linie obracając kołem a później młotek do ręki i prostować :)
Muszą być gdzieś luzy ..Poruszaj bębnem ( nie mylić ze zbiornikiem) od środka .,potem kołem pasowym .Jeżeli nie wyczuwasz luzu to OK.Sprawdź czy koło równo chodzi ,,Sprawdź pasek..i takie tam..amortyzatory :D
thanks za schemat połączeń - silnik jednak "się kręci"... axxx napisał: "prądnica tacho" - gdzie to jest? Jak to "ugryźć"? Jeżeli podłączyłeś silnik poza pralką i wysokie obroty są, sprawdź czy po silnym pokręceniu za koło pasowe silnika pojawia się jakieś napięcie na wyjściu z prądniczki tacho, prądniczka to jest to urządzenie po przeciwnej stronie...
Witam. Po zajrzeniu do środka pralki , okazało się, że poluzowało się koło pasowe bębna i nie trzymało równowagi a pasek zsuwał się do krawędzi bębna i o niego ocierał. Usterka usunięta - pralka działa, a ja dziękuję za pomoc i trafne diagnozy.
Jak zmienić pasek klinowy w w.w. pralce Nowy pasek może wydawać się dwa razy za krótki... :) Najpierw zakłada się na koło pasowe silnika, a potem, mocno naciągając, na koło pasowe bębna. Operacja wydaje się prawie niemożliwa, ale trzeba użyć sporo siły i mieć sprawne palce... :) Pasek o długości 1192, elastyczny, trzy klinowy: http://obrazki.elektroda.pl/2509270400_1...
Wyłączyć z sieci Zdemontować pokrywy (tylną i górną ) Zdjąć pasek Odkręcić śrubę na kole pasowym , zdjąć koło pasowe Zdjąć pierścień zabezpieczający na osi bębna Odkręcić śruby mocujące krzyżak Zdemontować krzyżak Zdemontować łożyska i uszczelki Oczyścić krzyżak i oś bębna (sprawdzić stan osi w miejscu gdzie są łożyska i uszczelka) Zamontować nowe łożyska...
Nie jestem pewny czy to właśnie ta pralka, więc traktuj odpowiedź na 99% Z tyłu pralki odkręcić osłonę, odkręcić śrubę mocującą koło pasowe duże, zdjąć koło pasowe (dobrze jest mieć ściągacz do łożysk) Następnie odkręcić 6 śrub mocujących tzw krzyżak Zdjąć krzyżak z łożyskami można przy tym pobijać młotkiem w wałek ale poprzez wkręconą śrubę M8 bo inaczej...
Nie można zaocznie stwierdzić co ociera. Zdejm pasek z kół pasowych, pokręć ręką koło bębna , pokręć kołem silnika i słuchaj, gdzie trze.A może to pompka brudnej wody>>> jakieś guziki kamyki itp w pompce?
Sprawdź pod obciążeniem (bęben załadowany) czy koło pasowe ma mniejsze obroty niż ośka od silnika ,jeżeli tak będzie oznacza to że wytarł się pierścień na osi silnika i może też wewnętrzna powierzchnia koła pasowego. Zmierz napiecia zasilające na silniku Sprawdz jeszcz naciąg paska klinowego
Wyłączyć z prądu Zdemontować pokrywy Zdemontować koło pasowe Odkręcić śruby mocujące krzyżak Zdjąć krzyżak Sprawdzić stan osi i pierścienia uszczelniającego (oś w miejscu gdzie gdzie przychodzą łożyska i mosiężny pierścień) Wymontować łożyska i uszczelkę Zamontować nowe łożyska i uszczelkę Zmontować w kolejności odwrotnej
Za wszelką cenę chciałbym reanimować tą praleczkę, przede wszystkim za to, że poza łożyskami i fartuchem jest praktycznie bezawaryjna. Faktycznie nie bardzo wiem jak opisać problem. Załączam foto. Wałek na tyle wyczyściłem z rdzy, że łożyska wchodzą bez problemu. Część wałka pozostająca w bębnie jest szorstka z osadu i nie wiem czy ten osad ruszać....
koło pasowe pralki polar koło pasowe zdjąć koło pasowe pralka polar
szyberdach elektryczny automat bramy dwuskrzydłowej części żelazka
Jak podłączyć magnetowid Panasonic NW-HD635 do telewizora Samsung DV3 HD SRS? Peugeot 207 - Lokalizacja i Wymiana Obudowy Filtra Paliwa