Witam - proszę zobaczyć to może będzie pomocne ; https://abc-rc.pl/product-pol-6732-Zebat... https://abc-rc.pl/product-pol-7637-Zebat... Dodano po 2 https://abc-rc.pl/product-pol-9739-Kolo-...
Co by się nie rozpisywać. https://m.youtube.com/watch?v=6kPLAOATGR...
1,5 kW 2800 obr. Były też chyba 1.1 kW jednofazowe które łatwo było przeciążyć grubościówką. Koło takie jak na zdjęciu
Trzeba sprawdzić czy koło pasowe po prostu jest poluzowane i do dokręcenia, czy problem jest na wałku wirnika. Ogółem pralka starsza od węgla, konstrukcja wodożerna. Rozważył bym wywalenie teg i zakup czegoś cywilizowanego :)
Witam. Wpisz w google "krzyżak bębna AWE" i zobaczysz co masz wymienić.
Palnikiem delikatnie podgrzej a potem ściągacz do skutku.
W moim mustangu typ MA-650 BS-2 ta tulejka ma profil sześciokątny więc się łatwo nie ukręci. Od strony frontowej nic ci nie brakuje.
Znalazłem takie coś:[url=https://besplatka.ua/obyavlenie... To koło pasowe jest na wieloklinie i trzeba je zdjąć z osi silnika.
Dla silnika Z12XEP Zamontować piastę wału korbowego Wskazówka: 2. mechanik • Wkręcić śrubę – Użyć nowej śruby • Zamontować KM-956-1/-2 • Dokręcić śrubę mocującą piasty wału korbowego 150 Nm + 45° + 15° – Użyć nowej śruby – Przytrzymać za pomocą KM-956-1 w połączeniu z KM-956-2 https://obrazki.elektroda.pl/7703949500_...
Witam mam problem z pompą kompresora oryginalnie jest z butla 100L chodzi mi o to że koło pasowe krzywo się kręci. Chciałbym je wymienić tylko nie mam pojęcia jak je odkręcić. I zastanawiam sie czy moge je wymienić na troszkę mniejsze czy lepiej zostawić taka wielkość jak jest W tym przypadku bardzo pomocne i wskazanie problemu udokumentowane zdjeciami...
Odkręć (zluzuj) śrubę mocującą koło pasowe silnika . Ustaw koło pasowe na osi wirnika tak by śruba weszła w wycięcie i przykręć śrubę. Po przykręceniu śruby na osi wirnika załóż pasek i pokręć wirnikiem tak by koło pasowe na silniku zrównało się z kołem na wirniku. Gdy się zrówna to dokręć śrubę na osi silnika i powinno działać i nie spadać.
Na tej osi jest zamocowana piasta i nie moze sie poruszac gora -dol .Jak duzy wykonuje skok ta oska? Nie masz racji. Autor dobrze kombinuje. Ten wystający kwadrat to wrzeciono wiertarki na które przekazywany jest moment z koła pasowego. To co widać w tej chwili na zdjęciu to łożysko zabieraka które zabezpieczone jest pierścieniem osadczym. Po zdjęciu...
Podaj numer PNC pralki. Niestety w przypadku pralek o załadunku od góry producenta Electrolux należy wymienić kompletny zespół piorący. Nie sądzę by ktoś wykonywał usługi regeneracji zbiornika u nas w Polsce. Za naszą wschodnią granicą to powszechna praktyka.
Nie ma problemu.Mogę przesłac.
Czyli posiadasz tam smart drive i ten model tak ma. Dla potwierdzenia obejrzyj to. https://m.youtube.com/watch?v=2uSZSPIfCg...
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze kontrolka gasłaby natychmiast ale alternator pracowałby...
1mm odchyłki to jest żaden problem i nie ma co wyrzucać dobrego koła pasowego.
To kółko ze zdjęcia pochodzi od pilarki spalinowej która ma ponad 70 lat, to tylko dla przykładu jak ma to wyglądać. Średnicę trzeba zrobić większą. Wyjmij tę zaślepkę z logo Briggsa pod nią jest śruba. Jak odkręcisz to zejdzie ten kielich z siatką.Koło przykręcasz też tą nakrętką. Im większa średnica tym lżej będzie.
Ja mam silnik 2,2kw do wałka 20cm, ramy zespawane z profila 3x5cm
O ile pamiętam przekładnię pasową rysowało się tak jak poniżej. Trójkąt w środku oznacza pas klinowy, a koła wyglądają płasko, tak jak tu, albo w postaci dwuteowników. http://obrazki.elektroda.pl/6933608900_1...
Koło pasowe nie zachodzi całkowicie na stożek. Śrubę należy dokręcać do oporu i na tym koniec.
Tylko udarem ,ręcznie nawet nie próbujcie bo nawet udar nieraz ma problemy i przede wszystkim trzeba mieć specjalny klucz.P http://obrazki.elektroda.net/94_12277022...
Panowie sobie trochę tu pitolą, na chybił trafił :) Usterka prozaiczna i nagminna w tych konstrukcjach Whirlpoola (Polara) - uszkodzenie wałków bębna wskutek korozji i ich wykrzywienie. Wałki do wymiany, a to już było na forum.
To jest śruba na klucz torx (chyba 40).
Cześć! czasem klej tak sklei że trzeba młotkiem walić po śrubie albo grzać palnikiem :/
Jeżeli silnik pracuje to jedynie zerwany może być krzyżak bębna lub zerwane koło pasowe. Zdejmij pasek i sprawdź czy koło pasowe nie obraca się na osi krzyżaka. Pralka nie pracowała przypadkiem bardzo głośno przez dłuższy czas? Jeżeli koło pasowe nie będzie zerwane na osi krzyżaka to pozostaje wymiana zespołu piorącego: https://www.bekoczesci.pl/bk/czesci-agd/...
Podgrzej palnikiem aż kropelka zmięknie. Wykręcenie samej śruby w zależności od tego ile wystaje lub przewiercenie i nagwintowanie na m-8 jeśli jest miejsce. Można spróbować wywiercić mniejszy otwór w śrubie i użyć wykrętaków ale to średnio wychodzi.
Obroty powinny wynosić około 1150obr/min co przy silniku 2800obr/min i kole pasowym 22,5cm daje nam na silniku koło pasowe o rozmiarze : 1150/2800 * 22,5cm= 9, 25 cm Aktualne obroty na sprężarce to : 6/22,5 * 2800 =746,66 0br/min , może są za niskie. Przy kołe o średnicy 10cm wtedy= 10/22,5*2800=1244obr/min. Więc powinno być więcej niż 9 cm ale mniej...
To zagięcie łopatki ma wpychać powietrze do wnętrza? Nie. To jest wentylator "odśrodkowy" i taka jest jego zasada działania - od środka na zewnątrz.
Tam nie ma klinów na rozrządzie -nie odkręcać bez blokowania
Pasek klinowy za mocno napięty, bądź teraz takie buble sprzedaję (raczej nie ,aż takie). Pasek poluzuj, tylko łożyska szybciej padną w pompie i w alternatorze (prądnicy). Trzy razy w żywocie ciapka wymieniałem to koło pasowe. :D
Podaj nr serwisowy pralki (dziesięciocyfrowy zaczynający się na 71..). W różnych odmianach tego modelu wg dokumentacji serwisowej występują dwa różne koła pasowe - takie, jakie kupiłeś (2808010100) oraz 2808010200. Paski (w zależności od wielkości koła) - 1037 J6 lub 1317 J4.
Trochę matematyki. 40/(2*3,14*0,3)= ~21 - tyle obrotów musi wykonać tarcza w ciągu sekundy, by miała prędkość 40m/s. Skoro twój silnik ma 1410 obr/m, to ma (1410/60) ~23 obr/s. To teraz przełożenie. 21 obr. tarcza - 23 obr. silnik - koło pas. Φ240 21/23 = 0,91 0,91* 240 = 218 Na silnik trzeba założyć koło Φ218, dla 40m/s, tarczy Φ600....
Jak wał był szlifowany to powinni yo zauważyć ze jest krzywy.Na zdjęciu widać jak by było coś spawane ??? mogło rzucić przy spawaniu. Takich remontów już nie warto robić.
jak jest zblokowane, to jest do wymiany. Zablokuj wirnik i spróbuj obrócić koło, będziesz miał pewność.
Zdejmij pasek, chwyć ręką koło pasowe od pompy, parę razy pokręć samym kółkiem , w taki sposób łatwo sie przekonasz o jej sprawności przecież. Aha ortografia , popraw te liczne błędy
Najlepiej ściągaczem odkręcając śrube musisz opukać młotkiem koło wokół osi żeby zruszyć tlenek aluminium powstający na styku z osią. Ściągacz 3 łapowy. Powodzenia.
miganie oznacza uszkodzenie świecy żarowej.
Mam jeszcze pytanie dotyczące zakładania V-oringu: wklejać go czy tylko nasunąć? Jeżeli gniazdo v-ringa jest czyste i nie skorodowane (utlenione), to nie należy używać kleju.
Trzeba było najpierw pomyśleć, przed zdjęciem kółka. :wink: Silnik INDESCO. Masz prasę? To w czym problem? Ja tam zawsze zapieram na tym "jakimś metalowym kołku", żeby to koło wcisnąć i magnes zostaje nienaruszony. Tylko fakt, trzeba jednak trochę uważać, żeby się wirnik nie ześliznął. Wtedy może być problem. I nic na siłę. A robisz to pierwszy raz?...
tam jest gwint normalny tz. prawy
nie dokreciles dobrze koła,zrobilo teraz bum i czapka do zrzucenia.Rozrzad masz tam bez klina na wale i dlatego tak się porobiło.Teraz nie będzie cie to kosztowac 420 euro tylko 1000. Pozdrawiam i więcej się sam nie zabieraj za remonty
Przy składaniu nie podgrzewasz, wkładasz najpierw większe na wał, potem tulejkę a na końcu mniejsze. To śruba powinna wszystko ostatecznie docisnąć i osadzić. Po skręceniu, odkręcasz śrubę i koła nie powinny się luźno obracać. Jeśli się obracają to albo podkładka pod śrubę, albo jedno koło ma niewłaściwą średnicę wewnętrzną (w złym momencie sie klinuje...
Nie no chyba pasek zdjoł A bo to wiesz? :D Zapewne rdza trzyma, nic innego. Przeczyścić szczotką drucianą, dodać chemii, opukać, rozruszać - musi zejść.
Tylko te cztery na torxy.
Odkręcasz śrubę na kole pasowym, rękami w prawo i w lewo ciągniesz za koło (schodzi), potem odkręcasz śruby na krzyżaku, wkręcasz śrubę M-8 w oś, walisz młotem w oś (krzyżak schodzi), wybijasz stare łożyska i simmering, wprasowujesz nowe łożyska (na prasie) i simmering, składasz wszystko do kupy, tylko w odwrotnej kolejności. Jasne?!
Ściągaczem zniszczysz koło. Weź dwa duże śrubokręty i podważ nimi rozstawiając możliwie o 180stopni. Wtedy musisz pociągnąć równo do siebie i powinno zejść. Mi zawsze schodzi :)
Te koła się rozlatują, a czy podczas demontażu, niezbędnego do wymiany paska rozrządu, w warsztacie mu "pomogli", to już ciężko powiedzieć.
Można ściągaczem lub pomiędzy koło a łożyskowanie wbić wkrętak z jednej i drugiej to powinno zejść
Jak napinacz da radę to zostaw. Tam sa 2 lub 3 paski jak jest klima uważaj żeby dobrze w rowki powchodziły.
to znaczy koło na bębnie? normalnie ,to przecie taka sama jak electrolux odkręć śrubę na kole i sciągnij koło jak nie chce zejść to majsel młotek i schodzi co do łożysk nie pamiętam jak zdejmiesz to zobaczysz jak zbiornik plastikowy to do wyjęcia zbiornik i tam jest normalny simering jak z nierdzewki to krzyżak do zdjęcia
Będzie to miało znaczenie bo to jest sprężarka smarowana ciśnieniowo ,po za tym dobrze zadbać o chłodzenie gdyby sprężarka miała dłużej pracować. Tu starszy temat ; http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Nic się nie stanie.
Pływające mam na myśli bez klina, obojętnie jak założysz i przykręcisz jest ok. Ale nadal nie kojarzę klina na wale w tym silniku, choć mogę się mylić, bo parę typów jest.
Norma...prawy, na kleju - czasem trzeba zagrzać bo ciężko idzie.
Koło pasowe albo tulejka korbowodu ?
Nie. Przynajmniej nie spotkałem się.
wbrew pozorom wyważenie w maszynach wirujących to podstawa. Jak widzisz bicie gołym okiem to nie jest najlepiej. Jednak widziałem już przypadki ża z takim czymś w altku koleś jeździł 1,5 roku i nic się nie działo. Ja mimo wszystko mając dostęp do odpowiedniego sprzętu postarałbym się te bicie usunąć.
to kolo służy do napędu wakumpompy którą podłącza się do serva
Koło pasowe nie ma luzów na wieloklinie ?
Próbowałem ściągaczem ale nie drgnęło nawet, bałem się ' na całego' ale może tak trzeba. Niestety w większości przypadków tylko dobra prasa daje radę.
Łożyska na 99% ale znając tą pralkę to sprawdź w 4 pozycjach co 90stopni jeszcze jedna rzecz. Złap jedna ręką za koło pasowe a drugą za bęben i podnoś go delikatnie palcami. Jeżeli w każdej pozycji rusza się jednocześnie koło pasowe z bebnem to mamy pół biedy bo tylko łożyska. Ale jeżeli zauważysz ze koło pasowe nie reaguje na ruch bebnem to krzyżak...
W tym aucie koło pasowe i koło paska rozrządu jest przykręcone jedną śrubą brak klina .Tak jak kolega wyżej ustawić i kompresje zmierzyć.
Obejrzy spód talerza lusterkiem dookoła, może od spodu jest jakiś zatrzask.
Witam Proszę o pomoc w naprawie jak to rozruszać naprawić.
Koło pasowe na osi silnika jest "zabite na amen" więc demontaż nie wchodzi w grę. To po co chcesz ściągać koło pasowe?Wymiana łożysk?
to jest vw jezeli bez sprzegla to pasowac powinien od golfa lub passata
Alternator sterowany sygnałem LIN, nawet w przypadku uszkodzenia sterownika BSI, BSM czy przerwanego przewodu tego cienkiego MUSI ładować ok 13,8V (tryb awaryjny) jeśli nie ładuje wcale to winny jest alternator - brak szczotek, koło pasowe alternatora, regulator lub koło pasowe wału.
Ale to jakimś cudem napędzało alternator i resztę osprzętu?
Koło masz przykręcone na 4 śrubki imbusowe. Nie odkręcaj centralnej śruby od wału.
Nie trzeba.Stuknij młotkiem,potraktuj odrdzewiaczem,podgrzej delikatnie środek koła.
Tarczka to totalny szmelc, nawet element cierny jest starty do zera. Możesz kupić samą tarczkę a koło pasowe "liznąć" na tokarce. To będzie najtańsze rozwiązanie. Jak chcesz żeby było najlepiej to kup kompletne sprzęgło, około 200 zł i będziesz miał spokój do końca samochodu. Na cewce widać rysy, czyli było obcieranie koła pasowego. Przy montażu nowego...
Tak jak wspomniał użytkownik maniekmariusz na 90% winą jest zbyt słabo napięty lub już stary pasek klinowy napędzający osprzet - możesz to łatwo sprawdzić polewając go wodą. Pasek nie musi być popękany żeby sie ślizgał, ale jeżeli ma jakiekolwiek pęknięcia lub jets poszarpany to on jest do wymiany (raczej groszowa sprawa 30~40zł). Zdarza sie też, że...
a z tyłu pralki powinna być osłona do zdemontowania Jeśli ją sobie ktoś fleksem zrobił, to jest :D = Zdjąć sprężynę spinającą zespół porący z obudową, zespół piorący odchylić do przodu pralki ile się da, zarzucić pasek na koło pasowe silnika, naciągnąć w górę by nie spadł z rolki silnika, zarzucić pasek na koło pasowe bębna przekręcić bębnem by pasek...
A czy tą śrubę mocującą koło pasowe mogę jakoś zabezpieczyć przed samoczynnym odkręcaniem,? Tak możesz to zrobić przez nałożenie na gwint kleju ""Super Glue" i dokręceniu nakrętki do oporu. Od czasu do czasu słychać lekkie chrobotanie w łożyskach. Czy powinienem już je wymieniać Im szybciej tym lepiej.Jeżeli tego nie zrobisz teraz później możesz mieć...
Co jest tańszym pomysłem? Wolałbym już zmienić koło pasowe niż pchać tam falownik. W końcu szybciej falownik padnie niż koło pasowe. Poza tym trzeba byłoby zmienić okablowanie szafy, aby pogodzić to wszystko, a autor nie do końca wie jak to zrobić.
Koła są zamienne. Zobacz że koło na pierwszym zdjeciu ma grubszy środek - szerokości zewnętrznej części na której pracuje pasek. Koło z drugiego zdjęcia ma mniejszą szerokość części wewnętrznej przez co śruby muszą być krótsze. Szukaj czegoś markowego jak wspomniał kolega wyżej.
Jaka średnica tego koła? Ile pasów? Jaki typ pasa? Osobiście bym Ci radził koło stalowe lub żeliwne pełne, raz że zgromadzi dużą energię kinetyczną a po drugie w aluminiowym o wiele szybciej zmieni Ci się profil kanału pasowego.
Z tego chaosu można wywnioskować że rozpadło się koło pasowe wału, to po którym jeżdzi pasek.
Z tyłu zamiast wentylatora dac koło pasowe i wtedy możesz dowolny silnik zapiąć.
Właśnie tez robię taki silnik i nie mogę go odkręcić. Czy ktoś wie jaki gwint tam zastosowano? Prawy czy lewy?
Kolego załóż koło pasowe od alternatora c330 70 mm.
Zapewne chodzi o koło pasowe (koło zamachowe jest od strony sprzęgła i jest na kilka śrub) koło pasowe na normalny gwint, też miałem problem z odkręceniem tej śruby, najlepiej wrzucić 1 bieg i druga osoba musi wciskać hamulec do oporu. Najlepiej wziąć długą przedłużkę, by dźwignia klucza wyszła za obrys auta.
1287H8EL, taki pasek ma być. Wymaga użycia siły przy zakładaniu. Najpierw zakładasz na koło pasowe silnika, a następnie tyle ile się da, na koło pasowe duże. Potem trzymając mocno pasek na kole, kręcisz.
a zamówione x kół i cały czas 12mm albo 13mm, najczęściej te 12mm, A to nie sprawdzałeś wymiarów przed zakupem??? Może zakupić markowe koła ????
Sprawdź koło pasowe na wale.
Trzeba odkręcić koło pasowe, w deklu jest uszczelniacz, rozrządu nie trzeba ruszać
Dogrzewanie zżera moc oddawaną przez alternator. Można to zniwelować montując mniejsze koło pasowe alternatora bądz wyłączając dogrzewanie .
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
zanim zacznę na pałę wszystko Nie zachodzi taka potrzeba. Niech diagnosta na początek to osłucha. Na nagraniu słabo to słychać - wiatr dmucha mocna w mikrofon.
Problemem jest to że stojan jest nitowany oraz sposób montażu koła prasowego Nity się rozwierca i zastępuje śrubami. Koło pasowe jest wciskane metal na metal, więc potrzebna jest prasa hydrauliczna i nie zaszkodzi też podgrzać koło pasowe palnikiem.
Koło pasowe alternatora. Alternator Valeo 120a?
Trzeba spuścić wodę , następnie wyciągnąć grzałkę. Przez otwór grzałki śrubokrętem podważasz drzwiczki bębna i obracasz bęben za koło pasowe.
Witaj Sprawdź:łozyska na bębnie, sam bęben czy nie popuścił na nitach oraz koło pasowe z tyłu. Wyłącz wtyczkę z gniazdka, odkręć tylną pokrywę i zdejmnij pasek klinowy, napędzający bęben. Ręką pokręć koło pasowe na bębnie oraz samym silnikiem. Pozdr.
to nie łożyska tylko silnik padnięty lub coś z paskiem bo ręką można bęben okręcić lub koło pasowe jak odręcisz tylną osłonę to zobaczysz koło pasowe ,pasek i stwierdzisz czy czasami nie jest to taka właśnie awaria
Są trzy przyczyny. Łożyska,koło pasowe,zerwana lub wykrzywiona oś bębna. Ta trzecia jest najbardziej prawdopodobna. To powinno być to.
Witam, mam pytanie odnośnie kosiarki Honda GCV 190. Jakie kupić koło pasowe silnika?
Zdejmij obudowy jeszcze raz i sprawdź czy koło pasowe nie ma dużego luzu promieniowego (na boki)
Czyli tak jak obstawiałem łożysko lub sprzęgło klimatyzacji, przy uszkodzeniu sprzęgła klimatyzacji i jeździe na takim sprzęgiełko uszkadza rant segera zabezpieczające koło pasowe i pozostaje tylko druga sprężarka.
To powinno Ci pomóc: https://elektrotanya.com/whirlpool_awe_2... Sprawdź czy koło pasowe nie poluzowało się.
koło pasowy krzywa koło pasowy renault koło pasowy
suszarka załadunek berlingo łożysko licznik derbi
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Kod odblokowujący Audi Navigation Plus - jak uzyskać? Miernik Avidsen 107112 - brak reakcji wyświetlacza